We gaan hierzelf ook aan verdienen. Grote wijze Pechtold heeft het zelf gezegdquote:Op woensdag 23 mei 2012 00:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja denk ik ook, nu is alles weer koek en ei en gaan de beurskoersen weer omhoog, rentes gaan nu dalen en iedereen koopt weer obligaties van de knoflooklanden, zodat die weer , BMW, Mercedessen, en Porsches kunnen kopen
Logisch en al het ESM geld komt terug, met rente, we gaan er zelfs aan verdienen,quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:10 schreef Bombshell het volgende:
[..]
We gaan hierzelf ook aan verdienen. Grote wijze Pechtold heeft het zelf gezegd
-niet op de man spelen aub-quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat ik 40 jaar ouder dan jij ben, vandaar dat ik meegemaakt heb hoe de vorige EU muntunie in stukken uiteenviel , maar men leert niet, men wil niet leren van mislukkingen want het is zo een leuke droom, de VSEU
Tweede Kamer heet dat, het Parlement dus. Dat is wat anders dan 'de Regering'.quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:03 schreef Bombshell het volgende:
Goed het ESM is er door heen in de regering. Topic kan dicht de crisis is opgelost.
quote:wo 23 mei 2012, 08:18
Papademos gooit olie op het vuur
AMSTERDAM - Oud premier Papademos van Griekenland schijnt gisterenavond te hebben gezegd dat Griekenland op dit moment overweegt voorbereidingen te treffen om de gemeenschappelijke euro munteenheid te verlaten.
Bovendien zou hij hebben gezegd dat er steeds meer verzet komt in Griekenland om zich te houden aan de verstikkende bezuiniging- en hervormingseisen overeengekomen met de trojka EU/ECB/IMF.
Papademos ontkent vanochtend via CNBC de uitspraken te hebben gedaan, maar het kwaad is al geschied. Gisterenavond leverde Wall Street in het laatste uur al de opgebouwde winsten weer in en eindigde vlak. In Azië leveren de aandelenbeurzen gemiddeld tussen 0,5 en 2 procent in.
Uitspraken van zo een vooraanstaand man, oud ECB-directielid en oud premier Papademos, werken letterlijk uit als olie op het vuur. Als men al publiek maakt dat er overwegingen zijn om de eurozone te verlaten, kunt u ervan uitgaan dat er daadwerkelijk in het geheim activiteiten plaatshebben om binnenkort te schakelen.
De Europese beurzen zullen vanochtend dan ook fors lager openen in reactie op de ontwikkelingen van de laatste 12 uur. Er worden openingen verwacht van ruim 1 procent lager. De AEX wordt 3 tot 4 punten lager verwacht. De oververkochte situatie is verwerkt en de neergaande trend mogelijk weer hervat.
Vandaag is de informele EU-top in Brussel waar de 27 Europese leiders bijeenkomen om alle Europese ellende te bespreken. Voor gisteren was het officiële standpunt dat Griekenland pertinent in de eurozone moest blijven.
De publieke aanwijzing in aanloop naar de EU-top van de zeer gewaardeerde oud premier Papademos zal echter de gesprekken anders laten verlopen. Het lijkt wel of hij wilde waarschuwen dat de Grieken overhellen naar een exit uit de eurozone.
De algemene marktgedachte is dat er niet zoveel zal worden bereikt op de vandaag te houden informele top van EU-leiders. Er zullen geen drastische maatregelen worden genomen. Hoewel president Hollande het heeft afgezwakt, wordt toch verwacht dat het thema van eurobonds op tafel zal komen.
Duitsland, Nederland, Finland en gisteren ook Luxemburg hebben al officieel aangegeven pertinent mordicus tegen eurobonds te blijven. Wat er ook wordt beloofd of gezegd. Toch zullen de EU-leiders proberen een gezamenlijke groeistrategie te ontwikkelen die werkbaar is in de eurozone en die de begrotingsdiscipline niet zal aantasten.
Volgens de berichten vanochtend zal de Spaanse premier Rajoy vandaag op de EU-top een officieel beroep willen doen op de ECB om te helpen om haar schuldenberg te financieren. Een eerste officiële stap in aanloop naar het definitieve verzoek om aan het infuus van de EU/ECB/IMF te mogen komen.
Spanje is zeer bang dat het zich bij aanhoudend stijgende renten niet meer op de kapitaalmarkten kan financieren. De ECB heeft haar opkoopprogramma van periferie staatsobligaties begin maart beëindigd. De grote vraag is hoe de ECB zal reageren en of zij zullen doorverwijzen naar het ESM.
Een aanstaand exit van Griekenland kan dan ook niet op een slechter moment komen. Het domino besmettingsgevaar is sterk toegenomen. De directe schade van een exit van Griekenland worden geraamd op euro 400 miljard. Tegelijkertijd hebben de Spanjaarden honderden miljarden nodig voor herfinanciering, afschrijving vastgoedbubbel en herkapitalisatie van de banken. Wie trekt de portemonnee?
In Amerika wordt men ook eindelijk wakker. Niemand trok zich dit jaar iets aan van de sneloplopende schuldenberg. De nationale schuldenberg is sinds vorig jaar augustus met ruim 10 procent gestegen en beloopt ondertussen $ 15.740 miljard.
Gisteren heeft het Congressional Budget Office een officiële waarschuwing uit laten gaan dat Amerika in 2013 in recessie zal geraken indien er niets aan de vorig jaar met veel pijn en moeite overeengekomen maatregelen zal worden gedaan. Als de huidige aangenomen maatregelen niet worden gewijzigd voor eind van dit jaar, zal Amerika vanaf januari 2013 worden geconfronteerd met wettelijk automatisch ingaande belastingverhogingen en uitgaven verminderingen.
Maar geen enkele politicus wil zich daar mee inlaten in het presidentiële verkiezingsjaar. Het in augustus afgesproken schuldenplafond, wat goed moest zijn tot en met de verkiezingen in november, is nu al bijna weer bereikt zodat er weer een officiële parlementaire meerderheid voor een verhoging moet komen.
Amerika zal wat aan zijn schuldenberg moeten gaan doen, anders wordt het daar ook onhoudbaar. In absolute getallen is dit het eigenlijk al. Het zal tientallen jaren duren om de schulden weer enigszins terug te brengen. Maar niemand die zich daar nu over bekommert. Maar dit kan niet op deze huidige wijze doorgaan.
He getver, wat klinkt dat onrespectvol. Niet nodig, zo'n toon, ook al mag je iemand niet en ben je het niet eens met zijn mening.quote:
Nadat de G8 net heeft benadrukt dat een Griekse exit schadelijk zou zijn voor de EU en wereldeconomie, voeren de Grieken de druk nog even lekker op door te opperen dat ze het toch echt doen en achter de schermen al voorbereidingen treffen. Ik heb steeds vaker het gevoel dat die Grieken het onderhandelspelletje goed weten te spelen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:28 schreef HD9 het volgende:
Papedemos zegt dat de Grieken uit de Euro gaan, zou wel de beste oplossing zijn voor de geplaagde euro
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_op_het_vuur__.html
[..]
Behalve dan dat het spelletje alleen gespeeld kan worden als er een tegenpartij is. En of die er nog is na 17 juni is maar de vraag. Ik denk dat de Nederlandse regering in ieder geval dwars gaat liggen als de Grieken niet gewoon het Memorandum gaan uitvoeren. Ze hebben hier wel binnenkort verkiezingen en ik denk dat de kiezers hier een hoop slikken, maar niet als de Grieken weer een blanco cheque krijgen. En dat weten Rutten c.s. ook .quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nadat de G8 net heeft benadrukt dat een Griekse exit schadelijk zou zijn voor de EU en wereldeconomie, voeren de Grieken de druk nog even lekker op door te opperen dat ze het toch echt doen en achter de schermen al voorbereidingen treffen. Ik heb steeds vaker het gevoel dat die Grieken het onderhandelspelletje goed weten te spelen.
jammer dat Nederland nu in de tang van de Grieken zit, wie heeft dat verzonnen ??quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Behalve dan dat het spelletje alleen gespeeld kan worden als er een tegenpartij is. En of die er nog is na 17 juni is maar de vraag. Ik denk dat de Nederlandse regering in ieder geval dwars gaat liggen als de Grieken niet gewoon het Memorandum gaan uitvoeren. Ze hebben hier wel binnenkort verkiezingen en ik denk dat de kiezers hier een hoop slikken, maar niet als de Grieken weer een blanco cheque krijgen. En dat weten Rutten c.s. ook .
Sja, in de tang van de Grieken. We zitten met elkaar in de EU. Landen hebben zo hun eigen ideeën en belangen. Dan krijg je dit soort machtsspelletjes. De Grieken tegenover de EU, Frau Merkel tegenover Hollande etc. etc.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:24 schreef HD9 het volgende:
[..]
jammer dat Nederland nu in de tang van de Grieken zit, wie heeft dat verzonnen ??
quote:Huishoudens geven nog minder uit
DEN HAAG - Door de recessie houden Nederlanders steeds meer de hand op de knip. Huishoudens besteedden in maart 2,1 procent minder aan goederen en diensten dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De consumptie is al sinds de zomer van 2011 onafgebroken lager dan een jaar eerder. De afname in maart is groter dan die in voorgaande maanden. De consumptiecijfers zijn gecorrigeerd voor prijsveranderingen en veranderingen in de samenstelling van de koopdagen.
Aan voedings- en genotmiddelen werd in maart 2,9 procent minder uitgegeven. De bestedingen aan duurzame goederen, zoals auto's en meubels, waren 2,4 procent lager. Maart was dit jaar relatief zacht, waardoor huishoudens veel minder gas verbruikten dan vorig jaar.
Consumenten gaven wel meer uit aan kleding en schoenen. De bestedingen aan diensten lagen vrijwel op hetzelfde niveau als een jaar eerder, aldus het CBS.
Ik heb vrijdag een TV van ¤1900 gekocht en ik schat in dat we in de loop van dit jaar nog wel wat meer leuke dingetjes gaan doen. Die lage rente maakt het ook niet echt de moeite waard om te sparen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:32 schreef HD9 het volgende:
Nederlanders geven minder uit, ik merkt het zelf ook in de sauna of restaurant veel minder mensen dan normaal en volgend jaar met die BTW zal t nog veel erger worden
Kosten hoger, inkomsten omlaag of dit nu goede interne devaluatie is weet ik niet
http://www.telegraaf.nl/u(...)_knip_is_leeg__.html
[..]
Gezien het tijdstip denk ik dat je op Ewald Engelen doelde bij Kneveld & vd Brink? Gedachte erachter klopt anders wel: wanneer we met een groot ESM aantonen dat we er met zijn allen alles aan gaan doen om de eurozone te redden, dan wekt dat het benodigde vertrouwen om niet langer tegen de euro te speculeren. Alleen is dat ESM van 700 miljard euro daar bij lange na niet groot genoeg voor.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ESM bazooka
Als je hem hebt dan heb je hem niet meer nodig , ik hoor het hem zeggen
[ afbeelding ]
Leve de EUquote:Op woensdag 23 mei 2012 09:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Sja, in de tang van de Grieken. We zitten met elkaar in de EU. Landen hebben zo hun eigen ideeën en belangen. Dan krijg je dit soort machtsspelletjes. De Grieken tegenover de EU, Frau Merkel tegenover Hollande etc. etc.
ik denk dat ieder blij is dat we de komende jaren fors mogen betalen voor die knoflooklanden, je moet wat over hebben voor de VSEUquote:
volgend jaar issie 21% BTW en ambtenaren krijgen er geen cent bijquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag een TV van ¤1900 gekocht en ik schat in dat we in de loop van dit jaar nog wel wat meer leuke dingetjes gaan doen. Die lage rente maakt het ook niet echt de moeite waard om te sparen.
Same here, ik trakteer mezelf dit weekend op een mooie, splinternieuwe laptop met alles erop en eraan.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag een TV van ¤1900 gekocht en ik schat in dat we in de loop van dit jaar nog wel wat meer leuke dingetjes gaan doen. Die lage rente maakt het ook niet echt de moeite waard om te sparen.
Leningen van het ESM zijn preferent (na het IMF) dus waarschijnlijk wel en de overige obligatiehouders betalen die prijs bij een herstructurering. Nog meer reden om toekomstige probleemlanden te mijden of in ieder geval een hogere yield te bedingen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:13 schreef michaelmoore het volgende:
Logisch en al het ESM geld komt terug, met rente, we gaan er zelfs aan verdienen,
Jan-Kees zegt dat en dan is het zo
quote:Like the IMF, the ESM will provide stability support to an ESM Member when its regular access to market financing is impaired or is at risk of being impaired. Reflecting this, Heads of State or Government have stated that the ESM loans will enjoy preferred creditor status in a similar fashion to those of the IMF, while accepting preferred creditor status of the IMF over the ESM. This status will be effective as of the date of entry into force of this Treaty. In the event of ESM financial assistance in the form of ESM loans following a European financial assistance programme existing at the time of the signature of this Treaty, the ESM will enjoy the same seniority as all other loans and obligations of the beneficiary ESM Member, with the exception of the IMF loans.
en ik ga nog een keer extra naar de hoerenquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Same here, ik trakteer mezelf dit weekend op een mooie, splinternieuwe laptop met alles erop en eraan.
We kunnen gewoon ook weglopen van die Griekse tang hoor. Niets wat ons tegen kan houden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:24 schreef HD9 het volgende:
[..]
jammer dat Nederland nu in de tang van de Grieken zit, wie heeft dat verzonnen ??
Onze minister verteld ons wat anders.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
We kunnen gewoon ook weglopen van die Griekse tang hoor. Niets wat ons tegen kan houden.
Nee, dat doet ie niet. Hij zegt dat het ons wat gaat kosten als de Grieken onderuit gaan. En dat is waar. Maar dat betekent niet dat we aan de heup vergroeid zijn met ze. Als we na 17 juni allebei een andere richting opwillen kan dat gewoon hoor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze minister verteld ons wat anders.
Dat het kan staat vast. Maar het word onmogelijk gemaakt door de hel en verdoemenis verhalen van die de Jager. Dus ja, dat doet hij wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, dat doet ie niet. Hij zegt dat het ons wat gaat kosten als de Grieken onderuit gaan. En dat is waar. Maar dat betekent niet dat we aan de heup vergroeid zijn met ze. Als we na 17 juni allebei een andere richting opwillen kan dat gewoon hoor.
Nee, dat doet hij niet. Het beste is als de Grieken zich aan de afspraken houden en we gewoon doorgaan met de euro. Dat is voor de Grieken op termijn het beste, en ons kost het het minst. Zolang dat nog bereikt kan worden, is het de moeite waard om er maximaal op in te zetten met - overigens spotgoedkope - retoriek.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat het kan staat vast. Maar het word onmogelijk gemaakt door de hel en verdoemenis verhalen van die de Jager. Dus ja, dat doet hij wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |