Door wat de gek er voor geeft.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:17 schreef LavenderTown het volgende:
Hoe wordt de waarde van de aandelen gewaardeerd
Door de gek dus.quote:en door wie?
Everything is worth what its purchaser will pay for it.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:17 schreef LavenderTown het volgende:
Trollolol. Iemand een verklaring? Ik snap helemaal niets van de aandelenmarkt. Hoe wordt de waarde van de aandelen gewaardeerd en door wie?
Maar toch nog heel even (kunstmatig?) omhoog de laatste paar minuten... schijnbaar wouden ze toch nog een (klein) plusje hebben. 0.00% zou wel heel lullig zijnquote:
Dat volg ik. Maar hoe wordt de grafiek dan gemaakt? Je kunt toch niet op ieder tijdstip precies weten voor hoeveel geld de aandelen over de toonbank gaan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Everything is worth what its purchaser will pay for it.
quote:Brian Wieser of Pivotal Research Group wasted little time in slapping a "sell" recommendation and a $30 price target on Facebook, which was recently trading at less than $39 a share, up a buck from its IPO price. Not a rip-roaring start for Zuck & Co., and Wieser thinks it will get worse, at least in the short term:
While we consider ourselves optimistic on the company’s underlying business opportunity and regard its prospects for durable success as favorable, we view shares as being “priced for perfection".
http://www.huffingtonpost(...)es-fb_n_1526829.html
Dat is dus wat de beurs (in dit geval NASDAQ) bijhoudt.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:21 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat volg ik. Maar hoe wordt de grafiek dan gemaakt? Je kunt toch niet op ieder tijdstip precies weten voor hoeveel geld de aandelen over de toonbank gaan?
Hij ging naar de beurs voor 38 maar door de handel vooraf door banken e.d. steeg hij naar 42. Als ze de dag openen gaat hij volgens die 38 voor de statistieken.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Als-ie van 42 naar 38.37 ging, waarom noemen ze dat dan +0.37 en niet -3.63?
Hoe? Op tijdstip 11 uur is er een Piet in Nederland die 1 aandeel Facebook voor 170 euro verkoopt en een Kim in Korea die 1 aandeel Facebook voor 150 euro verkoopt. Hoe weet de beurs dat zo snel en hoe zetten ze dat zo snel om in een berekening met grafische weergave?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dus wat de beurs (in dit geval NASDAQ) bijhoudt.
Computers.quote:
Tenzij het nooit meer stijgt. Of het bedrijf failliet gaat. Dan heb je niks. Maar uiteraard heb je het verlies pas op het moment dat je verkoopt.quote:En stel dat jouw aandeel keldert. Waarom wordt er dan van verlies gesproken? Ik bedoel je kan een aandeel toch net zo lang houden tot het weer stijgt toch? Dus zolang het bedrijf bestaat hoef je alleen maar geduld te hebben tot aandeel weer eens gaat stijgen.
Met een bedrijf als Shell kun je dus nooit meer verliezen als je aandelen koopt in de economische crisis?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Computers.
[..]
Tenzij het nooit meer stijgt. Of het bedrijf failliet gaat. Dan heb je niks. Maar uiteraard heb je het verlies pas op het moment dat je verkoopt.
Als je geld in een bedrijf steekt, kan je het dus niet ergens anders voor gebruiken. Handelaren willen toch graag dat ze aandelen kunnen verkopen om in ieder geval hun eigen geld er weer uit te krijgen, zodat ze het ergens anders voor kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:34 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Met een bedrijf als Shell kun je dus nooit meer verliezen als je aandelen koopt in de economische crisis?
Zo heel dom zijn. Als je een aandeeel voor 38 dollar hebt gekocht, dan maak je 37 dollar verlies als je het verkoopt voor 1 dollar. Dan kan je het wel weer terugkopen voor 1euro, maar dan ben je de 37 dollarkwijt. En bij miljoenen aandelen is dat erg veel geld.quote:Wat we ook kunnen doen is afspreken om Facebook aandelen voor bijna niets te verkopen. Dan keldert de waarde en kopen we het voor minder terug. Zal wel geen fair game zijn, maar niemand die dat kan controleren.
Wat een slecht slecht filmpje.quote:
Nee.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Heeft Warren Buffet gekocht? Zal wel niet toch?
Ik vond hem niet bepaald indrukwekkend. Hij wekt de indruk er niet bijzonder veel vanaf te weten.quote:
True, zijn input bij die GL-voorzitter was interessanter.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:47 schreef Tijn het volgende:
Ik vond hem niet bepaald indrukwekkend. Hij wekt de indruk er niet bijzonder veel vanaf te weten.
Facebook moet zich richten op advertising. Yahoo is hun leermeester.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
facebook is een dertien in een dozijn bedrijf
duurt niet lang of iemand gaat die bedrijven koppelen
quote:Trading volume set a record for the most ever shares traded for a U.S. stock the day of its IPO.
Ze hebben al aangekondigd dat je binnenkort reclames in je (verplichte) timeline krijgt, tussen de berichten doorquote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja wat een dag. Heb het ook de hele dag gevolgd (was gebanned dus kon niet posten) en dacht echt dat het omhoog zou schieten, het leek er wel even op totdat de koers terug naar de 38.01 daalde.
Ben benieuwd hoe het er over een maand uit ziet.
Verder zou ik niet zo snel Facebook vergelijken met World Online. Facebook heeft een zeer grote impact gehad op hoe wij hedendaags internetten en het internet beleven. Wat Facebook gewoon moet doen is innovatief blijven zoals Google. Facebook moet dat advertentie model eruit pleuren want dat werkt voor geen meter. Ze zouden beter met iets nieuws moeten komen waardoor de interactie tussen mens en bedrijf vergroot wordt.
Ik zie erg veel potentie in de bedrijfs pagina's.
Dat is kut en verneukt alles. Wat ze eerder zouden moeten doen is bedrijven de optie geven om 'pakketten' te kunnen kopen om zodanig hun bedrijf pagina's aan te passen met nog wat exclusieve features. Wat je dan hebt als bedrijf is een hele goede band met de mensen (klanten) en daarnaast op een efficiënte manier omzet kan genereren.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 02:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze hebben al aangekondigd dat je binnenkort reclames in je (verplichte) timeline krijgt, tussen de berichten door![]()
Ben er ook bang voor,ik denk dat Google+ het stokje zal overnemen door hun koppeling aan Chrome en Google searchquote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:24 schreef Physics het volgende:
Facebook is slechts innoverend op een aantal gebieden in de markt waarin zij zich begeven. De voorganger qua succes, hoewel minder bekend, MySpace was ooit gewardeerd op 12 miljard. Die website is redelijk recentelijk verkocht voor 35 miljoen. Nou zeg ik niet dat Facebook eenzelfde lot wacht, maar die 109 miljard valuatie is pretentieus en onrealistisch.
Er zijn nu ook mensen die de vergelijking trekken met Apple en Google. Mijns inziens is dat bijna hilarisch te noemen, Apple maakt producten en verkoopt die. Simple-as-that trucje uit de oude doos, alleen in een nieuw jasje gestoken en door de magische Applemania denderend succesvol. Een heel ander concept. Neem nou Google, een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld/ooit. Door hun adSense model en het "Googelen" weten zij diep in het web te penetreren. Hun pionierswerk in een volledig nieuwe markt destijds is, lijkt mij, vooral succesvol geworden doordat zij simpelweg de beste services afleverden in een nieuwe markt. Facebook heeft geen nieuwe markt ontdekt, maar een oud concept herontwikkeld dat nu beter werkt dan de rest.
Ze hebben sinds jaar en dag al problemen om hun site echt te monetizen. Er word wel geroepen dat elke user "zus en zo veel waard zou zijn", maar dat is slechts een wilde gok gebaseerd op gut feeling in een markt die een dergelijk bedrag nooit waar heeft kunnen maken.
Waarschijnlijk is de manier hoe de IPO nu gelopen is tekenend voor wat investeerders geleerd hebben tijdens de Tech Bubble. Ik zou graag een short positie op Facebook innemen, want ik zie ze al die wilde claims nog niet klaarmaken met hun concept.
Alhoewel ik het met je eens ben dat Facebook op het moment overgewaardeerd is, slaat je vergelijking met MySpace op net zo weinig als Facebook vergelijken met Google. Facebook is allang geen 'profielenpagina' meer. Ik snap dan ook werkelijk niet hoe je Facebook niet innovatief kunt noemen, anders dan dat je de afgelopen vier jaar onder een steen hebt geleefd.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:24 schreef Physics het volgende:
Facebook is slechts innoverend op een aantal gebieden in de markt waarin zij zich begeven. De voorganger qua succes, hoewel minder bekend, MySpace was ooit gewardeerd op 12 miljard. Die website is redelijk recentelijk verkocht voor 35 miljoen. Nou zeg ik niet dat Facebook eenzelfde lot wacht, maar die 109 miljard valuatie is pretentieus en onrealistisch.
Er zijn nu ook mensen die de vergelijking trekken met Apple en Google. Mijns inziens is dat bijna hilarisch te noemen, Apple maakt producten en verkoopt die. Simple-as-that trucje uit de oude doos, alleen in een nieuw jasje gestoken en door de magische Applemania denderend succesvol. Een heel ander concept. Neem nou Google, een van de meest innovatieve bedrijven ter wereld/ooit. Door hun adSense model en het "Googelen" weten zij diep in het web te penetreren. Hun pionierswerk in een volledig nieuwe markt destijds is, lijkt mij, vooral succesvol geworden doordat zij simpelweg de beste services afleverden in een nieuwe markt. Facebook heeft geen nieuwe markt ontdekt, maar een oud concept herontwikkeld dat nu beter werkt dan de rest.
Ze hebben sinds jaar en dag al problemen om hun site echt te monetizen. Er word wel geroepen dat elke user "zus en zo veel waard zou zijn", maar dat is slechts een wilde gok gebaseerd op gut feeling in een markt die een dergelijk bedrag nooit waar heeft kunnen maken.
Waarschijnlijk is de manier hoe de IPO nu gelopen is tekenend voor wat investeerders geleerd hebben tijdens de Tech Bubble. Ik zou graag een short positie op Facebook innemen, want ik zie ze al die wilde claims nog niet klaarmaken met hun concept.
Google+ heeft allang verloren.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor,ik denk dat Google+ het stokje zal overnemen door hun koppeling aan Chrome en Google search
En dan was Fok! Fok! niet geweest, c.q. was het nooit zo groot geworden. De kracht van Fok! (en vergelijkbare community's) is nu juist dat je er zo anoniem kunt zijn als je zelf wilt. Dat je met een verscheidenheid aan mensen (per definitie onbekenden) over allerlei onderwerpen kunt praten. Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat de meesten hier er totaal niet op zitten te wachten dat hun buurvrouw, oom/tante, baas, etc. meelezen met wat ze hier posten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:47 schreef speknek het volgende:
Als Fok! nu ontworpen was, dan was er een grote kans geweest dat ze helemaal geen Replique perikelen hadden gehad, want dan was het gewoon een pagina waar je met je facebook account kon inloggen.
nee joh Google heeft een LT visie op internet en gaat met Google+ veel verder dan Facebookquote:
Exact. Je moet er niet aan denken dat je oma meeleest wat je allemaal post in SEX.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:22 schreef Jane het volgende:
[..]
En dan was Fok! Fok! niet geweest, c.q. was het nooit zo groot geworden. De kracht van Fok! (en vergelijkbare community's) is nu juist dat je er zo anoniem kunt zijn als je zelf wilt. Dat je met een verscheidenheid aan mensen (per definitie onbekenden) over allerlei onderwerpen kunt praten. Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat de meesten hier er totaal niet op zitten te wachten dat hun buurvrouw, oom/tante, baas, etc. meelezen met wat ze hier posten.
Dat kun je echt niet zeggen. Twitter en Facebook bestonden allebei al jaren voordat het werd opgepikt door de mainstream. Bovendien blijft Google investeren in + (ze hebben vorige week nog een mobiele app gelanceerd die echt heel erg goed is). Het is helemaal niet uit te sluiten dat de volgende generatie daar volop gebruik van gaat maken.quote:
Inderdaad. Een discussieplatform werkt sowieso beter met anonieme users, want tegen een bekende ga je natuurlijk niet zo tekeer als je tegen een onbekende kunt doen. Bovendien is een sociaal netwerk als Facebook helemaal geen communitysite. Praktisch iedereen waar je contact mee hebt op Facebook kende je daarvoor al. Het aantal nieuwe mensen waar je contact mee legt puur door Facebook is heel erg laag, terwijl dat op een anoniem discussieplatform als Fok! juist bijna 100% is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:22 schreef Jane het volgende:
[..]
En dan was Fok! Fok! niet geweest, c.q. was het nooit zo groot geworden. De kracht van Fok! (en vergelijkbare community's) is nu juist dat je er zo anoniem kunt zijn als je zelf wilt. Dat je met een verscheidenheid aan mensen (per definitie onbekenden) over allerlei onderwerpen kunt praten. Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat de meesten hier er totaal niet op zitten te wachten dat hun buurvrouw, oom/tante, baas, etc. meelezen met wat ze hier posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |