1,2 miljard had ik gelezen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoeveel winst maakt Facebook eigenlijk? Komt dat al boven de 100 miljoen uit?
Ik ook. Die $50 miljard is vooral gebaseerd op toekomstige groei en verwachtingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:
Ik hoorde vanochtend op BNR dan in de folder van GS stond dat Facebook iets van 1.3 miljard omzet had over het afgelopen jaar en iets van 125 miljoen winst. Pin me niet vast op de getallen, maar zoiets meen ik me te herinneren. Ik was nogal verbaasd over de hoogte van beide getallen eigenlijk...
Google made about $2 billion in revenue. Now, it's making about $30 billion in sales per year and has a "market capitalization" of about $200 billion (market capitalization is just a measurement of the size of a business). Obviously, investors are hoping that Facebook will be the next Google. (bron)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:43 schreef mirved het volgende:
Op hoeveel staat google nu in vergelijking met de beursgang? Lijkt me ongeveer hetzelfde verhaal.
Facebook haalt ook zijn geld op met reclames. Omdat je op facebook allerlei gegevens achter laat en deze allemaal opgeslagen worden en door verkocht kunnen ze zeer gerichte reclames per persoon maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:05 schreef Blandigan het volgende:
Google haalt veel geld op met (gerichte) reclame. En reclame past min of meer bij een zoekmachine.
Maar of het past bij Facebook, waar je vooral met je vrienden wil chatten en niet zo zeer inlogt om op banners te klikken?
Ik klik zelden op advertenties binnen Facebook. Maar áls ik dan klik, is het zeker relevant.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef iamcj het volgende:
Totdat Facebook helemaal niet zo efficiënt blijkt als advertentiebron of heel snel ineenzakt door een beter en handiger alternatief.
CTR (klik per vertoning) is inderdaad bedroevend laag voor adverteerders.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:38 schreef iamcj het volgende:
Totdat Facebook helemaal niet zo efficiënt blijkt als advertentiebron of heel snel ineenzakt door een beter en handiger alternatief.
MySpace is meer op muziek gericht. Zolang er geen goed alternatief voor Facebook is, gaan mensen daar echt niet weg. Eerlijk gezegd denk ik dat Facebook alleen maar groter wordt wanneer ze een mail functionaliteit aanbieden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Manieu het volgende:
Facebook haalt ook vrijwel al zijn inkomsten uit advertenties. En ook met social media kan je zeer gericht adverteren. Ik vind alleen dat $50 miljard wel erg hoog is ingeschat, gezien het verhaal rond myspace, dit bedrijf is uiteindelijk ook in een neerwaartse spiraal geraakt. Zuckerman kan beter nu verkopen!
En daarom zou ik alleen eventueel bij lancering eventueel wat Facebook aandelen oppakken om daarna snel te laten droppen. Potentie voor de toekomst vind ik het niet hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:58 schreef Rejected het volgende:
[..]
CTR (klik per vertoning) is inderdaad bedroevend laag voor adverteerders.
Zelfs dat zou ik niet durven.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En daarom zou ik alleen eventueel bij lancering eventueel wat Facebook aandelen oppakken om daarna snel te laten droppen. Potentie voor de toekomst vind ik het niet hebben.
Agree. Eens kijken wat het aandeel na een maand doet. Vanaf dat moment is het voor mij pas interessant.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef SeLang het volgende:
Historische data wijst uit dat IPO's meestal te duur zijn. Als je interesse hebt in het aandeel kun je over het algemeen beter een tijdje wachten en dan goedkoper kopen. Uiteraard is dit een gemiddelde.
Ik dacht juist dat het omhoog ging (gebaseerd op een ouder onderzoek).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:09 schreef SeLang het volgende:
Historische data wijst uit dat IPO's meestal te duur zijn. Als je interesse hebt in het aandeel kun je over het algemeen beter een tijdje wachten en dan goedkoper kopen. Uiteraard is dit een gemiddelde.
Ik dacht meer aan een wat langere periode (paar jaar).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:21 schreef JuliánCarax het volgende:
[..]
Agree. Eens kijken wat het aandeel na een maand doet. Vanaf dat moment is het voor mij pas interessant.
Als het dan nog bestaat.. (eventueel nieuwe crisis etc.)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een wat langere periode (paar jaar).
Dat durf ik trouwens te betwijfelen om eerlijk te zijn. Als jij naar Facebook gaat doe je het waarschijnlijk om mensen te spreken te bekijken of zelf wat te delen (foto's, links, whatever). Als je dan een advertentie te zien krijgt over een goede trouwlocatie er is een kans dat je erop klikt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:01 schreef speknek het volgende:
Facebook kan gerichter adverteren dan Google. Nu ik mijn status op verloofd heb gezet krijg ik allemaal trouwerijreclames. Handig, want daar ben ik natuurlijk net naar op zoek. Google kan nooit dat niveau halen door enkel te gissen wat mensen willen met zoekopdrachten.
Daar komt nog eens bij dat Facebook met name gericht is op de Westerse landen. En de mensen daar hebben nou niet heel veel geld te bestedenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:07 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat durf ik trouwens te betwijfelen om eerlijk te zijn. Als jij naar Facebook gaat doe je het waarschijnlijk om mensen te spreken te bekijken of zelf wat te delen (foto's, links, whatever). Als je dan een advertentie te zien krijgt over een goede trouwlocatie er is een kans dat je erop klikt.
Als een zoekterm bij Google intikt zoals ''Goede trouwlocatie omgeving Amsterdam'' is er een kans dat je exact dezelfde advertentie krijgt. Maar in tegenstelling tot Facebook op een moment dat je er echt op naar zoek bent.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Daar komt nog eens bij dat Facebook met name gericht is op de Westerse landen. En de mensen daar hebben nou niet heel veel geld te besteden![]()
Nouja, maar dat is dan ook wel een hele gerichte vraag, zo gericht zijn 99.99% van de google zoekopdrachten niet. Daarbij vergt zelfs deze een LSA, die Google volgens mij niet uitvoert (die kijkt meer naar hoe vaak bepaalde woorden voorkomen, niet de samenhang of de betekenis). Als iemand zijn status van vrijgezel naar relatie verandert, is het altijd 100% duidelijk wat de betekenis daarvan is (tenzij ze liegen).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Als een zoekterm bij Google intikt zoals ''Goede trouwlocatie omgeving Amsterdam'' is er een kans dat je exact dezelfde advertentie krijgt.
Het plaatje vertelt dat alles heel snel kan veranderen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Sitting elfing,
Ik snap je plaatje niet helemaal? Dat toont toch juist een gigantische succesverhaal van Facebook aan? Persoonlijk denk ik wel dat Facebook een blijvertje is.
Ja het is een beetje een mix, conversie is het hoogst wanneer men naar iets zoekt. Maar zulke targetting levert wellicht ook wel iets op voor adverteerders. Maar de mogelijkheden zijn m.i. ietwat beperkt bij Facebook.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, maar dat is dan ook wel een hele gerichte vraag, zo gericht zijn 99.99% van de google zoekopdrachten niet. Daarbij vergt zelfs deze een LSA, die Google volgens mij niet uitvoert (die kijkt meer naar hoe vaak bepaalde woorden voorkomen, niet de samenhang of de betekenis). Als iemand zijn status van vrijgezel naar relatie verandert, is het altijd 100% duidelijk wat de betekenis daarvan is (tenzij ze liegen).
Naja, het wil niet zeggen dat Facebook nu op elk continent de grootste is. Ik vind het pas interessant als het ook de grootste is in landen zoals China, India en Brazilië. Dat iets enorme marktwaarde heeft in de UK en de USA zegt mij niet zo heel veel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Sitting elfing,
Ik snap je plaatje niet helemaal? Dat toont toch juist een gigantische succesverhaal van Facebook aan? Persoonlijk denk ik wel dat Facebook een blijvertje is.
Dat waren inderdaad wat minder goede succesverhalenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naja, het wil niet zeggen dat Facebook nu op elk continent de grootste is. Ik vind het pas interessant als het ook de grootste is in landen zoals China, India en Brazilië. Dat iets enorme marktwaarde heeft in de UK en de USA zegt mij niet zo heel veel.
Nog wel een leuk verhaal met Bebo, dat is destijds door overgenomen door AOL voor 850!!! miljoen dollar in 2008 en nog geen 2 jaar later door verkocht voor 10$ miljoen dollar. Wat stelt die 'waarde' van zo'n profielen site nou voor? Veel gebakken lucht als je het mij vraagt. Al stond AOL stond natuurlijk wel bekend om zijn fantastische overnames en mergers. Remember TimeWarner?![]()
de hebberigheid steekt weer de kop opquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoeveel winst maakt Facebook eigenlijk? Komt dat al boven de 100 miljoen uit?
De noodzaak voor een beursgang is me ook niet helemaal duidelijk. Ik denk dat Facebook zichzelf op dit moment prima kan bedruipen. Overnames en marketingdoeleinden. Daar heb je geld voor nodig waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:52 schreef rubje het volgende:
[..]
de hebberigheid steekt weer de kop opwant een beursgang doe je alleen maar als je geld wilt ophalen
..en FB heeft al zoveel..
Facebook heeft zijn huidige status bereikt dankzij investeerders. Voor de rest zou ik graag de cijfers willen zien waarop jij baseert dat Facebook zichzelf prima kan bedruipen Heb je een linkje naar de jaarcijfers voor mij?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:31 schreef JuliánCarax het volgende:
[..]
De noodzaak voor een beursgang is me ook niet helemaal duidelijk. Ik denk dat Facebook zichzelf op dit moment prima kan bedruipen. Overnames en marketingdoeleinden. Daar heb je geld voor nodig waarschijnlijk.
En wat je zegt, hebberigheid.
De dotcom bubble was gebouwd op lucht, belachelijke bedragen werden betaald per user. Bedragen die totaal niet reëel zijn. Denk dat je daar bij Facebook nog niet zo heel snel last van hebt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:38 schreef Freak188 het volgende:
Heeft deze beursgang niet alle kenmerken van beursgangen vlak voordat de dotcom-bubble barstte? Er zijn een paar winnaars, maar een hoop verliezers.
Facebook word op een waarde geschat van 100 dollar per huidige gebruiker.... ??? Niet overschatquote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:22 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
De dotcom bubble was gebouwd op lucht, belachelijke bedragen werden betaald per user. Bedragen die totaal niet reëel zijn. Denk dat je daar bij Facebook nog niet zo heel snel last van hebt.
Ik zou echter niet snel mijn geld in dit soort bedrijven steken. Facebook is ook heel snel opgekomen, en ik zie niet waarom iemand anders met een beter idee de markt niet over kan nemen in een respectievelijk korte tijd. Kijk bijvoorbeeld naar Hyves, super succesvol, maar ik zie het overal om mij heen leden verliezen aan facebook, ik geef het nog een jaar
50 miljard /500 miljoen gebruikers = 100 dollar per gebruiker. In mijn opinie nog steeds hoog, aangezien het allemaal niet betalende gebruikers zijn...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Facebook word op een waarde geschat van 1000 dollar per huidige gebruiker.... ??? Niet overschat
*typo*quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:33 schreef Tware het volgende:
[..]
50 miljard /500 miljoen gebruikers = 100 dollar per gebruiker. In mijn opinie nog steeds hoog, aangezien het allemaal niet betalende gebruikers zijn...
intussen al weer bijna 700 miljoen gebruikers toch? Adverteren als gewone man is trouwens op facebook ideaal! Echt binnen 3 stappen maak je een advertentie. Vriend van me had voor een euro of tien, 120.000 views erbij in zn webshopquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:33 schreef Tware het volgende:
[..]
50 miljard /500 miljoen gebruikers = 100 dollar per gebruiker. In mijn opinie nog steeds hoog, aangezien het allemaal niet betalende gebruikers zijn...
500 miljoen profielen, hoeveel daadwerkelijk intensief gebruikt wordt is maar de vraag natuurlijkquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:33 schreef Tware het volgende:
[..]
120.000 views van zijn advertentie misschien(zelfs dat is veel), voor 10 euro kan je nooit 120.000 clicks krijgen hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
intussen al weer bijna 700 miljoen gebruikers toch? Adverteren als gewone man is trouwens op facebook ideaal! Echt binnen 3 stappen maak je een advertentie. Vriend van me had voor een euro of tien, 120.000 views erbij in zn webshop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |