True, ze kunnen het na de verkiezingen alsnog gewoon uitvoeren ook.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:53 schreef Janneke141 het volgende:
Stokoude politieke truc. Je dropt een maatregel waarvan iedereen zich helemaal de kolere schrikt. Vervolgens trek je die weer in en druk je er een alternatief doorheen dat half zo erg is, maar nog steeds beroerd, en iedereen haalt opgelucht adem en is tevreden. Terwijl je alsnog genaaid wordt met de zoveelste lastenverzwaring.
quote:ma 04 jun 2012, 16:50
CNV: schrap belasten reiskostenvergoeding
DEN HAAG - De politiek moet afzien van het plan om de reiskostenvergoeding voor werknemers te belasten. Die oproep heeft vicevoorzitter Maurice Limmen van vakcentrale CNV maandag gedaan. „Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald”, aldus Limmen.
VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie bepaalden in hun Lenteakkoord dat reiskosten voor woon-werkverkeer vanaf volgend jaar niet meer onbelast vergoed mogen worden. Tegen deze maatregel bestaat veel weerstand, ook bij de achterban van de vijf partijen. Het belasten van de vergoeding zorgt voor flinke extra kosten voor forensen.
Inderdaad. De nieuwe maatregel zal wel iets worden als prive kilometers vergoeden voor 12 cent en leaserijders krijgen allemaal 5% extra bijtelling.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:53 schreef Janneke141 het volgende:
Stokoude politieke truc. Je dropt een maatregel waarvan iedereen zich helemaal de kolere schrikt. Vervolgens trek je die weer in en druk je er een alternatief doorheen dat half zo erg is, maar nog steeds beroerd, en iedereen haalt opgelucht adem en is tevreden. Terwijl je alsnog genaaid wordt met de zoveelste lastenverzwaring.
De OV-vergoeding zou ook belast worden, dat bereik je met bovenstaande niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Inderdaad. De nieuwe maatregel zal wel iets worden als prive kilometers vergoeden voor 12 cent en leaserijders krijgen allemaal 5% extra bijtelling.
Gefeliciteerd Nederland, weer genaaid.
Hoe veel procent van de werkende Nederlanders woont 200km van zijn werk? Ik denk nog niet 2%.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:41 schreef Lemans24 het volgende:
Ga niet bij je werk wonen, maar zoek een baan in de buurt van waar je woont. Lukt dat niet, dan ga je pas verhuizen naar een plek waar wel werk is.
In ieder land normaal, maar in Nederland blijkbaar niet.
Maar goed, het lijkt er inmiddels op dat het hele plan nooit uitgevoerd gaat worden, we blijven dus gewoon dagelijks 200 km vrijwillig reizen tussen woning en werk.
100 heen en 100 terug, bedoel ik. Overal waar ik gewerkt heb, waren er mensen die zoveel reisden. Zeker 10%.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:56 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hoe veel procent van de werkende Nederlanders woont 200km van zijn werk? Ik denk nog niet 2%.
Kortom, een hoop woorden om niets te zeggen
Want dat is nu wel het geval wil je zeggen? Het enige wat er nu gebeurt is dat je werkgever je gedeeltelijk mag compenseren voor de exorbitant hoge belastingen op reizen. Uiteraard puur en alleen om andere, hogere belastingen zeker te stellen.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En wat ik wilde zeggen staat in de alinea erboven. Dat je maar werk in de buurt moet zoeken en niet moet aannemen dat je reisjes voor je betaald worden!
Die OV belasting gaat er natuurlijk als eerste uit met een nieuw kabinet. De vervuiler betaalt zeggen ze dan, oftewel de mensen met een auto mogen alles betalen.quote:Op maandag 4 juni 2012 17:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De OV-vergoeding zou ook belast worden, dat bereik je met bovenstaande niet.
De werkloosheid is nog steeds enorm laag in Nederland, ik snap niet dat niet meer mensen een baan/overplaatsing in de buurt van hun woonplaats zoeken. Ik heb regelmatig meegemaakt dat mensen op een vestiging verder van hun huis bleven werken, want dat was 'nodig' en 'makkelijker'. Jaja, lekker efficiënt allemaal.
Laag?quote:Op maandag 4 juni 2012 17:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De OV-vergoeding zou ook belast worden, dat bereik je met bovenstaande niet.
De werkloosheid is nog steeds enorm laag in Nederland, ik snap niet dat niet meer mensen een baan/overplaatsing in de buurt van hun woonplaats zoeken. Ik heb regelmatig meegemaakt dat mensen op een vestiging verder van hun huis bleven werken, want dat was 'nodig' en 'makkelijker'. Jaja, lekker efficiënt allemaal.
Werk is er wel, alleen misschien niet het werk waarvoor jij opgeleid bent of werk van het juiste niveau.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Laag?Gast, je lult. Ik woon in het noorden van het land, zoveel werk is hier absoluut niet. Of moeten we dan allemaal naar de Randstad toe? Dat zal een fijne spits worden dan.
Ik heet geen gast en ik lul niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Laag?Gast, je lult. Ik woon in het noorden van het land, zoveel werk is hier absoluut niet. Of moeten we dan allemaal naar de Randstad toe? Dat zal een fijne spits worden dan.
Ja, onbegrijpelijk. Waarom vestigen al die bedrijven zich daar toch?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:47 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, je hoeft absoluut niet in de Randstad te gaan wonen, het is er nu al te vol, met een enorm huizentekort tot gevolg. Ook zoiets onbegrijpelijks, dat je naar het westen zou móeten om te kunnen werken.
Ja, zeer achterhaald, er zijn meer gebieden waar je een bedrijf kunt vestigen. Ik denk zelfs dat er weinig landen zijn, zo klein als Nederland, die zó gedecentraliseerd zijn / zouden kunnen zijn!quote:Op maandag 4 juni 2012 21:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk. Waarom vestigen al die bedrijven zich daar toch?.
Nee, in de branche waar ik werkzaam ben is dat niet heel handig.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Werk is er wel, alleen misschien niet het werk waarvoor jij opgeleid bent of werk van het juiste niveau.
Je kunt natuurlijk ook altijd zelf nog iets beginnen. Maar die spirit heb je in het noorden van Nederland niet.
Nee, ik werk niet in de Randstad en ben ook niet van plan er te werken en te wonen.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heet geen gast en ik lul niet.
Ik weet best dat er in sommige delen van Nederland minder werk is dan in andere delen, maar je wilt toch niet zeggen dat je nu dagelijks met plezier heen en weer rijdt naar de Randstad? Ik hoop dat je in de buurt wel iets hebt gevonden. En mocht je wel naar de Randstad reizen, dan is het toch best onredelijk om te verwachten dat dat geheel vergoed wordt door je werkgever? Dat werkt ver weg werken alleen maar in de hand.
Oh, je hoeft absoluut niet in de Randstad te gaan wonen, het is er nu al te vol, met een enorm huizentekort tot gevolg. Ook zoiets onbegrijpelijks, dat je naar het westen zou móeten om te kunnen werken.
je wilt dat juist toch niet, het Noorden is juist mooi om de ruimte, je wilt helemaal niet dat allemaal bedrijven de boel daar gaan vervuilen!!! Je kunt van mensen verder niet verwachten dat ze allemaal in zo'n stinkstad willen wonen. Dan krijg je al snel dat je moet reizen... Verder is verhuizen bijna onmogelijk in Nederland en verkassen bedrijven nogal eens. Verder is die resikostenvergoeding lang niet kostendekkend. en wil de baas dat ik elke dag opkantoor komt, thuiswerken zijn "onzinnige fratsen"zegt de baas.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, zeer achterhaald, er zijn meer gebieden waar je een bedrijf kunt vestigen. Ik denk zelfs dat er weinig landen zijn, zo klein als Nederland, die zó gedecentraliseerd zijn / zouden kunnen zijn!
De regio Zuid-Limburg profileert zich tegenwoordig wel als centraal in Europa gelegen regio, Eindhoven gebruikt z'n vliegveld ook aardig, Twente is op weg, maar wat doet het noorden?
Dan heeft de baas pech gehad. Ik heb al meerdere keren ontslag genomen, omdat ik het niet eens kon worden. Jammer, maar helaas.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je wilt dat juist toch niet, het Noorden is juist mooi om de ruimte, je wilt helemaal niet dat allemaal bedrijven de boel daar gaan vervuilen!!! Je kunt van mensen verder niet verwachten dat ze allemaal in zo'n stinkstad willen wonen. Dan krijg je al snel dat je moet reizen... Verder is verhuizen bijna onmogelijk in Nederland en verkassen bedrijven nogal eens. Verder is die resikostenvergoeding lang niet kostendekkend. en wil de baas dat ik elke dag opkantoor komt, thuiswerken zijn "onzinnige fratsen"zegt de baas.
Samengaand met van een agrarische- en industriele economie migreren naar een dienstverlenende economie. Met zowaar rechten voor arbeiders zoals "niet hoeven wonen in de fabriekswoningen of verplicht kopen in de fabriekswinkel". Oftewel, vroeger komt nooit terug.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:46 schreef Lemans24 het volgende:
Trouwens, er was een tijd dat iedereen in de buurt van z'n werk woonde. Ver reizen om op je werk te komen, dat zijn pas "onzinnige fratsen", van de laatste decennia.
Nou dingen als thuiswerken, verplicht ZZP'en en afschaffen reiskostenvergoeding zijn wel een stap die kant op. Lekker op je zolderkamertje, nooit meer naar kantoorquote:Op maandag 4 juni 2012 22:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Samengaand met van een agrarische- en industriele economie migreren naar een dienstverlenende economie. Met zowaar rechten voor arbeiders zoals "niet hoeven wonen in de fabriekswoningen of verplicht kopen in de fabriekswinkel". Oftewel, vroeger komt nooit terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |