abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111613502
Ik zie werk voor een postbus 51 spotje. Op dat gebied kan, en zou er veel meer gewerkt kunnen worden naar een bewuster, en meer en beter ingelichte burger.

Daar is denk ik iedereen bij gebaat op termijn.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:05:43 #252
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111616947
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik schijn zelf adhd te hebben en mij werd aan het begin van de behandeling gevraagd of ik iets zag in medicatie. Dat is volgens mij zoals het hoort. Je kunt inderdaad ook zonder dat meer structuur in je leven brengen. Maar medicijnen, in mijn geval methylfenidaat ((Ritaline) is een prachtig hulpmiddel om om te beginnen meer orde in je hoofd te krijgen.
Bij mij sloeg het althans heel goed aan.

Ik ben het helemaal met je eens wat het menselijker maken van de maatschappij betreft. Werken is een ratrace geworden, solidariteit is ver te zoeken, we beschouwen werknemers als inwisselbare hulpbronnen.. En waarom? Iedereen is gek van de materiele hebzucht of wordt gek gemaakt door de consumptiemmaatschappij.
Dat moet beslist anders kunnen..
Zoals jij het beschrijft, is inderdaad netjes gegaan. Ik heb ook niet uit principe iets tegen medicatie, ik denk dat het een hoop mensen helpt.

Ik vind alleen wel dat het verstandig is, en vooral bij kinderen, eerst naar andere oplossingen te zoeken en kijken of dat aanslaat. Vooral omdat ze er nogal eens naast zitten met hun eerste diagnose.
Hoeveel kinderen zijn er niet onhandelbaar omdat de ouders niet weten hoe ze moeten opvoeden? Die kinderen meteen drogeren, vind ik nogal gemakzuchtig.

Ik begrijp dat het ook lastig is om het opvoeden onder de knie te krijgen als je met twee moet blijven werken om al je lasten te kunnen blijven betalen.
Maar willen de mensen niet gewoon veel teveel zonder dat ze erbij badenken wat de gevolgen daar van zijn?

Het zou inderdaad mooi zijn wanneer de mensheid zijn hebberigheid eens kan loslaten. Ik denk dat als steeds meer mensen daarvoor kiezen, de maatschappij op een gegeven moment wel moet veranderen. Maar, net als Gertje-Plongers, zie dat ik dat niet zo snel zonder slag of stoot gebeuren. Helaas.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:40:26 #253
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111618384
Maak zelf in de omgeving ook wel eens ouders mee met kinderen en die zeggen dan dat hun kind ADHD heeft en dan vooral "pfffff" erbij zeggen. :%

Maar kan het niet helpen om dan soms te denken of ze soms vergeten zijn hoe het kindzijn eigenlijk was. Dan ben je energiek, kun je niet stilzitten, ben je leergierig, moet je alles uitproberen en bovenop klimmen en denk je niet na bij de gevolgen die het kan hebben omdat je het nog niet kan inschatten. Ze willen aandacht, spelen, vertellen.
Kortom ze zijn druk, maar vooral druk met alle indrukken opdoen en verwerken.
En in mijn beleving worden ze vooral nog drukker van suikergoed en te weinig slaap. Doe jezelf als ouder een plezier; geef ze niet alles waar ze om vragen, niet te veel snoepgoed, geen frisdrank en vooral hou je vast aan regelmaat en vaste tijden.
Als je dat al doet weet ik zeker dat je kind al een stuk rustiger kan worden.
The truth was in here.
pi_111620148
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:05 schreef jerney het volgende:

[..]

Zoals jij het beschrijft, is inderdaad netjes gegaan. Ik heb ook niet uit principe iets tegen medicatie, ik denk dat het een hoop mensen helpt.

Ik vind alleen wel dat het verstandig is, en vooral bij kinderen, eerst naar andere oplossingen te zoeken en kijken of dat aanslaat. Vooral omdat ze er nogal eens naast zitten met hun eerste diagnose.
Hoeveel kinderen zijn er niet onhandelbaar omdat de ouders niet weten hoe ze moeten opvoeden? Die kinderen meteen drogeren, vind ik nogal gemakzuchtig.

Ik begrijp dat het ook lastig is om het opvoeden onder de knie te krijgen als je met twee moet blijven werken om al je lasten te kunnen blijven betalen.
Maar willen de mensen niet gewoon veel teveel zonder dat ze erbij badenken wat de gevolgen daar van zijn?

Het zou inderdaad mooi zijn wanneer de mensheid zijn hebberigheid eens kan loslaten. Ik denk dat als steeds meer mensen daarvoor kiezen, de maatschappij op een gegeven moment wel moet veranderen. Maar, net als Gertje-Plongers, zie dat ik dat niet zo snel zonder slag of stoot gebeuren. Helaas.
Er is een tijd geweest dat Ritaline erg makkelijk werd voorgeschreven, dat klopt.
Ik weet trouwens niet zeker of je een onrustig kind wel rustig krijgt met een stimulerend middel.

Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt. Een kind kan om heel veel redenen onrustig zijn.

Wat betreft de hebberigheid: het is een spannende tijd. Veel mensen hebben door dat het kapitalistische systeem ook niet bepaald alles is. Graaiers houden uiteraard zolang mogelijk vast aan het gegraai. Ik voorspel een nieuwe hippietijd versus de dictatuur van de EU, die alles gaat proberen om raar beleid door te voeren door angst aan te jagen en burger - en arbeidsrechten in te perken en armoede onder het volk te cultiveren, zodat het plebs te hard bezig is om te overleven zodat ze zich niet kunnen verenigen en grote ondernemers de winst kunnen opstrijken..
pi_111620453
Ben ik blij dat ik een moestuin ga doen...
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:33:08 #256
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111622378
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Graaiers houden uiteraard zolang mogelijk vast aan het gegraai. Ik voorspel een nieuwe hippietijd versus de dictatuur van de EU,
Dat idee heb ik idd ook, en eigenlijk is het al begonnen.
The truth was in here.
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:35:19 #257
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_111624977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
kom een keer in die van mij kijken zou ik zeggen :P
pi_111625052
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Jij Neo-hippie!
Goed bezig! ^O^
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:06:11 #259
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_111630958
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er is een tijd geweest dat Ritaline erg makkelijk werd voorgeschreven, dat klopt.
Ik weet trouwens niet zeker of je een onrustig kind wel rustig krijgt met een stimulerend middel.

Ik denk dat je voor een groot deel gelijk hebt. Een kind kan om heel veel redenen onrustig zijn.

Wat betreft de hebberigheid: het is een spannende tijd. Veel mensen hebben door dat het kapitalistische systeem ook niet bepaald alles is. Graaiers houden uiteraard zolang mogelijk vast aan het gegraai. Ik voorspel een nieuwe hippietijd versus de dictatuur van de EU, die alles gaat proberen om raar beleid door te voeren door angst aan te jagen en burger - en arbeidsrechten in te perken en armoede onder het volk te cultiveren, zodat het plebs te hard bezig is om te overleven zodat ze zich niet kunnen verenigen en grote ondernemers de winst kunnen opstrijken..
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen wat betreft de nabije toekomst. Mocht de economie echter compleet in elkaar storten, wordt het nog weer een ander verhaal, denk ik. :{

Hoe dan ook, wij hopen ook zo snel mogelijk in onze eigen moestuin in Schotland te kunnen werken O+
pi_111636706
Wil je de wereld veranderen dan zul je mensen moeten beïnvloeden. En aangezien jullie allemaal bescheiden zijn met jullie overtuigingen of mensen die wel opstaan gaan lopen afkraken (zit in de Nederlandse cultuur van nu) zal er geen verandering komen en blijft het bij hippie gepraat. O wat zijn we goed als individu, maar die mentaliteit verspreiden ho maar.
pi_111637559
Suggesties om anderen te veranderen cq beïnvloeden op een positieve manier ?
pi_111638141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:35 schreef hlmllp het volgende:
Wil je de wereld veranderen dan zul je mensen moeten beïnvloeden. En aangezien jullie allemaal bescheiden zijn met jullie overtuigingen of mensen die wel opstaan gaan lopen afkraken (zit in de Nederlandse cultuur van nu) zal er geen verandering komen en blijft het bij hippie gepraat. O wat zijn we goed als individu, maar die mentaliteit verspreiden ho maar.
Verspreiden is toch niet hetzelfde als opdringen? En wat had je willen verspreiden dan? En wat wil je veranderen?
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 19:58:12 #263
249559 crew  Lavenderr
pi_111638209
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Suggesties om anderen te veranderen cq beïnvloeden op een positieve manier ?
Er vanuitgaande dat jóuw manier van veranderen de beste is? Vind ik nogal arrogant.
pi_111638416
Waar heb jij nou weer last van ? Ik weet niet hoe jij leest maar kloppen doet het niet.
pi_111638512
Ik denk dat ze het over mij heeft.

En nee dat is niet arrogant, het betuigd van verstand.

Als je tegen leed bent zit je altijd goed.
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 20:03:26 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_111638533
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waar heb jij nou weer last van ? Ik weet niet hoe jij leest maar kloppen doet het niet.
Ik bedoel niet jou hoor, ik bedoel 'jouw manier van veranderen' overdrachtelijk.
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 20:06:31 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_111638666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef hlmllp het volgende:
Ik denk dat ze het over mij heeft.

En nee dat is niet arrogant, het betuigd van verstand.

Als je tegen leed bent zit je altijd goed.
Ik denk dat iedereen tegen leed is.
pi_111638681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik bedoel niet jou hoor, ik bedoel 'jouw manier van veranderen' overdrachtelijk.
Oeps, sorry dan ! :)
pi_111638782
Dan is de beste manier om mensen te beïnvloeden dus transparantie verschaffen en het dicht bij huis brengen.
pi_111638869
En laat dat nou net zijn wat het doel van deze docu is, transparantie verschaffen.
Maar dan komt de puberale wervelwind in sommige mensen naar boven en dan verdwijnt de transparantie dus achter een rookgordijn van loze argumenten.
pi_111638957
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef hlmllp het volgende:
En laat dat nou net zijn wat het doel van deze docu is, transparantie verschaffen.
Maar dan komt de puberale wervelwind in sommige mensen naar boven en dan verdwijnt de transparantie dus achter een rookgordijn van loze argumenten.
Ik vroeg je al eerder of je sympathie had voor de Scientology Church.. Is dat zo? Want dan begrijp ik waar je op doelt.
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 20:16:42 #272
249559 crew  Lavenderr
pi_111639184
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:08 schreef hlmllp het volgende:
Dan is de beste manier om mensen te beïnvloeden dus transparantie verschaffen en het dicht bij huis brengen.
Scientology en transparantie, twee begrippen die elkaar bijten :D
pi_111639641
Scientology zit in jullie hoofd. Ze zijn niet noemenswaardig en jullie zijn zogenaamd tegenstanders, maar tegelijkertijd degenen die Scientology groot maken. Kijk naar de naakte waarheid en negeer de geldschieters. Dat is mijn tip voor jullie.
pi_111639668
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:26 schreef hlmllp het volgende:
Scientology zit in jullie hoofd. Ze zijn niet noemenswaardig en jullie zijn zogenaamd tegenstanders, maar tegelijkertijd degenen die Scientology groot maken. Kijk naar de naakte waarheid en negeer de geldschieters. Dat is mijn tip voor jullie.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:10 schreef hlmllp het volgende:
Wat jammer dat je voorbij gaat aan de kritiek op die film.
Ik dacht even dat je kritiek had op de pillenindustrie en de psychiatrie en daar een wat ongelukkige onderbouwing bij had gekozen, maar het gaat wel degelijk om die documentaire, begrijp ik?
Kritiek is niet gewenst op die propagandafilm? Die is zo transparant dat deze boven alle kritiek verheven is?
Als ik me vergis, dan wil ik je niet te na spreken, maar als je dacht hier leden te kunnen werven voor Scientology, dan wil ik je toch meegeven dat je hier verkeerd zit.
pi_111639968
OMG hoe kan je zo achterlijk zijn. Ik ga het echt niet nog een keer uitleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')