Soms ontkom je niet aan medicatie. Met mensen met schizofrenie en psychosen heb je soms geen keus.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:47 schreef Glesse het volgende:
[..]
klopt. Hele rijke mannen en vrouwen zitten daar. Die veroorzaken een hoop ellende, ongetwijfeld. Het wondermedicijn bestaat nog niet, en zij hebben er baat bij om dat nog niet uit te vinden want ze willen $$$ op hun bankrekening en dat kun je crimineel noemen.
Maar ik ga hier niet stoppen met het geven van medicatie. Het zou mijn dood zijn.
waar ligt de grens, wat moet er gebeuren? vertel het me! ik zit er al 10 jaar 36 uur per week middenin, ik kan een goed advies gebruiken.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:50 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Soms ontkom je niet aan medicatie. Met mensen met schizofrenie en psychosen heb je soms geen keus.
Maar 1 miljoen mensen aan de antidepressiva en nog eens 750 duizend aan de tranquilizers??
Dan is er toch echt wel iets flink mis met het systeem.
Oh, je hebt het over Pfeizer. Ik dacht dat je het over de top van Scientology had, die harken net zo schunnig geld binnen.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:47 schreef Glesse het volgende:
[..]
klopt. Hele rijke mannen en vrouwen zitten daar. Die veroorzaken een hoop ellende, ongetwijfeld. Het wondermedicijn bestaat nog niet, en zij hebben er baat bij om dat nog niet uit te vinden want ze willen $$$ op hun bankrekening en dat kun je crimineel noemen.
Maar ik ga hier niet stoppen met het geven van medicatie. Het zou mijn dood zijn.
Och ja, effe vergeten!quote:Op maandag 14 mei 2012 03:52 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Oh, je hebt het over Pfeizer. Ik dacht dat je het over de top van Scientology had, die harken net zo schunnig geld binnen.
Ik ga puur af op wat ik in dat filmpje zie. Er is een element historie en een element waarneming waar je het mee eens kunt zijn of niet.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:50 schreef Glesse het volgende:
[..]
hmmmm nu vertroebelt de discussie mijn insziens toch al weer aardig.
ik zou ook kunnen zeggen:
We worden al jaren misleidt door Scientology die met o.a. rare niet onderbouwde nepdocu's meester is in het verspreiden van onzin. De "Psychiatrie een Industrie des Doods" capmagne (gesponsord door het Scientology) is gewoon onderdeel van Scientology om meer geld uit de zakken van kwetsbare mensen te kloppen.
Anders krijg je cold turkey gevallen..quote:Op maandag 14 mei 2012 03:47 schreef Glesse het volgende:
[..]
Dat zijn aannames zonder fundament. De documentaire begint bijvoorbeeld met een verzameling cijfers. Waar zijn deze cijfers op gebaseerd? Hoe weet je dat de conclusie die uit de cijfers worden getrokken juist is? De documentaire geeft geen enkel handvat om de validiteit te controleren. Dan kun je niet anders dan twijfelen.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:46 schreef Das-Phantom het volgende:
[..]
Je leert ook af te gaan op je eigen verstandelijke vermogens. Een goed verhaal is een goed verhaal ongeacht welke bron zich daaraan verbonden heeft.
We worden al jaren misleidt door onze eigen overheid die met o.a. het Voedingscentrum meester is in het verspreiden van onzin. De "Ik Kies Bewust" capmagne (gesponsord door het Rijk) is gewoon onderdeel van Unliver om meer te verkopen.
Hoe kom je er bij?quote:Op maandag 14 mei 2012 03:50 schreef Glesse het volgende:
[..]
hmmmm nu vertroebelt de discussie mijn insziens toch al weer aardig.
ik zou ook kunnen zeggen:
We worden al jaren misleidt door Scientology die met o.a. rare niet onderbouwde nepdocu's meester is in het verspreiden van onzin. De "Psychiatrie een Industrie des Doods" capmagne (gesponsord door het Scientology) is gewoon onderdeel van Scientology om meer geld uit de zakken van kwetsbare mensen te kloppen.
Kun je me daar wat over vertellen? Ik ken namelijk ook mensen die in de alternatieve sector gek zijn gemaakt. Nee niet gek, zeg maar gerust krankzinnig. En mensen die zonder medicatie HARTSTIKKE gek zijn geworden, jarenlang hulpverlening hebben ontweken, aan de rand zijn geraakt, en er met behulp van het een of het ander er weer langzaam aan boven op krabbelen en daar de psychiatrie ongeveer op hun knieeen voor danken. Maar goed, dat is slechts mijn eigen ervaring, vanuit het midden van de psychiatrie. Ik zal er ongetwijfeld een te eenzijdige blik op hebben.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:54 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Anders krijg je cold turkey gevallen..
maar wat als die mensen in eerste instantie niet tot junk gemaakt waren, dan was het een ander verhaal
ik zelf hecht veel waarde aan humanisme en heb gemerkt dat dat ook de beste weg is in de hulpverlening
zie de links van nemephis. de 'docu' is van scientology. punt. en zij willen geld. en dat krijgen ze ook, veel.quote:
Dus je zit hier nou hard te ontkennen en je wil zeggen dat het een leugen is dat er milioenen/miljarden wereldwijd in de farmaceutica rond gaan?quote:Op maandag 14 mei 2012 03:54 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat zijn aannames zonder fundament. De documentaire begint bijvoorbeeld met een verzameling cijfers. Waar zijn deze cijfers op gebaseerd? Hoe weet je dat de conclusie die uit de cijfers worden getrokken juist is? De documentaire geeft geen enkel handvat om de validiteit te controleren. Dan kun je niet anders dan twijfelen.
Het Voedingscentrem daarentegen is transparant. Zij baseren zich op de rapporten van de Gezondheidsraad. Deze publicaties zijn overzichtelijk weergegeven en voorzien van bronnen. Deze bronnen zijn open over de methoden, resultaten en de conclusies die daaruit getrokken worden. Dat is het verschil tussen wetenschap van autoriteiten als de Gezondheidsraad en pseudowetenschap van dubieuze organisaties als de Scientology kerk.
'vroeger'. 'Vroeger' was een neger mijn huisdier als ik een paar euro daarvoor kon missen. GELUKKIG was dat 'vroeger' en kunnen we ons nu hullen in schaamte daarover.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:57 schreef thesystem het volgende:
Een x aantal dingen uit deze docu zijn zeker geen propaganda wat ik zie?
Vooral niet als men begint over de historie van de psychiatrie...men ging ook bruut om met de patienten.
Dat men kinderen tegenwoordig te snel classificeerd klopt ook. Een kind is druk en hij/zij heeft gelijk adhd....
quote:Even een topic-report gedaan, die SpeciaalK is niet goed bij zijn hoofd.
* Nemephis is benieuwd of hij na jaren trouw FOK!-lid te zijn nu dan eindelijk ook zijn eerste melding zal krijgen.quote:Ik heb jou ook een report gegeven. ;-)
pssst. ik ken nog een aantal industrieen waar miljoenen en miljarden in rond gaan en waar miljoenen mensen slachtoffer van zijn; grote kledingmerken, banken, monsanto en soortgelijken in (zuid)amerika, en niet te vergeten Scientology.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:59 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Dus je zit hier nou hard te ontkennen en je wil zeggen dat het een leugen is dat er milioenen/miljarden wereldwijd in de farmaceutica rond gaan?
really?
kijk uit hij studeert rechten. Hij maakt je kapot hoor als je niet uitkijkt.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:00 schreef Nemephis het volgende:
* Nemephis is benieuwd of hij na jaren trouw FOK!-lid te zijn nu dan eindelijk ook zijn eerste melding zal krijgen.
geef nou eens antwoord in plaats van telkens met wedervragen te komen.quote:Op maandag 14 mei 2012 03:59 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Dus je zit hier nou hard te ontkennen en je wil zeggen dat het een leugen is dat er milioenen/miljarden wereldwijd in de farmaceutica rond gaan?
really?
Van wie krijgen ze dat geld?quote:Op maandag 14 mei 2012 03:58 schreef Glesse het volgende:
[..]
zie de links van nemephis. de 'docu' is van scientology. punt. en zij willen geld. en dat krijgen ze ook, veel.
Met jullie mentaliteit heerste er nu nog steeds slavernijquote:Op maandag 14 mei 2012 03:59 schreef Glesse het volgende:
[..]
'vroeger'. 'Vroeger' was een neger mijn huisdier als ik een paar euro daarvoor kon missen. GELUKKIG was dat 'vroeger' en kunnen we ons nu hullen in schaamte daarover.
Kijk de documentaire wijsneusquote:Op maandag 14 mei 2012 04:01 schreef Glesse het volgende:
[..]
pssst. ik ken nog een aantal industrieen waar miljoenen en miljarden in rond gaan en waar miljoenen mensen slachtoffer van zijn; grote kledingmerken, banken, monsanto en soortgelijken in (zuid)amerika, en niet te vergeten Scientology.
ga je weg? Bedankt voor je sterke argumenten. Of het gebrek daaraan eigenlijk. Ik ga hem zeker kijken en meldt me hier als ik wakker ben.quote:Op maandag 14 mei 2012 04:04 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Met jullie mentaliteit heerste er nu nog steeds slavernij
Als je morgen weer thuis bent moet je voor de grap eens de documentaire bekijken
werkse.
Nou niet weer over iets anders beginnen.quote:
quote:Kun je me daar wat over vertellen? Ik ken namelijk ook mensen die in de alternatieve sector gek zijn gemaakt. Nee niet gek, zeg maar gerust krankzinnig. En mensen die zonder medicatie HARTSTIKKE gek zijn geworden, jarenlang hulpverlening hebben ontweken, aan de rand zijn geraakt, en er met behulp van het een of het ander er weer langzaam aan boven op krabbelen en daar de psychiatrie ongeveer op hun knieeen voor danken. Maar goed, dat is slechts mijn eigen ervaring, vanuit het midden van de psychiatrie. Ik zal er ongetwijfeld een te eenzijdige blik op hebben.
Ohja, ik ben een groot voorstander van medicatie-afbouw zo ver als mogelijk met het liefste helemaal niks. Maar ik weet ook dat 90% van de cliënten die ik ken er TOTAAL aan onderdoor zou gaan.
Ze zeggen zich te beroepen op een onderzoek van de National Institutes of Health. Of dit klopt en in hoeverre ze dingen verzinnen op dat vlak is vrij eenvoudig na te trekken door te kijken op de site:quote:Op maandag 14 mei 2012 03:54 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat zijn aannames zonder fundament. De documentaire begint bijvoorbeeld met een verzameling cijfers. Waar zijn deze cijfers op gebaseerd? Hoe weet je dat de conclusie die uit de cijfers worden getrokken juist is? De documentaire geeft geen enkel handvat om de validiteit te controleren. Dan kun je niet anders dan twijfelen.
Het Voedingscentrem daarentegen is transparant. Zij baseren zich op de rapporten van de Gezondheidsraad. Deze publicaties zijn overzichtelijk weergegeven en voorzien van bronnen. Deze bronnen zijn open over de methoden, resultaten en de conclusies die daaruit getrokken worden. Dat is het verschil tussen wetenschap van autoriteiten als de Gezondheidsraad en pseudowetenschap van dubieuze organisaties als de Scientology kerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |