ga er niet van uit dat je daar veel kans op hebt ;-)quote:Op maandag 14 mei 2012 17:03 schreef fruityloop het volgende:
Voor diegenen met een Makro pas, de Highland Park Thor is de Whisky van de maand, voor ~130 euro inclusief btw..
of 10 flessen jim beam ....quote:Op maandag 14 mei 2012 17:54 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Voor 130 euro kun je ook 2 flessen Highland Park 18YO kopen...
Weet ik maar als we toch zo aan de gang gaanquote:Op maandag 14 mei 2012 21:08 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat kan je niet vergelijken met een Single Malt.
Lees: ook lekker, maar iets totaal anders
Dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn, soms kiest men er ook voor om uit marketingdoeleinden geen leeftijd op te geven. Bij deze botteling begrijp ik dat geput is uit vaten van verschillende leeftijden, waaronder ook vaten van meer dan 20 en 30 jaar oud. (Maar de basis zal wel relatief jong zijn, wat de keuze voor geen age statement kan verklaren).quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:13 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is een erg jonge whisky (geen age op de fles)?
Ik vind blends maar zo zo...quote:Op maandag 21 mei 2012 10:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Heeft iemand al zo'n flesje soldaat gemaakt ?![]()
[ afbeelding ]
![]()
De fles zier er wel leuk uit maar het blijft een pauperige blend natuurlijk.
http://pursuitist.com/epi(...)nsive-scotch-whisky/
Is dat nog niet vol dan?quote:Op maandag 21 mei 2012 14:08 schreef JeMoeder het volgende:
Karst, ben jij er donderdag nog bij in de Regenboog?
Geen idee, ik heb 4 weken geleden kaarten gekocht. Verder staat het bericht nog steeds op de website, met de vermelding van kaarten kopen er nog bij.quote:
Ik zie het, ga het even met mijn vaste partner in (whisky)crime overleggenquote:Op maandag 21 mei 2012 22:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb 4 weken geleden kaarten gekocht. Verder staat het bericht nog steeds op de website, met de vermelding van kaarten kopen er nog bij.
http://www.whiskysite.nl/(...)onderdag-24-mei-2012
Cool! Hoor het wel. Ik kom met 4 vrienden.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik zie het, ga het even met mijn vaste partner in (whisky)crime overleggen
Kan je vakantie behoorlijk verpesten die tax freequote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:00 schreef Cynix ® het volgende:
Net terug van een weekje Tenerife en eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld over de Whisky-prijzen. Op Schiphol ging het nog, al zag ik nauwelijks écht leuke aanbiedingen. Flesje Auchentoshan gekocht en dat was het. Op de airports van Tenerife en Gran Canaria was de whisky "taxfree" nog duurder dan in Nederland mét tax. Over oplichterij gesproken.
Gelukkig op Tenerife zelf nog een flesje Ardbeg kunnen scoren. De gewone winkels zijn goedkoper dan op de vliegvelden.
De vakantie zelf was overigens super!
Hehe, ik zie je!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:36 schreef Karstman het volgende:
[..]
Kan je vakantie behoorlijk verpesten die tax free
Oh en JeMoeder, tot donderdag
Maar heeft niemand deze soldaat gemaakt?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Heeft iemand al zo'n flesje soldaat gemaakt ?![]()
[ afbeelding ]
![]()
De fles zier er wel leuk uit maar het blijft een pauperige blend natuurlijk.
http://pursuitist.com/epi(...)nsive-scotch-whisky/
Review gevonden op connosr:quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:32 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Maar heeft niemand deze soldaat gemaakt?
Ik lees graag een review
Nog niet geproefd, maar toch alvast een review: Overpriced, kan alleen maar tegenvallen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:32 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maar heeft niemand deze soldaat gemaakt?
Ik geloof er geen snars van dat hij de fles heeft opengemaakt misschien wel het sample flesje wat erbij geleverd wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Review gevonden op connosr:
http://www.connosr.com/re(...)salute-to-greatness/
Dont shoot the messenger...quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik geloof er geen snars van dat hij de fles heeft opengemaakt misschien wel het sample flesje wat erbij geleverd wordt.
Maar ok een score van 90% dan kan ik beter een laffie halen die rate ik op 95
Vanochtend een fles Tobermory opgehaald, gister geen geld bij me. Ik vond de Ben Riach 12yo eigenlijk beter dan de Stronachie.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:36 schreef Karstman het volgende:
Stronachie was nog wel aardig toch, geen hoogvlieger maar best te drinken. Alhoewel we daarvoor verwend waren door de Tobermory (die al een paar weken bij mij in de kast staat).
Nope achtertste rij meteen rechts van het gangpad. Mijn tong tintelt nog steeds van dat SM spelletje trouwens
Yup, een andere vaak geziene toevoeging is PX, dat staat voor Pedro Ximénez (een erg zoete sherry variëteit). Finishes zijn er in veel soorten en maten, dat kan dus sherry zijn, maar ook bijvoorbeeld Bordeaux, Port, Rum en wat ze verder ook kunnen bedenkenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:16 schreef JeMoeder het volgende:
Dat houdt in dat de whisky gefinished is in een ex-oloroso vat, dat is vaak 1 of 2 jaar. Oloroso is een sherry variëteit, vaak worden ex-sherry of ex-bourbon vaten gebruikt voor een finish. Verwacht dus een lichte sherry smaak aan deze whisky.
de mijne is al bijna weer op, maar idd een erg lekker whisky die caol ila 12yoquote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:39 schreef Cynix ® het volgende:
Afijn, er zijn gelukkig ook nog mensen die genieten van een flesje ónder de 100 ¤.
* Cynix ® bijvoorbeeld van een Caol Ila 12 yo.
Puik spul inderdaadquote:Op zaterdag 26 mei 2012 02:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
de mijne is al bijna weer op, maar idd een erg lekker whisky die caol ila 12yo
dat is idd een goed drinkbare bourbon!quote:Op zondag 27 mei 2012 15:50 schreef escalatie het volgende:
Ik ben geen groot whiskey drinker en al helemaal geen kenner. Maar ik ben dol op de Woodford Reserve. Wat een lekker spul is dat.
De flessen die je noemt zijn in Nederland goedkoper te krijgen dan in Schotland. Het is wel minder een prijsverschil dan vroeger maar dan nog. In Schotland zou ik alleen speciale bottelingen meenemen die in Nederland niet of moeilijk te vinden zijn. Of een mooie botteling die alleen bij de distilleerderij te krijgen is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:35 schreef Aikara het volgende:
Binnenkort ga ik naar het altijd geweldig Schotland en natuurlijk moet er dan ook een fles Whisky mee retour. Ik weet alleen nog niet welke... Als enigszins beginnend Whisky drinker heb ik nog niet heel veel verschillende Whiskys gedronken, maar ik ben er wel achter dat Islay Whiskys absoluut favoriet zijn. Tot nu toe is de Laphroaig Quarter Cask favoriet. Ik heb een lijstje van mogelijke kandidaten samengesteld en ik ben benieuwd wat jullie van die verschillende Whiskys vinden:
Op enige volgorde van voorkeur:
Lagavulin 16
Ardbeg uigeadail
Laphroaig 18
Laphroaig triple wood
Bowmore darkest
Bunnahabhain toiteach
Coal Ila distillers edition
Aangezien ik nog een fles Laphroaig quarter cask thuis heb staan wil ik eigenlijk een keer wat anders proberen dan Laphroaig. Mochten jullie nog andere suggesties hebben dan zijn die uiteraard ook welkom. Budget is maximaal ¤ 100,-. Liever nog wat minder (pakweg ¤ 80,-), maar voor een geweldige fles wil ik een uitzondering maken.
Daar heb je gelijk in inderdaad, maar het prijsverschil is niet heel denderend. De romantiek van een fles whisky kopen in schotland is ook wat waard hèquote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:03 schreef Karstman het volgende:
[..]
De flessen die je noemt zijn in Nederland goedkoper te krijgen dan in Schotland. Het is wel minder een prijsverschil dan vroeger maar dan nog. In Schotland zou ik alleen speciale bottelingen meenemen die in Nederland niet of moeilijk te vinden zijn. Of een mooie botteling die alleen bij de distilleerderij te krijgen is.
Heb ik in m'n kast staan. Goed spul.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef Karstman het volgende:
ben wel benieuw naar hoe die nikka black is.
Hmm moeten we even checken dus de volgende keer.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb ik in m'n kast staan. Goed spul.
Heel erg lekker! Heb er net weer een dram van ingeschonken. Anders dan de Nikka From The Barrel. Wel nog steeds die redelijk kruidige boventoon, maar ook met een rokerig laagje. Echt lekker!quote:Op zondag 27 mei 2012 17:52 schreef Karstman het volgende:
@winski05: dat is een lekker rijtje, ben wel benieuw naar hoe die nikka black is.
Waar ga je heen, op basis daarvan kan je kijken waar je iets kan kopen wat in NL niet te krijgen is....quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:35 schreef Aikara het volgende:
Binnenkort ga ik naar het altijd geweldig Schotland en natuurlijk moet er dan ook een fles Whisky mee retour. Ik weet alleen nog niet welke... Als enigszins beginnend Whisky drinker heb ik nog niet heel veel verschillende Whiskys gedronken, maar ik ben er wel achter dat Islay Whiskys absoluut favoriet zijn. Tot nu toe is de Laphroaig Quarter Cask favoriet. Ik heb een lijstje van mogelijke kandidaten samengesteld en ik ben benieuwd wat jullie van die verschillende Whiskys vinden:
Op enige volgorde van voorkeur:
Lagavulin 16
Ardbeg uigeadail
Laphroaig 18
Laphroaig triple wood
Bowmore darkest
Bunnahabhain toiteach
Coal Ila distillers edition
Aangezien ik nog een fles Laphroaig quarter cask thuis heb staan wil ik eigenlijk een keer wat anders proberen dan Laphroaig. Mochten jullie nog andere suggesties hebben dan zijn die uiteraard ook welkom. Budget is maximaal ¤ 100,-. Liever nog wat minder (pakweg ¤ 80,-), maar voor een geweldige fles wil ik een uitzondering maken.
Oh, die kan ik straks ook nog wel even bij pakken.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:11 schreef Karstman het volgende:
Het is Ardbeg day vandaag, de keuze wat te drinken is dus niet heel moeilijk
Glen Tallochje gedaan?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:12 schreef tech4u het volgende:
Vandaag even een flesje blend opgehaald voor verjaardag. Geen zin dat ze al mn dure flessen opzuipen terwijl de smaak hun toch niet boeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |