1,2 miljard had ik gelezen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoeveel winst maakt Facebook eigenlijk? Komt dat al boven de 100 miljoen uit?
Ik ook. Die $50 miljard is vooral gebaseerd op toekomstige groei en verwachtingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:
Ik hoorde vanochtend op BNR dan in de folder van GS stond dat Facebook iets van 1.3 miljard omzet had over het afgelopen jaar en iets van 125 miljoen winst. Pin me niet vast op de getallen, maar zoiets meen ik me te herinneren. Ik was nogal verbaasd over de hoogte van beide getallen eigenlijk...
Google made about $2 billion in revenue. Now, it's making about $30 billion in sales per year and has a "market capitalization" of about $200 billion (market capitalization is just a measurement of the size of a business). Obviously, investors are hoping that Facebook will be the next Google. (bron)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:43 schreef mirved het volgende:
Op hoeveel staat google nu in vergelijking met de beursgang? Lijkt me ongeveer hetzelfde verhaal.
Facebook haalt ook zijn geld op met reclames. Omdat je op facebook allerlei gegevens achter laat en deze allemaal opgeslagen worden en door verkocht kunnen ze zeer gerichte reclames per persoon maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:05 schreef Blandigan het volgende:
Google haalt veel geld op met (gerichte) reclame. En reclame past min of meer bij een zoekmachine.
Maar of het past bij Facebook, waar je vooral met je vrienden wil chatten en niet zo zeer inlogt om op banners te klikken?
Ik klik zelden op advertenties binnen Facebook. Maar áls ik dan klik, is het zeker relevant.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef iamcj het volgende:
Totdat Facebook helemaal niet zo efficiënt blijkt als advertentiebron of heel snel ineenzakt door een beter en handiger alternatief.
CTR (klik per vertoning) is inderdaad bedroevend laag voor adverteerders.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef iamcj het volgende:
Totdat Facebook helemaal niet zo efficiënt blijkt als advertentiebron of heel snel ineenzakt door een beter en handiger alternatief.
MySpace is meer op muziek gericht. Zolang er geen goed alternatief voor Facebook is, gaan mensen daar echt niet weg. Eerlijk gezegd denk ik dat Facebook alleen maar groter wordt wanneer ze een mail functionaliteit aanbieden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Manieu het volgende:
Facebook haalt ook vrijwel al zijn inkomsten uit advertenties. En ook met social media kan je zeer gericht adverteren. Ik vind alleen dat $50 miljard wel erg hoog is ingeschat, gezien het verhaal rond myspace, dit bedrijf is uiteindelijk ook in een neerwaartse spiraal geraakt. Zuckerman kan beter nu verkopen!
En daarom zou ik alleen eventueel bij lancering eventueel wat Facebook aandelen oppakken om daarna snel te laten droppen. Potentie voor de toekomst vind ik het niet hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:58 schreef Rejected het volgende:
[..]
CTR (klik per vertoning) is inderdaad bedroevend laag voor adverteerders.
Zelfs dat zou ik niet durven.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En daarom zou ik alleen eventueel bij lancering eventueel wat Facebook aandelen oppakken om daarna snel te laten droppen. Potentie voor de toekomst vind ik het niet hebben.
Agree. Eens kijken wat het aandeel na een maand doet. Vanaf dat moment is het voor mij pas interessant.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef SeLang het volgende:
Historische data wijst uit dat IPO's meestal te duur zijn. Als je interesse hebt in het aandeel kun je over het algemeen beter een tijdje wachten en dan goedkoper kopen. Uiteraard is dit een gemiddelde.
Ik dacht juist dat het omhoog ging (gebaseerd op een ouder onderzoek).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef SeLang het volgende:
Historische data wijst uit dat IPO's meestal te duur zijn. Als je interesse hebt in het aandeel kun je over het algemeen beter een tijdje wachten en dan goedkoper kopen. Uiteraard is dit een gemiddelde.
Ik dacht meer aan een wat langere periode (paar jaar).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:21 schreef JuliánCarax het volgende:
[..]
Agree. Eens kijken wat het aandeel na een maand doet. Vanaf dat moment is het voor mij pas interessant.
Als het dan nog bestaat.. (eventueel nieuwe crisis etc.)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een wat langere periode (paar jaar).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |