abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113279041
ik heb deze kaart!! :-)
via postcrossing gehad!

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Molly bijt tegenwoordig nagels, hebben we gemerkt. We hebben ze al meer dan een jaar niet meer geknipt :o wel handig!

BTW, ever heard of the Dessert Jackrabbit? O+
[ afbeelding ]
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 17:11:35 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_113279146
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:08 schreef Dandilion het volgende:
ik heb deze kaart!! :-)
via postcrossing gehad!

[..]

Ik heb hem ook via Postcrossing gehad :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:29:02 #203
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_113279619
We kunnen best met z'n 2'en op 1 plankje liggen

Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 17:49:23 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_113280096
Wat een dare-devils :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113280146
Hihihi, die ene kukelt er bijna af, 't plankje buigt behoorlijk naar voren :+
  zaterdag 23 juni 2012 @ 21:18:04 #206
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_113287594
Hoi iedereen, ik mag me ook melden hier want vanaf vandaag zijn we de trotse eigenaar van ons eigen konijnenkoppeltje:

wit met grijs is het rammetje en de vos/rossige is de voedster, beiden uit het asiel. Nog niet zo heel lang een koppel. Het rammetje was alleen gekomen toen z'n voedster niet zo lang geleden overleed en toen zijn deze gekoppeld, maar het gaat erg goed ("liefde op het eerste gezicht") volgens het asiel. Zij ligt ook wel erg graag tegen hem aan en hij likt haar oren schoon, dus ik neem aan dat dat wel een goed teken is ja.

Oh en de asielnamen vonden we niet zo leuk, bij ons heten ze Dexter en Deedee.
klerkje
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 21:57:41 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_113289497
Wat een leukies zo samen O+ Heel veel plezier met je nieuwe nijnen
  zondag 24 juni 2012 @ 18:05:25 #208
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_113322413
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 16:15 schreef dutchdevil het volgende:
Wow! Wat een oren heeft die desert jackrabbit :o

Gommie blijft af en toe nog van die piepende geluidjes maken als hij loopt maar verder lijkt er niets mis met hem dus ga er gewoon vanuit dat het niets ernstigs is.

Nog wel een vraag aan de konijnenbezitters hier die een konijn binnen hebben: hoe/waarmee maken jullie het hok schoon? Eerder deed ik het altijd met heet water en hadden we altijd een spray van de Discus met citroen geur zodat het allemaal weer fris rook. Maar zoals veel dingen die we kopen is dit ook niet meer te koop ;( Dus ik ben op zoek naar een alternatief.
Allesreiniger en voor de urineplekken kalkreingiger van de AH :7
  zondag 24 juni 2012 @ 19:03:02 #209
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_113324620
vraagje: kiezen konijnen zelf hun toilet hoekje uit of kan je dat een beetje sturen? In het asiel deze ze hun behoefte veel op en om een soort stoeptegel in de ren (onder het dichte nachthok). Ik heb dat geprobeerd na te bootsen maar ze hebben er nog niet echt hun behoefte gedaan. Nu is dat ook wel logisch zo na zo'n eerste spannende dag met allemaal nieuwe indrukken, maar goed het zou handig zijn als het iet wat te sturen is.

Hoe vaak maak je het hok schoon? En dan alles of alleen het toiletgedeelte (met name de urineplek zeg maar)? Ik begrijp ook dat de blindedarmkeutels door de konijnen opgegeten moeten worden. Zien die er anders uit? Of laat je keutels standaard toch (een tijdje) liggen ofzo?

Sorry als het stom klinkt hoor.

Dexter en Dee Dee doen het goed trouwens. Dexter is echt heel onderzoekend en ik kan hem op z'n kopje tussen de oogjes ook wel aaien. Hij eet biks uit de hand en hij weet al heel goed dat ik van het eten ben haha. Dee Dee is een stuk groter maar een toch een stukje afwachtender. Nieuwsgierig is ze ook en ze hupt gewoon overal heen (alleen nieuwe dingen moet Dexter eerst doen, zoals voor het eerste het trapje af). Biks uit mn hand (door het tralies heen) heeft ze 1x keer gedaan, maar vind ze toch wel een beetje eng.

Gisteren waren we bang dat ze niet zouden drinken, maar 's avonds had Dexter de fles al gevonden en gebruikt en 's nachts was het af en toe een kabaal van die fles haha. 's ochtends zal ik dat Dee Dee ook flink aan het drinken was en er sowieso veel uit de fles was, dus dat gaat ook goed. De bal van touw die in de ren lag als speeltje is inmiddels finaal kapot geknaagd: dat gaat snel! :D
klerkje
  maandag 25 juni 2012 @ 09:50:16 #210
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113353028
Wat een grappig topic!
Ik heb zelf twee konijnen. Het zijn twee broertjes van elkaar die al vanaf het begin bij elkaar zitten. Als je ze in een kleine ren zet waar ze gras kunnen eten dan worden ze onrustig en gaan ze dreigen naar elkaar. Ook rennen ze dan op elkaar af bedreigd. Daarom ben ik daar maar mee gestopt.
De konijnen leven/lopen/rennen/slapen 24/7 in een deel van onze tuin. Ze hebben ongeveer 80m² tot hun beschikking dus ze kunnen elkaar wel ontlopen, mocht dat nodig zijn.
Af en toe doen ze "raar", dan springt het ene konijn op het andere en beginnen ze te neuken (hoe zeg je dat met een mooi woord?)

Ze vreten wel echt alles wat los en vast zit! Ze hebben voor een paar honderd euro aan struiken kapot gevreten.
pi_113355191
dat zijn trosjes keine poepjes ofzo....

ik gebruik hier trouwens kattengrint op de toilet.. Werkt iets beter dan zaagsl en houtsnippers en die meuk. En ze vindt het zelf lekker om het in de hele kooi te hebben. Gaat er languit in liggen graven tot het allemaal goed ligt en gaat dan in coma/slapen.

scheelt ook in de geur ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_113355235
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 09:50 schreef MrBaas het volgende:
Wat een grappig topic!
Ik heb zelf twee konijnen. Het zijn twee broertjes van elkaar die al vanaf het begin bij elkaar zitten. Als je ze in een kleine ren zet waar ze gras kunnen eten dan worden ze onrustig en gaan ze dreigen naar elkaar. Ook rennen ze dan op elkaar af bedreigd. Daarom ben ik daar maar mee gestopt.
De konijnen leven/lopen/rennen/slapen 24/7 in een deel van onze tuin. Ze hebben ongeveer 80m² tot hun beschikking dus ze kunnen elkaar wel ontlopen, mocht dat nodig zijn.
Af en toe doen ze "raar", dan springt het ene konijn op het andere en beginnen ze te neuken (hoe zeg je dat met een mooi woord?)

Ze vreten wel echt alles wat los en vast zit! Ze hebben voor een paar honderd euro aan struiken kapot gevreten.
hompen :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 25 juni 2012 @ 11:33:46 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113355824
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:13 schreef Dottey het volgende:

[..]

hompen :D
Ja dat hompen dus is dus dominantie tonen. Juist omdat het twee mannetjes zijn zullen ze dat ook nog snel doen. Eigenlijk is de combo met twee mannetjes ook nooit goed, zelfs niet als het broertjes zijn. Beter zou zijn om er twee koppeltjes van te maken met nog 2 vrouwtjes (als er maar 1 vrouwtje is dan gaan ze vechten over dat ene vrouwtje). Maargoed, dat kan niet altijd en de situatie is zoals ie nu is toch ;). Zijn ze verder wel aanhankelijk naar je etc. ?:)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:05:17 #214
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113357098
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja dat hompen dus is dus dominantie tonen. Juist omdat het twee mannetjes zijn zullen ze dat ook nog snel doen. Eigenlijk is de combo met twee mannetjes ook nooit goed, zelfs niet als het broertjes zijn. Beter zou zijn om er twee koppeltjes van te maken met nog 2 vrouwtjes (als er maar 1 vrouwtje is dan gaan ze vechten over dat ene vrouwtje). Maargoed, dat kan niet altijd en de situatie is zoals ie nu is toch ;). Zijn ze verder wel aanhankelijk naar je etc. ?:)
Soms zit het zwarte konijn op het witte konijn en soms andersom. Ze zijn niet echt aanhankelijk, uit zich zelf komen ze nooit naar je toe en als je hen probeert te aaien dan rennen ze meestal weg. (niet altijd)
  maandag 25 juni 2012 @ 12:08:36 #215
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113357232
En over dat koppeltje... Dan moeten we de 2 mannetjes ook nog laten castreren en dat zie ik niet zo zitten. (niet dat ik het zelf ga doen, haha :P )
Maar volgens mij gaat het nu wel goed, ze liggen vaak naast elkaar, rennen soms achter elkaar aan. Heel soms ontlopen ze elkaar, dat wel.
  maandag 25 juni 2012 @ 13:17:43 #216
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113359828
Castreren is idd iets wat erbij komt dan. Het is opzich niet erg als ze wel een dominante trekjes vertonen. Doen mijn 2 konijnen ook (2 dames), maar als ze echt constant zouden vechten dan zou het natuurlijk niet zo goed zijn. Het scheelt dat ze de ruimte hebben ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113367017
twee konijnen van gelijk geslacht samen blijft altijd instabiel. had zelf ooit twee dames maar naar 3,5 jaar samen van de ene op de andere dag knokken, tot bloedens toe en elkaar echt naar het leven staan. In de opvang horen we dit soort verhalen vaak vaqn 2 dames of van 2 heren samen. Beste kun je ze castreren liefst zo snel mogelijk voordat ze echt gevochten hebbne. Is er eenmaal echt strijd geweest word het doorgaans een stuk moeilijker ze weer vredig samen te krijgen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 25 juni 2012 @ 15:37:47 #218
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113367284
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:32 schreef Partingglass het volgende:
twee konijnen van gelijk geslacht samen blijft altijd instabiel. had zelf ooit twee dames maar naar 3,5 jaar samen van de ene op de andere dag knokken, tot bloedens toe en elkaar echt naar het leven staan. In de opvang horen we dit soort verhalen vaak vaqn 2 dames of van 2 heren samen. Beste kun je ze castreren liefst zo snel mogelijk voordat ze echt gevochten hebbne. Is er eenmaal echt strijd geweest word het doorgaans een stuk moeilijker ze weer vredig samen te krijgen.
De konijnen hebben een groot verblijf, raadt je het dan nog steeds aan?
pi_113376584
Hallo iedereen, ik wil even melden dat smarty is gecastreerd. :*
pi_113376988
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 15:37 schreef MrBaas het volgende:

[..]

De konijnen hebben een groot verblijf, raadt je het dan nog steeds aan?
Een groot verblijf maakt het meestal wel beter. Ik zou het evengoed doen. Een catratei van een Ram is geen heel grote ingreep. En ik heb gemerkt dat er zelfs na een aantal jaar nog hommeles kan komen. (ik ken overigens ook ex-voedster x ex-ram koppels waar dat het geval was dus iets garanderen doet het nooit natuurlijk)

Ik weet niet hoe oud de twee van jou nu zijn?
pi_113377001
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:44 schreef AppelCake het volgende:
Hallo iedereen, ik wil even melden dat smarty is gecastreerd. :*
Hoe maakt hij het?
pi_113377048
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:53 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Hoe maakt hij het?
Hij is heel erg rustig... maar hij eet en drinkt wel weer goed! :*
  maandag 25 juni 2012 @ 20:17:51 #223
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113381557
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:53 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Een groot verblijf maakt het meestal wel beter. Ik zou het evengoed doen. Een catratei van een Ram is geen heel grote ingreep. En ik heb gemerkt dat er zelfs na een aantal jaar nog hommeles kan komen. (ik ken overigens ook ex-voedster x ex-ram koppels waar dat het geval was dus iets garanderen doet het nooit natuurlijk)

Ik weet niet hoe oud de twee van jou nu zijn?
Ze zijn ongeveer 3 jaar.
pi_113392402
Ik gebruik citronella om de bak mee schoon te maken.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_113399246
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:17 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ze zijn ongeveer 3 jaar.
Ik zou zelf castratie overwegen. Maar meer omdat ik te vaak gehoord heb at hetzelfs op latere leeftijd nog fout ging. We hadden laatst in de opvang mensen die een van hun rammetje kwamen afstaan en een voedster adopteerde voor de overgebleven ram. De mannen hadden 5 jaar samen gewoond. Maar aa nde andere kant van de schutting was een voedster komen wonen bij de buren de geur van die dame maakte de mannen hormonalen gingen ze toch nog knokken.

Ik ken echter ook verhalen van konijnen van gelijk geslacht die hun hele leve zonder problemen samen gewoond hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')