abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90967107
Er gaan steeds meer geruchten dat de beursgang van Facebook aanstaande is. De vraag is niet meer óf het gaat gebeuren, maar wanneer.

Goldman Sachs, die de aandelen uitgeeft in een IPO, wordt overspoeld met aanvragen van grote investeerders.
(zie: Wall Street Journal)

De kans is natuurlijk groot dat de koers van Facebook in eerste instantie omhoog zal schieten om vervolgens in rustiger vaarwater te belanden. Het lijkt mij persoonlijk een goede investering op lange termijn. Facebook verkoopt geen gebakken lucht, zoals WorldOnline, NewConomy etc. destijds deden.

Het groeipotentieel is er naar mijn mening zeker. Ik heb alleen een overzichtje uit 2009 kunnen vinden met het aantal Facebookers t.o.v. het aantal internetters per land. Daarin zie je dat er nog behoorlijk wat groeimogelijkheden zijn.

Het grappige is, dat Nederland op dit staatje uit 2009 helemaal niet voorkomt. Terwijl bijna iedereen die ik ken op dit moment een Facebook account heeft.

Zouden jullie investeren in Facebook?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:28:00 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_90967196
Hoeveel winst maakt Facebook eigenlijk? Komt dat al boven de 100 miljoen uit?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:29:25 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_90967236
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoeveel winst maakt Facebook eigenlijk? Komt dat al boven de 100 miljoen uit?
1,2 miljard had ik gelezen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_90967260
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:29 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

1,2 miljard had ik gelezen.
Omzet is geen winst.
pi_90967269
Ik hoorde vanochtend op BNR dan in de folder van GS stond dat Facebook iets van 1.3 miljard omzet had over het afgelopen jaar en iets van 125 miljoen winst. Pin me niet vast op de getallen, maar zoiets meen ik me te herinneren. Ik was nogal verbaasd over de hoogte van beide getallen eigenlijk...
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_90967531
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:
Ik hoorde vanochtend op BNR dan in de folder van GS stond dat Facebook iets van 1.3 miljard omzet had over het afgelopen jaar en iets van 125 miljoen winst. Pin me niet vast op de getallen, maar zoiets meen ik me te herinneren. Ik was nogal verbaasd over de hoogte van beide getallen eigenlijk...
Ik ook. Die $50 miljard is vooral gebaseerd op toekomstige groei en verwachtingen.

Zie ook : http://blog.seattlepi.com/personal-finance/archives/234711.asp
pi_90967580
325 miljoen winst en een waarde geschat op 50 miljard. Kan natuurlijk een succes worden maar zal mijn geld hier niet op inzetten.
700 miljoen users wereldwijd, hoe uitgebreid kan dat worden? Beetje praktisch redeneren zet mij op 2 miljard max, waarvan een hoop inactief. Zie er persoonlijk geen 50 miljard in.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:43:30 #8
167595 mirved
Infobesitas
pi_90967708
Op hoeveel staat google nu in vergelijking met de beursgang? Lijkt me ongeveer hetzelfde verhaal.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_90967782
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:43 schreef mirved het volgende:
Op hoeveel staat google nu in vergelijking met de beursgang? Lijkt me ongeveer hetzelfde verhaal.
Google made about $2 billion in revenue. Now, it's making about $30 billion in sales per year and has a "market capitalization" of about $200 billion (market capitalization is just a measurement of the size of a business). Obviously, investors are hoping that Facebook will be the next Google. (bron)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:47:20 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_90967847
Google lijkt me eerder hét succesverhaal, niet een goede basis voor een vergelijking.

Ik denk niet dat veel mensen 6 jaar geleden hadden kunnen bedenken hoezeer die zijn uitgebreid qua producten en markten. Of Facebook dat gaat lukken is net zo goed koffiedik.
pi_90968415
Google haalt veel geld op met (gerichte) reclame. En reclame past min of meer bij een zoekmachine.
Maar of het past bij Facebook, waar je vooral met je vrienden wil chatten en niet zo zeer inlogt om op banners te klikken?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:07:36 #12
167595 mirved
Infobesitas
pi_90968479
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:05 schreef Blandigan het volgende:
Google haalt veel geld op met (gerichte) reclame. En reclame past min of meer bij een zoekmachine.
Maar of het past bij Facebook, waar je vooral met je vrienden wil chatten en niet zo zeer inlogt om op banners te klikken?
Facebook haalt ook zijn geld op met reclames. Omdat je op facebook allerlei gegevens achter laat en deze allemaal opgeslagen worden en door verkocht kunnen ze zeer gerichte reclames per persoon maken.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:38:29 #13
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_90969574
Totdat Facebook helemaal niet zo efficiënt blijkt als advertentiebron of heel snel ineenzakt door een beter en handiger alternatief.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_90969806
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef iamcj het volgende:
Totdat Facebook helemaal niet zo efficiënt blijkt als advertentiebron of heel snel ineenzakt door een beter en handiger alternatief.
Ik klik zelden op advertenties binnen Facebook. Maar áls ik dan klik, is het zeker relevant.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:46:49 #15
238044 Manieu
Value Trader en Internet Pro
pi_90969944
Facebook haalt ook vrijwel al zijn inkomsten uit advertenties. En ook met social media kan je zeer gericht adverteren. Ik vind alleen dat $50 miljard wel erg hoog is ingeschat, gezien het verhaal rond myspace, dit bedrijf is uiteindelijk ook in een neerwaartse spiraal geraakt. Zuckerman kan beter nu verkopen! :)
pi_90970515
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef iamcj het volgende:
CTR (klik per vertoning) is inderdaad bedroevend laag voor adverteerders.
pi_90973202
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Manieu het volgende:
Facebook haalt ook vrijwel al zijn inkomsten uit advertenties. En ook met social media kan je zeer gericht adverteren. Ik vind alleen dat $50 miljard wel erg hoog is ingeschat, gezien het verhaal rond myspace, dit bedrijf is uiteindelijk ook in een neerwaartse spiraal geraakt. Zuckerman kan beter nu verkopen! :)
MySpace is meer op muziek gericht. Zolang er geen goed alternatief voor Facebook is, gaan mensen daar echt niet weg. Eerlijk gezegd denk ik dat Facebook alleen maar groter wordt wanneer ze een mail functionaliteit aanbieden.
pi_90973801
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:58 schreef Rejected het volgende:

[..]

CTR (klik per vertoning) is inderdaad bedroevend laag voor adverteerders.
En daarom zou ik alleen eventueel bij lancering eventueel wat Facebook aandelen oppakken om daarna snel te laten droppen. Potentie voor de toekomst vind ik het niet hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90974534
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En daarom zou ik alleen eventueel bij lancering eventueel wat Facebook aandelen oppakken om daarna snel te laten droppen. Potentie voor de toekomst vind ik het niet hebben.
Zelfs dat zou ik niet durven. :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:09:39 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90975756
Historische data wijst uit dat IPO's meestal te duur zijn. Als je interesse hebt in het aandeel kun je over het algemeen beter een tijdje wachten en dan goedkoper kopen. Uiteraard is dit een gemiddelde.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90976253
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef SeLang het volgende:
Historische data wijst uit dat IPO's meestal te duur zijn. Als je interesse hebt in het aandeel kun je over het algemeen beter een tijdje wachten en dan goedkoper kopen. Uiteraard is dit een gemiddelde.
Agree. Eens kijken wat het aandeel na een maand doet. Vanaf dat moment is het voor mij pas interessant.
pi_90976285
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef SeLang het volgende:
Ik dacht juist dat het omhoog ging (gebaseerd op een ouder onderzoek).
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:52:04 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90977697
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:21 schreef JuliánCarax het volgende:

[..]

Agree. Eens kijken wat het aandeel na een maand doet. Vanaf dat moment is het voor mij pas interessant.
Ik dacht meer aan een wat langere periode (paar jaar).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90977852
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan een wat langere periode (paar jaar).
Als het dan nog bestaat.. (eventueel nieuwe crisis etc.)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90977947
Misschien op speculeren omdat naar introductie waarschijnlijk omhoog gaan schieten. Voor de rest gewoon te overgewaardeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')