Atheisten die iets winnen?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 23:14 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Maar jongens, we hebben gewoon de discussie gewonnen! De Atheisten hebben de laatste en beslissende slag gewonnen! Hier, op FOK! Mooi dat ik dit nog mee mag maken.
Atheïsten zijn koppig, maar de hyperchristenen... niet?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Atheisten die iets winnen?
Lol ja idd de:
-Ik doe nergens onderzoek naar awards
-Lage iq/intelligentie awards
-koppigen awards
enz enz enz
Ik ben agnost.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol ja idd de:
-koppigen awards
enz enz enz
Spreuken:quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol ja idd de:
-koppigen awards
enz enz enz
quote:Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt
...
Word jij nooit es moe van al die drogredenen die je constant gebruikt?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk zijn er bewijzen voor God! Anders zou er geen enkele gelovige zijn......
Vindbaar voor elk die een beetje serieus onderzoekt.
take an educated guess..... Je ziet het overal, tegen bijgeloof is bijna geen kruid gewassen. En tegen een gehersenspoeld iemand is het helemaal lastig argumenteren...(voor een gehersenspoelde ook blijkbaar)quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:31 schreef Haushofer het volgende:
Word jij nooit es moe van al die drogredenen die je constant gebruikt?
Hier is mijn poging om enkele primaire wetenschappelijke observaties te noemen die op het bestaan van God wijzen:quote:Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef Molurus het volgende:
gelukkig zijn christenen heel intelligent en doen ze heel veel onderzoek. Met name ID-aanhangers... die doen me toch veel onderzoek, nou.
Misschien moet je je es verdiepen in kosmologie i.p.v. Visje-posters te lezenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:11 schreef Gedoetje het volgende:
De alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien.
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:11 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
By the way, er is geen wonder gebeurd dat gedoetje ineens extra hersenen heeft gekregen, dit was copy-pasten.
Zo'n beetje al argumenten in de copy-paste zijn al een keer in dit topic of menig andere topic voorbij gekomen en ook verworpen. Het wordt wel een beetje vermoeiend om het maar steeds over het zelfde te hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:11 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Hier is mijn poging om enkele primaire wetenschappelijke observaties te noemen die op het bestaan van God wijzen:
[knip]
By the way, er is geen wonder gebeurd dat gedoetje ineens extra hersenen heeft gekregen, dit was copy-pasten.
Alles bestaat twee keer: 1x als een voorstelling in je hoofd en 1x in het echt. Alles wat je weet is een voorstelling in je hoofd (inclusief jijzelf) en dat alleen in zoverre de voorstelling klopt. Wel of geen ziel? Dat weten ze al niet. En dan hebben mensen het notabene over zichzelf !quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:10 schreef Semisane het volgende:
Wellicht dat je nog een leuke discussie kan hebben over dualiteit, ook al zijn er sterke aanwijzingen dat dat niet bestaat, want op zich komt die niet al te vaak aan bod, in vergelijking met de rest.
correct me if I am fout.
Er zijn genoeg mensen die weten dat ze een ziel hebben hoor, en daar geen seconde aan twijfelen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Wel of geen ziel? Dat weten ze al niet. En dan hebben mensen het notabene over zichzelf !
Hou maar op , het wordt niets![]()
De onenigheid over de correcte voorstelling van een mens zegt al genoeg. Velen van ons kennen zichzelf niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:16 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die weten dat ze een ziel hebben hoor, en daar geen seconde aan twijfelen.
Dat jij dat niet weet, en mensen die zeggen dat ze dat wel weten niet gelooft, is een andere zaak.
Een opschrift op de wand van een tempel in het Orakel van Delphi stelt: "Ken uzelf".quote:Op dinsdag 15 mei 2012 22:52 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Als we onszelf zouden kennen zouden we het heelal en de goden kennen.
Het leven is niet anders. Je vertrouwt op iets dat je niet kunt doorgronden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Het lijkt mij namelijk raar om te vertrouwen op iets dat je, volgens de leer waarin je gelooft, niet kan doorgronden.
quote:"The Nameless is the origin of Heaven and Earth; The Named is the mother of all things."
Tao te king, vers 1
Je stelt steeds dat god de beste verklaring biedt voor een onderwerp.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 17:11 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Hier is mijn poging om enkele primaire wetenschappelijke observaties te noemen die op het bestaan van God wijzen:
Causatie. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van het universum en alles wat zich daarin bevindt (de alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien).
Orde. God biedt de beste verklaring voor abstracte noties, zoals getallen, mathematische formules, chemische processen en natuurwetten (de alternatieve theorie stelt dat de chaotische eerste elementen zichzelf tot complexe informatiesystemen rangschikten).
Ontwerp. God biedt de beste verklaring voor de absolute complexiteit die inherent is aan de kosmologische, stellaire, planetaire, chemische en biologische systemen (de alternatieve theorie stelt dat willekeurig toeval een schijnbaar ontwerp ontwikkelde)
Gecodeerde Instructies. God biedt de beste verklaring voor de digitale DNA-code die zich in al het leven op aarde bevindt en dit controleert (de alternatieve theorie stelt dat complexe codes, zoals de binaire codes waarmee computers werken, plotsklaps zonder enige vorm van programmeren, testen en 'debuggen' tot ontstaan kunnen komen).
Onreduceerbare Complexiteit. God biedt de beste verklaring voor volledig functionerende biologische organismen, systemen en subsystemen die niet door middel van geleidelijke evolutionaire processen zouden kunnen ontstaan zonder al op een lager evolutionair niveau volledig op te houden met functioneren (de alternatieve theorie stelt dat biologische systemen enorme, onzichtbare sprongen namen van eenvoud tot complexiteit zonder een gericht proces of vooruitziende instructies).
Dualiteit. God biedt de beste verklaring voor de afzonderlijke menselijke functies van brein en bewustzijn (materie en verstand) (de alternatieve theorie is het monisme - alleen materie bestaat en het menselijk brein lijkt slechts een afzonderlijke onderbewuste capaciteit te hebben).
Moraliteit. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van liefde, emotie, altruïsme en inherente morele/ethische waarden over de hele wereld (de alternatieve theorie stelt dat door middel van ongeleide materialistische processen een hoger menselijk bewustzijn is geëvolueerd).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |