Zo lachen. Hier ligt dan gans het land op z'n kop en daar roepen ze: ach, shallow one, biertje?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
5.5 op de richterschaal...shallow one
Mijn ervaring met loopgroepen is dat er altijd subgroepjes van 2 of 3 gevormd worden op basis van tempo. En dat gebeurt gewoon natuurlijk, je gaat nu eenmaal lopen met iemand die ongeveer hetzelfde tempo heeft.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:53 schreef DJMO het volgende:
en wat voor de een rustig inlopen is, is voor de ander al het onderste uit de kan halen. Daarom weiger ik pertinent bij een groep te gaan. ik bepaal liever m'n eigen tempo .. als ik dan voel dat het teveel is, kan ik afzwakken zonder dat er iemand gilt dat ik te langzaam ga of sneller moet terwijl ik voel dat ik dat niet aankan ...
Zekerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:14 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Egoboost![]()
Ik loop ook in een short dat ik droeg toen ik 14 was, gaat wel wat lastig over de heupen heen nu
inderdaad, ook bij mijn loopgroep valt het deelnemersveld al snel uit elkaar maar het is wel zo dat de snelsten op een gegeven moment omdraaien en de langzamere lopers ophalen om zo de ploeg bij elkaar te houdenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
Mijn ervaring met loopgroepen is dat er altijd subgroepjes van 2 of 3 gevormd worden op basis van tempo. En dat gebeurt gewoon natuurlijk, je gaat nu eenmaal lopen met iemand die ongeveer hetzelfde tempo heeft.
En in een goede loopgroep krijg je geen gezeik over je tempo.
Waar? Ik heb wel iets vreemds gevoeld.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dank je MoBlo...zit na te hijgen van stevige aardbeving hier, F%$K, het blijft scary stuff
lijkt me sterk dat het de zelfde was...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef sararaats het volgende:
[..]
Waar? Ik heb wel iets vreemds gevoeld.
Nog niet. Ik wacht tot ik de echografie van m'n schildklier achter de rug heb. Volgens m'n huisarts ligt daar het probleem met de hoge hartslag.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat het de zelfde was...
Sara, ben je al wezen lopen? en zo ja, hoe ging het?
Dat zeiden ze in Christchurch ook tegen me. "Girl, no worry, it was a minor tremorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
5.5 op de richterschaal...shallow one
Intervallen helpen inderdaad om je snelheid op te krikken, maar moet je ook weer niet te veel doen, ik las in het andere topic tussen de 5 en 10 % van je trainingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:40 schreef slacker_nl het volgende:
@Viking84 hoe train jij normaal? Je loopt alleen 5/10km en dan nog een langere duurloop toch?
Is het misschien niet een idee om eens intervallen erbij te gaan doen, ipv die langere duurloop? Daarmee verhoog je uiteindelijk ook je tempo op je duurloop.
Verder zou ik echt als tip willen geven om een paar keer wel met Garmin te lopen, maar om niet te kijken tussentijds naar wat je tempo is en even puur op gevoel te lopen. Daarna kan je gaan analyseren hoe hard je liep en wat je gevoel daarbij was, tijdens het drinken van je shake fzo. Probeer dat tempogevoel te krijgen zonder op dat horloge te kijken. En als je langzamer gaat, dat is misschien minder leuk, maar probeer je er niet druk om te maken. Een andere keer loop je harder dan je verwacht had..
Als je dat tempogevoel een beetje hebt ontwikkeld kan je daarna feilloos (of bijna feilloos) aanvoelen of je het goede tempo hebt op een loop en dan kan je dat eventueel even nakijken op je Garmin.
Ennuh, koop dat boek van Honselaar, denk dat jij er bijzonder veel aan gaat hebben. Je bent gedreven en met die schema's kan je denk ik wel je doelen van harder lopen gaan halen en beter vormgeven.
1 op de 4 trainingen zijn bij mij intervaltrainingen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:42 schreef MaleDuck het volgende:
Intervallen helpen inderdaad om je snelheid op te krikken, maar moet je ook weer niet te veel doen, ik las in het andere topic tussen de 5 en 10 % van je trainingen.
Ik doe nooit interval trainingen, omdat ik ook nog korfbal naast het hardlopen en dat is al veel interval, dus de snelheid haal ik daar uit.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
1 op de 4 trainingen zijn bij mij intervaltrainingen.
ik doe eigenlijk te weinig interval training maar daarintegen wel behoorlijk wat heuvelwerkquote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
1 op de 4 trainingen zijn bij mij intervaltrainingen.
Ik heb 3 keer in Taiwan een aardbeving meegemaakt. Aparte gewaarwording. Vooral de eerste keer.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dank je MoBlo...zit na te hijgen van stevige aardbeving hier, F%$K, het blijft scary stuff
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |