abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147159483
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 19:47 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Beste Oceanix,

Het gedeelte dat ik graag wil hebben is van het gerecht dat Piet heeft geplaatst, dat stuk van de bil met zwoerd. Ik ben niet bekend met de courante en incourante delen, daarom heb ik aan Isis gevraagd een lijst te maken. Als zij dat wil doen dan kunnen we onderling een afweging maken wie wat krijgt en wie wat betaald. Een kwart komt neer op ongeveer 25 kilo, voor mij is dat nog wat veel. Ik heb mijn familie even ingelicht, we komen er wel uit als we weten wie wat wil.

Vriendelijke groet,

Roland
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 19:59 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

dat deel kunnen we dat uitruilen. Wij willen graag de procureur (nek). Jij de kont, ik de kop... :D
Haha, als jullie het zo willen verdelen is dat prima natuurlijk :P Maar een hele achterpoot (wij hebben er één in de vriezer nu) is bv al een kilo of 10(!). Een procureur haalt de 10 kg niet, dat is volgens mij meer een kilo of 2. En hou er rekening mee dat de achterkant de 'dure' kant is qua onderdelen.

Roland, we kunnen het wat mij betreft ook wel zo doen dat jij een paar losse onderdelen kunt kopen, zoals een achterpoot, van een andere helft? Dus dat Oceanonix met iemand anders (als die zich aandient) samen een helft kan verdelen (en anders gewoon alleen een kwart koopt)?

Ik kan hier morgen verder op terug komen, denk er even over na. En als Oceanonix het geen probleem vindt om een helft niet precies gelijk te verdelen en jullie er financieel uit komen is dat ook prima natuurlijk.

Wat er precies aan een helft zit is lastig te zeggen. Als de karbonades dik moeten blijven (want je wilde geen doorgezaagde) zijn het er bv minder dan als de slager van één rib 2 karbonades zaagt.

Kijk even hier na:

En/of vraag anders je eigen slager om tips (hoeft geen zelf slachtende slager te zijn, gewone slagers die industrievarkens verzagen die uit een slachthuis worden aangeleverd weten het ook wel). Ik vind het moeilijk om precies aan te geven hoe veel van alles er aan een half varken zit, zeker als bepaalde onderdelen zoals de procureur, een achterpoot of een ribstuk oid heel wilt laten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_147159569
Dat was ik aan het bestuderen op een andere site. :o
Ik was aan het kijken naar een eerlijke verdeling. Ik heb geen slager waar ik vaak kom. Mijn rund komt rechtstreeks bij een boer vandaan. Die slager zie ik nooit.

Een helft van de helft blijft het eerlijkst. En dan heeeft een ander ook mooie en minder mooie stukken vlees.
pi_147159733
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:01 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

die woensdagavond hebben we uiteraard al weer een afspraak. Is ophalen bij de slager een probleem (donderdag) ik neem aan dat jouw koeling niet zo groot is dat je het nog een dag langer kunt laten liggen?
Donderdag ophalen moet wel lukken, wel 's avonds dan. We kunnen het wel in een koelkast kwijt of bepaalde delen vast in de vriezer. Of we laten één helft bij de slager hangen zo lang, dan heeft hij donderdag nog om het te versnijden en worst te maken. Dan halen wij het 's avonds op en kun je het hier afhalen en verdelen (alles verdelen bij de slager is lastig namelijk, daar heeft hij denk ik niet de tijd voor).

Alle onderdelen zonder bot aan één stuk laten is niet zo handig als er worst gemaakt moet worden, want dan zit je als je zelf gaat snijden straks met vrij veel restvlees. Dus een aantal stukken snijd de slager meestal al. Maar het merendeel heel laten doet de slager vaak wel (dan heb je fricandeau, stukken ham, procureur, etc.). De lever mag je hebben, wij hebben nog bergen leverworst in de vriezer.

quote:
Een helft van de helft blijft het eerlijkst. En dan heeeft een ander ook mooie en minder mooie stukken vlees.
Dat vind ik ook, daarom is het lastiger als iemand bijzondere stukken wil hebben. En precies daarom delen we dus meestal niet kleiner dan helften/kwarten ;)

En nu ga ik echt m'n kind naar bed brengen, morgen ben ik er weer! :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_147159772
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:18 schreef Oceanonix het volgende:

Als de ene de bovenste helft neemt en de andere de onderste? Of is dat veel te simpel
pi_147159833
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:23 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Donderdag ophalen moet wel lukken, wel 's avonds dan. We kunnen het wel in een koelkast kwijt of bepaalde delen vast in de vriezer. Of we laten één helft bij de slager hangen zo lang, dan heeft hij donderdag nog om het te versnijden en worst te maken. Dan halen wij het 's avonds op en kun je het hier afhalen en verdelen (alles verdelen bij de slager is lastig namelijk, daar heeft hij denk ik niet de tijd voor).

Alle onderdelen zonder bot aan één stuk laten is niet zo handig als er worst gemaakt moet worden, want dan zit je als je zelf gaat snijden straks met vrij veel restvlees. Dus een aantal stukken snijd de slager meestal al. Maar het merendeel heel laten doet de slager vaak wel (dan heb je fricandeau, stukken ham, procureur, etc.). De lever mag je hebben, wij hebben nog bergen leverworst in de vriezer.
Duidelijk verhaal. Dan is versnijden inderdaad handiger. Jij hebt ervaring en wij echt niet. Vriendlief is die donderdag vrij en kan dus ook overdag langs komen.
pi_147159858
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 20:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als de ene de bovenste helft neemt en de andere de onderste? Of is dat veel te simpel
daar heb je nou net het prijsverschil zitten. De ene helft is meer waard als de andere.
pi_147159863
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:15 schreef Miss_Isis het volgende:

Roland, we kunnen het wat mij betreft ook wel zo doen dat jij een paar losse onderdelen kunt kopen, zoals een achterpoot, van een andere helft? Dus dat Oceanonix met iemand anders (als die zich aandient) samen een helft kan verdelen (en anders gewoon alleen een kwart koopt)?

Dat lijkt mij ook een goed plan. Verdelen met Oceanonix wil ik ook best doen maar zoals jij aangeeft is het dan wel handig als jij aangeeft wat elk gedeelte weegt en kost per kilo. Volgens mij zijn wij daar een beetje naief in. De lastige gedeelten verwerken in worst ben ik een voorstander voor, doen we 50/50. Is die ham nog op te delen of gaat die in zijn geheel?

Vriendelijke groet,

Roland
pi_147159911
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:26 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook een goed plan. Verdelen met Oceanonix wil ik ook best doen maar zoals jij aangeeft is het dan wel handig als jij aangeeft wat elk gedeelte weegt en kost per kilo. Volgens mij zijn wij daar een beetje naief in. De lastige gedeelten verwerken in worst ben ik een voorstander voor, doen we 50/50. Is die ham nog op te delen of gaat die in zijn geheel?

Vriendelijke groet,

Roland
Ik heb wel meer ervaring maar weet ook niet precies wat er mogelijk is, morgen kom ik er op terug!
pi_147163193
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 19:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Nou, stoppen is een groot woord maar we gaan wel minderen ja :P

Deze lichting is nog zelf gefokt, voor volgend jaar hebben we er nog een paar van deze lichting die halverwege dat jaar geslacht kunnen worden. En vanaf 2016 willen we alleen nog elk jaar 2 biggen kopen en aan het eind vh jaar slachten. Dus dan hebben we alsnog 1 heel varken 'over' om te verdelen aan belangstellenden ;)
Oh yay! Ik ga me eens inlezen/voorbereiden want een half of kwart varken wil ik denk ik wel dan!

Ik hou echt van varkensvlees, maar ben helaas genetisch belast, en proef het als vlees berig is :X :% :r

Dus gegarandeerd zeugvlees is een uitkomst *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_147163284
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh yay! Ik ga me eens inlezen/voorbereiden want een half of kwart varken wil ik denk ik wel dan!

Ik hou echt van varkensvlees, maar ben helaas genetisch belast, en proef het als vlees berig is :X :% :r

iedereen proeft dat toch. en het is niet te vreten idd :r
pi_147163429
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:38 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Nee helaas! Lang niet iedereen, de rest van mn familie verklaarde mn moeder en mij altijd voor gek als we bijna liepen te kotsen _O- :X
pi_147163481
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:41 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nee helaas! Lang niet iedereen, de rest van mn familie verklaarde mn moeder en mij altijd voor gek als we bijna liepen te kotsen _O- :X
ik ga het echt niet eten. ik koop tegenwoordig dan ook geen varkensvlees meer nadat ik een keer speklapjes had gekocht en erachter kwam dat ze dit walgelijk smakende vlees opeens zonder waarschuwing of wat dan ook mogen verkopen :r :r :r
pi_147163976
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:42 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik ga het echt niet eten. ik koop tegenwoordig dan ook geen varkensvlees meer nadat ik een keer speklapjes had gekocht en erachter kwam dat ze dit walgelijk smakende vlees opeens zonder waarschuwing of wat dan ook mogen verkopen :r :r :r
Nou ja het grootste deel van de mensheid proeft het niet, en dan is er niets aan de hand natuurlijk. Probleem is volgens mij dat ze niet meer onverdoofd mogen castreren dus laten ze ze ongecastreerd en dan ga je het proeven -O-
pi_147163988
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:38 schreef SuperFood het volgende:

[..]

nee niet iedereen kan die geur waarnemen. Vrouwen vaker als mannen.
pi_147164332
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:52 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

nee niet iedereen kan die geur waarnemen. Vrouwen vaker als mannen.
nou ik kan het ruiken en proeven en het is niet te eten. echt zet er een stickertje op. ik koop het niet meer iig :P
pi_147169127
-opbokken-

[ Bericht 47% gewijzigd door Mord_Sith op 30-11-2014 23:24:06 ]
pi_147179637
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wij houden normaal gesproken alleen maar zeugjes, en de beertjes worden meestal gecastreerd (en dan verkocht). Als we straks niet meer zelf fokken willen we ook alleen zeugjes hebben.

Ik begreep trouwens altijd dat écht beers vlees door iedereen te ruiken zou zijn? Of proef jij gewoon verschil tussen vlees van een beertje of een zeugje?
pi_147180522
Mijn laptop doet even niet precies wat ik wil helaas. Oceanonix en Roland (en eventuele andere serieus geïnteresseerden natuurlijk), misschien is het handig als jullie mij mailen voor meer info:

email:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147180576
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nou ja het grootste deel van de mensheid proeft het niet, en dan is er niets aan de hand natuurlijk. Probleem is volgens mij dat ze niet meer onverdoofd mogen castreren dus laten ze ze ongecastreerd en dan ga je het proeven -O-
Dat ze niet meer onverdoofd mogen castreren lijkt me goed toch?
pi_147183050
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:19 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wij houden normaal gesproken alleen maar zeugjes, en de beertjes worden meestal gecastreerd (en dan verkocht). Als we straks niet meer zelf fokken willen we ook alleen zeugjes hebben.

Ik begreep trouwens altijd dat écht beers vlees door iedereen te ruiken zou zijn? Of proef jij gewoon verschil tussen vlees van een beertje of een zeugje?
Hahahaha dat hoop ik niet, zou wel kunnen hoor :) Maar dan is het percentage vlees dat ik niet mot nog hoger _O-
pi_147183073
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat ze niet meer onverdoofd mogen castreren lijkt me goed toch?
Ja hoor, alleen zou het fijn zijn als ze dan verdoofd zouden castreren zodat het vlees niet berig wordt ;)

of, als miss_isis gelijk heeft, ik heb sowieso pech qua mannenvarkensvlees :'(
pi_147184615
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:15 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja hoor, alleen zou het fijn zijn als ze dan verdoofd zouden castreren zodat het vlees niet berig wordt ;)

of, als miss_isis gelijk heeft, ik heb sowieso pech qua mannenvarkensvlees :'(
Welk varkensvlees is berig dan??
pi_147186525
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welk varkensvlees is berig dan??
ja, als ik het van te voren wist zou het niet zo erg zijn :P
Zoals ik het begreep is het vlees van beertjes die niet gecastreerd zijn maar wel volwassen :)

Maar als Miss_isis gelijk heeft dan proef ik het bij al het berenvarkensvlees.

En als je wilt weten hoe dat smaakt/ruikt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147186589
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:01 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja, als ik het van te voren wist zou het niet zo erg zijn :P
Zoals ik het begreep is het vlees van beertjes die niet gecastreerd zijn maar wel volwassen :)

Maar als Miss_isis gelijk heeft dan proef ik het bij al het berenvarkensvlees.

En als je wilt weten hoe dat smaakt/ruikt:
SPOILER
Waar de fuck koop jij je varkensvlees dan?
pi_147186643
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar de fuck koop jij je varkensvlees dan?
Slager, supermarkt, overal :')

Dat jij niet kan proeven of varkensvlees berig is (kennelijk) maakt niet dat ik mijn vlees op een rare plek ofzo haal hoor :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')