Blz 14 en verder:quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:09 schreef Rechten_Student het volgende:
Waar kan ik die syllabus vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betekent dat dat we alleen dit hoeven te kennen? Dus hoef ik niet het hele boekje te leren maar is dit stukje ook goed?
Wordt idd onderschat, volgens mij is het echt kei en kei zwaar, ik sluit het dan ook niet uit dat ik een nachtje moet doorhalen woensdag...quote:Op maandag 21 mei 2012 19:26 schreef Elco.. het volgende:
Maatschappijwetenschappen wordt door veel mensen onderschat....Hoe leren jullie voor het examen? Syllabus doorlezen?
quote:Op maandag 21 mei 2012 19:29 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Wordt idd onderschat, volgens mij is het echt kei en kei zwaar, ik sluit het dan ook niet uit dat ik een nachtje moet doorhalen woensdag...
Haha, precies ik hetzelfde...Ik sloot Maatschappijleer met een 8,4 af...Maar eerste toets MAW had ik een 4.5quote:Op maandag 21 mei 2012 19:31 schreef Elco.. het volgende:
[..]Ik deed VWO en heb toen maatschappijleer met een 8 afgesloten, toen ik de eerste toets voor Maatschappijwetenschappen had gemaakt schrok ik wel... Maatschappijwetenschappen is véél moeilijker dan ML
WAT?quote:Op maandag 21 mei 2012 19:46 schreef samenvatting2012 het volgende:
in welk boek staan die dingen over europa? ben het tot nu toe nergens tegengekomen..
en sommige theorien komen ook niet terug in de syllabus (bijvoorbeeld die normatieve en descriptieve, polyarchie enz... moet je dat dus wel of niet kennen)
examen maken om te weten wat je kan krijgen, theorieën en benaderingen etc. leren, oftewel wat je in de examen ongeveer tegenkomt.quote:Op maandag 21 mei 2012 19:26 schreef Elco.. het volgende:
Maatschappijwetenschappen wordt door veel mensen onderschat....Hoe leren jullie voor het examen? Syllabus doorlezen?
t valt wel mee als je de juiste dingen leert, t examen van uit me hoofd '09 was wel makkelijk tenminste heb de helft gemaakt. Je hebt soms niet eens veel kennis nodig, net als dat wij voor gs veel leerde.. er kwam ook niet veel terug... net eco.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:19 schreef Rechten_Student het volgende:
Pffff...Ik voel de onvoldoende al aankomenHet is gewoon zo veel, ik kan dat echt niet allemaal weer gaan leren...
dag van tevoren is miss niet handig maar gwn ff opdelen / examen maken en belangrijke dingen leren... vooral theorie benadering zoals hier staatquote:Op donderdag 17 mei 2012 23:01 schreef Etsu het volgende:
Tip: leer de theorieën, benaderingen (vwo iig wel, weet niet of havo ook heeft?) en de functies goed.
Wordt ieder jaar wel wat van gevraagd.
Oja, begin op tijd, erg veel stof en best lastig. Je kan de syllabus gebruiken, wordt alleen gevraagd wat daarin staat.
Topsite! Tnx bro!!quote:Op maandag 21 mei 2012 20:51 schreef FirefoxNB het volgende:
maw bekijk examen 09 ff en je bent al meer gerustgesteld.. tip! op studyflow.nl ofzo lekker snel door de antwoorden en vragen heen.
Zelfde hier. Ben echt van het laatste moment altijd. Tot nu toe 3 examens zo gemaakt.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:20 schreef Rechten_Student het volgende:
Het wordt zeker weten een nachtje doorhalen, aangezien ik grotendeels nog moet beginnen
Dat lijkt me trouwens egt zo klote om 2 van die ce op 1 dag te hebben en dan de dag daarna meteen weer M&oquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:35 schreef azahamche het volgende:
[..]
Zelfde hier. Ben echt van het laatste moment altijd. Tot nu toe 3 examens zo gemaakt.
ned: redelijk een zesje ongeveer.
eco: redelijk slecht tussen de 4-5 denk ik
geschiedenis: erg slecht dit wordt mijn herkansing
Morgen MAW + Wis B
Vrijdag M&O
Dan ben ik op zich al klaar want engels is een fluitje van een cent.
Wat is het verschil tussen raad van de EU en de Europese raad?quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:56 schreef Blistering het volgende:
Er zal 100% een vraag over Europa komen trouwens. Dus lijkt me verstandig om toch de Europese Commissie, Raad van de EU, Europese Raad, Europees Parlement en Europees Hof van Justitie uit elkaar te houden
De Raad van de EU beoordeelt de wetten die door de Europese Commissie worden gemaakt. In de Raad van de EU zit per lidstaat 1 vakminister. Als de Raad van de EU niet uit een wet komt, wordt de wet voorgelegd aan de Europese Raad. In de Europese Raad zitten de regeringsleiders van de lidstaten.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:57 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen raad van de EU en de Europese raad?
dat boek heb ik niet :Squote:Op woensdag 23 mei 2012 19:05 schreef FirefoxNB het volgende:
nee, internationale nog wat dat dunne EU boekje
Wij hebben dat ook gekopieerd gekregen van de docent, da's dan een beetje peg hebben...Wat je kan doen is de syllabus lezen, da's genoeg denk ik over Europaquote:
Nou, da's overdreven...In syllabus staat alles heel mager uitgelegd, beter leer je het boek gewoon.quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:07 schreef FirefoxNB het volgende:
ik heb nooit in de syllabus gekeken... maar mijn lerares bevool het aan, denk wel dat het handig is. aangezien het tekstafhankelijk is met wat achtergrond kennis.
Dus het belangrijkste zal wel in de syllabus staan
Wat was die alweer? Dat de sociale omgeving bepaalde hoe je deels dacht, toch?quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:10 schreef FirefoxNB het volgende:
herkennen toch. bv anomie theorie .... je hoeft vast niet al die subtheorieen te kennen
Nee, dat is de bindingstheoriequote:Op woensdag 23 mei 2012 19:13 schreef FirefoxNB het volgende:
dat je de criminaliteit niet in wil, door je vrienden,familie,werk
je past je aan hun normen en waarden aan, daarom ga je niet het crimi pad op.
Ik noem dit jaar ook wel het proefkonijnen jaar, bijna alle vakken worden zwaarder getoetst , dus als je een 7 hebt voor 2010 moet je niet denken dat dat ook vanzelfsprekend is voor 2012...(Jammer genoeg)quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:37 schreef FirefoxNB het volgende:
laten we gwn wat stof hier posten.. zo hebben we een complete samenvatting ipv in je eentje 4 boeken ofz.
maar ik ga meer examenoefeningen maken dan leren... heb je veel meer aan
sociaal cultureel, heeft te maken met groepen in de samenleving, subculturen/culturen, hoe die benaderd worden... je moet het een beetje letterlijk nemen cultuur en sociaal... of ff in je boek kijken voor betere uitleg, kan het niet goed omschrijvenquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:40 schreef Rechten_Student het volgende:
Goedzo, ik gun het je...Alleen jammer dat 2012 zo fucked up is![]()
Even een vraagje; wat bedoelen ze met sociaal-culturele benadering?
ja, HOOP dat het in de norm te zien is... en ons niet nog harder naaien zo..quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:39 schreef Rechten_Student het volgende:
[..]
Ik noem dit jaar ook wel het proefkonijnen jaar, bijna alle vakken worden zwaarder getoetst , dus als je een 7 hebt voor 2010 moet je niet denken dat dat ook vanzelfsprekend is voor 2012...(Jammer genoeg)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd, fuck bijsterveld met dr kutkop kan dr echt chagrijnig van wordenquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:52 schreef Rechten_Student het volgende:
ALS DIE K*T 5.5 NORM ER NIET WAS, WAS IK ALLANG GESLAAGD
Ja heel veel haat :| Dan heeft mn leven echt geen zin meerquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:03 schreef FirefoxNB het volgende:
stel je zou daardoor niet slagen... hoe hoeveel haat zou ik hebben voor die kutmens die t heeft ingevoerd
Ik heb al 7 jaar verneukt op het vwoquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:05 schreef FirefoxNB het volgende:
precies, mbo kan ik niet hebben vavo ook niet... gwn zware deuken in mijn waardigheid
Idem hier. Ben ook 20, ook op vavo, teveel jaren verneukt op 't mboquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:06 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ik heb al 7 jaar verneukt op het vwoZit nu op mn 20ste op een vavo
Allemaal goede cijfers, ben 8ste vd 500 bij de decentrale selectie Journalistiek, weet eindelijk wat ik wil met mn leven en dan zou dat zomaar kunnen verdwijnen omdat ik de centraal examens verpest
Heel streng;quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:11 schreef Rechten_Student het volgende:
Wat zijn jullie cijfers gemiddeld voor 't CE?
Nee ik bedoelde, VOOR 't CE.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:13 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Heel streng;
Nederlands 6je
Duits 6,5
Geschiedenis 3
Wiskunde 3
Morgen nog maw en maandag Engels
Filosofie had ik vorig jaar op het vwo een 6.1 op het ce
En de jouwe?
Precies. Ik vind het ook maar onzinnig, maarja de minister wilt natuurlijk overkomen als iemand die de kwaliteit bevordert, nou ik zie 'tquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:14 schreef FirefoxNB het volgende:
ik zat op het mavo... in klas 1 kon ik naar havo .. alleen ik was beetje te lui om voor 1 a 2 vakken waar ik geen 8 stond. Een vriend had niet hoog op de klas 1 'cito'(ik wel) maar hij leerde als een beest, haalde hoge cijfers... en ging naar havo.
Hij was gezakt... zonder de 5.5 norm dus... t was al bekend bij de SE's
Ik snap niet hoe je zonder 5.5 norm! kan zakken nu... sowieso als je meeste 6+ heb ben je al geslaagd
Oh, slimquote:
Nederlands - ~7quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:11 schreef Rechten_Student het volgende:
Wat zijn jullie cijfers gemiddeld voor 't CE?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |