ik bedoelde te zeggen dat als je je kind als een tokkie kleed hij/zij waarschijnlijk ook een tokkie word. Je kleding zegt veel over je als persoon en bij een kind groeien de hersenen nog.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Want als je een hanenkam hebt in je jeugd, kan je ineens geen universiteit doen? Mijn hemel, zoveel bekrompenheid in één OP kan ik niet aan.
ja dat waren de woorden toch? In sprekerstaal gebruik ik deze worden erg vaak maar om het op te schrijven is raarquote:
Ik snap wat je bedoelt en ik vind het onzin. Het zegt helemaal niets over de persoon, tenminste, niet waar jij naar streeft. Het kan gerust met smaak te maken hebben en verder niets met persoonlijkheid.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
ik bedoelde te zeggen dat als je je kind als een tokkie kleed hij/zij waarschijnlijk ook een tokkie word. Je kleding zegt veel over je als persoon en bij een kind groeien de hersenen nog.
Hoe dan? Die gasten zijn namelijk wel slim genoeg om cola en chips te kopen dus in leven blijven ze wel. En ze zagen eruit alsof ze later het dievenpad op gingen of van een uikering gingen leven (of allebei). Dan hebben hardwerkende mensen er meer last van!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef AldoTheApache het volgende:
terechte klacht TS,
maar maak je geen zorgen, de natuur rekent met dit soort volk vanzelf af
[ afbeelding ]
Aan de beschrijving kan ik opmaken dat de vaders van de kinderen (als die al aanwezig zijn) het waarschijnlijk niet eens zoveel kan interesseren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:34 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Afgelopen zaterdag liep ik in Emmen. Tegenover de Applestore
zat ook van dat petjes-schorem van ca. 14.15 jaar. De schreeuwen
te roken en te vloeken. Was ik vader geweest van 1 van die aso's
had ik ze ter plekke vernederd tegen over het winkelend publiek.
dievenpad / onderwereld.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:34 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Hoe dan? Die gasten zijn namelijk wel slim genoeg om cola en chips te kopen dus in leven blijven ze wel. En ze zagen eruit alsof ze later het dievenpad op gingen of van een uikering gingen leven (of allebei). Dan hebben hardwerkende mensen er meer last van!
Maak er dan één topic van, TS blijft bezig met bekrompen zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Want als je een hanenkam hebt in je jeugd, kan je ineens geen universiteit doen? Mijn hemel, zoveel bekrompenheid in één OP kan ik niet aan.
of ze moeten telkens 10 uur schoffelen en gaan dan lekker verder met stelen en de straten onveilig maken. Leuke gedachte als je 's avonds laat op straat looptquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:36 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
dievenpad / onderwereld.
dan gaan ze dood aan drugs, alcohol. Of worden neergeschoten oid.
anders zitten ze jaren achter de tralies
Mijn god, hoe oud ben je, 110 of zo ? Die jongen (niet dat denigrerende "dat jong") heeft die hanenkam omdat hij daar graag zo bijloopt, en de ouders geven die jongen de vrijheid. En dat heeft weinig te maken met intelligentie, overigens waren in de tijd dat ik studeerde hanenkammen (en de geinverteerde hanenkammen) schering en inslag op de universiteit. Jij probeert die kinderen te dwingen in een dwangbuis van wat jij leuk vindt, en mogelijk voel je jezelf ook lekker in zo'n dwangbuis van victoriaanse conventionaliteit. Maar probeer niet je middeleeuwse gevoelens aan anderen op te dringen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:30 schreef Elvenpath het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat een mens zijn karakter grotendeels tijdens zijn jeugd word gevormt. En tegenwoordig zie ik enorm veel kids met hanenkamen of jongens met oorbellen in etc. Wat voor signaal geef je dan aan je kind mee als je het als een tokkie kleed? Dat jong gaat later echt geen universiteit doen hoor! Je verkloot een kind zijn toekomst als je hem/haar zo over straat laat gaan.
Dus fokkers: kleed je kind gewoon lekker naar zijn of haar leeftijd en op een fatsoenlijke manier. Er is niets mis met een kleine spijkerbroek en leuk t shirtje.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Geloof niet dat jij veel recht van spreken hebt over universitaire opleidingen....quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:33 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
ja dat waren de woorden toch? In sprekerstaal gebruik ik deze worden erg vaak maar om het op te schrijven is raar
Dat lijkt mij ook. Het was ongelooflijk, en dan ben ik nog maar 24.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:35 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Aan de beschrijving kan ik opmaken dat de vaders van de kinderen (als die al aanwezig zijn) het waarschijnlijk niet eens zoveel kan interesseren.
Ik vraag me af waar het met TS fout gegaan is in haar jeugd, want TS gaat ook geen universiteit doenquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:32 schreef Lithia het volgende:
Misschien had zij wel een hanenkam en gaat ze nu iedereen waarschuwen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar het met TS fout gegaan is in haar jeugd, want TS gaat ook geen universiteit doen
Ik zie het zo: als ouder zijnde moet je een kind wel de vrijheid geven om eigen keuzes te maken. Maar je moet ook grenzen stellen. En ik vind zelf dat een kind in normale kledij moet lopen en niet in kledij dat geassocieerd word met gangster etc. Dan geef je het kind in elk geval al een duwtje in de richting van sociaal, welgemanierd en gewoon je school afmaken. De jongen uit de winkel zag eruit alsof hij binnen een paar jaar als hangjongere de straten onveilig zou gaan maken. En ik heb genoeg voorbeelden gezien waarvan dit ook daadwerkelijk de toekomst bleek te zijn!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:46 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Mijn god, hoe oud ben je, 110 of zo ? Die jongen (niet dat denigrerende "dat jong") heeft die hanenkam omdat hij daar graag zo bijloopt, en de ouders geven die jongen de vrijheid. En dat heeft weinig te maken met intelligentie, overigens waren in de tijd dat ik studeerde hanenkammen (en de geinverteerde hanenkammen) schering en inslag op de universiteit. Jij probeert die kinderen te dwingen in een dwangbuis van wat jij leuk vindt, en mogelijk voel je jezelf ook lekker in zo'n dwangbuis van victoriaanse conventionaliteit. Maar probeer niet je middeleeuwse gevoelens aan anderen op te dringen.
zoals ik zei, TS is nerdje.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:57 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ik zie het zo: als ouder zijnde moet je een kind wel de vrijheid geven om eigen keuzes te maken. Maar je moet ook grenzen stellen. En ik vind zelf dat een kind in normale kledij moet lopen en niet in kledij dat geassocieerd word met gangster etc. Dan geef je het kind in elk geval al een duwtje in de richting van sociaal, welgemanierd en gewoon je school afmaken. De jongen uit de winkel zag eruit alsof hij binnen een paar jaar als hangjongere de straten onveilig zou gaan maken. En ik heb genoeg voorbeelden gezien waarvan dit ook daadwerkelijk de toekomst bleek te zijn!
het is gewoon een kledingstijl wat op het moment hip is, zoals iedere generatie wel een aantal kledingstijlen heeft wat hip is en bepaalde kortzichtige personen afkeuren.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:57 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Ik zie het zo: als ouder zijnde moet je een kind wel de vrijheid geven om eigen keuzes te maken. Maar je moet ook grenzen stellen. En ik vind zelf dat een kind in normale kledij moet lopen en niet in kledij dat geassocieerd word met gangster etc. Dan geef je het kind in elk geval al een duwtje in de richting van sociaal, welgemanierd en gewoon je school afmaken. De jongen uit de winkel zag eruit alsof hij binnen een paar jaar als hangjongere de straten onveilig zou gaan maken. En ik heb genoeg voorbeelden gezien waarvan dit ook daadwerkelijk de toekomst bleek te zijn!
Nee dit is gewoon tokkie. Vroeger had je ook tokkie's.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
het is gewoon een kledingstijl wat op het moment hip is, zoals iedere generatie wel een aantal kledingstijlen heeft wat hip is en bepaalde kortzichtige personen afkeuren.
nee, dit is een gangsterlook, de tokkielook is weer heel anders. Overigens bestond vroeger het woord tokkies nog niet, toen waren dat gewoon aso's.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:02 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon tokkie. Vroeger had je ook tokkie's.
Tokkiemoeder gespot.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
nee, dit is een gangsterlook, de tokkielook is weer heel anders.
Haha grappig ben jij, mijn dochters zitten nog niet in de leeftijd dat ze echt een eigen kledingsmaak hebben en geloof dat kleding van de Hema, c&a, h&m en v&d niet onder de categorie valt waar jij op doelt , maar leuk geprobeerd, volgende keer beter.quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:07 schreef hardcore-gabber het volgende:
gangster... hoe kom je erop...ieder z'n smaak. ik loop ook met oorbellen enzo. terwijl ik bankdirecteur kan zijn
(Sorry voor dit semi-offtopic) Hoezo scheer jij je vanonder niet?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
echt geen bankdirecteur dan
Dat is gewoon een gabberquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:30 schreef Elvenpath het volgende:
Vandaag kwam TS er weer ééntje in de winkel tegen. Een klein jochie van amper 10 jaar oud met z'n vriendjes. Nu is dat niet zo gek maar het jochie was van onder tot boven als 'gangster' gekleed. Hij had witte nike schoenen aan (waarom zulke dure schoenen verspillen aan een snotneus?) een lichte spijkerbroek, een leren bomberjack, twee gouden oorbelletjes in en een petje van mosterenergy op.
aangezien ik directeur ben van het gt5.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
echt geen bankdirecteur dan
quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:30 schreef Elvenpath het volgende:
Zijn vriendjes (deze waren van allochtone afkomst) waren allemaal didem ditto gekleed. Ze kochten goedkope euroshopper cola, ijs en chips.
Ik wil alleen maar zeggen dat een mens zijn karakter grotendeels tijdens zijn jeugd word gevormt. En tegenwoordig zie ik enorm veel kids met hanenkamen of jongens met oorbellen in etc. Wat voor signaal geef je dan aan je kind mee als je het als een tokkie kleed? Dat jong gaat later echt geen universiteit doen hoor! Je verkloot een kind zijn toekomst als je hem/haar zo over straat laat gaan.
Wat zou jij er als een zwerver hebben uitgezien vroeger/Nu. Diddem ditoquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:33 schreef Elvenpath het volgende:
ja dat waren de woorden toch? In sprekerstaal gebruik ik deze worden erg vaak maar om het op te schrijven is raar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |