abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:00:32 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111866525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:27 schreef Freak188 het volgende:

Maar goed... we moeten ergens de schuld van de banken betalen he?
Dit heeft echt helemaal niks meer met banken te maken. Het zijn overheden die teveel geleend hebben. "De banken" hebben hun leningen allang, met rente, terugbetaald.
The End Times are wild
pi_111866569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit heeft echt helemaal niks meer met banken te maken. Het zijn overheden die teveel geleend hebben. "De banken" hebben hun leningen allang, met rente, terugbetaald.
Banken hebben toch hun exposure af kunnen bouwen doordat de ECB en masse de slechte leningen heeft overgenomen? En 3x raden wie daar straks voor op mag draaien. Het zal wel weer mooi verwoord worden door de heren politici, maar betalen moeten we.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:08:19 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_111866729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:02 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Banken hebben toch hun exposure af kunnen bouwen doordat de ECB en masse de slechte leningen heeft overgenomen? En 3x raden wie daar straks voor op mag draaien. Het zal wel weer mooi verwoord worden door de heren politici, maar betalen moeten we.
De overheid moet besparen en het enige wat ze doen is lasten verzwaren voor de common man.

Nooit eens grootbanken of grote organisaties aanpakken. Nope, de common man wordt continu in de aars gepakt. Mooier voorbeeld is er niet dan dit.

Bijzonder kromme maatregel is dit. Te kortzichting nagedacht en kan me haast niet voorstellen dat het er echt gaat komen. OV stimuleren en vervolgens alles gaan belasten. Meer zullen met de auto gaan omdat het grote 'gratis' voordeel wegvalt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:08:47 #254
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_111866743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het lenen op zich is niets zo erg. Als overheden zelf de controle maar hebben over de geldcirculatie/geldcreatie ipv zo als het nu gebeurd dat het met woekerrente vestrekt wordt door private banken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_111973155
Even voor de goede orde, ik krijg maar 100 euro reiskostenvergoeding p.m. van mijn werkgever (reiskosten zijn zo'n 400e pm), maar deze zal dus volledig worden belast in de toekomst, a 52%?
pi_111973357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:45 schreef Illuvatar het volgende:
Even voor de goede orde, ik krijg maar 100 euro reiskostenvergoeding p.m. van mijn werkgever (reiskosten zijn zo'n 400e pm), maar deze zal dus volledig worden belast in de toekomst, a 52%?
Die 52% hangt af van je totale salaris lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:52:34 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111973422
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:45 schreef Illuvatar het volgende:
Als je in dat tarief zit wel. Anders 42%.

Maar het kan ook een geluk zijn dat je zo weinig krijgt. Want daar gaat dus ook maar de helft vanaf. Dus je betaalt straks 51 euro belasting over die 100 euro reiskostenvergoeding (of 42 euro).
The End Times are wild
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:03:10 #258
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_111973847
quote:
4s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:17 schreef Automatisch het volgende:
Wie met het openbaar vervoer naar zijn werk gaat, is volgend jaar een stuk duurder uit. Het kan meer dan 1000 euro per jaar schelen. In het Kunduz-akkoord is afgesproken dat de onbelaste reiskostenvergoeding voor de trein en de bus wordt afgeschaft.
Dagelijks reizen een miljoen mensen met de trein naar hun werk. De meeste forenzen krijgen daarvoor een reiskostenvergoeding van de werkgever. Daar verandert niets aan. Tot nu toe was het echter zo dat over een reiskostenvergoeding over het ov geen belasting betaald hoefde te worden. Maar de partijen hebben in het Kunduz-akkoord afgesproken dat die regeling verdwijnt. Dat betekent dat net als bij de kilometervergoeding, nu belasting wordt geheven over de vergoeding.
Iedereen die met het openbaar vervoer op kosten van de baas naar zijn werk gaat, moet extra belasting gaan betalen. Het precieze bedrag hangt van twee factoren af: in welke schijf je belasting betaalt, en hoeveel reiskostenvergoeding je betaalt. Je moet namelijk over het hele bedrag van de reiskosten belasting gaan betalen. Dat kan flink in de papieren lopen, zoals uit onderstaande voorbeelden blijkt.

Gemiddelde reiziger: tot 109 euro per maand duurder
De gemiddelde treinreiziger reist over een afstand van 34 kilometer naar zijn werk, dat is ongeveer de afstand tussen Leiden en Rotterdam. Een maandtrajectkaart kost dan 209,60 euro. Afhankelijk van in welke belastingschijf je dan zit, betaal je dan tussen de 70 en 109 euro per maand extra belasting. Per jaar is dat tussen de 840 en 1308 euro.

Gemiddelde reis, modaal inkomen: 88 euro per maand
Bijvoorbeeld: je reist iedere dag tussen Leiden en Rotterdam en hebt een modaal inkomen van iets meer dan 2500 euro. Je betaalt dan 42 procent belasting over het bedrag van 209,60 euro. Dat is 88 euro per maand, of 1056 euro per jaar, die je extra moet betalen.

NS/OV-jaarkaart: tot 155 euro per maand
Veel mensen reizen nog verder met de trein, en krijgen van hun baas een NS/OV-jaarkaart. Zo'n kaart kost 3581 euro per jaar, dat is iets minder dan 300 euro per maand. Als je daar belasting over moet betalen, kost je dat tussen de 98 en 155 euro per maand extra.
Aldus de Fokkers die het allemaal zo goed wisten in het topic over het verdwijnen van het onbelaste deel benzinevergoeding:

- Dan gaan jullie toch lekker dichterbij je werk wonen-
  vrijdag 25 mei 2012 @ 03:21:20 #259
297051 schaal_9
Caissière B
pi_112005233
quote:
Dichterbij je werk gaan wonen klinkt leuk, maar is in de praktijk absoluut niet haalbaar natuurlijk. Ik werk zelf op Schiphol en dan zou ik eigenlijk gedwongen zijn om in een belachelijk dure gemeente als Amstelveen/Amsterdam te gaan wonen, terwijl ik nu 25 minuten met de trein kan reizen. Compleet belachelijk. Het woon/werk verkeer in Nederland is volgens mij al redelijk beperkt qua afstanden.

En niet te vergeten dat je eerst je huis moet zien te verkopen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 07:10:31 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112005673
Om het nog maar niet te hebben over het feit dat de meeste huizen tegenwoordig op 2 inkomens gekocht worden, en een van 2 wellicht wel vlakbij zijn/haar werk woont.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112006239
Dus je reiskostenvergoeding wordt belast, nou simpel toch, gewoon je werkgever laten bruteren :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 25 mei 2012 @ 08:31:00 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_112006395
Ik denk dat veel mensen die met het OV gaan ambtenaren zijn. Die krijgen meestal maar hooguit de helft van de kosten van het abonnement vergoed, laat staan dat ze het bruteren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_112006408
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 03:21 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat je eerst je huis moet zien te verkopen.
'dichtbij je werk wonen' is werkelijk zo iets achterhaalds. kijk ik vind het prima dat ik met 5 minuten op m'n werk ben maar dat kan lang niet meer overal. lifetime employment bij een bedrijf bestaat niet meer.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:05:17 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112006989
Net als vroeger, vader werkt om de hoek en komt tussen de middag thuis lunchen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:23:14 #265
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_112007366
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:13 schreef teknomist het volgende:

[..]

Fietsbelasting is next.
Als we daar ook net van die mooi geasfalteerde rechtstreekse wegen voor terugkrijgen als automobilisten wil ik best fietsbelasting betalen hoor :Y

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, laten we wel wezen. Iedereen zit hier te klagen op het forum, maar niemand zal ook daadwerkelijk luidkeels gaan demonstreren.
Voor die 5 keer per jaar dat ik met de auto naar mijn werk ga ga ik niet demonstreren hoor :') ik pak de fiets liever.

quote:
7s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:19 schreef Ringo het volgende:
Maar goed, laten we eerlijk zijn. Wie de afgelopen jaren gewoon een baan had, heeft nog geen snipper van die hele godverdomse crisis gemerkt. Voor zo iemand is het vooral een krantenkoppendrama geweest. Nu gaat ook de veilige klasse de koude voelen. Zo is het nu eenmaal, en niet anders. Wen er maar aan; met een beetje geluk is het over een paar jaar weer over.
Ik heb de afgelopen jaren een baan gehad, ben in salaris iets omhoog gegaan etc maar toch merk ik de crisis wel degelijk omdat ik mijn koopwoning door alle maatregelen aan de straatstenen niet kwijt raak en ik intussen al tegen een restschuld van 30.000 euro aan zit te kijken :') dus niet roepen dat zodra je een baan hebt je niks van de crisis meekrijgt alsjeblieft :+

[ Bericht 33% gewijzigd door Metro2005 op 25-05-2012 09:31:59 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_112007379
quote:
Dichterbij je werk gaan wonen klinkt leuk, maar is in de praktijk absoluut niet haalbaar natuurlijk. Ik werk zelf op Schiphol en dan zou ik eigenlijk gedwongen zijn om in een belachelijk dure gemeente als Amstelveen/Amsterdam te gaan wonen, terwijl ik nu 25 minuten met de trein kan reizen. Compleet belachelijk. Het woon/werk verkeer in Nederland is volgens mij al redelijk beperkt qua afstanden.

25 minuten met de trein is gewoon dichtbij. Je hebt mensen die dagelijks 4 uur in de file staan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  FOK!Fotograaf vrijdag 25 mei 2012 @ 09:27:46 #267
13368 NiGeLaToR
pi_112007461
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:23 schreef trancethrust het volgende:

[..]

25 minuten met de trein is gewoon dichtbij. Je hebt mensen die dagelijks 4 uur in de file staan.
In plaats dat ze gewoon eerlijk toegeven dat het een eenvoudige bezuinigingsmaatregel over de rug van hen die werken is, dan was dat gewoon duidelijk. Nu wordt het verpakt in een verhaal over dat je maar bij je werk moet gaan wonen. Kansloos en veelvoud, huizenmarkt is stuk, bedrijven zijn geconcentreerd op onbereikbare bedrijventerreinen en bovendien kunnen we ook niet allemaal in de Randstad wonen. Ik dacht juist dat het migreren naar de ongezondste plek in europa een probleem, in plaats van een oplossing was?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:40:31 #268
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_112007742
Nou lijkt me duidelijk dat we niet moeten stemmen op een Kunduz partij,.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:45:41 #269
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_112007859
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 08:45 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wou net zeggen, daar worden mensen 25% gekort op hun salaris, terwijl de vaste lasten tegelijk ook nog eens ~25% stijgen. Doe mij dan maar deze verhogingen, ook niet leuk, maar zeker wel te behappen.
Vergeet niet dat ze daarvoor wel echt de boel aan alle kanten naaiden en nauwelijks belasting betaalden he. Je bouwt je huis niet af en je betaald geen belasting, een ambtenaar brengt daar meen ik 6k per maand naar huis ( en héél veel mensen zijn daar ambtenaar als een soort melkert-baan.) Tja, als ik hier geen belasting betaalde dan is het alsnog niet leuk als ik ineens 25% meer moet gaan betalen maar dan ben je nog steeds beter af dan de gemiddelde NL's.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 10:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hmm. Het feit dat ze collectief al jaren geen belasting, water en energie hebben betaald heeft er zeker niets mee te maken.
Dit dus :+
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar naar je werk rijdt je toch ook voor je baas? Daarom vind ik dit zo raar.
Dat vind ik toch anders. Je hebt namelijk zelf de keuze hoe je naar je werk gaat en hoever jij van je werk af gaat wonen. Die keuze heb je niet als je baas tegen je zegt: vlieg jij morgen maar even naar rusland of rij jij vanmiddag even langs groningen. Daar heb je geen keuze maar het is natuurlijk raar als je dat zelf moet gaan dokken voor je baas.

quote:
Voor 600 euro minder (netto!) per maand wordt werken in NL trouwens wel steeds minder aantrekkelijk. Misschien ga ik 20 uur werken. 2x 10 ofzo. Ik denk dat dit me maar heel weinig geld kost. Op de korte termijn in ieder geval.
Minder werken kan best lonen als je bv een kind thuis hebt of fikse reiskosten hebt straks of als je vrije tijd je gewoon meer waard is dan werken natuurlijk :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Metro2005 op 25-05-2012 09:54:18 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!Fotograaf vrijdag 25 mei 2012 @ 11:11:22 #270
13368 NiGeLaToR
pi_112010337
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

Minder werken kan best lonen als je bv een kind thuis hebt of fikse reiskosten hebt straks of als je vrije tijd je gewoon meer waard is dan werken natuurlijk :)

Dat botst weer met de plannen om de 40 urige werkweek weer de standaard te maken.
Of moet dat dan allemaal via HNW gebeuren? Maar dat lukt ook niet, omdat werkgevers hun medewerkers massaal wantrouwen. Samenvatting: Er is geen plan, er zijn alleen maar individueel, niet uitgedachte ad-hoc hersenscheetmaatregelen. Ben zelf niet tegen verandering of zelfs bezuiniging, als er maar een plan is.
pi_112010439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:02 schreef Freak188 het volgende:

ABN AMRO ook?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2012 @ 16:41:23 #272
862 Arcee
Look closer
pi_112348421
quote:
Kans nihil dat 'forensentaks' ook echt wordt doorgevoerd

Een week na het sluiten van het Lenteakkoord trekken vier van de vijf partijen hun handen alweer af van het meest controversiële onderdeel van de deal: het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding.

Daarmee lijkt de kans nihil dat vanaf 1 januari 2013 de hele werkgeversvergoeding voor woon-werkverkeer bij het brutoloon zal worden opgeteld.

De VVD zal in haar concept-verkiezingsprogramma afstand nemen van de maatregel uit het Lenteakkoord, die de vergoeding voor reiskosten belast. Dit bevestigen bronnen binnen de partij, die eraan toevoegen dat er in het najaar nog tijd genoeg is om de begroting aan te passen.

Het CDA kiest in het vrijdag gepresenteerde verkiezingsprogramma in plaats van afschaffing voor verlaging van het onbelaste deel van de reiskostenvergoeding.

GroenLinks-leider Jolande Sap zei donderdag dat ze de maatregel niet wil laten gelden voor treinforensen. Iets vergelijkbaars zal staan in het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie. 'Daarin zal de maatregel in ieder geval worden verzacht voor de openbaarvervoergebruiker', zegt de woordvoerder van de CU. 'We onderzoeken nog of een beperkte vergoeding voor de automobilist kan blijven bestaan.'

Pijnlijk sowieso
Of D66 de onbelaste reiskostenvergoeding afschaft, moet blijken uit het verkiezingsprogramma. 'Wij hebben onze handtekening onder het Lenteakkoord gezet', zegt D66-Kamerlid Wouter Koolmees. 'Een alternatieve maatregel moet even veel opleveren; pijnlijk is het sowieso.'

In het begrotingsakkoord wordt 1,3 miljard euro opgehaald door de onkostenvergoeding te belasten die zowel treinreizigers als automobilisten nu nog onbelast voor hun woonwerkverkeer krijgen. Volgens de vijf partijen zorgt afschaffing voor een gemiddeld koopkrachtverlies voor forensen van 1,5 procent. De ANWB schat de gemiddelde kosten op bijna duizend euro per jaar. Behalve als manier om de gaten in de schatkist te dekken, is de maatregel ook bedoeld om forensen te stimuleren dichter bij hun werk te gaan wonen en het milieu te ontzien.

Volgens GroenLinks-fractieleider Jolande Sap was de maatregel 'een compromis' tussen haar partij en de VVD. De liberalen gingen alleen akkoord als ook de treinreiziger zou worden belast. Haar partij wilde alleen de automobilist aanslaan. Beide partijen nemen nu afstand van de maatregel die ze overnamen uit het mislukte Catshuisakkoord van VVD, CDA en PVV. Welke van die drie partijen de 'forensentaks' heeft bedacht, is onduidelijk. De PVV voert er hartstochtelijk campagne tegen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:51:15 #273
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112348674
ze krijgen ook door dat het electoraal onverkoopbaar is! (gelukkig maar!)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:53:15 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_112348726
Stokoude politieke truc. Je dropt een maatregel waarvan iedereen zich helemaal de kolere schrikt. Vervolgens trek je die weer in en druk je er een alternatief doorheen dat half zo erg is, maar nog steeds beroerd, en iedereen haalt opgelucht adem en is tevreden. Terwijl je alsnog genaaid wordt met de zoveelste lastenverzwaring.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2012 @ 16:57:06 #275
862 Arcee
Look closer
pi_112348823
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze krijgen ook door dat het electoraal onverkoopbaar is! (gelukkig maar!)
Precies, als je PvdA/PVV/SP aan een meerderheid wil helpen is het een prima maatregel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')