Eh ook even gekeken. Situatie is inderdaad veranderd want we hebben tegenwoordig 4 rijstroken over de IJssel heen (geen vluchtstrook meer) en die rechter wordt eerst een rijbaan en vervolgens een uitvoegstrook naar de A50 toe samen met de strook ernaast. Er zit ook behoorlijk wat afstand tussen het moment dat de invoegstroken samenkomen met de A28 en het moment dat de twee rechterbanen voorsorteerstroken worden voor de A50.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 09:03 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik baseer me even op google dus de situatie kan veranderd zijn. Ik zie dat de rechter invoegstrook geen normale rijstrook wordt, maar een uitvoegstrook. Die propvolle middelste rijstrook waar je het over hebt waar men "100 blijft hangen" is dus gewoon de meeste rechtse rijstrook van de A28 waar een vmax geldt van 100.
Het ergste van dat alles is nog dat die meneer in de Santa Fe waarschijnlijk nog onbewust kleeft ook. Die heeft het gewoon niet eens in de gaten....quote:Op vrijdag 18 mei 2012 11:08 schreef H-D het volgende:
Gister had ik iets.
Ik reed op een doorgaande tweebaansweg, in de stad maar het was heel rustig, achter een meneer in een Santa Fe. Meneer trok niet heel vlot op bij de stoplichten dus bij de volgende stoplichten dacht ik "ik ga maar links van 'm staan dan kan ik 'm voorbij" . Zo gezegd zo gedaan. De tweebaansweg wordt verderop éénbaan dus ik ga weer terug naar rechts. Begint meneer opeens steeds dichter op mn trekhaak te komen en begint ie te kleven. Maargoed verderop groot kruispunt met stoplichten en daar is het weer even tweebaans. Dus deze keer gaat meneer links van mij staan. Verder prima niks mis mee. Ware het niet dat ie nog net zo traag wegtrekt als voorheen dus ik ben nog steeds sneller. Verderop weer terug naar éénbaan en begint ie weer te kleven
...echt sommige mensen
Waarschijnlijk niet idd. Hij was ook wat ouder al. Maar dat is eigenlijk inderdaad het ergst.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het ergste van dat alles is nog dat die meneer in de Santa Fe waarschijnlijk nog onbewust kleeft ook. Die heeft het gewoon niet eens in de gaten....
In Rotterdam komen er soms zelfs weer pixels bij.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:00 schreef Palomar het volgende:
Nieuwe irritatie. Bij fietsstoplichten heb je nu heel vaak zo'n balkje dat afloopt om te zien hoe lang het nog duurt totdat het groen is. Gebeurt best wel vaak dat ie vrij rap afloopt, je dus al zachtjes begint te fietsen, en dan op de laatste pixel ineens nog een halve minuut stil blijft staanEen voortgangsindicator heeft op die manier niet erg veel nut
Als 'ie het niet doorheeft, waarom gaat 'ie dan links staan bij de stoplichten?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 12:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het ergste van dat alles is nog dat die meneer in de Santa Fe waarschijnlijk nog onbewust kleeft ook. Die heeft het gewoon niet eens in de gaten....
Macht der gewoonte.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als 'ie het niet doorheeft, waarom gaat 'ie dan links staan bij de stoplichten?
Op donderdag 17 mei 2012 23:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaaah andersom ook: rechterrijstrook wordt voorsorteerstrook voor Zwolle-Zuid, de linker gaat door langs heel Zwolle. Je komt met zijn allen netjes binnen op je eigen strookje. En toch: mensen komen rechts uit en raken meteen in paniek DAT ZE NIET GOED ZITTENquote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:48 schreef Descendent het volgende:
...
Ja; heel heel erg herkenbaar. Rij er ook bijna dagelijks. Valt me op dat wanneer t rustig is veel mensen WEL schijnen te weten hoe t moet. Ben regelmatig rechts ingehaald daar; dat er eentje op de A50 strook ging rijden en vervolgens weer leuk voor mij op die naar de A28 invoegde.
Andersom vanuit Harderwijk precies t zelfde gezever; heb zo iets van HET WORDT EEN 4 BAANS WEG MENSEN!! ER IS RUIMTE GENOEG DUS DOE EENS NIET ZO DEBIEL EN GESTRESST! Of anders...
Ik heb altijd het idee dat dat allemaal van die TomTomrijders zijn: de TT geeft aan dat je over 2 km links aan moet houden, dan denken zij: "Laat ik nu vast maar naar links gaan, met dat verkeer van tegenwoordig weet je maar nooit of je er wel tussenkomt."quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaaah andersom ook: rechterrijstrook wordt voorsorteerstrook voor Zwolle-Zuid, de linker gaat door langs heel Zwolle. Je komt met zijn allen netjes binnen op je eigen strookje. En toch: mensen komen rechts uit en raken meteen in paniek DAT ZE NIET GOED ZITTEN![]()
![]()
. Ja, 2 kilometer verderop moet je inderdaad eens weg. Maar nee, meteen massaal naar links vliegen. Tegelijk sorteren alle vrachtwagens naar rechts (bij voorkeur dwars over de voormalige linker-invoegstrook) dus alle auto's die daar ervaring mee hebben sjezen meteen ook naar links zodra ze een nanometer op de A28 zitten.
Op de A8 ook, als ik er dan rechts voorbij ga riskeer ik een bekeuring, ga ik er links voorbij moet ik 8 banen opschuivenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat dat allemaal van die TomTomrijders zijn: de TT geeft aan dat je over 2 km links aan moet houden, dan denken zij: "Laat ik nu vast maar naar links gaan, met dat verkeer van tegenwoordig weet je maar nooit of je er wel tussenkomt."
Rechts bedoel je, maar ja, om nou 260 euro's boete te riskeren is ook weer zo iets.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:24 schreef kiwiko het volgende:
Dan is links er voorbij gaan veel veiliger dan tig banen op moeten schuiven inderdaad
Iedereen zal me gelijk geven als ik rechts inhaal, behalve de agent die achter me aan rijdt. En het wetboek wat hierover gaatquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:27 schreef kiwiko het volgende:
recht/links daar ben ik niet goed in![]()
Ik vind dat je op dat moment je actie goed kan onderbouwen![]()
in het kader van de veiligheid (baan wisselen is altijd risico, veel meer dan rechts inhalen in iedergeval)
Zo lang er meerdere voertuigen links rijden en ze minder hard dan de vmax rijden, gewoon rechts voorbij. Dan is het een filequote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Rechts bedoel je, maar ja, om nou 260 euro's boete te riskeren is ook weer zo iets.
Ook als ze wel vmax rijden knal ik er nog steeds rechts langs... Vanochtend weer op de A13, drie banen vol met auto's tussen 95 en 105, maar spitsstrook rechts helemaal vrij. CC op 130 en gaan met die banaan :-)quote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang er meerdere voertuigen links rijden en ze minder hard dan de vmax rijden, gewoon rechts voorbij. Dan is het een file
Spitsstroken blijft voor een hoop mensen toch een vreemd iets. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik pas 1x heb meegemaakt dat er 1 open was, maar de hoeveelheid mensen die die strook niet gebruiken is ongelooflijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:47 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ook als ze wel vmax rijden knal ik er nog steeds rechts langs... Vanochtend weer op de A13, drie banen vol met auto's tussen 95 en 105, maar spitsstrook rechts helemaal vrij. CC op 130 en gaan met die banaan :-)
Dagelijkse kost hier. Het is blijkbaar een ingewikkeld conceptquote:Op vrijdag 18 mei 2012 19:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Spitsstroken blijft voor een hoop mensen toch een vreemd iets. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik pas 1x heb meegemaakt dat er 1 open was, maar de hoeveelheid mensen die die strook niet gebruiken is ongelooflijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |