SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ze nietquote:Op donderdag 10 mei 2012 01:51 schreef JaleesaJoia het volgende:
Bir!
Yvonne, bedankt!
graag wel even de fotos van Triggershot doorsturen he!
quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:53 schreef Weissman het volgende:
Iedereen krijgt een plak, mijn cake is lang.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ben een diepe jongen zonder dat ik het zelf doorheb, wat kan ik zeggen, stille wateren hebben diepe gronden.
GHBquote:Op donderdag 10 mei 2012 01:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Weiss, wat heb je in die cake gestopt man... Ik voel me, nja, raar.
Kssst!quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:58 schreef Weissman het volgende:
Mensen kap met die knuffel smileys enzo. Daar ben ik niet van gediend.
Ik geef je een brohug op de meet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:58 schreef Weissman het volgende:
Het is er dat er geen intiemere emoticons zijn, anders had ik je nu virtueel verkracht.quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:58 schreef Weissman het volgende:
Levoquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het is er dat er geen intiemere emoticons zijn, anders had ik je nu virtueel verkracht.
Dat mag hoor, no hard feelingsquote:
Welke?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Jaleesa, kun je mijn post wijzigen?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:58 schreef Weissman het volgende:
Waarom niet birader?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:00 schreef Weissman het volgende:
Ik kom niet op de meet, was dat je nog niet duidelijk ?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het is er dat er geen intiemere emoticons zijn, anders had ik je nu virtueel verkracht.
Hoezo is het zo impossible dan?quote:
Nee.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:03 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus als ik niet kom ga je? Is dat een belofte?
Nee.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wat moet ik op een meet waar de gemiddelde leeftijd 17 is ?
Deze onlogica.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
Betasten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
Op de knieën gegaan en enkele tientallen met de hand gevangen en teruggeplaatst, sterkere uitbraakpreventie toegepast (lees: deksel). Gelukkig waren de koningin, het broed en de meeste werksters er nog. Ongetwijfeld zal er af en toe nog een losse mier opduiken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:06 schreef zarGon het volgende:
Hoe is het (afgelopen) met de mieren, Levo?
Zo te lezen (niet dat ik verstand van heb hoor) toch nog goede damage control. Mooi!quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:09 schreef Levolution het volgende:
[..]
Op de knieën gegaan en enkele tientallen met de hand gevangen en teruggeplaatst, sterkere uitbraakpreventie toegepast (lees: deksel). Gelukkig waren de koningin, het broed en de meeste werksters er nog. Ongetwijfeld zal er af en toe nog een losse mier opduiken.
Leeftijd vormt geen probleem.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:10 schreef Levolution het volgende:
Het is dat Weissman een man van eer is; als zarGon 17 jaar was, had ik het wel geweten.
Lasius niger is een monogyne soort, zodat een nieuwe gyne niet geaccepteerd zal worden en hoogstwaarschijnlijk gedood zal worden. Dit omdat de geur van een andere gyne de werksters vreemd is: alleen de kolonie-eigen geur, welke een complexe samenstelling van koolwaterstoffen in de waslaag op hun lichaam is, wordt geaccepteerd.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:08 schreef Arcadia het volgende:
Ze hebben een nieuwe koningin gevonden om te aanbidden?
Net Turken, die mieren.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:13 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lasius niger is een monogyne soort, zodat een nieuwe gyne niet geaccepteerd zal worden en hoogstwaarschijnlijk gedood zal worden. Dit omdat de geur van een andere gyne de werksters vreemd is: alleen de kolonie-eigen geur, welke een complexe samenstelling van koolwaterstoffen in de waslaag op hun lichaam is, wordt geaccepteerd.
Ze hebben een 'buitenwereld' waar ze foerageren (daar bied ik het voedsel aan), dat is een bakje zonder deksel (om te ventileren, bovendien kun je onmogelijk voeren als je met alleen een deksel zou werken, dan lopen ze eruit als je hem er even afhaalt).quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo te lezen (niet dat ik verstand van heb hoor) toch nog goede damage control. Mooi!.
Hoe hebben ze ontsnapt en hoe konden ze dat eigenlijk? Matige uitbraakpreventie?
Gelukkig wel..quote:
Strijdlustige mieren.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ze hebben een 'buitenwereld' waar ze foerageren (daar bied ik het voedsel aan), dat is een bakje zonder deksel (om te ventileren, bovendien kun je onmogelijk voeren als je met alleen een deksel zou werken, dan lopen ze eruit als je hem er even afhaalt).
Dit bakje wordt aan de bovenranden ingesmeerd met een suspensie van talkpoeder in alcohol: het alcohol verdampt en een talklaagje blijft achter, waar de mieren geen grip hebben op de losse talkkorreltjes.
Nu was ik een weekendje weg en de mieren hadden in één hoek dit talklaagje aangetast (door steeds er tegen op te blijven klimmen), totdat daar een doorgang was ontstaan. Zo zijn ze ontsnapt.
Nu zit er een deksel op met daarop een extra dikke talklaag. Binnenkort ga ik iets anders proberen, als ik wat meer tijd heb.
Jawel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Strijdlustige mieren..
Heb je foto's van je mieren en hun omgeving? Ik vind het wel interessant.
Die laatste foto geeft mij de kriebeeeelsquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jawel.
Dit zijn twee formicaria (dus twee kolonies):
[ afbeelding ]
Zo eten ze in de buitenwereld:
[ afbeelding ]
Kijkje in het nestgedeelte met larven met een USB-microscoop:
[ afbeelding ]
Ik wist het! En toch opende ik hetquote:
Usernotes van WouterB.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Er gaat een hele nieuwe FOK! Wereld voor me open.. Best cool
Mij ook ja... insectenquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:23 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Die laatste foto geeft mij de kriebeeeels
Discriminatie. Blond haar, blauwe ogen. Iets met Arisch ras enzoquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:28 schreef Levolution het volgende:
Ik heb het gemist, maar hoe is JJ mod geworden?
Tof!quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jawel.
Dit zijn twee formicaria (dus twee kolonies):
[ afbeelding ]
Zo eten ze in de buitenwereld:
[ afbeelding ]
Kijkje in het nestgedeelte met larven met een USB-microscoop:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:27 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik wist het! En toch opende ik het
Mag ik daar antwoord op geven als het eindelijk klaar is met laden en ik de hele waslijst heb gelezen?quote:
Geen speeltjes.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tof!.
De eerste foto lijkt net een doolhof. Misschien een rare vraag, maar hebben mieren speeltjes?
Volgens mij zien we er ook zo uit vanuit de ruimte tijdens het eten..
En die derde foto!. Fascinerend. Mooi beeld vastgelegd. (Hoe sterk is de microscoop?
)
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:36 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Mag ik daar antwoord op geven als het eindelijk klaar is met laden en ik de hele waslijst heb gelezen?
Mij is ingefluisterd door wie?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:40 schreef zarGon het volgende:
[..].
Mijn vraag heb ik gesteld om je reactie te zien, niet om inhoudelijk antwoord te krijgen. Gezien je antwoord (dat jou trouwens is ingefluisterd) bevestig je alles.
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is? Ik bedoel, bij de 'normale' huisdieren is het gedrag mij bekend. Wat doen mieren eigenlijk in hun vrije tijd?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Geen speeltjes.Eén en al instinct die beestjes. Maar het is fascinerend hoe complex instinctief gedrag kan zijn.
De microscoop is zo'n cheap ding van een Chinese webshop. De vergroting hier was 20x, hij kan ook nog 200x. Niet er tussenin, alleen die twee.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:41 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Mij is ingefluisterd door wie?
Wtf..
Je wilt niet weten; ik krijg wel eens verhalen mee van Levoquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:44 schreef zarGon het volgende:
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is?
Ik wil weten!quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je wilt niet weten; ik krijg wel eens verhalen mee van Levo![]()
![]()
Cok ciddiyim, onderzoeken of simpele observaties over zijn mieren, van Levo hebben mij vaak tot denken gezet.quote:
Ik heb het Weissman inderdaad al eens verteld. Maar ik heb voor een keuzevak literatuuronderzoek gedaan naar mieren. De dingen die ik daarvan leerde waren echt fascinerend. Sommige soorten doen bijvoorbeeld aan pleometrische koloniestichting. Dat betekent dat een monogyne soort (een soort die maar 1 koningin accepteert) toch de kolonie met 2 koninginnen start. Echter, na een tijdje ontstaat er onenigheid en moet 1 van de koninginnen opzouten (lees: dood). Als dit gebeurt, heb je als verliezende koningin dus helemaal geen 'fitness': een jonge kolonie brengt nog geen geslachtsdieren voort, dus die koningin heeft haar genen niet kunnen verspreiden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is? Ik bedoel, bij de 'normale' huisdieren is het gedrag mij bekend. Wat doen mieren eigenlijk in hun vrije tijd?
Goedkoop moedkoop, maar levert mooie beelden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |