abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111698569
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Was beter geweest als men de meningen gepeild had en bij tegenvallende meningen het niet gedaan had.

Maar als politici een stokpaardje hebben (zoals de EHS,) leuk al die paarden die van het IJsselmeer naar Duitsland kunnen galopperen)) dan blijven ze het pushen
Al kost het dan 600 miljoen om de beste landbouwgrond in de wereld te kopen en de vruchtbare bovenlaag eraf te halen.
Nou, jij bent met je stokpaardjes van dat Nederland een Duitse deelstaat moet worden (en die van de vruchtbare landbouwgrond in Flevoland) in ieder geval niet minder koppig dan een doorsnee politicus. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2012 11:42:40 ]
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:44:56 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111698632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou, jij bent met je stokpaardjes van dat Nederland een Duitse deelstaat moet worden (en die van de vruchtbare landbouwgrond in Flevoland) in ieder geval niet minder koppig dan een doorsnee politicus. :D
Nee die deelstaat, ben ik ook niet voor, maar is de enige mogelijkheid om een gezamenlijke munt te laten werken en dat weet jij ook wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf vrijdag 18 mei 2012 @ 11:48:16 #228
18921 freud
Who's John Galt?
pi_111698733
Het verlaten van de grieken is toch allang ingeprijsd op de beurs? Ik vermoed dat ook een deel van de Spaanse crash al is meegerekend. Het ontbreken van een echte bankrun in Griekenland vind ik zelf apart. Het kan imo 2 dingen betekenen: ze hebben gewoon geen geld om op te nemen (er moet ook nog wat achterblijven voor automatische afschrijvingen), of ze zien de ernst van de zaak gewoon niet in.

Stel dat de grieken overgaan naar de drachme, met een aardige devaluatiestap, worden vdan ook de interne schulden zoals hypo's ook zo sterk gereduceerd?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_111698750
Overigens denk ik dat mensen die geloven in een georganiseerd vertrek van Griekenland uit de euro een gaatje in hun hoofd hebben. Ik geloof ook geen seconde dat een Griekenland buiten de EU/EMU onder de armen wordt gegrepen 'omdat dat in het Europese belang' zou zijn. Europa heeft na een Grieks vertrek te maken met het redden van Portugal, Ierland en Spanje en het overeind houden van de financiële sector. Ik denk dat 'men' dan niet zoveel trek heeft om een miliseconde of een rode cent te besteden aan de Grieken die uiteindelijk zelf hebben gekozen om als lemmingen van de rots te springen en die dan en passant ook nog (alweer) enorme schade aan de rest van Europa toebrengen.
pi_111698775
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:48 schreef freud het volgende:
Het verlaten van de grieken is toch allang ingeprijsd op de beurs? Ik vermoed dat ook een deel van de Spaanse crash al is meegerekend. Het ontbreken van een echte bankrun in Griekenland vind ik zelf apart. Het kan imo 2 dingen betekenen: ze hebben gewoon geen geld om op te nemen (er moet ook nog wat achterblijven voor automatische afschrijvingen), of ze zien de ernst van de zaak gewoon niet in.

Stel dat de grieken overgaan naar de drachme, met een aardige devaluatiestap, worden vdan ook de interne schulden zoals hypo's ook zo sterk gereduceerd?
Waarschijnlijk wel, anders kun je net zo goed geen nieuwe munt invoeren.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 11:52:13 #231
323876 michaelmoore
pi_111698841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:48 schreef HiZ het volgende:
Overigens denk ik dat mensen die geloven in een georganiseerd vertrek van Griekenland uit de euro een gaatje in hun hoofd hebben.
Nee maar ik denk dat de Griekse reders wel ingrijpen, die kunne zo de hele staatsschuld van de grieken drie keer ophoesten
Niet dat ze dat zullen doen, maar wel een andere munt organiseren, misschien goud gegarandeerd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!fotograaf vrijdag 18 mei 2012 @ 11:57:19 #232
18921 freud
Who's John Galt?
pi_111699028
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee maar ik denk dat de Griekse reders wel ingrijpen, die kunne zo de hele staatsschuld van de grieken drie keer ophoesten
Niet dat ze dat zullen doen, maar wel een andere munt organiseren, misschien goud gegarandeerd
Mja, als de grieken weer naar de drachme gaan, worden die tarieven ook scherp concurrerend.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_111699093
quote:
Overigens denk ik dat mensen die geloven in een georganiseerd vertrek van Griekenland uit de euro een gaatje in hun hoofd hebben. Ik geloof ook geen seconde dat een Griekenland buiten de EU/EMU onder de armen wordt gegrepen 'omdat dat in het Europese belang' zou zijn. Europa heeft na een Grieks vertrek te maken met het redden van Portugal, Ierland en Spanje en het overeind houden van de financiële sector. Ik denk dat 'men' dan niet zoveel trek heeft om een miliseconde of een rode cent te besteden aan de Grieken die uiteindelijk zelf hebben gekozen om als lemmingen van de rots te springen en die dan en passant ook nog (alweer) enorme schade aan de rest van Europa toebrengen.
Indien Griekenland uit de euro vertrekt zal men inderdaad alle zeilen moeten bijzetten. Er is simpelweg niet de financiele ruimte en de focus zal zich noodzakelijkerwijs verplaatsen om Griekenland onder de arm te grijpen. Vooral omdat men zich de gevolgen van moral hazard die het onder de arm grijpen van Griekenland opleverde op het netvlies gebrand heeft staan. Op wat langere termijn zullen er wel voedeltransporten vanuit noordeuropa naar Griekenland gaan maar dat betreft vooral particulier initiatief evt aangevuld door overheden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_111699155
quote:
Dat denk ik ook, vergeet daarbij de precedent werking richting andere eurozone leden niet!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:00:43 #235
323876 michaelmoore
pi_111699160
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Indien Griekenland uit de euro vertrekt zal men inderdaad alle zeilen moeten bijzetten. Er is simpelweg niet de financiele ruimte en de focus zal zich noodzakelijkerwijs verplaatsen om Griekenland onder de arm te grijpen. Vooral omdat men zich de gevolgen van moral hazard die het onder de arm grijpen van Griekenland opleverde op het netvlies gebrand heeft staan. Op wat langere termijn zullen er wel voedeltransporten vanuit noordeuropa naar Griekenland gaan maar dat betreft vooral particulier initiatief evt aangevuld door overheden.
De Grieken blijven dan toch in de EU en krijgen alle subsidies die ze normaal ook recht op hebben
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:01:08 #236
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111699174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hoeveel bedraagt de Griekse staatsschuld en hoeveel bedraagt het vermogen van de reders?
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:02:27 #237
323876 michaelmoore
pi_111699217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:01 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoeveel bedraagt de Griekse staatsschuld en hoeveel bedraagt het vermogen van de reders?
Onassis en Niarchos kunen ieder de staatschuld betalen i
http://www.schuttevaer.nl(...)hand-op-de-knip.html

quote:
http://www.krapuul.nl/nie(...)die-geinterpreteerd/
De Griekse reders hebben de grootste handelsvloot ter wereld in handen: samen ruim 4100 schepen, goed voor 16 procent van de wereldhandelsvloot. Dat is meer dan de Japanners of de Chinezen. De Griekse rederijen verdienen meer dan de hele toeristische sector. In 2010 zagen de grote reders hun inkomsten stijgen tot 15,4 miljard euro. Het toerisme genereerde 9 miljard euro inkomsten. Toch vloeit van die rederij-miljarden haast geen cent naar de staat. De reders genieten sinds jaar en dag, via een netwerk van fiscale maatregelen, feitelijk een belastingvrijstelling. De fiscus kijkt hun rekeningen niet in. Elke Griekse miljonairsfamilie met aandelen in een rederij of in een maritiem consortium – samen zo’n duizend families – is op die manier vrijgesteld. Een goed geolied fiscaal paradijs. De reders bewaren hun geld in Zwitserland of in Cyprus, in Liechtenstein of in Londen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:05:42 #238
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111699331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onassis en Niarchos kunen ieder de staatschuld betalen i
http://www.schuttevaer.nl(...)hand-op-de-knip.html
Helaas zit ik op mijn werk en kan het filmpje niet bekijken.

Het enige wat ik wil is dat je even cijfers geeft van het vermogen van die reders afgezet tegen de staatsschuld, zodat ik mij een beeld kan vormen van de grootheden. :)
pi_111699372
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Grieken blijven dan toch in de EU en krijgen alle subsidies die ze normaal ook recht op hebben
Veel eu subsidies zijn afhankelijk van co financiering waarbij lokale of centrale overheden meefinancieren. Dat is nu al een groot probleem voor Griekenland laat staan als ze de euro kwijtspelen.
pi_111699424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik weet dat zo net nog niet. Officieel kan Griekenland niet worden geroyeerd uit de EU, maar wel worden tegengewerkt/genegeerd en subsidies kunnen worden opgeschort. Bij een uittreden zal de verhouding tussen Griekenland en de rest van de EU (vooral diegene die verliezen moeten nemen) verharden en zal Griekenland meerdere belangrijke EU-beginselen moeten schenden.

De Grieken kiezen hier zelf voor middels verkiezingen ondanks alle toezeggingen, steun en herstructureringen. Een mes in je rug krijgen en dan compassie tonen, dacht het niet.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:11:27 #241
323876 michaelmoore
pi_111699494
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:05 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Helaas zit ik op mijn werk en kan het filmpje niet bekijken.

Het enige wat ik wil is dat je even cijfers geeft van het vermogen van die reders afgezet tegen de staatsschuld, zodat ik mij een beeld kan vormen van de grootheden. :)
Staatsschuld: Bijna net zo groot als de nederlanderse 350 miljard
Vermogen Griekse reders 20% van de wereld handelsvloot aan schepen
pi_111699503
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Veel eu subsidies zijn afhankelijk van co financiering waarbij lokale of centrale overheden meefinancieren. Dat is nu al een groot probleem voor Griekenland laat staan als ze de euro kwijtspelen.
Ook dat nog. En hoe kunnen de Grieken het zich veroorloven in de EU te blijven? Dat zou bijna elke maatregel die ze hadden genomen om de Drachme te kunnen invoeren illegaal maken.

Bijvoorbeeld; Vodafone wil 50 miljoen uit Griekenland weghalen, maar mag dat niet in verband met (in de EU verboden kapitaalrestricties). Griekenland zet alle euro's in om drachma's die 50% in waarde verliezen. Vodafone zit met een verlies van 25 miljoen euro. Griekse staat is waarschijnlijk aansprakelijk als je EU regels gaat toepassen.
pi_111699557
De Grieken gaan stemmen in een tijd van chaos, slechte economie, betekent dus Duitse geschiedenis achterna gaan. Je macht weggeven aan diegenen die alle problemen veroorzaakten is vragen om grote problemen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:24:10 #244
323876 michaelmoore
pi_111699932
Ik zeg afknijpen die Spanjaarden, net als hier de Kunduz coalitie doet, met ons BTW, reiskostenvergoeding en de huren
http://www.telegraaf.nl/d(...)nje_sinds__94__.html

Misschien dat de Eurofielen hun mede Europeanen willen helpen

quote:
vr 18 mei 2012, 10:40
Hoogste ratio 'bad loans' Spanje sinds '94

MADRID (AFN) - Steeds minder Spanjaarden kunnen hun bankleningen afbetalen.
Het percentage dat niet of slechts gedeeltelijk wordt afgelost steeg in maart naar 8,7 procent van het totale aantal uitstaande kredieten. Dat is het hoogst niveau sinds 1994, aldus de Spaanse centrale bank vrijdag.

Het percentage zogeheten 'bad loans' in februari werd herzien tot 8,3 procent. In totaal was er in maart een betalingsachterstand op 148 miljard euro aan leningen, dat is 1,6 miljard euro meer dan in februari.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-05-2012 12:29:56 ]
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:24:12 #245
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111699934
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ook dat nog. En hoe kunnen de Grieken het zich veroorloven in de EU te blijven? Dat zou bijna elke maatregel die ze hadden genomen om de Drachme te kunnen invoeren illegaal maken.

Bijvoorbeeld; Vodafone wil 50 miljoen uit Griekenland weghalen, maar mag dat niet in verband met (in de EU verboden kapitaalrestricties). Griekenland zet alle euro's in om drachma's die 50% in waarde verliezen. Vodafone zit met een verlies van 25 miljoen euro. Griekse staat is waarschijnlijk aansprakelijk als je EU regels gaat toepassen.
nee het is simpel, als het land failliet is, is het ook alle schulden kwijt en kunnen ze met een 100% schone lei opnieuw beginnen buiten alle EU regels om.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_111700045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is wat ze met een ¨ordelijk¨ uittreden bedoelen. Er zal op korte termijn na het verlaten van de eurozone heronderhandeld moeten worden met EU en IMF waarbij duidelijkheid moet ontstaan op juridisch vlak en onder welke voorwaarden de failliete Griekse staat vreemde valuta kan lenen voor het handelsverkeer. Ook de gedefaulte staatsschuld komt weer op tafel. De EU en IMF staan hierin hier heel sterk want Griekenland is compleet afgesneden van vreemde valutamarkten.
Het beeld wat Syriza schetst dat ze niets van een evt gedefaulte staatschuld gaan terugbetalen is bullshit pur sang want dan houd je een noordkoreaans niveau van economie over. Ze zullen dan ook uit de EU gedonderd worden en alleen nog maar op voedselhulp kunnen rekenen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:30:44 #247
323876 michaelmoore
pi_111700138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:27 schreef Digi2 het volgende:

. Ze zullen dan ook uit de EU gedonderd worden en alleen nog maar op voedselhulp kunnen rekenen.
Zover komt het niet joh, de problemen met Spanje en Portugal zijn veel groter, dan die paar honderd miljard met de Grieken
pi_111700146
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

nee het is simpel, als het land failliet is, is het ook alle schulden kwijt en kunnen ze met een 100% schone lei opnieuw beginnen buiten alle EU regels om.
Nope, de schulden zullen heronderhandeld worden in ruil voor broodnodige vreemde valuta en overeenkomsten de handel en economie weer vlot te trekken.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:33:58 #249
323876 michaelmoore
pi_111700230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nope, de schulden zullen heronderhandeld worden in ruil voor broodnodige vreemde valuta en overeenkomsten de handel en economie weer vlot te trekken.
En als dank voor het zenden van EU missionarissen mogen ze en dansje rond de acropolis doen voor de hoge heren
Ik denk dat ze poep hebben an de Eurofielen
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:34:56 #250
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111700261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat is wat ze met een ¨ordelijk¨ uittreden bedoelen. Er zal op korte termijn na het verlaten van de eurozone heronderhandeld moeten worden met EU en IMF waarbij duidelijkheid moet ontstaan op juridisch vlak en onder welke voorwaarden de failliete Griekse staat vreemde valuta kan lenen voor het handelsverkeer. Ook de gedefaulte staatsschuld komt weer op tafel. De EU en IMF staan hierin hier heel sterk want Griekenland is compleet afgesneden van vreemde valutamarkten.
Het beeld wat Syriza schetst dat ze niets van een evt gedefaulte staatschuld gaan terugbetalen is bullshit pur sang want dan houd je een noordkoreaans niveau van economie over. Ze zullen dan ook uit de EU gedonderd worden en alleen nog maar op voedselhulp kunnen rekenen.
Ze moeten het land van de grond af aan opnieuw opbouwen, Dat is juist een kans. Ze hebben geen leningen meer nodig en gewoon alle schulden en afspraken naar de prullenbak verwijzen. Ze moeten gewoon met een goed plan om helemaal self supporting te kunnen draaien. Natuurlijk zal het de eerste jaren pijn doen en zal er inderdaad voedselhulp nodig zijn, maar uiteindelijk kan het prima werken. Een systeem zoals in Cuba, met verschillende valuta voor de locale bevolking en de toeristen zou bijvoorbeeld een idee kunnen zijn. Dan komen er toch harde euro's binnen en je hebt niet de kosten in harde euro's.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')