abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 mei 2012 @ 21:59:25 #251
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_111473743
Je bent een lieve jongen ;)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zaterdag 12 mei 2012 @ 22:34:18 #252
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111474904
Man 1986 is met recht het "zout der aarde"

saaie boel hier zonder hem. :N
Non scire
pi_111474909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik heb wel met Ali_Kannibali een hele goede en respectvolle discussie gevoerd. En uiteindelijk heb ik hem gedisst en droop hij af. En dat was een 7e dags advertist, zegmaar de Navy Seals van de christenen haha!
O ja. Zo'n God hates fags-figuur. De intelligentsia onder de gelovigen, zeg maar.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:14:30 #254
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_111476411
Maar jongens, we hebben gewoon de discussie gewonnen! De Atheisten hebben de laatste en beslissende slag gewonnen! Hier, op FOK! Mooi dat ik dit nog mee mag maken.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_111476896
Misschien wordt het tijd dit topic af te sluiten, en dat zou ik willen doen met enkele toepasselijke woorden:

quote:
‘Jezus is MEER.’ Wat je ook van mij denkt, ik ben meer. Wat je ook van mij denkt, ongeacht of je al decennia lang leringen van de geascendeerde meesters hebt gekregen, of je deze of gene dictatie hebt bestudeerd, of je denkt dat je de werkelijkheid kent van wie ik ben, zelfs al heb je alles gelezen op de AskRealJesus website of alles wat in de boeken staat – ik ben MEER. Ik ben meer dan iets dat je ooit in woorden, in een lering, kunt uitdrukken. Ik ben meer en je zult dat meer kennen, wanneer je beslist om ernaar in je hart te zoeken. Want alleen daar zul je de Levende Christus vinden. Je zult me nergens anders vinden, noch in de Sint Pieterskerk, noch op de AskRealJesus website, noch op enige andere locatie die je op deze aarde nauwkeurig kunt aanwijzen.

Je zult me alleen vinden als je in je hart kijkt, niet om een locatie te vinden, maar om het punt van stilzijn te vinden, de enkelvoudigheid die de opening is naar het koninkrijk van God. Want het is de opening die de tijd en ruimte te boven gaat, die de vorm te boven gaat. Want hoewel ik vorm kan aannemen, zoals ik 2000 jaar geleden deed in een fysiek lichaam, zelfs al kan ik door een vorm spreken, zoals deze boodschapper of mijn website, ik ben altijd meer dan enige vorm die ik aanneem – net zoals jij altijd meer bent dan de vorm die je aangenomen hebt. En dit besef moet jij krijgen voor jezelf, voor je mij kunt vinden, voordat jij je opnieuw met het vormloze zelf kunt verbinden dat je bent.
http://www.askrealjesus.nl/node/1752
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:33:17 #256
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_111477063
Lijkt mij juist een reden om keihard door te beuken. Welbedankt voor een afschuwelijke bak reli-zweefbagger. ;)
pi_111477173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:28 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Misschien wordt het tijd dit topic af te sluiten, en dat zou ik willen doen met enkele toepasselijke woorden:

[..]

http://www.askrealjesus.nl/node/1752
Hoi! Leuk dat je er bent! Jammer van de lap copy/past-werk. Wat vind jij van homohaat?
O, nee, dat mag je niet vragen. Dan vluchten ze...
pi_111477323
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoi! Leuk dat je er bent! Jammer van de lap copy/past-werk. Wat vind jij van homohaat?
O, nee, dat mag je niet vragen. Dan vluchten ze...
Ik ben al weer weg!

Welterusten, ik had eigenlijk al naar bed gemoeten.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 23:43:10 #259
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_111477348
_O-

Ik vind kleinduimpje best leuk :)
Non scire
  zondag 13 mei 2012 @ 00:27:12 #260
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_111478566
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:43 schreef Eventjes-dan het volgende:
_O-

Ik vind kleinduimpje best leuk :)
Dat zeg je ook alleen maar omdat hij weg is. Anders had je het geeneens gedurfd! Dus...
  maandag 14 mei 2012 @ 13:09:45 #261
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111529862
knip

[ Bericht 8% gewijzigd door deelnemer op 14-05-2012 14:52:44 ]
The view from nowhere.
pi_111557152
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:14 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Maar jongens, we hebben gewoon de discussie gewonnen! De Atheisten hebben de laatste en beslissende slag gewonnen! Hier, op FOK! Mooi dat ik dit nog mee mag maken.
Atheisten die iets winnen?

Lol ja idd de:

-Ik doe nergens onderzoek naar awards
-Lage iq/intelligentie awards
-koppigen awards

enz enz enz
pi_111557279
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Lol ja idd de:

-koppigen awards

enz enz enz
Atheïsten zijn koppig, maar de hyperchristenen... niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2012 22:31:15 ]
  maandag 14 mei 2012 @ 22:49:55 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111558379
gelukkig zijn christenen heel intelligent en doen ze heel veel onderzoek. Met name ID-aanhangers... die doen me toch veel onderzoek, nou.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111565824
quote:

[..]

Lol ja idd de:

-koppigen awards

enz enz enz
Ik ben agnost.
En een discussie winnen vind ik een vreemde insteek.
Om op je punten in te gaan:
- waar wil je onderzoek naar doen?
- wat heeft IQ met enerzijds het bestaan van een god en anderzijds religie te maken?
- hier kan ik geen zinvolle vraag voor verzinnen.

Dat enzenzenz zien we daarna wel weer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111572695
quote:

[..]

Lol ja idd de:

-koppigen awards

enz enz enz
Spreuken:

quote:
Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt
...
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk zijn er bewijzen voor God! Anders zou er geen enkele gelovige zijn......
Vindbaar voor elk die een beetje serieus onderzoekt.
Word jij nooit es moe van al die drogredenen die je constant gebruikt?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:12:42 #267
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_111576442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:31 schreef Haushofer het volgende:

Word jij nooit es moe van al die drogredenen die je constant gebruikt?
take an educated guess..... Je ziet het overal, tegen bijgeloof is bijna geen kruid gewassen. En tegen een gehersenspoeld iemand is het helemaal lastig argumenteren...(voor een gehersenspoelde ook blijkbaar)
pi_111586301
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef Molurus het volgende:
gelukkig zijn christenen heel intelligent en doen ze heel veel onderzoek. Met name ID-aanhangers... die doen me toch veel onderzoek, nou.
Hier is mijn poging om enkele primaire wetenschappelijke observaties te noemen die op het bestaan van God wijzen:

Causatie. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van het universum en alles wat zich daarin bevindt (de alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien).
Orde. God biedt de beste verklaring voor abstracte noties, zoals getallen, mathematische formules, chemische processen en natuurwetten (de alternatieve theorie stelt dat de chaotische eerste elementen zichzelf tot complexe informatiesystemen rangschikten).
Ontwerp. God biedt de beste verklaring voor de absolute complexiteit die inherent is aan de kosmologische, stellaire, planetaire, chemische en biologische systemen (de alternatieve theorie stelt dat willekeurig toeval een schijnbaar ontwerp ontwikkelde)
Gecodeerde Instructies. God biedt de beste verklaring voor de digitale DNA-code die zich in al het leven op aarde bevindt en dit controleert (de alternatieve theorie stelt dat complexe codes, zoals de binaire codes waarmee computers werken, plotsklaps zonder enige vorm van programmeren, testen en 'debuggen' tot ontstaan kunnen komen).
Onreduceerbare Complexiteit. God biedt de beste verklaring voor volledig functionerende biologische organismen, systemen en subsystemen die niet door middel van geleidelijke evolutionaire processen zouden kunnen ontstaan zonder al op een lager evolutionair niveau volledig op te houden met functioneren (de alternatieve theorie stelt dat biologische systemen enorme, onzichtbare sprongen namen van eenvoud tot complexiteit zonder een gericht proces of vooruitziende instructies).
Dualiteit. God biedt de beste verklaring voor de afzonderlijke menselijke functies van brein en bewustzijn (materie en verstand) (de alternatieve theorie is het monisme - alleen materie bestaat en het menselijk brein lijkt slechts een afzonderlijke onderbewuste capaciteit te hebben).
Moraliteit. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van liefde, emotie, altruïsme en inherente morele/ethische waarden over de hele wereld (de alternatieve theorie stelt dat door middel van ongeleide materialistische processen een hoger menselijk bewustzijn is geëvolueerd).

By the way, er is geen wonder gebeurd dat gedoetje ineens extra hersenen heeft gekregen, dit was copy-pasten.
pi_111586845
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:11 schreef Gedoetje het volgende:
De alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien.
Misschien moet je je es verdiepen in kosmologie i.p.v. Visje-posters te lezen :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:40:47 #270
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111587673
quote:

[..]

By the way, er is geen wonder gebeurd dat gedoetje ineens extra hersenen heeft gekregen, dit was copy-pasten.
:D

Toch knap. Je kopieerde alleen van de verkeerde site, maar dat kan gebeuren.
The view from nowhere.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:10:06 #271
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_111588938
quote:

[..]

Hier is mijn poging om enkele primaire wetenschappelijke observaties te noemen die op het bestaan van God wijzen:

[knip]

Zo'n beetje al argumenten in de copy-paste zijn al een keer in dit topic of menig andere topic voorbij gekomen en ook verworpen. Het wordt wel een beetje vermoeiend om het maar steeds over het zelfde te hebben.

Wellicht dat je nog een leuke discussie kan hebben over dualiteit, ook al zijn er sterke aanwijzingen dat dat niet bestaat, want op zich komt die niet al te vaak aan bod, in vergelijking met de rest. :')
correct me if I am fout. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:42:42 #272
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111596287
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:10 schreef Semisane het volgende:

Wellicht dat je nog een leuke discussie kan hebben over dualiteit, ook al zijn er sterke aanwijzingen dat dat niet bestaat, want op zich komt die niet al te vaak aan bod, in vergelijking met de rest. :')
correct me if I am fout. :)
Alles bestaat twee keer: 1x als een voorstelling in je hoofd en 1x in het echt. Alles wat je weet is een voorstelling in je hoofd (inclusief jijzelf) en dat alleen in zoverre de voorstelling klopt. Wel of geen ziel? Dat weten ze al niet. En dan hebben mensen het notabene over zichzelf !

Hou maar op , het wordt niets :( :D
The view from nowhere.
pi_111602230
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]
Wel of geen ziel? Dat weten ze al niet. En dan hebben mensen het notabene over zichzelf !

Hou maar op , het wordt niets :( :D
Er zijn genoeg mensen die weten dat ze een ziel hebben hoor, en daar geen seconde aan twijfelen.

Dat jij dat niet weet, en mensen die zeggen dat ze dat wel weten niet gelooft, is een andere zaak.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:35:39 #274
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111603744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:16 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die weten dat ze een ziel hebben hoor, en daar geen seconde aan twijfelen.

Dat jij dat niet weet, en mensen die zeggen dat ze dat wel weten niet gelooft, is een andere zaak.
De onenigheid over de correcte voorstelling van een mens zegt al genoeg. Velen van ons kennen zichzelf niet.
The view from nowhere.
pi_111605117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Velen van ons kennen zichzelf niet.
Dat klopt wel. Als we onszelf zouden kennen zouden we het heelal en de goden kennen.
pi_111606238
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Vind 'em wel goed klinken eigenlijk.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:13:06 #277
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111606282
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:52 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Als we onszelf zouden kennen zouden we het heelal en de goden kennen.
Een opschrift op de wand van een tempel in het Orakel van Delphi stelt: "Ken uzelf".

De opdracht die God aan Adam en Eva meegeeft is nog te doen: "Gaat heen en vermenigvuldigt u."

Maar "Ken uzelf", dat is gekkenwerk.

Er staat ook op de tempelwand: "Alles met mate".

Mijn eerste bezuinigingsvoorstel: schrap de goden.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 15-05-2012 23:33:14 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:32:53 #278
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_111607340
Ontopic: kan een christelijk, of iig gelovig persoon aangeven waar zijn overtuiging op gestoeld is? Wat heeft je overgehaald om er zeker van te zijn?

Het lijkt mij namelijk raar om te vertrouwen op iets dat je, volgens de leer waarin je gelooft, niet kan doorgronden.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:39:05 #279
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111607650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Het lijkt mij namelijk raar om te vertrouwen op iets dat je, volgens de leer waarin je gelooft, niet kan doorgronden.
Het leven is niet anders. Je vertrouwt op iets dat je niet kunt doorgronden.

quote:
"The Nameless is the origin of Heaven and Earth; The Named is the mother of all things."

Tao te king, vers 1
The view from nowhere.
pi_111611453
quote:

[..]

Causatie. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van het universum en alles wat zich daarin bevindt (de alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien).
Orde. God biedt de beste verklaring voor abstracte noties, zoals getallen, mathematische formules, chemische processen en natuurwetten (de alternatieve theorie stelt dat de chaotische eerste elementen zichzelf tot complexe informatiesystemen rangschikten).
Ontwerp. God biedt de beste verklaring voor de absolute complexiteit die inherent is aan de kosmologische, stellaire, planetaire, chemische en biologische systemen (de alternatieve theorie stelt dat willekeurig toeval een schijnbaar ontwerp ontwikkelde)
Gecodeerde Instructies. God biedt de beste verklaring voor de digitale DNA-code die zich in al het leven op aarde bevindt en dit controleert (de alternatieve theorie stelt dat complexe codes, zoals de binaire codes waarmee computers werken, plotsklaps zonder enige vorm van programmeren, testen en 'debuggen' tot ontstaan kunnen komen).
Onreduceerbare Complexiteit. God biedt de beste verklaring voor volledig functionerende biologische organismen, systemen en subsystemen die niet door middel van geleidelijke evolutionaire processen zouden kunnen ontstaan zonder al op een lager evolutionair niveau volledig op te houden met functioneren (de alternatieve theorie stelt dat biologische systemen enorme, onzichtbare sprongen namen van eenvoud tot complexiteit zonder een gericht proces of vooruitziende instructies).
Dualiteit. God biedt de beste verklaring voor de afzonderlijke menselijke functies van brein en bewustzijn (materie en verstand) (de alternatieve theorie is het monisme - alleen materie bestaat en het menselijk brein lijkt slechts een afzonderlijke onderbewuste capaciteit te hebben).
Moraliteit. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van liefde, emotie, altruïsme en inherente morele/ethische waarden over de hele wereld (de alternatieve theorie stelt dat door middel van ongeleide materialistische processen een hoger menselijk bewustzijn is geëvolueerd).

Je stelt steeds dat god de beste verklaring biedt voor een onderwerp.
Dat wil zeggen dat er voor elke onderwerp nog andere verklaringen zijn.

Stellen dat die andere verklaringen slechter zijn, overtuigt mij niet.
Laat mij per onderwerp eens zien waarom god een betere verklaring zou zijn.
Want anders blijft het bij loos geblaat.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 16 mei 2012 @ 08:39:03 #281
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_111612881
Met betrekking tot moraliteit:
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_111614384
Ontwerp:
Plutonium heeft een halfwaardetijd van 216? microseconde en zit wel in precambrium gesteente. Dat moet er dus in 1 keer zijn gekomen.
pi_111614523
quote:
Maar "Ken uzelf", dat is gekkenwerk.
Dat is de oplossing in a nutshell. Iedereen die voldoende zelfreflectie heeft gedaan, weet wat hij moet doen. Dan wordt je vanzelf nederig aan anderen en hulpzaam voor jezelf.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_111614630
* *For many years, nuclear physicist, Bob Gentry, studied the mystery of the existence of radioactive Plutonium halos in rocks. There is no conventional scientific way to account for the presence of halos from Polonium 214 and Polonium 218 in rocks because the half-life of these elements is only 164 microseconds for Polonium 214 and the just three minutes for Polonium 218.* *To find radiohalos, as they are called, in granite caused by such short-lived radioactive isotopes was an utter scientific paradox because radiohalos can form only in solid rock and most of the granite encasing the Polonium was what evolutionists call Precambrian, which they say took millions of years to cool from its molten state.* For thirteen years with the help of government grants, Bob Gentry, conducted exhaustive research at government facilities [Oak Ridge National Laboratories] with the most sophisticated equipment looking for a conventional scientific explanation for the existence of these radiohalos. After thirteen years of scientific investigation and observation, he was forced to suggest that the only possible explanation for the existence of these halos in the rocks was a supernatural creation.*
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:59:09 #285
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_111614821
Oké, dan doen wij ook een c/p'tje:
quote:
Gentry's polonium halo hypothesis for a young Earth fails, or is inconclusive for, all tests. Gentry's entire thesis is built on a compounded set of assumptions. He is unable to demonstrate that concentric haloes in mica are caused uniquely by alpha particles resulting from the decay of polonium isotopes. His samples are not from "primordial" pieces of the Earth's original crust, but from rocks which have been extensively reworked. Finally, his hypothesis cannot accommodate the many alternative lines of evidence that demonstrate a great age for the Earth. Gentry rationalizes any evidence which contradicts his hypothesis by proposing three "singularities" - one time divine interventions - over the past 6000 years. Of course, supernatural events and processes fall outside the realm of scientific investigations to address. As with the idea of variable radioactive decay rates, once Gentry moves beyond the realm of physical laws, his arguments fail to have any scientific usefulness.
(bron)
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:39:27 #286
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_111615968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:59 schreef Iblardi het volgende:
Oké, dan doen wij ook een c/p'tje:

[..]

Ja die van mij is teveel om te cp'en.
Dus dan maar een linkje:

http://www.talkorigins.org/faqs/dating.html

Alsof alles van één dateringsmethode af zou hangen
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:52:38 #287
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_111616445
Daarbij heeft plutonium verschillende isotopen met verschillende halfwaarden;

quote:
Plutonium is the heaviest primordial element by virtue of its most stable isotope, plutonium-244, whose half-life of about 80 million years is just long enough for the element to be found in trace quantities in nature.[3] Plutonium is mostly a byproduct of nuclear fission in reactors where some of the neutrons released by the fission process convert uranium-238 nuclei into plutonium.[4]

One utilized isotope of plutonium is plutonium-239, which has a half-life of 24,100 years. Plutonium-239 along with plutonium-241 are both fissile, meaning the nuclei of their atoms can split when bombarded by thermal neutrons, releasing energy, gamma radiation and more neutrons. These neutrons can sustain a nuclear chain reaction, leading to applications in nuclear weapons and nuclear reactors.

Plutonium-238 has a half-life of 88 years and emits alpha particles. It is a heat source in radioisotope thermoelectric generators, which are used to power some spacecraft. Plutonium-240 has a high rate of spontaneous fission, raising the neutron flux of any sample it is in. The presence of plutonium-240 limits a sample's usability for weapons or reactor fuel, and determines its grade. Plutonium isotopes are expensive and inconvenient to separate, so particular isotopes are usually manufactured in specialized reactors.
bron
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:02:25 #288
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_111616821
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:44 schreef Gedoetje het volgende:
Ontwerp:
Plutonium heeft een halfwaardetijd van 216? microseconde en zit wel in precambrium gesteente. Dat moet er dus in 1 keer zijn gekomen.
Oh honey. :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_111642771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:44 schreef Gedoetje het volgende:
Ontwerp:
lees je eerst eens in...
http://en.wikipedia.org/wiki/Plutonium-244

en niet alle plutoniumisotopen hebben dezelfde halfwaardetijd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isotopen_van_plutonium

[ Bericht 13% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 16-05-2012 21:46:26 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_111643371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:52 schreef Gedoetje het volgende:
* *For many years, nuclear physicist, Bob Gentry, studied the mystery of the existence of radioactive Plutonium Polonium halos in rocks. There is no conventional scientific way to account for the presence of halos from Polonium 214 and Polonium 218 in rocks because the half-life of these elements is only 164 microseconds for Polonium 214 and the just three minutes for Polonium 218.* *To find radiohalos, as they are called, in granite caused by such short-lived radioactive isotopes was an utter scientific paradox because radiohalos can form only in solid rock and most of the granite encasing the Polonium was what evolutionists call Precambrian, which they say took millions of years to cool from its molten state.* For thirteen years with the help of government grants, Bob Gentry, conducted exhaustive research at government facilities [Oak Ridge National Laboratories] with the most sophisticated equipment looking for a conventional scientific explanation for the existence of these radiohalos. After thirteen years of scientific investigation and observation, he was forced to suggest that the only possible explanation for the existence of these halos in the rocks was a supernatural creation.*
niet plutonium maar polonium!
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 16 mei 2012 @ 23:10:48 #291
370688 TheRockyBalboa100
لا &#1
pi_111646878
Ja, de Qoran.

Nog veel discussieplezier
pi_111649379
Niets kan uit zichzelf bestaan. Oneindig in de toekomst is denkbaar, omdat al het materie dat daarvoor nodig is in de theorie bestaat. Alleen kan je niet oneindig terug. Er moet dus een bron van leven zijn, die op zichzelf leeft en nooit een begin heeft gehad. Voor mij is deze gedachte meer dan genoeg om te zeggen dat Allah c.c. bestaat.
pi_111652250
quote:
12s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:10 schreef TheRockyBalboa100 het volgende:
Ja, de Qoran.

Nog veel discussieplezier
Ja, dat is echt een duidelijk boek waar de wereld dag na dag nog altijd bijzonder veel profijt van heeft. Zoals bijvoorbeeld eh...

Nou, en de Koran is ook een enorm wetenschappelijk boek, want we hebben er al eh.... Nou, ja best veel ontdekkingen aan te danken. Zoals eh...

Gelukkig is het tenminste wel allemaal te controleren wat er in de Koran staat, want eh...

Nou ja, dan was Mohammed tenminste een leuke, vriendelijke man. Of eh...

Ah, fuck it. Hij had vrij veel vrouwen. Best knap. Ik zou het niet kunnen.
pi_111654081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:54 schreef drPsy het volgende:
Niets kan uit zichzelf bestaan. Oneindig in de toekomst is denkbaar, omdat al het materie dat daarvoor nodig is in de theorie bestaat. Alleen kan je niet oneindig terug. Er moet dus een bron van leven zijn, die op zichzelf leeft en nooit een begin heeft gehad. Voor mij is deze gedachte meer dan genoeg om te zeggen dat Allah c.c. bestaat.
Dat moet niet mee zijn joh. Hoef je verder je kop niet te breken.
pi_111654424
quote:
Tja, op logische gronden is elke zin (tussen hoofdletter en punt) al discutabel. Dus wat zal het geheel dan zijn?
pi_112434114
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:32 schreef Jigzoz het volgende:
Satanische gnosis is interessant, maar dat roept vrijwel uitsluitend oerdomme reacties op.
Misschien dat je deze reactie van de gechannelde Jezus inhoudelijk wel interessant vindt:

Het absolute kwaad - bestaat het?
pi_112435129
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:16 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Misschien dat je deze reactie van de gechannelde Jezus inhoudelijk wel interessant vindt:

Het absolute kwaad - bestaat het?
Hm, nou ja, om binnen de context van het stukje te blijven: God heeft een totaal ander beeld van wat 'goed' en 'kwaad' is dan ik. Sterker nog: een aantal van de zaken die ik als 'goed' zie, ziet God als 'kwaad'. Binnen de logica van dat stukje zouden die delen van God dus verdwijnen wanneer ze samengevoegd worden met dat wat volgens mij daadwerkelijk 'goed' is, terwijl omgekeerd hetzelfde geldt. Behoorlijk onoverzichtelijk, zo niet onmogelijk.

Het kost enorm veel tijd, zelfbeheersing, denkwerk en bewustwording om psychisch los te komen van alles wat door anderen (of in de belevingen van sommigen: door God) bedacht en geregeld is. Dat losraken daarvan zie ik als een enorme sprong richting het goede, terwijl dat door God gezien zal worden als een val naar het duister.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:32:33 #298
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112475488
quote:
waarom Allah?
pi_112506903
pi_112507202
Deze zomer gaat God zich aan Nederland bewijzen.
I'm gonna poor out my Spirit on all atheist flesh. Voor de hele boodschap: http://www.trin.nl/index.php/geluidsopnamenrevival
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')