Dat is echt vervelend...quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Hij woont in Limburg, daar gaat alles anders.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
heb je meer info over deze races ivo? ben wel benieuwd geraakt! kaartjes of routebeschrijvingen ofzoquote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Is nu net in 't nieuws.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
Ze hebben het nu heel erg druk omdat iemand verzonnen heeft dat koters van 1 dag oud ook al een paspoort moeten aanschaffen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Dat dacht ik ook gehoord te hebben ja.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.
Daar heb ik al over gebeld. Maar de bureaucraten gaan er van uit dat je netjes via een reisbureau boekt en daarvan alle gegevens hebt. Niet malloten die naar een evenement van een plaatselijke wielerclub gaan. Ik schat in dat ik sneller mijn chef kan overtuigen mijn verlof om te gooien dan dat ik zo'n bureaucraat in Den Haag kan overtuigen (toestemming van de plaatselijk ambtenaar is zelfs niet genoeg, moet van het ministerie komen).quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
heb je meer info over deze races ivo? ben wel benieuwd geraakt! kaartjes of routebeschrijvingen ofzo
hmm.. Da's wel zuur dan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar heb ik al over gebeld. Maar de bureaucraten gaan er van uit dat je netjes via een reisbureau boekt en daarvan alle gegevens hebt. Niet malloten die naar een evenement van een plaatselijke wielerclub gaan. Ik schat in dat ik sneller mijn chef kan overtuigen mijn verlof om te gooien dan dat ik zo'n bureaucraat in Den Haag kan overtuigen (toestemming van de plaatselijk ambtenaar is zelfs niet genoeg, moet van het ministerie komen).
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:48 schreef Blik het volgende:
Komend weekend kan er weer gefietst worden, het lijkt het hele weekend droog te blijven. Wel een beetje frisjes, zaterdag 11 graden en zondag 13/14 graden
Kun je wel zeggen ja, hopelijk krijgen we een goede zomer want het voorjaar is tot nu toe weinig soepsquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.
Ik ben maar dagen aan het vrij nemen om lange tochten te kunnen fietsen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.
lijkt me echt geniaal om zo iets te rijden! hoop dat het helemaal goed komt ben benieuwd!quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/
Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km
Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden:
[ afbeelding ]
Geniale tochten inderdaad alleen ik zou bang zijn om door een Russische truck van de weg te worden geduwd.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:49 schreef mytec het volgende:
[..]
lijkt me echt geniaal om zo iets te rijden! hoop dat het helemaal goed komt ben benieuwd!
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.
Dat dus. Wat een gehuil om die regen. Tis helemaal niet koud!quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
cool zeg, ook dat shirtje! Tashkent! Vet.... is dat parcours nou ook nog heuvelachtig? Volgens mij heb je daar alleen maar knoepers van bergen....ben zelf nog niet in staat om een 1200 te rijden maar het lijkt me wel enorm kicken, zeker in Rusland en omstreken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/
Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km
Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden:
[ afbeelding ]
Wat voor aanbieding was dat dan, i.c.m. een huisje? En je zal toch ook ergens moeten slapen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:38 schreef Oksel het volgende:
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden?
...
Ik heb wel eens gelezen dat je de band iets lager moet dragen omdat het klapperen van kleding storingen geeft. Maar kapot kan natuurlijk ook.. mijn hartslagband (Cateye) gaf ook rare waardes toen-ie kapot ging, dan weer 0, dan 250. Had waarschijnlijk te maken met vocht/kortsluiting, hij ging gewoon door met 250 aangeven als ik 'm van de huid af hield.quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:08 schreef CyclingGirl het volgende:
@Superweber: dat moet bij Garmin ook. Ik heb inmiddels de helpdesk van Garmin gebeld en allebei de banden zijn defect dus ze sturen mij nu gratis een nieuwe op alleen dat duurt 10 dagen. Verder heb ik echt niets te klagen over Garmin. Met Polar heb ik andere ervaringen...
Mja, 10-12 graden in de regen sla ik toch echt over. Zeker met harde wind erbij is gevoeltemp nog eens laag als je nat bent. Mijn grens ligt op de 15 minimaal. Daarnaast ben ik niet al te flexibel en moet het fietsen dus ook nog eens min of meer van te voren plannen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
Wat heuvels zullen erin zitten maar echte bergen liggen in andere regio's van Oezbekistan. En als voordeel, geen Nederlandse ambassade. Ben ik dus verzekerd van betere consulaire bijstand als iets mis gaat.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
cool zeg, ook dat shirtje! Tashkent! Vet.... is dat parcours nou ook nog heuvelachtig? Volgens mij heb je daar alleen maar knoepers van bergen....ben zelf nog niet in staat om een 1200 te rijden maar het lijkt me wel enorm kicken, zeker in Rusland en omstreken.
Want dan mag je naar de Duitse ofzo?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat heuvels zullen erin zitten maar echte bergen liggen in andere regio's van Oezbekistan. En als voordeel, geen Nederlandse ambassade. Ben ik dus verzekerd van betere consulaire bijstand als iets mis gaat.
Nou ik vind ook dat je ieder moment dat het weer het toelaat even de fiets moet pakken en in het Noorden is het zo slecht nog niet. Heb deze week zeker 3 keer heerlijk kunnen fietsen. Als er slecht weer op komst is dan is het ergste gelukkig toch al gevallen voordat het hier is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
Ja dat had ik dus ook typisch dat er 2 banden tegelijk kapot warenquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat je de band iets lager moet dragen omdat het klapperen van kleding storingen geeft. Maar kapot kan natuurlijk ook.. mijn hartslagband (Cateye) gaf ook rare waardes toen-ie kapot ging, dan weer 0, dan 250. Had waarschijnlijk te maken met vocht/kortsluiting, hij ging gewoon door met 250 aangeven als ik 'm van de huid af hield.
Afgelopen zomer na een ongeluk in Kiev nog de Japanse ambassade moeten inschakelen voor een Japanse fietsvriend van me. Contact met autoriteiten bij problemen, bemiddeling bij terugkeer e.d. Niet dat ik ooit echt een ambassade heb nodiggehad. Wel vaker ermee contact gehad maar 't altijd zelf opgelost. En mestal was het op voorzorg.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef JohnDDD het volgende:
In wat voor gevallen zou je behoefte kunnen hebben aan een ambassade, Ivo?
Tsja in dat soort landen kan er van alles gebeuren inderdaad.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Afgelopen zomer na een ongeluk in Kiev nog de Japanse ambassade moeten inschakelen voor een Japanse fietsvriend van me. Contact met autoriteiten bij problemen, bemiddeling bij terugkeer e.d. Niet dat ik ooit echt een ambassade heb nodiggehad. Wel vaker ermee contact gehad maar 't altijd zelf opgelost. En mestal was het op voorzorg.
Club van de R3?? daar heb ik ook meegereden, totdat zij lekke band kregen. Ben toen doorgereden.. Zeiknat en vies.. Paar sokken kunnen weggooien. Maar wel heerlijk ritje gehad..quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:38 schreef Oksel het volgende:
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden?
Gisteren dus de Hel van Twente gefietst.. zou om 08:30 met paar snelle jongens vertrekken, maar het hoosde van de regen. 9 uur ging er een 'snelle middengroep' weg, dus daarbij aangehaakt. Eerste 100km met z'n 6'en gefietst, veel kopwerk gedaan. Continue 32 gereden. Rond de 90km had ik 't zwaarder dan ik had verwacht, bij de 100 een 'appeltaartstop' gehouden. Dat werkte. En toen kwamen net wat andere fietsmaten voorbij met een groep van 20-30 man, inclusief een vent uit Groningen (fietst bij 'Goal', met een Isaac fiets) die ongelooflijk hard aan het fietsen was (continue > 40).. aangehaakt, en uiteindelijk alleen de laatste km af moeten haken, met wat sprints. Terug met op de teller 31,3km/h gemiddeld over 160km. Verder in Duitsland een ENORME hoosbui van een half uur op ons hoofd gehad, leek alsof ik door een zwembad aan het fietsen was..
Precies, prima te doenquote:Op donderdag 10 mei 2012 07:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat dus. Wat een gehuil om die regen. Tis helemaal niet koud!
Niks aan veranderen, sterven doe je toch wel een paar keer in La Marmotte. Ik heb hem zelf nooit lichter gereden dan met een 39 x 26 (maar had soms wel graag een 28 achter gehad....)quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:20 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb een technische vraag m.b.t. mijn fiets.
Zoals sommige wellicht weten ben ik aan het trainen voor La Marmotte. In voorbereiding daarop ben ik vandaag met mijn fiets naar de fietsenmaker gegaan om te kijken naar mijn verzet. Hier kon (helaas) niets aan gedaan worden, tenzij ik het geheel zou vervangen.
Het geval is, ik heb een Campagnolo crankstel en derailleur, met voor een duo 50/34 en achter een casette met op het lichtst 29 tandjes. De fietsenmaker gaf aan dat een bergcasette met dit crankstel / deze combi niet mogelijk was.
Nu ben ik erg benieuwd naar:
- Hoe is dit verzet gemiddeld qua zwaarte? Je kan er een berg mee opkomen, maar het is volgens mij niet écht ideaal?
- Zien jullie nog een alternatief, eventueel tweedehands om deze combinatie lichter te maken? Ik wil er niet superveel in investeren.
Nou, alleen al bij Nederlandse heuvels (Limburg) voelt het soms al 'zwaar' in dit verzet, dan wil ik al lichter schakelen terwijl dit niet kanquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:31 schreef Narcotical het volgende:
Een 29 achter is toch gewoon een bergcasette? Volgens mij is 34-29 wel een vrij licht verzet. Je hebt ook sites waar je kan kijken hoe hard je met een bepaald verzet en cadans omhoog gaat, ik weet niet of je daar iets aan zou hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |