Ik wist het! En toch opende ik hetquote:
Usernotes van WouterB.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Er gaat een hele nieuwe FOK! Wereld voor me open.. Best cool
Mij ook ja... insectenquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:23 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Die laatste foto geeft mij de kriebeeeels
Discriminatie. Blond haar, blauwe ogen. Iets met Arisch ras enzoquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:28 schreef Levolution het volgende:
Ik heb het gemist, maar hoe is JJ mod geworden?
Tof!quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jawel.
Dit zijn twee formicaria (dus twee kolonies):
[ afbeelding ]
Zo eten ze in de buitenwereld:
[ afbeelding ]
Kijkje in het nestgedeelte met larven met een USB-microscoop:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:27 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik wist het! En toch opende ik het
Mag ik daar antwoord op geven als het eindelijk klaar is met laden en ik de hele waslijst heb gelezen?quote:
Geen speeltjes.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tof!.
De eerste foto lijkt net een doolhof. Misschien een rare vraag, maar hebben mieren speeltjes?
Volgens mij zien we er ook zo uit vanuit de ruimte tijdens het eten..
En die derde foto!. Fascinerend. Mooi beeld vastgelegd. (Hoe sterk is de microscoop?
)
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:36 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Mag ik daar antwoord op geven als het eindelijk klaar is met laden en ik de hele waslijst heb gelezen?
Mij is ingefluisterd door wie?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:40 schreef zarGon het volgende:
[..].
Mijn vraag heb ik gesteld om je reactie te zien, niet om inhoudelijk antwoord te krijgen. Gezien je antwoord (dat jou trouwens is ingefluisterd) bevestig je alles.
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is? Ik bedoel, bij de 'normale' huisdieren is het gedrag mij bekend. Wat doen mieren eigenlijk in hun vrije tijd?quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Geen speeltjes.Eén en al instinct die beestjes. Maar het is fascinerend hoe complex instinctief gedrag kan zijn.
De microscoop is zo'n cheap ding van een Chinese webshop. De vergroting hier was 20x, hij kan ook nog 200x. Niet er tussenin, alleen die twee.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:41 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Mij is ingefluisterd door wie?
Wtf..
Je wilt niet weten; ik krijg wel eens verhalen mee van Levoquote:Op donderdag 10 mei 2012 02:44 schreef zarGon het volgende:
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is?
Ik wil weten!quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je wilt niet weten; ik krijg wel eens verhalen mee van Levo![]()
![]()
Cok ciddiyim, onderzoeken of simpele observaties over zijn mieren, van Levo hebben mij vaak tot denken gezet.quote:
Ik heb het Weissman inderdaad al eens verteld. Maar ik heb voor een keuzevak literatuuronderzoek gedaan naar mieren. De dingen die ik daarvan leerde waren echt fascinerend. Sommige soorten doen bijvoorbeeld aan pleometrische koloniestichting. Dat betekent dat een monogyne soort (een soort die maar 1 koningin accepteert) toch de kolonie met 2 koninginnen start. Echter, na een tijdje ontstaat er onenigheid en moet 1 van de koninginnen opzouten (lees: dood). Als dit gebeurt, heb je als verliezende koningin dus helemaal geen 'fitness': een jonge kolonie brengt nog geen geslachtsdieren voort, dus die koningin heeft haar genen niet kunnen verspreiden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is? Ik bedoel, bij de 'normale' huisdieren is het gedrag mij bekend. Wat doen mieren eigenlijk in hun vrije tijd?
Goedkoop moedkoop, maar levert mooie beelden..
Die zou hij naar jou PMenquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:00 schreef yvonne het volgende:
Zijn er foto's van Trigs baard cq niet meer daar zijnde baard?
quote:Op donderdag 10 mei 2012 02:58 schreef Levolution het volgende:
[..]
(...)
Damn dude, daar vraag je me wat. Dit is waarom de natuur zo fascinerend is.
Het egoïsme. De perfecte werking van de evolutie. Het vergroten van je eigen fitness ten koste van andere individuen. Zo zijn wij ook.
Nog niets verzonnen voor wat/waarover?quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:13 schreef yvonne het volgende:
Ik heb nog niks, hmmmz, vanavond maar iets verzinnnen hè
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |