Dat was toch een vis?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:44 schreef _GdR_ het volgende:
Steve Irwin is de eerste voetballer die dood is geschoten door een bal.
Ook de laatste prijs die feyenoord heeft gewonnenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:10 schreef Bombvis het volgende:
Verder was Feyenoord de eerste die een Europa Cup finale won en ook de laatste Nederlandse club die een Europese prijs won(de fair-play prijs van Twente niet meegerekend
)
Nee hoor, laatste was een Amstel Cup in 2009 (?) tegen Roda JCquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ook de laatste prijs die feyenoord heeft gewonnen
Is dat eigenlijk niet Bonhof?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:03 schreef tong80 het volgende:
Schinkels de eerste genationaliseerde Nederlander die tegen Nederland speelde. Voor Oostenrijk.
Die had ook voor Nederland kunnen spelen wegens dubbele paspoort. Maar koos voor het Duitse team.quote:
Of juist Law Adam, die eerst met zwitserland tégen nederland speelde (hij woonde in zwitserland, maar had niet de zwitserse nationaliteit) en daarna voor nederland tegen duitsland (en twee goals scoorde toen nederland de allereerste keer van de duitsers won)...quote:
Neen, maar dat is ook een interessante 'zoektocht'. In de beginjaren waren er Willem Hesselink (Bayern München) en Francois Menno Knoote (AC Milan). Speelde beiden rond 1905 voor die clubs. Check het maar eens, zeer interessant. Mijns inziens moeten er echt meer Nederlanders zijn die voor Gerrit Keizer (speelde begin jaren 30 voor o.a. Arsenal) in het buitenlande speelden. Internet geeft weinig uitluitsel helaas. Kom tot op heden niet verder dan Hesselink en Knoote.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:45 schreef tong80 het volgende:
Was de eerste niet keizer die bij Arsenal spelde ?
Als eerste Nederlander in het buitenlander ?
In eerste instantie is het nieuwsgierigheid gezien mijn voorliefde voor (voetbal) records/statistieken/feitjes. Las onlangs over Kroote en Hesselink en een paar andere pioniers. Vandaar dat ik dacht: wellicht weten de mensen hier ook nog een hoop feitjes. En jouw lijst was absoluut geweldig om te lezen!quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:58 schreef tong80 het volgende:
Heb je wat aan mijn lijst gehad ?
En waar gebruik je het voor ?
Vrijdag, 27 december 2002 om 14:27Bekend Nederlands voetbalstatisticus John Frederikstadt is in zijn woonplaats Bussum overleden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:20 schreef oske45 het volgende:
[..]
In eerste instantie is het nieuwsgierigheid gezien mijn voorliefde voor (voetbal) records/statistieken/feitjes. Las onlangs over Kroote en Hesselink en een paar andere pioniers. Vandaar dat ik dacht: wellicht weten de mensen hier ook nog een hoop feitjes. En jouw lijst was absoluut geweldig om te lezen!
Lees eens terugquote:Op woensdag 16 mei 2012 14:35 schreef Kenju het volgende:
Humphrey Mijnals, de eerste zwarte voetballer die voor het Nederlands elftal speelde.
Ja, droombaan ofcourse...;-) Maar de verhalen erachter zijn vaak nóg geweldiger. Vandaar de interesse voor onze vroegere gelukzoekers in het buitenland! Interessant onderwerp me dunkt. Jij bent volgens mij wel de voetbalkenner hier? Kom niet vaak op Fok, maar jij bent altijd present haha. Ook weleens met de quiz toch?quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vrijdag, 27 december 2002 om 14:27Bekend Nederlands voetbalstatisticus John Frederikstadt is in zijn woonplaats Bussum overleden.
De Nederlander was een bekend statisticus met een enorme staat van dienst in Nederland. Hij bouwde in de loop der jaren een enorm archief op, op het gebied van voetbalstatistieken. De statistieken waren voor tal van media een belangrijke bron van informatie. Voor Studio Sport was hij van 1977 t/m 1999 de belangrijkste bron van informatie op het gebied van voetbal. Hij voorzag het sportprogramma van alle informatie.
Aan het einde van het voetbalseizoen 1998/1999 verkocht hij zijn hele bedrijf + archief aan Infostrada, dat de statistieken vanaf dat moment ging bijhouden. Frederikstadt werd 68 jaar.
Hij raakte geen sambal.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:49 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Sun Xiang is de eerste Chinees die in de Eredivisie speelde (voor PSV)
Fair play was Nederland sowieso 3e geworden, geen eerste. Eerste 3 krijgen een extra plekquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:10 schreef Bombvis het volgende:
Verder was Feyenoord de eerste die een Europa Cup finale won en ook de laatste Nederlandse club die een Europese prijs won(de fair-play prijs van Twente niet meegerekend
)
De keeper dook wel in de verkeerde kroephoek.quote:
legendarische beeldenquote:Op woensdag 16 mei 2012 22:21 schreef tong80 het volgende:
Ben op TV geweest bij een voetbalkwis bij de KRO. Gepresenteerd door Tom van het Hek. 1500 aanmeldingen. Ik haalde de finale werd 2e. Multlechoich. Ben ik minder goed in. Was wel de enige die in de eerste ronde alle 10 vragen goed had.
Rubbereend heeft ze mogen zienquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |