Onze zanger heeft een Cool Cat wat hij voor bepaalde stukken gebruikt, klinkt best goed.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 17:29 schreef Ulx het volgende:
Kent iemand die pedaaltjes van Danelectro trouwens? Bij Dijkman liggen er een aantal voor 25 euri te koop. Het enige wat iemand mij vertelde was dat die gele Tuna Melt Tremolo goed was maar de rest best wel van Rukkestein.
Das een fijne amp ja.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:52 schreef Trollscience het volgende:
Mustang III binnenPrima ding
Zeker omdat ik dat crap-pedaal gewend ben
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Nog een groot voordeel van die nieuwe bandomdat het als bedrijf fungeert kan je gewoon alle muziekspullen kopen en de btw terugvragen bij de belasting
Ik ken het probleem. Als je bij Thomann op geeft dat je een bedrijf hebt en een kopie van je VAR op stuurt dan kun je je spullen zonder BTW kopen! Lekker voordelig inslaan dus!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:47 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Dat is wel relaxed zeg! Maar zo wordt het kopen NOG verleidelijker...
Maakt het dan iets uit wat voor bedrijf het is?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:12 schreef guitarist het volgende:
[..]
[..]
Ik ken het probleem. Als je bij Thomann op geeft dat je een bedrijf hebt en een kopie van je VAR op stuurt dan kun je je spullen zonder BTW kopen! Lekker voordelig inslaan dus!
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Heb jij hem gehad? Vertel er eens wat meer over, ik ben wel benieuwd.
Kan dat ook direct ?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:12 schreef guitarist het volgende:
[..]
[..]
Ik ken het probleem. Als je bij Thomann op geeft dat je een bedrijf hebt en een kopie van je VAR op stuurt dan kun je je spullen zonder BTW kopen! Lekker voordelig inslaan dus!
Dit is nu wel leuk geweest hè?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:10 schreef guitarist het volgende:
[..]
Heb jij hem gehad? Vertel er eens wat meer over, ik ben wel benieuwd.
Volgens mij heeft Eiland Muziek die gitaar.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:50 schreef RvLaak het volgende:
Gegroet mensen... Ik heb het vorige topic ff doorgespit en zag dat er hier ook regelmatig verzoekjes stonden voor het uitschrijven van nummers... Mag iedereen zo'n verzoekje doen?
Andere vraag... Ik ben al een tijd op zoek naar een toko waar de Brian May Rhapsody hangt, zodat ik deze kan bespelen. Ik heb de Burns versie van de Red Special hier al hangen, maar geen idee of de akoestische ook lekker speelt. De enige dealer die hem had in Nederland die ik kon vinden, was American Guitar in Enschede, maar die heeft m niet meer
Gaat om deze gitaar:
[ afbeelding ]
Da waart stom, de hele verkeerde link opgegeven inderdaad, dat was naar mijn admin paginaquote:
Helaas hebben ze daar enkel de electrische versie. Ik heb wel een toko in Nijmegen gevonden welke wel de akoestische versie heeftquote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Eiland Muziek die gitaar.
Gaaf ontwerp trouwens van Brianeen acoustische gitaar met alle 24 frets van het elektrische model, ook maar eens een keer checken.
Werkt best ok jaquote:Op zaterdag 12 mei 2012 20:20 schreef mr-green het volgende:
Guitar Rig 5 is nice
Fijn als je ineens verschillende amps en effecten kan gebruiken!
quote:Op zondag 13 mei 2012 00:15 schreef brother52 het volgende:
Tof zo'n vrijgezellenavond waar je in the cave beland waar 3 metalcore bandjes spelen.
quote:
Ik heb een GR33 met GK2 element gehad. Vond het toch vooral een gimmick, helemaal als je een "echte" toetsenist hebt in de band. Ook had ik met de gk2 wel wat tracking-probleempjes, maar ik geloof dat het nieuwe element een stuk verbeterd is, per snaar in hoogte in te stellen ook.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:47 schreef mr-green het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met midi gitaren of je gitaar als midi instrument gebruiken?
Ik heb wel iets gezien als een GK-3
http://www.roland.com/products/en/GK-3/
Werkt dat een beetje goed?quote:
Nee hij heeft gelijk. Meul als je geen ervaring met dingen hebtquote:
Hoe kan hij weten of ik wel/geen ervaring heb met een bepaalde amp?, die Mustang III verkochten we bij Kick als warme broodjes, en ik heb hem hier thuis ook 1 weekendje gehad, prima versterker, ik hoef er alleen niet meer zo diep op in te gaan, omdat niemand mij serieus neemt, zelfs als ik serieus BEN.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:38 schreef genakt het volgende:
[..]
Nee hij heeft gelijk. Meul als je geen ervaring met dingen hebt
ik verkocht eerst ook contracten, wist ik wat ze inhielden?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoe kan hij weten of ik wel/geen ervaring heb met een bepaalde amp?, die Mustang III verkochten we bij Kick als warme broodjes, en ik heb hem hier thuis ook 1 weekendje gehad, prima versterker, ik hoef er alleen niet meer zo diep op in te gaan, omdat niemand mij serieus neemt, zelfs als ik serieus BEN.
Hij vraagt letterlijk, en heel normaal, of je hem hebt gehad, en zo ja, of je er iets over kan/wil vertellen.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoe kan hij weten of ik wel/geen ervaring heb met een bepaalde amp?, die Mustang III verkochten we bij Kick als warme broodjes, en ik heb hem hier thuis ook 1 weekendje gehad, prima versterker, ik hoef er alleen niet meer zo diep op in te gaan, omdat niemand mij serieus neemt, zelfs als ik serieus BEN.
Ik heb het geprobeerd maar het is niet gelukt. Nu speel ik gitaar bij Linda Ronstadt.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:03 schreef Ulx het volgende:
Heeft iemand wel eens van die muziekjes van Frank Zappa geprobeerd te spelen? Van die dingen die hij schreef die zo moeilijk waren dat je je vingers zou breken als je dat probeerde?
En zo ja, lukte het?
Dit dus, ik zoek nog een leuke/simpele versterker voor thuis.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hij vraagt letterlijk, en heel normaal, of je hem hebt gehad, en zo ja, of je er iets over kan/wil vertellen.
Normale vraag die je volgens mij best normaal kan antwoorden zonder weer een drama te schoppen.
Ik hdp t net gdprjeerd en ni wenrek mn vigndrs nit msrquote:Op maandag 14 mei 2012 18:03 schreef Ulx het volgende:
Heeft iemand wel eens van die muziekjes van Frank Zappa geprobeerd te spelen? Van die dingen die hij schreef die zo moeilijk waren dat je je vingers zou breken als je dat probeerde?
En zo ja, lukte het?
Opnieuw besteld, en is onderweg. Problemen met bestelsysteem ofzoiets. Moet nu opgelost zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:33 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dit dus, ik zoek nog een leuke/simpele versterker voor thuis.
Had jij trouwens niet nog een Valvestate staan, Dean?
(hoe zit het met die GFS bestelling btw?)
Absoluut niet! Daar heb ik de snelheid en precisie niet voor. Wel te gekke muziek. Groot fan van die man.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:03 schreef Ulx het volgende:
En zo ja, lukte het?
Voorbeeld?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:03 schreef Ulx het volgende:
En zo ja, lukte het?
Ik verdiepte me er wel in hoor, moet natuurlijk wel kunnen uitleggen wat wat is, wat hij heeft etc.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:57 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
ik verkocht eerst ook contracten, wist ik wat ze inhielden?
Nee.
Dingen verkopen zegt niet alles.
G-Spot Tornado was er volgens mij eentje. Dat deed hij zelf maar of een synclavier.quote:
Ziet er goed uit, van mij mag de gitaar wel iets duidelijk aanwezig zijn... maar weet niet hoe dat origineel in dit nummer is. Maar netjesquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:02 schreef Jeremy_Clarksun het volgende:
Ff een testje gedaan met m'n nieuwe camera. 1 take dus wel een paar foutjes, ben benieuwd wat jullie vinden![]()
https://vimeo.com/42203708
Thnxquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:59 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, van mij mag de gitaar wel iets duidelijk aanwezig zijn... maar weet niet hoe dat origineel in dit nummer is. Maar netjes
nicequote:Op woensdag 16 mei 2012 13:02 schreef Jeremy_Clarksun het volgende:
Ff een testje gedaan met m'n nieuwe camera. 1 take dus wel een paar foutjes, ben benieuwd wat jullie vinden![]()
https://vimeo.com/42203708
Coole shit!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:55 schreef KaMo het volgende:
HEUH LIVEVIDEO MULTICAM
https://vimeo.com/42119761
Doe je ook vlammenwerpers bedienen?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:04 schreef The_Dean het volgende:
En straks in het bezit van BHV [en eerste hulp/reanimatie] diploma's, voor als een band met pyro acts nog een roadie zoekt.
Tijd voor vlammen, Witchfynder?
[ afbeelding ]
Nicequote:Op woensdag 16 mei 2012 21:55 schreef KaMo het volgende:
HEUH LIVEVIDEO MULTICAM
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:19 schreef brother52 het volgende:
Tof, een bas wisselen is te ordinair. We wisselen meteen de hele bassist.
Je bent altijd welkom!quote:
Dankjequote:
Tja, het is nogal persoonlijk. Er zit nogal veel verschil tussen de gitaren. Ik zou je toch aanraden naar een winkel te gaan samen met iemand die wel kan spelen. Dan kan je namelijk in ieder geval horen hoe de gitaar klinkt (als de andere hem voor je probeert) en hem toch even zelf vast houden. Sommige gitaren 'voelen' gewoon beter dan anderen. Verder: Wil je een Spaanse gitaar of een Western? Welke muziek? Welke merken gebruiken de gitaristen die je tof vindt. Welke merken en wat voor een soort geluid vind je mooi? Wil je hem ook aan kunnen sluiten? Hoe hoog wil je bij de nek kunnen (wat voor een nummers wil je gaan spelen).quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:50 schreef redboyke het volgende:
ik ga binnenkort een accoustische gitaar kopen maar weet nog niet de welke. is het echt zo belangrijk om die gitaar in je handen te hebben?
want ik ga niet graag naar winkels en dacht dat ik mss dan beter af zou zijn met een webwinkel.
ik kan toch geen gitaar spelen dus is het dan belangrijk dat ik dan naar de winkel ga of gewoon online een gitaar koop van mijn budget? verschillen de prijzen van gitaar hard met die in de winkel ?was aan denken om gitaar op thomann te kopen omdat ik die site wel gebruiksvriendelijk vind.
Jullie zanger blijft echter bagger, maar dit brengt mij toch wel een beetje aan het swingen. Het klinkt lekker en ziet er tof uit (en daardoor kan ik de zang toch beter waarderenquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:55 schreef KaMo het volgende:
HEUH LIVEVIDEO MULTICAM
Meer mijn muziek! Je zit er nog wel vaak naast met de gitaar maar het nummer zelf is echt tof! De zangeres ook! Ik wil haar hebbenquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hier ook nog een filmpje van de andere band, waar ik gitaar in speel!
Klinkt tof man!, leuk ook dat die zangeres de interactie zo met het publiek zoekt "Lekker een drankje doen" lolquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom!
[..]
Dankje
Heeft best veel moeite in gezeten nog
Minder mijn ding, wel leuk in elkaar gezet thoughquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom!
[..]
Dankje
Heeft best veel moeite in gezeten nog
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:04 schreef The_Dean het volgende:
En straks in het bezit van BHV [en eerste hulp/reanimatie] diploma's, voor als een band met pyro acts nog een roadie zoekt.
Tijd voor vlammen, Witchfynder?
[ afbeelding ]
mijn budget is 500 wat mij verteld werd is dat ik een met nylon snaren moest pakken en niet steel strings.quote:Op donderdag 17 mei 2012 01:05 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Tja, het is nogal persoonlijk. Er zit nogal veel verschil tussen de gitaren. Ik zou je toch aanraden naar een winkel te gaan samen met iemand die wel kan spelen. Dan kan je namelijk in ieder geval horen hoe de gitaar klinkt (als de andere hem voor je probeert) en hem toch even zelf vast houden. Sommige gitaren 'voelen' gewoon beter dan anderen. Verder: Wil je een Spaanse gitaar of een Western? Welke muziek? Welke merken gebruiken de gitaristen die je tof vindt. Welke merken en wat voor een soort geluid vind je mooi? Wil je hem ook aan kunnen sluiten? Hoe hoog wil je bij de nek kunnen (wat voor een nummers wil je gaan spelen).
Als het kan zou ik je sowieso aanraden om eerst een gitaar van iemand te lenen of een lesje bij iemand te nemen zodat je er een beetje gevoel bij krijgt. En anders zeker niet een te dure gitaar kopen. Ga uit van 150 euro, dan kan je wel iets grappigs vinden tot je erachter komt of je het echt leuk genoeg vindt om een betere gitaar te kopen
Ja heb je voor een gedeelte gelijk in.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Gitaarspelen heeft niks met kracht te maken maar met techniek.
Ook, maar volgens mij moet je wel degelijk kracht in je vingers hebben, toch?, barre akkoorden lukken me nu over de gehele hals prima, maar met sommige dingen zoals 7add9 akkoorden(Noem het altijd disco/funk akkoorden) Gaat het lastiger, dan mute ik onnodig snaren)quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Gitaarspelen heeft niks met kracht te maken maar met techniek.
Dat merk ik bij mezelf toch ècht, als ik meer kracht zet op m`n wijsvinger(Waar ik dus mee barrè) dan lukt het me beter, of het zit tussen m`n oren omdat ik dan *misschien* ook m`n vinger tòch anders hou ofzo... ik weet het niet precies..quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:18 schreef Dribbel_ het volgende:
En door meer kracht te zetten mute je niet onnodig snarenDat slaat natuurlijk als een vis op een boterham
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |