abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2012 @ 13:09:45 #261
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111529862
knip

[ Bericht 8% gewijzigd door deelnemer op 14-05-2012 14:52:44 ]
The view from nowhere.
pi_111557152
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 23:14 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Maar jongens, we hebben gewoon de discussie gewonnen! De Atheisten hebben de laatste en beslissende slag gewonnen! Hier, op FOK! Mooi dat ik dit nog mee mag maken.
Atheisten die iets winnen?

Lol ja idd de:

-Ik doe nergens onderzoek naar awards
-Lage iq/intelligentie awards
-koppigen awards

enz enz enz
pi_111557279
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Lol ja idd de:

-koppigen awards

enz enz enz
Atheïsten zijn koppig, maar de hyperchristenen... niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2012 22:31:15 ]
  maandag 14 mei 2012 @ 22:49:55 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_111558379
gelukkig zijn christenen heel intelligent en doen ze heel veel onderzoek. Met name ID-aanhangers... die doen me toch veel onderzoek, nou.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_111565824
quote:

[..]

Lol ja idd de:

-koppigen awards

enz enz enz
Ik ben agnost.
En een discussie winnen vind ik een vreemde insteek.
Om op je punten in te gaan:
- waar wil je onderzoek naar doen?
- wat heeft IQ met enerzijds het bestaan van een god en anderzijds religie te maken?
- hier kan ik geen zinvolle vraag voor verzinnen.

Dat enzenzenz zien we daarna wel weer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111572695
quote:

[..]

Lol ja idd de:

-koppigen awards

enz enz enz
Spreuken:

quote:
Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt
...
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 18:46 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk zijn er bewijzen voor God! Anders zou er geen enkele gelovige zijn......
Vindbaar voor elk die een beetje serieus onderzoekt.
Word jij nooit es moe van al die drogredenen die je constant gebruikt?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:12:42 #267
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_111576442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:31 schreef Haushofer het volgende:

Word jij nooit es moe van al die drogredenen die je constant gebruikt?
take an educated guess..... Je ziet het overal, tegen bijgeloof is bijna geen kruid gewassen. En tegen een gehersenspoeld iemand is het helemaal lastig argumenteren...(voor een gehersenspoelde ook blijkbaar)
pi_111586301
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 22:49 schreef Molurus het volgende:
gelukkig zijn christenen heel intelligent en doen ze heel veel onderzoek. Met name ID-aanhangers... die doen me toch veel onderzoek, nou.
Hier is mijn poging om enkele primaire wetenschappelijke observaties te noemen die op het bestaan van God wijzen:

Causatie. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van het universum en alles wat zich daarin bevindt (de alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien).
Orde. God biedt de beste verklaring voor abstracte noties, zoals getallen, mathematische formules, chemische processen en natuurwetten (de alternatieve theorie stelt dat de chaotische eerste elementen zichzelf tot complexe informatiesystemen rangschikten).
Ontwerp. God biedt de beste verklaring voor de absolute complexiteit die inherent is aan de kosmologische, stellaire, planetaire, chemische en biologische systemen (de alternatieve theorie stelt dat willekeurig toeval een schijnbaar ontwerp ontwikkelde)
Gecodeerde Instructies. God biedt de beste verklaring voor de digitale DNA-code die zich in al het leven op aarde bevindt en dit controleert (de alternatieve theorie stelt dat complexe codes, zoals de binaire codes waarmee computers werken, plotsklaps zonder enige vorm van programmeren, testen en 'debuggen' tot ontstaan kunnen komen).
Onreduceerbare Complexiteit. God biedt de beste verklaring voor volledig functionerende biologische organismen, systemen en subsystemen die niet door middel van geleidelijke evolutionaire processen zouden kunnen ontstaan zonder al op een lager evolutionair niveau volledig op te houden met functioneren (de alternatieve theorie stelt dat biologische systemen enorme, onzichtbare sprongen namen van eenvoud tot complexiteit zonder een gericht proces of vooruitziende instructies).
Dualiteit. God biedt de beste verklaring voor de afzonderlijke menselijke functies van brein en bewustzijn (materie en verstand) (de alternatieve theorie is het monisme - alleen materie bestaat en het menselijk brein lijkt slechts een afzonderlijke onderbewuste capaciteit te hebben).
Moraliteit. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van liefde, emotie, altruïsme en inherente morele/ethische waarden over de hele wereld (de alternatieve theorie stelt dat door middel van ongeleide materialistische processen een hoger menselijk bewustzijn is geëvolueerd).

By the way, er is geen wonder gebeurd dat gedoetje ineens extra hersenen heeft gekregen, dit was copy-pasten.
pi_111586845
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:11 schreef Gedoetje het volgende:
De alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien.
Misschien moet je je es verdiepen in kosmologie i.p.v. Visje-posters te lezen :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 17:40:47 #270
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111587673
quote:

[..]

By the way, er is geen wonder gebeurd dat gedoetje ineens extra hersenen heeft gekregen, dit was copy-pasten.
:D

Toch knap. Je kopieerde alleen van de verkeerde site, maar dat kan gebeuren.
The view from nowhere.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:10:06 #271
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_111588938
quote:

[..]

Hier is mijn poging om enkele primaire wetenschappelijke observaties te noemen die op het bestaan van God wijzen:

[knip]

Zo'n beetje al argumenten in de copy-paste zijn al een keer in dit topic of menig andere topic voorbij gekomen en ook verworpen. Het wordt wel een beetje vermoeiend om het maar steeds over het zelfde te hebben.

Wellicht dat je nog een leuke discussie kan hebben over dualiteit, ook al zijn er sterke aanwijzingen dat dat niet bestaat, want op zich komt die niet al te vaak aan bod, in vergelijking met de rest. :')
correct me if I am fout. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:42:42 #272
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111596287
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:10 schreef Semisane het volgende:

Wellicht dat je nog een leuke discussie kan hebben over dualiteit, ook al zijn er sterke aanwijzingen dat dat niet bestaat, want op zich komt die niet al te vaak aan bod, in vergelijking met de rest. :')
correct me if I am fout. :)
Alles bestaat twee keer: 1x als een voorstelling in je hoofd en 1x in het echt. Alles wat je weet is een voorstelling in je hoofd (inclusief jijzelf) en dat alleen in zoverre de voorstelling klopt. Wel of geen ziel? Dat weten ze al niet. En dan hebben mensen het notabene over zichzelf !

Hou maar op , het wordt niets :( :D
The view from nowhere.
pi_111602230
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 20:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]
Wel of geen ziel? Dat weten ze al niet. En dan hebben mensen het notabene over zichzelf !

Hou maar op , het wordt niets :( :D
Er zijn genoeg mensen die weten dat ze een ziel hebben hoor, en daar geen seconde aan twijfelen.

Dat jij dat niet weet, en mensen die zeggen dat ze dat wel weten niet gelooft, is een andere zaak.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:35:39 #274
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111603744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:16 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die weten dat ze een ziel hebben hoor, en daar geen seconde aan twijfelen.

Dat jij dat niet weet, en mensen die zeggen dat ze dat wel weten niet gelooft, is een andere zaak.
De onenigheid over de correcte voorstelling van een mens zegt al genoeg. Velen van ons kennen zichzelf niet.
The view from nowhere.
pi_111605117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Velen van ons kennen zichzelf niet.
Dat klopt wel. Als we onszelf zouden kennen zouden we het heelal en de goden kennen.
pi_111606238
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Vind 'em wel goed klinken eigenlijk.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:13:06 #277
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111606282
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:52 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Als we onszelf zouden kennen zouden we het heelal en de goden kennen.
Een opschrift op de wand van een tempel in het Orakel van Delphi stelt: "Ken uzelf".

De opdracht die God aan Adam en Eva meegeeft is nog te doen: "Gaat heen en vermenigvuldigt u."

Maar "Ken uzelf", dat is gekkenwerk.

Er staat ook op de tempelwand: "Alles met mate".

Mijn eerste bezuinigingsvoorstel: schrap de goden.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 15-05-2012 23:33:14 ]
The view from nowhere.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:32:53 #278
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_111607340
Ontopic: kan een christelijk, of iig gelovig persoon aangeven waar zijn overtuiging op gestoeld is? Wat heeft je overgehaald om er zeker van te zijn?

Het lijkt mij namelijk raar om te vertrouwen op iets dat je, volgens de leer waarin je gelooft, niet kan doorgronden.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  dinsdag 15 mei 2012 @ 23:39:05 #279
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111607650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:32 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Het lijkt mij namelijk raar om te vertrouwen op iets dat je, volgens de leer waarin je gelooft, niet kan doorgronden.
Het leven is niet anders. Je vertrouwt op iets dat je niet kunt doorgronden.

quote:
"The Nameless is the origin of Heaven and Earth; The Named is the mother of all things."

Tao te king, vers 1
The view from nowhere.
pi_111611453
quote:

[..]

Causatie. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van het universum en alles wat zich daarin bevindt (de alternatieve theorie stelt dat "niets" explodeerde en dat dat resulteerde in alles wat we om ons heen zien).
Orde. God biedt de beste verklaring voor abstracte noties, zoals getallen, mathematische formules, chemische processen en natuurwetten (de alternatieve theorie stelt dat de chaotische eerste elementen zichzelf tot complexe informatiesystemen rangschikten).
Ontwerp. God biedt de beste verklaring voor de absolute complexiteit die inherent is aan de kosmologische, stellaire, planetaire, chemische en biologische systemen (de alternatieve theorie stelt dat willekeurig toeval een schijnbaar ontwerp ontwikkelde)
Gecodeerde Instructies. God biedt de beste verklaring voor de digitale DNA-code die zich in al het leven op aarde bevindt en dit controleert (de alternatieve theorie stelt dat complexe codes, zoals de binaire codes waarmee computers werken, plotsklaps zonder enige vorm van programmeren, testen en 'debuggen' tot ontstaan kunnen komen).
Onreduceerbare Complexiteit. God biedt de beste verklaring voor volledig functionerende biologische organismen, systemen en subsystemen die niet door middel van geleidelijke evolutionaire processen zouden kunnen ontstaan zonder al op een lager evolutionair niveau volledig op te houden met functioneren (de alternatieve theorie stelt dat biologische systemen enorme, onzichtbare sprongen namen van eenvoud tot complexiteit zonder een gericht proces of vooruitziende instructies).
Dualiteit. God biedt de beste verklaring voor de afzonderlijke menselijke functies van brein en bewustzijn (materie en verstand) (de alternatieve theorie is het monisme - alleen materie bestaat en het menselijk brein lijkt slechts een afzonderlijke onderbewuste capaciteit te hebben).
Moraliteit. God biedt de beste verklaring voor het bestaan van liefde, emotie, altruïsme en inherente morele/ethische waarden over de hele wereld (de alternatieve theorie stelt dat door middel van ongeleide materialistische processen een hoger menselijk bewustzijn is geëvolueerd).

Je stelt steeds dat god de beste verklaring biedt voor een onderwerp.
Dat wil zeggen dat er voor elke onderwerp nog andere verklaringen zijn.

Stellen dat die andere verklaringen slechter zijn, overtuigt mij niet.
Laat mij per onderwerp eens zien waarom god een betere verklaring zou zijn.
Want anders blijft het bij loos geblaat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')