Ik zie regelmatig groepjes rondhobbelend in de buurt van mijn sportcentrum, wat ook wel echt groot is en héél geschikt voor allerlei atletiekonderdelen:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
btw MoBlo...wordt er in Pommy land eigenlijk veel "georganiseerd" gelopen? lokale loopgroepen etc?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen dus lopen met een korte broek, denk ik
Evy les 13
♥ || Baby catcher in training || ♥
mijn laatste vijf km rond, interval training dus niet aan één stuk was deze:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:32 schreef Runkle het volgende:
ik hou niet zo van met mensen lopen, praten en rennen is echt een no go bij mij, dan raak ik buiten adem haha.
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel calorieen je verbrand als je ongeveer 5 km rent? Ik heb helaas niet van die slimme apps
Valt weinig over te zeggen, afhankelijk van gewicht, geslacht, leeftijd, snelheid, terrein, hoogteverschillen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:32 schreef Runkle het volgende:
ik hou niet zo van met mensen lopen, praten en rennen is echt een no go bij mij, dan raak ik buiten adem haha.
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel calorieen je verbrand als je ongeveer 5 km rent? Ik heb helaas niet van die slimme apps
ik ga altijd uit van ongeveer 90 claorieen per kilometer...maar ik loop niet om calorieen kwijt te raken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:32 schreef Runkle het volgende:
ik loop 1 keer per week bij de club en dat vind ik prettig voor de motivatie maar daarna weer lekker alleenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ik houd niet zo van in groepjes lopen, vind met z'n tweeën al een uitdaging
Ben niet zo van het rekening houden met mensen.![]()
Bij een goede loopgroep gaat niemand zeggen dat je te langzaam loopt, of te snel (al hebben ze het wel tegen mij gezegd... maar dan betekend het dat ik voor mijn kunnen echt te chill aan het lopen ben).quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:53 schreef DJMO het volgende:
en wat voor de een rustig inlopen is, is voor de ander al het onderste uit de kan halen. Daarom weiger ik pertinent bij een groep te gaan. ik bepaal liever m'n eigen tempo .. als ik dan voel dat het teveel is, kan ik afzwakken zonder dat er iemand gilt dat ik te langzaam ga of sneller moet terwijl ik voel dat ik dat niet aankan ...
ik heb tijdens m'n run vandaag serieus geprobeerd langzamer te lopen, maar op de een of andere manier kan ik gewoon geen kortere of langzamere passen maken zonder het gevoel te krijgen in 'slow-motion' te lopen. ik hoorde vandaag ook weer van RD dat hij vond dat ik zo'n snel tempo had, maar ik heb maar heel weinig aan lichaam mee te sjouwen .. dus hoef er ook weinig voor te doen om snel te lopen zeg maar.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Bij een goede loopgroep gaat niemand zeggen dat je te langzaam loopt, of te snel (al hebben ze het wel tegen mij gezegd... maar dan betekend het dat ik voor mijn kunnen echt te chill aan het lopen ben).
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:28 schreef Yuki het volgende:
Morgenochtend weer
Ben nu bij m'n ouders, net even lopen neuzen in m'n oude sportkleding.
Echt bizar, ik kom nog in alle 4 m'n oude loopbroekenEgoboostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen dus lopen met een korte broek, denk ik
Evy les 13![]()
Ik loop ook in een short dat ik droeg toen ik 14 was, gaat wel wat lastig over de heupen heen nu
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Wút?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dank je MoBlo...zit na te hijgen van stevige aardbeving hier, F%$K, het blijft scary stuff
als je in de middag gaat, fiets ik wel een stuk met je opquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:17 schreef robdriessen het volgende:
Om drie uur van werk mogen vertrekken, je denkt nog even langs de IKEA te gaan, en als je er uit komt zit heel Rotterdam verkeersmatig op slot i.v.m. zwaar ongeluk bij de Beneluxtunnel. En dan is het acht uur eer je thuis bent i.p.v. vijf. Goede humeur is nog steeds ver te zoeken. Als paardenmiddel nu relaxte jazz opstaan. Rennen is ook niets meer van gekomen. Morgen meteen na het opstaan dan maar. Rotdag.
Zo lachen. Hier ligt dan gans het land op z'n kop en daar roepen ze: ach, shallow one, biertje?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
5.5 op de richterschaal...shallow one
Mijn ervaring met loopgroepen is dat er altijd subgroepjes van 2 of 3 gevormd worden op basis van tempo. En dat gebeurt gewoon natuurlijk, je gaat nu eenmaal lopen met iemand die ongeveer hetzelfde tempo heeft.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:53 schreef DJMO het volgende:
en wat voor de een rustig inlopen is, is voor de ander al het onderste uit de kan halen. Daarom weiger ik pertinent bij een groep te gaan. ik bepaal liever m'n eigen tempo .. als ik dan voel dat het teveel is, kan ik afzwakken zonder dat er iemand gilt dat ik te langzaam ga of sneller moet terwijl ik voel dat ik dat niet aankan ...
Zekerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:14 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Egoboost![]()
Ik loop ook in een short dat ik droeg toen ik 14 was, gaat wel wat lastig over de heupen heen nu
inderdaad, ook bij mijn loopgroep valt het deelnemersveld al snel uit elkaar maar het is wel zo dat de snelsten op een gegeven moment omdraaien en de langzamere lopers ophalen om zo de ploeg bij elkaar te houdenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:37 schreef Yuki het volgende:
[..]
Mijn ervaring met loopgroepen is dat er altijd subgroepjes van 2 of 3 gevormd worden op basis van tempo. En dat gebeurt gewoon natuurlijk, je gaat nu eenmaal lopen met iemand die ongeveer hetzelfde tempo heeft.
En in een goede loopgroep krijg je geen gezeik over je tempo.
Waar? Ik heb wel iets vreemds gevoeld.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dank je MoBlo...zit na te hijgen van stevige aardbeving hier, F%$K, het blijft scary stuff
lijkt me sterk dat het de zelfde was...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:55 schreef sararaats het volgende:
[..]
Waar? Ik heb wel iets vreemds gevoeld.
Nog niet. Ik wacht tot ik de echografie van m'n schildklier achter de rug heb. Volgens m'n huisarts ligt daar het probleem met de hoge hartslag.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 07:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat het de zelfde was...
Sara, ben je al wezen lopen? en zo ja, hoe ging het?
Dat zeiden ze in Christchurch ook tegen me. "Girl, no worry, it was a minor tremorquote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
5.5 op de richterschaal...shallow one
Intervallen helpen inderdaad om je snelheid op te krikken, maar moet je ook weer niet te veel doen, ik las in het andere topic tussen de 5 en 10 % van je trainingen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:40 schreef slacker_nl het volgende:
@Viking84 hoe train jij normaal? Je loopt alleen 5/10km en dan nog een langere duurloop toch?
Is het misschien niet een idee om eens intervallen erbij te gaan doen, ipv die langere duurloop? Daarmee verhoog je uiteindelijk ook je tempo op je duurloop.
Verder zou ik echt als tip willen geven om een paar keer wel met Garmin te lopen, maar om niet te kijken tussentijds naar wat je tempo is en even puur op gevoel te lopen. Daarna kan je gaan analyseren hoe hard je liep en wat je gevoel daarbij was, tijdens het drinken van je shake fzo. Probeer dat tempogevoel te krijgen zonder op dat horloge te kijken. En als je langzamer gaat, dat is misschien minder leuk, maar probeer je er niet druk om te maken. Een andere keer loop je harder dan je verwacht had..
Als je dat tempogevoel een beetje hebt ontwikkeld kan je daarna feilloos (of bijna feilloos) aanvoelen of je het goede tempo hebt op een loop en dan kan je dat eventueel even nakijken op je Garmin.
Ennuh, koop dat boek van Honselaar, denk dat jij er bijzonder veel aan gaat hebben. Je bent gedreven en met die schema's kan je denk ik wel je doelen van harder lopen gaan halen en beter vormgeven.
1 op de 4 trainingen zijn bij mij intervaltrainingen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:42 schreef MaleDuck het volgende:
Intervallen helpen inderdaad om je snelheid op te krikken, maar moet je ook weer niet te veel doen, ik las in het andere topic tussen de 5 en 10 % van je trainingen.
Ik doe nooit interval trainingen, omdat ik ook nog korfbal naast het hardlopen en dat is al veel interval, dus de snelheid haal ik daar uit.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
1 op de 4 trainingen zijn bij mij intervaltrainingen.
ik doe eigenlijk te weinig interval training maar daarintegen wel behoorlijk wat heuvelwerkquote:Op zaterdag 12 mei 2012 08:44 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
1 op de 4 trainingen zijn bij mij intervaltrainingen.
Ik heb 3 keer in Taiwan een aardbeving meegemaakt. Aparte gewaarwording. Vooral de eerste keer.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
Goed bezig !quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:28 schreef linebear het volgende:
Les 12 van Renate gelopen. Het was een pittige, een duurloop van 18 minuten. Ben zo trots dat ik hem helemaal heb uitgelopen zonder te wandelen. Heb 3,42 km gelopen met een gemiddelde van 5,29 per km.
Dat vind ik ook wel het voordeel van een smartphone app. Je hoort je tempo alleen om de kilometer. Je bent je dus niet continue bewust van je snelheid.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:33 schreef Viking84 het volgende:
Dank voor alle hardlooptips. Ben idd een slaaf van mn Garmin geworden en ga bij de volgende 5km mn maar niet op mn Garmin kijken want het wordt er niet leuker op zo, de hele tijd die frustratie en angst dat je tempo weer zal zakken. Boek van Honselaar zag ik al een keer voorbijkomen en lijkt me idd wel wat dus die komt op mn lijstje.
ik heb runkeeper zo ingesteld dat ik het elke vijf minuten hoor en elke gelopen kilometer. Was gisteren wel blij, ik tikte de vijf km af in 33 minuten. Ik heb gisteren goed op m'n snelheid gelet, en geprobeerd langzamer te lopen, maar ik merkte dat ik wel kon versnellen, maar langzamer lopen ging gewoon echt nietquote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel het voordeel van een smartphone app. Je hoort je tempo alleen om de kilometer. Je bent je dus niet continue bewust van je snelheid.
Nee! Mijn loopjes moeten wel geregistreerd worden natuurlijkquote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:47 schreef .M. het volgende:
Cold turkey dat ding thuislaten?
Elke 10 seconden op je lege mouw kijken
Dat heb ik ook, behalve als ik een nieuw tempo aan het uitproberen ben kijk ik er wat vaker op. 6:22 lukt me niet om in te schatten en dan is een blik op m'n foon wel handig. Maar meestal is het dus alleen per km een laptime (die ik soms ook verkeerd hoor..).quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb Endomondo zo ingesteld dat ie alleen per kilometer iets zegt. "Lap time, 6 minutes, 35 seconds". Vind ik op het moment meer dan genoeg informatie.
Ditquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:26 schreef Wiehoe het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook half de fun van het hardlopen, zo'n app. Het biedt voor mij veel meerwaarde. Vooral na de loop trainingen vergelijken vind ik wel erg leuk. Ook te zien dat je vooruitgang boekt.
Maar ik ben dan misschien ook een grafiekjes fetisj...
ding in je kontzak stoppen terwijl je loopt (of in ander zakje dat je ergens hebt in je kleding)? Kom je ook niet in de verleiding als je 'm om je pols zietquote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:31 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga mijn Garmin morgen zo instellen dat 'ie alleen de afgelegde afstand en de gelopen tijd laat zien. Of misschien zelfs wel alleen de afgelopen afstand (want anders ga ik in m'n hoofd toch weer zitten rekenen). Ken mezelf: ik ga toch op die Garmin lurken, ook al trek ik m'n mouw eroverheen. Dus dan maar zo
. En morgen doe ik een duurloop en dan vind ik snelheid minder belangrijk, dus dat is wel een mooie manier om 'op gevoel lopen' uit te proberen.
Komt welquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:42 schreef streamnl het volgende:
@Guppyfriend
Tju, jij loopt in 1 run hetzelfde als ik in twee..... wacht maar tot ik zo goed ben :p
Valt mee toch, 35 euroquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb trouwens goede oortjes gevondeneindelijk! Deze:
[ afbeelding ]
Adidas & Sennheiser MX 680 Sports. Kocht met m'n airmiles, normaal zou ik ze echt te duur gevonden hebben. Blij mee!
Ik vond dat best veel geldquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:00 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Valt mee toch, 35 euro?
Ik ren met m'n beats van 240 euro
Vind het alleen een nadeel dat zo'n koptelefoon zo warm is aan mijn hoofd.
En de standaard oortjes die je bij de iPhone krijgt vind ik ook niet fijn.
Misschien ga ik dezelfde wel bestellen![]()
Blijven ze goed zitten, en hoe is het geluid?
Dat vin-dingetje moet in de plooi boven je oorgat. Snap je?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:03 schreef streamnl het volgende:
@Guppyfriend
Waar zijn die dingen aan de bovenkant voor van je oordopjes?
En zoals mijn bovenbuurman al aangeeft: Hoe is het geluid en blijven ze goed zitten?
Aaaah ik snap het.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat vin-dingetje moet in de plooi boven je oorgat. Snap je?
Ik twijfelde eerst ook een beetje hoor, maar ik merk er niks van. Het is een soort rubber dingetje, geen hard plasticquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:06 schreef streamnl het volgende:
[..]
Aaaah ik snap het.
Hmmm mij persoonlijk lijkt dat juist niet prettig maar ik heb het nog niet gehad dus ik mag er eigenlijk geen oordeel over geven.
daarom mag ik er ook geen oordeel over vellenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik twijfelde eerst ook een beetje hoor, maar ik merk er niks van. Het is een soort rubber dingetje, geen hard plastic
Gebruik je zo'n hartslagmeter echt intensiefquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:09 schreef streamnl het volgende:
[..]
daarom mag ik er ook geen oordeel over vellen![]()
Ik had verwacht dat ik ook erg aan mijn hartslagmeter ging irriteren, die voel ik na 100 meter ook niet meer.
Dat heb ik ook heel erg, dat ik dat denk. Terwijl ik het nog nooit geprobeerd heb, een hardslagmeter.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:09 schreef streamnl het volgende:
[..]
daarom mag ik er ook geen oordeel over vellen![]()
Ik had verwacht dat ik ook erg aan mijn hartslagmeter ging irriteren, die voel ik na 100 meter ook niet meer.
Ik ben vrij nieuw in deze sport en ik heb echt zo'n ding nodig anders ga ik te ver. Ik kan mezelf echt tot het uiterst persen... En overal lees ik dat ik rustig moet opbouwen. En daar ben ik mee bezig...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:10 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Gebruik je zo'n hartslagmeter echt intensief?
Want je kan toch al redelijk veel opmaken aan je ademhaling ?
Netjes gedaan. Je had het weer denk ik wel mee. Niet te warm (of benauwd) en het is droog. Tenminste hier in regio Eindhoven...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:12 schreef xzaz het volgende:
Zo, 7k wedstrijd zit er weer op. Again ik startte veel te ver achteraan waardoor ik gewoon laat op gang kwam. 't Ging allemaal wel prima eigenlijk, heb nu wel enorme spierpijn maar daar valt mee te leven en is ook logisch. Geen last van me knieën gehad *feesje*. Tijd weet ik niet meer precies, ergens rond de 32 minuten dacht ik, even wachten op de uitslagen. Lekker gelopen
Bedankt! Inderdaad het was geweldig weer! Deze wedstrijd was rond een meer in de Polder dicht bij het laagste punt van Nederland waar het altijd waait ook wanneer het weerbericht windkracht 0 aangeeft. Maar het parcours was prima uitgezet om zo min mogelijk hinder te hebben van de wind. Het was weer leuk om onder een grote groep mensen te lopen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:12 schreef streamnl het volgende:
Netjes gedaan. Je had het weer denk ik wel mee. Niet te warm (of benauwd) en het is droog. Tenminste hier in regio Eindhoven...
als je de beste wilt zijn, moet je 30-40 km per week lopen, anders win je niet van AntiChristquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:33 schreef streamnl het volgende:
[..]
Dit
EN ik wil over de beste in zijn (ik weet dat ik dat niet ben maar ik wil dat wel) dus als ik zie dat ik te ver ben gezakt met de Fok! hardloopgroep! dat geeft voor mij weer een extra prikker om te gaan lopen.
(ik heet daar trouwens Bjorn, ik ben die malloot die deze week 2 keer voor 0600 ging lopen om aan mijn (evy's) schema te kunnen houden.....)
Ik weet het. Hij loopt 1 keer en staat meteen bovenaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
als je de beste wilt zijn, moet je 30-40 km per week lopen, anders win je niet van AntiChrist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |