Dat is echt vervelend...quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Hij woont in Limburg, daar gaat alles anders.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
heb je meer info over deze races ivo? ben wel benieuwd geraakt! kaartjes of routebeschrijvingen ofzoquote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Is nu net in 't nieuws.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
Ze hebben het nu heel erg druk omdat iemand verzonnen heeft dat koters van 1 dag oud ook al een paspoort moeten aanschaffen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Dat dacht ik ook gehoord te hebben ja.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.
Daar heb ik al over gebeld. Maar de bureaucraten gaan er van uit dat je netjes via een reisbureau boekt en daarvan alle gegevens hebt. Niet malloten die naar een evenement van een plaatselijke wielerclub gaan. Ik schat in dat ik sneller mijn chef kan overtuigen mijn verlof om te gooien dan dat ik zo'n bureaucraat in Den Haag kan overtuigen (toestemming van de plaatselijk ambtenaar is zelfs niet genoeg, moet van het ministerie komen).quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:53 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
heb je meer info over deze races ivo? ben wel benieuwd geraakt! kaartjes of routebeschrijvingen ofzo
hmm.. Da's wel zuur dan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar heb ik al over gebeld. Maar de bureaucraten gaan er van uit dat je netjes via een reisbureau boekt en daarvan alle gegevens hebt. Niet malloten die naar een evenement van een plaatselijke wielerclub gaan. Ik schat in dat ik sneller mijn chef kan overtuigen mijn verlof om te gooien dan dat ik zo'n bureaucraat in Den Haag kan overtuigen (toestemming van de plaatselijk ambtenaar is zelfs niet genoeg, moet van het ministerie komen).
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:48 schreef Blik het volgende:
Komend weekend kan er weer gefietst worden, het lijkt het hele weekend droog te blijven. Wel een beetje frisjes, zaterdag 11 graden en zondag 13/14 graden
Kun je wel zeggen ja, hopelijk krijgen we een goede zomer want het voorjaar is tot nu toe weinig soepsquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.
Ik ben maar dagen aan het vrij nemen om lange tochten te kunnen fietsen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.
lijkt me echt geniaal om zo iets te rijden! hoop dat het helemaal goed komt ben benieuwd!quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/
Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km
Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden:
[ afbeelding ]
Geniale tochten inderdaad alleen ik zou bang zijn om door een Russische truck van de weg te worden geduwd.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:49 schreef mytec het volgende:
[..]
lijkt me echt geniaal om zo iets te rijden! hoop dat het helemaal goed komt ben benieuwd!
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer.
Dat dus. Wat een gehuil om die regen. Tis helemaal niet koud!quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
cool zeg, ook dat shirtje! Tashkent! Vet.... is dat parcours nou ook nog heuvelachtig? Volgens mij heb je daar alleen maar knoepers van bergen....ben zelf nog niet in staat om een 1200 te rijden maar het lijkt me wel enorm kicken, zeker in Rusland en omstreken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/
Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km
Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden:
[ afbeelding ]
Wat voor aanbieding was dat dan, i.c.m. een huisje? En je zal toch ook ergens moeten slapen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:38 schreef Oksel het volgende:
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden?
...
Ik heb wel eens gelezen dat je de band iets lager moet dragen omdat het klapperen van kleding storingen geeft. Maar kapot kan natuurlijk ook.. mijn hartslagband (Cateye) gaf ook rare waardes toen-ie kapot ging, dan weer 0, dan 250. Had waarschijnlijk te maken met vocht/kortsluiting, hij ging gewoon door met 250 aangeven als ik 'm van de huid af hield.quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:08 schreef CyclingGirl het volgende:
@Superweber: dat moet bij Garmin ook. Ik heb inmiddels de helpdesk van Garmin gebeld en allebei de banden zijn defect dus ze sturen mij nu gratis een nieuwe op alleen dat duurt 10 dagen. Verder heb ik echt niets te klagen over Garmin. Met Polar heb ik andere ervaringen...
Mja, 10-12 graden in de regen sla ik toch echt over. Zeker met harde wind erbij is gevoeltemp nog eens laag als je nat bent. Mijn grens ligt op de 15 minimaal. Daarnaast ben ik niet al te flexibel en moet het fietsen dus ook nog eens min of meer van te voren plannen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
Wat heuvels zullen erin zitten maar echte bergen liggen in andere regio's van Oezbekistan. En als voordeel, geen Nederlandse ambassade. Ben ik dus verzekerd van betere consulaire bijstand als iets mis gaat.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:05 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
cool zeg, ook dat shirtje! Tashkent! Vet.... is dat parcours nou ook nog heuvelachtig? Volgens mij heb je daar alleen maar knoepers van bergen....ben zelf nog niet in staat om een 1200 te rijden maar het lijkt me wel enorm kicken, zeker in Rusland en omstreken.
Want dan mag je naar de Duitse ofzo?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat heuvels zullen erin zitten maar echte bergen liggen in andere regio's van Oezbekistan. En als voordeel, geen Nederlandse ambassade. Ben ik dus verzekerd van betere consulaire bijstand als iets mis gaat.
Nou ik vind ook dat je ieder moment dat het weer het toelaat even de fiets moet pakken en in het Noorden is het zo slecht nog niet. Heb deze week zeker 3 keer heerlijk kunnen fietsen. Als er slecht weer op komst is dan is het ergste gelukkig toch al gevallen voordat het hier is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
Ja dat had ik dus ook typisch dat er 2 banden tegelijk kapot warenquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat je de band iets lager moet dragen omdat het klapperen van kleding storingen geeft. Maar kapot kan natuurlijk ook.. mijn hartslagband (Cateye) gaf ook rare waardes toen-ie kapot ging, dan weer 0, dan 250. Had waarschijnlijk te maken met vocht/kortsluiting, hij ging gewoon door met 250 aangeven als ik 'm van de huid af hield.
Afgelopen zomer na een ongeluk in Kiev nog de Japanse ambassade moeten inschakelen voor een Japanse fietsvriend van me. Contact met autoriteiten bij problemen, bemiddeling bij terugkeer e.d. Niet dat ik ooit echt een ambassade heb nodiggehad. Wel vaker ermee contact gehad maar 't altijd zelf opgelost. En mestal was het op voorzorg.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef JohnDDD het volgende:
In wat voor gevallen zou je behoefte kunnen hebben aan een ambassade, Ivo?
Tsja in dat soort landen kan er van alles gebeuren inderdaad.quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Afgelopen zomer na een ongeluk in Kiev nog de Japanse ambassade moeten inschakelen voor een Japanse fietsvriend van me. Contact met autoriteiten bij problemen, bemiddeling bij terugkeer e.d. Niet dat ik ooit echt een ambassade heb nodiggehad. Wel vaker ermee contact gehad maar 't altijd zelf opgelost. En mestal was het op voorzorg.
Club van de R3?? daar heb ik ook meegereden, totdat zij lekke band kregen. Ben toen doorgereden.. Zeiknat en vies.. Paar sokken kunnen weggooien. Maar wel heerlijk ritje gehad..quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:38 schreef Oksel het volgende:
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden?
Gisteren dus de Hel van Twente gefietst.. zou om 08:30 met paar snelle jongens vertrekken, maar het hoosde van de regen. 9 uur ging er een 'snelle middengroep' weg, dus daarbij aangehaakt. Eerste 100km met z'n 6'en gefietst, veel kopwerk gedaan. Continue 32 gereden. Rond de 90km had ik 't zwaarder dan ik had verwacht, bij de 100 een 'appeltaartstop' gehouden. Dat werkte. En toen kwamen net wat andere fietsmaten voorbij met een groep van 20-30 man, inclusief een vent uit Groningen (fietst bij 'Goal', met een Isaac fiets) die ongelooflijk hard aan het fietsen was (continue > 40).. aangehaakt, en uiteindelijk alleen de laatste km af moeten haken, met wat sprints. Terug met op de teller 31,3km/h gemiddeld over 160km. Verder in Duitsland een ENORME hoosbui van een half uur op ons hoofd gehad, leek alsof ik door een zwembad aan het fietsen was..
Precies, prima te doenquote:Op donderdag 10 mei 2012 07:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat dus. Wat een gehuil om die regen. Tis helemaal niet koud!
Niks aan veranderen, sterven doe je toch wel een paar keer in La Marmotte. Ik heb hem zelf nooit lichter gereden dan met een 39 x 26 (maar had soms wel graag een 28 achter gehad....)quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:20 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb een technische vraag m.b.t. mijn fiets.
Zoals sommige wellicht weten ben ik aan het trainen voor La Marmotte. In voorbereiding daarop ben ik vandaag met mijn fiets naar de fietsenmaker gegaan om te kijken naar mijn verzet. Hier kon (helaas) niets aan gedaan worden, tenzij ik het geheel zou vervangen.
Het geval is, ik heb een Campagnolo crankstel en derailleur, met voor een duo 50/34 en achter een casette met op het lichtst 29 tandjes. De fietsenmaker gaf aan dat een bergcasette met dit crankstel / deze combi niet mogelijk was.
Nu ben ik erg benieuwd naar:
- Hoe is dit verzet gemiddeld qua zwaarte? Je kan er een berg mee opkomen, maar het is volgens mij niet écht ideaal?
- Zien jullie nog een alternatief, eventueel tweedehands om deze combinatie lichter te maken? Ik wil er niet superveel in investeren.
Nou, alleen al bij Nederlandse heuvels (Limburg) voelt het soms al 'zwaar' in dit verzet, dan wil ik al lichter schakelen terwijl dit niet kanquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:31 schreef Narcotical het volgende:
Een 29 achter is toch gewoon een bergcasette? Volgens mij is 34-29 wel een vrij licht verzet. Je hebt ook sites waar je kan kijken hoe hard je met een bepaald verzet en cadans omhoog gaat, ik weet niet of je daar iets aan zou hebben?
Langer bergaf trappenquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
Over dubbel vs tripple......
Vorig jaar zijn vrienden van me naar Limburg gegaan om te fietsen. Volgens de verhalen kon 1 van de jongens langer bergaf doortrappen omdat hij een tripple had. Is het grootste blad op een tripple dan groter dan die op een dubbel? Ik heb bijv. een 53 voor. Veel groter dan dat wordt het toch niet?
Nouja, langer doortrappen zonder dat je zo'n hoge cadans krijgt dat je 't niet meer bijhoudn. En daardoor dus meer snelheid.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Langer bergaf trappen
Kan nog wel wat groter (grabsch fiets met 55 of 56 oid) maar dat zie je vrijwel nooit. Sterker nog, meeste triples zijn kleiner: 50 of 52.
Ik bedoel meer dat tegen de tijd dat je niet meer kan bijtrappen je al zo hard gaat dat het sowieso meer zin heeft om gewoon te stoppen met trappen en daalhouding aan te nemenquote:Op donderdag 10 mei 2012 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nouja, langer doortrappen zonder dat je zo'n hoge cadans krijgt dat je 't niet meer bijhoudn. En daardoor dus meer snelheid.
Maar bedankt voor de wijsheid, kan ik de volgende keer weer doen alsof ik er verstand van heb
Inderdaadquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:33 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Nou, alleen al bij Nederlandse heuvels (Limburg) voelt het soms al 'zwaar' in dit verzet, dan wil ik al lichter schakelen terwijl dit niet kanMisschien moet ik in een lagere cadans gaan rijden.
THX voor de tip ,hier moet ik het mee doen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Want als je met een 34-29 (wat echt licht is, alleen tripel met 30 tanden voor is nog lichter) de Limburgse heuvels niet opkomt, dan ga je op de eerste col van de marmotte al helemaal kapot. Ik zou alle tijd die je nog hebt besteden aan sterker worden ipv er hier over te praten. Je had tijdens de regenbuien van vanavond viaductsprintjes op lage RPM kunnen doen om sterkere poten te krijgen
Je moet natuurlijk vooral de cadans rijden die jij lekker vindt, maar de meeste mensen die op het vlakke in Nederland 90-95 rpm trappen doen in de bergen 70-80. Ik stamp ook graag omhoog, een beetje weerstand op de benen heb je nodig om (letterlijk en figuurlijk) tot grote hoogte te stijgen. Gewoon eens proberen om op lage toeren een klimmetje te doen. je merkt vanzelf of het voor jou werkt.
Berg en Dal is wel wat steiler. Zitten stukken van 14% en meer bij.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
THX voor de tip ,hier moet ik het mee doen.
Kan regelmatig klimmetjes pakken (ook rond Nijmegen, Berg en Dal, korte klims van 6-8%), dus dat is een voordeel.
Begrijp ik het goed dat je aangeeft dat ik dit soort klimmetjes in NL bewust op een lage RPM +/-70 (dus een hoog verzet/ buitenblad) i.p.v. licht verzetje, waarmee ik op de Cols ga rijden, moet trainen?
Momenteel train ik veel D1: ritten van 4-5 uur met lage hartslag en tussendoor een aantal klimmetjes / viaducten.
Bij gebrek aan lange klimmen om te trainen is dat wel het beste ja. Af en toe eens richting Duitsland misschien?quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
THX voor de tip ,hier moet ik het mee doen.
Kan regelmatig klimmetjes pakken (ook rond Nijmegen, Berg en Dal, korte klims van 6-8%), dus dat is een voordeel.
Begrijp ik het goed dat je aangeeft dat ik dit soort klimmetjes in NL bewust op een lage RPM +/-70 (dus een hoog verzet/ buitenblad) i.p.v. licht verzetje, waarmee ik op de Cols ga rijden, moet trainen?
Momenteel train ik veel D1: ritten van 4-5 uur met lage hartslag en tussendoor een aantal klimmetjes / viaducten.
Waarom zou je die ovale bladen nou weer willen. Zijn al 20 jaar ofzo op de markt maar nog nooit een fatsoenlijk bewijs dat die dingen voordeel op zouden leveren. Als dat echt zo was zou na 20 jaar ieder kettingblad ovaal zijn of op zn minst iedere prof ermee fietsen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:03 schreef Oksel het volgende:
Ik heb compact en een of andere standaard cassette achter. Wat heb ik dan? 34-26 ofzo? Zet er voor ik naar Italie ga nog even een berg-cassette op, met een 28 of 29. Maar vorig jaar in de Provence kwam ik ook alles op met m'n compact en normale cassette achter.
Zo'n setje ovale bladen + crank = 500 EUR. Slik.
er zijn wel profs die er mee rijden maar weinig.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom zou je die ovale bladen nou weer willen. Zijn al 20 jaar ofzo op de markt maar nog nooit een fatsoenlijk bewijs dat die dingen voordeel op zouden leveren. Als dat echt zo was zou na 20 jaar ieder kettingblad ovaal zijn of op zn minst iedere prof ermee fietsen.
70 cm? Is dat voor een reus?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hier voor 120 E trouwens, scheelt al weer 380 euro en krijg je er nog een fiets bij ook![]()
http://link.marktplaats.nl/547173927
Of 10tje voor alleen de bladen: http://link.marktplaats.nl/546446964
Nou, bijvoorbeeld omdat ze dus blijkbaar 5 tot 600 E kostenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:28 schreef dop het volgende:
[..]
er zijn wel profs die er mee rijden maar weinig.
carlos sastre won er een toer mee
marianne vos rijd er mee en presteert zeker niet slecht
ik vind het zelf ook lekker rijden , dus waarom niet ?
Thanks voor je tipsquote:Op donderdag 10 mei 2012 22:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij gebrek aan lange klimmen om te trainen is dat wel het beste ja. Af en toe eens richting Duitsland misschien?
Je moet niet nu zwaar trappen om straks licht trappend die col op te kunnen: je zult waarschijnlijk op een echte col ook langzamer trappen dan je op het vlakke in NL doet. Daarom kun je je lcihaam er beter nu alvast aan wennen.
Probeer niet alleen maar D1 te doen, maar ook D2 en D3 (interval) trainingen. Van alleen maar D1 worden je spieren lui. Bovendien ga je straks in de bergen voortdurend op of over je omslagpunt zitten, dus je lichaam moet ook weten wat dat is. Daarom D2 en D3 trainen.
De basis van goede training is een brede D1-basis, die moet in elke week zitten, minstens 1x, 2x is ook goed. Er is veel over te vinden, maar in het kort: je training is een pyramide, met onderin een brede laag D1 als basis, en steeds smaller wordende lagen D2 en D3 en een klein puntje max erbovenop. De complete pyramide (breedte x hoogte) is je trainingsomvang of capaciteit. Haal je de D1 eruit, dan hou je een klein miezerig pyramidetje over. Je kunt dan misschien wel keihard knallen, maar je hebt geen duurvermogen, want de basis mist. (een baanwielrenner dus)
De andere 2 of 3 trainingen in de week kun je afwisselen met D2 en D3. Een uur vol tegen de wind in rijden met een HR van 170-175 is bijvoorbeeld mooi D2 materiaal![]()
Viaductsprintjes zijn perfecte intervallen. En t is misschien niet leuk of landschappelijk mooi, maar een steile brug 5x vanaf beide kanten op vol vermogen opknallen is wel heel effectief om spieren te kweken!
Als je het moeilijk vindt om een trainingsschema te maken: haal er 1 van zitvlees.nl. Daar staan zelfs kant en klare trainingsschema's voor precies jouw doel: "over x weken vanaf nu een zware cyclo kunnen rijden"
je rekent slecht , ketting bladen kosten ook gewoon geld , dat marktplaats setje vor 10 euro is goed koper als welk setje normale bladen je in de winkel koopt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou, bijvoorbeeld omdat ze dus blijkbaar 5 tot 600 E kostenKijk, als je geld zat hebt en je word er vrolijk van vooral doen hoor.. Als je het dus blijkbaar veel geld vind zou ik het niet uitgeven aan een stukje onbewezen techniek.
Maar dat is persoonlijk. Voor sommige mensen is bijgeloof natuurlijk heel belangrijk.
Ik quote slechts een bedrag.. Die rotor cranks en bladen zijn wel vrij prijzig hoor. Zijn vast goedkopere optie's te verzinnen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:22 schreef dop het volgende:
[..]
je rekent slecht , ketting bladen kosten ook gewoon geld , dat marktplaats setje vor 10 euro is goed koper als welk setje normale bladen je in de winkel koopt.
het verschil tussen een tiagra groepje en ultegra is ook nagenoeg 0 in snelheid.
of een budget alu frame tegen een duur carbon frame,en ga zo maar door.
heb je zelf wel eens met ovale bladen gefietst?
Reken je hartslag zones uit, google op "pyramide van karvonen"quote:Op vrijdag 11 mei 2012 07:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thanks voor je tipsga ik zeker wat mee doen. En dat D3 is gewoon VOL gaan, een viaduct op?
Is het overigens handig daarna nog D1 training te doen?
Morgen heb ik best wat tijd, kan dus 5x de brug op sprinten. Is het handig om daarna nog 3 uurtjes D1 te fietsen, of kan dat beter een andere keer?
In de komende D1 training zal ik ook klims meepakken...
als je de kans hebt zou ik het toch eens proberen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik quote slechts een bedrag.. Die rotor cranks en bladen zijn wel vrij prijzig hoor. Zijn vast goedkopere optie's te verzinnen.
Nee en die behoefte heb ik ook nietBij die andere voorbeelden die je noemt zijn er wel gewoon vastliggende, te controleren, feiten waarom de ene beter is dan de andere. Gewicht en stijfheid bijvoorbeeld. Van ovale kettingbladen heb ik nooit zoiets gezien, terwijl de oorspronkelijke claim dat je makkelijker over je dode punt gaat toch in een testopstelling bewezen zou moeten kunnen worden.
Dat dat niet is gebeurd is voor mij voldoende om niet van de standaard af te wijken
Nee, dat claim ik niet, ik zeg alleen dat ik nooit overtuigend bewijs heb gezien dat het wel werkt en het gegeven dat het na 20 jaar nog amper is opgepikt door het profpeleton mijn gevoel hierin versterkt.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:39 schreef dop het volgende:
[..]
als je de kans hebt zou ik het toch eens proberen.
je claimt nu dat het onzin is zonder ervaring of zelf bewijzen te leveren.
http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren in de regen getraind. Jaja niemand traint in de regen we zijn hele groepen tegen gekomen. De temperatuur was wel goed. Alleen jammer dat eerst mijn man lek had. Even later had ik lek was wel grappig, er kwam een auto voorbij en die reedt door een plas mijn man nog natter dan ie al was en ik lachten en ineens pssssssssss.
Met pinksteren heb je de Tilff-Bastogne-Tilff. Kom je genoeg klimmen tegen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:46 schreef Landgeld het volgende:
Over 2-3 weken wil ik twee dagen klimmen in de Ardennen. Hotelletje boeken en vanuit daar 2 dagen een tochtje maken van 100-150 km.
Zouden jullie aanraden te verblijven in gebied Malmedy - Stavelot -Trois Ponts of meer richting La Roche? Voor 50-60 euro heb je een leuk hotelletje zag ik al.
Ach, die 20% klimmetjes in de omgeving fiets je nog vrij makkelijk op hoor. Zijn allemaal zo kort.. Zeker met een 34 - 29.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:03 schreef Landgeld het volgende:
Overigens las ik dat er een klim is van +20%over zwaar gesproken......
Q-Ring komt daar niet al te best uit de verf anders:quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:39 schreef dop het volgende:
[..]
als je de kans hebt zou ik het toch eens proberen.
je claimt nu dat het onzin is zonder ervaring of zelf bewijzen te leveren.
http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf
En de "winnaar" is dan weer zo ovaal dat het problemen gaat opleveren bij de voorderailleur. Bovendien is dat volgens mij een theoretisch model wat dus niet eens in productie is...quote:The Q-Ring is a brilliant example of excellent manufacturing
workmanship but is first and foremost a compromise solution due to
technical compatibilities and marketing reasons: ovality 1.10, slightly
modified ellipse and crank at 74°. But as with all compromises, this oval
is sacrificing most of its potential advantages. The problem of the Q-Ring
is firstly its lack of ovality and secondly, the crank orientation. Even with
the crank oriented in the optimal position the Q-Ring performances are
disappointing and remain very weak. The mathematical model does not
confirm the performance figures published by Rotor, neither in the crank
orientation as advised by Rotor, nor in any other crank angle orientation.
Train je met een hartslagmeter?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 07:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thanks voor je tipsga ik zeker wat mee doen. En dat D3 is gewoon VOL gaan, een viaduct op?
Is het overigens handig daarna nog D1 training te doen?
Morgen heb ik best wat tijd, kan dus 5x de brug op sprinten. Is het handig om daarna nog 3 uurtjes D1 te fietsen, of kan dat beter een andere keer?
In de komende D1 training zal ik ook klims meepakken...
Dat is ook een lekkere.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, die 20% klimmetjes in de omgeving fiets je nog vrij makkelijk op hoor. Zijn allemaal zo kort.. Zeker met een 34 - 29.
Het wordt pas lastig als je van die kilometers lange cols krijgt voortdurend tegen de 10% en dan af en toe muurtjes van 20% + De angliru bijvoorbeeld, 12 km klimmen tegen 10% gemiddeld en een steilste stuk van 23 %![]()
[ afbeelding ]
Hangt er natuurlijk vanaf welke groep, maar het is best een kostbare grap. Je moet namelijk je shifters, crank en voor en achterderailleur vervangen.. Das zo ongeveer een hele nieuw groep. Je zou kunnen proberen een advertentie te plaatsen op fiets forum ofzo om iemand te zoeken die juist liever een compact wil en nu triple heeft. Er zit er ook 1 op het forum hier met een 105 triple die liever compact of dubbel heeft..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:57 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is ook een lekkere.
Hoe duur zou een Trpple kosten? Als ik echt in de Alpen ga fietsen is dat wellicht een optie? Of is dat niet aan te raden?
Je kunt redelijk makkelijk je zones bepalen met een hartslagmeter (als je dat nog niet weet). staat ook beschreven op bijvoorbeeld zitvlees.nl. Daar staan ook trainings-schema's op voor bijvoorbeeld een Marmotte. Trainen in D1 is leuk voor je duurtraining, maar daar alleen kom je de berg niet mee op. Je moet ook veel meer op kracht trainen omdat je die berg overheen moet. Besteedt maar eens een complete training aan interval, en niet 5x een bruggetje op en vervolgens 3 uur in D1 trainen.quote:
Thx. Geen optie iddquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf welke groep, maar het is best een kostbare grap. Je moet namelijk je shifters, crank en voor en achterderailleur vervangen.. Das zo ongeveer een hele nieuw groep. Je zou kunnen proberen een advertentie te plaatsen op fiets forum ofzo om iemand te zoeken die juist liever een compact wil en nu triple heeft. Er zit er ook 1 op het forum hier met een 105 triple die liever compact of dubbel heeft..![]()
Maar imo moet je met je huidige set-up het gewoon kunnen redden hoor. Als niet moet je je afvragen of je dit jaar al Marmotte wil fietsen..
THX! ga even wat info zoeken over interval.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Je kunt redelijk makkelijk je zones bepalen met een hartslagmeter (als je dat nog niet weet). staat ook beschreven op bijvoorbeeld zitvlees.nl. Daar staan ook trainings-schema's op voor bijvoorbeeld een Marmotte. Trainen in D1 is leuk voor je duurtraining, maar daar alleen kom je de berg niet mee op. Je moet ook veel meer op kracht trainen omdat je die berg overheen moet. Besteedt maar eens een complete training aan interval, en niet 5x een bruggetje op en vervolgens 3 uur in D1 trainen.
Maar ik zal verder niet teveel in herhaling gaan, het meeste is al gezegd door anderen
dat klopt maar o.symetric word wel gewoon gebruikt , onder ander door bradly wiggens, en is extremer als Q rings.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Q-Ring komt daar niet al te best uit de verf anders:
[..]
En de "winnaar" is dan weer zo ovaal dat het problemen gaat opleveren bij de voorderailleur. Bovendien is dat volgens mij een theoretisch model wat dus niet eens in productie is...
Phinney, maar die rijd niet met een Rotor toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:13 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt maar o.symetric word wel gewoon gebruikt , onder ander door bradly wiggens, en is extremer als Q rings.
biopace is verkeerd ontworpen, en duidelijk niet voordelig (kun je wel aanpassen door iets anders e monteren)
maar het onderzoek toont dus wel degelijk aan dat er voordelen mee te halen zijn.
en dan is dit puur van uit de kracht overbrening gekeken , en zijn meer voordelen zoals zuurstof verbruik dat iets lager is.
ik zie niet alle profs dit gaan gebruiken , maar denk dat we het weer vaker gaan tegen komen.
als je gaat zoeken is er toch een behoorlijk aantal renners dat hier regelmatig mee rijd.
[ afbeelding ]
wie won de proloog van de ronde van italie 2012?
ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zeker weet , hij heeft wel vaker met q rings gereden maar of het hier was weet ik niet , de nummer 2 Geraint Thomas rijd met O symetric, en nummer 3 rasmussen weet ik het ook niet van maar bij garmin word het wel gebruikt in elk geval door millarquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Phinney, maar die rijd niet met een Rotor toch?
[ afbeelding ]
Traint jouw man altijd met zijn maat?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren in de regen getraind. Jaja niemand traint in de regen we zijn hele groepen tegen gekomen. De temperatuur was wel goed. Alleen jammer dat eerst mijn man lek had. Even later had ik lek was wel grappig, er kwam een auto voorbij en die reedt door een plas mijn man nog natter dan ie al was en ik lachten en ineens pssssssssss.
Ik vroeg me ook af hoe die paralympic handbikers enzo dat nou doen als ze een lekke band hebbenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Traint jouw man altijd met zijn maat?
En lukt 't 'm om zelf zijn band te vervangen?
Te duur.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:57 schreef Gripper het volgende:
Doen er nou nog mensen van hier mee aan de Giro Classico a.s. zondag?
Ik rij m in ieder geval samen met mn schoonbroer en nog 5000 anderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |