abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2012 @ 04:25:57 #102
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521823
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:25 schreef Nemephis het volgende:
Ik ga :W
slaap lekker!
pi_111521824
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:05 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Ze zeggen zich te beroepen op een onderzoek van de National Institutes of Health. Of dit klopt en in hoeverre ze dingen verzinnen op dat vlak is vrij eenvoudig na te trekken door te kijken op de site:
http://www.nimh.nih.gov/statistics/index.shtml waar men inderdaad spreekt van een significante toename.

Het Voedingscentrum is niet transparant. Dat hele "Ik kies bewust" is een grote lastercampagne. Aangezien er op zakkeen chips en potten mayonaise ook een kies bewust logo staat :')
Een kind van 6 mag je gerust 2 glazen cola light per dag geven aldus notabene de directeur van dat corruppte zooitje in een landelijke krant enkele maanden geleden....

Persoonlijk zie ik liever onderzoeken van mensen die vanuit idealogie ergens tegen ageren dan gesponsorde wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat onze overheid goed bezig is. Enige belang die zij namelijk hebben is het spekken van de kas en dat kunnen ze door dingen toe te staan waar zij geld aan kunnen verdienen.
Waarmee ik niet wel zeggen dat ze per definitie liegen of niet te vertrouwen zijn, maar iets afkraken omdat het afkomstig is uit de hoek van Scientology gaat aan de andere kant net zo ver.
Je maakt weer aannames die je niet kunt onderbouwen. Je weet niet wat de doelstelling is van het Voedingscentrum, anders dan informeren zoals zij zelf claimen. Beweren dat de stichting een winstoogmerk heeft is speculatief zonder bronnen waar dat winstoogmerk uit blijkt.

Ik kan niet ontkennen dat het logo dubieus is. Daaruit kun je echter niet concluderen dat alle uitspraken van het Voedingscentrum niet valide zijn. Zaken als de benodigde hoeveelheid energie is uitgebreid onderzocht. Het advies om volkoren brood boven wit brood te kiezen is ook te beargumenteren op basis van onderzoek naar het effect van vezels op het functioneren van het menselijk lichaam. En dat geldt voor meer uitspraken.

Opnieuw bewijs je hier selectief en generaliserend te zijn in je uitspraken zonder enige vorm van onderbouwing. In een klein onderdeel van een veel groter geheel roep je van alles en nog wat alsof het allemaal vanzelfsprekend is of presenteer je feiten op een suggestieve manier. Een dergelijke manier van redeneren staat bekend als pseudowetenschap.
  maandag 14 mei 2012 @ 04:26:58 #104
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521825
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:25 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

In Canada is Ritalin inminddels verboden. Omdat er veel en veel betere alternatieven zijn voor Ritalin.
Een Nederlands instituut heeft een speciaal dieet onderzocht waarbij een waarborg van 95% + aan vermindering van klachten als gevolg staat. Echter is het onderzoek nooit volledig afgerond omdat de benodigde 2 ton subsidie om het af te ronden nooit afgegeven is.

Het is maar net welke oplossing je wilt vinden he. Mensen met depressie zomaar pillen geven lost zelden iets op, maar omdat er dik aan verdiend wordt gebeurd het toch.
Hoeveel geld denk jij dat er alleen in Nederland omgaat in de farma-industrie op het gebied van psychiatrie?
Waar veel geld in zit zijn belangen. Altijd. En die belangen hoeven dus zeker niet altijd te liggen in wat het beste is voor de mensen.
Natuurlijk. Als er alternatieven zijn die beter zijn, merk je vanzelf dat die de boventoon gaan voeren. Misschien is canada een startpunt. Prima toch? Zolang als het duurt is mijn buurvrouw op dit moment honderd keer gelukkiger als een jaar geleden.
pi_111521827
quote:
Een dergelijke manier van redeneren staat bekend als pseudowetenschap.
En dat is nou precies wat de hele psychiatrie is
  maandag 14 mei 2012 @ 04:29:19 #106
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521829
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:24 schreef hlmllp het volgende:

[..]

Ik heb meegelopen op verschillende plekken en ik kan je vertellen dat ik geen enkele cliënt heb meegemaakt die onbenaderbaar was (het heeft te maken met je eigen houding)
Ik heb wel cliënten meegemaakt die zelfmoordneigingen kregen op het moment dat de "medicatie" ging werken
en personeel dat de cliënten zacht gezegd, "onhandig" benaderden (agressief en zelfs fysieke intimidatie)
doe je agressief tegen een cliënt, dan kun je verwachten dat die agressie in de cliënt gaat zitten en er op één of andere manier weer uit komt
Hmmm. Ik denk dat we in twee verschillende werelden leven. Ik zie mensen, die aan de rand van de samenleving belanden of daar KEIHARD overheen geflikkerd worden. Die nog nooit medicatie hebben gehad. Die dat altijd hebben ontweken. En die met zorg en liefde worden opgevangen, en die daarbij passende medicamenteuze ondersteuning krijgen en er in veel gevallen beter van worden. Wat niet wil zeggen dat het niet nog beter kan.
pi_111521833
Als er betere alternatieven zijn, altijd beter toch?
Maar ik denk dat men 1 ding vergeet in dit hele topic.....
En dat is dat men doormiddel van de psychiatrie ook zijn volk onder controle houd.....het is namelijk niet alleen maar in ziekehuizen en met mensen die psychisch niet in orde zijn...maar geestelijke manipulatie hoort er ook bij...

En p.s.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citizens_Commission_on_Human_Rights
Dat is de ontwikkelaar van de film en dus ook de link naar de scientology....
pi_111521836
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:26 schreef Glesse het volgende:

[..]

Natuurlijk. Als er alternatieven zijn die beter zijn, merk je vanzelf dat die de boventoon gaan voeren. Misschien is canada een startpunt. Prima toch? Zolang als het duurt is mijn buurvrouw op dit moment honderd keer gelukkiger als een jaar geleden.
Ik kan met een halve fles whisky en 2 gram canabis mijn leven ook een stuk aangenamer maken.
Een kind afhankelijk maken van medicijnen met alle bijwerkingen is op lange termijn gewoon geen oplossing. Zeker niet in de wetenschap dat er voldoende alternatieven voorhande zijn.
Alternatieven waar de miljoenen-industrie die gekoppeld is aan Ritalin nooit uit zichzelf zal willen toegeven.
  maandag 14 mei 2012 @ 04:32:07 #109
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521837
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:29 schreef thesystem het volgende:
En dat is dat men doormiddel van de psychiatrie ook zijn volk onder controle houd.....het is namelijk niet alleen maar in ziekehuizen en met mensen die psychisch niet in orde zijn...maar geestelijke manipulatie hoort er ook bij...
Hmmm. waaruit bestaat die geestelijke manipulatie dan? en wat is de rol van 'de psychiatrie' daarin? En wat is volgens jou 'de psychiatrie'?
pi_111521838
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:28 schreef hlmllp het volgende:

[..]

En dat is nou precies wat de hele psychiatrie is
Nee de documentaire.

Hoe meer de patiënt bezwaar maakt, hoe meer dat wordt uitgelegd als symptoom van de ziekte.

Vervolgens toont de documentaire niet aan waarom dat onterecht is. Het is een urenlange aaneenrijging van suggestieve uitspraken die psychiatrie een slechte naam geven. De argumentatie ontbreekt.
pi_111521840
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:29 schreef Glesse het volgende:

[..]

Hmmm. Ik denk dat we in twee verschillende werelden leven. Ik zie mensen, die aan de rand van de samenleving belanden of daar KEIHARD overheen geflikkerd worden. Die nog nooit medicatie hebben gehad. Die dat altijd hebben ontweken. En die met zorg en liefde worden opgevangen, en die daarbij passende medicamenteuze ondersteuning krijgen en er in veel gevallen beter van worden. Wat niet wil zeggen dat het niet nog beter kan.
Hopelijk ben ik dan net de incidenten tegengekomen en gaat het bij de rest van de instellingen voortreffelijk..

Maar overal waar ik geweest ben was het in het geval van de medicatie hetzelfde geval
Wist je bv dat in Nederland spul als Risperdal aan kinderen zo jong als 10 gegeven wordt? en dat ze em onder invloed van die drugs helemaal flippen en met zinnen gooien als: "Ik wil dood, was ik maar nooit geboren"
Dat die "medicatie" nog gemaakt wordt is gewoon van de zotte.
  maandag 14 mei 2012 @ 04:34:19 #112
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521841
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:31 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Ik kan met een halve fles whisky en 2 gram canabis mijn leven ook een stuk aangenamer maken.
Een kind afhankelijk maken van medicijnen met alle bijwerkingen is op lange termijn gewoon geen oplossing. Zeker niet in de wetenschap dat er voldoende alternatieven voorhande zijn.
Alternatieven waar de miljoenen-industrie die gekoppeld is aan Ritalin nooit uit zichzelf zal willen toegeven.
Maar als er iets is wat echt beter is gaat dat op den duur echt wel de boventoon voeren. Kijk, als in Canada goede resultaten worden geboekt met het Ritalin-verbod, dan gaan andere landen dat toch overnemen? Kwestie van tijd lijkt me. Daarvoor zijn dit soort agressieve films niet nodig. Dat verbod is daardoor namelijk niet gekomen.
pi_111521842
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:29 schreef thesystem het volgende:

En p.s.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citizens_Commission_on_Human_Rights
Dat is de ontwikkelaar van de film en dus ook de link naar de scientology....
Dat komt ook in de docu naar voren
dissidenten worden voor gek verklaard en worden opgeruimd door ze in het gesticht te gooien
  maandag 14 mei 2012 @ 04:35:38 #114
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521844
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:34 schreef hlmllp het volgende:

[..]

Hopelijk ben ik dan net de incidenten tegengekomen en gaat het bij de rest van de instellingen voortreffelijk..

Maar overal waar ik geweest ben was het in het geval van de medicatie hetzelfde geval
Wist je bv dat in Nederland spul als Risperdal aan kinderen zo jong als 10 gegeven wordt? en dat ze em helemaal flippen en met zinnen gooien als: "Ik wil dood, was ik maar nooit geboren"
Dat die "medicatie" nog gemaakt wordt is gewoon van de zotte.
Ik heb ook videohometraining beelden gezien van medicatievrije kinderen die dat soort dingen roepen. Wat wil je aantonen?
pi_111521845
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:32 schreef Glesse het volgende:

[..]

Hmmm. waaruit bestaat die geestelijke manipulatie dan? en wat is de rol van 'de psychiatrie' daarin? En wat is volgens jou 'de psychiatrie'?
Psychiatrie, het behandelen van de geestensafwijkingen.
En wat is een geestensafwijking? Je denkt anders als de gevestigde orde kan al als een afwijking worden gezien. En hoe manipuleer je de bevolking? Vroeg, op de kleutelschool word je al in een hokje gedropt en moet je je gedragen volgens een bepaalde visie of je hoort er niet bij.
  maandag 14 mei 2012 @ 04:36:53 #116
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521846
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:34 schreef hlmllp het volgende:

[..]

Dat komt ook in de docu naar voren
dissidenten worden voor gek verklaard en worden opgeruimd door ze in het gesticht te gooien
Wat een aggressiviteit. Ik zie heel veel mensen juist UIT de psychiatrie komen, een aanzienlijk deel medicatievrij. Ze hebben een moeilijke tijd achter de rug, dat ontkent niemand. Maar ik zie er vee mensen UIT komen.
pi_111521847
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:35 schreef Glesse het volgende:

[..]

Ik heb ook videohometraining beelden gezien van medicatievrije kinderen die dat soort dingen roepen. Wat wil je aantonen?
kan ik me niet voorstellen.
  maandag 14 mei 2012 @ 04:37:28 #118
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521848
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:37 schreef hlmllp het volgende:

[..]

kan ik me niet voorstellen.
klopt ik lieg.
pi_111521850
edit: laten we deze topic in een progressieve lijn houden
pi_111521852
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:37 schreef Glesse het volgende:

[..]

klopt ik lieg.
wat eerlijk van je ;)
pi_111521853
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:34 schreef Glesse het volgende:

[..]

Maar als er iets is wat echt beter is gaat dat op den duur echt wel de boventoon voeren. Kijk, als in Canada goede resultaten worden geboekt met het Ritalin-verbod, dan gaan andere landen dat toch overnemen? Kwestie van tijd lijkt me. Daarvoor zijn dit soort agressieve films niet nodig. Dat verbod is daardoor namelijk niet gekomen.
Welnee joh men dekt elkaar overal in.
Psychiaters krijgen geld van de industrie om door hun bedachte middeltjes voor te schrijven. En dat is niet alleen in de GGZ zo maar overal. Vertegenwoordigers trekken langs ziekenhuizen om artsen warm te laten lopen voor hun technologie. Google maar op Pfizer vertegenwoordiger en dan functieomschrijving.

Afgelopen jaar is er op mijn naam voor bijna 11.000 euro aan onterecht of niet verleende zorg gedeclareerd door mijn behandelend ziekenhuis.
Waar ik slechts bij toeval achter ben gekomen omdat ik mijn eigen risico nog niet volledig verbruikt had. Normaliter is er nauwelijks of geen controle op DBC-facturatie door zorgverleners en kunnen ze op die manier miljoenen binnenharken.
Eigenlijk zou ik het aan de grote klok willen en moeten hangen maar omdat ik GGZ-klant ben nemen ze je toch niet serieus..

En vervolgens een overheid die ons wijsmaakt dat door de vergrijzing het eigen risico en de premie weer omhoog moet _O-
  maandag 14 mei 2012 @ 04:45:53 #122
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111521859
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:40 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Welnee joh men dekt elkaar overal in.
Psychiaters krijgen geld van de industrie om door hun bedachte middeltjes voor te schrijven. En dat is niet alleen in de GGZ zo maar overal. Vertegenwoordigers trekken langs ziekenhuizen om artsen warm te laten lopen voor hun technologie. Google maar op Pfizer vertegenwoordiger en dan functieomschrijving.

Afgelopen jaar is er op mijn naam voor bijna 11.000 euro aan onterecht of niet verleende zorg gedeclareerd door mijn behandelend ziekenhuis.
Waar ik slechts bij toeval achter ben gekomen omdat ik mijn eigen risico nog niet volledig verbruikt had. Normaliter is er nauwelijks of geen controle op DBC-facturatie door zorgverleners en kunnen ze op die manier miljoenen binnenharken.
Eigenlijk zou ik het aan de grote klok willen en moeten hangen maar omdat ik GGZ-klant ben nemen ze je toch niet serieus..

En vervolgens een overheid die ons wijsmaakt dat door de vergrijzing het eigen risico en de premie weer omhoog moet _O-
maar waarom ben je klant van iets waar je tegen bent?
pi_111521861
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:36 schreef thesystem het volgende:

[..]

Psychiatrie, het behandelen van de geestensafwijkingen.
En wat is een geestensafwijking? Je denkt anders als de gevestigde orde kan al als een afwijking worden gezien. En hoe manipuleer je de bevolking? Vroeg, op de kleutelschool word je al in een hokje gedropt en moet je je gedragen volgens een bepaalde visie of je hoort er niet bij.
Ik kreeg in de kleuterklas straf omdat ik o peen kleurplaat het water onder een bootje niet blauw had gekleurd maar bruin
De juffrouw vergat dat het water in de gracht achter mijn huis niet blauw maar bruin was en ik dus gelijk had
maar dat mocht ik niet zeggen, want dan ben je een dissident in wording :s)
pi_111521862
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2012 04:45 schreef Glesse het volgende:

[..]

maar waarom ben je klant van iets waar je tegen bent?
Omdat er dus geen enkel alternatief beschikbaar is?
Je komt met bepaalde klachten bij de huisarts en die verwijst je vervolgens door. Zo gaat dat in Nederland.
Uiteraard kun je zelf beslissen of je daar blijft, echter loop je A tegen dingen aan waarbij (kennelijk) hulp nodig is en B zomaar het advies negeren van een arts doe je ook niet zo snel.

Als je zwanger bent of je voet doet pijn en je gaat met je klachten naar de dokter en vervolgens krijg je bepaalde medicatie van een arts vertrouw je (neem ik aan) ook blind op dat hij weet wat hij doet.

Zo zou het met de psychiatrie ook moeten zijn. Alleen is dat dus totaal niet zo.En voor je het weet ben je dan afhankelijk van zware medicatie die in principe niets oplossen of zaken slechts verergeren.
pi_111521863
Er zou veel meer gebruik gemaakt moeten worden van cognitieve therapien en dieten, en veel minder van chemische troep die alleen zorgt voor een verdere disbalans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')