quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Molly bijt tegenwoordig nagels, hebben we gemerkt. We hebben ze al meer dan een jaar niet meer gekniptwel handig!
BTW, ever heard of the Dessert Jackrabbit?
[ afbeelding ]
Ik heb hem ook via Postcrossing gehadquote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:08 schreef Dandilion het volgende:
ik heb deze kaart!! :-)
via postcrossing gehad!
[..]
Allesreiniger en voor de urineplekken kalkreingiger van de AHquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:15 schreef dutchdevil het volgende:
Wow! Wat een oren heeft die desert jackrabbit![]()
Gommie blijft af en toe nog van die piepende geluidjes maken als hij loopt maar verder lijkt er niets mis met hem dus ga er gewoon vanuit dat het niets ernstigs is.
Nog wel een vraag aan de konijnenbezitters hier die een konijn binnen hebben: hoe/waarmee maken jullie het hok schoon? Eerder deed ik het altijd met heet water en hadden we altijd een spray van de Discus met citroen geur zodat het allemaal weer fris rook. Maar zoals veel dingen die we kopen is dit ook niet meer te koopDus ik ben op zoek naar een alternatief.
hompenquote:Op maandag 25 juni 2012 09:50 schreef MrBaas het volgende:
Wat een grappig topic!
Ik heb zelf twee konijnen. Het zijn twee broertjes van elkaar die al vanaf het begin bij elkaar zitten. Als je ze in een kleine ren zet waar ze gras kunnen eten dan worden ze onrustig en gaan ze dreigen naar elkaar. Ook rennen ze dan op elkaar af bedreigd. Daarom ben ik daar maar mee gestopt.
De konijnen leven/lopen/rennen/slapen 24/7 in een deel van onze tuin. Ze hebben ongeveer 80m² tot hun beschikking dus ze kunnen elkaar wel ontlopen, mocht dat nodig zijn.
Af en toe doen ze "raar", dan springt het ene konijn op het andere en beginnen ze te neuken (hoe zeg je dat met een mooi woord?)
Ze vreten wel echt alles wat los en vast zit! Ze hebben voor een paar honderd euro aan struiken kapot gevreten.
Ja dat hompen dus is dus dominantie tonen. Juist omdat het twee mannetjes zijn zullen ze dat ook nog snel doen. Eigenlijk is de combo met twee mannetjes ook nooit goed, zelfs niet als het broertjes zijn. Beter zou zijn om er twee koppeltjes van te maken met nog 2 vrouwtjes (als er maar 1 vrouwtje is dan gaan ze vechten over dat ene vrouwtje). Maargoed, dat kan niet altijd en de situatie is zoals ie nu is tochquote:
Soms zit het zwarte konijn op het witte konijn en soms andersom. Ze zijn niet echt aanhankelijk, uit zich zelf komen ze nooit naar je toe en als je hen probeert te aaien dan rennen ze meestal weg. (niet altijd)quote:Op maandag 25 juni 2012 11:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja dat hompen dus is dus dominantie tonen. Juist omdat het twee mannetjes zijn zullen ze dat ook nog snel doen. Eigenlijk is de combo met twee mannetjes ook nooit goed, zelfs niet als het broertjes zijn. Beter zou zijn om er twee koppeltjes van te maken met nog 2 vrouwtjes (als er maar 1 vrouwtje is dan gaan ze vechten over dat ene vrouwtje). Maargoed, dat kan niet altijd en de situatie is zoals ie nu is toch. Zijn ze verder wel aanhankelijk naar je etc. ?:)
De konijnen hebben een groot verblijf, raadt je het dan nog steeds aan?quote:Op maandag 25 juni 2012 15:32 schreef Partingglass het volgende:
twee konijnen van gelijk geslacht samen blijft altijd instabiel. had zelf ooit twee dames maar naar 3,5 jaar samen van de ene op de andere dag knokken, tot bloedens toe en elkaar echt naar het leven staan. In de opvang horen we dit soort verhalen vaak vaqn 2 dames of van 2 heren samen. Beste kun je ze castreren liefst zo snel mogelijk voordat ze echt gevochten hebbne. Is er eenmaal echt strijd geweest word het doorgaans een stuk moeilijker ze weer vredig samen te krijgen.
Een groot verblijf maakt het meestal wel beter. Ik zou het evengoed doen. Een catratei van een Ram is geen heel grote ingreep. En ik heb gemerkt dat er zelfs na een aantal jaar nog hommeles kan komen. (ik ken overigens ook ex-voedster x ex-ram koppels waar dat het geval was dus iets garanderen doet het nooit natuurlijk)quote:Op maandag 25 juni 2012 15:37 schreef MrBaas het volgende:
[..]
De konijnen hebben een groot verblijf, raadt je het dan nog steeds aan?
Hoe maakt hij het?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:44 schreef AppelCake het volgende:
Hallo iedereen, ik wil even melden dat smarty is gecastreerd.
Ze zijn ongeveer 3 jaar.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:53 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Een groot verblijf maakt het meestal wel beter. Ik zou het evengoed doen. Een catratei van een Ram is geen heel grote ingreep. En ik heb gemerkt dat er zelfs na een aantal jaar nog hommeles kan komen. (ik ken overigens ook ex-voedster x ex-ram koppels waar dat het geval was dus iets garanderen doet het nooit natuurlijk)
Ik weet niet hoe oud de twee van jou nu zijn?
Ik zou zelf castratie overwegen. Maar meer omdat ik te vaak gehoord heb at hetzelfs op latere leeftijd nog fout ging. We hadden laatst in de opvang mensen die een van hun rammetje kwamen afstaan en een voedster adopteerde voor de overgebleven ram. De mannen hadden 5 jaar samen gewoond. Maar aa nde andere kant van de schutting was een voedster komen wonen bij de buren de geur van die dame maakte de mannen hormonalen gingen ze toch nog knokken.quote:
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:29 schreef dutchdevil het volgende:
We kunnen best met z'n 2'en op 1 plankje liggen
[ afbeelding ]
Ik heb verder geen pijnmedicatie, het orale middeltje dat hij bij de DA heeft gekregen rond 8.45 uur zou krampwerend moeten zijn. Ik merk alleen op dit moment nog weinig verbetering. Hij moet morgenochtend en overmorgen nog een keer een spuitje met dat spul, maar ik weet ook niet wat het is want heb kant-en-klaar gevulde spuitjes gekregen waar niets op staat.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou toch maar gaan dwangvoeren. Het is belangrijk dat hij iets binnenkrijgt om de darmen niet stil te laten vallen. Want dat is het laatste wat je wilt. Zijn gedrag geeft toch duidelijk pijn aan, dus ik zou nog niet stoppen met de pijnmedicatie als ik jou was. Gelukkig drinkt ie wel, belangrijk bij diaree, maar ik zou ook zorgen dat ie meer eten naar binnen krijgt. Er moeten weer keutels komen!
Misschien heeft ie toch iets verkeerds gegeven. Of is het verkeerd gevallen. Hopelijk gaat het goedkomen met Roosje!!
Hij is zojuist gedwangvoederd door mijn twee lieftallige assistenten. Ik heb 25ml gemaakt (papje van hooithee, biks en een beetje havermoutprut van gisteren om het iets te verdikken) en ongeveer 2/3 tot 3/4 daarvan is ook daadwerkelijk in het konijn terecht gekomen. Straks rond een uur of 3 nog maar weer eens, en dan vanavond nog eens als hij slecht blijft eten. Het belangrijkste is inderdaad dat de boel op gang blijft. Hopelijk merk ik straks wat verbetering. Volgens de assistenten vond hij het papje in ieder geval niet heel erg vies; toen hij het eenmaal door had bleef hij netjes slikken terwijl het in z'n bek gespoten werd.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Je hoeft hem ook niet vol te proppen, maar het is meer van, als er niks ingaat, komen er ook geen keutels uit... Dan blijf je heel weinig ontlasting houden. De boel moet toch een beetje op gang komen/blijven...
Arm beestjeik lurk dan weer in jouw topic en vind het ook echt een schatje!
Oké, op zich is dat geen slecht teken, de wil is er dus wel. Toen ik Molly eens moest dwangvoeren heeft ze me uit woede tot bloedens toe gebetenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:44 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hij is zojuist gedwangvoederd door mijn twee lieftallige assistenten. Ik heb 25ml gemaakt (papje van hooithee, biks en een beetje havermoutprut van gisteren om het iets te verdikken) en ongeveer 2/3 tot 3/4 daarvan is ook daadwerkelijk in het konijn terecht gekomen. Straks rond een uur of 3 nog maar weer eens, en dan vanavond nog eens als hij slecht blijft eten. Het belangrijkste is inderdaad dat de boel op gang blijft. Hopelijk merk ik straks wat verbetering. Volgens de assistenten vond hij het papje in ieder geval niet heel erg vies; toen hij het eenmaal door had bleef hij netjes slikken terwijl het in z'n bek gespoten werd.
edit: 't beest zit nu met z'n kont vol in z'n waterbak, sufferd... vanochtend lag hij ook al languit in het bakje met hooithee![]()
Hehe, fijn hè, dieren voelen het ook zo goed aan als je ze probeert te helpen. En ze zijn zo dankbaar ook altijdquote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oké, op zich is dat geen slecht teken, de wil is er dus wel. Toen ik Molly eens moest dwangvoeren heeft ze me uit woede tot bloedens toe gebeten
Nee, en daar had ik zelf ook al even aan gedacht maar hij geeft verder geen enkel teken van pijn in z'n bek tijdens het eten. Het zit echt in z'n buik, als hij niet languit ligt dan zit hij ook echt met z'n rug een beetje bol opgetrokken om z'n buik te ontzien. Tot en met eergisteren at hij ook vrolijk alles wat hij kreeg aangeboden zonder enig teken van ongemak, hij at de laatste tijd ook niets minder en hij kwijlt verder ook niet of zo. Het is echt pas sinds gistermiddag dat hij ineens ziek is, en toen had hij direct kleverige/slijmerige diarreequote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:56 schreef Serinde het volgende:
Misschien een hele stomme vraag maar heeft de DA naar z'n kiezen gekeken naast het inspuiten van allerlei goedjes?
Wat vervelendquote:Op zaterdag 30 juni 2012 22:09 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nee, en daar had ik zelf ook al even aan gedacht maar hij geeft verder geen enkel teken van pijn in z'n bek tijdens het eten. Het zit echt in z'n buik, als hij niet languit ligt dan zit hij ook echt met z'n rug een beetje bol opgetrokken om z'n buik te ontzien. Tot en met eergisteren at hij ook vrolijk alles wat hij kreeg aangeboden zonder enig teken van ongemak, hij at de laatste tijd ook niets minder en hij kwijlt verder ook niet of zo. Het is echt pas sinds gistermiddag dat hij ineens ziek is, en toen had hij direct kleverige/slijmerige diarree
Wat heb je aan verzekeringen? Ik weet niet of een inboedelverzekering dit dekt? Een bank is inboedel. Of een WA verzekering? Of dekt die alleen schade die jij bij anderen maakt? Zou je even na moeten lezenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:12 schreef dutchdevil het volgende:
Sterkte Miss_IsisKonijn goed in de gaten blijven houden en ik zou sowieso blijven dwangvoeren. In ieder geval zorgen dat de darmen op gang blijven.
Bedankt voor de tips mbt het schoonmaken van het hok. Inmiddels een schoonmaakmiddel gevonden met citronella. Ruikt ook nog eens lekkerOok bij de meubelzaak geweest vanmiddag: we krijgen woensdag te horen of de kussens nog nabesteld kunnen worden en wat dat gaat kosten. Iemand ervaring met een dergelijks geval en die weet of je de kosten hiervan misschien vergoed kan krijgen via een verzekering
Mooie japanner zegquote:Op zondag 15 juli 2012 15:35 schreef Guppyfriend het volgende:
En hoe is het met het kussen afgelopen?
Molly speelt ondertussen vrolijk verder (met haar eigen spullen welteverstaan!)
[ afbeelding ]
En ik vond vandaag ook weer konijntjes in de brievenbus
[ afbeelding ]
quote:
Dank julliequote:
De rammen worden gecastreerd zodra ze de juiste leeftijd daarvoor hebben (onze dierenarts doet dat bij circa 16 weken of als de ballen al eerder goed zijn ingedaald).quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:58 schreef kort het volgende:
Wat gebeuren er eigenlijk met konijen die in asiels worden gedumpt?
Hoe controleren jullie dat, douche-eendje? Bij elk dier dat ik tot nog toe uit een asiel of opvang heb gehad, krijg je een contract mee waarin staat dat men nog een keer langs zal komen om te kijken en controleren of het allemaal goed gaat. Dat is vervolgens nooit gebeurd. Ik praat nu over katten en konijnen, misschien dat men met honden wel echt gaat kijken?quote:Verder plaatsen wij alleen onder bepaalde voorwaarden waarbij je kunt denken aan afmetingen van het verblijf (minimaal 2m2 met ren bij een gemiddeld formaat konijnenkoppel), geen konijnen alleen en we prefereren een koppel bestaand uit een gecastreerde ram&voedster. Ook mag de nieuwe eigenaar niet fokken met de dieren.
Dat is gewoon niet haalbaar en je gaat uit van het beste van de mens. Wel bellen we na 2 maanden even om te vragen hoe het gaat en daar kun je vaak wel veel uit opmakenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:33 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoe controleren jullie dat, douche-eendje? Bij elk dier dat ik tot nog toe uit een asiel of opvang heb gehad, krijg je een contract mee waarin staat dat men nog een keer langs zal komen om te kijken en controleren of het allemaal goed gaat. Dat is vervolgens nooit gebeurd. Ik praat nu over katten en konijnen, misschien dat men met honden wel echt gaat kijken?
quote:
Nou ja, voor dat geld valt het inderdaad nog wel mee. Het is even jammer geld, maar het kan ergerquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:59 schreef dutchdevil het volgende:
Sterkte Omdatappel!
Terugkomend op ons "laat je konijn nooit alleen want anders slopen ze je hele bank" verhaal: we kunnen voor ¤ 47,60 een nieuw rugkussen bestellenKosten vallen allemaal reuze mee dus. Hiervoor ga ik niet eens de moeite doen om uit te zoeken of 1 of andere verzekering dit kan vergoeden.
Wij hebben ons lesje in ieder geval wel geleerd. Tegenwoordig controleer ik minstens 2 keer of het hok wel goed dicht zit. Heb ze nu maar weer een doos gegeven waar ze in/op kunnen gaan zitten en die ze kunnen slopen
[ afbeelding ]
Klinkt als een door het oog van de naald verhaal. Verwen je nijn maar lekkerquote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:12 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een ondeugd!Fijn je, voor een mooi prijsje, een nieuw kussen kunt aanschaffen!
Inmiddels ben ik bij de dierenarts geweest. Zijn buik voelt weer bijna normaal, op een wat hardere brij in zijn darmen (ontlasting). Ik heb metocloral meegekregen en mag doorgaan met de pijnstilling.
Hij wil nog geen brokjes, maar knabbelt wel wat aan het hooi en drinkt water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |