abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111443186
Ik ben dus heel erg verstrooid :')

Ik loop soms naar boven om mijn tanden te poetsen en eenmaal boven moet ik weer naar beneden om iemand te vragen wat ik ook alweer ging doen. Of ik heb thee gezet en het staat een uur op het aanrecht koud te worden omdat ik het vergeten ben.

Op mijn werk is het ook erg vervelend voor iedereen dat ik alles vergeet waar ik even niet meer mee bezig ben, zodat ik allemaal half werk laat liggen.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee en is er kans dat het overgaat? ;(
pi_111443292
En je weet zeker dat je niet zwanger bent?
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_111443366
Nee, maar het speelt al een jaar of, ehm, 9.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:11:12 #4
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111443679
Dit lijkt me niet goed. En ik wil je absoluut niet bang maken (wellicht is het niks bijzonders, ik ben zeker geen expert), maar het lijkt mij verstandig om een arts te raadplegen.
Ok stelletje hokboeren
pi_111443680
Nouja, op je werk zou je met post-its ofzo kunnen werken, waar je op schrijft wat je nog moet doen en waar je mee bezig bent.
Dat zou je natuurlijk ook buiten je werk om kunnen doen, maar post-its zijn ook niet gratis he.
pi_111443683
Eigenlijk zijn we allemaal poppetjes net als in de Sims. We hebben mensen die ons besturen en net als in The Sims kan je je poppetjes taken laten vergeten. Kennelijk heb jij een trol-personage die je beheert, wel lastig ja
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_111443886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:11 schreef HaywoodJablome het volgende:
Nouja, op je werk zou je met post-its ofzo kunnen werken, waar je op schrijft wat je nog moet doen en waar je mee bezig bent.
Dat zou je natuurlijk ook buiten je werk om kunnen doen, maar post-its zijn ook niet gratis he.
Ik werk in een snackbar, moet daar op drukke tijdstippen alles doen waar de rest geen tijd voor heeft, zegmaar dingen ontdooien, sauzen, milkshakes maken etc. Pauperwerk maar ik faal er alsnog in omdat ik steeds als ze iets nieuws schreeuwen wat ik moet doen het vorige weer vergeten ben :')
Het opschrijven werkt alleen als het niet druk is :P
pi_111443929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:11 schreef padlarf het volgende:
Dit lijkt me niet goed. En ik wil je absoluut niet bang maken (wellicht is het niks bijzonders, ik ben zeker geen expert), maar het lijkt mij verstandig om een arts te raadplegen.
Mja, ik loop daar de deur al plat, dit leek me een beetje een te erg non-probleem om naar de dokter te gaan.
pi_111444056
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik werk in een snackbar, moet daar op drukke tijdstippen alles doen waar de rest geen tijd voor heeft, zegmaar dingen ontdooien, sauzen, milkshakes maken etc. Pauperwerk maar ik faal er alsnog in omdat ik steeds als ze iets nieuws schreeuwen wat ik moet doen het vorige weer vergeten ben :')
Het opschrijven werkt alleen als het niet druk is :P
werken ze daar niet met bonnetjes met de bestelling erop dan? Of zijn het juist de andere dingen, buiten de bestellingen klaarmaken om dan, die je vergeet?
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:20:53 #10
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111444115
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mja, ik loop daar de deur al plat, dit leek me een beetje een te erg non-probleem om naar de dokter te gaan.
De verstrooidheid an sich is inderdaad mee te leven, dat ben ik met je eens. Mijn punt is eigenlijk meer dat je niet weet of het een onderliggende oorzaak heeft, m.a.w. dat het een symptoom is van iets anders.
Ok stelletje hokboeren
pi_111444132
Wordt de verstrooidheid erger of blijft het constant?
pi_111444168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:19 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

werken ze daar niet met bonnetjes met de bestelling erop dan? Of zijn het juist de andere dingen, buiten de bestellingen klaarmaken om dan, die je vergeet?
We staan met 7 mensen, dus als degene bij de kassa een bon uitdraait checkt die hem op dingen die ik zou moeten klaarmaken en die worden naar mij geroepen. Of wanneer er tassen/bakjes/etc op zijn, die moet ik dan bijvullen. Dus ik kan niet echt terugkijken wat ik zou moeten doen.
pi_111444224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:21 schreef just_agirl het volgende:
Wordt de verstrooidheid erger of blijft het constant?
Het is wel af en toe veel erger, maar volgens mij hangt dat samen met hoeveel slaap ik gehad heb. Ik ben in behandeling geweest voor slaapproblemen maar nu ik geen medicijnen meer heb slaap ik vaak heel slecht. En dan is het helemaal rampzalig.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:27:01 #14
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111444429
Herkenbaar, bij komt het door m'n medicatie.
Het enige wat bij mij helpt is het te accepteren, zo ben ik nou eenmaal en ik kan wel allemaal hulpmiddelen gebruiken als lijstjes, agenda etc. Maar er is per dag altijd wel dat ik iets vergeet.
Acceptatie is dan het enige wat werkt.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_111445623
Volgens mij is dit prima te oefenen met oefeningen in je geheugen trainen en bewust zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_111446473
Ik vergeet tegenwoordig ook altijd van die kansloze dingen als vlees uit de vriezer halen en de container aan de straat zetten enzovoort. Ik ben er nog niet helemaal uit of het pure desinteresse is of een psychische aandoening. Zorgwekkond.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:13:18 #17
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_111446546
Heb ik ook wel eens last van, dan ben ik op mijn werk en vergeet ik de wasmachine aan te zetten zodat ik geen schone voetbalschoenen in de kerktoren bouwen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:22:05 #18
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111446876
Grappig, ik had vroeger het idee dat ik minder verstrooid was en beter in onthouden dan nu :P dat terwijl ik pas erg jong ben. Ik vraag me dus nu af of het toch echt door alcoholgebruik komt of omdat het gewoon bij me hoort :P ben benieuwd of ik hier meer van op steek!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_111447398
Chronisch slaaptekort als oorzaak misschien?
pi_111447476
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Chronisch slaaptekort als oorzaak?
Zou kunnen in mijn geval.
Het hangt in elk geval wel samen met slaap maar dat is op zich wel logisch omdat je dan veel minder focus hebt.
pi_111447613
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zou kunnen in mijn geval.
Het hangt in elk geval wel samen met slaap maar dat is op zich wel logisch omdat je dan veel minder focus hebt.
De kans is dan in ieder geval groot dat het weer over gaat of in ieder geval verbetert als je betere nachtrust krijgt. :)
pi_111447771
Stoppen met overmatig drank/drugs gebruik
pi_111448213
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:45 schreef Bombshell het volgende:
Stoppen met overmatig drank/drugs gebruik
Ik drink niet en mijn drugsgebruik is zeer gematigd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De kans is dan in ieder geval groot dat het weer over gaat of in ieder geval verbetert als je betere nachtrust krijgt. :)
Maar ik wil echt niet meer aan de medicijnen daarvoor, en nu gebruik ik wel melatonine vaak maar dat helpt ook maar een beetje.
pi_111448686
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:22 schreef Frag_adder het volgende:
Grappig, ik had vroeger het idee dat ik minder verstrooid was en beter in onthouden dan nu :P dat terwijl ik pas erg jong ben. Ik vraag me dus nu af of het toch echt door alcoholgebruik komt of omdat het gewoon bij me hoort :P ben benieuwd of ik hier meer van op steek!
ik weet niet hoe jong je bent, maar met je hersenen is het sowieso bergafwaarts vanaf je 21e. xD
pi_111448716
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het is wel af en toe veel erger, maar volgens mij hangt dat samen met hoeveel slaap ik gehad heb. Ik ben in behandeling geweest voor slaapproblemen maar nu ik geen medicijnen meer heb slaap ik vaak heel slecht. En dan is het helemaal rampzalig.
ik zou dit met je huisarts bespreken. Misschien hangt het samen. niet zelf hiermee blijven zitten. Er kan altijd iets aan gedaan worden, als is het maar een manier vinden om ermee om te gaan.
pi_111448772
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:59 schreef Lokasenna het volgende:
Maar ik wil echt niet meer aan de medicijnen daarvoor, en nu gebruik ik wel melatonine vaak maar dat helpt ook maar een beetje.
Kan iets van therapie misschien helpen? Er zijn veel therapieën ontwikkeld voor insomnie. Of anders misschien voor de nachtmerries.
pi_111448804
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:16 schreef just_agirl het volgende:

[..]

ik weet niet hoe jong je bent, maar met je hersenen is het sowieso bergafwaarts vanaf je 21e. xD
Dan zijn ze ongeveer pas volledig ontwikkeld. Dus eigenlijk ben je dan op je top. :7
  Moderator zaterdag 12 mei 2012 @ 01:23:17 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111448854
ik zou in ieder geval een andere baan gaan zoeken met een wat rustigere werkplek

als je hier al 9 jaar last van hebt dan kan die hectiek in de snackbar nooit goed voor je zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_111448893
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan zijn ze ongeveer pas volledig ontwikkeld. Dus eigenlijk ben je dan op je top. :7
daarom zei ik ook vanaf je 21e :) yay, het hoogtepunt van de ontwikkeling van mijn hersenen komt nog :)
pi_111449136
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:17 schreef just_agirl het volgende:

[..]

ik zou dit met je huisarts bespreken. Misschien hangt het samen. niet zelf hiermee blijven zitten. Er kan altijd iets aan gedaan worden, als is het maar een manier vinden om ermee om te gaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan iets van therapie misschien helpen? Er zijn veel therapieën ontwikkeld voor insomnie. Of anders misschien voor de nachtmerries.
Hier kan ik wel wat mee denk ik, tot nu toe ben ik eigenlijk altijd weggestuurd met medicatie, een therapie zou ik best eens willen proberen.
pi_111449153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:23 schreef sp3c het volgende:
ik zou in ieder geval een andere baan gaan zoeken met een wat rustigere werkplek

als je hier al 9 jaar last van hebt dan kan die hectiek in de snackbar nooit goed voor je zijn
Ik werk tijdelijk fulltime daar tot ik weer ga studeren, dan ga ik wat anders zoeken, heb nu niet echt de mogelijkheid ivm zwangerschap van mijn werkgever.
pi_111449332
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik werk tijdelijk fulltime daar tot ik weer ga studeren, dan ga ik wat anders zoeken, heb nu niet echt de mogelijkheid ivm zwangerschap van mijn werkgever.
je bent toch niet verantwoordelijk voor jouw werkgever.... Of heb je een contract getekend waardoor je niet weg kunt? Misschien iets minder uren maken? Je gezondheid komt eerst.
pi_111449420
iets met selffullfilling prophecy
pi_111449463
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:39 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

[..]

Hier kan ik wel wat mee denk ik, tot nu toe ben ik eigenlijk altijd weggestuurd met medicatie, een therapie zou ik best eens willen proberen.
Dat vind ik echt jammer. Voor mijn studie heb ik het een en ander moeten opzoeken erover, en daaruit bleek dat er een heleboel therapieën bestaan die erg succesvol zijn. Medicatie is vaak waar mensen zelf voor kiezen, maar je hebt ook cognitieve gedragstherapie, hypnose of ontspanningsoefeningen, stimulus control therapie, sleep hygiëne etc etc. :)
pi_111449491
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:48 schreef just_agirl het volgende:

[..]

je bent toch niet verantwoordelijk voor jouw werkgever.... Of heb je een contract getekend waardoor je niet weg kunt? Misschien iets minder uren maken? Je gezondheid komt eerst.
Ik kán wel weg als ik wil, maar iets anders vinden is ook zo makkelijk nog niet...
En ik heb wel mijn maandelijkse kosten.
De rustige tijden overdag gaan prima maar als het druk wordt en er van alles naar me geschreeuwd wordt op zaterdagavond bijvoorbeeld word ik helemaal gek. Vrijwel elke zaterdagavond kom ik thuis met het idee dat ik weer eens gefaald heb en het nu echt zat ben en niet meer terug wil, maar maandag gaat het altijd weer goed en zo ga ik nu al een half jaar door.
pi_111449514
Minder zuipen
Ik zwaai naar dieren.
pi_111449551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:58 schreef Geerd het volgende:
Minder zuipen
Zoals ik al zei, ik drink niet.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 02:02:18 #38
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_111449573
Kun je aangeven wanneer (in welke omstandigheden) het begonnen is?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_111450093
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 02:02 schreef Klaploper het volgende:
Kun je aangeven wanneer (in welke omstandigheden) het begonnen is?
Einde van mijn basisschool, geen bijzondere thuisomstandigheden, wel veel getreiter op school maar daar zal het vast niet aan hebben gelegen.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 05:07:30 #40
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_111451147
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:23 schreef sp3c het volgende:

Daar werken is zo hectisch als je het zelf laat zijn. Als jij je op laat fokken door collega's die allemaal door elkaar heen schreeuwen met wat je voor hun moet doen of doordat de tent vol staat met klanten dan is het niet goed voor je nee. En TS komt met haar posts over als iemand die zich op laat fokken :D Je mag best de instelling hebben dat mensen maar iets langer wachten als het druk is. Zolang het allemaal maar goed is.

Regel eerst maar eens dat ook jij, net zoals je collega's, kan zien wat er gedaan moet worden door middel van een lijstje, elk normaal mens vergeet dingen als iedereen maar naar ze roept zonder dat ze iets op papier hebben. Roep zelf eens een keer een bestelling naar een collega en zie wat er van terecht komt als het druk is, helemaal niks.

Iets simpels vergeten wat je ging doen dat heeft iedereen wel regelmatig denk ik, vaak zijn het dan toch dingen die niet echt belangrijk zijn. Ik zou mezelf daar niet druk over maken, gewoon een gedachte die de andere gedachte heeft vervangen dan :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_111451644
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als ik te weinig slaap ben ik ook een wezenloos figuur die niet meer weet wat hij aan het doen is.

Dus ik zou dat slapen proberen aan te pakken als ik jou was.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_111451726
laat je eens doorlichten bij de huisarts... nog verdere (psychische) problemen?
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_111452278
Het klinkt alsof je erg afwezig bent, dus dat je er lichamelijk wel bent gewoon maar jijzelf een beetje weg bent in gedachten naar de achtergrond of in ieder geval niet dusdanig in jezelf zit dat je het huidige moment bewust genoeg mee maakt om op te kunnen slaan. Iets als bewustzijnstraining kan je helpen weer meer in jezelf en dus ook in het huidige moment te komen.

Daarnaast is slecht slapen een teken van druk zijn in je hoofd, wanneer je niet echt in jezelf zit maar vooral in je hoofd dan is het daar ongetwijfeld erg druk, gaat alle energie daarheen en kom je mentaal niet goed tot rust waardoor je ook weer meer afwezig wordt.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 13 mei 2012 @ 09:53:50 #44
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_111484124
Stop in ieder geval met dat drugs gebruik, het heeft geen enkele meerwaarde.
Verder zou ik contact zoeken met een psycholoog, misschien heb je wel iets van ADD.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 13 mei 2012 @ 10:08:43 #45
285174 Evienne
never odd or even
pi_111484315
Drugsgebruik, dan denk ik aan blowen? Stoppen daarmee, want dat maakt een hectische baan onnodig chaotisch. Als je na zo'n avond thuiskomt met een kutgevoel, gaat blowen je ook niet helpen beter te slapen.

Verder kun je het geschreeuw van je collega's beperken door pro-actief te zijn. Dus zorg dat je ten allen tijde voldoende zakken, bakjes, servetjes etc. hebt liggen, bijv. inschatten hoeveel klanten er op een gemiddelde zaterdagavond langskomen en vóór de drukte al een goeie voorraad neerleggen, en de diepvriesproducten moet je ook wel op voorhand in kunnen schatten, als er nog maar 2 producten liggen, gauw aanvullen. Zélf in de gaten houden, prioriteiten stellen, niet wachten tot je collega's iets tekort komen.

Moet te doen zijn als je nuchter bent ;) en dan hoeven ze alleen nog maar naar je te roepen voor producten die direct klaargemaakt moeten worden zoals de shakes en sauzen.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zondag 13 mei 2012 @ 10:10:21 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_111484337
Heb je een druk brein of veel fantasie?
Als je merkt dat er veel in je hoofd om gaat, noteer het dan. Letterlijk! Op een papiertje dus. Dat geeft je een hoop rust in je hoofd.

Jij kunt gewoon maar een ding tegelijk. Accepteren.
(Un)masking for the greater good.
pi_111484601
Drink je overdag veel caffeine of iets dergelijks? :)
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2012 09:53 schreef cvboer het volgende:
Stop in ieder geval met dat drugs gebruik, het heeft geen enkele meerwaarde.
Verder zou ik contact zoeken met een psycholoog, misschien heb je wel iets van ADD.
Als ze een autisme aanverwante stoornis zou hebben, gaat dit probleem daar nog niet van weg.
  zondag 13 mei 2012 @ 10:33:26 #48
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_111484704
Niet iedereen die verstrooid is heeft ADD of autisme.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')