Mijn punt, lees je eigen post eens dat is mijn punt, als je weer normaal kan reageren dan zal ik pas reageren op je post. Kinderachtig doen doe jij wel vaker.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En zo is achterlijk blaten jouw ervaring, wat is je punt?
Het voelt eerlijk gezegd lauwwarm aan.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:30 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Nee, want bij diversificatie kunnen dieren nog wel voortplanten. Uit bepaalde diersoorten ontstaat een soort A waaruit een soort B en C ontstaat. Soort B en C kunnen voortplanten met soort A, maar niet onderling. Dus wanneer soort A uitsterft is er sprake van evolutie.
Hoe voelt het dat dit een bewezen feit is?
'Gods Woord staat duidelijk in de bijbel' is geen mening.quote:[..]
[..]
Dat is jouw mening.
Dat hoeft ook niet aangezien het bewijst dat dieren over miljoenen jaren sterk kunnen verschillen. Het is dus aannemelijk dat we allemaal een gemeenschappelijk voorouder hadden. Kleine 'bewijzen' zoals het delen van dna-overeenkomsten maakt het alleen maar makkelijker aan te nemen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:32 schreef man1986 het volgende:
[..]
Het voelt eerlijk gezegd lauwwarm aan.
En 'soort' is een slecht gedefinieerde begrip trouwens.
Het zijn eigenlijk uitsluitend religieuzen die twijfelen aan evolutie. Een opmerkelijke correlatie, nietwaar? Want wat heeft het 1 nu met het ander te maken...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:12 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wetenschap is niet in tegenstrijd met Gods Woord.
Jij denkt dat evolutieleer waar is. Maar helaas geloof je in een leugen, en niet een kleintje ook.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:23 schreef man1986 het volgende:
[..]
Van een andere topic:
Wat homoseksualiteit betreft:
Jezus is er om alle zonden te vergeven, inclusief homoseksualiteit. Ook heb ik nooit gezegd dat na je vergevenis je geen zondige bedoelingen meer hebt. Wij zijn allemaal schuldig aan zonde en het geschenk van God is een kwijtschelding daarvan.
Dit gedrag van mensen komt voort uit onzekerheid over hun seksuele voorkeur en verwarring over hun geslacht. Het is niet een gedrag dat God voor ons bedoelt heeft. Als man en vrouw heeft God ons geschapen. Wie daarover verwart is en zijn eigen geslacht verwart met een ander geslacht, of zich aangetrokken voelt tot dezelfde geslacht is seksueel verwart met zichzelf en anderen om zich heen.
God haat geen homoseksuelen, maar God is wel tegen hun zonden die ze begaan. Hun homoseksualiteit is gebaseerd over de verwarring tussen rol en relatie tussen man en vrouw. Ik zeg ook niet dat homoseksuelen slechte mensen zijn, maar zoals allen maken ze zichzelf schuldig aan zonde en hebben de vergeving van Jezus nodig.
Neem aan dat zij twijfelen van de woord of God, als je geen vertrouwen hebt in God dan verlies je alles dus ook je geloof in God. Zo opmerkelijk is het niet hoor.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk uitsluitend religieuzen die twijfelen aan evolutie. Een opmerkelijke correlatie, nietwaar? Want wat heeft het 1 nu met het ander te maken...
niet liegen, je vertelde in een topic dat je door de heilige geest geen massamoorden meer pleegt.quote:
Omdat we niet in een leugen geloven dat genesis tegenspreekt op alle fronten?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk uitsluitend religieuzen die twijfelen aan evolutie. Een opmerkelijke correlatie, nietwaar? Want wat heeft het 1 nu met het ander te maken...
Doe je ook zo als je bij mensen langs de deur gaat? Lekker overtuigend zal je blije boodschap dan klinken.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Toch wel
[..]
Ook
[..]
Ga dan aub eerst eens de Bijbel lezen voordat je je in religieuze discussies gaat mengen.
Je weet schijnbaar 0,0 vd Bijbel en toch beweer je dat je zeker weet dat God niet bestaat(zonder onderzoek zo te merken) en dat God zogenaamd een psychopaat is, wat God natuurlijk niet is.
Waarom kok je telkens weer met die foutieve aanname? God en evolutie sluiten mekaar niet uit. een bepaalde interpretatie op de bijbel en evolutie sluit mekaar uit.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Omdat we niet in een leugen geloven dat genesis tegenspreekt op alle fronten?
Evolutie is onwaar en heeft nooit plaatsgevonden, dit heb ik meerdere malen duidelijk gemaakt.
Maar wie creatie wil ontkennen, zoekt zijn heil natuurlijk bij de evolutieleer.
Ik betwijfel eigenlijk of er ooit iemand door rationele overwegingen tot een geloof gekomen is. Ik kan zat andere motieven bedenken, maar rationele overwegingen.. nee. Die komen vrijwel zonder uitzondering pas later.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:38 schreef Kingdom34 het volgende:
Er zijn ook zat Atheïsten die naar Jezus komen vanwege de creatie en de complex ervan.
Kennelijk vind je wel dat satan bestaat.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doe je ook zo als je bij mensen langs de deur gaat? Lekker overtuigend zal je blije boodschap dan klinken.
Maar ik heb de Bijbel gelezen. Meer dan eens zelfs.
God is natuurlijk geen psychopaat, want god bestaat niet. Het concept god zoals jullie dat geloven, dát vind ik psychopathisch.
Weet je, niemand kan bewijzen dat een dier tot een ander soort dier evolueert.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Evolutie is onwaar en heeft nooit plaatsgevonden, dit heb ik meerdere malen duidelijk gemaakt.
Dat is jouw aanname en jouw persoonlijke ervaring. Dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden of op te gaan.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik betwijfel eigenlijk of er ooit iemand door rationele overwegingen tot een geloof gekomen is. Ik kan zat andere motieven bedenken, maar rationele overwegingen.. nee. Die komen vrijwel zonder uitzondering pas later.
Kennelijk kan dat niet onafhankelijk van genesis aannemelijk gemaakt worden, anders zou die twijfel zich niet beperken tot religieuzen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
[..]
Creatie en evolutieleer zijn geen alternatieven van elkaar en geen tegengestelden van elkaar. Ze hebben strikt genomen niets met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:39 schreef man1986 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ringsoortquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:41 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Weet je, niemand kan bewijzen dat een dier tot een ander soort dier evolueert.
Alleen dat een soort alleen naar zijn aard produceert.
Dat is wel geobserveerd en feitelijk een wetenschappelijk bevestiging
Ik sluit uitzonderingen niet uit. Maar dat zijn dan wel uitzonderingen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:41 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat is jouw aanname en jouw persoonlijke ervaring. Dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden of op te gaan.
Definieer Satan, dan zal ik je vertellen of ik erin geloof.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:40 schreef man1986 het volgende:
[..]
Kennelijk vind je wel dat satan bestaat.
Dat kan, je moet wel erbij denken dat Geloof puur Geestelijke band hebt met God.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik betwijfel eigenlijk of er ooit iemand door rationele overwegingen tot een geloof gekomen is. Ik kan zat andere motieven bedenken, maar rationele overwegingen.. nee. Die komen vrijwel zonder uitzondering pas later.
Micro-evolutie, dat is een bacterie wat kan veranderen maar dan heb je het gehad.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:42 schreef dustbrain het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ringsoort
Houd je stinkende bek als je niks weet.
Volgens mij gaat de definitie van 'rationeel' niet verder dan wat jij denkt dat ik daar mee bedoel.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:43 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dat kan, je moet wel erbij denken dat Geloof puur Geestelijke band hebt met God.
Ik noem dat niet alleen rationeel, maar kan ook emotioneel zijn of andere dingen de oorzaak zijn tot geloof.
Ik snap heus wel wat je ermee bedoeld en ben wel eens met je, maar wel jammer dat je kieskeurig bent met de woord (rationeel betreft)
Ik ben met je eens, alleen dat woord toepassen is weer een teken van...........................ja hoe zal ik dat noemenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de definitie van 'rationeel' niet verder dan wat jij denkt dat ik daar mee bedoel.
Wat bedoel je met 'religieuzen'?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kennelijk kan dat niet onafhankelijk van genesis aannemelijk gemaakt worden, anders zou die twijfel zich niet beperken tot religieuzen.
Geen tegengestelden?quote:[..]
Create en evolutieleer zijn geen alternatieven van elkaar en geen tegengestelden van elkaar. Ze hebben strikt genomen niets met elkaar te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |