abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111546363
Dit is het officieuze Bruce Springsteen topic. Een introductie over wie hij is is uiteraard niet nodig. Wel een introductie over hoe fantastisch veelzijdig, hoe fantastisch hij live is en wat een Boss hij wel niet is. En dat omdat wij dan lekker filmpjes kunnen spuien:

De beste live perfomances van Bruce:

Met de beste meest intense gitaarsolo van Bruce ooit:

Het meest emotionele, boze, typische Bruce nummer ooit over Vietnam:

Met een nummer zo typisch Bruce, over hoop, met een fantastische Clarence en natuurlijk deel van het nieuwe album Wrecking Ball:

Gewoon vrolijke no-nonsense Bruce, mét een echte voetbal-slide langs het publiek:

Met de beste outro van een nummer ooit, period:

En misschien wel gewoon het mooiste nummer ooit:

En omdat ook de onlangs overleden _O_ Clarence Clemons _O_ nog een ode moet krijgen ook nog de beste sax-solo ooit, in een van de vele beste nummers ooit van Bruce:

Een mooi nummer voor de vrouwtjes:

Het meest zeldzame Bruce nummer ooit (sinds 1975 slechts 5 keer gespeeld). Check de reactie van het publiek als ze horen dat het inderdaad dit nummer is _O_:

De allerbeste B-side:

Het meest back to basic rockende nummer met super-sax:

Storyteller Bruce, emotioneel intro-verhaal:

De beste adaptatie van een nummer ooit, een zacht folk nummer in een feestvreugde versie gestoken:
pi_111546389
Hier weer verder ^O^
  maandag 14 mei 2012 @ 19:46:31 #3
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_111546427
BRUCE SPRINGSTEEN IS EEN HELD! *)

STEVEN VAN ZANDT OOK! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_111546528
quote:
"Whatever happened to . . .?" is a weekly series updating some of the most newsworthy and interesting local stories covered in The Plain Dealer. Have a suggestion on a story we should update? Send it to John C. Kuehner.

Today, we answer this question:

Whatever happened to the legendary "master tape" of Bruce Springsteen's famed 1978 show at the Agora?

If he can get an approving nod from Springsteen's management, visionary Agora owner Henry LoConti hopes the recording can be heard by fans, and yield a Boss-scale benefit for the city that first embraced him 40 years ago.

For now, however, the reel-to-reel tape, handled only by gloved hands, rests in a vault at the Western Reserve Historical Society, where LoConti donated it.

Visitors can hear other Springsteen material on listening stations at the society, spokeswoman Angie Lowrie said, but that tape is not in a format to be included.

The tape, more than three hours long, was for a live album that never was. The show was the WMMS 10th anniversary concert of Aug. 9, 1978, for which more than 1,200 fans, who were awarded free tickets in a postcard giveaway, packed the Agora's original site on East 24th Street. Springsteen and the E Street Band, who had been touring since May, stayed in town for several days for it.

WMMS simulcast the concert live in stereo to a network of FM stations -- more than 30 of them, in LoConti's recollection, including Chicago and Detroit -- which made it one of Springsteen's most widely bootlegged shows. Former WMMS programmer John Gorman recalls in his book "The Buzzard" that Bob Seger told him he recorded it off the radio in Detroit, calling it "the greatest rock 'n' roll show I ever heard," and drummer Max Weinberg called it the best show the E Street Band ever did.

One audio feed from the show went to a production truck outside the Agora for radio.

agora1.jpgPeggy Turbett, The Plain DealerHenry LoConti would like to release the boxed set to support the Western Reserve Historical Society, but so far Springsteen's manager won't approve the release.

Another line, LoConti said, went directly upstairs to Agency Recording Studios, and was captured on 24-track tape for a possible album. That's the pristine master recording in the vault.

"It's one of the biggest bootlegs out there," LoConti said, which may explain why the album never happened. But he notes that bootlegs don't have the full show, because Springsteen played an encore after the radio broadcast ended, "and not the quality of 24-track."

LoConti recently made the recording into a very limited edition four-disc box set (so limited there were only 10 copies) that also included the 16-track recording of an hourlong Springsteen show at the Agora from June 1974, when the E Street Band included keyboardist David Sancious.

He sent copies to Springsteen, Miami Steve Van Zandt and Springsteen's management, asking permission to issue the set for sale, with all proceeds going to the Western Reserve Historical Society.

"Unfortunately," he said, "the manager said no."

But LoConti hasn't given up the idea. He would, in fact, like to take it up a notch with a higher-cost version of the box set that would add a DVD from an Aug. 30, 1978 show at the Agora with Southside Johnny and the Asbury Jukes. For its last 28 minutes, they're joined onstage by Springsteen, Miami Steve and Clarence Clemons, who came from playing a show at the Richfield Coliseum.

Five cameras recorded video because the show was being shot for the "Live at the Agora" TV series. Miami Steve would not allow the 28-minute closing jam to be used in the show, however, because he did not want the high-profile guests to take attention away from Southside Johnny.

LoConti hopes he now can get permission to use the video. In his vision, the money from the box sets would be used to give the historical society's Crawford Auto-Aviation Museum its own separate home in Midtown on the Euclid Corridor.

"I put the box set together for that purpose," he said. "It's a good-sounding album. And it's history."
http://www.cleveland.com/(...)the_bruce_sprin.html
pi_111546750
Iemand enig idee of het voorste vak dit jaar bij Pinkpop na iedere act leeg geruimd wordt? Dit was vorig jaar namelijk het geval, mocht dat zo zijn dan heeft aan de poort wachten vanaf 07:00u natuurlijk niet zoveel zin :( In 2009 zo namelijk vooraan beland, en dat hoop ik dit jaar weer te bereiken :)
pi_111547635
waar zit die ingang van de pit? rechts vooraan?
pi_111549429
Bruce _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_111549877
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:06 schreef Ranja_Ranja het volgende:
waar zit die ingang van de pit? rechts vooraan?
Toen wel, dus ik ga er vanuit dat dat dit jaar weer het geval is.
pi_111549916
Bruce. *O* Nog dertien daagjes.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 14 mei 2012 @ 21:23:01 #10
341900 Atmosphere82
pi_111552283
Kwam The Gaslight Anthem ook maar weer net als vorig jaar op Pinkpop... Dat zit er helaas niet in... :{ Die waren toen ook zo meesterlijk hè!? *O*
  maandag 14 mei 2012 @ 21:44:59 #11
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_111553812
The Gaslight Anthem waren die editie inderdaad ook erg gaaf. Maar ach, met Mumford & Sons heeft The Boss ook een uitstekende support act vooraf ;).
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  Moderator maandag 14 mei 2012 @ 21:49:23 #12
332671 crew  indiaantje89
pi_111554084
Ik hoop stiekem ook dat hij nog een keertje Outlaw Pete doet :@

Ik heb er zin in
pi_111568759
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:44 schreef Peter88Online het volgende:
The Gaslight Anthem waren die editie inderdaad ook erg gaaf. Maar ach, met Mumford & Sons heeft The Boss ook een uitstekende support act vooraf ;).
En The Specials _O_
  Moderator dinsdag 15 mei 2012 @ 09:20:43 #14
pi_111568808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:18 schreef Luni het volgende:

[..]

En The Specials _O_
En The Hives ! Prima line up op maandag
pi_111569353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En The Hives ! Prima line up op maandag
Zeker ben der blij mee, ga me wel vermaken!
pi_111575471
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:52 schreef Razer het volgende:
Iemand enig idee of het voorste vak dit jaar bij Pinkpop na iedere act leeg geruimd wordt? Dit was vorig jaar namelijk het geval, mocht dat zo zijn dan heeft aan de poort wachten vanaf 07:00u natuurlijk niet zoveel zin :( In 2009 zo namelijk vooraan beland, en dat hoop ik dit jaar weer te bereiken :)
Vorig jaar deden ze het op de eerste dag, maar de situatie werd voor Coldplay blijkbaar zo onhoudbaar en gevaarlijk dat je de rest van het weekend gewoon kon blijven staan in het voorvak. Dit jaar dus maar weer even de eerste dag afwachten denk ik. Ik vind het sowieso belachelijk en overbodig.
pi_111579038
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:41 schreef F_JD het volgende:

[..]

Vorig jaar deden ze het op de eerste dag, maar de situatie werd voor Coldplay blijkbaar zo onhoudbaar en gevaarlijk dat je de rest van het weekend gewoon kon blijven staan in het voorvak. Dit jaar dus maar weer even de eerste dag afwachten denk ik. Ik vind het sowieso belachelijk en overbodig.
Vind ik ook, vind dat de mensen die moeite nemen om vanaf 's morgens vroeg vooraan te staan het ook verdienen om daar te staan. En het is niet zo dat Bruce publiek niet mee doet op de rest van de bands. Dus laat lekker gaan zou ik zeggen :)
pi_111585286
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_111689589
quote:
O+ _O_

Ik luister nu ff deze weer. Het fijne van deze youtube is dat ie altijd nog 20x harder kan dan andere clips, ofzo....iets met de opname _O_

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:06:27 #20
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_111696298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 23:49 schreef Norrage het volgende:

[..]

O+ _O_

Ik luister nu ff deze weer. Het fijne van deze youtube is dat ie altijd nog 20x harder kan dan andere clips, ofzo....iets met de opname _O_

En die heeft Springsteen gisteravond gewoon gespeeld! Met het intro!!!!!!!
Setlist:
Badlands
We Take Care of Our Own
Wrecking Ball
No Surrender
Death to My Hometown
My City of Ruins
Out in the Street
Talk to Me
Jack of All Trades
Youngstown
Murder Incorporated
Johnny 99
You Can Look (But You Better Not Touch)
She's the One
Shackled & Drawn
Waitin' on a Sunny Day
The Promised Land
The River
Prove It All Night (with '78 intro)
Hungry Heart
The Rising
We Are Alive
Thunder Road
* * *
Rocky Ground
Born in the U.S.A.
Born to Run
Bobby Jean
Dancing in the Dark
Tenth Avenue Freeze-out
pi_111696367
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:06 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Setlist:
Badlands
We Take Care of Our Own
Wrecking Ball
No Surrender
Death to My Hometown
My City of Ruins
Out in the Street
Talk to Me
Jack of All Trades
Youngstown
Murder Incorporated
Johnny 99
She's the One
Shackled & Drawn
Waitin' on a Sunny Day
The Promised Land
The River
Hungry Heart
The Rising
We Are Alive
Thunder Road
* * *
Rocky Ground
Born in the U.S.A.
Born to Run
Bobby Jean
Dancing in the Dark
Tenth Avenue Freeze-out
Dit mag hij ook in Keulen spelen . :9
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator vrijdag 18 mei 2012 @ 10:10:54 #22
pi_111696392
Maar geen Racing In The Street :{
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:11:20 #23
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_111696398
Bootleg staat al op de bekende plaatsen!
pi_111696434
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:06 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Setlist:
Badlands
We Take Care of Our Own
Wrecking Ball
No Surrender
Death to My Hometown
My City of Ruins
Out in the Street
Talk to Me
Jack of All Trades
Youngstown
Murder Incorporated
Johnny 99
She's the One
Shackled & Drawn
Waitin' on a Sunny Day
The Promised Land
The River
Hungry Heart
The Rising
We Are Alive
Thunder Road
* * *
Rocky Ground
Born in the U.S.A.
Born to Run
Bobby Jean
Dancing in the Dark
Tenth Avenue Freeze-out
wtf _O_
Ik las gisteren die comments nog...van waarom doet ie die geweldige intro's niet meer van destijds....en dan doet ie het precies die avond _O_

Is dit telephatie of wat??? Ben benieuwd naar de opname _O_
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:34:03 #25
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_111696816
Alleen de audio van Prove It gisteravond:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_111696881
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:34 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_111696959
Godverdomme wat een held is het ook 8)7
pi_111697226
Het mooiste van dit soort momenten is ook vaak de onvoorspelbaarheid; de reactie van het publiek als ze horen wat hij aan het doen is. Zoals die clip die ik in de OP gezet had ook van NYC Serenade, die hij 20 jaar niet meer gespeeld had (en die hij volgens mij sowieso niet meer dan 10x ooit gedaan heeft)...En nu dit, een versie van een nummer die 1 tour ooit gespeeld is en verder nooit meer, en waarvan hij ook zei dat ie nooit meer gespeeld zou worden....en dan speelt hij hem. wtf _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Norrage op 18-05-2012 10:57:08 ]
pi_111699349
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 10:34 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

_O_ _O_ wat een baas
  zaterdag 19 mei 2012 @ 17:26:41 #30
193759 BartUlft
Working on a dream
pi_111746234
Heeft Bruce deze tour eigenlijk Glory Days al wel es gespeeld? Toch wel een heerlijk nummer voordat Dancing in the dark ingestart wordt!
pi_111747942
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 17:26 schreef BartUlft het volgende:
Heeft Bruce deze tour eigenlijk Glory Days al wel es gespeeld? Toch wel een heerlijk nummer voordat Dancing in the dark ingestart wordt!
http://www.setlist.fm/sta(...)6dcce.html?year=2012

Alsjeblieft :) Zoals je ziet 1x
Hoop dat Glory Days ook weer wat vaker in de setlisten gaat voorkomen.
pi_111750007
Weet iemand of er volgende week in Keulen nog speciaal openbaar vervoer wordt ingezet?
Album top 100 2024
pi_111758631
Ben inmiddels weer terug uit Barcelona. Wat een fantastische shows. Beter wat mij betreft dan Nou Camp in 2008. Een sfeer in het stadion die je waarschijnlijk alleen in Spanje en Italie tegenkomt. Het duurde toch zeker wel een minuut voordat ik het intro van Prove It All Night herkende maar wat fantastisch dat hij dit uit de hoge hoed heeft getoverd. Persoonlijk vond ik de eerste avond beter dan de tweede met Talk to me die ik zo graag had willen horen voor het begin van de tour. Hoogtepunt van de tweede show vond ik E Street Shuffle met op het einde het drum/percussie duet. En wat is het cool dat hij Born In The USA weer speelt. Het hele stadion ging uit zijn dak. Super gaaf.
Denk dat de shows die ik nu nog ga zien alleen maar kunnen tegenvallen na Barcelona
pi_111768897
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:12 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Ben inmiddels weer terug uit Barcelona. Wat een fantastische shows. Beter wat mij betreft dan Nou Camp in 2008. Een sfeer in het stadion die je waarschijnlijk alleen in Spanje en Italie tegenkomt. Het duurde toch zeker wel een minuut voordat ik het intro van Prove It All Night herkende maar wat fantastisch dat hij dit uit de hoge hoed heeft getoverd. Persoonlijk vond ik de eerste avond beter dan de tweede met Talk to me die ik zo graag had willen horen voor het begin van de tour. Hoogtepunt van de tweede show vond ik E Street Shuffle met op het einde het drum/percussie duet. En wat is het cool dat hij Born In The USA weer speelt. Het hele stadion ging uit zijn dak. Super gaaf.
Denk dat de shows die ik nu nog ga zien alleen maar kunnen tegenvallen na Barcelona
Wat heeft iedereen toch met dat verschrikkelijke Talk To Me :(
Maar verder vet dat je er bent geweest en supermooi! Het lijkt me dat hij Prove It nu elke keer gaat spelen zo, maar voor jou hoop ik van niet. Dan ben je echt bij een historisch moment aanwezig geweest _O_

Iemand nog een filmpje van Prove it? (niet alleen de audio?) ondertussen?
pi_111772802
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wat heeft iedereen toch met dat verschrikkelijke Talk To Me :(
Maar verder vet dat je er bent geweest en supermooi! Het lijkt me dat hij Prove It nu elke keer gaat spelen zo, maar voor jou hoop ik van niet. Dan ben je echt bij een historisch moment aanwezig geweest _O_

Iemand nog een filmpje van Prove it? (niet alleen de audio?) ondertussen?
pi_111779081
nog 15 dagen _O_
pi_111779103
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:40 schreef Ranja_Ranja het volgende:
nog 15 dagen _O_
Make that 14.. 8-)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111779332
quote:
Mooi hoor _O_ Toch is de intro wat minder intens en vooral korter dan destijds :(
Maar nog steeds fantastisch _O_ Vooral de overgang in het echte nummer, elke keer kippenvel :D
pi_111835308
Weet iemand hoe het zit met je telefoon (met camera) meebrengen in het stadion? Op de tickets voor Keulen staat dat je geen foto, audio en video apparatuur mag meenemen... En toch staat YouTube vol met filmpjes uit het publiek van concerten...
If you lose expectation; you have everything.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:36:03 #40
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_111835675
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:26 schreef RunningDiamond het volgende:
Weet iemand hoe het zit met je telefoon (met camera) meebrengen in het stadion? Op de tickets voor Keulen staat dat je geen foto, audio en video apparatuur mag meenemen... En toch staat YouTube vol met filmpjes uit het publiek van concerten...
Ik neem altijd een klein fototoestel mee, die in mijn broekzak past (Nikon Cool Pix etc.) nooit gehoord dat het niet mocht. Als je echt met lenzen enzo wil gaan werken, dan zullen de securitymannetjes en vrouwtjes wel gaan zeuren/je camera afnemen.

The Boss doet ook in opvoedtips:
http://www.csmonitor.com/(...)w-York-City-Serenade

[ Bericht 12% gewijzigd door Earl_J_Hickey op 21-05-2012 16:54:59 ]
pi_111836679
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Ik neem altijd een klein fototoestel mee, die in mijn broekzak past (Nikon Cool Pix etc.) nooit gehoord dat het niet mocht. Als je echt met lenzen enzo wil gaan werken, dan zullen de securitymannetjes en vrouwtjes wel gaan zeuren/je camera afnemen.
Ik wil alleen maar mijn telefoon meenemen. Ik denk ook niet dat ze moeilijk gaan doen, maar omdat het zo expliciet op de tickets staat vind ik het toch een beetje tricky. Wat gebeurt er eigenlijk als ze mijn telefoon wel weigeren, ben ik hem dan kwijt? :o (Sorry, het is misschien een beetje onnozel, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.)
pi_111838080
psssst er zijn nog kaarten voor maandag te koop op de site van ticketmaster

edit

PINKPOP 2012 (MONDAY) - 2012-05-28 12:00
Megaland, Landgraaf

Ticket Omschrijving Informatie
Normaal
Rang 1 (excl. servicekosten)
Normaal
Normaal
Normaal
Normaal
Normaal
Als u deze tickets niet wilt, zoek opnieuw
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  maandag 21 mei 2012 @ 18:19:52 #43
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_111840061
quote:
11s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:01 schreef RunningDiamond het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar mijn telefoon meenemen. Ik denk ook niet dat ze moeilijk gaan doen, maar omdat het zo expliciet op de tickets staat vind ik het toch een beetje tricky. Wat gebeurt er eigenlijk als ze mijn telefoon wel weigeren, ben ik hem dan kwijt? :o (Sorry, het is misschien een beetje onnozel, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee.)
Een telefoon kunnen ze echt niet weigeren, gaat er meer om dat je niet met grote spiegelreflex camera's etc. binnen komt wandelen. Dus met je telefoon kun je gewoon foto's maken, niets aan de hand!
  maandag 21 mei 2012 @ 18:28:57 #44
341900 Atmosphere82
pi_111840481
Mijn ervaring is inderdaad ook dat ze bij Pinkpop moeilijk doen over de gangbare camera's.
Nog maar een paar dagen mensen! Wat heb ik er een zin in! _O_

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar Moss en The Cure, maar dat is off topic... ;)
pi_111841611
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)in-vijf-video-s.html

Een 3voor12 introductie in Bruce :P
pi_111866653
Weet iemand waar ik de setlists van afgelopen concerten kan vinden?
pi_111866678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:04 schreef Luni het volgende:
Weet iemand waar ik de setlists van afgelopen concerten kan vinden?
In dit forum :P
En anders op setlist.fm
pi_111866983
betrue.nl ! Echt een geweldige site met o.a. alle nieuwtjes, setlisten en concertverslagen van Bruce.
pi_112007247
Vandaag round 1 van 3x Boss Time!
Breakfast - Shower - 4 hour drive - Frankfurt Boss Time!
pi_112007546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:17 schreef Razer het volgende:
Ben je wel laat, volgens tweets links en rechts, lagen de eerste mensen met veldkaarten gistermiddag al in de rij voor de pit-bandjes.. :o
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_112007579
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:26 schreef RunningDiamond het volgende:
Wat ik altijd doe, is een kleinere camera meenemen, en voor het fouilleren hang ik die via de strap aan mijn riem, en zo mid-voor in mijn broek, waar ze niet (mogen) fouilleren.. ;) Loopt even een paar meter lastig, maar werkt altijd.. _O-
pi_112007611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ben je wel laat, volgens tweets links en rechts, lagen de eerste mensen met veldkaarten gistermiddag al in de rij voor de pit-bandjes.. :o
Daarom heb ik nooit veldkaarten, dat is voor de werkende mens gewoon niet te doen :P
Kan niet avond van te voren voor een poort gaan liggen.
pi_112007696
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:17 schreef Razer het volgende:
Jaloers! Veel plezier! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:32:00 #54
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_112009078
Mensen denken jullie er aan dat je voor Keulen en Frankfurt een milieuticket moet hebben!

quote:
Info over de milieusticker:

Vignet afhalen in DuitslandDuits milieuvignet
Criteria die bepalend waren voor de beste keuze:

Kostprijs
Procedure
Snelheid van afhandeling
Ook voor derden?
Bereikbaarheid

We gingen voor jou ‘shoppen’ in Keulen.

AU (Abgas-Untersuchung) erkende garages
TÜV en de Dekra (vergelijkbaar met onze technische controle)
Een gemachtigd benzinestation

De geadviseerde kostprijs van het vignet ligt bij ¤ 6 maar bij garages wordt iets meer gevraagd (handling). Het volstaat meestal om jouw inschrijvingsbewijs(of een kopie ervan) voor te leggen. Je kan soms zelfs die van jouw buren of familieleden meenemen. Op de linkse helft staat bij U7 de CO2-uitstoot en de milieuklasse.
De procedure loopt het vlotst in het tankstation Markant (aan McDonalds), Rolshover Straße 420, 51105 Köln waar men ook tijdens het weekend, 24 uur op 24, terecht kan om een vignet aan te kopen. In de garages en bij de TÜV en Dekra moet je een sleutelcode kunnen voorleggen die voorkomt op een Duits inschrijvingsbewijs, maar niet op een Belgisch vermeld staat. Verder willen ze ook de auto zien. Soms staat men er zelfs op dat zij zelf het vignet aanbrengen. Het tankstation ligt vlak naast de A559 invalsweg naar het centrum van Keulen. Komende uit Nederland volg je al een tijdje de A4 naar Aachen en nadien Köln. Nadat je over de brug over de Rhein bent gereden kom je eerst aan de uitrit Köln-Poll en nadien aan het Kreuz Gremberg. Volg hier de A559 richting van het centrum van Köln. Op de A559 is er een uitrit naar Humboldt-Gremberg. Het tankstation ligt juist aan de uitrit.
Je bent meestal snel geholpen: op een vijf- à tiental minuten. Maar bij het tankstation stonden we al na twee minuten terug buiten, mét plakette.
Als je voor je buur of vrienden een vignet wil meenemen, is er slechts 1 mogelijkheid … het tankstation. Elders moeten ze de wagen zien. Wil je naar een garage, zoek dan best een garage van het merk van je wagen.
Het bezochte tankstation ligt vlak naast een invalsweg naar het centrum, de TUV, Dekra en garages liggen verspreid over de ganse stad.
En hier kun je ze onder andere krijgen:
Tankstations in Keulen die de stickers verkopen:

Feinstaubplakette auch am Wochenende

Mundorf Tank W. Meyers
Rolshover Straße 420, 51105 Köln
Telefonnummer: 0221 / 8301240
Ausgabe von Feinstaubplaketten:
Täglich 24 Stunden

SB-Tankstelle Z. Hariklar
Schmittgasse 44, 51143 Köln
Telefonnummer: 02203 / 982111
Samstag: 8 bis 20 Uhr
Sonntag: 10 bis 17 Uhr
Montag bis Freitag: 7 bis 21 Uhr

SB-Tankstelle Keimes
Dellbrücker Hauptstraße 9-11, 51069 Köln
Telefonnummer: 0221 / 684754
Samstag und Sonntag: 7 bis 22 Uhr
Montag bis Freitag: 6 bis 23 Uhr

Boete kost +- 40 euro.
Zo'n sticker een eurootje of 15.

Je kunt hem ook hier bestellen:
http://www.dekra-claims-and-expertise.nl/Particulier/316.html
pi_112009145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:32 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Mensen denken jullie er aan dat je voor Keulen en Frankfurt een milieuticket moet hebben!

[..]

Mundorf Tank W. Meyers
Täglich 24 Stunden

SB-Tankstelle Keimes

Boete kost +- 40 euro.

Parkeer eigenlijk altijd aan de rand van de stad, nooit problemen mee gehad :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:56:47 #56
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_112009864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:34 schreef Razer het volgende:

[..]

Parkeer eigenlijk altijd aan de rand van de stad, nooit problemen mee gehad :)
Waar parkeer je dan? En hoe reis je dan verder (bus etc.?)
pi_112010308
even wat praktisch voor pinkpop: is het toegestaan om zelf eten/drinken mee te nemen naar binnen? ik weet niet meer hoe dat de vorige keer werkte in 2009.
pi_112010428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
even wat praktisch voor pinkpop: is het toegestaan om zelf eten/drinken mee te nemen naar binnen? ik weet niet meer hoe dat de vorige keer werkte in 2009.
quote:
ETEN EN DRINKEN
Het is niet toegestaan eten of drinken mee te nemen het festivalterrein op. Op het festivalterrein is voldoende en gevarieerd eten en drinken verkrijgbaar.

Het catering aanbod op Pinkpop is heel divers, van een Pinkpop frietje tot een tosti geitenkaas / peer en van een broodje shoarma tot Thaise bamischotel.
Er is een gevarieerd en uitgebreid aanbod van vegetarisch, biologisch en fairtrade voedsel verkrijgbaar op het festivalterrein.

Al jaren wordt er wijn geschonken op Pinkpop (bij het draaimolentje van Cantina Mobile), maar nieuw dit jaar is de wijnbar op de Kalm aan laan waar biologische wijn verkrijgbaar is.
Er wordt gratis drinkwater uitgedeeld door WML (Watermaatschappij Limburg) op drie plekken op het festivalterrein.

Aan personen onder de 16 jaar worden geen alcoholische dranken verstrekt. Vindt het barpersoneel dat je jonger lijkt dan 16 jaar en je kunt het tegendeel bewijzen met een legitimatiebewijs, dan kun je een 16+ bandje afhalen bij de infobalie op het festivalterrein.
Feyenoord Rotterdam
pi_112010751
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:14 schreef Fuszy het volgende:

[..]

[..]

thanks, dat wordt de hele buik vol eten en dan hopen in de pit te komen
pi_112010914
Een pit bij bruce? :D serieus?

Ik heb hem nog nooit live gezien en dat gaat komende maandag dus voor het eerst gebeuren, maar een pit had ik niet verwacht.
Feyenoord Rotterdam
pi_112012768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:32 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Mundorf Tank W. Meyers
Täglich 24 Stunden

SB-Tankstelle Keimes

Boete kost +- 40 euro.

Dat is alleen voor het centrum van Keulen, niet om het stadion heen toch?
pi_112015065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:56 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Waar parkeer je dan? En hoe reis je dan verder (bus etc.?)
Meestal gewoon met OV, op de websites van stadions is meestal goede informatie te vinden waar te parkeren en hoe verder :)
pi_112015113
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:24 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

thanks, dat wordt de hele buik vol eten en dan hopen in de pit te komen
Hoe laat wil jij ongeveer voor de ingang van Pinkpop aanwezig zijn?
Vorige keer was ik er rond 09:30u, toen ging Pinkpop terrein later open omdat het eerste dag was, toen was eerste rij geen probleem. Heb toen wat sultana's mee naar binnen genomen daar deden ze niet moeilijk over in elk geval.
pi_112015174
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is alleen voor het centrum van Keulen, niet om het stadion heen toch?
Volgens mij wel, de Umweltzone in Keulen is vrij groot, zie http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/. Müngersdorf zit er iig nog in.
Album top 100 2024
pi_112016821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:16 schreef Felagund het volgende:

[..]

Volgens mij wel, de Umweltzone in Keulen is vrij groot, zie http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/. Müngersdorf zit er iig nog in.
Ik zag het bij nadere inspectie ook, en dat is ook nét een maandje geleden gedaan ook. De rotzakken. }:| Maar goed, dat lost onze chauffeur wel op.

Leuker nieuws komt van twitterende Bruce kennis van me..
quote:
souncheck in Frankfurt today: Trapped, Racing, E Street shuffle, Downbound Train
pi_112018186
Zou er bij het stadion zelf voldoende parkeerruimte zijn ?
Iemand misschien al eerder geweest die weet wat de kosten daarvan zijn of hoe het daar werkt?
Ben van plan ergens smiddags aan te rijden zodat we ruim op tijd zijn en daar nog ergens wat kunnen eten.Ben echter nog nooit bij dat stadion in de buurt geweest.
Ligt het erg afgelegen of vlakbij centrum?
pi_112018714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:40 schreef tntster het volgende:
Zou er bij het stadion zelf voldoende parkeerruimte zijn ?
Iemand misschien al eerder geweest die weet wat de kosten daarvan zijn of hoe het daar werkt?
Ben van plan ergens smiddags aan te rijden zodat we ruim op tijd zijn en daar nog ergens wat kunnen eten.Ben echter nog nooit bij dat stadion in de buurt geweest.
Ligt het erg afgelegen of vlakbij centrum?
Laat dat maar aan die Duitsers over, er is vast in de buurt genoeg parkeerruimte, zeker als je wat op tijd bent. Op hun site wordt gesproken over 8000 plekken. De vorige keren in Duitsland, in Dusseldorf tijdens de D&D tour, en in Keulen in de Köln Arena met de Magic tour was het prima voor elkaar.
pi_112018961
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Laat dat maar aan die Duitsers over, er is vast in de buurt genoeg parkeerruimte, zeker als je wat op tijd bent. De vorige keren in Duitsland, in Dusseldorf tijdens de D&D tour, en in Keulen in de Köln Arena met de Magic tour was het prima voor elkaar.
Hier in Bonn is de parkeergelegenheid Scheisse, Keulen binnenstad volgens mij ook. Gelukkig ligt het wat buiten het centrum, daar zal het wel beter geregeld zijn. En natuurlijk is het een voetbalstadion, dus ze moeten wel wat geregeld hebben.
Album top 100 2024
pi_112018988
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Hier in Bonn is de parkeergelegenheid Scheisse, Keulen binnenstad volgens mij ook. Gelukkig ligt het wat buiten het centrum, daar zal het wel beter geregeld zijn. En natuurlijk is het een voetbalstadion, dus ze moeten wel wat geregeld hebben.
Had mijn post al ff ge-edit, er liggen 8000 parkeerplaatsen omheen. ;)
pi_112018998
En dat stadion ligt dus binnen de zone waar je zo'n sticker moet hebben?

Geen moment over nagedacht, nog. :').
pi_112019111
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
En dat stadion ligt dus binnen de zone waar je zo'n sticker moet hebben?

Geen moment over nagedacht, nog. :').
Ik ook niet, maar wij hebben gelukkig een chauffeur die even verderop gaat liggen tukken in een hotel als wij staan te springen, dus die rijdt er even snel in en uit als het goed is. En anders tellen we die boete gewoon bij de rest v/d kosten op, er is nu toch niet meer aan te komen, aangezien je je kenteken gegevens moet opsturen, en per post een vignet voor die ene auto krijgt. Dat duurt minimaal 5 werkdagen.
pi_112019677
Heel veel plezier vanavond mensen ^O^
Ben een tikje jaloers maar maandag is het (onder andere) mijn beurt ^O^

Had Bruce liever tijdens een eigen concert gezien en niet bij een festival.
Desondanks: Bruce _O_
pi_112020602
*O*

Ben benieuwd of hij de 'nieuwe' prove it speelt! Superveel plezier gewenst! :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:16:34 #74
67174 Dos37
Come on Twente
pi_112030426
Wordt het hele optreden van maandag uitgezonden op TV?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:05:35 #75
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_112032576
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:16 schreef Dos37 het volgende:
Reken daar maar niet op. In 2009 werden alleen Badlands, Working On A Dream en Born To Run uitgezonden. Ik denk dit jaar ook zo'n aantal maar helemaal live denk ik niet, al zou het wel heel tof zijn!

Net even mee mogen luisteren naar Wrecking Ball via de telefoon live vanuit Frankfurt ^O^
pi_112032674
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:05 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Reken daar maar niet op. In 2009 werden alleen Badlands, Working On A Dream en Born To Run uitgezonden. Ik denk dit jaar ook zo'n aantal maar helemaal live denk ik niet, al zou het wel heel tof zijn!

Net even mee mogen luisteren naar Wrecking Ball via de telefoon live vanuit Frankfurt ^O^
Glastonbury werd toen wel helemaal uitgezonden toch?
pi_112032803
Op welke zender werd Glastonbury uitgezonden dan? Dit jaar misschien weer? :o
pi_112032853
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:11 schreef RunningDiamond het volgende:
Op welke zender werd Glastonbury uitgezonden dan? Dit jaar misschien weer? :o
BBC, maar er is dit jaar geen Glastonbury.
pi_112032896
Volgens mij niet het gehele concert, maar wel een groot deel. Is ook nog op youtube terug te vinden:
Album top 100 2024
pi_112032910
25.05.12
Omdat u het komende Pinksterweekeinde Pinkpop 2012 drie dagen lang in volle glorie kunt volgen op Cultura24 (én via Nederland 3, 3FM, 101TV en VPRO's 3voor12), is het bij ons alvast de hele week ervoor Pinkpop-voorpretweek.

In dat kader kijkt u naar: Wings for wheels - The making of Born to run. Een documentaire van Thom Zimny over de ontstaansgeschiedenis van het beroemdste album van Bruce Spingsteen (dit jaar met zijn E-Street Band Pinkpop-afsluiter) uit 1975. Na twee veel geprezen maar nauwelijks verkopende albums stond de man die was onthaald als de nieuwe Bob Dylan onder grote druk om werk af te leveren dat de grote doorbraak zou forceren. Springsteen sleutelde lang aan deze 'make or break'-plaat - waarvan elk nummer inmiddels iconisch is geworden, van het Spectoriaanse titelnummer tot en met het beeldende 'Thunder Road', van het ingetogen 'Meeting Across The River' tot en met het uitbundige dansnummer 'Tenth Avenue Freeze Out' waarop de vorig jaar overleden saxofonist Clarence 'big man' Clemons werd ingetroduceerd. Bovendien verving hij tijdens de opnamen ook nog eens zijn manager. Gelukkig was de artiest zo bijdehand om een (vroege) videocamera mee te laten lopen tijdens de opnamen, zodat we ruim 35 jaar na dato nog eens kunnen zien hoe perfectionistisch The Boss te werk gaat. Bruce Springsteen speelt op Pinkpop 2012 in het kader van zijn in maart verschenen album Wrecking Ball, dat u bij ons kunt winnen. Meer info: www.cultura24.nl/brucespringsteen. Meer informatie over Pinkpop 2012 live via www.cultura24.nl/pinkpop2012 .
pi_112033129
Oh ja dat is ook zo, dit jaar Isle of Wight en het Hard Rock festival natuurlijk. Miss zendt de BBC dat uit? En Wings for Wheels is echt heel mooi, net als the making of Darkness trouwens.
pi_112033230
ned 3 zend wel die hele avond uit, denk wel dat ze een gedeelte of een aantal nummers gaan uitzenden.
pi_112033248
Ik moet bekennen dat ik die documentaire nog nooit gezien heb, terwijl ik de anniversary edition van Born to run heb. Misschien vanavond maar eens aanslingeren.
Album top 100 2024
pi_112033351
Zou ik zeker doen! ;) En de dvd van het concert in Londen '75 die ook bij dat pakket zit is ook echt fantastisch.
pi_112033358
Maandag 28 mei 2012, 12u00 - 01u00
In deze dertien (!!!) uur durende live-uitzending mag u o.a. - onder voorbehoud - de volgende acts verwachten: Gers Pardoel, Blood Red Shoes, Jonathan Jeremiah, Seasick Steve, Herbert Grönemeyer, Miike Snow, The Specials, The Hives, Chef' Special, Mumford and Sons, James Morrison en Bruce Springsteen and The E-Street Band.

Op Cultura 24
pi_112033434
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:23 schreef RunningDiamond het volgende:
Zou ik zeker doen! ;) En de dvd van het concert in Londen '75 die ook bij dat pakket zit is ook echt fantastisch.
Die heb ik al wel gezien. Bruce die kruipt over het podium. *O*
Album top 100 2024
pi_112033458
Pff waarom niet ned3... Want ik kijk nog steeds analoog... echt waar.
pi_112033478
Hij kruipt zelfs even onder het podium! Haha
pi_112033563
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:26 schreef RunningDiamond het volgende:
Pff waarom niet ned3... Want ik kijk nog steeds analoog... echt waar.
Op zondag komt er iig Pinkpop op nederland 3:
http://www.tvgids.nl/lijsten/verticaal/#day=2&channel=1

Ik verwacht dat het op maandag ook wel zo is. Afgelopen jaren tenminste wel.
Album top 100 2024
pi_112033642
Ja klopt, maar dan zenden ze maar een paar nummers uit. Dus ik ga natuurlijk wel kijken, maar zou graag het hele concert zien... Maar gelukkig zie ik zondag alles live! :D
pi_112033677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:12 schreef Luni het volgende:

[..]

BBC, maar er is dit jaar geen Glastonbury.
Geen glastonbury? :?
pi_112033714
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:32 schreef Norrage het volgende:

[..]

Geen glastonbury? :?
Te weinig politie aanwezig wegens de olympische spelen.
Album top 100 2024
pi_112034521
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Te weinig politie aanwezig wegens de olympische spelen.
En te weinig dixi's heb ik volgens mij ergens gelezen.
pi_112036993
Weet iemand of er een voorprogramma is in Keulen zondag of bij elk ander Bruce concert gedurende deze Tour? En is iemand al ooit in stadion van Keulen geweest, is het daar makkelijk parkeren want ga zondag rijden met natuurlijk zijn Greatest Hits knallend in de auto :D
The dead ball specialist!
pi_112037197
Bruce heeft zover ik weet nog nooit een voorprogramma gehad. Kan ie langer spelen :)
pi_112037226
Hoelang is de pauze eigenlijk, 15 minuten?
Album top 100 2024
pi_112037632
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:58 schreef Norrage het volgende:
Bruce heeft zover ik weet nog nooit een voorprogramma gehad. Kan ie langer spelen :)
Oh dan moet ik daar wel 19.30 uur zijn, vroeg vertrekken vanuit Eindhoven dan :O
pi_112037662
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:09 schreef MervinMinky het volgende:

[..]

Oh dan moet ik daar wel 19.30 uur zijn, vroeg vertrekken vanuit Eindhoven dan :O
Een extra lang concert is toch alleen maar goed? Bij het voorprogramma moet je meestal maar zien wat er komt.
Album top 100 2024
pi_112038233
Ik geloof dat ik me eindelijk, na lang meelezen, ook maar eens moet melden in deze topic...

DevilsArcade geeft het al een beetje weg...

Pinkpop maandag wordt m'n 22 ste Bruce concert *O*

M'n eerste was in 1999, en sindsdien ben ik besmet met dat hardnekkige Bruce-virus...
pi_112038290
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:24 schreef DevilsArcade het volgende:
Ik geloof dat ik me eindelijk, na lang meelezen, ook maar eens moet melden in deze topic...

DevilsArcade geeft het al een beetje weg...

Pinkpop maandag wordt m'n 22 ste Bruce concert *O*

M'n eerste was in 1999, en sindsdien ben ik besmet met dat hardnekkige Bruce-virus...
Welkom ^O^

Wat is je favoriete nummer, Gypsy Biker? ;)
pi_112039103
quote:
Wat is je favoriete nummer, Gypsy Biker? ;)
Véél te moeilijke vraag, want dat is zéér afhankelijk van de stemming :)

Ik houd van classic Bruce (BTR, Darkness,...), akoestische Bruce (Nebraska, GOTJ, D&D), en vond de Seeger Sessions geweldig. Ik houd ook van jazz/experiment Bruce (vroege bootlegs, eerste 2 albums,...)
Ik heb het live wel gehad met een aantal nummers (bv de deze tour alwéér opduikende combo Rising/Lonesome Day - alhoewel ik dat op zich wel goede nrs vind, Bobby Jean, ...)
Ik vind dat Bruce dringend het Tunnel of Love album moet herontdekken, en spelen.
Ik vind dat iedereen de Live in Barcelona DVD in huis moet hebben
En een '78 bootleg. En de Christic Benefit bootleg, alleen al om die ijskoude rillingen bij Real World. En een GOTJ bootleg, voor degenen die alleen BITUSA Bruce kennen, en daar een prachtige ingetogen verhalenverteller zullen ontdekken.
En ....
Ik vind nog zoveel meer... :P
pi_112039623
Oh ik had nu het antwoord Devils Arcade verwacht :(

En ik heb alles wat je noemt in huis *O*
pi_112040453
Ik ga niet elke dag m'n screen name veranderen naargelang de stemming :+ , maar

quote:
Oh ik had nu het antwoord Devils Arcade verwacht :(
ik vind dat wel een prachtig nummer, jawel. Mag ie dringend eens gaan spelen deze tour...
Ik vind sowieso dat hij wat vaker de standaard nummers mag vervangen door post-The Rising nummers... Ik bedoel bv : waarom niet eens Leah in plaats van Waiting on a sunny day?
Wacht tot ik 'm eens te spreken krijg :D

(Maar uiteraard zal ik maandag weer net zo hard staan meezingen met Lonesome Day als de keren tevoren... )
pi_112040781
Nog één dag. *O*
Album top 100 2024
pi_112041322
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:52 schreef MervinMinky het volgende:
Weet iemand of er een voorprogramma is in Keulen zondag of bij elk ander Bruce concert gedurende deze Tour? En is iemand al ooit in stadion van Keulen geweest, is het daar makkelijk parkeren want ga zondag rijden met natuurlijk zijn Greatest Hits knallend in de auto :D
Pff, voorprogramma is voor amateurs. :{w Bruce rockt gewoon 3+ uur, zonder toeters en bellen. Het stadion in Keulen heeft ~8000 parkeerplaatsen volgens hun site, en Duitsers regelen zulke dingen wel goed is mijn ervaring.
pi_112041342
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:49 schreef DevilsArcade het volgende:

[..]

Véél te moeilijke vraag, want dat is zéér afhankelijk van de stemming :)

Ik houd van classic Bruce (BTR, Darkness,...), akoestische Bruce (Nebraska, GOTJ, D&D), en vond de Seeger Sessions geweldig. Ik houd ook van jazz/experiment Bruce (vroege bootlegs, eerste 2 albums,...)
Ik heb het live wel gehad met een aantal nummers (bv de deze tour alwéér opduikende combo Rising/Lonesome Day - alhoewel ik dat op zich wel goede nrs vind, Bobby Jean, ...)
Ik vind dat Bruce dringend het Tunnel of Love album moet herontdekken, en spelen.
Ik vind dat iedereen de Live in Barcelona DVD in huis moet hebben
En een '78 bootleg. En de Christic Benefit bootleg, alleen al om die ijskoude rillingen bij Real World. En een GOTJ bootleg, voor degenen die alleen BITUSA Bruce kennen, en daar een prachtige ingetogen verhalenverteller zullen ontdekken.
En ....
Ik vind nog zoveel meer... :P
_O_
pi_112041420
De setlist van vanavond.

Hopelijk speelt hij zondag de nummers uit de soundcheck van vandaag, Trapped zou geweldig zijn. :Y
pi_112041596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:16 schreef Dos37 het volgende:
Youtube zendt het concert van Bruce Springsteen live uit als hij op Rock in Rio speelt op 3 juni. Tijd moet je even zelf checken.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:40:15 #109
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_112045188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 22:52 schreef MervinMinky het volgende:
En is iemand al ooit in stadion van Keulen geweest, is het daar makkelijk parkeren want ga zondag rijden met natuurlijk zijn Greatest Hits knallend in de auto :D
Ja ben daar al eens geweest voor een American Football wedstrijd. Toen was er echt ruim parkeergelegenheid rondom het stadion. Die Duitsers pakken dat normaal wel altijd goed aan als er een stadion gebouwd wordt ;)
Net als het parkeren in Gelsenkirchen en Dusseldorf ^O^

Vandaag al eerste dagje Pinkpop. Als ik het programma van te voren had geweten was ik 's zondags naar Keulen en alleen de maandag gegaan voor ons Bruceke. Maargoed, ga me toch wel amuseren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 00:56 schreef fruityloop het volgende:
De setlist van vanavond.

Hopelijk speelt hij zondag de nummers uit de soundcheck van vandaag, Trapped zou geweldig zijn. :Y
WAAAT! Sherry Darling! Gaaf! Maandag maar een bordje maken :)
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_112046539
Wow wat een concert gisteren in Frankfurt, 3 uur en 22 minuten vol overgave weer! Bruce volledig refreshed na zijn weekje break, hij was heel erg loose. Geen seconde pauze en gewoon hele tijd doorgeknalt :) En eindelijk eens na mijn 16de concert Born in the USA live gehoord :P

@Ranja_Ranja
Hoe laat ga jij maandag richting Pinkpop?
pi_112047554
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:10 schreef Razer het volgende:
Wow wat een concert gisteren in Frankfurt, 3 uur en 22 minuten vol overgave weer! Bruce volledig refreshed na zijn weekje break, hij was heel erg loose. Geen seconde pauze en gewoon hele tijd doorgeknalt :) En eindelijk eens na mijn 16de concert Born in the USA live gehoord :P

@Ranja_Ranja
Hoe laat ga jij maandag richting Pinkpop?
ben er denk ik wel lekker vroeg. lekker van het weer genieten en een daar een beetje rondlopen en naar de andere concerten luisteren. ben sowieso heel de dag vrij :)
pi_112047712
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:05 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

ben er denk ik wel lekker vroeg. lekker van het weer genieten en een daar een beetje rondlopen en naar de andere concerten luisteren. ben sowieso heel de dag vrij :)
Ga je 's morgens nog voor de poort wachten of dat niet?
pi_112049346
Net terug uit Frankfurt en ik ben nog steeds aan het bijkomen van het concert, haha. Was voor mij eerste keer Bruce, dus ik had niet helemaal verwacht dat er zó veel energie zou vrijkomen bij een concert van 'm. _O_
  Moderator zaterdag 26 mei 2012 @ 13:34:19 #114
pi_112049381
Nu op http://cultura24.nl/ The Making Of Born To Run :) Voor de liefhebbers
pi_112049794
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:34 schreef indiaantje89 het volgende:
Nu op http://cultura24.nl/ The Making Of Born To Run :) Voor de liefhebbers
Mag ik hier niet kijken. :(
Album top 100 2024
pi_112054736

Dit jochie was trouwens tijdens Waitin' On A Sunny Day echt fantastisch. C'mon E Street Band! :s)
pi_112054807
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 12:15 schreef Razer het volgende:

[..]

Ga je 's morgens nog voor de poort wachten of dat niet?
nee dat niet, hoe laat gaat die poort open?
pi_112054842
hoop eigenlijk niet op sunny day :o
maar bruce zal sunny day wel weer spelen zoals gewoonlijk
pi_112058151
Sunny Day hoeft van mij ook niet meer zo. Sherry Darling is wel tof zeg! O+.

Ik heb echt het gevoel alsof ik op schoolreisje ga, morgen. :D.
pi_112058236
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 17:14 schreef Ranja_Ranja het volgende:
hoop eigenlijk niet op sunny day :o
maar bruce zal sunny day wel weer spelen zoals gewoonlijk
Het wordt morgen mooi weer hier, maandag tijdens pinkpop volgens mij ook, dan zal hij het inderdaad wel spelen.
Album top 100 2024
  zondag 27 mei 2012 @ 09:00:43 #121
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_112080825
Vervelend, vanavond naar de baas!
.
pi_112080940
Sunny day O+
pi_112081021
En het is morgen, dus Boss time!!!!!!! Nog een uurtje, en dan stappen we in de auto richting Keulen. Gisteravond 23.00 lagen er al ~150 fans voor de deur, dus dat wordt een leuk feestje vanavond!
pi_112081420
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 17:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

nee dat niet, hoe laat gaat die poort open?
Als ik het goed heb om 10:00 of 11:00u.
pi_112081437
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:23 schreef fruityloop het volgende:
En het is morgen, dus Boss time!!!!!!! Nog een uurtje, en dan stappen we in de auto richting Keulen. Gisteravond 23.00 lagen er al ~150 fans voor de deur, dus dat wordt een leuk feestje vanavond!
Hier dadelijk ook richting Keulen! Round 2!! Heb er zin in, hopelijk net zo een feestje als vrijdag!
pi_112081464
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:00 schreef Razer het volgende:

[..]

Als ik het goed heb om 10:00 of 11:00u.
17:00 pas toch? Of gaat dat over het stadion zelf?
Album top 100 2024
pi_112081485
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

17:00 pas toch? Of gaat dat over het stadion zelf?
Dat ging over de deuren van Pinkpop op maandag ;)
pi_112081539
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:06 schreef Razer het volgende:

[..]

Dat ging over de deuren van Pinkpop op maandag ;)
Dan heb ik niets gezegd. ;)
Album top 100 2024
pi_112082687
Hebben jullie veldkaarten diegene die zo vroeg gaan ? Anders zi ik het nut niet zo om vroeg te gaan..en welke poorten bedoelen jullie van pinkpop om vijf uur open?
pi_112083759
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:17 schreef tntster het volgende:
Hebben jullie veldkaarten diegene die zo vroeg gaan ? Anders zi ik het nut niet zo om vroeg te gaan..en welke poorten bedoelen jullie van pinkpop om vijf uur open?
Pinkpop programma begint gewoon al om 12, dus daar zijn de poorten al langer open.
Vandaag in Keulen gaan de poorten volgens mij om 6 open, als je veldkaarten hebt en je wilt beetje vooraan staan had je nu al voor de poort moeten liggen :) Op Keulen enzovoort komen ook meer echte Bruce fans af als dat morgen op Pinkpop komt.

In 2009 ben ik vrij laat naar Pinkpop gegaan en toch nog aardig ver naar voren gestaan :)
pi_112084221
Dat dacht ik al ja..vond het al raar vijf uur open. Maar goed iedereen veel plezier de komende dagen :-)
  zondag 27 mei 2012 @ 13:22:09 #132
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_112086018
Staat deze prutser nou alweer op Pinkpop? :') waren de goede artiesten op ofzo? Ach ja, Pinkpop he.. :')

Kan me dus echt niet voorstellen dat je vrijwillig naar die troep zou gaan luisteren.. Ja misschien als je van zelfmasochisme houdt ofzo.. :')
pi_112086062
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 13:22 schreef inZanity het volgende:
Staat deze prutser nou alweer op Pinkpop? :') waren de goede artiesten op ofzo? Ach ja, Pinkpop he.. :')

Kan me dus echt niet voorstellen dat je vrijwillig naar die troep zou gaan luisteren.. Ja misschien als je van zelfmasochisme houdt ofzo.. :')
Niet alleen je voetbal kennis is waardeloos zo te zien, maar ook nog je muziek smaak. 8)7 :W
  zondag 27 mei 2012 @ 23:00:43 #134
15408 Luni
Irie!
pi_112106878
LeoBlokhuis twitterde op zondag 27-05-2012 om 13:33:08 Veel vragen in 1x beantwoord: Zowel Springsteen als LinkinPark beslissen na het optreden of en zo ja wat we mogen uitzenden #wijblijvenhopen reageer retweet
LeoBlokhuis twitterde op zondag 27-05-2012 om 19:19:52 Maar het lijkt er op dat we wel wat - niet alles - van Springsteen en ook - dat is opvallend - van Linkin Park mogen uitzenden. reageer retweet
pi_112110294
het zullen wel weer 3 - 4 nummers van bruce worden. beter dan niets :D
pi_112112961
Back from Keulen, mindere show als die van vrijdag vond ik persoonlijk. Maar toch weer dik 3 uur en een kwartier genoten. Apollo Medley, en American Land hadden van mij niet gehoeven. Nu maar eens lekker slapen om morgen fris en fruitig naar Landgraaf af te reizen. See you tomorrow!
pi_112113119
Tot morgen, Razer!

Ik vond het ook een wat voorspelbare setlist en het tempo zat er soms niet zo lekker in. Maar wel genoten, natuurlijk!
pi_112113249
@DevilsAndDust
Ook al thuis heb je snel gedaan ;) Blijf je ergens in hotel slapen in de buurt van Landgraaf, of morgen nog helemaal naar Landgraaf afreizen?

Alvast mooie Springsteen dromen, en hopen op Jungleland morgen :)
pi_112113446
Nee, ik ben nog in Keulen. Vannacht hier slapen (ik heb hotelkamer 13 :o ) en dan morgen naar Landgraaf.

Slaap lekker!
pi_112113595
Terug uit Köln. Even slapen en dan naar Pinkpop. Zie je morgen Razer!
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_112113809
Ik ook terug van mijn allereerste Bruce concert en was écht magisch, zoveel energie en leven in het stadion en iedereen deed mee, heb wel de eerste half uur gemist, kwam pas 8 uur het stadion, weet iemand hoelaat hij precies begon en welke nummers als eerste deed, ik heb sowieso We Take Care of Our Own gemist maar mijn favorieten niet *O*

Hopelijk blijft het voor mij niet de enige Bruce concert maar we zullen zien, morgen eerst Pinkpop op TV bekijken :)
pi_112114071
Setlist kon idd iets beter, maar toch heel erg van mijn eerste concert genoten. Hoogtepunt was Land of hope and dreams wat mij betreft.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:17 schreef MervinMinky het volgende:
Ik ook terug van mijn allereerste Bruce concert en was écht magisch, zoveel energie en leven in het stadion en iedereen deed mee, heb wel de eerste half uur gemist, kwam pas 8 uur het stadion, weet iemand hoelaat hij precies begon en welke nummers als eerste deed, ik heb sowieso We Take Care of Our Own gemist maar mijn favorieten niet *O*

Hopelijk blijft het voor mij niet de enige Bruce concert maar we zullen zien, morgen eerst Pinkpop op TV bekijken :)
Concert begon pas iets voor 10 voor 8, zoveel heb je dus niet gemist. ;) Het binnenlaten in het stadion ging wel heel langzaam, dat hadden ze beter kunnen regelen.
Album top 100 2024
  maandag 28 mei 2012 @ 01:26:51 #143
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_112114074
Geluid was matig, verder prima vermaakt
.
pi_112114118
Wij stonden vrijwel achteraan, omdat we totaal verkeerd gereden waren en daardoor nog net op tijd waren, maar daar was het geluid prima.
Album top 100 2024
pi_112114244
De setlist voor de geïnteresseerden:
http://www.setlist.fm/set(...)ermany-63dff64b.html
Album top 100 2024
pi_112114337
En 3 uur en 15 minuten spelen op je 62e zonder pauze. _O_ Daar kunnen andere artiesten nog van leren, je betaalt veel voor een kaartje maar het is mijn inziens wel waard.

Morgen nog nagenieten, hopelijk kan ik hier nog wat van het concert van pinkpop zien.
Album top 100 2024
pi_112114940
Net terug uit Keulen, en dat was weer genieten. We zaten mooi buiten in de rij onder wat bomen, dus niks zweten in de zon. Mooi op tijd het stadion in, dat ging voor de pit wél vlot moet ik zeggen. Even een polsbandje scoren, en we konden nog wat eten en drinken. Honky Tonk Woman en Darlington County was een leuke combo, maar het liep net niet vloeiend in elkaar over. The Ties That Bind was erg goed en dat geintje met de 3 Patty's was ook dikke lol. En lag het aan mij, of is Jake toch wat meer in zijn rol aan het groeien? En American Land kan mijn vriendin altijd erg waarderen, dus dat was top. Persoonlijk had ik Trapped en Jersey Girl nog wel erbij willen gehad hebben, maar met 3+ uur voelden we ons zeker goed bedeeld. :Y
pi_112116205
Leuk mensen :Y
Maar wat een matige setlist inderdaad :( allemaal van die relatief nikszeggende nummers....
  maandag 28 mei 2012 @ 09:29:16 #149
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_112116428
Briljant concert gisteren in Keulen! Nu door naar Pinkpop!
pi_112116751
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 09:03 schreef Norrage het volgende:
Leuk mensen :Y
Maar wat een matige setlist inderdaad :( allemaal van die relatief nikszeggende nummers....
Mwoa, ik weet niet, dat vond ik wel wat meevallen. Je merkt wel dat de "boosheid" van Bruce wat aan het afnemen is, maar dat zei hij laatst ook al in een interview. Meestal is het eerste deel van de tour wat zwaarder op de inhoud van de achterliggende CD ingesteld, en wordt het daarna wat "losser". Maar een Born in the USA past helaas prima in deze tijd, om maar eens wat te noemen. En dat volgde mooi op Land of Hope and Dreams..
  maandag 28 mei 2012 @ 10:02:52 #151
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_112116829
Hoop dat hij Thunder Road en Bobby Jean voor vanavond bewaard heeft :{
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
pi_112117133
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 09:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mwoa, ik weet niet, dat vond ik wel wat meevallen. Je merkt wel dat de "boosheid" van Bruce wat aan het afnemen is, maar dat zei hij laatst ook al in een interview. Meestal is het eerste deel van de tour wat zwaarder op de inhoud van de achterliggende CD ingesteld, en wordt het daarna wat "losser". Maar een Born in the USA past helaas prima in deze tijd, om maar eens wat te noemen. En dat volgde mooi op Land of Hope and Dreams..
Ik snap ook wel waarom, maar hij mag die nummers dan nog steeds wel links laten liggen :) ach, het is altijd mooi maar ik heb er iig niet echt spijt van niet gegaan te zijn. :P

Maar desalniettemin spirit, estreet shuffle, Atlantic city,the river _O_ maar vooral BTR het grote ontbrekende album...

Tsja, veel plezier vnv Pinkpop gangers! Zal alleen wel niet 3+ uur zijn :P
pi_112118712
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 10:18 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik snap ook wel waarom, maar hij mag die nummers dan nog steeds wel links laten liggen :) ach, het is altijd mooi maar ik heb er iig niet echt spijt van niet gegaan te zijn. :P

Maar desalniettemin spirit, estreet shuffle, Atlantic city,the river _O_ maar vooral BTR het grote ontbrekende album...

Tsja, veel plezier vnv Pinkpop gangers! Zal alleen wel niet 3+ uur zijn :P
Born to Run, She is the one en Tenth avenue Freeze out zijn toch 3 nummers van Born to Run. Bij het laatste nummer trouwens een mooi eerbetoon aan "The big man". Een beetje standaard, maar het meezingende jongetje met het groene koptelefoontje bij "Waiting on a sunny day" vond ik ook erg leuk.

En idd, veel plezier nog aan de mensen die naar pinkpop gaan.
Album top 100 2024
pi_112119554
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:27 schreef Felagund het volgende:

[..]

Born to Run, She is the one en Tenth avenue Freeze out zijn toch 3 nummers van Born to Run. Bij het laatste nummer trouwens een mooi eerbetoon aan "The big man". Een beetje standaard, maar het meezingende jongetje met het groene koptelefoontje bij "Waiting on a sunny day" vond ik ook erg leuk.

En idd, veel plezier nog aan de mensen die naar pinkpop gaan.
Voor mij is BTR thunder road, jungleland en backstreets. De epische nummers moeten er ook zijn :) en 10th is geweldig natuurlijk, en BTR zelf vind ik zon suf nummer.

En als ik nu kijk is darkness misschien wel de echte ontbrekende :)

Maar genoeg negatief gepraat, het was vast sowieso supermooi :Y
pi_112120850
Hoe lastig is Springsteen?

http://nos.nl/audio/37757(...)uce-springsteen.html

Conclusie niet lastig duh :P
pi_112121068
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Voor mij is BTR thunder road, jungleland en backstreets. De epische nummers moeten er ook zijn :) en 10th is geweldig natuurlijk, en BTR zelf vind ik zon suf nummer.

En als ik nu kijk is darkness misschien wel de echte ontbrekende :)

Maar genoeg negatief gepraat, het was vast sowieso supermooi :Y
Er stond nog wel iemand vooraan met een "Racing in the Streets" bordje, jammer dat ze dat niet gespeeld hebben. Supermooi was het zeker, er is zo ook nog ruimte voor verbetering voor een volgende keer.
Album top 100 2024
pi_112121104
Haha leuk fragment, trouwens, wat zou ik graag Jake de solo van Jungleland willen horen zoals zijn grote oom dat deed :D

Jammer dat Jungleland niet in de setlist zat van gister, hopelijk verder in de tour of vanavond tijdens Pinkpop, ik heb de tour niet echt gevolgd, heeft Bruce Jungleland tot nu toe wel een keer gedaan?
pi_112121395
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:37 schreef MervinMinky het volgende:
Haha leuk fragment, trouwens, wat zou ik graag Jake de solo van Jungleland willen horen zoals zijn grote oom dat deed :D

Jammer dat Jungleland niet in de setlist zat van gister, hopelijk verder in de tour of vanavond tijdens Pinkpop, ik heb de tour niet echt gevolgd, heeft Bruce Jungleland tot nu toe wel een keer gedaan?
Niet tijdens de Wrecking Ball tour volgens setlist.fm:
http://www.setlist.fm/sta(...)r=Wrecking+Ball+Tour
Album top 100 2024
pi_112122501
Eén keer raden wie er op Pinkpop al bij de ehbo zit. :'). Zonder sokken in m'n All Stars was niet slim. :+.
pi_112122792
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Eén keer raden wie er op Pinkpop al bij de ehbo zit. :'). Zonder sokken in m'n All Stars was niet slim. :+.
We moeten wat voor Bruce over hebben ;)
Ik ben er over kwartiertje! Aan het wandelen naar het terrein.
pi_112124262
Keulen was eht bagger qua parkeren..heb wat boetes zien zitten..gelukkig niet bij ons. We rijden zo richting landgraaf..iedereen have fun en handjes in the air;-)
pi_112126967
Het was weer magisch _O_. Mijn tweede keer Bruce, weer net zo overdonderd als de eerste keer in Antwerpen 2009 O+. Heb gelukkig de kennis niet van sommigen hier om over de setlist te kunnen 'zeuren', ik vond het allemaal dikke prima. Het eerbetoon aan The Big Man tijdens 10th was echt bijzonder mooi.

Enige punt van kritiek is het geluid, dat was, zeker in het begin, niet om aan te horen op de tweede ring. Soms gewoon één grote galm.

Grote props ook voor de Deutsche grundlichkeit, want vanuit het centrum naar het stadion en terug was alles toch wel weer dik geregeld. Die trammetjes in/uit de richting Neumarkt reden af en aan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_112130567
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:56 schreef tntster het volgende:
Keulen was eht bagger qua parkeren..heb wat boetes zien zitten..gelukkig niet bij ons. We rijden zo richting landgraaf..iedereen have fun en handjes in the air;-)
Oh? Mijn vader stond ons prachtig op te wachten nét naast het stadion aan de westkant, waar we ook voor de rij zaten voor FOS rechts? Heeft daar hele avond pal tegen de afzetting gestaan, en wat mee staan luisteren naar het concert. Die security vent vond het alleen maar gezellig volgens mij. _O-
pi_112130672
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Het was weer magisch _O_. Mijn tweede keer Bruce, weer net zo overdonderd als de eerste keer in Antwerpen 2009 O+. Heb gelukkig de kennis niet van sommigen hier om over de setlist te kunnen 'zeuren', ik vond het allemaal dikke prima. Het eerbetoon aan The Big Man tijdens 10th was echt bijzonder mooi.

Enige punt van kritiek is het geluid, dat was, zeker in het begin, niet om aan te horen op de tweede ring. Soms gewoon één grote galm.

Grote props ook voor de Deutsche grundlichkeit, want vanuit het centrum naar het stadion en terug was alles toch wel weer dik geregeld. Die trammetjes in/uit de richting Neumarkt reden af en aan.
Voor in de pit galmde het gelukkig niet zo heel erg als je beschrijft, alhoewel het mij ook wel wat opviel ja. Wat dat betreft is en blijft de kuip toch mijn best klinkende concert, met op de gedeelde 2e plek de Phillipshalle in Dusseldorf tijdens de D&D tour, en Ahoy tijdens de diverse concerten. Straf onderaan bungelt uiteraard die klote Gelredome, en de Arena zit er nog iets boven, dat viel vorige keer wel wat mee.
pi_112132066
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:56 schreef tntster het volgende:
Heb waarschijnlijk ook een boete, door al het gehaast heb ik mijn auto ergens in een zijstraat aan de Oost kant bij een bedrijventerrein neergezet en zag zo'n blaadje van gemeente Köln ofzo dat ik een boete kan verwachten maar of ie nog komt, laten we hopen van niet :P
pi_112132320
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Waarom kan dat niet?? :o
pi_112132921
Misschien heeft er blaren doorgekregen?
Album top 100 2024
pi_112135794
De eerste bootleg van Keulen is op de bekende plekken verschenen!
  maandag 28 mei 2012 @ 20:42:48 #169
303493 CitizenKane
en toch ben ik
pi_112140121
Gisteren dan toch ook eindelijk mijn eerste Springsteen concert meegemaakt in Keulen! Ik vond het geweldig, wat een energie! Ben vooral fan van zijn vroege albums, zo'n beetje tot en met Born in the U.S.A., en gelukkig speelde hij ook redelijk veel klassiekers. The River _O_ . Waitin' on a sunny day was inderdaad ook tof, met dat jongetje, "come on E-Street band!"

Zeker voor herhaling vatbaar.
look out you rock'n'rollers
pi_112140496
Hopelijk komt er straks nog het een en ander op tv. Kan niet wachten tot Parijs...
pi_112140583
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:50 schreef linebear het volgende:
Hopelijk komt er straks nog het een en ander op tv. Kan niet wachten tot Parijs...
Ze mogen maar drie nummers uitzenden.
Album top 100 2024
pi_112140765
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ze mogen maar drie nummers uitzenden.
Nog niet bekend toch?
In Southern Sun
pi_112140780
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:18 schreef fruityloop het volgende:
De eerste bootleg van Keulen is op de bekende plekken verschenen!
Ik zie de DM voor de bekende plekken graag tegemoet ;).
In Southern Sun
pi_112140864
Oh, zie net bij Leo Blokhuis op twitter dat het inderdaad drie nummers worden.
In Southern Sun
pi_112140919
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nog niet bekend toch?
Niet welke nummers. Maar wel dat ze 3 nummers mogen uitzenden.
Wel raar dat hij t niet toestaat en vooral jammer :(

Voor mij geldt trouwens hetzelfde qua de bekende plekken :)
  maandag 28 mei 2012 @ 21:00:54 #176
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_112141041
Ik zie ook graag een DM.
pi_112141046
Ondertussen maar Hammersmith Odeon aangezet. O+
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:58 schreef bartajax het volgende:

[..]

Wel raar dat hij t niet toestaat en vooral jammer :(
Was in 2009 ook zo, terwijl hij bij het Glastonbury toestemming gaf om veel meer uit te zenden.
Album top 100 2024
pi_112141157
hou me ook graag aanbevolen voor de bootleg :)
pi_112141383
Ach volgende week zondag (?) wordt op Youtube Bruce op Live in Rio wel volledig uitgezonden. Is iig iets om naar uit te kijken :)
  maandag 28 mei 2012 @ 21:09:20 #180
191019 Benigoi
--FR1908--
pi_112141488
http://twitter.com/#!/NewJerseyMusic pinkpop setlist tweets
pi_112145130
4 nummers van The Boss op Pinkpop om 23:05 op Nederland 3:
LeoBlokhuis twitterde op maandag 28-05-2012 om 22:09:31 Okee mensen, definitief nu: vier nummers Bruce Springsteen om 23.05 op Ned3. reageer retweet
Album top 100 2024
pi_112145571
En de eerste is Death To My Hometown... Jammer :P
pi_112145868
Setlist so far.

01 - We Take Care Of Our Own
02 - Wrecking Ball
03 - Badlands
04 - Death To My Hometown
05 - My City Of Ruins
06 - Spirit In The Night
07 - Because The Night
08 - Radio Nowhere
09 - I'm On Fire (Tour Premiere)
10 - Shackled & Drawn
11 - Waiting On a Sunny Day
12 - The Promised Land
13 - The River
14 - The Rising
15 - We Are Alive
16 - Thunder Road
17 - 96 Tears (w Garland Jeffreys)
  maandag 28 mei 2012 @ 22:36:07 #184
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_112146389
Een lange versie van 'Spirits In The Night' straks op uw tv... #pp12 #Springsteen #Ned3

Aldus Leo Blokhuis.
pi_112146723
En Im on Fire _O_ Shackled and Drawn en Death To My Hometown.

Jammer van die laatste 2....
pi_112146774
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:41 schreef bartajax het volgende:

Het is wel logisch dat hij wat van zijn nieuwe album laat uitzenden. Maar doe dan Wrecking Ball.
Album top 100 2024
pi_112146802
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:41 schreef bartajax het volgende:

Hadden wel andere wreckkng ball nummers mogen zijn ja.
pi_112146819
Jaaaa of Land Of Hopes And Dreams (Als hij die speelt)
  maandag 28 mei 2012 @ 23:21:40 #189
67174 Dos37
Come on Twente
pi_112149419
Op TV zag het er al geweldig uit kan niet wachten tot 11 juli O+
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_112150507
Gisteren erbij geweest in Keulen. Qua setlist had ik iets meer met het vorige concert wat ik van Bruce zag (Arena 2008), want ik heb meer met Darkness en Magic dan met Born in the USA en Wrecking Ball. De sfeer zat er dit concert echter nog meer in en de show was daarnaast ook nog een stukje langer (3 uur en een kwartier zonder enige onderbreking, hoe doet ie het toch?). Wel jammer dat het geluid behoorlijk slecht was.

Was persoonlijk vooral blij met Atlantic City, The River en Radio Nowhere. No Surrender was ook een leuke verrassing als opener en hoewel ik niet veel met het nummer heb vond ik het toch ook een ervaring om Born in the USA voor het eerst live mee te pikken. Het materiaal van Wrecking Ball was live een beetje hit & miss in mijn optiek (net als de cd). We Are Alive vond ik verrassend goed.

Al met al wederom een geweldige avond gehad en niets dan bewondering voor Bruce.

PS: Eerste bootleg is van matige kwaliteit. Hopelijk duikt er nog wat beters op. In ieder geval ben ik blij dat er iets is - van Frankfurt is tot op heden nog niks opgedoken, toch?
pi_112154943
zo weer terug in Den Haag. was een gaaf concert en een mooie setlist voor een eerste keer bruce :D nu slapen
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_112154996
Nog een uurtje, dan ben ik ook thuis. M'n metgezellen moeten dan nog wat verder...

Ik vond de sfeer op Pinkpop geweldig, en ik stond vrijwel vooraan, dus yay!
pi_112155264
Geweldig optreden _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_112156330
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:36 schreef Hitchslap het volgende:
Gisteren erbij geweest in Keulen. Qua setlist had ik iets meer met het vorige concert wat ik van Bruce zag (Arena 2008), want ik heb meer met Darkness en Magic dan met Born in the USA en Wrecking Ball. De sfeer zat er dit concert echter nog meer in en de show was daarnaast ook nog een stukje langer (3 uur en een kwartier zonder enige onderbreking, hoe doet ie het toch?). Wel jammer dat het geluid behoorlijk slecht was.

Was persoonlijk vooral blij met Atlantic City, The River en Radio Nowhere. No Surrender was ook een leuke verrassing als opener en hoewel ik niet veel met het nummer heb vond ik het toch ook een ervaring om Born in the USA voor het eerst live mee te pikken. Het materiaal van Wrecking Ball was live een beetje hit & miss in mijn optiek (net als de cd). We Are Alive vond ik verrassend goed.

Al met al wederom een geweldige avond gehad en niets dan bewondering voor Bruce.

PS: Eerste bootleg is van matige kwaliteit. Hopelijk duikt er nog wat beters op. In ieder geval ben ik blij dat er iets is - van Frankfurt is tot op heden nog niks opgedoken, toch?
Het komt ook wel voor dat sommige tapers op vakantie gaan naar een concert, of dat de nabewerking langer duurt dan gepland. Die 'legs komen er altijd wel. :Y
pi_112156359
Thanks voor de DM fruityloop. Ik ben 'm alleen kwijt. Kreeg wel een popup rechtsonder in m'n browser, maar in de inbox staat 'ie niet :?.
In Southern Sun
pi_112156369
Oh wacht, dat staat tegenwoordig in een aparte DM map. Wat is het verschil nu weer tussen DM en PM :D?
In Southern Sun
pi_112156850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh wacht, dat staat tegenwoordig in een aparte DM map. Wat is het verschil nu weer tussen DM en PM :D?
Dm is wat kleiner, zeg twitter achtige max grootte van de berichtjes? Naja, goed nieuws, op diezelfde plek, staat al een 9-nummer dvd met beelden van Frankfurt. ^O^
pi_112156910
DM is direct message, daarom verscheen hij ook bij je onderaan in beeld.

Maar eens kijken naar de bekende plek(ken) als ik in Nederland ben.
Album top 100 2024
pi_112157062
Haha, nou, ik vind het verschil verwaarsloosbaar, maar goed :). Vanavond maar eens kijken!
In Southern Sun
pi_112159544
Wat vond ik die jongens van Mumford and Sons trouwens onwijs aandoenlijk, bij Bruce op dat podium! O+. Ze renden een beetje in de rondte met hoofden van 'oh mijn god wat gebeurt hier!'. Superschattig. :P.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:45:36 #201
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_112160729
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat vond ik die jongens van Mumford and Sons trouwens onwijs aandoenlijk, bij Bruce op dat podium! O+. Ze renden een beetje in de rondte met hoofden van 'oh mijn god wat gebeurt hier!'. Superschattig. :P.
Prachtig gezicht was dat ja! Als kleine kinderen zo blij... :)

Supersterke show weer... ze hadden er echt zin in! Ook tof dat er speciaal extra podia worden bijgebouwd zodat Bruce het publiek in kan; staat 'ie toch opeens zomaar voor je neus! :)
Wat was Jake Clemons goed bezig trouwens... zou 'm binnenkort graag eens Jungleland zien spelen.

Nu nog proberen een show in de USA mee te pakken. Voorlopig is het volgende 'Bruce' optreden The Gaslight Anthem op Pukkelpop ;)
pi_112160938
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:45 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

Prachtig gezicht was dat ja! Als kleine kinderen zo blij... :)

Supersterke show weer... ze hadden er echt zin in! Ook tof dat er speciaal extra podia worden bijgebouwd zodat Bruce het publiek in kan; staat 'ie toch opeens zomaar voor je neus! :)
Wat was Jake Clemons goed bezig trouwens... zou 'm binnenkort graag eens Jungleland zien spelen.

Nu nog proberen een show in de USA mee te pakken. Voorlopig is het volgende 'Bruce' optreden The Gaslight Anthem op Pukkelpop ;)
Ik stond bij zo'n uitloper, en het stond er al aardig opeengepakt, maar als Bruce richting ons stukje kwam gooide iedereen zich als één man nóg wat meer naar voren. Supermooi.

Tof dat je TGA gaat zien! Ik hoop kaartjes te kunnen krijgen voor hun concert in New York!
pi_112161892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het komt ook wel voor dat sommige tapers op vakantie gaan naar een concert, of dat de nabewerking langer duurt dan gepland. Die 'legs komen er altijd wel. :Y
Klopt natuurlijk, ben een beetje verwend geraakt door de snelheid waarmee met name de Amerikaanse boots deze tour verschenen. ;)

Op YouTube zijn intussen ook al een aantal zeer goede opnames te vinden van zowel het concert in Frankfurt als die in Keulen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:27:07 #204
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112164926
Wat was het weer geweldig gisteren op Pinkpop _O_ . Mijn tweede Springsteen concert was ook weer onvergetelijk. Zoveel hoogtepunten in één show. Mumford & Sons die er bij Hungry Heart werden bijgesleept, kippenvel bij My City of Ruins en The Promised Land,... te veel om op te noemen.

Ik vond het mooi om te merken dat Jake Clemons warm onthaalt werd. Om mij heen werd enthousiast gejuigd toen hij de solo in Badlands inzette. Mooi moment, want Clarence is natuurlijk niet te vervangen.

En Seasick Steve die het allemaal voor het podium zat te bekijken _O_ .
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_112167971
Dit was wel het mooiste optreden ooit voor mij. Pff, echt wat een geniale man die Bruce. Nu ik hem voor het eerst heb gezien, kan ik al zeggen dat ik met een opgelucht hart kan doodgaan.

Mumford op het podium was ook echt super leuk om te zien. Dat schilderij vond ik ook super mooi en wat een ode aan Clarence. Dat jongetje op de schouder was ook wel echt leuk :D
Feyenoord Rotterdam
pi_112168632
was pas om 4 uur thuis en ben nu pas wakker, kwart voor 3 :P

was een heerlijk concert met als hoogtepunt voor mij: thunder road, hungry heart en tenth avenue.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:57:33 #207
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_112170960
Briljant concert weer! Lekker in de pit gestaan, top sfeer!
pi_112172828
Ik ben wel benieuwd of ik sommigen van jullie misschien wel heb gezien. :P.
pi_112173387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ik sommigen van jullie misschien wel heb gezien. :P.
rose petje en een zonnebril :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112173459
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:39 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

rose petje en een zonnebril :P

SPOILER
Haha. :P. Ik was dat meisje in een te kort broekje.

SPOILER
pi_112173519
jammer dat het bruce/clarence filmpje niet getoond werd tijdens tenth avenue, zoals dat gebeurde tijdens andere concerten. veel mensen snapten het volgens mij niet helemaal..
pi_112173575
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Haha. :P. Ik was dat meisje in een te kort broekje.

SPOILER
was je alleen :P heb wel een eenzaam meisje alleen in de schaduw tegen een heg zien zitten
pi_112173795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:43 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

was je alleen :P heb wel een eenzaam meisje alleen in de schaduw tegen een heg zien zitten
Oh, was even hoi komen zeggen dan!

SPOILER
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:47:02 #214
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_112173826
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Tof dat je TGA gaat zien! Ik hoop kaartjes te kunnen krijgen voor hun concert in New York!
New York! Wow dat zou gaaf zijn... Ik wil ooit nog een keer naar een concert van ze in New Jersey. Voor Springsteen probeer ik deze keer Washington of Toronto.

Brian Fallon is voor mij persoonlijk een waardige opvolger van Bruce.
Heb je z'n akoestische tour vorig jaar gezien in Amsterdam? Zooo goed!

pi_112173967
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:47 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

New York! Wow dat zou gaaf zijn... Ik wil ooit nog een keer naar een concert van ze in New Jersey. Voor Springsteen probeer ik deze keer Washington of Toronto.

Nee, dat heb ik gemist. Klinkt wel goed!

Heb TGA nog maar twee keer live gezien, maar dat smaakte wel naar meer! Komende zomer ben ik een maand in de VS, en het toeval wil dat ze net in NYC optreden als wij er ook zijn. *O*.
pi_112174274
de darkness en de born in the usa concerten van 2 en 3 oktober 2009 zijn nu ook te vinden op de bekende sites ;)
alle full-album shows uit 2009 zijn nu in perfecte kwaliteit te vinden :D _O_
pi_112174771
pi_112177590
en de andere die goed gelukt is. im on fire
pi_112178249
Hier een betere versie van I´m on Fire van Nederland 3, persoonlijk vond ik deze beter dan die van 2009 :)

pi_112178353
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:47 schreef Hawkeye het volgende:

[..]

De revival tour in de duif was echt geniaal _O_
Feyenoord Rotterdam
pi_112178374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:22 schreef MervinMinky het volgende:
Hier een betere versie van I´m on Fire van Nederland 3, persoonlijk vond ik deze beter dan die van 2009 :)

ja maar die heb ik niet gefilmd :P nl3 had precies de zelfde nummers als mij gekozen ik dacht ik de wat rustige das beter voor geluid met die camera van mij ;)
pi_112178582
er stond naast mij een rare belg die alles aan het filmen was met een nokia van 10 jaar geleden :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 18:44:02 #224
191019 Benigoi
--FR1908--
pi_112179190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:30 schreef Ranja_Ranja het volgende:
er stond naast mij een rare belg die alles aan het filmen was met een nokia van 10 jaar geleden :')
Nou dat is nog niet eens zo´n slecht idee.
Check dit filmpje van Frankfurt en hoe Bruce hem "ongeveer" bij de rechtmatige eigenaar teruggooit _O-

Het zal je telefoon zijn,en wat zeg je tegen de verzekering? :)

Wat een held is het toch ook.
Ben zelf in Frankfurt en Keulen en wat een heerlijke feesten waren dat.
Vitamine B(ruce) je krijgt er nooit genoeg van ^O^
pi_112180667
Er staat zeer fraaie bootlegs van Pinkpop en Keulen op DIME, door "zimmy21" !!!!!
pi_112180772
iemand die de geremasterde uitzending van de apollo show heeft geluisterd? hoe is die in vergelijking met die van CC??
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:24:48 #227
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_112181196
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:14 schreef Mandéra het volgende:
Er staat zeer fraaie bootlegs van Pinkpop en Keulen op DIME, door "zimmy21" !!!!!
Die taper had ook al zo'n mooie versie van Barcelona! Dus een must!
pi_112181498
quote:
thanks, die samples beloven wat
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:33:14 #229
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_112181621
De oneindige gitaarsolo van Nils Lofgren was trouwens weer episch...! :)
pi_112182065
Held. Geen andere woorden voor. Begin zestig, maar wat een power en energie...

Devil, jammer dat een rendezvous er niet in zat. Ik was helaas veel te laat op het terrein, haha. En dat terwijl het nog wel op loopafstand ligt...
pi_112185349
Ja, heel jammer! ;(. Maar ik wilde er m'n tweederijplaatsje eigenlijk ook niet voor opgeven. :P.
pi_112185580
Ik was anderzijds best bereid om je op de tweede rij op te komen zoeken, hoor ;)

Binnenkort maar weer eens naar het hoge Noorden...it's been a long time since we've laughed together...
pi_112189487
Ja, doe maar gauw! O+. We kunnen ook eens in het midden van het land afspreken anders, hoor! Ik ben er inmiddels achter wat een end het rijden is. :+.
pi_112192444
Hey,

hier een trotse Keulen bezoeker :D was echt geweldig concert, ben nog nooit naar Bruce live geweest maar nadat ik zijn New York 2001 concert op dvd had gezien dacht ik dit moet ik meemaken.

Gelukkig nog kaartjes kunnen regelen in het midden maar wil de volgende keer wel dichterbij staan want de beeld en geluidkwaliteit was nou ook niet echt super

Maar ik vond het echt geweldig! Die man straalt echt veel energie uit en iedereen doet gezellig mee, ik dacht nog van hij zal wel na 1.5 uur stoppen maar ging mooi door!

Geeft hij volgend jaar nog concerten of tourt hij alleen dit jaar?
pi_112193107
afwachten wanneer hij weer terugkomt. ik hoop dan echt op een 2night stadion run :D
pi_112193249
En dan ben ik er ook weer bij :Y
pi_112193462
Zal nog wel een paar jaar duren.
Album top 100 2024
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:32:44 #238
263417 Keyos
Like a Boss
pi_112193687
Ik zie eigenlijk geen reden waarom Bruce niet in 2013 een tour kan doen zonder daarbij een album te noemen. Hij kan een jaar pauze nemen met de band, en dan weer wat knaken verdienen en honderdduizenden mensen blij maken met zijn muziek, dan hoeven we daarbij ook geen middelmatige nummers aan te horen van zijn laatste albums maar meer nadruk op weinig gespeelde classics (My Hometown wil ik nog wel een keer horen live).

Daarbij is de Wrecking Ball tour minder groot dan die van Working on a Dream overigens.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:16:07 #239
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_112207159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:29 schreef Felagund het volgende:
Zal nog wel een paar jaar duren.
Ik hoop het niet... :)

Soms kan het snel gaan; ik weet nog dat hij in 2007 in het Gelredome zei "We'll see you soon!" en een half jaartje later stond 'ie alweer in de Arena!
pi_112209353
quote:
Klopt, allebei erg goed voor audience recordings. Aanraders!
pi_112211333
Ik was ook in Keulen en ik vond het echt geweldig! De setlist vond ik eigenlijk ook erg goed, veel nummers die hij eigenlijk niet zo heel erg veel speelt, en die hebben we toch maar mooi meegepakt. En nummers van Darkness en Thunderroad speelt hij toch wel vaak dus de kans dat ik die de volgende keer (a) meemaak is toch wel groot. Ik vond dat ze trouwens die schermen wel iets hoger mogen hangen, ik ben niet zo groot en kon het dus niet zo heel erg goed zien. Hoe verder we naar voren liepen hoe minder ik zag, dus we gingen maar weer naar achteren zodat ik het het net allemaal kon zien, maar het geluid was daar eigenlijk wel goed, en ik heb enorm genoten!

Wil iemand trouwens mij ook die 'bekende plekken' sturen voor de bootlegs?! Alvast bedankt! :)
pi_112213681
Ze hebbben elkaar al eens eerder ontmoet, toen waren er zo`n 8 man getuige van en zondag werd deze ontmoeting nog eens dunnetjes overgedaan in Keulen, alleen ditmaal ten overstaan van zo`n 50.00 man.

Toen we door omstandigeheden niet naar Barcelona konden onstond het idee om samen met mijn zoontje naar Keulen af te reizen en te proberen in de pit te komen, en wie weet..............
Uiteindelijk na veel gestres oa vanwege het verhaal van Jos over de eerste 500, toch bij het initiele plan gebleven en zondagochtend vroeg gaan rijden, om uiteindelijk op zijn hand nr 252 geschreven te zien worden.

Toen begon het lange wachten, hierbij viel Djulian al bij iedereen op, mede dankzij zijn shirt uit 2008
Uiteindelijk na een hele dag gewacht te hebben konden we , mede dankzij de organisatie allemaal rustig naar binnen wandelen en zijn we in de pit op de 2e rij beland, gelukkig mocht Djulian voor een aardige Zwitser en Zwitserse, en stond daardoor met zijn neus tegen het hek.
Al meteen dat Bruce onze kant op kwam viel Djulian `m op, mede dankzij mede reisgeoot Evert, die eeen oranje shirt aanhad , maar ik vermoed ook door zijn groene oorbeschermers.
Bruce kwam onze kant op, pakte een van de oorschelpen van z`n oor, en zong erin, dat was al geweldig.
En ja, toen begon WOASD, toen Bruce eerst naar de andere kant van het podium liep, nam de hoop al toe dat ie op het juiste moment bij ons podiumje zou aan belanden, zeker toen ie ook nog eerst naar het verste podium aan onze kant liep.
Djulian zat inmiddels op de schouders van Evert, waardoor ik een geweldige foto positie had.
Hierna kwam Bruce onze kant op lopen, Djulian zelf was inmiddels op het grote videoscherm al te zien geweest, begeild door een enorm gejuich om ons heen.
Hij keek naar Djulian en leek te vragen of Djulian het aandurfde, en die zei natuurlijk ja. Ondanks zijn 7 jaar zingt ie meerdere teksten letterlijk mee en laat mij daar regelmatig versteld van staan.
Ja, en daar staat je zoon dan op het podium voor 50.00 man iets te doen waar die zelf zo enorm op gehoopt had.
Zelf heb ik `m amper horen zingen, maar nu ik filmpjes en ook de bootleg heb gehoord blijkt ie aardig tekstvast
Helaas had ie zelf al mee staan zingen toen ie nog niet de microfoon had, waardoor hij uiteindelijk te vroeg stopte, maar gelukkig corrigeerde Bruce `m snel en ach, als dat alles was?

Ik weet dat heel veel mensen een hekel hebben aan het nr, zelfs zou ik het ook niet in mijn lijstje met allergrootste favorieten zetten, maar als dit je eigen kind overkomt, dan word dat nr magisch.
Zeker na alles wat wij als gezin hebben meegemaakt het afgelopen jaar en omdat Djulian de tekst ook begrijpt, ik hebt het `m laatst uitgelegd wat de woorden betekenen, is voor ons het concert in Keulen onvergetelijk geworden.

pi_112214293
Wow wat een verhaal.

En sunny day is gewoon een tof nummer, no nonsens vrolijk *O*
pi_112214460
Ahh wat een prachtig verhaal. En hij deed het prima!
In Southern Sun
pi_112214532
Ik vond het ook leuk, zie ook mijn bovenstaande reactie je zoontje was idd vooral herkenbaar aan zijn groene koptelefoon,
Album top 100 2024
pi_112215265
Leuke foto's ook! :) En hij deed het erg goed, vooral heel stoer: "come on E Street Band"
pi_112216128
Is bruce in Duitsland en pakt ie er een Nederlands jongetje uit hoor _O-
pi_112216397
Die '3 Patti's' zijn ook Nederlands ;)
pi_112216429
Niet gek, denk dat het bijna 50/50 was qua Duitsers/Nederlanders.
In Southern Sun
pi_112223467
Mooi verhaal zeg n magisch was het zowiezo..laat staan je eigen kind op het podium..in de pit staan lijkt een hopeloze droom..heb altijd het idee dat je al een dag tevoren moet zitten wil dat lukken.maar super voor jullie !
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:19:24 #251
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_112224578
Mooi verhaal! Echt geweldig... _O_
pi_112225533
Wat tof, Anitra! Ik las al ergens dat het jouw zoontje was, maar ik weet niet meer waar. :+. TLU denk ik. Hij deed het goed!

Hoe doe je dat eigenlijk, met een kind in de pit? Je mag geen eten en drinken meenemen, je kan urenlang niet naar het toilet...
pi_112227014
Wauw echt vet! Ik had al verwacht dat het jongetje met die overduidelijke groene koptelefoontjes Nederlands was maar om dit ook te lezen hier is wel echt leuk en inderdaad, hoe heb je het uren volgehouden zo in de pit voordat het concert begon?
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:37:14 #254
191019 Benigoi
--FR1908--
pi_112237983
http://twitter.com/#!/hmkern99 setlist live van vanavond.

Hans Martin Kern‏@hmkern99

16. Save my Love #berlin #springsteen sign request

nice
pi_112250685
Vast correctie nr 1, niet ik maar mijn man was het die met Djulian mee was,dochter en ik waren stinkend jaloers toen via via bekent werd dat de kleine op het podium stond ;) maar ik heb al jaren een fok!account ;)

Djulian is helemaal in de wolken,vooral nadat gisteravond Bruce mijn bedanktweet geretweet heeft en mijn twitter ontplofte van de retweets en favorieten :o

Mensen die hem niet geloven laat hij op you tube filmpjes opzoeken :D en op school hebben ze met de hele klas gekeken, zo trots is hij. Manlief zit ook nog steeds op een roze wolk.

Veel vragen over drinken en wc zag ik. Tijdens het wachten in de pit is hij alleen naar de wc geweest,wat manlief beter niet aan mij had kunnen vertellen ;) drinken hadden ze paar pakjes appelsap mee. Toen het concert begon hoefde Djulian niet meer naar de wc.

Het is nog steeds een droom,maar als je de foto en filmpjes ziet weet je dat het echt gebeurt is! En zoals Djulian zei: ik ben nu beroemd hè mama? O+ dat is hij idd een beetje want op pinkpop werden foto's genomen van dat jongetje uit Keulen

Oorbescherming hadden wij zelf verplicht omdat we meerdere concerten gaan doen nog en dankzij tearsong wist ik waar we die konden kopen.
pi_112252877
Oorbescherming had ik zelf ook wel willen hebben. Heb al last van gehoorbeschadiging en ik geloof niet dat zondag dat beter heeft gemaakt, integendeel. Maar dat was het wel waard eigenlijk :D.
In Southern Sun
pi_112253083
Een oordopje kan ik nog begrijpen, maar zo'n "koptelefoon"? :D Hoorde ie nog wel wat? :D
pi_112253661
Dit is bij Pinkpop toch?

http://nos.nl/video/378436-arno-13-zingt-met-zijn-held.html

(ik heb het nog niet gekeken)
pi_112253710
Die heet ook Arno, dus dat zal wel kloppen.

@Da_Sandman: Er werden bij het stadion nog wel oordopjes uitgedeeld.
Album top 100 2024
pi_112253864
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:53 schreef Felagund het volgende:

Ook arno? :? Wie dan nog meer? :D
pi_112253963
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ook arno? :? Wie dan nog meer? :D
Ik bedoelde eigenlijk dat het dan geen Djulian kan zijn geweest.
Album top 100 2024
pi_112254020
Ik vind deze een beetje te oud hoor, Djulian veel beter ;)
pi_112254847
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:53 schreef Felagund het volgende:

Klopt, had ze ook, maar ik heb echt een enorme hekel aan die dopjes :'). Eigen schuld dus.
In Southern Sun
pi_112255191
Waarom heeft 'men' trouwens op z'n minst weinig op met Waiting On A Sunny Day? Ik vind dat een heerlijk nummer, zeker live :).
In Southern Sun
pi_112255398
Ik riep van te voren heel hard dat ik toch echt niet hoopte dat WOASD gespeeld zou gaan worden, want die heb ik nu wel weer vaak genoeg live gehoord.

En dan op het moment zelf toch gewoon helemaal uit je dak gaan hè. :').
pi_112255833
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik riep van te voren heel hard dat ik toch echt niet hoopte dat WOASD gespeeld zou gaan worden, want die heb ik nu wel weer vaak genoeg live gehoord.

Maakt mij niet uit hoe vaak ik hem hoor, ik word er altijd vrolijk van *O*
pi_112271548
quote:

Haha, ik had exact hetzelfde. Vind het nummer op zich niet onaardig, maar ben het ook een beetje zat in de setlists en skip het dan ook altijd wanneer ik bootlegs luister. Stond live echter ook gewoon mee te brullen... ^O^
pi_112273483
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:17 schreef Hitchslap het volgende:

[..]

Haha, ik had exact hetzelfde. Vind het nummer op zich niet onaardig, maar ben het ook een beetje zat in de setlists en skip het dan ook altijd wanneer ik bootlegs luister. Stond live echter ook gewoon mee te brullen... ^O^
dit dus
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:06:51 #269
191019 Benigoi
--FR1908--
pi_112273833
quote:

Kijk dat heb ik dus met born in the usa, vond het een vreselijk lied maar toen hij hem speelde afgelopen zondag ging ik zelf wel meezingen haha.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:26:49 #271
303493 CitizenKane
en toch ben ik
pi_112293183
Haha, wat een leuk verhaal Anitra. Was inderdaad een erg tof moment: "come on e-street band!".

Ik ben alweer dagen Springsteen nummers aan het terugluisteren sinds het concert in Keulen. Zit er weer helemaal in. Ik hoop ooit nog een keer een optreden van hem mee te maken waar hij een nummer opent met een verhaal:

Of natuurlijk zo'n tof verhaal als hij voordroeg voor The River op het live '75-'85 album, maar misschien is dat te veel gevraagd.

[ Bericht 0% gewijzigd door CitizenKane op 01-06-2012 00:46:26 ]
look out you rock'n'rollers
pi_112297224
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:15 schreef Billiebier het volgende:

[..]

Kijk dat heb ik dus met born in the usa, vond het een vreselijk lied maar toen hij hem speelde afgelopen zondag ging ik zelf wel meezingen haha.
Het was voor mij de eerste keer dat ik het live hoorde. Is toch wel een kippenvelmomentje.
In Southern Sun
pi_112312005
En wederom een nederlandse op het podium in berlijn..MENNN wat ben ik jaloooeerssss.
Zie betrue website :-)
pi_112312324
Ik moet dat ook gewoon niet gaan lezen. :'). De setlist bevatte een paar nummers die ik ook absoluut wel graag had willen horen! Jaloezie ook hier. :P.
pi_112312345
Zucht, al die Nederlanders die altijd vooraan staan :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 16:36:53 #276
240037 Maxerazzi
c'est ça
pi_112312399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:35 schreef Norrage het volgende:
Zucht, al die Nederlanders die altijd vooraan staan :P
VOC-mentaliteit w/
pi_112325427
Vanmiddag de bootleg van Pinkpop geluisterd in de auto, geweldig. Moet alleen nog een maandje wachten op Parijs...
pi_112325841
Ik wil wel ruilen hoor, dan mag jij vorige week naar Keulen. O-)
Album top 100 2024
pi_112326346
uhm, nope ;)
pi_112338021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:52 schreef linebear het volgende:
Vanmiddag de bootleg van Pinkpop geluisterd in de auto, geweldig. Moet alleen nog een maandje wachten op Parijs...
Heb jij die "zimmy21" versie? En hoe is de kwaliteit?
pi_112343017
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:02 schreef Luni het volgende:

[..]

Heb jij die "zimmy21" versie? En hoe is de kwaliteit?
goed
pi_112376256
Noem het toeval ofzo maar toen ik gister aan het werk was dacht ik zo, damn heb zo'n zin om nu Born In The USA te luisteren en opeens 5 seconden later werd ie gedraaid op de radio :O

Whoa, kon me oren niet geloven :D (off-topic maargoed)
pi_112376737
Iemand die me kan helpen om aan de bootleg van pinkpop te komen. Snap dat hele DIME niet :'). Ik zal wel enorm stom zijn.

Ja dat ben ik :D.

[ Bericht 25% gewijzigd door Fuszy op 03-06-2012 12:33:01 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_112388420
Weet iemand hoe het zit met de live stream van Rock in Rio? (Waar Bruce & TESB om 20:40 uur Nederlandse tijd spelen) Want op youtube/rockinrio zie ik wel heel veel filmpjes maar geen live stream? En het is toch al begonnen vandaag...
pi_112392523
20:40 is geen Nederlandse tijd, tenminste verleden week heb er naar zitten kijken en toen begon de artiest die om 20:40 stond om 00:40 Nederlandse tijd. Dus als je wil kijken wordt het nachtwerk ;)
pi_112392717
Aah, dankje :) Ze houden dus Braziliaanse tijd aan terwijl het in Portugal is...
pi_112405038
hopen wordt er een hoop uitgezonden, dan hebben we nog wat om terug te kijken
pi_112405306
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:53 schreef Ranja_Ranja het volgende:
hopen wordt er een hoop uitgezonden, dan hebben we nog wat om terug te kijken
Op de site waar de aankondigen stonden wat Live werd uitgezonden is Bruce alweer verdwenen :P
Dus gok dat er in elk geval niks live gestreamed gaat worden op Youtube. Bruce is volgens mij niet zo van die dingen =)

http://www.youtube.com/rockinrio?feature=inp-lt-ron
pi_112405690
Bij mij staat er nog wel steeds:

UP NEXT 19:40 BRT

BRUCE SPRINGSTEEN AND THE E STREET BAND

Dus misschien komt het toch nog.
Album top 100 2024
  zondag 3 juni 2012 @ 23:08:45 #290
263417 Keyos
Like a Boss
pi_112405911
Ik heb toch mijn twijfels of Bruce live wordt uitgezonden, neig toch te zeggen dat het niet gaat gebeuren als ik dit zo zie :( .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_112406192
Het zou over een half uurtje moeten beginnen volgens mij, als de tijdszone die ze gebruiken UTC-3 is.
Album top 100 2024
  zondag 3 juni 2012 @ 23:19:00 #292
263417 Keyos
Like a Boss
pi_112406484
Er staat nu wel "Next up : Bruce Springsteen & the E Street Band" , wie weet zenden ze het toch live uit.
pi_112407039
Staat er nu inderdaad wel weer bij =)
Misschien toch eerste 3 nummers dan ofzo, zou mooi zijn. Las alleen ergens dat het om 00:40u pas zou beginnen, dat is me helaas weer net wat te laat :(
pi_112407070
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:29 schreef Razer het volgende:
Staat er nu inderdaad wel weer bij =)
Misschien toch eerste 3 nummers dan ofzo, zou mooi zijn. Las alleen ergens dat het om 00:40u pas zou beginnen, dat is me helaas weer net wat te laat :(
moet morgen ook weer om half 7 op ;(
pi_112408938
Ik weet niet waar ik nu naar zit te kijken, maar hopelijk begint het zo :P
pi_112413274
Is hij er uiteindelijk nog langsgekomen? Ik ben rond 00:00 gaan slapen .
Album top 100 2024
pi_112413603
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:22 schreef Felagund het volgende:
Is hij er uiteindelijk nog langsgekomen? Ik ben rond 00:00 gaan slapen .
Ja er zijn 6 nummers uitgezonden:

There were a total of 6 songs in the YouTube webcast, starting with the sixth song in the setlist:

06 Spirit in the Night
07 Because the Night
08 No Surrender
09 She's The One
10 I'm On Fire
11 Shackled and Drawn

---------------------------------------------------------------------------------------------------

NOT WEBCAST:
01 We Take Care of Our Own
02 Wrecking Ball
03 Badlands
04 Death To My Hometown
05 My City of Ruins
12 Waiting on a Sunny Day
13 The River
14 The Rising
15 Lonesome Day
16 We Are Alive
17 Thunder Road
18 Born in the U.S.A.
19 Born to Run
20 Glory Days
21 Hungry Heart
22 Dancing in the Dark
23 Tenth Avenue Freeze Out
24 TWIST AND SHOUT
pi_112432821
Voor de mensen die de broadcast van gisteren terug willen kijken:
pi_112433726
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:37 schreef Razer het volgende:
Voor de mensen die de broadcast van gisteren terug willen kijken:
thanks _O_
jammer dat het weer "dezelfde" nummers zijn die we telkens deze tour krijgen
pi_112433974
+ het geluid is niet al te best ;(
stiekem had ik eigenlijk wel heel het concert verwacht..
pi_112434903
Ik vind het wel een leuk lijstje, een stuk beter dan wat met Pinkpop werd uitgezonden.
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')