abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 mei 2012 @ 09:42:03 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111656330
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 09:34 schreef OeJ het volgende:
Dan moet je deze Youtube ook even bekijken...Maarten van Rossum op zijn Maarten van Rossum's.

gulden terug kan misschien niet, maar doorgaan met de euro kan ook niet, tenzij alle landen samenvoegen en dat gaan ze niet doen, never
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 17 mei 2012 @ 09:43:26 #177
323876 michaelmoore
pi_111656346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 08:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar hij had -als enige- wel gelijk toen hij zij dat we van het geld dat we naar de Grieken stuurden geen cent terug zouden zien.
en dat blijft zo, we moeten het zuiden blijven betalen om onze spullen te kopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_111656413
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 06:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:
ARTICLE 32

Legal status, privileges and immunities

1. To enable the ESM to fulfil its purpose, the legal status and the privileges and immunities set
out in this Article shall be accorded to the ESM in the territory of each ESM Member. The ESM
shall endeavour to obtain recognition of its legal status and of its privileges and immunities in other
territories in which it performs functions or holds assets. T/ESM 2012/en 46

2. The ESM shall have full legal personality; it shall have full legal capacity to:
(a) acquire and dispose of movable and immovable property;
(b) contract;
(c) be a party to legal proceedings; and
(d) enter into a headquarter agreement and/or protocols as necessary for ensuring that its legal
status and its privileges and immunities are recognised and enforced.

3. The ESM, its property, funding and assets, wherever located and by whomsoever held, shall
enjoy immunity from every form of judicial process except to the extent that the ESM expressly
waives its immunity for the purpose of any proceedings or by the terms of any contract, including
the documentation of the funding instruments.

4. The property, funding and assets of the ESM shall, wherever located and by whomsoever
held, be immune from search, requisition, confiscation, expropriation or any other form of seizure,
taking or foreclosure by executive, judicial, administrative or legislative action.

5. The archives of the ESM and all documents belonging to the ESM or held by it, shall
be inviolable.

6. The premises of the ESM shall be inviolable.

7. The official communications of the ESM shall be accorded by each ESM Member and by
each state which has recognised the legal status and the privileges and immunities of the ESM, the
same treatment as it accords to the official communications of an ESM Member.

8. To the extent necessary to carry out the activities provided for in this Treaty, all property,
funding and assets of the ESM shall be free from restrictions, regulations, controls and moratoria of
any nature.

9. The ESM shall be exempted from any requirement to be authorised or licensed as a credit
institution, investment services provider or other authorised licensed or regulated entity under the
laws of each ESM Member.

Is er ook iets wat ze niet mogen ?
Dat ziet er uit als standaard diplomatieke onschendbaarheid. Niet anders dan het IMF, de BIS, de World Bank, de VN, de Nederlandse Ambassades, ESA/ESTEC, etc.

Niks bijzonders.
pi_111656551
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 09:34 schreef OeJ het volgende:
Dan moet je deze Youtube ook even bekijken...Maarten van Rossum op zijn Maarten van Rossum's.

Nou als Maarten van Rossum het zegt moet het wel waar wezen!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:23:15 #180
241662 Jian
Well, well, well
pi_111658548
Krijgen we weer een zooitje onderbuik-huilers die het zwaartepunt weer op Wilders gaan leggen i.p.v. op het ESM :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 17-05-2012 11:46:15 ]
pi_111658571
En ik maar denken dan van Rossum een historicus is. Blijkbaar is de beste man ook econoom.

Het lijkt mij echt niet onaannemelijk dat er in het komende decennium afscheid genomen wordt van de Euro in zijn huidige vorm. Of we een dan een tweedeling qua Eurolanden krijgen, of dat Nederland met bijvoorbeeld Duitsland een monetaire unie aan gaat, of dat we terug gaan naar de gulden weet ik niet.

Maar ik vind het redelijk vreemd dat dit als een onmogelijkheid afgeschilderd wordt. Ik zeg overigens niet dat het mij een goed plan lijkt, of dat het economisch gezien gunstig is, maar het is een mogelijkheid. Ik vind het dan ook raar om dit als pertinente onzin af te doen.

Hoe lang hebben ze ook niet geroepen dat het ondenkbaar was dat Griekenland failliet zou gaan of de Euro op zou geven. Dan zou heel West-Europa down the drain gaan. Inmiddels wordt het steeds aannemelijker dat Griekenland toch die koers kiest.

Ik zie het wel gebeuren dat er eerst een heleboel geld naar 'Griekenland' gaat en dat de boel dan alsnog klapt. Dan kan je het mijns inziens beter eerder laten klappen, zonder er eerst een hoop geld heen te sturen.

Ik zet 'Griekenland' bewust tussen aanhalingstekens. Als je kijkt waar het geld nu eigenlijk heen gaat zie je dat een groot deel gebruikt wordt om banken en ander financiële instellingen goed weg te laten komen, en dat dit niet zozeer naar de gewone Grieken gaat.
pi_111658613
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:23 schreef Jian het volgende:
Krijgen we weer een zooitje onderbuik-huilers die het zwaartepunt weer op Wilders gaan leggen i.p.v. op het EMS :{
Dat is ergens wel te begrijpen. Gezien zijn dubieuze politieke carrière vind ik het niet vreemd dat mensen dit gewoon zien als verkiezingsstunt en zich verder niet verdiepen in de achtergrond.

Wat dat betreft vind ik het dan ook jammer dat Roemer hem niet bijtreedt. Dat zou een mooi signaal afgeven.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:26:11 #183
241662 Jian
Well, well, well
pi_111658637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 08:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat Bram zijn argumenten of wat daar voor door moet gaan vooral voor het voetlicht van de media gaat brengen en de rechter daarvoor als aanleiding gebruikt. Als je met een juridisch inhoudelijk sterk argument wil komen dan heb je ook niet zoveel aan dat mafiamaatje.
En gaat ie het daarmee redden denk je? Krijgen ze het voor elkaar om de beslissing over de verkiezingen heen te tillen? Want dan doet ie het goed, hè ....
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:29:24 #184
241662 Jian
Well, well, well
pi_111658726
Maarten van Rossum, de media-clown, ik vind hem ook best vermakelijk :)
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:41:01 #185
241662 Jian
Well, well, well
pi_111659056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:23 schreef Ludd het volgende:
En ik maar denken dan van Rossum een historicus is. Blijkbaar is de beste man ook econoom.

Het lijkt mij echt niet onaannemelijk dat er in het komende decennium afscheid genomen wordt van de Euro in zijn huidige vorm. Of we een dan een tweedeling qua Eurolanden krijgen, of dat Nederland met bijvoorbeeld Duitsland een monetaire unie aan gaat, of dat we terug gaan naar de gulden weet ik niet.

Maar ik vind het redelijk vreemd dat dit als een onmogelijkheid afgeschilderd wordt. Ik zeg overigens niet dat het mij een goed plan lijkt, of dat het economisch gezien gunstig is, maar het is een mogelijkheid. Ik vind het dan ook raar om dit als pertinente onzin af te doen.

Eens, ik heb het elders reeds al eens geroepen dat bijvoorbeeld een Noord-Europese Unie met met Duitsland, Nederland (Benelux), de Scandinavische landen (incl. Denemarken) en van mij part de Baltische Staten een prachtige sterke unie zou zijn, een beetje naar het model van de oude Hanze. Zelfs Engeland heeft die flirt al eens gemaakt. Ik zeg helemaal niet dat, dat 'm wordt, maar een mens mag dromen, hè
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:44:49 #186
323876 michaelmoore
pi_111659150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:41 schreef Jian het volgende:

[..]

Eens, ik heb het elders reeds al eens geroepen dat bijvoorbeeld een Noord-Europese Unie met met Duitsland, Nederland (Benelux), de Scandinavische landen (incl. Denemarken) en van mij part de Baltische Staten een prachtige sterke unie zou zijn, een beetje naar het model van de oude Hanze. Zelfs Engeland heeft die flirt al eens gemaakt. Ik zeg helemaal niet dat, dat 'm wordt, maar een mens mag dromen, hè
is ook onontkoombaar, maar ook die landen zullen dan wel een soort moeten fuseren op USA voorbeeld, anders zal ook dat mislukken
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:50:10 #187
241662 Jian
Well, well, well
pi_111659313
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is ook onontkoombaar, maar ook die landen zullen dan wel een soort moeten fuseren op USA voorbeeld, anders zal ook dat mislukken
Is dat zo? , ik weet het niet, waarom niet gewoon meer gebaseerd op de oude EEG?
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:00:59 #188
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_111659646
Wilders heeft gelijk ;)
pi_111659940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:26 schreef Jian het volgende:

[..]

En gaat ie het daarmee redden denk je? Krijgen ze het voor elkaar om de beslissing over de verkiezingen heen te tillen? Want dan doet ie het goed, hè ....
Wat redden? P&W, DWDD en die roddelrubriek zullen hem wel weer braaf een podium geven en respectvol en instemmend knikken wanneer hij weer wat dure woordjes in een simplistische redenering plaatst. Uiteraard overtuigt dat menigeen waardoor Wilders weer iets belangrijker wordt, zodat er meer naar hem geluisterd wordt wanneer hij islamieten zwart maakt, wat dan weer iets bijdraagt aan het draagvlak in Europa voor een etnisch gezuiverd groot Israel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111660058
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
etnisch gezuiverd groot Israel.
):O

Als hij een groot rijk wil, heeft hij toch juist belang bij Europese eenwording? Je complot-theorie komt niet al te consistent over.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:19:53 #191
323876 michaelmoore
pi_111660359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Is dat zo? , ik weet het niet, waarom niet gewoon meer gebaseerd op de oude EEG?
Nee dan kun je niet een gezamenlijke munt hebben en dat andere landen veel van die sterke munt gebruiken dat is een groot voordeel, vanwege de inflatie en het recht op geld printen van de reservewereldmunt , dat is een grotere rijkdom dan drie honderd oliebronnen

In het verleden (1972) ging er al eens een Europese muntunie kapot door de divergentie tussen landen

Dus volledig samengaan of splitsen en uit elkaar
pi_111660499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

):O

Als hij een groot rijk wil, heeft hij toch juist belang bij Europese eenwording? Je complot-theorie komt niet al te consistent over.
Wilders en daarmee Moszkowicz worden niet door Europeanen betaald hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:31:08 #193
241662 Jian
Well, well, well
pi_111660741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat redden? P&W, DWDD en die roddelrubriek zullen hem wel weer braaf een podium geven en respectvol en instemmend knikken wanneer hij weer wat dure woordjes in een simplistische redenering plaatst. Uiteraard overtuigt dat menigeen waardoor Wilders weer iets belangrijker wordt, zodat er meer naar hem geluisterd wordt wanneer hij islamieten zwart maakt, wat dan weer iets bijdraagt aan het draagvlak in Europa voor een etnisch gezuiverd groot Israel.
Dat vroeg ik niet.

Daarnaast is je blik wat vertroebeld door het fenomeen Wilders, daar hebben er meer last van hier. What about ESM? groter en veel schokkender dan Wilders?!
pi_111660771
Geweldig contract dat ESM, Woekerpolissen en Dirk Schreringa zijn er maar kleine jongens bij.
Maar gelukkig krijgen we zoveel terug van Europa ;(
Terug naar de gulden zal dan niet kunnen, maar een gezamelijke munt met Duitsland en Finland en misschien Oostenrijk is nog de enige uitweg die ik zie.
De keuze op 12 september is ook eenvoudig SP of PVV.
(maar ik sluit niet uit dat de Eurofiele partijen gaan draaien, nu ze zien dat er totaal gaan ondersteuning vanuit het electoraat meer is voor "Europa")
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_111660970
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:31 schreef Oud_student het volgende:
(maar ik sluit niet uit dat de Eurofiele partijen gaan draaien, nu ze zien dat er totaal gaan ondersteuning vanuit het electoraat meer is voor "Europa")
Ik denk dat er inderdaad wat betreft de opstelling van Nederland ten aanzien van de eigen soeveraniteit, de EU en de euro geen andere keuze is dan op de SP of de PVV te stemmen als je verandering wil. Omdat deze partijen nooit met elkaar kunnen samenwerken, zal Nederland gewoon de euro's naar Brussel blijven pompen.
De andere partijen zullen zeker niet gaan draaien alhoewel de PvdA en de VVD het koude zweet over de rug loopt met zo'n grote protestpartij op hun flanken.
Waar ik voor vrees is dat geen van de partijen meer dan 25 à 30 zetels gaat halen zodat we een Kunduz-kabinet gaan krijgen dat maximaal twee jaar standhoudt.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:39:46 #196
241662 Jian
Well, well, well
pi_111661054
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee dan kun je niet een gezamenlijke munt hebben en dat andere landen veel van die sterke munt gebruiken dat is een groot voordeel, vanwege de inflatie en het recht op geld printen van de reservewereldmunt , dat is een grotere rijkdom dan drie honderd oliebronnen

In het verleden (1972) ging er al eens een Europese muntunie kapot door de divergentie tussen landen

Dus volledig samengaan of splitsen en uit elkaar
Ik zeg niet dat er geen gezamenlijke munt mag zijn hoor, (in een unie met gelijkwaardige partners, onder de juiste voorwaarden is dat goed mogelijk) maar bijvoorbeeld; devaluatie van een munt kan een land normaliter uit de financiële problemen trekken, zoals dat voor de euro in Europa met regelmaat werd toegepast. Griekenland had daar nu gebruik van kunnen maken. Door de gezamenlijke Euro gaat dat dus niet meer. Nu springt het IMF in met haar leningen en verkrijgt uiteindelijk de macht om Griekenland te ketenen, zoals zij dat al decennia doen met 3e wereld landen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:44:25 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111661226
Zou leuk zijn als Nederland meneer Wilders decimeert op 12 september. Droeftoeter eerste klas, scheiding van recht en politiek heeft voor hem dus geen betekenis.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:45:49 #198
241662 Jian
Well, well, well
pi_111661279
quote:
Geweldig contract dat ESM, Woekerpolissen en Dirk Schreringa zijn er maar kleine jongens bij.

pi_111661299
quote:
Maar gelukkig krijgen we zoveel terug van Europa ;(
Terug naar de gulden zal dan niet kunnen, maar een gezamelijke munt met Duitsland en Finland en misschien Oostenrijk is nog de enige uitweg die ik zie.
Knap dat jij wél zo'n kosten/baten-analyse kunt maken zeg!

'Kosten-batenanalyse gulden niet te maken' - Hoofdinhoud

maandag 5 maart 2012, 16:38

Bron: euobserver.com
TILBURG (ANP i) - Berekeningen over de voor en nadelen van een terugkeer naar de gulden zijn eigenlijk niet te maken. ,,Het hangt er helemaal vanaf van welke aannames of vooronderstellingen je uitgaat'', zegt hoogleraar financiële economie Sylvester Eijffinger in een reactie op het rapport dat de PVV i maandag publiceerde.
Een goede kosten-batenanalyse is niet te maken, omdat er te veel onzekere factoren zijn zoals bijvoorbeeld de toekomstige wisselkoersverhoudingen. Ook is het volgens de Tilburgse hoogleraar heel moeilijk te zeggen wat de kosten zijn van het overeind houden van de euro.
,,Het enige wat je wel met zekerheid kunt zeggen is dat een terugkeer naar de gulden enorme consequenties heeft voor de export. De gulden zal in waarde stijgen, waardoor de export gaat inzakken. Of dat met 10, 20 of 30 procent is, weet ik niet, maar het welvaartsverlies zal groot zijn'', aldus Eijffinger, die tevens lid is van het Monetary Experts Panel van het Europees Parlement i.
Verwant nieuws

Bron: http://www.europa-nu.nl/i(...)ken?ctx=vh9w9l2qtnwn
pi_111661378
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wilders en daarmee Moszkowicz worden niet door Europeanen betaald hoor.
Ah, maar wat heeft dit te maken met een Groot-Israel waar jij het over hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')