abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111364787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:24 schreef JaleesaJoia het volgende:
Nog steeds lach ik :@
Hier een heel speciale foto van mij
pi_111364792
quote:
Ik wist het! En toch opende ik het :@
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_111364797
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Er gaat een hele nieuwe FOK! Wereld voor me open.. Best cool :@
Usernotes van WouterB.

Wat hoor je?
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:28:58 #79
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_111364804
Ik heb het gemist, maar hoe is JJ mod geworden?
This isn't even my final form.
pi_111364812
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:23 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Die laatste foto geeft mij de kriebeeeels
Mij ook ja... insecten :r
pi_111364814
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:28 schreef Levolution het volgende:
Ik heb het gemist, maar hoe is JJ mod geworden?
Discriminatie. Blond haar, blauwe ogen. Iets met Arisch ras enzo :r
pi_111364835
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:21 schreef Levolution het volgende:

[..]

Jawel. :P

Dit zijn twee formicaria (dus twee kolonies):
[ afbeelding ]

Zo eten ze in de buitenwereld:
[ afbeelding ]

Kijkje in het nestgedeelte met larven met een USB-microscoop:
[ afbeelding ]
Tof! :D.

De eerste foto lijkt net een doolhof. Misschien een rare vraag, maar hebben mieren speeltjes?

Volgens mij zien we er ook zo uit vanuit de ruimte tijdens het eten. :').

En die derde foto! _O_. Fascinerend. Mooi beeld vastgelegd. (Hoe sterk is de microscoop? :P)
pi_111364851
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:27 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Ik wist het! En toch opende ik het :@
:+
pi_111364862
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Usernotes van WouterB.

Wat hoor je?
Mag ik daar antwoord op geven als het eindelijk klaar is met laden en ik de hele waslijst heb gelezen? :')
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:38:12 #85
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_111364871
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tof! :D.

De eerste foto lijkt net een doolhof. Misschien een rare vraag, maar hebben mieren speeltjes?

Volgens mij zien we er ook zo uit vanuit de ruimte tijdens het eten. :').

En die derde foto! _O_. Fascinerend. Mooi beeld vastgelegd. (Hoe sterk is de microscoop? :P)
Geen speeltjes. :P Eén en al instinct die beestjes. Maar het is fascinerend hoe complex instinctief gedrag kan zijn.

De microscoop is zo'n cheap ding van een Chinese webshop. De vergroting hier was 20x, hij kan ook nog 200x. Niet er tussenin, alleen die twee. :')
pi_111364882
iyi geceler.
pi_111364888
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:36 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Mag ik daar antwoord op geven als het eindelijk klaar is met laden en ik de hele waslijst heb gelezen? :')
:').

Mijn vraag heb ik gesteld om je reactie te zien, niet om inhoudelijk antwoord te krijgen. Gezien je antwoord (dat jou trouwens is ingefluisterd) bevestig je alles.
pi_111364896
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

Mijn vraag heb ik gesteld om je reactie te zien, niet om inhoudelijk antwoord te krijgen. Gezien je antwoord (dat jou trouwens is ingefluisterd) bevestig je alles.
Mij is ingefluisterd door wie? :')
Wtf..
pi_111364917
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:38 schreef Levolution het volgende:

[..]

Geen speeltjes. :P Eén en al instinct die beestjes. Maar het is fascinerend hoe complex instinctief gedrag kan zijn.

De microscoop is zo'n cheap ding van een Chinese webshop. De vergroting hier was 20x, hij kan ook nog 200x. Niet er tussenin, alleen die twee. :')
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is? Ik bedoel, bij de 'normale' huisdieren is het gedrag mij bekend. Wat doen mieren eigenlijk in hun vrije tijd?

Goedkoop moedkoop, maar levert mooie beelden. :9.
pi_111364922
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:41 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Mij is ingefluisterd door wie? :')
Wtf..
:*.

Geniet van het kleurtje. Wellicht tot de ochtend. Vergeet niet om screenshots te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2012 02:46:20 ]
pi_111364926
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:44 schreef zarGon het volgende:
Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is?
Je wilt niet weten; ik krijg wel eens verhalen mee van Levo _O_ _O_ _O_
pi_111364930
Even zonder grappen, mijn knopjes onderaan in beeld verdwijnen steeds, als ik dan vernieuw zijn ze er opeens weer (via mobiel).. Zwaar irritant :S
pi_111364931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:45 schreef Weissman het volgende:

[..]

Je wilt niet weten; ik krijg wel eens verhalen mee van Levo _O_ _O_ _O_
Ik wil weten! :(.
pi_111364942
Ik lees het morgen wel.

Welterusten allen.
pi_111364945
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik wil weten! :(.
Cok ciddiyim, onderzoeken of simpele observaties over zijn mieren, van Levo hebben mij vaak tot denken gezet.
pi_111364958
Ik ga ook maar eens slapen
  donderdag 10 mei 2012 @ 02:58:11 #97
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_111364988
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je vertellen waarom dat gedrag fascinerend is? Ik bedoel, bij de 'normale' huisdieren is het gedrag mij bekend. Wat doen mieren eigenlijk in hun vrije tijd?

Goedkoop moedkoop, maar levert mooie beelden. :9.
Ik heb het Weissman inderdaad al eens verteld. Maar ik heb voor een keuzevak literatuuronderzoek gedaan naar mieren. De dingen die ik daarvan leerde waren echt fascinerend. Sommige soorten doen bijvoorbeeld aan pleometrische koloniestichting. Dat betekent dat een monogyne soort (een soort die maar 1 koningin accepteert) toch de kolonie met 2 koninginnen start. Echter, na een tijdje ontstaat er onenigheid en moet 1 van de koninginnen opzouten (lees: dood). Als dit gebeurt, heb je als verliezende koningin dus helemaal geen 'fitness': een jonge kolonie brengt nog geen geslachtsdieren voort, dus die koningin heeft haar genen niet kunnen verspreiden.
Waarom kiest ze dan voor pleometrische koloniestichting? Dat druist tegen alle principes van de evolutie in, lijkt het wel. Maar dat doen ze puur uit noodzaak, omdat er een grote dichtheid mieren in dat gebied is bijvoorbeeld. Als je dan samenwerkt en een kolonie begint met z'n tweeën, heb je meer overlevingskans omdat je meer werksters kan produceren in de beginfase van je kolonie. Je vergroot daarmee dus je fitness: maar alleen als je het gevecht met de andere koningin wint. Koninginnen kiezen dan ook minder zware koninginnen uit om mee samen te werken, zodat er meer kans is op winnen. Echter, de werksters hebben soms voorkeur voor een koningin, waardoor ze haar meer voeren. Dit kan bepalend zijn op de uitkomst van het gevecht. Waarom doen die werksters dat? Zij weten niet welke van de twee koninginnen hun moeder is. Ze blijken te kiezen voor de meest vruchtbare koningin: immers, de kans is groter dat je de nakomeling van de meest vruchtbare (reproducerende) koningin bent.
En dan: waarom blijven de twee koninginnen niet samenwerken? Win-winsituatie toch? Nee, want als je de andere koningin verstoot, heb je zelf meer fitness. Dan hoeven je werksters namelijk alleen maar voor jou te zorgen en verspillen ze geen energie aan die andere koningin.

Damn dude, daar vraag je me wat. Dit is waarom de natuur zo fascinerend is. _O_
Het egoïsme. De perfecte werking van de evolutie. Het vergroten van je eigen fitness ten koste van andere individuen. Zo zijn wij ook.
pi_111365000
Dat is dan wel weer gaaf!
  donderdag 10 mei 2012 @ 03:02:38 #99
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_111365001
Maar ik ga ook maar eens slapen. Welterusten.
pi_111365014
Truste :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')