ik bedoelde te zeggen dat als je je kind als een tokkie kleed hij/zij waarschijnlijk ook een tokkie word. Je kleding zegt veel over je als persoon en bij een kind groeien de hersenen nog.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Want als je een hanenkam hebt in je jeugd, kan je ineens geen universiteit doen? Mijn hemel, zoveel bekrompenheid in één OP kan ik niet aan.
ja dat waren de woorden toch? In sprekerstaal gebruik ik deze worden erg vaak maar om het op te schrijven is raarquote:
Ik snap wat je bedoelt en ik vind het onzin. Het zegt helemaal niets over de persoon, tenminste, niet waar jij naar streeft. Het kan gerust met smaak te maken hebben en verder niets met persoonlijkheid.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
ik bedoelde te zeggen dat als je je kind als een tokkie kleed hij/zij waarschijnlijk ook een tokkie word. Je kleding zegt veel over je als persoon en bij een kind groeien de hersenen nog.
Hoe dan? Die gasten zijn namelijk wel slim genoeg om cola en chips te kopen dus in leven blijven ze wel. En ze zagen eruit alsof ze later het dievenpad op gingen of van een uikering gingen leven (of allebei). Dan hebben hardwerkende mensen er meer last van!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef AldoTheApache het volgende:
terechte klacht TS,
maar maak je geen zorgen, de natuur rekent met dit soort volk vanzelf af
[ afbeelding ]
Aan de beschrijving kan ik opmaken dat de vaders van de kinderen (als die al aanwezig zijn) het waarschijnlijk niet eens zoveel kan interesseren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:34 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Afgelopen zaterdag liep ik in Emmen. Tegenover de Applestore
zat ook van dat petjes-schorem van ca. 14.15 jaar. De schreeuwen
te roken en te vloeken. Was ik vader geweest van 1 van die aso's
had ik ze ter plekke vernederd tegen over het winkelend publiek.
dievenpad / onderwereld.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:34 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Hoe dan? Die gasten zijn namelijk wel slim genoeg om cola en chips te kopen dus in leven blijven ze wel. En ze zagen eruit alsof ze later het dievenpad op gingen of van een uikering gingen leven (of allebei). Dan hebben hardwerkende mensen er meer last van!
Maak er dan één topic van, TS blijft bezig met bekrompen zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Want als je een hanenkam hebt in je jeugd, kan je ineens geen universiteit doen? Mijn hemel, zoveel bekrompenheid in één OP kan ik niet aan.
of ze moeten telkens 10 uur schoffelen en gaan dan lekker verder met stelen en de straten onveilig maken. Leuke gedachte als je 's avonds laat op straat looptquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:36 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
dievenpad / onderwereld.
dan gaan ze dood aan drugs, alcohol. Of worden neergeschoten oid.
anders zitten ze jaren achter de tralies
Mijn god, hoe oud ben je, 110 of zo ? Die jongen (niet dat denigrerende "dat jong") heeft die hanenkam omdat hij daar graag zo bijloopt, en de ouders geven die jongen de vrijheid. En dat heeft weinig te maken met intelligentie, overigens waren in de tijd dat ik studeerde hanenkammen (en de geinverteerde hanenkammen) schering en inslag op de universiteit. Jij probeert die kinderen te dwingen in een dwangbuis van wat jij leuk vindt, en mogelijk voel je jezelf ook lekker in zo'n dwangbuis van victoriaanse conventionaliteit. Maar probeer niet je middeleeuwse gevoelens aan anderen op te dringen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:30 schreef Elvenpath het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat een mens zijn karakter grotendeels tijdens zijn jeugd word gevormt. En tegenwoordig zie ik enorm veel kids met hanenkamen of jongens met oorbellen in etc. Wat voor signaal geef je dan aan je kind mee als je het als een tokkie kleed? Dat jong gaat later echt geen universiteit doen hoor! Je verkloot een kind zijn toekomst als je hem/haar zo over straat laat gaan.
Dus fokkers: kleed je kind gewoon lekker naar zijn of haar leeftijd en op een fatsoenlijke manier. Er is niets mis met een kleine spijkerbroek en leuk t shirtje.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Geloof niet dat jij veel recht van spreken hebt over universitaire opleidingen....quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:33 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
ja dat waren de woorden toch? In sprekerstaal gebruik ik deze worden erg vaak maar om het op te schrijven is raar
Dat lijkt mij ook. Het was ongelooflijk, en dan ben ik nog maar 24.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:35 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Aan de beschrijving kan ik opmaken dat de vaders van de kinderen (als die al aanwezig zijn) het waarschijnlijk niet eens zoveel kan interesseren.
Ik vraag me af waar het met TS fout gegaan is in haar jeugd, want TS gaat ook geen universiteit doenquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Misschien had zij wel een hanenkam en gaat ze nu iedereen waarschuwen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar het met TS fout gegaan is in haar jeugd, want TS gaat ook geen universiteit doen
Ik zie het zo: als ouder zijnde moet je een kind wel de vrijheid geven om eigen keuzes te maken. Maar je moet ook grenzen stellen. En ik vind zelf dat een kind in normale kledij moet lopen en niet in kledij dat geassocieerd word met gangster etc. Dan geef je het kind in elk geval al een duwtje in de richting van sociaal, welgemanierd en gewoon je school afmaken. De jongen uit de winkel zag eruit alsof hij binnen een paar jaar als hangjongere de straten onveilig zou gaan maken. En ik heb genoeg voorbeelden gezien waarvan dit ook daadwerkelijk de toekomst bleek te zijn!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:46 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Mijn god, hoe oud ben je, 110 of zo ? Die jongen (niet dat denigrerende "dat jong") heeft die hanenkam omdat hij daar graag zo bijloopt, en de ouders geven die jongen de vrijheid. En dat heeft weinig te maken met intelligentie, overigens waren in de tijd dat ik studeerde hanenkammen (en de geinverteerde hanenkammen) schering en inslag op de universiteit. Jij probeert die kinderen te dwingen in een dwangbuis van wat jij leuk vindt, en mogelijk voel je jezelf ook lekker in zo'n dwangbuis van victoriaanse conventionaliteit. Maar probeer niet je middeleeuwse gevoelens aan anderen op te dringen.
zoals ik zei, TS is nerdje.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:57 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ik zie het zo: als ouder zijnde moet je een kind wel de vrijheid geven om eigen keuzes te maken. Maar je moet ook grenzen stellen. En ik vind zelf dat een kind in normale kledij moet lopen en niet in kledij dat geassocieerd word met gangster etc. Dan geef je het kind in elk geval al een duwtje in de richting van sociaal, welgemanierd en gewoon je school afmaken. De jongen uit de winkel zag eruit alsof hij binnen een paar jaar als hangjongere de straten onveilig zou gaan maken. En ik heb genoeg voorbeelden gezien waarvan dit ook daadwerkelijk de toekomst bleek te zijn!
het is gewoon een kledingstijl wat op het moment hip is, zoals iedere generatie wel een aantal kledingstijlen heeft wat hip is en bepaalde kortzichtige personen afkeuren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:57 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ik zie het zo: als ouder zijnde moet je een kind wel de vrijheid geven om eigen keuzes te maken. Maar je moet ook grenzen stellen. En ik vind zelf dat een kind in normale kledij moet lopen en niet in kledij dat geassocieerd word met gangster etc. Dan geef je het kind in elk geval al een duwtje in de richting van sociaal, welgemanierd en gewoon je school afmaken. De jongen uit de winkel zag eruit alsof hij binnen een paar jaar als hangjongere de straten onveilig zou gaan maken. En ik heb genoeg voorbeelden gezien waarvan dit ook daadwerkelijk de toekomst bleek te zijn!
Nee dit is gewoon tokkie. Vroeger had je ook tokkie's.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
het is gewoon een kledingstijl wat op het moment hip is, zoals iedere generatie wel een aantal kledingstijlen heeft wat hip is en bepaalde kortzichtige personen afkeuren.
nee, dit is een gangsterlook, de tokkielook is weer heel anders. Overigens bestond vroeger het woord tokkies nog niet, toen waren dat gewoon aso's.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:02 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon tokkie. Vroeger had je ook tokkie's.
Tokkiemoeder gespot.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
nee, dit is een gangsterlook, de tokkielook is weer heel anders.
Haha grappig ben jij, mijn dochters zitten nog niet in de leeftijd dat ze echt een eigen kledingsmaak hebben en geloof dat kleding van de Hema, c&a, h&m en v&d niet onder de categorie valt waar jij op doelt , maar leuk geprobeerd, volgende keer beter.quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:07 schreef hardcore-gabber het volgende:
gangster... hoe kom je erop...ieder z'n smaak. ik loop ook met oorbellen enzo. terwijl ik bankdirecteur kan zijn
(Sorry voor dit semi-offtopic) Hoezo scheer jij je vanonder niet?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
echt geen bankdirecteur dan
Dat is gewoon een gabberquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:30 schreef Elvenpath het volgende:
Vandaag kwam TS er weer ééntje in de winkel tegen. Een klein jochie van amper 10 jaar oud met z'n vriendjes. Nu is dat niet zo gek maar het jochie was van onder tot boven als 'gangster' gekleed. Hij had witte nike schoenen aan (waarom zulke dure schoenen verspillen aan een snotneus?) een lichte spijkerbroek, een leren bomberjack, twee gouden oorbelletjes in en een petje van mosterenergy op.
aangezien ik directeur ben van het gt5.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
echt geen bankdirecteur dan
quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:30 schreef Elvenpath het volgende:
Zijn vriendjes (deze waren van allochtone afkomst) waren allemaal didem ditto gekleed. Ze kochten goedkope euroshopper cola, ijs en chips.
Ik wil alleen maar zeggen dat een mens zijn karakter grotendeels tijdens zijn jeugd word gevormt. En tegenwoordig zie ik enorm veel kids met hanenkamen of jongens met oorbellen in etc. Wat voor signaal geef je dan aan je kind mee als je het als een tokkie kleed? Dat jong gaat later echt geen universiteit doen hoor! Je verkloot een kind zijn toekomst als je hem/haar zo over straat laat gaan.
Wat zou jij er als een zwerver hebben uitgezien vroeger/Nu. Diddem ditoquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:33 schreef Elvenpath het volgende:
ja dat waren de woorden toch? In sprekerstaal gebruik ik deze worden erg vaak maar om het op te schrijven is raar
quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Dit is dan weer jammer.....quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:02 schreef amenth het volgende:
Jij snap er nix van eh die klere is niks gangster aan da zijn vaak gwn wannebe gangsters ikzelf draag altijd nette klere gucci botticelli armani enzo en daar is niks gangster aan maar gwn stylo
Ik lees alleen maar "TS had een punt tot ze iets erin betrok dat ik wel leuk vind". Ook een vrij trieste opvatting.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:49 schreef NotYou het volgende:
TS had een redelijk punt tot ze ook de hanenkam erin betrok. Nu zullen erg jonge kinderen die door ouders opgetuigd zijn met zo'n ding inderdaad veelal uit niet al te kansrijke milliues komen, maar om het dan direct gelijk te stellen aan het met de paplepel ingieten van de rap-/urban-/straatcultuur waarin materialisme, machismo, geweld en criminaliteit (het zogenaamde hosselen) verheerlijkt worden en vrouwen bovenal gelden als lustobject - iets wat je imo absoluut niet aan je kind zou moeten opdringen of vanuit overheid/school op welke wijze dan ook zou moeten faciliteren laat staan actief stimuleren - is in mijn beleving een beetje triest.![]()
http://101barz.bnn.nl/![]()
Totaal van de pot gerukt dit land. Waar blijven die kamervragen?
Ik vind hanenkammen afzichtelijk en de bijbehorende subcultuur(/subculturen) persoonlijk helemaal niets.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:59 schreef Piye het volgende:
Ik lees alleen maar "TS had een punt tot ze iets erin betrok dat ik wel leuk vind". Ook een vrij trieste opvatting.
Ach alsnog doe je precies hetzelfde als TS. Je stelt een subcultuur gelijk aan bepaalde negatieve gedragingen en concludeert daaruit dat het slecht is om een kind zich naar die subcultuur te laten kleden.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik vind hanenkammen afzichtelijk en de bijbehorende subcultuur(/subculturen) persoonlijk helemaal niets.
Ik weet genoeg over de hiphopcultuur, maak je daar maar niet druk over, maar TS zit hier te zeiken over de kledingstijl van een paar jochies van 10 en trekt een zwaar onzinnige conclusie dat het wel een stelletje gangstertjes zullen zijn en er later niet veel van ze terecht zal komen. Jij onderschrijft dat gewoon tot op het punt dat er een hanekam in betrokken wordt. Daarmee stel je wat mij betreft een subcultuur wel gelijk aan negatieve gedragingen, alleen dan met de opmerking dat je de punkercultuur er niet bij moet betrekken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:34 schreef NotYou het volgende:
Ik stel een subcultuur helemaal niet gelijk aan, ik merk slechts op dat het verheerlijken van genoemde zaken binnen deze subcultuur heel normaal is en als je dat van mij niet wil aannemen dan google je er maar naar of klik je bijvoorbeeld op de link uit mijn eerste reactie in dit topic.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:57 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Waarom kan je dat niet zeggen? ''Als ouder zijnde?''quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:35 schreef Sosha het volgende:
[..]
Het risico als je slimmer probeert over te komen dan je bent: jammerlijk falen.
Omdat 't fout is misschien?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:38 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Waarom kan je dat niet zeggen? ''Als ouder zijnde?''
Het is blijkbaar dan spreektaal (of het grammaticaal correct is weet ik niet; zoek maar lekker op), dus ik zie het probleem nog steeds niet. Iedereen weet wat je bedoelt, toch?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:39 schreef Sosha het volgende:
[..]
Omdat 't fout is misschien?
't Is 'Als ouder' of 'Ouder zijnde'. Maar 't lijkt wel of iedereen dat vergeet tegenwoordig. Je hoort het steeds meer mensen zeggen. En ze lijken nog te denken dat ze dan heel slim klinken ook.
Komt door opmerkingen als deze:quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:39 schreef Sosha het volgende:
[..]
Omdat 't fout is misschien?
't Is 'Als ouder' of 'Ouder zijnde'. Maar 't lijkt wel of iedereen dat vergeet tegenwoordig. Je hoort het steeds meer mensen zeggen. En ze lijken nog te denken dat ze dan heel slim klinken ook.
Gewoon lekker fout blijven doen. Leren van je fouten is voor nerds.quote:
Als de zin goed geformuleerd is en er geen achterlijke fouten inzitten vind ik het een beetje sneu om daarop te reageren. Maarja, ieder zijn ding he?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:46 schreef Piye het volgende:
[..]
Komt door opmerkingen als deze:
[..]
Gewoon lekker fout blijven doen. Leren van je fouten is voor nerds.
Zeker wel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:47 schreef weerstandje het volgende:
Een universitaire studie als een ideaal toekomst beeld zien![]()
Tevens had ik vroeger ook een hanenkam en nu ben ik heel gelukkig en rijk![]()
Weet je wat het is? Als niemand er ooit op reageert leer je nooit dat het fout is. Jij wist het bijvoorbeeld niet en nu weet je het wel. Alleen maar mooi toch?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:49 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Als de zin goed geformuleerd is en er geen achterlijke fouten inzitten vind ik het een beetje sneu om daarop te reageren. Maarja, ieder zijn ding he?
Dat krijg je als je je kinderen laat opvoeden door een kinderdagverblijf.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:30 schreef Elvenpath het volgende:
Vandaag kwam TS er weer ééntje in de winkel tegen. Een klein jochie van amper 10 jaar oud met z'n vriendjes. Nu is dat niet zo gek maar het jochie was van onder tot boven als 'gangster' gekleed. Hij had witte nike schoenen aan (waarom zulke dure schoenen verspillen aan een snotneus?) een lichte spijkerbroek, een leren bomberjack, twee gouden oorbelletjes in en een petje van mosterenergy op. Zijn vriendjes (deze waren van allochtone afkomst) waren allemaal didem ditto gekleed. Ze kochten goedkope euroshopper cola, ijs en chips.
Op de terugweg naar huis reed ik langs een sportschool waar ook judolessen voor kinderen worden gegeven en wat ziet mijn oog daar? Een klein jochie van amper 12/13 jaar oud met een hanenkam!!Ik verwachtte nog een tokkie vader te zien maar deze zag er redelijk normaal uit.
Dus fokkers: kleed je kind gewoon lekker naar zijn of haar leeftijd en op een fatsoenlijke manier. Er is niets mis met een kleine spijkerbroek en leuk t shirtje.
Ja, maar hij is dus niet goed geformuleerd..?quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:49 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Als de zin goed geformuleerd is en er geen achterlijke fouten inzitten vind ik het een beetje sneu om daarop te reageren. Maarja, ieder zijn ding he?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Je doet te hard je best.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:42 schreef Vervloektesloddervos het volgende:
Mensen die vuilniszakjassen verdedigen en ook maar durven te stellen dat het niets zegt over de persoon die het draagtDat jullie werkelijk denken dat het wel goed komt met die wannabe-ganstahs is toch wel dieptriest.
Serieus, niet erkennen dat de gangstah-subcultuur een van de meest walgelijke, corrupterende subculteren ter wereld is.Leuk hoor, mensen leren dat het leven alleen maar om money, hoes en om het hebben van swagger draait
sportkleding gangsters?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:56 schreef Cazzette het volgende:
Boeiend, was 10 jaar geleden niet anders.
is dat wilders rechtsquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef AldoTheApache het volgende:
terechte klacht TS,
maar maak je geen zorgen, de natuur rekent met dit soort volk vanzelf af
Iedereen kan inderdaad beter de metalcultuur omarmen en sociaal gestoord zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:42 schreef Vervloektesloddervos het volgende:
Mensen die vuilniszakjassen verdedigen en ook maar durven te stellen dat het niets zegt over de persoon die het draagtDat jullie werkelijk denken dat het wel goed komt met die wannabe-ganstahs is toch wel dieptriest.
Serieus, niet erkennen dat de gangstah-subcultuur een van de meest walgelijke, corrupterende subculteren ter wereld is.Leuk hoor, mensen leren dat het leven alleen maar om money, hoes en om het hebben van swagger draait
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |