abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111697631
Gister had ik iets.

Ik reed op een doorgaande tweebaansweg, in de stad maar het was heel rustig, achter een meneer in een Santa Fe. Meneer trok niet heel vlot op bij de stoplichten dus bij de volgende stoplichten dacht ik "ik ga maar links van 'm staan dan kan ik 'm voorbij" . Zo gezegd zo gedaan. De tweebaansweg wordt verderop éénbaan dus ik ga weer terug naar rechts. Begint meneer opeens steeds dichter op mn trekhaak te komen en begint ie te kleven :') . Maargoed verderop groot kruispunt met stoplichten en daar is het weer even tweebaans. Dus deze keer gaat meneer links van mij staan. Verder prima niks mis mee. Ware het niet dat ie nog net zo traag wegtrekt als voorheen dus ik ben nog steeds sneller. Verderop weer terug naar éénbaan en begint ie weer te kleven :') ...echt sommige mensen :')
pi_111698938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 09:03 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik baseer me even op google dus de situatie kan veranderd zijn. Ik zie dat de rechter invoegstrook geen normale rijstrook wordt, maar een uitvoegstrook. Die propvolle middelste rijstrook waar je het over hebt waar men "100 blijft hangen" is dus gewoon de meeste rechtse rijstrook van de A28 waar een vmax geldt van 100.
Eh ook even gekeken. Situatie is inderdaad veranderd want we hebben tegenwoordig 4 rijstroken over de IJssel heen (geen vluchtstrook meer) en die rechter wordt eerst een rijbaan en vervolgens een uitvoegstrook naar de A50 toe samen met de strook ernaast. Er zit ook behoorlijk wat afstand tussen het moment dat de invoegstroken samenkomen met de A28 en het moment dat de twee rechterbanen voorsorteerstroken worden voor de A50.

De propvolle probleemstrook is dus in eerste instantie de middelste, en na het samenkomen met de invoegstrook de eennalinkste. En die strook zit dus vanaf Noord (waar ik erop kom) tot daar vol met onnodige linksrijders die niet opletten dat er a) een strook bijkomt en b) dus mensen willen gaan inhalen op de (nu bijna lege) strook rechts van hen omdat alle vrachtwaggeltjes ineens braaf een strook naar rechts gaan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111700388
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 11:08 schreef H-D het volgende:
Gister had ik iets.

Ik reed op een doorgaande tweebaansweg, in de stad maar het was heel rustig, achter een meneer in een Santa Fe. Meneer trok niet heel vlot op bij de stoplichten dus bij de volgende stoplichten dacht ik "ik ga maar links van 'm staan dan kan ik 'm voorbij" . Zo gezegd zo gedaan. De tweebaansweg wordt verderop éénbaan dus ik ga weer terug naar rechts. Begint meneer opeens steeds dichter op mn trekhaak te komen en begint ie te kleven :') . Maargoed verderop groot kruispunt met stoplichten en daar is het weer even tweebaans. Dus deze keer gaat meneer links van mij staan. Verder prima niks mis mee. Ware het niet dat ie nog net zo traag wegtrekt als voorheen dus ik ben nog steeds sneller. Verderop weer terug naar éénbaan en begint ie weer te kleven :') ...echt sommige mensen :')
Het ergste van dat alles is nog dat die meneer in de Santa Fe waarschijnlijk nog onbewust kleeft ook. Die heeft het gewoon niet eens in de gaten....
pi_111701074
Nieuwe irritatie. Bij fietsstoplichten heb je nu heel vaak zo'n balkje dat afloopt om te zien hoe lang het nog duurt totdat het groen is. Gebeurt best wel vaak dat ie vrij rap afloopt, je dus al zachtjes begint te fietsen, en dan op de laatste pixel ineens nog een halve minuut stil blijft staan :') Een voortgangsindicator heeft op die manier niet erg veel nut :P
pi_111701419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:38 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Het ergste van dat alles is nog dat die meneer in de Santa Fe waarschijnlijk nog onbewust kleeft ook. Die heeft het gewoon niet eens in de gaten....
Waarschijnlijk niet idd. Hij was ook wat ouder al. Maar dat is eigenlijk inderdaad het ergst.
pi_111702392
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:00 schreef Palomar het volgende:
Nieuwe irritatie. Bij fietsstoplichten heb je nu heel vaak zo'n balkje dat afloopt om te zien hoe lang het nog duurt totdat het groen is. Gebeurt best wel vaak dat ie vrij rap afloopt, je dus al zachtjes begint te fietsen, en dan op de laatste pixel ineens nog een halve minuut stil blijft staan :') Een voortgangsindicator heeft op die manier niet erg veel nut :P
In Rotterdam komen er soms zelfs weer pixels bij. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:55:44 #157
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111702599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 12:38 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als 'ie het niet doorheeft, waarom gaat 'ie dan links staan bij de stoplichten?
pi_111702662
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als 'ie het niet doorheeft, waarom gaat 'ie dan links staan bij de stoplichten?
Macht der gewoonte.
Maak het zelf ook vaak mee, twee voorsorteerstroken naar links, na de afslag kun je rechtdoor de snelweg op of rechtsaf afslaan. Gebeurt vaak dat wanneer ik in rechterstrook sta er links van me een auto komt staan die na de bocht toch rechtsaf slaat. En dan natuurlijk liefst wel voor mij langs. :').
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:48:34 #159
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_111708714
quote]0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op de A28 zijn er bij de afslag Zwolle-Zuid twee invoegstroken, waarvan de rechter een rijstrook wordt. Daar krijg je dus door slome linksklevers zonder inzicht ook dit soort situaties...

Hoe het zou moeten zijn: verkeer op rechter-invoegstrook blijft rechts rijden want dat wordt immers een rijbaan, linker-invoegstrook voegt in (op een nagenoeg lege rechterrijbaan op de vrachtwaggels na), strook links daarvan gaat nadenken waar ze moeten rijden. Vlak erna moet je voorsorteren voor de A28 en A50, dat kan dus prima als iedereen eventjes vooruit kijkt.

Hoe het gaat: alles vliegt ineens alle kanten op en wil in- en uitvoegen via die ene propvolle middelste baan (die ineens de derde van rechts is zodra die invoegstrook een rijbaan wordt). Überchaos dus door een kluit mensen die niet vooruit kijken en als een mongool rond de 100 op die ene rijbaan blijven hangen.
[/quote]

_O- Ja; heel heel erg herkenbaar. Rij er ook bijna dagelijks. Valt me op dat wanneer t rustig is veel mensen WEL schijnen te weten hoe t moet. Ben regelmatig rechts ingehaald daar; dat er eentje op de A50 strook ging rijden en vervolgens weer leuk voor mij op die naar de A28 invoegde.
Andersom vanuit Harderwijk precies t zelfde gezever; heb zo iets van HET WORDT EEN 4 BAANS WEG MENSEN!! ER IS RUIMTE GENOEG DUS DOE EENS NIET ZO DEBIEL EN GESTRESST! Of anders... o|O
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_111708967
Weet je wat lachen is :D :D als je met je combinatie Pajero + geladen autoambulance word uitgedaagd bij het stoplicht door een dwaas in een golfje..............

omdat je jouw circuitauto ( www.max5racing.nl ) op de autoambulance heb staan........

dan heb je toch echt met een mongool te maken :D :D
pi_111709581
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:48 schreef Descendent het volgende:
...

_O- Ja; heel heel erg herkenbaar. Rij er ook bijna dagelijks. Valt me op dat wanneer t rustig is veel mensen WEL schijnen te weten hoe t moet. Ben regelmatig rechts ingehaald daar; dat er eentje op de A50 strook ging rijden en vervolgens weer leuk voor mij op die naar de A28 invoegde.
Andersom vanuit Harderwijk precies t zelfde gezever; heb zo iets van HET WORDT EEN 4 BAANS WEG MENSEN!! ER IS RUIMTE GENOEG DUS DOE EENS NIET ZO DEBIEL EN GESTRESST! Of anders... o|O
Jaaah andersom ook: rechterrijstrook wordt voorsorteerstrook voor Zwolle-Zuid, de linker gaat door langs heel Zwolle. Je komt met zijn allen netjes binnen op je eigen strookje. En toch: mensen komen rechts uit en raken meteen in paniek DAT ZE NIET GOED ZITTEN :o :o :o . Ja, 2 kilometer verderop moet je inderdaad eens weg. Maar nee, meteen massaal naar links vliegen. Tegelijk sorteren alle vrachtwagens naar rechts (bij voorkeur dwars over de voormalige linker-invoegstrook) dus alle auto's die daar ervaring mee hebben sjezen meteen ook naar links zodra ze een nanometer op de A28 zitten.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_111709909
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaaah andersom ook: rechterrijstrook wordt voorsorteerstrook voor Zwolle-Zuid, de linker gaat door langs heel Zwolle. Je komt met zijn allen netjes binnen op je eigen strookje. En toch: mensen komen rechts uit en raken meteen in paniek DAT ZE NIET GOED ZITTEN :o :o :o . Ja, 2 kilometer verderop moet je inderdaad eens weg. Maar nee, meteen massaal naar links vliegen. Tegelijk sorteren alle vrachtwagens naar rechts (bij voorkeur dwars over de voormalige linker-invoegstrook) dus alle auto's die daar ervaring mee hebben sjezen meteen ook naar links zodra ze een nanometer op de A28 zitten.
Ik heb altijd het idee dat dat allemaal van die TomTomrijders zijn: de TT geeft aan dat je over 2 km links aan moet houden, dan denken zij: "Laat ik nu vast maar naar links gaan, met dat verkeer van tegenwoordig weet je maar nooit of je er wel tussenkomt."
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 17:22:17 #163
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111709990
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat dat allemaal van die TomTomrijders zijn: de TT geeft aan dat je over 2 km links aan moet houden, dan denken zij: "Laat ik nu vast maar naar links gaan, met dat verkeer van tegenwoordig weet je maar nooit of je er wel tussenkomt."
Op de A8 ook, als ik er dan rechts voorbij ga riskeer ik een bekeuring, ga ik er links voorbij moet ik 8 banen opschuiven |:(
pi_111710071
Dan is links er voorbij gaan veel veiliger dan tig banen op moeten schuiven inderdaad :D
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 17:25:31 #165
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111710095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:24 schreef kiwiko het volgende:
Dan is links er voorbij gaan veel veiliger dan tig banen op moeten schuiven inderdaad :D
Rechts bedoel je, maar ja, om nou 260 euro's boete te riskeren is ook weer zo iets.
pi_111710186
recht/links daar ben ik niet goed in :D

Ik vind dat je op dat moment je actie goed kan onderbouwen :)

in het kader van de veiligheid (baan wisselen is altijd risico, veel meer dan rechts inhalen in iedergeval)
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 17:29:00 #167
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111710232
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:27 schreef kiwiko het volgende:
recht/links daar ben ik niet goed in :D

Ik vind dat je op dat moment je actie goed kan onderbouwen :)

in het kader van de veiligheid (baan wisselen is altijd risico, veel meer dan rechts inhalen in iedergeval)
Iedereen zal me gelijk geven als ik rechts inhaal, behalve de agent die achter me aan rijdt. En het wetboek wat hierover gaat :'(
pi_111710490
hoogst irritant :) en buitengewoon triest eigenlijk :)
pi_111710626
Waar ligt bij dat soort situaties eigenlijk de grens? Wordt er echt van iedereen die op de rechterbanen aankomt rijden verwacht dat ze iedereen die op de linkerbanen erbij komt voor laten gaan?
  FOK!Fotograaf vrijdag 18 mei 2012 @ 17:39:24 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111710659
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:25 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Rechts bedoel je, maar ja, om nou 260 euro's boete te riskeren is ook weer zo iets.
Zo lang er meerdere voertuigen links rijden en ze minder hard dan de vmax rijden, gewoon rechts voorbij. Dan is het een file :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_111716011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang er meerdere voertuigen links rijden en ze minder hard dan de vmax rijden, gewoon rechts voorbij. Dan is het een file :P
Ook als ze wel vmax rijden knal ik er nog steeds rechts langs... Vanochtend weer op de A13, drie banen vol met auto's tussen 95 en 105, maar spitsstrook rechts helemaal vrij. CC op 130 en gaan met die banaan :-)
pi_111716204
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:47 schreef JF_ het volgende:

[..]

Ook als ze wel vmax rijden knal ik er nog steeds rechts langs... Vanochtend weer op de A13, drie banen vol met auto's tussen 95 en 105, maar spitsstrook rechts helemaal vrij. CC op 130 en gaan met die banaan :-)
Spitsstroken blijft voor een hoop mensen toch een vreemd iets. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik pas 1x heb meegemaakt dat er 1 open was, maar de hoeveelheid mensen die die strook niet gebruiken is ongelooflijk.
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 21:13:05 #173
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111719921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 19:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Spitsstroken blijft voor een hoop mensen toch een vreemd iets. Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik pas 1x heb meegemaakt dat er 1 open was, maar de hoeveelheid mensen die die strook niet gebruiken is ongelooflijk.
Dagelijkse kost hier. Het is blijkbaar een ingewikkeld concept :'(
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:28:54 #174
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_111720660
De eerste keer dat ik ooit een spitsstrook zag (heul lang geleden) ging ik er ook niet gelijk op; vond t veels te vaag bij afritten enzo. (maar ja; toen had ik ook pas net een maand mn rijbewijs.... :') )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_111724004
ik had hetzelfde.. daarnaast moet je dan opeens helemaal naar links om iemand in te halen :? was maar gewoon in 't midden blijven rijden :')
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')