abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:59:58 #51
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111724955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:49 schreef ElizabethR het volgende:
Jij draait alles om naar eigen behoeven zeg. Dat stelde ik niet, ik heb helemaal niet gezegd dat ie is toegelaten tot 'gods koninkrijk'. Ik reageerde op jouw aannames dat Hitler beslist geen vergiffenis aan god gevraagd kon hebben. Maar daar weet jij helemaal niets van, want je was er niet bij.

Dat is mijn hele argument, jij zet alles neer met een stelligheid of je er zelf bij was, en ook jij gist alleen maar, interpreteert alleen maar, weet niets helemaal zeker, droomt alleen maar dat het uitkomt zoals je voor ogen hebt. Dat valt nog te bezien.
Het is toch gewoon een feit dat de mensen die de bijbel het meeste overtreden christenen zijn? Leugens zijn heel normaal blijkbaar en Gods vraag om na te denken en om niet te liegen wordt gewoon niet nageleefd.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_111725008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:59 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Zoek eens op Google the missing link?
En ze zenden vol met evolutie termen op hun zenders, je weet wel hersenspoelen.
Je spreekt wartaal. National Geographic heeft geen zak met mijn link te maken en dat had je geweten als je 3 seconden de moeite had genomen om die link te bekijken...
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:02:13 #53
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111725054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:53 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Als je niet weet wat je wilt zeggen kan je beter stoppen ermee, zo vervuil je de topic.
Waarom kun je ons niet gewoon even zeggen of je met een andere taal bent opgegroeid? Dan zeikt ook niet iedereen je meer af op je taalfouten want dan snappen we waarom je dat doet.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_111725103
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:01 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je spreekt wartaal. National Geographic heeft geen zak met mijn link te maken en dat had je geweten als je 3 seconden de moeite had genomen om die link te bekijken...
Ik ga er verder niet op in, dus blijf maar voor de domme houden.
pi_111725168
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:03 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ik ga er verder niet op in, dus blijf maar voor de domme houden.
Typisch, wanneer je met feiten geconfronteerd wordt ren je weg als een klein kind. :W
pi_111725285
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zijn eigenlijk uitsluitend religieuzen die twijfelen aan evolutie. Een opmerkelijke correlatie, nietwaar? Want wat heeft het 1 nu met het ander te maken...
Opmerkelijk ook dat vanuit de evolutionaire kamp zoveel weerstand is tegen Gods creatie:
Ringsoort:
quote:
Ze weerleggen daarmee de veronderstelling dat soorten volledig onafhankelijk van elkaar zouden zijn geschapen.
Niet echt objectief dus, zoals vele evolutie aanhangers ons doen vermoeden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:51 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Een te groot verschil in DNA.

[..]

Tot zover de hypothese.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111725440
quote:
Ze weerleggen daarmee de veronderstelling dat soorten volledig onafhankelijk van elkaar zouden zijn geschapen.

Niet echt objectief dus, zoals vele evolutie aanhangers ons doen vermoeden
wat is er mis met een stelling weerleggen, man1986 ..... jij probeert hier op fok de laatste tijd niet anders ....

ik snap je probleem met die zin niet zo
pi_111725468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:47 schreef man1986 het volgende:

[..]

En het zijn juist de evolutieaanhangers die er een 'probleem' van maken door met ongegronde en verkeerde aannames te komen over het leven op aarde en de ontwikkeling ervan. Dat deze foutief zijn geef ik gewoon aan. En als evolutie in conflict is met genesis, daar had Darwin aan moeten denken en niet zomaar een ongegronde theorie publiceren.

Vet van mij.
Misschien heb ik iets gemist het afgelopen half jaar, maar ik heb je dit in soortgelijke woorden al een paar keer zien herhalen in de afgelopen weken.
Maar ik heb nog geen enkel argument gezien, heen juiste aanname gezien, geen betrouwbare uitleg gezien.
Als je die in het verleden wel gegeven heb, geef me dan maar een link, dan hoef je niet alles te herhalen.
Maar zuivere herhaling van een stelling maakt die stelling nog niet waar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111725504

Waarom kan het niet alleen met mensen dan? als wel met schelpen en dieren kan?

Er staat duidelijk in de Bijbel dat er reuzen waren, dieren insecten en zowel als mensen..
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:15:45 #60
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111725613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:59 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het is toch gewoon een feit dat de mensen die de bijbel het meeste overtreden christenen zijn? Leugens zijn heel normaal blijkbaar en Gods vraag om na te denken en om niet te liegen wordt gewoon niet nageleefd.
Ik ben dan ook van mening dat menig ongelovige een beter 'christen' is dan christenen zelf.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_111725697
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:11 schreef Klauz het volgende:

[..]

wat is er mis met een stelling weerleggen, man1986 ..... jij probeert hier op fok de laatste tijd niet anders ....

ik snap je probleem met die zin niet zo
Sterker nog: het weerleggen van een stelling is de kern een van de kernen van wetenschap. Dat dwingt tot verder denken en werken en zoeken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:18:20 #62
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111725715
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:12 schreef Kingdom34 het volgende:
[ afbeelding ]

Er staat duidelijk in de Bijbel dat er reuzen waren, dieren insecten en zowel als mensen..
Omdat er geen bewijs voor is gevonden. En je bent bij mij aan het verkeerde adres met je foto's en filmpjes aangezien mijn echtgenoot geoloog is :D
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:19:30 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111725764
man1986??? Ik had nog geen antwoord gekregen.

quote:
Op vrijdag 18 mei 2012 22:49 schreef ElizabethR het volgende:
Jij draait alles om naar eigen behoeven zeg. Dat stelde ik niet, ik heb helemaal niet gezegd dat ie is toegelaten tot 'gods koninkrijk'. Ik reageerde op jouw aannames dat Hitler beslist geen vergiffenis aan god gevraagd kon hebben. Maar daar weet jij helemaal niets van, want je was er niet bij.

Dat is mijn hele argument, jij zet alles neer met een stelligheid of je er zelf bij was, en ook jij gist alleen maar, interpreteert alleen maar, weet niets helemaal zeker, droomt alleen maar dat het uitkomt zoals je voor ogen hebt. Dat valt nog te bezien.
pi_111725801
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat weet je best. Theisten.
Wat voor theisten? Monotheisten, polytheisten etc.?
quote:
[..]

Darwin heeft daar meer aan gedacht dan jij kennelijk weet.
Darwin had tot aan zijn dood sterke twijfels over 'zijn' evolutieleer en kon zich zeer moeilijk verdedigen zonder hulp van zijn bull dog Thomas Huxley.

quote:
Dat terzijde, hoe verklaar jij dat die twijfel zich beperkt tot religieuzen? Acht je de volledige wetenschap corrupt, ook buiten dit gebied van de biologie?
Nogmaals, definieer religieuzen/theisten.
Maar ik acht wetenschap zeker niet corrupt, er zijn wel bepaalde 'corrupte' invloeden terug te vinden (evolutie/bb theorie).

quote:
[..]

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat genesis moeilijk letterlijk te interpreteren is. Maar als je genesis volledig en letterlijk wilt interpreteren is evolutie niet de grootste van je conflicten met de wetenschap.
Genesis is niet moeilijk letterlijk te interpreteren, weer zo'n aanname van jouw kant.
En er is geen conflict tussen genesis en wetenschap, maar wel tussen evolutie en wetenschap.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111725820
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:07 schreef man1986 het volgende:

[..]

Opmerkelijk ook dat vanuit de evolutionaire kamp zoveel weerstand is tegen Gods creatie:
Ringsoort:

Weerstand tegen gods creatie?
Wetenschap bedrijven wordt ook wel gezien als een poging gods schepping te begrijpen en zo god beter te begrijpen, dus dan is er geen weerstand, maar drijfveer.

Ikzelf ben geïnteresseerd in wetenschap zonder me druk te maken over god. God is voor mij niet relevant als ik iets onderzoek.
pi_111725839
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Omdat er geen bewijs voor is gevonden. En je bent bij mij aan het verkeerde adres met je foto's en filmpjes aangezien mijn echtgenoot geoloog is :D
Er is ook bewijs voor reuze hagedissen (Dinosaurussen) precies wat de Bijbel zegt, waarom kan het niet met Mensen?
pi_111725860
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Weerstand tegen gods creatie?
Wetenschap bedrijven wordt ook wel gezien als een poging gods schepping te begrijpen en zo god beter te begrijpen, dus dan is er geen weerstand, maar drijfveer.

Ikzelf ben geïnteresseerd in wetenschap zonder me druk te maken over god. God is voor mij niet relevant als ik iets onderzoek.
Dat blijkt dus niet aan de 'ringsoort' hypothese.
pi_111725904
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:21 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dat blijkt dus niet aan de 'ringsoort' hypothese.
Waar in dat stukje Wikipedia blijkt een weerstand tegen gods creatie?
pi_111725970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:20 schreef man1986 het volgende:

Darwin had tot aan zijn dood sterke twijfels over 'zijn' evolutieleer en kon zich zeer moeilijk verdedigen zonder hulp van zijn bull dog Thomas Huxley.

Dat moet dan toch vrij makkelijk aan te tonen zijn dus kom maar op met bronnen.
pi_111726017
van man1986 mag je niet zeggen dat iets zijn theorie weerlegt, want dan ben je automatisch niet "objectief" en wetenschappelijk meer en schiet hij direct in de verdediging

omgekeerd daarentegen wil hij alle ruimte krijgen ....

:') :') :')
pi_111726075
We gaan hier helemaal off-topic :)
pi_111726099
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar in dat stukje Wikipedia blijkt een weerstand tegen gods creatie?
wiki:
quote:
Kennelijk 'weerlegt' de ringsoort hypothese de creatie van genesis (organismen onafhankelijk van elkaar geschapen).
Over objectief/onzijdig gesproken.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:27:23 #73
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111726113
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:21 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Er is ook bewijs voor reuze hagedissen (Dinosaurussen) precies wat de Bijbel zegt, waarom kan het niet met Mensen?
Omdat er voor reuzenmensen dus geen bewijs is gevonden, dat zeg ik nu al twee keer. Moet ik het nog een paar keer herhalen? Overigens stammen zelfs vogels van een bepaalde groep dinosaurussen af.
pi_111726177
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:27 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Omdat er voor reuzenmensen dus geen bewijs is gevonden, dat zeg ik nu al twee keer. Moet ik het nog een paar keer herhalen? Overigens stammen zelfs vogels van een bepaalde groep dinosaurussen af.
Dus ik had afgelopen week dino's als maaltijd?
'Helaas' is de theorie over dino > vogels ongegrond.
pi_111726186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:27 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Er is wel bewijs, alleen jij ontkent het namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')