Zoals jij het beschrijft, is inderdaad netjes gegaan. Ik heb ook niet uit principe iets tegen medicatie, ik denk dat het een hoop mensen helpt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik schijn zelf adhd te hebben en mij werd aan het begin van de behandeling gevraagd of ik iets zag in medicatie. Dat is volgens mij zoals het hoort. Je kunt inderdaad ook zonder dat meer structuur in je leven brengen. Maar medicijnen, in mijn geval methylfenidaat ((Ritaline) is een prachtig hulpmiddel om om te beginnen meer orde in je hoofd te krijgen.
Bij mij sloeg het althans heel goed aan.
Ik ben het helemaal met je eens wat het menselijker maken van de maatschappij betreft. Werken is een ratrace geworden, solidariteit is ver te zoeken, we beschouwen werknemers als inwisselbare hulpbronnen.. En waarom? Iedereen is gek van de materiele hebzucht of wordt gek gemaakt door de consumptiemmaatschappij.
Dat moet beslist anders kunnen..
Er is een tijd geweest dat Ritaline erg makkelijk werd voorgeschreven, dat klopt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:05 schreef jerney het volgende:
[..]
Zoals jij het beschrijft, is inderdaad netjes gegaan. Ik heb ook niet uit principe iets tegen medicatie, ik denk dat het een hoop mensen helpt.
Ik vind alleen wel dat het verstandig is, en vooral bij kinderen, eerst naar andere oplossingen te zoeken en kijken of dat aanslaat. Vooral omdat ze er nogal eens naast zitten met hun eerste diagnose.
Hoeveel kinderen zijn er niet onhandelbaar omdat de ouders niet weten hoe ze moeten opvoeden? Die kinderen meteen drogeren, vind ik nogal gemakzuchtig.
Ik begrijp dat het ook lastig is om het opvoeden onder de knie te krijgen als je met twee moet blijven werken om al je lasten te kunnen blijven betalen.
Maar willen de mensen niet gewoon veel teveel zonder dat ze erbij badenken wat de gevolgen daar van zijn?
Het zou inderdaad mooi zijn wanneer de mensheid zijn hebberigheid eens kan loslaten. Ik denk dat als steeds meer mensen daarvoor kiezen, de maatschappij op een gegeven moment wel moet veranderen. Maar, net als Gertje-Plongers, zie dat ik dat niet zo snel zonder slag of stoot gebeuren. Helaas.
Dat idee heb ik idd ook, en eigenlijk is het al begonnen.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Graaiers houden uiteraard zolang mogelijk vast aan het gegraai. Ik voorspel een nieuwe hippietijd versus de dictatuur van de EU,
kom een keer in die van mij kijken zou ik zeggenquote:Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ben ik blij dat ik een moestuin ga doen...
Jij Neo-hippie!quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ben ik blij dat ik een moestuin ga doen...
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen wat betreft de nabije toekomst. Mocht de economie echter compleet in elkaar storten, wordt het nog weer een ander verhaal, denk ik.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er is een tijd geweest dat Ritaline erg makkelijk werd voorgeschreven, dat klopt.
Ik weet trouwens niet zeker of je een onrustig kind wel rustig krijgt met een stimulerend middel.
Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt. Een kind kan om heel veel redenen onrustig zijn.
Wat betreft de hebberigheid: het is een spannende tijd. Veel mensen hebben door dat het kapitalistische systeem ook niet bepaald alles is. Graaiers houden uiteraard zolang mogelijk vast aan het gegraai. Ik voorspel een nieuwe hippietijd versus de dictatuur van de EU, die alles gaat proberen om raar beleid door te voeren door angst aan te jagen en burger - en arbeidsrechten in te perken en armoede onder het volk te cultiveren, zodat het plebs te hard bezig is om te overleven zodat ze zich niet kunnen verenigen en grote ondernemers de winst kunnen opstrijken..
Verspreiden is toch niet hetzelfde als opdringen? En wat had je willen verspreiden dan? En wat wil je veranderen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:35 schreef hlmllp het volgende:
Wil je de wereld veranderen dan zul je mensen moeten beïnvloeden. En aangezien jullie allemaal bescheiden zijn met jullie overtuigingen of mensen die wel opstaan gaan lopen afkraken (zit in de Nederlandse cultuur van nu) zal er geen verandering komen en blijft het bij hippie gepraat. O wat zijn we goed als individu, maar die mentaliteit verspreiden ho maar.
Er vanuitgaande dat jóuw manier van veranderen de beste is? Vind ik nogal arrogant.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Suggesties om anderen te veranderen cq beïnvloeden op een positieve manier ?
Ik bedoel niet jou hoor, ik bedoel 'jouw manier van veranderen' overdrachtelijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar heb jij nou weer last van ? Ik weet niet hoe jij leest maar kloppen doet het niet.
Ik denk dat iedereen tegen leed is.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef hlmllp het volgende:
Ik denk dat ze het over mij heeft.
En nee dat is niet arrogant, het betuigd van verstand.
Als je tegen leed bent zit je altijd goed.
Oeps, sorry dan !quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik bedoel niet jou hoor, ik bedoel 'jouw manier van veranderen' overdrachtelijk.
Ik vroeg je al eerder of je sympathie had voor de Scientology Church.. Is dat zo? Want dan begrijp ik waar je op doelt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef hlmllp het volgende:
En laat dat nou net zijn wat het doel van deze docu is, transparantie verschaffen.
Maar dan komt de puberale wervelwind in sommige mensen naar boven en dan verdwijnt de transparantie dus achter een rookgordijn van loze argumenten.
Scientology en transparantie, twee begrippen die elkaar bijtenquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:08 schreef hlmllp het volgende:
Dan is de beste manier om mensen te beïnvloeden dus transparantie verschaffen en het dicht bij huis brengen.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:26 schreef hlmllp het volgende:
Scientology zit in jullie hoofd. Ze zijn niet noemenswaardig en jullie zijn zogenaamd tegenstanders, maar tegelijkertijd degenen die Scientology groot maken. Kijk naar de naakte waarheid en negeer de geldschieters. Dat is mijn tip voor jullie.
Wat jammer dat je voorbij gaat aan de kritiek op die film.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef hlmllp het volgende:
En laat dat nou net zijn wat het doel van deze docu is, transparantie verschaffen.
Maar dan komt de puberale wervelwind in sommige mensen naar boven en dan verdwijnt de transparantie dus achter een rookgordijn van loze argumenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |