KeimpeHart | donderdag 10 mei 2012 @ 11:54 |
De Engelse autoindustrie is uitgespeeld (Rover, Jaguar, Landrover, Morris, enz.). De Franse autoindustrie (Peugeot, Citroen, Renault) zuchten zwaar onder de superieure Duitse grootmachten (BMW, DaimlerBenz, VAG, Porsche, enz). Kijken we naar de huidige ontwikkelingen, dan vind ik het bedroevend gesteld met de stand van ontwikkelingen bij de Franse autoindustrie. ![]() Neem nou een Peugeot 206 GTI van bouwjaar 2009, 2 liter. ![]() 136 pk's uit een GTI. Poehoee.. jahaa mensen, dat is dus een ekte ekte GTI van Peugeot, uit 2 liter 136 pk's in 2009. Daar maak je de blits mee. Terwijl Volkswagen Golf GTI 16v 20 jaar eerder in bouwjaar 1991 al met 150 pk uit dezelfde 2-liter motor standaard aanbood, die gedowntuned was: ![]() Terwijl VAG nog ervoor gekozen had om de GTI's van deze generatie bescheiden te houden, omdat het anders met de VR6 concurreerde. Doet Peugeot 20 jaar over om dit te evenaren. ![]() Of kijk ik naar Renault... qua specs perst BMW uit dezelfde motor vele malen meer pk's uit, en is veel zuiniger ook nog dan die Renaultjes. Als je de ADAC's lijsten moet geloven, zijn de BMW's betrouwbaarder, ondanks dat er veel meer mee gescheurd wordt. Waar Duitse merken met technologische innovatieën komen, volgen de Franse merken 5 jaar later op voet. Ook Duits auto-ontwerp wordt gekopieërd (zie ook Citroen C5) Dan vraag ik mij af, waarom de Fransen de Duitsers niet kunnen bijbenen. Zijn de Fransen echt crap, of speelt er iets anders mee ![]() | |
error_404 | donderdag 10 mei 2012 @ 11:56 |
Ach, in de politiek gaat het ook hetzelfde.... | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 11:58 |
Als je zelf niet creatief of innovatief genoeg bent dan moet je het maar na-apen, en daar gaat tijd in zitten dus vandaar dat de fransen er achter aan hobbelen. | |
Casos | donderdag 10 mei 2012 @ 12:01 |
Ik heb even geen bron voor handen, maar ik dacht dat er in de gemiddelde BMW honderden patenten van de PSA Group zitten.... | |
aspirantspierbundel | donderdag 10 mei 2012 @ 12:03 |
Franse auto's zijn waardeloos, moeder had een Peugeot 206 cc 2.0 , die reed lekker maar na 2 jaar en 80k kilometers enkel maar problemen gehad. Ophanging vervangen, batterij deed moeilijk..... | |
Metro2005 | donderdag 10 mei 2012 @ 12:04 |
Was dat de tijd waarin citroen en peugeot 75pk uit hun 1.4 liter blokjes haalde en VW er maar liefst 60pk uit peuterde? Bovendien gaat die peug GTI uit je voorbeeld ondanks minder PK's sneller naar de 100 Net als dat bv de 205 GTI (20 jaar geleden) net zo snel naar de 100 gaat als de golf uit jouw voorbeeld, ondanks 25pk minder. Doen de duitsers dan wat verkeerd? ![]() En waarom gebruikt de BMW groep (rolls royce) veertechniek van citroën denk je? Omdat ze het zelf zo goed kunnen? ![]() En ik weet wel welke dieselmotor ik liever in het vooronder heb hoor. Dat is niet zo'n stampende nagelende TDI maar liever een bijna-gelijk-aan benzine lopende HDI , ook frans. En tja dingen als schijfremmen, meedraaiende koplampen, hydraulische vering, onafhankelijke achterwielophanging, torsievering, zelfdragende carroserie waren toch echt allemaal zaken die als éérste op een franse auto zaten en niet op een duitse. En welke electrische auto's hebben de duitse merken al? Japanners hebben al de Nissan Leaf en de mitsubishi Imev , fransen hebben al de peugeot Ion en de renault influence rondrijden. [ Bericht 1% gewijzigd door Metro2005 op 10-05-2012 12:14:36 ] | |
aspirantspierbundel | donderdag 10 mei 2012 @ 12:12 |
Japanse kwaliteit > Duitse > Franse Zoiets? ![]() | |
ohmoetdatzo | donderdag 10 mei 2012 @ 12:15 |
Sterker nog, BMW en PSA gebruiken dezelfde (gezamenlijk ontwikkelde) motor in veel modellen | |
lurf_doctor | donderdag 10 mei 2012 @ 12:18 |
Ik rij nu in mijn 3e Peugeot, prima auto's. Doet het altijd en weinig onderhoudskosten gehad. ![]() | |
Tinos85 | donderdag 10 mei 2012 @ 12:19 |
Overigens een 206 GTi uit 2009? Lijkt me errug sterk aangezien de laatste dacht ik in 2006 gebouwd is. Overigens rij ik er met mijn 205 GTi rondjes omheen ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 12:22 |
Design/klasse/uitstraling/kwaliteit/techniek: Duits > aziatisch/frans | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 mei 2012 @ 12:24 |
TS, je noemt in je OP "de huidige ontwikkelingen" en baseert je oordeel op een auto uit 2009. Dat strookt niet helemaal natuurlijk. Neem dan deze:![]() 207 pk uit 1,6 liter (niet ontoevallig ontwikkeld samen met BMW). in 1992 haalde Volkswagen uit een 1,6 motor liefst 72 (!) pk. Zo bekeken zijn Franse auto's (207/72=) 2,875 keer zo vooruitstrevend als die saaie Duitse burgerbakken. ![]() Overigens rijd ik zelf in een Franse auto uit 1991 met een 1.6 motor (toen haalden ze er al 90 pk uit, meer dan "de Duitsers" dus) en het veercomfort is nog altijd onovertroffen. | |
jitzzzze | donderdag 10 mei 2012 @ 12:26 |
Mijn ervaringen met meerdere Franse auto's zijn eigenlijk alleen maar slecht. Als het reed was het prima spul, maar stond regelmatig weer bij de garage. | |
GizartFRL | donderdag 10 mei 2012 @ 12:33 |
TS vergeet voor het gemak even de volgende motoren van Peugeot: 205 1.3 Rallye 103 PK ( 1988) 205 1.6 GTI 115 PK ( 1985) 405 1.9 MI16 160 PK (1987) 405 2.0 T16 200 PK ( 220 met overboost) ( 1993) 206 2.0 RC 180PK ![]() | |
KeimpeHart | donderdag 10 mei 2012 @ 12:34 |
Dat was een 8-klepper, een heel groot verschil. Een 16-klepper dus. Dan is die 90 pk wel beetje magertjes. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 mei 2012 @ 12:38 |
Pff, de BX Seize Soupapes had 177 pk uit hetzelfde blok. ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 mei 2012 @ 12:39 |
Nee, mijn motor is ook 8 kleps, en blijkbaar 18 pk stoerder dan de Volkswagen. Je conclusie dat mijn motor een 16-klepper moet zijn omdat ie uit 1991 komt is ook raar. De VW-motor uit 1992 is toch ook een 8 klepper? | |
Palomar | donderdag 10 mei 2012 @ 12:46 |
Net of het aantal pk's van de gti's de maatstaf is voor de gehele autoindustrie. Sowieso kijken de meeste mensen niet eens naar het aantal pk's. Het verschil tussen een Duitse en een Franse auto is dat je bij de Duitse modellen recht toe recht aan 'Deutsche gründlichkeit' krijgt. Strakke modellen zonder enige poespas. Franse auto's hebben veel meer innovatie, design, nieuwe features, comfort etc. Sommige mensen spreekt het een meer aan dan het andere. Zijn ook weinig mensen denk ik die overstappen van een Franse auto naar een Duitse en vice versa. Iemand die een Franse auto gewend is vind de harde stoelen van de Duitse auto bijv. al niks als ie fluwelen fauteuils gewend is (en omgekeerd). Zo is er voor ieder wat wils ![]() | |
GizartFRL | donderdag 10 mei 2012 @ 12:50 |
Niet NM? Voor zover ik weet was er de 148 met kat en de 160 zonder kat. | |
GizartFRL | donderdag 10 mei 2012 @ 12:52 |
91-er 1.6 motor met 90 PK is een gewone 8 klepper. In 84 was deze er al met multipoint injectie en 105 PK. ![]() De 1.6 met 90 pk uit 1991 is volgens mij monopoint. | |
LXIV | donderdag 10 mei 2012 @ 13:05 |
Ik heb een peugeot gehad waar ik meer dan 100.000 kilometer heb gereden zonder dat er ooit iets mee aan de hand was. Echt prima. Met 220K op de teller verkocht. Daarna had ik een volkswagen, waarmee ik heel vaak naar de garage moest, allemaal electrisch systeem en die heb ik tenslotte van ellende verkocht. | |
GX3 | donderdag 10 mei 2012 @ 13:08 |
NU IK DIT GEHOORD HEB BEN IK OVERTUIGD! FRANS IS BETER, DUITS IS KUT! | |
Metro2005 | donderdag 10 mei 2012 @ 13:08 |
Ik heb zelfs japanse auto's gehad die elke week in de garage stonden en franse auto's die het prima deden en nooit wat mankeerden. Betrouwbaarheid hangt er vaak maar net vanaf hoe een auto onderhouden wordt. (2e hands auto's) | |
SimtekF1 | donderdag 10 mei 2012 @ 13:16 |
Er is ook nog iets genaamd de 206 RC, ook een 2 liter blok maar dan met 175 pk (alhoewel die aangepast is door Lotus). | |
SimtekF1 | donderdag 10 mei 2012 @ 13:18 |
Ik heb trouwens in 2008 een nieuwe VW Polo 1.4 Bluemotion (Comfortline) gehad en dat was de meest luxe versie. En die luxe stelt echt geen kut voor, mijn 206 GTi uit 2002 is luxer (maar die vergelijking is misschien niet helemaal op z'n plaats). | |
steeez | donderdag 10 mei 2012 @ 13:44 |
Weer deze kneus van een TS. 1989: 309 GTi (1.9 16v) 160pk Topic kan dicht, en TS de schrale arbeider kan lekker pauper golfjes blijven rijden de rest van zijn leven ![]() | |
steeez | donderdag 10 mei 2012 @ 13:45 |
Nog een stukje beeldmateriaal ter bevestiging dat de Golf GTI gewoon een gare trage petjes/kutbak is. ![]() Zelfs de Fiat is nog sneller dan die gare Golf ( ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 14:31 |
Ze zien er in ieder geval beter uit als die franse hokken | |
steeez | donderdag 10 mei 2012 @ 14:38 |
Dat sommige mensen stront in hun ogen hebben danwel een slechte smaak hebben kan ik ook wenig aan veranderen. Voor de mensen met voldoende zichtvermogen. Vergelijk: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Casos | donderdag 10 mei 2012 @ 14:45 |
http://www.telegraaf.nl/a(...)W_TSI-motoren__.html Prima hoor, die VW's ![]() | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 14:50 |
Bij VW is de Highline de meest luxe uitvoering, maar ik weet niet of die uitvoering leverbaar was op de Polo Bluemotion in 2008 ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 mei 2012 @ 14:53 |
Volgens Autoweek niet, dus je opmerking is een beetje overbodig. | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 15:12 |
Het interesseert mij niet wat jij vind dat overbodig is of niet. Ik zeg er duidelijk bij dat ik dat niet wist, dus je kunt wel bijdehand willen doen maar dát is nou overbodig. | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 mei 2012 @ 15:14 |
Met een beetje zoeken had je zelf al kunnen vinden of die uitvoering nou wel of niet bestond, maar goed, ik hou op spijkers op laag water te zoeken. | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 15:15 |
Waarom deed je dat eigenlijk? ![]() Oww, wacht even, jij 'zit in het andere kamp' dus je moest je even laten gelden. Nee oke, dan snap ik 't ![]() | |
Anne | donderdag 10 mei 2012 @ 15:15 |
Ik heb niks tegen Franse auto's en ik ben ook geen fan van golfjes; Maar wat een ontiegelijke zielige vergelijking maak je ![]() | |
matttor | donderdag 10 mei 2012 @ 15:16 |
Dit dus. En BMW perst meer vermogen uit zijn blokken dan Renault? Klopt, jammer dat de gemiddelde BMW alleen even veel duurder is. Voor +/- 31k heb je een Mégane met zo'n beetje alles er op en eraan (ik noem: clima, navi, leder, meesturende Xenon, pano dak, parkeersensoren incl. achteruitrijcamera) Ik denk dat als je een 1 serie gelijk uitrust dat je dik 10k duurder uit bent. De vergelijking gaat alleen niet helemaal op. Iemand die altijd BMW gereden heeft zal niet zo snel in een Renault stappen en andersom. Hoewel, nu met de 14% Mégane zie ik ook genoeg duitsrijders een bezoek aan de showroom brengen... | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 15:20 |
Je hebt je vergelijking inderdaad heel goed samengevat: Kneusje ![]() | |
Hanako | donderdag 10 mei 2012 @ 15:20 |
Deutlich, ![]() Al heb ik niks tegen de Franse auto vind ze op zich mooi de techniek is vooral de laatste jaren zoveel beter geworden zijn goed geprijsd in tegenstelling tot de Duitsers en hebben meer opties al in een pakket zitten waar je bij Mercedes weer overal voor bij moet lappen. Maar ja Mercedes blijft nu eenmaal mijn grote liefde... | |
fruityloop | donderdag 10 mei 2012 @ 15:23 |
Hier kan je het mooi vergelijken.. | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 15:24 |
Ja, dus de mensen die het geld er niet voor (over) hebben om een Duits merk met die opties te rijden wijjken uit naar een Frans merk. Daar is helemaal niks mis mee, maar ik vraag me af waarom iedereen hier per se 'de andere partij' moet afkraken? Als iemand toch in de auto rijdt waar ie graag in rijdt, of een voorkeur heeft voor een bepaald merk, dan is dat toch allemaal prima? ![]() | |
steeez | donderdag 10 mei 2012 @ 15:31 |
Veel plezier met die pauper Golf 3 dan maar ![]() | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 15:32 |
Sjonge jonge zeg, kleuter ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 10 mei 2012 @ 15:32 |
Jij veel plezier met je pauper 205 dan maar. ![]() ![]() En nog maar even de originele golf III GTi: ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 10-05-2012 15:37:32 ] | |
Hanako | donderdag 10 mei 2012 @ 15:33 |
Met deze gast valt niet te praten dat is inmiddels wel duidelijk ![]() | |
Anne | donderdag 10 mei 2012 @ 15:43 |
Jep, op de negeerstand dan maar ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 mei 2012 @ 16:01 |
Voor sommige mensen is een Duitse auto überhaupt geen optie, ook al zouden ze er het geld voor hebben. ![]() Met je eens, dit topic was door de subjectieve OP al gedoemd te mislukken. ![]() | |
Descendent | donderdag 10 mei 2012 @ 16:09 |
Ik heb zowel een Franse (206 1.6 16v) als Een Duitse (Spaanse; maarreh...) Seat Leon 1.8 20v gereden. Qua betrouwbaarheid weinig verschil. Op beide zo'n 100000 km gezet; en bij beide min of meer t zelfde onderhoud gehad (waterpomp, dynamo). Wel was de wegligging van mijn Leon 3x beter dan die van de 206; terwijl aan de andere kant de laatste weer wat comfortabeler was ja. Het is net waar je voorkeur ligt; maar ik vond de Duitser wel veiliger en steviger aanvoelen.... Nu rij ik Zweed trouwens; maar daar is nog niet veel over te zeggen; want pas sinds een km of 5000. (nog geen onderhoud) | |
H-D | donderdag 10 mei 2012 @ 16:10 |
Franse auto's spreken vaak ook een ander marktsegment aan dan duitse dus dat verklaart veel. Verder zit Jaguar sinds ze bij Tata horen weer helemaal in de lift en is weer helemaal naar deze tijd gehaald. Dus ik zou het merk niet uitgespeeld noemen. Ook wordt het ultra luxe segment praktisch beheerst door Engelse auto's. Duitse merken zouden dromen van zo'n marktaandeel in dat segment. | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 16:18 |
Daarom staat er ook: (over) ![]() Ja maar je doet er zelf gewoon leuk aan mee. Wat je nu doet is wat je ook op het schoolplein deed toen je 9 was ![]() | |
matttor | donderdag 10 mei 2012 @ 16:19 |
Dat was ook min of meer de strekking van mijn post inderdaad. Ieder zo zijn voorkeur en smaak. Was meer een reactie richting het kansloze voorbeeld wat hij in zijn openingspost aanhaalde. ![]() | |
KeimpeHart | donderdag 10 mei 2012 @ 16:36 |
Dat mag. Daarover gaat de OP niet. Eerder om de vraag, waarom Franse merken anno 2012 zwaar achter Duitse merken aan hobbelen. | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 16:38 |
Nou, dat zal wel een combinatie zijn van alle antwoorden die je kunt bedenken, maar verkapt is toch toch een als-het-geen-duits-automerk-is-dan-is-t-kut bashtopic? ![]() | |
JohnnyKnoxville | donderdag 10 mei 2012 @ 17:08 |
Nee, want dan ga je er nog steeds van uit dat iemand een Duitse auto wil, maar daar geen geld voor heeft, dat een Duitse auto altijd eerste keus is. Dat is voor veel mensen niet zo. Klein verschil, maar wel van belang. Mja, ik neem aan dat je wel doorhebt dat je zelf ook hartelijk meedoet. ![]() | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 17:16 |
nee geen geld voor OVER hebben heb ik 't over. Iemand die denkt 'duitse auto's zijn veel te duur, dat wil ik niet betalen'. De enige mensen die duitse auto's gewoon helemaal niet overwegen zijn de mensen die gewoon een antipathie hebben tegen duitse merken. Maar dat kan voor alle merken gelden. Ik blijf van mening dat als iemand rijdt in de auto waar hij écht graag in rijdt, hij het niet nodig heeft om een andere auto finaal af te breken. Dat komt op mij altijd over als een vorm van verkapte jaloezie, meestal ingegeven door een tekort aan liquide middelen om ook die ene auto te kunnen rijden. | |
2cv | donderdag 10 mei 2012 @ 18:19 |
Er is meer dan PK's alleen. Koppel is ook leuk. En dan het liefste veel van dat spul bij een zo breed mogelijk toerengebied. En uiteraard telt comfort ook mee. | |
GizartFRL | donderdag 10 mei 2012 @ 18:34 |
En de snelste productieauto is nog steeds Frans. ![]() ![]() *tonguitsteeksmiley* | |
FalleNk810i | donderdag 10 mei 2012 @ 19:24 |
Klopt, alleen naar PK's kijken is erg kortzichting, dat alleen maakt een auto niet. ![]() | |
Bananenvlaflip | donderdag 10 mei 2012 @ 19:46 |
Beste appels-en-peren-topic sinds lange tijd. Ik ben helemaal geen fan van Franse merken, maar wel liefhebber van auto's. Daar horen ook sommige Franse modellen bij (voornamelijk uit vervlogen tijden). Als je een auto hebt waar je tevreden over bent, lekker houden. Wil je misschien een Franse auto kopen? Kijk naar de gebruikerservaringen op de autoweeksite. | |
Revolution-NL | donderdag 10 mei 2012 @ 20:35 |
De tijd dat VAG kwaliteits producten maken ligt al een decenium achter ons. Het kwaliteits imago is momenteel enkel nog gestoeld op resultaten het verleden, een mooie marketing strategie en het gebruik van premium materialen in het interieur. Het is ongelooflijk hoeveel collega's met VAG auto's constant storingen en problemen hebben. Neem de huidige TSI wegwerp motoren, na 100.000-150.000km zijn deze motoren rijp voor de sloop. De garantie termijn is slechts twee jaar en als er na twee jaar en een week iets stuk gaat dan kan je 0,0 coulance verwachten van Pon. Als je naar Renault kijkt dan hebben deze de laatste 5 jaar enorme stappen gemaakt als het gaat om betrouwbaarheid. Wil je zeker van kwaliteit zijn dan moet je bij de Jappen, Koreanen, BMW en Volvo zijn ![]() | |
fietsbelkonijn | donderdag 10 mei 2012 @ 20:50 |
Wat is 'n ford focus eigenlijk, Amerikaans toch? | |
Mercer | donderdag 10 mei 2012 @ 20:51 |
Modellen van 13 jaar oud "huidige ontwikkelingen" noemen. Hier had ik wel genoeg gelezen. ![]() | |
Bananenvlaflip | donderdag 10 mei 2012 @ 20:54 |
Europese Fords zijn voornamelijk ontwikkeld in Duitsland. | |
FkTwkGs2012 | donderdag 10 mei 2012 @ 21:15 |
lelijke pretentieuze baggerzooi met kwaliteit waar alfa romeo zich 10 jaar terug voor zou schamen. audi ![]() | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 21:19 |
Al eens een Audi gehad dan? | |
FkTwkGs2012 | donderdag 10 mei 2012 @ 21:21 |
gelukkig niet. volkswagen is al erg genoeg ![]() | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 21:29 |
waar baseer je dan op dat 't een slechte auto zou zijn? Van die paar keer dat je misschien in een Audi gereden hebt, ervan uitgaande dat je dat daadwerkelijk hebt? | |
blup | donderdag 10 mei 2012 @ 21:36 |
istie weer![]() 2.0 16v 150pk. (1991)\ en fransen die de duitsers niet bijbenen? Niet goed je huiswerk gedaan, de clio reed de rest van de gti's uit die tijd zoek. | |
Hanako | donderdag 10 mei 2012 @ 21:38 |
En vergeet niet hoe snel je deze Clio's door de bochten heen kon smijten ![]() | |
blup | donderdag 10 mei 2012 @ 21:56 |
![]() 2.0 16v turbo 200pk 280nm 2008 7.2s ![]() 2.0 16v non turbo 197pk 215nm 2008 6.9s ja, golfje is pak 'n beet 100 kilo zwaarder. puur statistieken, geen prijzen of funfactoren mee gerekend ;-).
[ Bericht 11% gewijzigd door blup op 10-05-2012 22:04:25 ] | |
lipje | donderdag 10 mei 2012 @ 21:57 |
Overigens wel op de grens met Frankrijk en gebouwd in België, Frankrijk of Duitsland, Roemenië [ Bericht 2% gewijzigd door lipje op 10-05-2012 22:02:23 ] | |
Bananenvlaflip | donderdag 10 mei 2012 @ 22:02 |
Mja? De meeste auto's worden in een ander land gebouwd dan waar ze zijn ontwikkeld. | |
Pap89 | donderdag 10 mei 2012 @ 22:42 |
Seat Leon 2.0 TFSI van 2006 nu een tijdje. Rijdt heerlijk en nog geen enkele klacht. Is natuurlijk gewoon een VAG product natuurlijk. | |
CoolGuy | donderdag 10 mei 2012 @ 22:49 |
Nou ja, ook bij VAG is niet alles rozengeur en maneschijn natuurlijk. Ik heb zelf 2 fiats gehad, een Punto Classic en een Grande Punto. Toegegeven dat die GP beter was dan de Classic, maar het was een verademing toen ik daarna een Golf VI ging rijden. In die PC reed ik over de snelweg en op een gegeven moment ging er een oranje lampje aan, daarna nog een, tot op de volgende seconde ALLE (ja, ALLE) lampjes in het dashboard aangingen. Allemaal. Auto langs de kant gezet, uitgezet, aangezet, niks aan 't handje ![]() Oh en de melding dat ik een lampje kapot had. Gek werd ik ervan. Tig keer kreeg ik 'm. Uitstappen, kijken, niks geen lampje kapot ![]() In die Golf heb ik in de 150.000km dat ik ermee gereden heb welgeteld 1x een lampje van de kentekenverlichting achter defect gehad. That's it. Maar tig andere mensen hebben wel ellende met die auto, kan goed. Zo is ieders ervaring toch anders ![]() | |
SimtekF1 | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:02 |
Nog een leuk feitje trouwens over de VW Golf GTi'tjes uit 91 waar TS het over heeft. De Mazda 323F BG 1.8 (Bassie en Adriaan koplampen) uit die tijd was sneller van de 0 naar de 100 dan de GTi van VW. :p Hoe ik dat weet, ik had er zelf 1 en deed regelmatig sprintjes bij stoplichten. ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:16 |
![]() | |
Leipo666 | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:19 |
mwah, dat imago is Mitsubishi met de ASX vakkundig om zeep aan het helpen ![]() | |
fruityloop | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:21 |
Zou het kunnen omdat die met PSA is ontwikkeld.. ![]() | |
Waaghals | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:30 |
Ik heb ook alleen maar kut ervaringen met Franse autos Maar volgens mij is de 206 GTI na 2005 niet meer gemaakt. | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 08:53 |
Zelf heb ik een DS4 met inmiddels ruim 25.000km op de teller. Superfijne auto en van onder tot boven volgehangen met snufjes die je over 10 jaar pas in een Golfje gaat zien. Design waar de Golf liefhebber niet aan durft te beginnen en rijplezier wat ik iedereen gun. Je kunt je Citroen volhangen met snufjes en opsmuk zonder dat het ordinair wordt en ook met goed fatsoen bij een klant voor de deur zetten bijvoorbeeld. Maar, eerlijkheid gebied me te zeggen; de navi deed in het begin wel eens crashen en toen ik een paar uur in de sneeuw geboenderd had van de winter vond de automatisch handrem het ook even niet zo leuk meer. Verder tijdens een rit naar Italie wilde de cruisecontrol niet meer aan, maar alle probleempjes tot nu toe opgelost met een uit-aan actie. Ik ben ook een keer met een Mercedes GL naar Oostenrijk geweest met alles erop, waar onderweg van alles niet werkte en/of stuk ging. Mercedes! ![]() Enfin, tis een soort heilige oorlog natuurlijk - maar het feit dat het tijdloos-saaie degelijk-saaie design en techniek gebruikt in bijvoorbeeld VW's veel mensen aanspreekt snap ik wel. Je weet wat je krijgt en je weet wat je er aan hebt. Als je vanuit een Golf 1 in een Golf 6 stapt is alles eigenlijk nog steeds hetzelfde, op wat nieuwe knopjes en betere materialen na. Lekker veilig. En das toch wat veel mensen willen - lekker veilig ![]() ![]() ![]() Deze uitvoering rij ik ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:47 |
Zal wel lekker rijden, zo met je bumperlip op de grond. ![]() | |
Die_Hofstadtgruppe | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:50 |
Ik rijd al jaren met veel plezier in een Renault. Heerlijke auto en nooit problemen mee. | |
Revolution-NL | vrijdag 11 mei 2012 @ 09:54 |
Zolang je maar met een grote boog om de TSI motoren heen loopt is VAG nog wel redelijk ok inderdaad. Heb zelf 130k probleemloos in een Seat Leon 2006 mogen rijden. Fijne auto was dat, de kwaliteit van het interieur vond ik daarintegen iets minder. Ik heb overigens dezelfde dramatische ervaringen met een Grande Punto Sport 130JTD. Hier liep ook tegen de meest vreemde electrische storingen aan. CAM errors lampjes die zomaar gingen branden. | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:06 |
Ja het is natuurlijk ook een echte foto en op die hoogte de fabriek uit komen rollen ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:11 |
Tip: lees eens PI's. | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:38 |
Tja, dat is hetzelfde als een handleiding lezen, doe ik ook niet ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 11 mei 2012 @ 10:38 |
Ik rijd Zweeds (Volvo oldtimer, dat wel, hoewel die bij mijn pa staat), Frans (Citroën en Renault) en Duits (MB). En om eerlijk te zijn, ik rijd allen even graag. Ja, voor bepaalde situaties zijn bepaalde auto's beter geschikt, binnendoor hobbelen over weggetjes met veel drempels en hobbels en lekker smal, ja, daar neem ik liever de Citroën voor, plankend erover. Ja, ik hekel getunede sjonnies nog wel eens. Natuurlijk, een voertuig mag best een beetje opgesnoept worden, maar je kan ook overdrijven. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:34 |
En dat kan niet met een VW ofzo? ![]() ![]() ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:36 |
Ik heb geen ervaring met TSI motoren. In zowel de Golf als de Jetta ligt een 2.0 TDI motor, beiden waren gekoppeld aan een DSG bak en daar heb ik 0 klachten mee gehad. Oh ja, de electronische storingen bij Fiat...ik word er 's nachts nog wel eens huilend van wakker ![]() ![]() | |
Spaansehollandboy | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:38 |
Ik rij al 6 jaar met een blauwe peugeot 106 uit 1991, er staat nu op 280.000, waarvan ikzelf 80.000 heb gereden en het is een 1100 met 60 pk. Alleen de radiateur, koppaking en 2 aandrijfassen vervangen. Ik stap nu over naar een Volvo, welke weet ik nog niet ![]() Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, altijd de versnellingsbak stuk en ze zijn lelijk (op de mark 1 en 2 na, die vind ik prachtig ![]() | |
Waaghals | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:39 |
Collega van mij had een Scirocco geleased, eerste jaar geen problemen. Daarna stond hij iedere maand in de garage met problemen met zijn TSI motortje. Werd zo erg dat hij de leasebak mocht inruilen. Je kunt gewoon bij alle merken tegen probleemgevallen aanlopen. Ik heb het zelf vooral bij Franse auto's gehad en weer anderen hebben het met Duitse of Aziatische. Nu rij ik Italiaans, slechte reputatie maar nog 0 problemen in 5 jaar. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 11:46 |
Ik heb zat vrienden en collega's die golfjes hebben gehad, en daar gaat de versnellingsbak nooit stuk. Weet je zeker dat 't niet aan de omgang met ligt? ![]() | |
Spaansehollandboy | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:22 |
De een wel, de ander niet. Maar iedereen doet alsof Volkwagen/duits onverwoestbaar is, maat van me heeft een passat, rijd er als een ouwe lul in, maar mooi vage problemen in de elektronica iedere keer (ramen die uit zichzelf opengaan, deuren die zomaar op slot of open gaan, kortsluiting in de lampen iedere keer enz enz), en met nog geen 130.000 moesten de aandrijfassen vervangen worden, een vriendin heeft een polo, versnellingsbak stuk, koopt een andere polo, weer versnellingsbak stuk, en zij rijdt echt als een oma. Iedere auto heeft wel wat. Mijn pa heeft een peugeot 405 met 230.000 op de teller, alleen de koppaking en ook de aandrijfassen moesten vervangen worden, voor de rest prima auto, klant van mij heeft een citroen xsara, al zeker 7 jaar in bezit en een andere klant heeft een 406 diesel met 4 ton op de teller, allebij nooit wat mee gehad, me buurvrouw heeft een saxo, ook nooit wat mee gehad en zo kan ik doorgaan. Ik heb dan wel weer een 3 maanden een peugeot 106 met een 1.4 gehad met 150.000, dat ding had iedere 1000 kilometer wel wat en nog maar niet over de clio's te beginnen, hoor daar ook geen goed woord over. Mensen klagen te snel over Franse hokken, dat is mijn punt. een kerel die ik ken van me hobby duiken, die heeft 8 ton op de teller op een MB W126 (rijdt 1 ton per jaar) en nog nooit mee wat gehad, hij heeft die auto 10 jaar ![]() | |
Lone_Gunman | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:26 |
Taalkundig gezien spreek je jezelf nu tegen door gelijk na het punt over franse auto's gelijk met een succesverhaal over de W126 te komen ![]() | |
fruityloop | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:27 |
Mijn vader moest met zijn 1½ jaar oude lease-passat ook terug voor een defecte synchro ring (oid) in de versnellingsbak.. En zijn vorige passat, het oudere type, had de van de terugroepactie bekende spontaan ontploffende achterruit.. ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 12:30 |
Natuurlijk, want geen enkel merk is zonder zorgen. Maar om nou een merk af te kraken omdat het gewoon dát merk is of omdat je 'alleen maar mensen kent met ellende bij model X' gaat natuurlijk nergens over ![]() | |
Sanchos | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:16 |
Ik snap je punt, maar gewoon eerlijk, oude mercedessen zijn gewoon oer degeleijk ![]() toch? | |
Lone_Gunman | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:26 |
Helemaal mee eens ![]() ![]() ![]() | |
Bananenvlaflip | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:28 |
| |
Daeron | vrijdag 11 mei 2012 @ 13:55 |
Geweldig bakje ![]() Heb zelf een clio, geen williams, en genoeg golfjes van dezelfde generatie die ik eruit trek. ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:01 |
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo boeiend aan is ![]() | |
SimtekF1 | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:26 |
Het is gewoon grappig als je op een tweebaansweg staat te wachten voor het verkeerslicht en er komt een gepimpt Golfje naast je staan die dan even denkt je er wel uit te trekken. :p | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:29 |
ja als 't tupperware tuning is dan gaat 't nergens over, maar ik hecht daar hoe dan ook geen waarde aan. Ik heb liever veel luxe in/aan mn auto. ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:45 |
Zelfs ik lach tuperware golfjes uit terwijl ik dan zelf ook in een vw of audi zit.. Plastic fantastic ''tuners'' zijn gewoon triest, maakt niet uit welk merk ze rijden. | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:46 |
Lol, executive plus betekent toch dat je je ramen achter ook electrisch zijn bij VW? Punt is dat wat 'loaded' bij VW is, nog steeds 'n beetje instapniveau bij bijvoorbeeld Citroen is. En als je je VW dan laat uitvoeren met 18", sportpakket en chroompakket, dan ziet ie er wel al snel ordinair uit ![]() ![]() OT: Overigens gelezen dat de 1.2TFSI en de 1.4TFSI motoren van VAG 'n klein probleempje hebben? Das toch jammer zeg, voor zo'n kwaliteitsmerk! | |
Leipo666 | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:47 |
ach VW heeft altijd wel modellen met problemen gehad. Ik ben nu bezig een T3 op te knappen en de shit die je dan tegenkomt ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 14:53 |
Lol, nee, executive plus betekent dat je een RNS510 hebt, multifunctioneel stuur (bij automaat met schakelflippers) parkeersensoren voor en achter, etc etc. Standaard heeft ie al regensensor, lichtsensor, automatisch dimmende binnenspiegel, gescheiden climate control, coming home, leaving home, etc. Ik weet niet wat je dan nog meer wil, maar dat 'electrische ramen' is we leuk, maar je wil gewoon denigrerend doen zonder dat je blijkbaar weet waar je 't over hebt. Een 'chroompakket'? Ik weet niet wat ik daar onder moet verstaan bij Citroen, maar dat is bij VW standaard op de highline. Ja, maar wat wil je dat ik nou zeg op die motoren dan? Je wil daar blijkbaar vanalles aan ophangen, maar goed, neem je een andere motor en je hebt geen issues, dus ja, ik weet niet precies wat je nou wil dan? | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:22 |
Uhm, even zien, ik wil.. een warme zonnige zomer! ![]() Helemaal top, dat alles standaard is - op de uitbreidingspakketten, het blijven gewoon prijzige, saaie, tijdloze burgermansauto's. En daar is inderdaad he-le-maal niets mis mee ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:24 |
nee, niet op de uitbreidingspakketten, afhankelijk van de uitvoering, die pakketten komen daar boven op. Oh dat zal wel, en als je die niet kunt betalen ga je naar een Franse auto. Daar is ook helemaal niks mis mee ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:37 |
Droeftoeter ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:41 |
Ja, een hoop roepen zonder onderbouwing, en dan als je daarop gewezen worden roepen 'ja uh...ja maar ja ze zijn toch kut!'. ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:51 |
Mijn god, de VAG-SS doet een razia in dit topic ![]() Had jullie logo'tjes even niet gezien.. ![]() Wat onderbouw ik eigenlijk niet? Dat als je in een DS5 stapt je de toekomst ziet en als je in een A4 stapt je het verleden ziet? Dat kan geen verrassing zijn - het is van VAG ook niet de filosofie om voor te lopen met hun auto's. Ik ben er ook van overtuigd dat er echt niets mis is met VAG auto's, zijn overal gemiddeld genomen het allerbeste in. Maarja, misschien zoekt een ander iets minder gemiddelds. Dan nog wat - als ik niet zou leasen, dan had ik inderdaad geen DS4 gereden. Het ideale van gemiddelde auto's is dat hun restwaarde nogal voorspelbaar is en dus val je daar nooit een buil aan. Golf en polo zijn niet voor niets meestverkochte auto's. Alleen, of Franse merken daarmee slechter zijn is daarmee niet beantwoord. In het geval van design, comfort en rijplezier ben ik met mijn DS4 op voor op de collega's met een evendure of duurdere Golf 6 (incl kluisdeur voor de RNS-510, anders mag die niet meer geleased worden). Qua restwaarde zullen zij ongetwijfeld beter af zijn. Tis wat je belangrijk vindt. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:53 |
Design comfort en rijplezier is subjectief. Overigens is dat wat je zegt over die kluisdeur gelul. | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:56 |
![]() Leg mij alsjeblieft even uit wat er zo geweldig is aan een DS5 itt een VW/audi? | |
Daeron | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:58 |
Het is vooral gewoon zielig, vooral wanneer ze je zuur aankijken als ze eindelijk eens bijgetrokken zijn en voorbij gejakkerd komen. ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 15:59 |
Ook dát is subjectief. Je kunt niet iemand je smaak opdringen natuurlijk. De een houdt van Citroën, de ander van Volkswagen. Ieder zijn ding. Maar per se willen dat het merk dat jij rijdt beter is omdat het andere merk toevallig een motor in zn assortiment zijn waar issues mee zijn...ja weet je, zo heeft elk merk wel dingen. Ik vraag me alleen af waarom je iemand anders zo per se wil opdringen dat die auto beter is dan een willekeurige andere auto, alleen maar omdat je 'm zelf rijdt/niet rijdt. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:02 |
Mja maar ja, dan denk ik weer. Dus je bent met je auto sneller dan een afgeragd koekje, misschien ook nog wel bestuurd door iemand die wel dénkt dat ie kan rijden maar dat niet kan, en dan vind je jezelf blijkbaar een hele vent als die persoon je later weer voorbij komt. Ik weet niet wat er dan zieliger is eerlijk gezegd ![]() Nou, of die persoon kon niet rijden, of de auto was een tractor uitvoering, of het was een afgeragd koekje. In al die gevallen hoef je jezelf niet op de borst te kloppen dat je gewonnen hebt want dat is dan nogal voor de hand liggend. Als het gewoon een fatsoenlijke auto was, bestuurd door een fatsoenlijke bestuurder dan had hij gewonnen. Dus nee, ik snap die verhalen nooit zo ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:06 |
Nope, er zijn bij de RNS-510 rijders vier bouten in het dashboard geboord waar een plaat met sleutel opgezet moet worden als de auto wordt achter gelaten. Eis van lease maatschappij, als die er niet op zit is diefstal schade voor bestuurder. ![]() Dit dus: Dat zie ik een VW/Audi nog niet doen ![]()
| |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:08 |
Dat is gelul. | |
FalleNk810i | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:21 |
Waarom quote je mij? Ik vroeg alleen waarom hij een DS5 zo geweldig vind ![]() Ik dring niemand wat op, iedereen mag kiezen wat die wil en ben het helemaal met jou eens(neutraal verhaal dus) Meeste is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten, ik voel me meer aangetrokken tot VAG producten dan welke andere merken dan ook. Weet niet waarom, want mn ouders hebben nog nooit een VAG product gehad ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:24 |
Omdat het opdringen van een merk bij een ander natuurlijk 2 kanten op werkt. Ik val je niet aan, ik maak gewoon een punt ![]() Waarom hij de DS5 zo geweldig vindt, ja nou ja, om welke reden dat ook is, dat doet er toch niet toe? ![]() ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:26 |
Drukke week gehad? ![]() Zie bijvoorbeeld Autoweek/dutchlease Mijn collega's met RNS rijden ook met plaat rond. Ik weet niet of het ook hoeft als je een klasse 4/5 alarm hebt bijvoorbeeld. | |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:26 |
Wat doe je moeilijk ![]() ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:29 |
Zo zit ik er ook in, ik reageerde alleen 101 reacties omhoog op een wat ongenuanceerde reactie met 'n spikkeltje cynisme en dat werd verwelkomt met een snufje sarcasme en kritiek ![]() Even goede internet-vrienden - ik heb niet iets bijzonder met welk merk dan ook, ik heb zelf Audi, VW, Honda, Volvo en Citroen gehad de afgelopen 10 jaar en denk dat er binnenkort wel een nieuw merk aan het lijstje is toegevoegd ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:31 |
Als je het Executive Plus pakket heb krijg je ook Alarm 'Plus'. Dat is een Klasse 3 alarm. Ik heb dat op de Jetta gehad bij Leaseplan, en een collega op een Golf VI bij Athlon. Beiden hebben we gebeld met de vraag hoe dat zat met die plaat. In beide gevallen was het antwoord: "Die plaat hoeft niet, want ze zagen gewoon het hele dashboard kapot in dat geval. Als nu de unit wordt gestolen hoeven we alleen die te vervangen, en dat doen we dan ook zonder gedoe, dat is niet jouw probleem". Dus nee, het is geen eis van 'de leasemaatschappij'. | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:32 |
Ja duh ![]() ![]() Enige wat mij erg opvalt aan het straatbeeld is dat Citroen met de DS-lijn echt iets anders heeft gemaakt en ook echt op de markt zet. Dat getuigd van vooruitstrevendheid, lef en ondernemerschap. Anderzijds gaan ze geen grote aantallen van deze auto's verkopen, omdat mensen nu eenmaal (zeker in NL, ik zag gek genoeg in Duitsland en Italie veel meer DS-en rijden) voor veilig kiezen. En nogmaals, als het mijn eigen geld is, doe ik dat ook. | |
Kreator | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:33 |
Ik heb zo'n Golf 3 GTi 16v met 150pk gehad. Zonder petje. En het ding was gewoon best kut. Wel snel hoor, maar ook zo z'n mankementen na 2 ton. Verder heb ik vele franse en duitse auto's gehad en daaruit kan ik maar 1 ding concluderen: Italiaanse auto's, die zijn pas slecht. groetjes, Alfa rijdert. | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:34 |
Ah, dus ik beeld het me maar in ofzo? | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:34 |
Ik wil een Alfa ![]() | |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:35 |
Ik bedoel dat ik ze niet het enige vooruitstrevende merk vind. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Audi in de S8 gedaan heeft qua downsizen en cilinderuitschakelingstechniek vind ik dat ook behoorlijk vooruitstrevend en getuigen van lef. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:35 |
Blijkbaar wel, want jij brengt het als een voldongen feit dat die plaat een eis is. Ik geef je net 2 voorbeelden van 2 leasemaatschappijen waarbij dat dus helemaal geen eis is, met de onderbouwing daarbij waarom. Dus als jij denkt dat jouw leasemaatschappij de standaard is voor alle leasemaatschappijen, dan ja, dan beeld je je dat maar in ja. | |
Kreator | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:36 |
Hij gaat morgen naar de dealert omdat na 100.000km de aandrijfas versleten is. ![]() | |
Daeron | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:40 |
Dan vind je het maar zielig ![]() Het gaat er gewoon om dat ze stoer denken te zijn met hun bakje en dan eruit getrokken worden door een auto die over het algemeen als minder gezien worden, die niet eens moeite ervoor doet ook nog. ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:41 |
... ? Was louter een illustratief voorbeeldje? Je komt 'n tikkeltje overspannen over ![]() boeie of je nu wel of niet met een plaat op je navi (bijna letterlijk voor je kop) rondrijdt, viel me alleen op, that's it. Zo moesten Civic hybride rijders met dubbel-din navi vaak kiezen voor navi met afneembaar scherm om dezelfde reden. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:42 |
Ja, en het gaat erom dat jij je dan een hele flinke vent voelt zo van 'dat heb ik toch maar mooi gefixt' Los van het feit dat je dan hebt gewonnen van iemand die je per definitie al een kneus vindt (waarom er dan toch van willen winnen? ![]() Nou nou, score! ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:43 |
Męh, dat cilinders uitschakelen bijvoorbeeld, konden bepaalde Amerikaanse auto's in de jaren 80 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Fuel_Management. Het downsizen heeft waarschijnlijk ook te maken met CO2-regulering, dus eigenlijk meer een "moetje". Dan vind ik persoonlijk een DS5 Hybride met dieselmotor en 4 wielaandrijvingsysteem met voor verbrandingsmotor en achter elektro een stuk vooruitstrevender. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:43 |
Oh welnee, maar dit soort gelul is altijd over en weer, en dan op een gegeven moment dingen gaan zoeken om dat andere merk toch maar af te kraken, terwijl het allemaal zo nutteloos is. Naja, ik zag je posten dat het een eis is, en dat is gewoon niet zo. Dus ja, daar reageer ik dan uiteraard op, aangezien ik het uit eigen ervaring weet ipv hear say ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:47 |
Kan de S8 niet kiezen op de audi site, maar zo te zien is die pakweg 10 keer zo duur als een DS4 nieuw? Overigens wel een heule mooie auto, zo'n A/S8. Vriend kwam 'n keer aanzetten met een Mercedes S-klasse en daar zit ook een hoop bijzondere snufjes op - alleen wel verstopt tussen geplooid leer en nog net geen gordijntjes ![]() | |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:49 |
Maar in de S8 is het wel mooi geperfectioneerd. En dat downsizen vind ik van lef getuigen gezien het feit watvoor auto de S8 is en de doelgroep. En in dat opzicht dus ook hoe cilinderuitschakeling is ingezet. Dus in die zin vind ik dat net zo vooruitstrevend als een DS5 Hybride. Maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening natuurlijk ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:49 |
![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:49 |
Maar, ook nog verkrijgbaar in W12.. en dat lukt dan weer niet in een DS4/5 ![]() | |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:49 |
http://m.audi.nl/nl/mobile/nl/models/a8/s8.html | |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:51 |
Idd. ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:52 |
Ja kun je een ![]() | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:54 |
Een S8 en een DS4 is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Niet qua type auto, niet qua doelgroep, gewoon qua niks. ![]() Ja, een S-klasse is...hoe moet je dat zeggen. Als een S-klasse het lopende model is, dan vind ik 't een mooie auto. Maar zodra er een nieuw model van is dan vind ik het oude model toch een beetje fout eigenlijk. Geen gordijntjes zegt ie ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:56 |
Nou ja, in dat document van dutchlease staat toch echt:
| |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:58 |
Het was gewoon een illustratie van in mijn ogen vooruitstrevende techniek van Audi en lef. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:59 |
Ja, dutchlease, maar ik wist niet dat onder 'de leasemaatschappij' alleen maar dutchlease wordt verstaan. Voor Athlon en Leaseplan was het in ieder geval niet verplicht. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 16:59 |
Oh maar dat ben ik wel met je eens. Overigens zag ik in de autoweek vorige week plaatjes van de DS9. Dát vind ik nou wel een mooie auto. Die mogen ze wat mij betreft zo in productie nemen ![]() | |
NiGeLaToR | vrijdag 11 mei 2012 @ 17:00 |
Heb even teruggelezen en enige wat ik zei is dat ik collega's heb die met kluisdeur moeten rijden. Nergens staat dat alle leasemaatschappijen in dit universum dat eisen - terwijl je dat wel suggereert dat ik dat beweer en daar vervolgens weer op ageert ![]() Worden we het nog eens ook ![]() Er is in ieder geval genoeg te kiezen.. en nog een ander puntje, de 2ehands markt voor auto's is ook gunstig als je wat zoekt he? Vind de auto's bijzonder goedkoop op het moment, of ben ik gewoon in de war van de hoge nieuwprijzen? | |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 17:02 |
Zal wel gebeuren want de C6 wordt wel uitgefaseerd dacht ik. | |
CoolGuy | vrijdag 11 mei 2012 @ 17:03 |
De 2e hands prijs voor die S-klasse bedoel je? Ik heb geen idee. Het valt me op dat de grote dure auto's van 'vroeger' in verhouding heel goedkoop zijn, vergeleken met een 'gangbare' auto als de Golf (wat je zelf al zei, populaire auto etc etc). Maar ja, dan zal ie qua 2e hands aanschaf wellicht meevallen, maar dan moet je 'm ook nog rijden natuurlijk, en dat is niet goedkoop. | |
Mano_ | zaterdag 12 mei 2012 @ 01:36 |
Ik heb nu in zo'n anderhalf jaar tijd een kleine 25dkm van m'n Fransoos kunnen genieten. Het betreft een 306 uit '94 met nu zo'n 280dkm op de teller. Vind het een prachtige wagen om te zien (eerste model, de fase 2 en 3 vind ik wat minder) en fantastisch om te rijden. De XSi heeft met z'n 8-kleppert lekker veel koppel over een breed toerengebied en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Tuurlijk, blok zweet wat en heb wat standaard slijtage-delen vervangen, maar de auto kostte 300 euro ![]() Beste aankoop evah, ik hoop er nog lang van te genieten. Conclusie: nee, niet alle Franse auto's zijn bagger. Die van mij is perfect ![]() Oh en om ook even te miepen over andere merken: ik heb een onverklaarbare hekel aan Audi's. Nergens op gebaseerd, hoeft ook niet gecounterd te worden door liefhebbers, maar als ik er een tegen kom (en dat gebeurt nogal veel ![]() Maar zoals gezegd: mijn mening over auto's heeft niets met ratio te maken. Het ene merk/model doet iets met me, het andere laat me koud. Edit: ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Mano_ op 12-05-2012 01:50:09 (Foto) ] | |
Mano_ | zaterdag 12 mei 2012 @ 01:43 |
Oh en de 206 GTi verdient de toevoeging GTi niet. 205 GTi 1.9, 309 GTi 1.9, 106 1.6 GTi en 306 2.0 GTi-6 zijn de echte. Wil je een leuke snelle 206, dan is de RC de enige optie. Die 206 uit de OP hadden ze gewoon XSi moeten noemen. | |
Edmund_Blackadder | zaterdag 12 mei 2012 @ 01:50 |
Gemiddeld doen ze het slechter dan Duitse en Japanse autofabrikanten. De uitspraak "met de Franse slag" is wat betreft auto's wel van toepassing | |
loveli | zaterdag 12 mei 2012 @ 10:41 |
Duitse auto's ![]() Franse keuken ![]() | |
Bananenvlaflip | zaterdag 12 mei 2012 @ 10:55 |
Lol, is het niet in een aflevering van Top Gear dat Jeremy zegt; when the french and italians get together to do some cooking, that's great. When they get together to build a car, you know you're in trouble. Of iets van die strekking. | |
SimtekF1 | zaterdag 12 mei 2012 @ 12:39 |
Waar slaat dat nou weer op? ![]() De 206 is weliswaar niet zo perfect als de 205 GTi maar om de 206 GTi nou zo neer te zetten gaat wel wat ver vind je niet? Zoveel verschilt de 106 niet eens met de 206. http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=24220&id2=19141 | |
steeez | zaterdag 12 mei 2012 @ 12:52 |
Niks aan toe te voegen, sums up the whole lot. ![]() | |
steeez | zaterdag 12 mei 2012 @ 12:54 |
Er bestaat ook meer dan cijfertjes.... dingen als rijeigenschappen, wegligging, beleving. 206 GTi is inderdaad een slap aftreksel van wat een echte GTi had moeten worden zoals Mano_ al aanhaalde in zijn post. | |
Mano_ | zaterdag 12 mei 2012 @ 15:42 |
Als je naar het hele plaatje kijkt is het gewoon een XSi: prima uitgerust met opties, sportief pakketje en vlotte motor. Dat is bij Peug een XSi. Een XS met een dikkere motor. Dat is ie 206 GTi toch ook? Met de 307 en 207 hebben ze het wel goed gedaan. | |
SimtekF1 | zaterdag 12 mei 2012 @ 16:10 |
*snif* En toch ben ik blij met m'n 206 GTi'tje. ![]() | |
Mano_ | zaterdag 12 mei 2012 @ 17:53 |
Oh maar het is zeker een leuke auto! ![]() ![]() | |
Metro2005 | zaterdag 12 mei 2012 @ 21:18 |
Dat blijft gewoon leuk. Ik heb vroeger een citroën BX GTI gehad en het hoongelach veranderde al snel in tranen als ik het gepimpte golfje er bij het stoplicht uittrok of omdat ik dankzij de hydraulische vering de eerste de beste petjes auto er bij de 1e drempel kwijt was ![]() Net zo triest zijn die lui met hun BEE EM WEE 316i uit 1995 die denken een hele toffe auto te hebben die keisnel is (13 of 14 sec. naar de 100 ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 12 mei 2012 @ 21:34 |
Ken ik. Ik rijd ook een AX die aardig hoog op de poten staat (eigenlijk iets té volgens velen, zeker met deze body aankleding) . Maatje zijn GTI AX staat 12 cm lager ofzo, maargoed. Totaan het eerste drempel hangen alle Duitsers en andere snelle, lage jongens je in de nek, daarna komen ze niet meer bij. | |
H-D | zaterdag 12 mei 2012 @ 21:56 |
Snap ook nooit dat ze die 316i kopen. Ding is zo traag als dikke stront. Pas vanaf de 323i wordt het wat...haal dan die ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 12 mei 2012 @ 22:44 |
Dat kunnen ze niet betalen joh, áls ze hem al verzekerd krijgen (wil ook nog wel een probleem zijn bij zwaardere motoren). | |
krokdown | zaterdag 12 mei 2012 @ 23:21 |
Saab en Volvo ![]() | |
krokdown | zaterdag 12 mei 2012 @ 23:27 |
de enige echte vw GTI is de golf 1, alles daarna is poep | |
Marco001 | zondag 13 mei 2012 @ 00:24 |
Interessant trouwens: Wij hebben hier een Seat Ibiza 1.4 16v en 206 1.4 16v. Beide word ongeveer evenveel mee gereden, alleen heeft de 206 10.000 km meer(167000 vs 157000 km. De 206 is echter stukken betrouwbaarder als de Seat en heeft veel minder last van storingen. De Seat heeft me al 2 x laten staan omdat de bobine stuk was, heeft regelmatig condens in de lamp-units en is stukken duurder in onderhoud. De 206 doet 2x zo lang over een setje lampen, kofferbak sluit fatsoenlijk(bij de Seat moet je hem behoorlijk hard dicht gooien, terwijl bij de 206 een zacht duwtje al volstaat..) De 206 weet echter wel 25 pk (100 stuks in totaal)..)meer uit het motorblok te halen, maar verbruikt mede daardoor stukken meer(1:11 vs 1:13). de Ibiza rijd sportiever, maar draait bij 130 km/h al 4000 rpm en doet dan 1:10 liter per 100km.. Tevens trilt de Ibiza veel meer, en trekt hij nogal naar rechts, doordat de remmen rechtsachter erg aanlopen. Het hele remgebeuren is al eens vervangen, maar na een 30.000 km komt het gewoon weer terug, terwijl hij altijd netjes word onderhouden(beter zelfs als de 206), en ik er geen vreemde dingen mee doe. Oh, en er was ook een periode waarin VAG hele fijne diesel's in hun Skoda's deden.. In de 1e superb's deden ze 2 liter TDI's die vaak al na c.a. 100.000 km volledig vast liepen. Ze werden dan wel als taxi's gebruikt, maar wel gewoon normaal onderhouden. | |
invine | zondag 13 mei 2012 @ 11:15 |
Mijn clio uit 99 heeft mij nog nooit laten staan en mij van Nederland naar Midden italie gebracht en weer terug. Jaar later van Nederland via normandie naar zuid frankrijk om later door te rijden naar italie zonder maar een centje pijn ![]() Mijn familie rijd al vanaf de jaren 80 renault en hebben niet echt noemens waardige problemen gehad. Alleen nu bij de scenic uit 2005 heeft wel wat elektronische problemen, maar niks dat het rijden belemmerd. | |
loveli | zondag 13 mei 2012 @ 12:06 |
Mijn oude Renault had ook een klein elctrisch probleempje, nl. dat de zekeringen niet doorbrandden, itt de rest van de bedrading. Verder: vijfcilinders ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 13-05-2012 12:47:25 ] | |
invine | zondag 13 mei 2012 @ 12:26 |
Welke fransoos rijdt er met een 5 cilinder? | |
loveli | zondag 13 mei 2012 @ 14:32 |
De Fransoos met de Audi. | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 15:45 |
Weet je wat het punt is, elk land heeft zijn charmes. En je houdt ervan of je vindt het niks en dat is vaak subjectief. Qua betrouwbaarheid heeft elk merk wel zijn puntjes. | |
krokdown | zondag 13 mei 2012 @ 15:55 |
nee, is geen gelul. | |
invine | zondag 13 mei 2012 @ 16:37 |
qft ![]() | |
H-D | zondag 13 mei 2012 @ 16:46 |
Hmm ja maar er is altijd wel een verzekeringsmij toch die het doet? En ben zelf ook niet zo oud en kan ook gewoon fatsoenlijk een zwaardere motor verzekerd krijgen. | |
invine | zondag 13 mei 2012 @ 16:50 |
Betaal je ook voor ![]() | |
H-D | zondag 13 mei 2012 @ 17:07 |
Opzich valt dat ook nog wel mee. | |
CoolGuy | zondag 13 mei 2012 @ 17:58 |
Want? Bij Athlon en bij Leaseplan zijn die afdekplaten voor de RNS 510 niét verplicht, want ik heb er nooit meer gereden en een collega bij Athlon ook niet. Hoe dat bij andere leasemaatschappijen is weet ik niet, maar bij mijn collega is 't ding er uit gejat, die had geen plaat, en dat is gewoon gerepareerd en vervangen, zonder eigen kosten. Dus ik weet niet wat 'geen gelul' aan is, misschien dat het bij andere leasemaatschappijen anders gaat, maar bij deze twee is het nooit verplicht geweest. | |
Marco001 | zondag 13 mei 2012 @ 19:22 |
Ik weet dat het bij Dutchlease sowieso verplicht is. | |
Breaker.Faker | zondag 13 mei 2012 @ 19:46 |
Ik rij zelf in een Renault Kangoo DTI. Technisch is die in orde. Alleen problemen gehad met de remmen en de aandrijfas. Bij de remmen was dit vuil waardoor de rem klauw niet terug kwamen waardoor de rem slipte. En bij de aandrijfas was de aandrijfhoes eraf waardoor er vuil in was gekomen en moest worden vervangen. Maar deze twee problemen kunnen ook andere auto's krijgen. Helaas is het wel zo dat ik de volgende keer niet meer kiest voor Renault. Ik vindt dat Renault veel te veel kiest voor kunststof wat heel makkelijk stuk gaat. Zeker in het interieur dat valt bijna uit mekaar. Op dat vlak had ik nooit voor deze auto moet kiezen. En de onderhoud van Renault is ook best prijzig. Zeker de onderdelen. Het is niet bij mij eigen auto zo ook bij andere Renaults zie ik dit. Maar vele vergeten 1 ding dat vaak betrouwbaarheid ligt aan de bestuur zelf. Als je elke keer het maximale geeft aan de motor dan staat deze auto vaak in de garage. Dan wanneer je rustige rijdt en netjes niet te veel toeren maakt. Het is wel zo dat de kleine auto's en de mileuvriendelijke auto's met de kleine motoren. Meer bij de garage's staan omdat de motoren steeds het maximale worden gebruikt. Vaak zijn dit wel de franse auto's. | |
FkTwkGs2012 | zondag 13 mei 2012 @ 19:58 |
de kleine franse auto's zijn gelijk aan de toyota aygo, die hebben alle 3 een daihatsu motor die bij mijn weten vrij degelijk is. | |
SimtekF1 | zondag 13 mei 2012 @ 20:44 |
Vandaag even de auto goed lopen poetsen, was behoorlijk nodig. ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 20:59 |
Wat een gekke Golf. | |
invine | zondag 13 mei 2012 @ 21:20 |
Meeste auto's in de prijsklasse van renault hebben niet zo'n goed interieur meer.. En daarbij geef je zelf al aan het ligt aan de bestuurder. En dat geldt net zo goed voor het interieur. | |
CoolGuy | zondag 13 mei 2012 @ 21:20 |
![]() here we go.. | |
ZwartmetSuiker | zondag 13 mei 2012 @ 21:23 |
Over subjectiviteit gesproken; iedereen is altijd laaiend enthousiast over de stoelen van de Volvo's C30, S40 en V50. Nou vind ik het dashboard echt prachtig en ik heb voor mijn werk honderden kilometers gereden in alle drie de varianten, elk in verschillende uitrustingniveau's. Ik vond de stoelen totaal niet bijzonder en niet echt lekker zitten, daarbij verklaarde iedereen me voor gek dat ik ze niet geweldig vond zitten. | |
Prowl | zondag 13 mei 2012 @ 22:37 |
Jarenlang gehoord: blijf weg bij franse auto's en vooral die lekballen met bollen! HP Citroën kosten meer in onderhoud dan in aanschaf! Na bijna 4 jaar ervaring in bollenbakken wil ik niets anders, onkosten zijn een lachertje vergeleken met andere auto's Als je een klein beetje in de techniek verdiept stelt het ook nog eens weinig voor en kun je het meeste zelf doen, onderdelen zijn goedkoper dan andere merken en ook goed aan te komen (op wat zeldzaam spul na) Binnenkort begin ik aan een DS die al 13 jaar de weg niet op is geweest Als je alleen weet waar je benzine moet tanken blijf dan inderdaad maar bij een fransoos weg ![]() (ter info, 6 jaar geleden wist ik ook alleen hoe je benzine moest tanken en olie bijvullen ![]() | |
H-D | zondag 13 mei 2012 @ 22:43 |
Das ook subjectief dan want ken iemand met een 6jr oude C5 en als je ziet hoevaak hij bij de garage is ![]() En vind ook het rijcomfort maar matig ![]() | |
Prowl | zondag 13 mei 2012 @ 22:54 |
Een C5 is ook een neppe audi ![]() | |
SimtekF1 | zondag 13 mei 2012 @ 23:01 |
Ik hou wijselijk m'n mond. Ieder zo z'n ding. ![]() | |
loveli | zondag 13 mei 2012 @ 23:04 |
Zitcomfort scoren de Fransen imho goed op. De techniek die de fauteuil van A naar B helpt mogen de Duitsers verzorgen. Dat andere Zweedse merk heeft trouwens ook fijne stoelen. En fijne turbo's. Dit is toch nog steeds een "bash Franse auto's-topic"? | |
H-D | zondag 13 mei 2012 @ 23:05 |
Wel Hydractive 3 | |
H-D | zondag 13 mei 2012 @ 23:06 |
Die 9-5 2.8T Xwd is echt een bazenauto idd ![]() | |
kikoooooo | zondag 13 mei 2012 @ 23:09 |
Altijd als ik zon hok, of een Espace zie rijden braak ik een beetje. En dan meestal van die bibliotheekmedewerkers erin die lijken te twijfelen of ze nog naar huis zullen gaan, verder met hun faalleven, of direct maar naar het dichtstbijzijnde spoor moeten rijden. | |
itsalex | maandag 14 mei 2012 @ 00:04 |
Ooit in 1 keer een Peugeot 106 1.4 XS (xtra snel?? Of xtra stuk??). Al reed ik met dat ding gewoon maar even 160 km/h haalde ik toch een gemiddelde van 550 km op 35 liter benzine. Dus wel zuinig maar voor 300 meter rijden moest ik soms 50x starten en kwam gewoon niet weg en wilde ook gewoon simpelweg niet meer starten. pas na 30 min kon je dan weg. Ze hebben NOOIT het probleem kunnen vinden. Vanaf de benzinetank tot de benzinemeter is alles vervangen. Ik had bij 18k km al een teruggedraaide teller die weer op 0 km stond omdat die ook vervangen moest worden. Nou echt wat een kl*te auto was dat. Na 36k km was in 1½ jaar was die verkocht. Mazda was ook niet alles. Ik rij nu VW Golf met veel plezier en ok hier zijn ook wat garantiedingen geweest maar ja het rijdt nog steeds en ik ben nu bijna 60k km verder in 1½ jaar. Ik rij soms dik in 1 op 27 zonder problemen en je blijft gewoon gaan met dat ding. Alles is gewoon als nieuw zelfs nu met 125k km op de teller en met die Mazda 3 na 60k km moest ik al koppeling vervangen want die kon niet tegen de stad en bestuurdersstoel opnieuw bekleden. er waren meerdere problemen maar dat was meer de audio en navi. | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 00:09 |
Na 60k al stoel opnieuw bekleden ![]() | |
Spaansehollandboy | maandag 14 mei 2012 @ 08:18 |
Om even op de 1e post terug te komen, Wat als ik zeg dat Peugeot in 1984 met een 1.8 kwam met 500PK? | |
invine | maandag 14 mei 2012 @ 15:05 |
En jij rijdt zelf een hyundai? | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 mei 2012 @ 15:09 |
Dat is wel heel snel ja. | |
Catch22- | maandag 14 mei 2012 @ 15:12 |
Fransozen. Buiten alle electronicafails (constant, overal) zijn ze ook gewoon lelijk. En daarbij zijn ze na 180dkm uitgeleefd en kraakt alles, waar een 5-serie bij 350dkm nog vrolijk doorrijdt. 1 uitzondering: Bugatti | |
FalleNk810i | maandag 14 mei 2012 @ 15:15 |
Van het Volkswagen concern sinds 1998 ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 14 mei 2012 @ 15:31 |
Zelfs zij hebben door dat je voor spannende en aansprekende auto's het buiten Duitsland moet zoeken (Bugatti, Lamborgini). In Dld zijn ze goed in het maken van pretentieloze auto's voor Duitse cementverkopers met frameloze brillen en een Hörmann garagedeur. | |
Pizza_Boom | maandag 14 mei 2012 @ 15:37 |
M'n Espace heeft bijna 300dkm gelopen en die doet het nog steeds. Op LPG trouwens, ook niet bepaald lief voor je spullen. Overigens wordt bij bijv. BMW vaker preventief vervangen dan bij een goedkopere Franse auto, simpelweg omdat de duurdere auto's vaker dealeronderhouden zijn en de bestuurders geen zin hebben in gelul, dus er meer geld in steken. | |
FalleNk810i | maandag 14 mei 2012 @ 17:27 |
Haha, humor heb je wel! Gelijk en smaak niet ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 14 mei 2012 @ 17:34 |
Gezien de auto's in je ondertitel ben ik blij dat jij vindt dat ik geen smaak heb. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 17:46 |
Vervelend he, als je er niet mee kunt omgaan dat er mensen zijn die een andere smaak hebben dan jij? | |
JohnnyKnoxville | maandag 14 mei 2012 @ 17:52 |
Falledinges schijnt daar een groot probleem mee te hebben inderdaad. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 17:54 |
Jij blijkbaar niet minder. | |
JohnnyKnoxville | maandag 14 mei 2012 @ 18:05 |
Zoals al eerder gezegd is de toon in het topic al gezet door het fanboyisme in de OP. Iedereen in dit topic doet er vrolijk aan mee. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 18:08 |
Mja, maar jij legt 't er wel erg dik bovenop, je zoekt gewoon de confrontatie op. Ik begin over een paar weken bij een nieuwe werkgever, die een lager leasebudget maar een hoger salaris geeft, dus ik denk dat ik dan van VW moet uitwijken naar een Franse auto, tenzij ik natuurlijk zelf bij betaal, maar dat laatste heb ik niet zo'n trek in, tenzij dat dan weer minder dan 100 euro is, dan neem ik gewoon weer een Golf. | |
JohnnyKnoxville | maandag 14 mei 2012 @ 18:28 |
Mja, hoeveel geld je er voor over hebt om de auto van je eigen keuze te rijden, is je eigen keus natuurlijk. Over het algemeen kun je volgens mij wel stellen dat er voor de Nederlanders (die over het algemeen met hun portemonnee hun leaseauto kiezen in plaats van hun hoofd of hart of rechtervoet of wat dan ook) veel meer keus is bij de Fransen in de 14%-catagorie. Daar hebben 'de Duitsers' toch een beetje de boot gemist (zeker na de veelbelovende start van de Polo Slowmotion). | |
JohnnyKnoxville | maandag 14 mei 2012 @ 18:30 |
Dat is meteen ook het gevaar van die 14%-bijtellingsauto's, daar hangt zo'n spruitige Hollandsche knieperigheidsgeur omheen. Daar dreigen nu 'de Fransen' de dupe van te worden. Vroeger reed 'de Nederlander' een Opel of Volkswagen omdat-ie dat nou eenmaal gewend was (doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg), nu rijdt-ie een Megane Eco2 of 508 met lekker weinig bijtelling. | |
FkTwkGs2012 | maandag 14 mei 2012 @ 18:35 |
voor een lease-auto zou ik ook eerder voor iets leuks gaan als een alfa. je loopt toch geen risico op irritant hoge rekeningen. | |
Mano_ | maandag 14 mei 2012 @ 18:41 |
Ik zou sowieso liever een eigen auto hebben dan een lease-auto. Zelf voor zorgen, gevoel van bezit, vrije keuze voor merk/model enzo. Geen idee of dat mogelijk is bij bedrijven die een lease-bak aanbieden? Dat je niet de auto krijgt maar een hoger salaris? Mijn baas doet niet aan lease-auto's voor werk-volk dus zou het niet weten. | |
FkTwkGs2012 | maandag 14 mei 2012 @ 18:42 |
vaak wel dan krijg je gewoon een vergoeding. weet niet exact hoe het werkt maar gok dat je er wel belasting over betaalt. | |
Mano_ | maandag 14 mei 2012 @ 18:42 |
Da's toch alleen maar gunstig? Liever een extra 508 in het straatbeeld dan de zoveelste Insignia of A4. | |
Mano_ | maandag 14 mei 2012 @ 18:43 |
Ik krijg nu niet eens reiskostenvergoeding ![]() | |
Mano_ | maandag 14 mei 2012 @ 18:43 |
Of een TSI-tje ![]() | |
FkTwkGs2012 | maandag 14 mei 2012 @ 18:44 |
alfa omdat alles leuk. zou er privé nooit 1 moeten though. | |
Mano_ | maandag 14 mei 2012 @ 19:06 |
Ging meer over idioot hoge kosten ![]() Ben wat auto's betreft ook meer een Alfa-mannetje hoor ![]() Privé moet je gewoon mazzel hebben en een tweedehandsje met volledige historie zoeken. | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 mei 2012 @ 20:06 |
Ik zie liever 10 Insignia's dan 1 508, die nieuwe Peugeots zijn echt lelijk. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 20:48 |
Nou ik vind die 508 niet lelijk hoor. De stationcar ben ik niet zo kapot van (ik hou niet van station's, want die vind ik altijd lelijker dan de sedan, behalve bij Audi, daar gaat 't gelijk op) maar de sedan vind ik een mooie auto. De achterkant vind ik maar zo zo, maar buiten dat vind ik dat een prachtige wagen. | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 20:53 |
Doelgroep van veel Duitse premium merken hoeft/wil denk ik ook niet per se in de 14% categorie te leasen. Dus dan boeit het ook niet veel dat ze daar niet veel modellen in hebben. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 20:55 |
De meeste auto's in de 14% categorie kun je mensen niet serieus hele stukken mee laten rijden, das geen doen. | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 mei 2012 @ 20:57 |
Toch zie ik veel muesli Audi's en BMW's de laatste tijd. Maar dat liever dan Polo's enzo. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 21:00 |
Hmm, ik heb nu een paar keer gekeken naar zo'n Peugeot 208, en van binnen vind ik dat een alleraardigst autootje. Daar staat tegenover dat ik toch echt zwaar zit te overwegen om dan maar geld bij mn leasebudget te leggen om dan een Golf te kunnen leasen hoor. Die 208 is hardstikke leuk, maar ik vind het een beetje 'weinig auto'. | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 21:02 |
Dat ook idd. Enkele uitzonderingen daargelaten ![]() | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 21:03 |
True maar de bulk v/d originele doelgroep geeft daar niet veel om denk ik. Die kleine Audi's en BMW's kunnen ook juist nieuwe klanten zijn. | |
lipje | maandag 14 mei 2012 @ 21:03 |
shame on you ![]() | |
lipje | maandag 14 mei 2012 @ 21:05 |
heb je wel eens naar een Ford Focus gekeken? | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 mei 2012 @ 21:07 |
Denk dat die mensen vooral een segment hoger gaan, komen af van Corsa enzo. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 21:09 |
Ja, maar Golf > Focus. | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 21:10 |
Idd, denk ik ook. Maar de bestaande Fünfer leasers boeit de bijtellingscategorie veel minder bijv. denk ik. | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 mei 2012 @ 21:11 |
Wel leuk meegenomen. Dan rijdt je echt een prachtige auto en het is ook sociaal verantwoord (voor zover dat uitmaakt). | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 21:15 |
Ja dat wel idd. Maar persoonlijk zou het mij echt totaaaaal niks interesseren of mijn auto wel of niet sociaal verantwoord is. Als ik 'm mooi vind rij ik 'm sociaal verantwoord of niet . | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 21:16 |
Precies. Lekker belangrijk wat iemand anders daar van vindt. Als je 'm zelf maar mooi vindt; vlammen met die bak ![]() | |
lipje | maandag 14 mei 2012 @ 21:21 |
das een hele stap voorwaards ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 14 mei 2012 @ 21:21 |
Nee ik rijd ook geen auto voor een ander maar er zijn vast mensen die het belangrijk vinden. Ik rijd ook een auto met een oud aso-karakter. Boeiend, ik vind het leuk en krijg veel positieve reacties. | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 21:22 |
Uhh nee, mijn voorkeur gaat uit naar de Golf. | |
lipje | maandag 14 mei 2012 @ 22:14 |
maar goed daarvoor heb jij ook oogkleppen op en wil je alleen maar een Volkswagen Golf ![]() | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 22:16 |
Nee hoor, ik vind elke Volkswagen vanaf de Golf prima, en Audi, BMW en Mercedes vind ik ook prima. Dat ik jouw suggestie niks vind betekent niet dat ik oogkleppen op heb he, maar als jij dat wil denken, vooral doen, ik heb daar geen last van ![]() | |
Mano_ | maandag 14 mei 2012 @ 22:17 |
Of hij vind de Golf gewoon een fijnere auto, dat kan natuurlijk ook ![]() Ik deel je mening, zou liever een Focus hebben dan een Golf, maar dat doet niets af aan de Golf. Je zou er niet zo veel van zien rijden als het geen goede auto's zijn natuurlijk ![]() | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 22:25 |
Kun je geen leuke Beemer leasen dan? | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 22:27 |
Nou, ik begin over een paar weken bij mijn nieuwe werkgever, en die heeft weliswaar een veel hoger salaris, maar de leaseregeling is gewoon kut. Dus die 1-serie gaat niet passen. Wil ik een beetje leuk rijden (diesel, automaat) dan moet ik gewoon bij betalen. Voor een BMW zal ik dan dus nog veel meer moeten bij betalen, daar heb ik geen zin in ![]() | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 22:29 |
Oh nee snap ik idd. Wel balen man. Ik dacht al leuke Dreier ofzo ![]() | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 22:34 |
Ja een Dreier zou gaaf zijn inderdaad, maar dat gaat 'm gewoon echt niet worden (tenzij ik dus zelf heel veel ga bij betalen per maand. Het mag wel, maar dat doe ik natuurlijk niet) | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 22:35 |
Ik vind die nieuwe 5 echt helemaal geweldig ![]() | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 22:37 |
Daar heb ik in gereden, auto van m'n manager was dat. Dat is echt een hele hele mooie auto en het rijdt als de brandweer ![]() ![]() | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 22:38 |
Een mooie 535d wil ik wel! Of die nieuwe M540d ![]() Maar erg duur idd ![]() | |
sijs | maandag 14 mei 2012 @ 22:39 |
mn dochter heeft 4 jaar in een peugeotje 106 van 600 euro gerenden zonder noemenswaardige problemen, net als mijn zoon in een 205, van ongeveer dezelfde prijs waar hij bijna 5 veel plezier van heeft gehad, mn dochter heeft ni een clio1 en dat ding doet het ook altijd zelf heb ik een 406, en die bevalt prima.. veel ruimte en rijdt als een trein | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 22:40 |
Mja weet je wat 't is. Als je een 535 rijdt dan betaal je daar dermate veel voor dat je volgens mij voor minder geld ook een 'instap' 7 serie rijdt. Want dat 'instap' is natuurlijk ontzettend relatief als je in die klasse gaat shoppen. | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 22:41 |
Sowieso waar. Maar dan heb ik eigenlijk liever een XJ( wel de 5.0 V8 ). Rij ik echt 100 x liever dan welke BMW dan ook ![]() | |
CoolGuy | maandag 14 mei 2012 @ 22:42 |
Geen idee, nooit in gereden dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Maar die Fünfer was wel echt een hele hele relaxte wagen. Ik heb toch echt een sterke voorkeur voor Duitse auto's, al moet ik zeggen dat ik de 508 ook helemaal niet verkeerd vindt (los van de achterkant) en de DS4 en DS5 vind ik ook prachtig. | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 22:56 |
508 Berline eens. SW niet mijn ding wel geslaagd. DS4 en 5 totaaaaaaaaal niks voor mij. Ik hou zeker van Duits. Maar niks laat mijn hart sneller kloppen als Italiaans ( ok Fiat niet) en Engels. Jaguar en Aston Martin is echt liefde voor mij ![]() | |
invine | maandag 14 mei 2012 @ 23:42 |
De 7 is een stuk zwaarder, instapper daar zijn geen straf maar ik zou liever een 535d/i hebben dan een 730d ![]() | |
chiren | maandag 21 mei 2012 @ 01:37 |
Laten we het Frans houden. Ik ben zelf verplicht een 14%-er te rijden van mijn werkgever en heb gekozen voor een full option DS3. Zou hem privé -denk ik- niet kopen, want Frans (en dan doel ik op kwaliteit/betrouwbaarheid), maar als je de motor, uitvoering en looks vergelijkt met een Megane, Ibiza ecomotive, een Polo slowmotion, een MiTo, Fabia greenline of een Kia Rio, dan steekt de DS3 met kop en schouders boven de rest uit. Lekker stug onderstel, op de saaie Megane na de 'snelste' turbodiesel van het stel, 4 cilinder 1.6 turbo met 230NM, prachtig lederen sportstoelen met stoelverwarming, cruisecontrol, parkeersensoren, climate control, coming home verlichting, dagrijverlichting, lichtsensor, regensensor, 1x aanraken = 3x knipperen lane switch, alles te bedienen achter het stuur, ingebouwde navi, HiFi set met subwoofer in de kofferbak, middenarmsteun, zelfdimmende binnenspiegel, elektrische en verwarmde spiegels die inklappen wanneer hij op slot gaat, cv op afstand etcetcetc. Ding is echt loaded... Als ik zou moeten kiezen tussen bovenstaande en een saaie grijze VW (Golf), zou ik de DS3 kiezen, anytime. Onderstaande is niet de mijne, maar wel dezelfde kleurstelling (en heeft mijn interieur zwart leer) ![]() ![]() ![]() Top Gears car of the year 2010 ![]() |