In mijn wedervraag is het antwoord te vindenquote:Op maandag 14 mei 2012 04:01 schreef Nemephis het volgende:
[..]
geef nou eens antwoord in plaats van telkens met wedervragen te komen.
quote:Op maandag 14 mei 2012 04:06 schreef hlmllp het volgende:
[..]
In mijn wedervraag is het antwoord te vinden
ik zie nergens dat je mijn kwalitetspost ergens gequote hebt en daarna een vraag stelde, dus zou je hem even willen herhalen? Daarnaast is steeds antwoorden met vragen wel makkelijk. Ik ben benieuwd naar je persoonlijke ervaringen, echt. ECHT!quote:Op maandag 14 mei 2012 04:06 schreef hlmllp het volgende:
[..]
In mijn wedervraag is het antwoord te vinden
het moet toch niet gekker wordenquote:ga je weg? Bedankt voor je sterke argumenten. Of het gebrek daaraan eigenlijk.
wat heb je verwoord?quote:Op maandag 14 mei 2012 04:09 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Ik kan het niet jip en janneker verwoorden
ga lekker in een ander topic lopen trollenquote:Op maandag 14 mei 2012 04:07 schreef Glesse het volgende:
[..]
ik zie nergens dat je mijn kwalitetspost ergens gequote hebt en daarna een vraag stelde, dus zou je hem even willen herhalen? Daarnaast is steeds antwoorden met vragen wel makkelijk. Ik ben benieuwd naar je persoonlijke ervaringen, echt. ECHT!
Die taktiek gebruikte Bush ook. "If you're not with us, you're against us."quote:Op maandag 14 mei 2012 04:11 schreef hlmllp het volgende:
[..]
ga lekker in een ander topic lopen trollen
zolang je de docu niet hebt gezien is je input niets waard
Heel veel. De wereld is ook sterk veranderd in de afgelopen laat ons zeggen 20 jaar. De druk, maar ook wat we allemaal aan signalen te verwerken krijgen, dat is allemaal explosief toegenomen. De enige die met een antwoord daarop zijn gekomen zijn de farmaceutische industrie. En ja, daar zitten minder goede kanten aan. En wat is het effect van die medicatie volgens jou? Denk je dat het mensen te volgzaam maakt? te slaafs?quote:Op maandag 14 mei 2012 04:09 schreef thesystem het volgende:
Ik zie er net heel veel mooie discussie punten in (in de docu) welke helaas door dat continue scientology geneuzel verpest worden.
Alleen al het ADHD puntje....hoeveel kinderen worden er tegenwoordig wel niet mee opgezadeld?
Ik ga er ook geen woorden meer vuil maken.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:09 schreef thesystem het volgende:
Ik zie er net heel veel mooie discussie punten in (in de docu) welke helaas door dat continue scientology geneuzel verpest worden.
Alleen al het ADHD puntje....hoeveel kinderen worden er tegenwoordig wel niet mee opgezadeld?
Je leidt de aandacht af van de discussie. Het ging over het gebrek aan kritisch denkvermogen zoals blijkt uit de bovenstaande reactie. Je suggereert namelijk dat psychiaters uit zijn op het maken van winst. Daarbij ga je voorbij aan het feit dat psychiatrische ziekten aantoonbare stoornissen in het functioneren van het menselijk lichaam representeren. Daarbij ondervindt de patiënt gebreken in het dagelijks functioneren en laat zich daarom niet zelden op eigen initiatief behandelen.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:59 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Dus je zit hier nou hard te ontkennen en je wil zeggen dat het een leugen is dat er milioenen/miljarden wereldwijd in de farmaceutica rond gaan?
really?
Ik vraag je naar je ervaringen, om daar van te leren. Ik denk dat ik van jou persoonlijke verhaal meer kan leren als van die documentaire. En sowieso heb ik voor persoonlijke verhalen en persoonlijk contact meer interesse en respect als voor een youtube film. Of die nu van Unilever of Scientology is.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:11 schreef hlmllp het volgende:
[..]
ga lekker in een ander topic lopen trollen
zolang je de docu niet hebt gezien is je input niets waard
kom maar op met die inhoudelijke vragenquote:Op maandag 14 mei 2012 04:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die taktiek gebruikte Bush ook. "If you're not with us, you're against us."
Er worden jou inhoudelijk en ontopic vragen gesteld, ondanks die waardeloze Scientology video, en je beantwoord niks. Wat wil je nou eigenlijk?
Probeer jij met een jaarsalaris van 65.000 euro netto maar eens het tegendeel aan te tonen.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:14 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Je leidt de aandacht af van de discussie. Het ging over het gebrek aan kritisch denkvermogen zoals blijkt uit de bovenstaande reactie. Je suggereert namelijk dat psychiaters uit zijn op het maken van winst. Daarbij ga je voorbij aan het feit dat psychiatrische ziekten aantoonbare stoornissen in het functioneren van het menselijk lichaam representeren. Daarbij ondervindt de patiënt gebreken in het dagelijks functioneren en laat zich daarom niet zelden op eigen initiatief behandelen.
Het bovenstaande laat zien hoe jij jezelf op het verkeerde been laat zetten door een selectieve weergave van feiten.
Wat vind je een goed alternatief voor psychiatrie/farmacie?quote:Op maandag 14 mei 2012 04:15 schreef hlmllp het volgende:
kom maar op met die inhoudelijke vragen
ik heb de eerste inhoudelijke vraag vanuit jullie troll groepje nog niet voorbij zien komen
Als je de docu had gekeken dan had je gezien dat in de begin van de docu naar voren gebracht werd hoe het zit met die aantoonbaarheid van die stoornissen.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:14 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Je leidt de aandacht af van de discussie. Het ging over het gebrek aan kritisch denkvermogen zoals blijkt uit de bovenstaande reactie. Je suggereert namelijk dat psychiaters uit zijn op het maken van winst. Daarbij ga je voorbij aan het feit dat psychiatrische ziekten aantoonbare stoornissen in het functioneren van het menselijk lichaam representeren. Daarbij ondervindt de patiënt gebreken in het dagelijks functioneren en laat zich daarom niet zelden op eigen initiatief behandelen.
Het bovenstaande laat zien hoe jij jezelf op het verkeerde been laat zetten door een selectieve weergave van feiten.
Wat is belangrijker, de buurvrouw of het kind...daar begint het bij.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:13 schreef Glesse het volgende:
[..]
En wat is het effect van die medicatie volgens jou? Denk je dat het mensen te volgzaam maakt? te slaafs?
Mijn buurvrouw bijvoorbeeld heeft een totaal onhandelbaar kind. sinds vorig jaar krijgt hij 10 mg ritalin per dag. het is nog steeds wel een opgewonden standje soms, maar wel heel wat prettiger... Mijn buurvrouw slaapt in ieder geval weer wat beter, en haar gezinsleven is er sterk op vooruit gegaan, er is meer ruimte voor affectie naar elkaar enzo.
Maar ik ben oprecht geinteresseerd in je tegenargumenten hoor, want die zijn er zeker. Maar zoals eerder gezegd kan ik de film op dit moment niet kijken....
Humanismequote:Op maandag 14 mei 2012 04:17 schreef Glesse het volgende:
[..]
Wat vind je een goed alternatief voor psychiatrie/farmacie?
Ik zie precies het tegenover gestelde gebeuren: mensen die denken niet goed te functioneren zonder medicijnen en die die vervolgens eisen van hun arts.quote:Als ik hier rond kijk in de VS...zit bijna iedereen wel aan het een of andere medicijn.
Het zij een anti depressiva, het zij slaap medicatie...maar allemaal wel iets wat de hersenen beinvloed. En waarom? Omdat vele net niet passen in het plaatje...en wat doet men dan.....
Bedankt voor je inhoudelijke antwoord. Ik kan er wat mee.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:19 schreef thesystem het volgende:
[..]
Wat is belangrijker, de buurvrouw of het kind...daar begint het bij.
Ik weet verder niks over de personen dus ik ga er geen oordeel over geven. Daar heb jij een betere kijk op als mij.
Als ik hier rond kijk in de VS...zit bijna iedereen wel aan het een of andere medicijn.
Het zij een anti depressiva, het zij slaap medicatie...maar allemaal wel iets wat de hersenen beinvloed. En waarom? Omdat vele net niet passen in het plaatje...en wat doet men dan.....
Ben ik niet heel erg in thuis. Heb je een goede (persoonlijke) ervaring? Ik vind je antwoord van 1 woord wat kort....quote:
Ik heb meegelopen op verschillende plekken en ik kan je vertellen dat ik geen enkele cliënt heb meegemaakt die onbenaderbaar was (het heeft te maken met je eigen houding)quote:
In Canada is Ritalin inminddels verboden. Omdat er veel en veel betere alternatieven zijn voor Ritalin.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:13 schreef Glesse het volgende:
[..]
Heel veel. De wereld is ook sterk veranderd in de afgelopen laat ons zeggen 20 jaar. De druk, maar ook wat we allemaal aan signalen te verwerken krijgen, dat is allemaal explosief toegenomen. De enige die met een antwoord daarop zijn gekomen zijn de farmaceutische industrie. En ja, daar zitten minder goede kanten aan. En wat is het effect van die medicatie volgens jou? Denk je dat het mensen te volgzaam maakt? te slaafs?
Mijn buurvrouw bijvoorbeeld heeft een totaal onhandelbaar kind. sinds vorig jaar krijgt hij 10 mg ritalin per dag. het is nog steeds wel een opgewonden standje soms, maar wel heel wat prettiger... Mijn buurvrouw slaapt in ieder geval weer wat beter, en haar gezinsleven is er sterk op vooruit gegaan, er is meer ruimte voor affectie naar elkaar enzo.
Maar ik ben oprecht geinteresseerd in je tegenargumenten hoor, want die zijn er zeker. Maar zoals eerder gezegd kan ik de film op dit moment niet kijken....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |