Dappere meidquote:
Geen idee. Zaterdag ofzo m'n 5km gedaan en dat ging allemaal heel soepeltjes en vlotjes, en toen werd ik de volgende ochtend wakker met een niet meewerkende spier.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:29 schreef Razztwizzle het volgende:
En nu weer aan het werkomdat ik door een heel lang mentorgesprek waar ik achteraf nog gezeur over kreeg met een ouder niks gedaan kreeg vanmiddag.
grrrr zulke oudersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En nu weer aan het werkomdat ik door een heel lang mentorgesprek waar ik achteraf nog gezeur over kreeg met een ouder niks gedaan kreeg vanmiddag.
Nee, zulke ouders zijn motiverend voor een kind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gatsie, geen wonder dat ze stress en faalangst heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Soms wel! Cursussen uitkiezen, literatuuranalyses maken, etc.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:33 schreef Viking84 het volgende:
Ja mis je het studeren, maria?
En hoe krijgen jullie altijd van die passende take all-plaatjes?
Nee echt niks in huis helaasquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria dan doe je als laatse T een stukje fruit en geen yoghurt..
Majo, heb je geen pot of diepvries groente?
Pot spinazie, blik dop/wortelen met wat gebakken uien, gehakt enzo...
Trouwens, als je patat kan halen dan kan je NU nog even naar de winkel
Stap 1: je vriend om meer support vragen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:52 schreef MaJo het volgende:
Mijn lijstje van vandaag is waardeloos
O: 2 boterhammen met vlokken
L: pisolet met filet american en ei
T: ham-kaas croissant
Vriendlief zou na zijn werk boodschappen halen maar hij belt net dat hij te moe is om dat nog te doen en dat hij toch niet zo'n honger heeft. Lekker dan
Opties: of patat halen of nog een boterham eten
Ja, sinds de wervel op zijn plek zit weer beter. Ben nog wel moe, maar Freud gaat zo mijn rug masseren, zodat ik lekker kan slapenquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:20 schreef uniekhoorn het volgende:
An, hoe is het nu?
Succes morgen
En altijd potten groente en gezonde dingen in de vriezer! Eeuwen houdbaar en altijd makkelijk.
Plannen mensen!
Trusten
Gewoon kauwen en slikkenquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat weg?![]()
mo: beetje rekken en proberen te masseren?
Vertel mij wat over pindakaas.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:42 schreef Nallie het volgende:
[..]
Gewoon kauwen en slikkenlekker hoor. Pindakaas!
Gewoon genoeg pindakaas smeren dusquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:49 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Vertel mij wat over pindakaas.Maar wordt dat niet ontzettend droog met een rijstwafel? Doet me een beetje denken aan beschuit met pindakaas.
Dat wilde ik ook net typen.. maar toen dacht ik vis met satesaus... niet slechtquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:52 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Vis met pindakaas? Ik weet het niet.
Vissate, ongetwijfeld!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:52 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Vis met pindakaas? Ik weet het niet.
Detailsquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:55 schreef ElDinosaur het volgende:
Ja, maar satésaus is niet hetzelfde als pindakaas direct uit het potje.
Met een lepel erbij? En stukjes nootquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:56 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Tot je in een restaurant satésaus besteld en een pot pindakaas op tafel krijgt.
Nee, niets mis met 't tempo. Gewoon spiertje verrekt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:56 schreef Viking84 het volgende:
Oh, das balen, Mo... en je was nog wel zo voorzichtig aan het opbouwen. Misschien toch een te hoog tempo?
woo. 800 kcals op een dag!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Woo! Vooral salade gegeten en maar klein stukje lasagne!
Je had toch KH-lose lasagne gemaakt? Waarom heb je er dan weinig van genomen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Woo! Vooral salade gegeten en maar klein stukje lasagne!
Tis wel mooi om dat allemaal te zien, blame culture at its best.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb 't vorig jaar weer opgepakt. Interessant om te zien, hoe de verhoudingen binnen zo'n groep vol haaien in elkaar steekt/verandert/etc. Laat me wel zien dat ik nooit zo de 'harde zakenwereld' in zou moeten
1: hij zou me hierin wel wat meer kunnen steunen jaquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Stap 1: je vriend om meer support vragen.
Stap 2: de koelkast voor een aantal dagen vullen, iets heul lekkers voor jezelf maken en zeggen dat je te moe was om voor twee te koken.
Ik moet wel zeggen dat hij het niet beloofd had maar ik had hem gesmst en hij moest tot half 9 werken dus ik ging er vanuit dat het wel zou lukken. Maar om 10 voor 9 belde hij dus en ja toen kon ik niks meer. Ik had eigenlijk gewoon zelf boodschapjes moeten halenquote:Op woensdag 9 mei 2012 21:31 schreef Nallie het volgende:
Mooi An!
En beetje vaag Majo, niet zo aardig van m!
Lijstje:
O: overnight oats van deze
T: appel, rijstwafel pindakaas
L: dubbele speltbh met zalm en komkommer
T: glas sojadrink en hand nootjes
S: half uur steppen
T: wat cherrytomaatjes
D: Vegaburger van zwarte bonen en kikkererwten, frietjes van zoete aardappel en een spinazie/linzensalade
T: stukje banana-brownie met wat yoghurt
Het was een lekker dagje! En over 2 nachtjes ben ik jarig!!!
Nou moet ik heel lang wachten op de fotoquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:20 schreef Ml-etje het volgende:
Zo mijn zelfbeeld heeft ook weer een boost gekregen![]()
En ik mag 4 broeken laten innemen want vorige zomer was ik nogal wat breder.
Het mexx jasje is binnen, zal morgen een foto nemen. Kleiner dan 36 kan imho niet maar vermoed dat ik weer tentidee heb?
Dat kan niet. Want in de tomaten, courgette en aubergine zitten ook gewoon carbs. Dus kom alsnog te hoog uit probably, maar lunch met alleen een plakje gerookte zalm is ook niet echt een optie. En voor de rest was er voor iedereen 1 belegd broodje en een krentenbol. Die laatste heb ik uiteraard niet genomen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Je had toch KH-lose lasagne gemaakt? Waarom heb je er dan weinig van genomen?
* Perruche gaat douchen, thee zetten en met een boekje naar bed!
Heel lang wachten que?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:31 schreef An24 het volgende:
[..]
Nou moet ik heel lang wachten op de fotoBen benieuwd, ben gek op jasjes!
Ik ga zo ook nokken....tot laters
Jawelquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:48 schreef the85mc het volgende:
Ik dacht: hè mn fruit? ik heb helemaal geen fruit gegeten vandaag![]()
Tellen tomaatjes ook mee als fruit? *insert hier vragend lief kijkende smiley*
Maar Jagar, ik heb bij jou altijd het gevoel alsof ik het toch nooit goed kan doen. Je blijft t altijd te weinig vinden. En dat ís het mss ook voor jou, maar mijn metabolisme is naar de tering dus ik kan gewoon niet meer eten zonder enorm aan te komen. En ik ben 'maar' 1.74 en ik sport niet atm. Afgelopen weken niet door het dieet en nu niet ivm die uitwisseling. Na Engeland weer!quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:10 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
woo. 800 kcals op een dag!
Ik denk elke keer dat ik er niet meer op moet reageren, maar ik kan het nooit laten. XM, je eet veeeeeeel te weinig!
Joh anders dan mag je toch een bepaald iets niet?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dank je. Vind het idd al heel wat dat ik de D compleet omgegooid heb. Enige echte met carbs was nu m'n L. Voor morgen wordt de D met het team een uitdaging. We'll see. Overdag kan ik het vrij gemakkelijk lowcarb houden, dat scheelt.
Dat moet beroerde wijn geweest zijn dan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 05:57 schreef Tinkepink het volgende:
Boh. Gisteren o,3 l wijn gedronken. En nu heb ik een kater.
Op andere dagen heb je daar wel zin in?quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:35 schreef Viking84 het volgende:
Mogguh! Benieuwd of ik nog thuiskom vanavond. Geen zin om ergens te stranden vandaag.
Heb je dat regelmatig dan?quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:46 schreef Viking84 het volgende:
Die zag ik aankomen. Bedoel eigenlijk dat ik geen zin heb in ergens crashen in hsum, niet op een verregend perron staan. Daar heb ik uiteraard nooit zin in
.
Ik hoop dat het een heel gevulde salade wordt, met ei kip zalm en/of veel substantiële groente. Als je bij je D ook nog eens dingen laat staan / overslaat, wordt t wel heel karig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dat weet ik wel. Maar geen menukeuze vanavond. Er wordt gekookt. Wat de pot schaft zeg maar.
Enfin. Planning:
O: 200 gr. kwark met 1 el gebr. lijnzaad
T: - presentatie geven
L: salade ergens in de stad
D: ??
Hoop zo dat het iets van vlees met groente is en niet een of andere pasta.
Precies de regio waar het los gaat vanmiddag.quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:01 schreef Phaidra het volgende:
Gelukkig mag ik vandaag met de trein naar eindhoven, mooie planning
Noedelsoepquote:
Nee, integendeel. Ik ben het alleen niet meer gewend om te drinken, heb overdag te weinig water gedronken en ben moe.quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat moet beroerde wijn geweest zijn dan.
Yesss! Hij is zo cute! Ik voel me net alsof ik een kind krijgquote:
^ wat die daar zegt!quote:
Wow! Meer eten inderdaad! Hop vanavond spareribs stampen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:42 schreef V1z0R het volgende:
[..]
^ wat die daar zegt!
Ik ben ook al verliefdik dacht gisteren laat ik me eens wegen, 106
![]()
![]()
Da's -7 in twee weken
Misschien eet ik toch te weinig de laatste tijd...
Tink, dit is dequote:Op donderdag 10 mei 2012 08:44 schreef Tinkepink het volgende:
Oja, in Duitsland ook zie ik. Maar van een paar pittige regen- en onweersbuien hoeft het verkeer toch nog niet direct plat te liggen
quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Novem, 's weekends eet ik dat soort spul dus ookShoarma, patat...
Doordeweeks is denk ik het probleem, nu ik niet sport maar klus heb ik veel minder honger en eet ik maar iets van 2100 i.p.v. 3600...
[..]
Tink, dit is de [ afbeelding ]
[ afbeelding ], dit is Tink....
Nou, ik moet nog een uurtje inhalen van eerder deze week, dus dat wilde ik vandaag doen, maar ik zie wel even iddquote:Op donderdag 10 mei 2012 07:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zou gewoon internet in de gaten houden. Als het een bende dreigt te worden, moet je gewoon gaan.
Ik snap hem nietquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Doordeweeks is denk ik het probleem, nu ik niet sport maar klus heb ik veel minder honger en eet ik maar iets van 2100 i.p.v. 3600...
[..]
Tink, dit is de [ afbeelding ]
[ afbeelding ], dit is Tink....
Ok, 2100 is idd niet veel en met klussen verbrandt je best wat! Ik zit op 1800/2000 en val er ook op af en ben heel wat kleinerquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Vergelijk hem eens met het normale NS tekenquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik snap hem niet.
En ik zit hier al bijna een uur en heb alleen nog maar over katten en thee die niet meer verkrijgbaar is gekletst![]()
. Dus ik ga even wat doen, geloof ik.
Eten!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Mja, blijkbaarquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:57 schreef Novem het volgende:
[..]
Ok, 2100 is idd niet veel en met klussen verbrandt je best wat! Ik zit op 1800/2000 en val er ook op af en ben heel wat kleiner
Dat Tink even moest bedenken hoe zo'n prutsers NS en ProFail ook alweer warenquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik snap hem niet.
En ik zit hier al bijna een uur en heb alleen nog maar over katten en thee die niet meer verkrijgbaar is gekletst![]()
. Dus ik ga even wat doen, geloof ik.
Een hele bak kwarkquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:15 schreef _aurum_ het volgende:
Over afvallen gesproken, die man van mij krimpt ook waar je bij staat. Hij sport niet zoveel meer en hij eet ook minder.
Ik ben 'm nu dus een beetje a/h forcefeeden
Hij krijgt 7 boterhammen mee met beleg, dikke laag pindakaas, paar plakken vleeswaar op zijn brood etc. Een bakje rauwe groente en ik maak een dipsausje zodat hij niet op "droge" stukken groente zit te knagen.
Maar wat kan ik 'm nog meer meegeven?
Nootjes kan hij niet eten ivm beugel. Of hij kan het wel eten, maar dan springen zijn plakkertjes van zijn gebit af
Zalm etc. kan ik 'm niet meegeven op brood, want dan gaan zijn collega's zeiken over wat hij allemaal eet. Het zijn echt van die cliche Nederlanders
Meer boterhammen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:15 schreef _aurum_ het volgende:
Over afvallen gesproken, die man van mij krimpt ook waar je bij staat. Hij sport niet zoveel meer en hij eet ook minder.
Ik ben 'm nu dus een beetje a/h forcefeeden
Hij krijgt 7 boterhammen mee met beleg, dikke laag pindakaas, paar plakken vleeswaar op zijn brood etc. Een bakje rauwe groente en ik maak een dipsausje zodat hij niet op "droge" stukken groente zit te knagen.
Maar wat kan ik 'm nog meer meegeven?
Nootjes kan hij niet eten ivm beugel. Of hij kan het wel eten, maar dan springen zijn plakkertjes van zijn gebit af
Zalm etc. kan ik 'm niet meegeven op brood, want dan gaan zijn collega's zeiken over wat hij allemaal eet. Het zijn echt van die cliche Nederlanders
Ja...quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:04 schreef Ml-etje het volgende:
gewoon doorkauwen, ik pas!
En buik inhouden om gesp te zien?
hij eet al kwark voor hij zijn bed ingaat, nog meer kwark = overkill.quote:
geloof het of niet, maar als je leidinggevende ontzettend stigmatiserend is en bevooroordeeld dan is het adapt or die.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:18 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Meer boterhammen.Is pastasalade een mogelijkheid? Of krijgt hij daar ook al gezeur mee? Blokjes kaas, worstjes?
En; lekker boeiend wat je collega's van je eetgewoontes vinden.![]()
Siral: In de tussentijd iets van vrijwilligerswerk proberen te vinden? Dan ben je in ieder geval bezig.
Hij krijgt al kip meequote:Op donderdag 10 mei 2012 09:22 schreef loveli het volgende:
Kipfilet koken en dat in dikke plakken op brood? Bak zilvervliesrijst + paprika + ei + nog wat veggies, 'salade' van geraspte wortel, zwarte/kidney/whatever bonen, tonijn, gekookte bloemkool en meer van dat soort dingen.
Oh zo, ik snapte het deel 'Dit is... en dit is...' niet helemaalquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vergelijk hem eens met het normale NS teken
Wow, jij had haastquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:15 schreef Novem het volgende:
Mooie lijst Siral! Hopelijk vindtnje snel wat, weet hor naar het is om maar thuis te zitten en jezelf oo te vreten.
En ik mijn broertje maar vertellen dat hij moet nokken met zo eten zoals hij nu doet. Hij is 19 en eet als een varken, overal mayo op, veel chocolade, wit brood, sultanas, chips, tosti's, hele flessen cola en vruchtensap, liters melk en kilo's chocopops. Kerel eet 0,0 van eiwitten of groente. Fruit daarintegen doet 'ie wel! Maargoed, suiker addict...quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:24 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ja...
Als tiener door veel suikers vreten en zuipen dik geworden, dus m'n lichaam heeft lekker veel vetcellen om m'n middel aangemaakt
En dat is de plek waar de laatste resten dus nog zitten...
quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:31 schreef loveli het volgende:
Stamppot met een kuiltje jus *indert sad jompelsmiley*
Meh, bekrompen volk.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:28 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
geloof het of niet, maar als je leidinggevende ontzettend stigmatiserend is en bevooroordeeld dan is het adapt or die.
Ja, M. is iets van ook 7 kg kwijtgeraakt in miss 2 maanden. En nu eet/drinkt 'ie het er weer aanquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:20 schreef creepycookie het volgende:
Moeilijk aurum!
Mannen zijn echt veel sneller met gewicht verliezen, mijn vriendje was in een drukkere periode ook zo 5 kg kwijt :/
ka-chingquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:37 schreef loveli het volgende:
Mailtje sturen en vragen of ze ook op maat maken?
In je jeugd maak je het aantal vetcellen aan, op latere leeftijd dus niet meer...quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:29 schreef Siral het volgende:
[..]
En ik mijn broertje maar vertellen dat hij moet nokken met zo eten zoals hij nu doet. Hij is 19 en eet als een varken, overal mayo op, veel chocolade, wit brood, sultanas, chips, tosti's, hele flessen cola en vruchtensap, liters melk en kilo's chocopops. Kerel eet 0,0 van eiwitten of groente. Fruit daarintegen doet 'ie wel! Maargoed, suiker addict...Nu kan hij het nog hebben, maar ben benieuwd over een paar jaar...
" maar dan gemeendquote:
Dat is dan weer jammer :pquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, M. is iets van ook 7 kg kwijtgeraakt in miss 2 maanden. En nu eet/drinkt 'ie het er weer aan.
Tsja ligt eraan wat voor jurkje.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:31 schreef anna82 het volgende:
Check deze sizeguide:
[ afbeelding ]
http://www.ladress.com/images/en/size_guide.jpg
Als je nou een taille van 64-65 hebt en heupen van rond de 100, en je wilt een aansluitend jurkje, welke maat dan??
Ik eet bijna altijd vegetarisch voor mn D, maar eet nooit tofu en ook weinig kaasquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:40 schreef Novem het volgende:
[..]
Yesss! Hij is zo cute! Ik voel me net alsof ik een kind krijg
Oh door de discussie van eergister ben ik geinspireerd om de hele volgende week vega te eten, als uitdaging zeg maardus ben nu op zoek naar lekkere recepten. Toen ik even vegetarier was (
) werd ik binnen 2 maanden gek van de overvloed aan tofu, kaas en bonen, dus ff kijken of het ook anders kan
Kwak had daar toch een ander verhaal over?quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:38 schreef V1z0R het volgende:
Geef je 'm een liter snert mee per dag, Aurum!Hollandser kan niet
[..]
In je jeugd maak je het aantal vetcellen aan, op latere leeftijd dus niet meer...
Idem. Hier ook geen snoeperij hoor en als je geen gebakje hoeft als er iemand jarig is, is er ook niemand die zegt dat je ongezellig bent. Vaak zien ze niet eens wie wel en niet wat heeftquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:46 schreef Ml-etje het volgende:
Snap echt werkelijk die eetdruk op het werk niet.
Snoeppotten/commentaar enz. kan men elkaar gewoon niet laten doen wat ze willen?
Of zijn mannen gewoon makkelijker? Ken het fenomeen snoeppot helemaal niet.
Al vroeg er gister een vrij vrouwelijke man of wij nu werkelijk niets ongezonds te knagen hebben liggen
Ook datquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idem. Hier ook geen snoeperij hoor en als je geen gebakje hoeft als er iemand jarig is, is er ook niemand die zegt dat je ongezellig bent. Vaak zien ze niet eens wie wel en niet wat heeft.
Oh, dat laatste dan weer wel hierquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ook datje hoort ook echt niemand klagen als iemand niet trakteert
Oh nee wij trakteren vaak samen en dus heeft iedereen het idee "dat het nog wel komt"quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, dat laatste dan weer wel hier. Collega was in december jarig, moet nóg horen dat 'ie niet getrakteerd heeft
.
Blijven staan of hobbezak.quote:
Zoals ik het weet maak je in je jeugd (tot ~21e dacht ik) het aantal aan (dan moet je inderdaad teveel binnenkrijgen)...quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kwak had daar toch een ander verhaal over?Dat je vetcellen aanmaakt als je aankomt (niet alleen als je jong bent), en dat die niet meer weg gaan maar wel leeglopen ofzoiets? Of verkeerd onthouden?
Ze gaan niet weg maar kunnen wel leegelopen en dat is wat er nu gebeurd?quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zoals ik het weet maak je in je jeugd (tot ~21e dacht ik) het aantal aan (dan moet je inderdaad teveel binnenkrijgen)...
Dus wanneer je dik bent geweest in je jeugd heb je meer vetcellen dan mensen die dat niet zijn geweest. En die gaan niet meer weg nee
Op latere leeftijd maak je er niet meer aan, maar vul je de cellen die je hebt, of lopen ze leeg bij te afvallen jaLege vetcellen produceren trouwens een hormoon wat goed is voor het tegengaan van diabetes.
Yupquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ze gaan niet weg maar kunnen wel leegelopen en dat is wat er nu gebeurd?
Oh ehhhrrrmmmquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Yup
Vetcellen kun je wel weghalen trouwens, moet je liposuctie doen
Daarom zie je bij m'n collega die een buikwandcorrectie heeft gehad dat nu hij weer dikker wordt het niet zoals eerder voornamelijk rond z'n middel gaat zitten, maar dat 'ie ook tieten krijgt
Ah, thanks! Eens kijken of ik me in een xxs kan proppenquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:53 schreef loveli het volgende:
Anna, gewoon even langsgaan op eendinsdagavond!
http://www.ladress.com/en/products/boutique
Wel testen of je ermee kan zitten /ervaringquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:12 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ah, thanks! Eens kijken of ik me in een xxs kan proppen
Of je tafel omhoog schroeven.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wel testen of je ermee kan zitten /ervaring
erm, niet dat ik een specialist ben hoor, maar ik had hier nog de opmerking bij de de carbs die in groente zitten heel anders zijn voor je lichaam dan die in bijvoorbeeld brood.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat kan niet. Want in de tomaten, courgette en aubergine zitten ook gewoon carbs. Dus kom alsnog te hoog uit probably, maar lunch met alleen een plakje gerookte zalm is ook niet echt een optie. En voor de rest was er voor iedereen 1 belegd broodje en een krentenbol. Die laatste heb ik uiteraard niet genomen.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh ehhhrrrmmm
V1z mijn beeldvorming wat doe je!
En volgens mij valt het bij jou allemaal best mee, jouw zelfbeeld lijkt soms wel een beetje kaduuk
Ik wilde het niet zeggenquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Anders vraag je die Marokkaantjes een keer, Vik![]()
![]()
Zelfgemaakt is inderdaad ook erg lekker, goed invriesbaar ook. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat die van de Lidl ook echt prima is hierquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zelfgemaakte hummus is nog lekkerderder!Vriendinnetje van mij had het eens gemaakt met o.a. veel knoflook en een schep pindakaas
Maar haring met uitjes ruikt denk ik wel iets anders dan boterham met kaas. En hoewel mijn collega's best veel accepteren zou ik ze een haring met uitjes lunch geloof ik ook niet aandoen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:32 schreef loveli het volgende:
Aurum, rip aan de spieren van je vent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_keuken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_gerechten
Haring met uitjes is ook HollandsEn joppiesaus. Zou ze niet combineren.
En dan per ongeluk een Turkse medewerker aansprekenquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wilde het niet zeggen. En ja ik weet hoe het eruit zou moeten zien, maar ik zie het gewoon nergens. Dus ik ga idd 'die Marokkaantjes' wel een keer vragen
.
hij heeft ook geen zin om te trainen omdat hij niet kan eten. De bolle billen uitzwaaitquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:32 schreef loveli het volgende:
Aurum, rip aan de spieren van je vent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_keuken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_gerechten
Haring met uitjes is ook HollandsEn joppiesaus. Zou ze niet combineren.
Awwwquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:34 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
hij heeft ook geen zin om te trainen omdat hij niet kan eten. De bolle billen uitzwaait![]()
De rest van de wereld maakt die vergissing heus nietquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Anders vraag je die Marokkaantjes een keer, Vik![]()
[..]
Ik heb al jaren problemen met m'n gewicht, dus niet zo verwonderlijk dat ik soms zelfbeeld-issues heb
Maar dat mogen jullie weten, rest van de wereld niet
Stiekem shakes drinken als z'n collega's niet kijken.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:34 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
hij heeft ook geen zin om te trainen omdat hij niet kan eten. De bolle billen uitzwaait![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Stiekem shakes drinken als z'n collega's niet kijken.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:41 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm mijn gebakken ei van zondagmiddag kan vanuit de koelkast wel de vuilnisbak in I guess
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Stiekem shakes drinken als z'n collega's niet kijken.
Bak op zondag de eierontbijtjes voor maandag en dinsdagquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:45 schreef V1z0R het volgende:
Jij bakt een ei, en vervolgens beland die in de koelkast, wut!?
[..]
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:33 schreef loveli het volgende:
[..]
En dan per ongeluk een Turkse medewerker aanspreken
Te onregelmatische werktijden momenteel. Lukt niet als je tot half tien op kantoor zit.quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:49 schreef Viking84 het volgende:
Hey, minilot is gestopt met het één-keer-per-dag-eten-experiment?.
Als je weer opbouwt hoef je niet te bezuinigen op groentenKH's!! Dwz: je moet niet ineens 3 potten bruine bonen gaan eten, maar een flinke portie lasagne had gemogen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat kan niet. Want in de tomaten, courgette en aubergine zitten ook gewoon carbs. Dus kom alsnog te hoog uit probably, maar lunch met alleen een plakje gerookte zalm is ook niet echt een optie. En voor de rest was er voor iedereen 1 belegd broodje en een krentenbol. Die laatste heb ik uiteraard niet genomen.
Oh i wish.. ik was niet op vakantie. Vorige week zenuwblok gehad, daarna bijkomen, resultaat is matig.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:07 schreef Perruche het volgende:
Waar is MarMar eigenlijk? Is die nog op vakantie?
Owquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Oh i wish.. ik was niet op vakantie. Vorige week zenuwblok gehad, daarna bijkomen, resultaat is matig.
Vocht is wel weer weg door groene thee en bleekselderij en geen morfine (dat lukt dan net) en 20 keer piesen op een dag opeens nadat ik de morfine stopte
Nu weer even mijn eetpatroon op regel krijgen.
O: havermout
T: cappuccino, sinaasappel
L: 3 crackers kaas, ei, rauwkost, karnemelk
T: cappuccino, appel
T: worteltjes
D: rundervink, bloemkool
T: kwark met fruit
Wat jurkjes van ladress betreft: idd even langsgaan, indien bestellen: grootste maat en dan kijken of je de taille in kan laten nemen bij een coupeuse.
We zijn nu een week verder, beter dan dit wordt het denk ik niet.. tis wel nét an genoeg om de morfine voor nu te laten staan, maar hoelang ik dat zo volhoudt weet ik niet. Denk wel dat het ook beter zal zijn als het weer wat meewerkt... regen en kou (zowel samen als afzonderlijk) zijn vijanden van me.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:20 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Owbalen dat t nog niet echt werkt. Kan t even duren voordat t wel gaat werken? Of moet dan nu ongeveer wel komen dan?
quote:
Was ook een nieuwe arts die de blokkade uitvoerde toch? Maar hopen dat hij de volgende keer ze wat verder 'blokkeert'!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:21 schreef MarMar het volgende:
[..]
We zijn nu een week verder, beter dan dit wordt het denk ik niet.. tis wel nét an genoeg om de morfine voor nu te laten staan, maar hoelang ik dat zo volhoudt weet ik niet. Denk wel dat het ook beter zal zijn als het weer wat meewerkt... regen en kou (zowel samen als afzonderlijk) zijn vijanden van me.
Hmm, is niet echt opgeschoten dan. Hopen op beter weer zowieso. (scheelt dat zo erg? Dat wist ik niet) Opzich fijn dat je de morfine kan laten staan.. Maar net aan.. Is ook niet echt wat het moet zijn dus..quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:21 schreef MarMar het volgende:
[..]
We zijn nu een week verder, beter dan dit wordt het denk ik niet.. tis wel nét an genoeg om de morfine voor nu te laten staan, maar hoelang ik dat zo volhoudt weet ik niet. Denk wel dat het ook beter zal zijn als het weer wat meewerkt... regen en kou (zowel samen als afzonderlijk) zijn vijanden van me.
Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn buik dun laten zuigen om er dikkere tieten aan over te houden? Ik zeg: win-win situatiequote:Op donderdag 10 mei 2012 10:02 schreef V1z0R het volgende:
Vetcellen kun je wel weghalen trouwens, moet je liposuctie doen
Daarom zie je bij m'n collega die een buikwandcorrectie heeft gehad dat nu hij weer dikker wordt het niet zoals eerder voornamelijk rond z'n middel gaat zitten, maar dat 'ie ook tieten krijgt
chocolatechipcooks?quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik zie een pakje met zes chocolatechipcookies (laat de -ie maar weg btw) staan op het bureau van collega en we hebben over vijf minuten een vergadering met zes personen, dus ik heb zo'n donkerbruik vermoeden dat er zo'n ding bij mag op m'n lijstje.
Ooh, oke, sorryquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:37 schreef Novem het volgende:
Bedankt voor de tips Nallie, veel groenten en dan bonen/linzen/champignons erbij kan wel idd, lijkt me niet echt goed om iedere dag aan de gratins te gaanIk eet sowieso altijd 2 of meer soorten groenten bij mijn D. Ik ga wel eens zo'n bonenburger maken!
Tofu vind ik wel lekker, als het goed gemarineerd is.
M_M, juist al die vegaburgers, kaasschijven, valess enzo wil ik vermijden. Wil liever wat "natuurlijker" dingen eten.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:41 schreef Perruche het volgende:
Ohai!
MarMar wat vervelend! Maar een knuf
Mo, ik durf het bijna niet te zeggen, maar wat weinig groente vandaag? * Perruche snel wegrent
Het vet zal anders verdeeld worden, hoe het uitpakt bepaalt je lichaam nog altijd.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn buik dun laten zuigen om er dikkere tieten aan over te houden? Ik zeg: win-win situatie
In dat geval moet ik maar buikvetjes kweken en me ergens (waar?!) meldenquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn buik dun laten zuigen om er dikkere tieten aan over te houden? Ik zeg: win-win situatie
Ja wat, het is toch zoquote:
Alles voor een strak lijfquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:45 schreef Ml-etje het volgende:
Perrrduiken, rennen.
Ik zeg je bent goed bezig! Slanktechnisch gezien.
Nette lijst, misschien wat weinig als je geen brood eet bij je D.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:42 schreef Perruche het volgende:
En mijn planning, ik kan eigenlijk niet plannen omdat ik in de avond steeds voor verrassingen kom te staan.
O: 2 vk bth (1x kaas 1x grillworst), glas kefir
L: the usual (soep/sla/brood)
T: banaan, peer, cashews, sojadrink
D: ik denk ei of hopelijk broccolisoep en tosti ofzo
B: klussen?
T: yoghurt met rabarber
Thanks! Ja ik ben benieuwd, ik heb nu 2 dagen brood gegeten voor mij O,L en D (natuurlijk met andere dingen) maar ik wil wel weer even wat andersquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:47 schreef Novem het volgende:
[..]
Nette lijst, misschien wat weinig als je geen brood eet bij je D.
@ M_M, ik bedoelde het niet stom! Kwam botter over dan ik wilde
quote:
ja, ik pas op voor ik commentaar geef omdat je dan nogal eens scherp uit de hoek kan komenquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
vanwege het 'duiken en rennen'. Ga je gang hoor.
En ja, 250 gram bietjes is niet zo veel voor mijn doen. Gelukkig heb ik gisteren ruim gecompenseerd.
Jeuj het werkt weer!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:50 schreef Probability het volgende:
Ik snap het al! Huisgenootje heeft een blocker ingesteld voor reclames op andere sites..
Maar waar kan ik dat ding vinden?
Ja snap ik! Omelet van 2/3 eitjes bij je soep, in plaats van brood?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
Thanks! Ja ik ben benieuwd, ik heb nu 2 dagen brood gegeten voor mij O,L en D (natuurlijk met andere dingen) maar ik wil wel weer even wat anders
brood is dan ook niet echt heel goed voor jequote:Op donderdag 10 mei 2012 11:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
Thanks! Ja ik ben benieuwd, ik heb nu 2 dagen brood gegeten voor mij O,L en D (natuurlijk met andere dingen) maar ik wil wel weer even wat anders
Wat is dat voor een onzin?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
brood is dan ook niet echt heel goed voor je
Waarom niet? Leg eens goed uit.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
teveel makkelijk op te nemen koolhydraten?quote:
http://www.werkendlichaam.nl/10160/1/zenuw--wortelblokkade.htmlquote:
oh.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Oh dat klinkt niet fijnquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
http://www.werkendlichaam.nl/10160/1/zenuw--wortelblokkade.html
Maar dan minus de plaatselijke verdoving.. die komt pas als de naald al op de zenuw zit.
Wortelblokkades krijg ik, acht stuks, net naast de wervels in mn onderrug.
Volkorenbrood bevat langzame koolhydraten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:54 schreef Jumparound het volgende:
[..]
teveel makkelijk op te nemen koolhydraten?
met de nadruk op teveel
langzamere koolhydraten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:58 schreef Novem het volgende:
[..]
Volkorenbrood bevat langzame koolhydraten.
Of zijn er nog meer redenen dat je denkt dat brood slecht is?
Oh! Echt!quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:59 schreef Jumparound het volgende:
Oke, in het kort.
brood bestaat uit veel bewerkte koolhydraten welke snel worden omgezet in suikers en dus van invloed zijn op je bloedsuikerspiegel. Hoe groter de fluctuaties in je bloedsuikerspiegel, hoe eerder je het idee hebt dat je honger hebt.
de precieze details kan ik (nog) niet uitleggen, maar het komt er op neer dat je moet opletten met welke koolhydraten je aan je voedsel toevoegt.
de glycemische index is daar een hulpmiddel bij
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm
Dan hoop ik dat we morgen 10 warme gerechten gaan krijgen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:55 schreef Perruche het volgende:
[..]
oh.
Ik heb er vooral even genoeg van en mis m'n warme maaltijden!
nee, je kunt het wel goed doen, maar ik vind dat je echt heeel veel te weinig eet. En dat vind ik in het algemeen, maar gister specifiek. En daar blijf ik op hameren, want hoe goed Co het amg vinden, het is echt heel erg weinig.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar Jagar, ik heb bij jou altijd het gevoel alsof ik het toch nooit goed kan doen. Je blijft t altijd te weinig vinden. En dat ís het mss ook voor jou, maar mijn metabolisme is naar de tering dus ik kan gewoon niet meer eten zonder enorm aan te komen. En ik ben 'maar' 1.74 en ik sport niet atm. Afgelopen weken niet door het dieet en nu niet ivm die uitwisseling. Na Engeland weer!
Idd! Interessante link! Half gelezen, ga vanmiddag verder.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh! Echt!
Goh
En waarom is brood dan slecht? Trouwens nogmaals, die link die ik gisterenavond postte naar een artikel van foodlog is vet interessant.
http://www.ribhousetexas.nl/quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat we morgen 10 warme gerechten gaan krijgen.
Owja, nog even voor de duidelijkheid: ik zeg helemaal niet dat ons Vikstertje bij Niven moet gaan eten of een andere willekeurige sterrentent, maar dat er hopelijk toch echt wel wat beters te vinden is in Den Haag dan de Connaisseur.
Ik vond Burgerz weer bijzonder goed te doen overigens. 10 tot 15 euro voor een enorme (en lekkere!) hamburger, 4,10 voor een geweldige milkshake, ik vind het goed te doen.![]()
Qua biefstukken heb ik overigens geen idee waar je moet zijn.![]()
Dus ook ik wacht nog op de gouden tip!
Was dat die met die culinaire muskusrat?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh! Echt!
Goh
En waarom is brood dan slecht? Trouwens nogmaals, die link die ik gisterenavond postte naar een artikel van foodlog is vet interessant.
Dat is mij allemaal bekend, maar hoezo is het dan slecht? Ik snap dat je moet opletten op wat je eet en niet teveel van iets moet eten, maar wat is dan slecht eraan?quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:59 schreef Jumparound het volgende:
Oke, in het kort.
brood bestaat uit veel bewerkte koolhydraten welke snel worden omgezet in suikers en dus van invloed zijn op je bloedsuikerspiegel. Hoe groter de fluctuaties in je bloedsuikerspiegel, hoe eerder je het idee hebt dat je honger hebt.
de precieze details kan ik (nog) niet uitleggen, maar het komt er op neer dat je moet opletten met welke koolhydraten je aan je voedsel toevoegt.
de glycemische index is daar een hulpmiddel bij
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm
Oh ja even snel bekeken gisteren, zal zo nog wat uitgebreider gaan lezen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh! Echt!
Goh
Je gaat er dood van. Net als van leven. Dus daar zou ik ook meteen maar mee stoppen!quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:05 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat is mij allemaal bekend, maar hoezo is het dan slecht? Ik snap dat je moet opletten op wat je eet en niet teveel van iets moet eten, maar wat is dan slecht eraan?
" in het kader van den oertijdquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:07 schreef loveli het volgende:
Brood is niet zaligmakend en je kunt prima zonder.
*vloeken in de vegetarische kerk* Volgens mij kun je beter brood van je menu schoppen dan vlees.
omdat je je vult met eten wat een grote impact heeft op je bloedsuikerspiegel omdat het snel wordt omgezet in glucosequote:Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh! Echt!
Goh
je bedoelt het als een grapje, maar het is wel de realiteit...quote:
Als iemand zulke lijstjes post hoor je mij niet klagen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:10 schreef Jumparound het volgende:
[..]
je bedoelt het als een grapje, maar het is wel de realiteit...
"we" zijn niet gewend om brood te eten. Dat is iets van de laatste tijd.... Je lichaam is gebouwd op een groente vlees en vis dieet.
Dat klopt, het eten van graan doen we nog niet zo langquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:10 schreef Jumparound het volgende:
[..]
"we" zijn niet gewend om brood te eten. Dat is iets van de laatste tijd.... Je lichaam is gebouwd op een groente vlees en vis dieet.
Of dat er bij westerlingen minder lactose-intolerantie voorkomt, dan bij bv aziaten, door het gebruik van zuivel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:13 schreef V1z0R het volgende:
Ja want je lichaam kan zich niet aanpassen of zo
Dat west-Europese mensen van nature een alcoholafbrekend enzym in hun maag hebben door de hevige alcoholconsumptie (gebrek aan drinkwater) van een paar honderd jaar geleden is daar geen voorbeeld van ook...
Het is geen grapjequote:Op donderdag 10 mei 2012 12:10 schreef Jumparound het volgende:
[..]
quote:
Rogge of spelt moet 'gezonder' zijn...quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:14 schreef Mixende_match het volgende:
O, dat wist ik heul niet dat brood eigenlijk helemaal niet zo gezond is als t doet lijken![]()
Ik snap t nog niet helemaal, maar even verder in verdiepen denk![]()
Wat is dan een gezond alternatief voor tijdens de lunch? Brood zit namelijk behoorlijk in het systeem van 's middags brood eten'
Er staat niet dat brood ongezond is hèquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:14 schreef Mixende_match het volgende:
O, dat wist ik heul niet dat brood eigenlijk helemaal niet zo gezond is als t doet lijken![]()
Ik snap t nog niet helemaal, maar even verder in verdiepen denk![]()
Wat is dan een gezond alternatief voor tijdens de lunch? Brood zit namelijk behoorlijk in het systeem van 's middags brood eten'
Bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:15 schreef Novem het volgende:
[..]
Of dat er bij westerlingen minder lactose-intolerantie voorkomt, dan bij bv aziaten, door het gebruik van zuivel.
Wat is AMG? En ik vond dat XM het goed deed tijdens haar low carb. En dat was echt zo, zeker voor haar doen. Ze at ook helemaal niet weinig, jij vergist je in de calorieen die bepaalde producten hebben en je moet ook niet vergeten dat jijzelf echt veel meer nodig hebt dan de gemiddelde vrouw, omdat je een stuk langer bent.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, je kunt het wel goed doen, maar ik vind dat je echt heeel veel te weinig eet. En dat vind ik in het algemeen, maar gister specifiek. En daar blijf ik op hameren, want hoe goed Co het amg vinden, het is echt heel erg weinig.
Dat is niet echt genetische vooruitgang, meer het feit dat de kindersterfte gekelderd is en dat we huizen en sanitair hebben en niet opgeknaagd worden door wolven enzo. Een oermens in deze tijd zou wsch net zo oud kunnen worden als wij.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:17 schreef MarMar het volgende:
Oh en "we" worden wel een heel stuk ouder dan de oermens werd, misschien doen we toch iets goed.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is niet echt genetische vooruitgang, meer het feit dat de kindersterfte gekelderd is en dat we huizen en sanitair hebben en niet opgeknaagd worden door wolven enzo. Een oermens in deze tijd zou wsch net zo oud kunnen worden als wij.
AMG is mag. ik typ te snel voor m'n vingers, momenteel.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat is AMG? En ik vond dat XM het goed deed tijdens haar low carb. En dat was echt zo, zeker voor haar doen. Ze atook helemaal niet weinig, jij vergist je in de calorieen die bepaalde producten hebben en je moet ook niet vergeten dat jijzelf echt veel meer nodig hebt dan de gemiddelde vrouw, omdat je een stuk langer bent.
Maar het opbouwen doet ze tot nog toe juist erg slecht! Te weinig en de verkeerde koolhydraten toevoegend. Dus dat ben ik wel met je eens.
Zoals? Enige wat ik wil doen is het in perspectief zetten. Volgens mij houdt een mens van nu het in de oertijd geen jaar uit ivm relatief slecht immuunsysteem.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jij weet ook dat je best wat factoren nu negeert...
Zoals? De meest mensen gaan kapot aan kanker of hartfalen, toevallig 2 welvaartsziekte ;-)quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jij weet ook dat je best wat factoren nu negeert...
Zelfde als een oermens het bij ons niet uithoudquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Zoals? Enige wat ik wil doen is het in perspectief zetten. Volgens mij houdt een mens van nu het in de oertijd geen jaar uit ivm relatief slecht immuunsysteem.
Een goed gevulde salade met dressing is gewoon rond de 400/500 calorieen, dan mag jij ze wel niet tellen, maar dat is dan onterecht.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
AMG is mag. ik typ te snel voor m'n vingers, momenteel.
Ik weet dat ik meer calorien nodig heb, en ik probeer normale lijstjes zo rond de 1500 in te schatten. en ik denk dat XM regelmatig op de 1000 max zat. Salades rekenen ik niet als kcals, behalve als ze uit groente bestaan. de kip of de zalm natuurlijk wel.
Maar goed, daar zullen we andere meningen over blijven houden.
ik zeg niet dat het heel ongezond is, ik zeg dat het niet heel goed voor je is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:23 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat de door het voedingscentrum gepropageerde hoeveelheid boterhammen wat veel is, maar om het nu direct als ongezond te bestempelen.............Ik denk dat als je 2 tot 4 boterhammen per dag eet, volkoren en dan liefst iets van Allinson, dat je dat prima kan hebben. Moeten ook weer niet doorslaan met alles, dan kan je bijna niets meer eten.
eensquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:23 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat de door het voedingscentrum gepropageerde hoeveelheid boterhammen wat veel is, maar om het nu direct als ongezond te bestempelen.............Ik denk dat als je 2 tot 4 boterhammen per dag eet, volkoren en dan liefst iets van Allinson, dat je dat prima kan hebben. Moeten ook weer niet doorslaan met alles, dan kan je bijna niets meer eten.
We leven echt niet langer omdat we gezonder zijn, maar omdat we meer kennis hebben om ons ongezonde lijf langer in leven te houden..quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:23 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zelfde als een oermens het bij ons niet uithoud
Wij niet gewend aan zijn dingen, hij niet aan die van ons...
Ik ook! Doordeweeks is het lekker makkelijk, alles verzorgd door werk.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:28 schreef the85mc het volgende:
Ik eet relatief veel brood, maar puur omdat dat handig is om mee te nemen en niet meurt enzo. Heb het stukje van Perr ook even gelezen en sommige dingen lijken wel goed te kloppen. Als ik meer suikers eet, krijg ik nog meer zin in suikers en val ik niet af. Dus bewerkte suikerrijke producten vermijd ik. Ik eet toch nog 50% KH maar die komen vooral uit volkorenbrood, fruit en groente.
Gezonder misschien niet, maar wel een compleet andere resistentie...quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:26 schreef loveli het volgende:
[..]
We leven echt niet langer omdat we gezonder zijn, maar omdat we meer kennis hebben om ons ongezonde lijf langer in leven te houden..
Voor mijn referentiekader, was dat omdat mensen die dat enzym niet hadden en daardoor alcohol slechter verdroegen minder vaak overleefden/survival of the fittest?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:13 schreef V1z0R het volgende:
Dat west-Europese mensen van nature een alcoholafbrekend enzym in hun maag hebben door de hevige alcoholconsumptie (gebrek aan drinkwater) van een paar honderd jaar geleden is daar geen voorbeeld van ook...
Ja, hoe noem je een grote chocolatechipcookie andersquote:
Zoals ik begreep gewoon een aanpassing van het lichaam op de alcoholconsumptie.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor mijn referentiekader, was dat omdat mensen die dat enzym niet hadden en daardoor alcohol slechter verdroegen minder vaak overleefden/survival of the fittest?
Jep, maar wees niet getreurd, zelfs met een oermens dieet ga je dood. Rokers ook trouwens. Dode mensen gaan niet dood, das wel weer een voordeel.quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier heb je een nieuwe.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |