abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2012 @ 16:57:25 #276
862 Arcee
Look closer
pi_112348831
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:53 schreef Janneke141 het volgende:
Stokoude politieke truc. Je dropt een maatregel waarvan iedereen zich helemaal de kolere schrikt. Vervolgens trek je die weer in en druk je er een alternatief doorheen dat half zo erg is, maar nog steeds beroerd, en iedereen haalt opgelucht adem en is tevreden. Terwijl je alsnog genaaid wordt met de zoveelste lastenverzwaring.
True, ze kunnen het na de verkiezingen alsnog gewoon uitvoeren ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 4 juni 2012 @ 17:21:27 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_112432073
terugdraaien die ongein,ben je nu helemaal belazerd, ga het maar bijde Grieken halen

quote:
ma 04 jun 2012, 16:50
CNV: schrap belasten reiskostenvergoeding
DEN HAAG - De politiek moet afzien van het plan om de reiskostenvergoeding voor werknemers te belasten. Die oproep heeft vicevoorzitter Maurice Limmen van vakcentrale CNV maandag gedaan. „Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald”, aldus Limmen.

VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie bepaalden in hun Lenteakkoord dat reiskosten voor woon-werkverkeer vanaf volgend jaar niet meer onbelast vergoed mogen worden. Tegen deze maatregel bestaat veel weerstand, ook bij de achterban van de vijf partijen. Het belasten van de vergoeding zorgt voor flinke extra kosten voor forensen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 4 juni 2012 @ 17:41:13 #278
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112432944
Ga niet bij je werk wonen, maar zoek een baan in de buurt van waar je woont. Lukt dat niet, dan ga je pas verhuizen naar een plek waar wel werk is.
In ieder land normaal, maar in Nederland blijkbaar niet.

Maar goed, het lijkt er inmiddels op dat het hele plan nooit uitgevoerd gaat worden, we blijven dus gewoon dagelijks 200 km vrijwillig reizen tussen woning en werk.
pi_112433418
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:53 schreef Janneke141 het volgende:
Stokoude politieke truc. Je dropt een maatregel waarvan iedereen zich helemaal de kolere schrikt. Vervolgens trek je die weer in en druk je er een alternatief doorheen dat half zo erg is, maar nog steeds beroerd, en iedereen haalt opgelucht adem en is tevreden. Terwijl je alsnog genaaid wordt met de zoveelste lastenverzwaring.
Inderdaad. De nieuwe maatregel zal wel iets worden als prive kilometers vergoeden voor 12 cent en leaserijders krijgen allemaal 5% extra bijtelling.

Gefeliciteerd Nederland, weer genaaid.
  maandag 4 juni 2012 @ 17:56:17 #280
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112433499
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Inderdaad. De nieuwe maatregel zal wel iets worden als prive kilometers vergoeden voor 12 cent en leaserijders krijgen allemaal 5% extra bijtelling.

Gefeliciteerd Nederland, weer genaaid.
De OV-vergoeding zou ook belast worden, dat bereik je met bovenstaande niet.

De werkloosheid is nog steeds enorm laag in Nederland, ik snap niet dat niet meer mensen een baan/overplaatsing in de buurt van hun woonplaats zoeken. Ik heb regelmatig meegemaakt dat mensen op een vestiging verder van hun huis bleven werken, want dat was 'nodig' en 'makkelijker'. Jaja, lekker efficiënt allemaal.
  maandag 4 juni 2012 @ 18:56:05 #281
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_112435838
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:41 schreef Lemans24 het volgende:
Ga niet bij je werk wonen, maar zoek een baan in de buurt van waar je woont. Lukt dat niet, dan ga je pas verhuizen naar een plek waar wel werk is.
In ieder land normaal, maar in Nederland blijkbaar niet.

Maar goed, het lijkt er inmiddels op dat het hele plan nooit uitgevoerd gaat worden, we blijven dus gewoon dagelijks 200 km vrijwillig reizen tussen woning en werk.
Hoe veel procent van de werkende Nederlanders woont 200km van zijn werk? Ik denk nog niet 2%.
Kortom, een hoop woorden om niets te zeggen
  maandag 4 juni 2012 @ 18:59:41 #282
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112436007
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:56 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Hoe veel procent van de werkende Nederlanders woont 200km van zijn werk? Ik denk nog niet 2%.
Kortom, een hoop woorden om niets te zeggen
100 heen en 100 terug, bedoel ik. Overal waar ik gewerkt heb, waren er mensen die zoveel reisden. Zeker 10%.

En wat ik wilde zeggen staat in de alinea erboven. Dat je maar werk in de buurt moet zoeken en niet moet aannemen dat je reisjes voor je betaald worden!
  maandag 4 juni 2012 @ 19:18:28 #283
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112436905
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:59 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En wat ik wilde zeggen staat in de alinea erboven. Dat je maar werk in de buurt moet zoeken en niet moet aannemen dat je reisjes voor je betaald worden!
Want dat is nu wel het geval wil je zeggen? Het enige wat er nu gebeurt is dat je werkgever je gedeeltelijk mag compenseren voor de exorbitant hoge belastingen op reizen. Uiteraard puur en alleen om andere, hogere belastingen zeker te stellen.
pi_112437215
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De werkloosheid is nog steeds enorm laag in Nederland, ik snap niet dat niet meer mensen een baan/overplaatsing in de buurt van hun woonplaats zoeken. Ik heb regelmatig meegemaakt dat mensen op een vestiging verder van hun huis bleven werken, want dat was 'nodig' en 'makkelijker'. Jaja, lekker efficiënt allemaal.
Die OV belasting gaat er natuurlijk als eerste uit met een nieuw kabinet. De vervuiler betaalt zeggen ze dan, oftewel de mensen met een auto mogen alles betalen.

Zo doorzichtig allemaal.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:26:31 #285
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_112437335
Kunnen ze het salaris gewoon niet afschaffen en iedereen bonnetjes geven?
Dan kom ik voordeliger uit volgens mij
  maandag 4 juni 2012 @ 21:16:08 #286
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112444309
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Laag? :') Gast, je lult. Ik woon in het noorden van het land, zoveel werk is hier absoluut niet. Of moeten we dan allemaal naar de Randstad toe? Dat zal een fijne spits worden dan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 4 juni 2012 @ 21:42:06 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112446531
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:16 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Laag? :') Gast, je lult. Ik woon in het noorden van het land, zoveel werk is hier absoluut niet. Of moeten we dan allemaal naar de Randstad toe? Dat zal een fijne spits worden dan.
Werk is er wel, alleen misschien niet het werk waarvoor jij opgeleid bent of werk van het juiste niveau.

Je kunt natuurlijk ook altijd zelf nog iets beginnen. Maar die spirit heb je in het noorden van Nederland niet.
The End Times are wild
pi_112446701
Dan ga je toch met de auto.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:47:39 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112447016
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:16 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik heet geen gast en ik lul niet.

Ik weet best dat er in sommige delen van Nederland minder werk is dan in andere delen, maar je wilt toch niet zeggen dat je nu dagelijks met plezier heen en weer rijdt naar de Randstad? Ik hoop dat je in de buurt wel iets hebt gevonden. En mocht je wel naar de Randstad reizen, dan is het toch best onredelijk om te verwachten dat dat geheel vergoed wordt door je werkgever? Dat werkt ver weg werken alleen maar in de hand.

Voorbeeldje: ik werkte ooit ergens tijdelijk in Utrecht. Het bedrijf was enige jaren daarvoor samengegaan met een vestiging in het oosten van het land. Dientengevolge werkten er echt heel veel mensen die ver moesten reizen. Uit Zwolle, Deventer, Almelo en als toppunt: Sneek. Die mensen klaagden over het reizen, waren vaak moe (want stonden erg vroeg op) en worden nu genaaid met de belaste reiskostenvergoeding. Die hadden toch al veel eerder een baan in de buurt kunnen zoeken? In tien jaar tijd hadden ze gegarandeerd íets gevonden, zeker omdat het een groot bedrijf betrof, met veel interne mogelijkheden.

Overigens heb ik zelf ook meerdere keren (tijdelijk) op 100 km afstand gewerkt. Ik kreeg de OV-kosten volledig vergoed en vond dat natuurlijk prima. Maar nu het mogelijk stopt, realiseer ik me des te meer hoeveel het kost als ik het zelf zou moeten betalen, en zou ik niet meer zover weg gaan werken. Ik deed het alleen maar *omdat* er geen reiskosten waren, anders had ik het niet eens overwogen.

Oh, je hoeft absoluut niet in de Randstad te gaan wonen, het is er nu al te vol, met een enorm huizentekort tot gevolg. Ook zoiets onbegrijpelijks, dat je naar het westen zou móeten om te kunnen werken.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:48:09 #290
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112447054
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:44 schreef Ziba het volgende:
Dan ga je toch met de auto.
Daar gaat hetzelfde voor gelden, als dit plan doorgaat. De TT is verkeerd.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:51:01 #291
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112447312
het plan is allang van de baan! de belastingdienst tilt de plannen over de verkiezingen heen, waar geen enkele partij er nog voor voelt en de verwijten binnen de Kundiz Coalitie al hoorbaar zijn! De VVD roept, we zijn hier eigenlijk niet voor, maar Groenlinks wilde dit perse, terwijl Groenlinks roept dat de VVD perse wilde dat het ook voor de trein ging gelden en dat ze dat nu niet meer willen... Conclusie, dit plan gaat het NOOIT halen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_112447414
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:47 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, je hoeft absoluut niet in de Randstad te gaan wonen, het is er nu al te vol, met een enorm huizentekort tot gevolg. Ook zoiets onbegrijpelijks, dat je naar het westen zou móeten om te kunnen werken.
Ja, onbegrijpelijk. Waarom vestigen al die bedrijven zich daar toch? :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 4 juni 2012 @ 21:54:10 #293
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112447553
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, onbegrijpelijk. Waarom vestigen al die bedrijven zich daar toch? :').
Ja, zeer achterhaald, er zijn meer gebieden waar je een bedrijf kunt vestigen. Ik denk zelfs dat er weinig landen zijn, zo klein als Nederland, die zó gedecentraliseerd zijn / zouden kunnen zijn!
De regio Zuid-Limburg profileert zich tegenwoordig wel als centraal in Europa gelegen regio, Eindhoven gebruikt z'n vliegveld ook aardig, Twente is op weg, maar wat doet het noorden?
  maandag 4 juni 2012 @ 21:54:18 #294
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112447567
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Werk is er wel, alleen misschien niet het werk waarvoor jij opgeleid bent of werk van het juiste niveau.

Je kunt natuurlijk ook altijd zelf nog iets beginnen. Maar die spirit heb je in het noorden van Nederland niet.
Nee, in de branche waar ik werkzaam ben is dat niet heel handig.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:56:35 #295
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_112447752
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heet geen gast en ik lul niet.

Ik weet best dat er in sommige delen van Nederland minder werk is dan in andere delen, maar je wilt toch niet zeggen dat je nu dagelijks met plezier heen en weer rijdt naar de Randstad? Ik hoop dat je in de buurt wel iets hebt gevonden. En mocht je wel naar de Randstad reizen, dan is het toch best onredelijk om te verwachten dat dat geheel vergoed wordt door je werkgever? Dat werkt ver weg werken alleen maar in de hand.

Nee, ik werk niet in de Randstad en ben ook niet van plan er te werken en te wonen.

Al heb ik wel een tijdje in Hazeldonk gewerkt, dat was 1 keer in de week woon-werkverkeer en dat vond ik al te gek.
  maandag 4 juni 2012 @ 22:04:03 #296
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112448467
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, zeer achterhaald, er zijn meer gebieden waar je een bedrijf kunt vestigen. Ik denk zelfs dat er weinig landen zijn, zo klein als Nederland, die zó gedecentraliseerd zijn / zouden kunnen zijn!
De regio Zuid-Limburg profileert zich tegenwoordig wel als centraal in Europa gelegen regio, Eindhoven gebruikt z'n vliegveld ook aardig, Twente is op weg, maar wat doet het noorden?
je wilt dat juist toch niet, het Noorden is juist mooi om de ruimte, je wilt helemaal niet dat allemaal bedrijven de boel daar gaan vervuilen!!! Je kunt van mensen verder niet verwachten dat ze allemaal in zo'n stinkstad willen wonen. Dan krijg je al snel dat je moet reizen... Verder is verhuizen bijna onmogelijk in Nederland en verkassen bedrijven nogal eens. Verder is die resikostenvergoeding lang niet kostendekkend. en wil de baas dat ik elke dag opkantoor komt, thuiswerken zijn "onzinnige fratsen"zegt de baas.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 4 juni 2012 @ 22:40:03 #297
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112451974
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je wilt dat juist toch niet, het Noorden is juist mooi om de ruimte, je wilt helemaal niet dat allemaal bedrijven de boel daar gaan vervuilen!!! Je kunt van mensen verder niet verwachten dat ze allemaal in zo'n stinkstad willen wonen. Dan krijg je al snel dat je moet reizen... Verder is verhuizen bijna onmogelijk in Nederland en verkassen bedrijven nogal eens. Verder is die resikostenvergoeding lang niet kostendekkend. en wil de baas dat ik elke dag opkantoor komt, thuiswerken zijn "onzinnige fratsen"zegt de baas.
Dan heeft de baas pech gehad. Ik heb al meerdere keren ontslag genomen, omdat ik het niet eens kon worden. Jammer, maar helaas.
Oh, en als je reiskostenvergoeding nu al niet kostendekkend is, dan wordt hij in de toekomst helemaal vrij waardeloos. Voordeel: hij zal dan nu ook al niet al te hoog zijn.

Heel erg simpel verwoord:
Als je niet in de stad wilt wonen, moet je ook niet persé in de stad willen werken.
Als je in het lege noorden wilt wonen, moet je je realiseren dat je ook in het lege noorden zult moeten werken.
Als je boswachter bent, moet je niet in die stinkstad gaan wonen. Lijkt me logisch.

En ik ben het verder helemaal met je eens, geen ongecontroleerde ontwikkeling in alle uithoeken van het land. Maar er is een verschil tussen versnipperde bedrijventerreinen en bedrijvigheid in het algemeen. Een leeg noorden betekent niet meteen een noorden zonder banen en groei!

(ik woon trouwens aan de rand van de randstad, aan de rand van een stinkstad)
  maandag 4 juni 2012 @ 22:46:02 #298
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112452540
Trouwens, er was een tijd dat iedereen in de buurt van z'n werk woonde. Ver reizen om op je werk te komen, dat zijn pas "onzinnige fratsen", van de laatste decennia.
pi_112453130
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:46 schreef Lemans24 het volgende:
Trouwens, er was een tijd dat iedereen in de buurt van z'n werk woonde. Ver reizen om op je werk te komen, dat zijn pas "onzinnige fratsen", van de laatste decennia.
Samengaand met van een agrarische- en industriele economie migreren naar een dienstverlenende economie. Met zowaar rechten voor arbeiders zoals "niet hoeven wonen in de fabriekswoningen of verplicht kopen in de fabriekswinkel". Oftewel, vroeger komt nooit terug.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 4 juni 2012 @ 23:02:19 #300
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112454001
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Samengaand met van een agrarische- en industriele economie migreren naar een dienstverlenende economie. Met zowaar rechten voor arbeiders zoals "niet hoeven wonen in de fabriekswoningen of verplicht kopen in de fabriekswinkel". Oftewel, vroeger komt nooit terug.
Nou dingen als thuiswerken, verplicht ZZP'en en afschaffen reiskostenvergoeding zijn wel een stap die kant op. Lekker op je zolderkamertje, nooit meer naar kantoor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')