abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 9 mei 2012 @ 18:26:38 #1
73911 ultra_ivo
pi_111343797


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

  FOK!fotograaf woensdag 9 mei 2012 @ 18:28:11 #2
73911 ultra_ivo
pi_111343865
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:29:03 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_111343905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Dat is echt vervelend...

Net mijn nieuwe pomp binnen! Superding. Straks proberen :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:31:22 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_111346598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:33:10 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111346681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
Hij woont in Limburg, daar gaat alles anders.
pi_111346902
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
heb je meer info over deze races ivo? ben wel benieuwd geraakt! kaartjes of routebeschrijvingen ofzo
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_111348115
#150 alweer! *O*
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:12:30 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_111352118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
Is nu net in 't nieuws.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_111352448
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Heuh? strenge eisen aan vroegtijdig "verlengen" (een nieuw paspoort dus) heb ik nog nooit van gehoord. Is me al twee keer over komen dat ik maar vier en een half jaar met een paspoort kon doen. Nog nooit commentaar op het gemeentehuis gehad.
Ze hebben het nu heel erg druk omdat iemand verzonnen heeft dat koters van 1 dag oud ook al een paspoort moeten aanschaffen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 21:33:40 #10
130803 Gripper
Get a grip
pi_111353544
Zit m'n km standen op te tellen: vandaag door de 1500
Km gegaan. Minder dan ik wilde door de knie perikelen, heb in april tenslotte alleen maar 300 km gefietst :)
Maar de 7000 is nog steeds haalbaar!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:48:43 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_111358000
Komend weekend kan er weer gefietst worden, het lijkt het hele weekend droog te blijven. Wel een beetje frisjes, zaterdag 11 graden en zondag 13/14 graden
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:53:29 #12
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_111358255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:28 schreef ultra_ivo het volgende:
De paspoortenchaos heeft invloed op m'n tochtenplanning. Ik moet een nieuw paspoort hebben om de TransRossija te rijden (moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn na vertrek uit Rusland). Dat red ik net niet. En er zijn nu strenge eisen aan het vroegtijdig verlengen. Daar val ik wss buiten (bureaukraten die alleen aan reizen met reisbureau's denken). Dus probeer ik morgen m'n verlof te verzetten zodat ik Vologda-Onega-Ladoga en de Silkroad 1200 kan rijden. Vooral die laatste ziet er super uit.
Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:53:54 #13
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111358276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:53 schreef ursel het volgende:

[..]

Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.
Dat dacht ik ook gehoord te hebben ja.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf woensdag 9 mei 2012 @ 23:14:43 #14
73911 ultra_ivo
pi_111359164
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:53 schreef ursel het volgende:

[..]

Volgens mij ving ik gisteren iets op dat als je het nodig hebt voor je reis (zoals in jou geval dus) je wel aanspraak op een uitzondering kunt maken.
Daar heb ik al over gebeld. Maar de bureaucraten gaan er van uit dat je netjes via een reisbureau boekt en daarvan alle gegevens hebt. Niet malloten die naar een evenement van een plaatselijke wielerclub gaan. Ik schat in dat ik sneller mijn chef kan overtuigen mijn verlof om te gooien dan dat ik zo'n bureaucraat in Den Haag kan overtuigen (toestemming van de plaatselijk ambtenaar is zelfs niet genoeg, moet van het ministerie komen). 8)7
  FOK!fotograaf woensdag 9 mei 2012 @ 23:22:34 #15
73911 ultra_ivo
pi_111359520
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

heb je meer info over deze races ivo? ben wel benieuwd geraakt! kaartjes of routebeschrijvingen ofzo
Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/
Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km

Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden:

  woensdag 9 mei 2012 @ 23:26:46 #16
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_111359699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daar heb ik al over gebeld. Maar de bureaucraten gaan er van uit dat je netjes via een reisbureau boekt en daarvan alle gegevens hebt. Niet malloten die naar een evenement van een plaatselijke wielerclub gaan. Ik schat in dat ik sneller mijn chef kan overtuigen mijn verlof om te gooien dan dat ik zo'n bureaucraat in Den Haag kan overtuigen (toestemming van de plaatselijk ambtenaar is zelfs niet genoeg, moet van het ministerie komen). 8)7
hmm.. Da's wel zuur dan. :')
pi_111359841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:48 schreef Blik het volgende:
Komend weekend kan er weer gefietst worden, het lijkt het hele weekend droog te blijven. Wel een beetje frisjes, zaterdag 11 graden en zondag 13/14 graden
Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer. :r
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:32:34 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_111359941
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer. :r
Kun je wel zeggen ja, hopelijk krijgen we een goede zomer want het voorjaar is tot nu toe weinig soeps
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:35:38 #19
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_111360061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer. :r
Ik ben maar dagen aan het vrij nemen om lange tochten te kunnen fietsen. :')
Met pinksteren Tilff-Bastogne-Tilff de 150km. Maar lig ver achter op m'n schema. :@

Planning was eigenlijk vrijdag naar Nijmegen te rijden, maar nu valt er daar 's middags ook weer drup. Kijk het op de dag zelf wel, anders ga ik maar gewoon werken. :+
Voorspellingen wijzigen ook zo'n 2x per dag, dus je kan er geen pijl aan trekken. :')
pi_111360674
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/
Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km

Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden:

[ afbeelding ]
lijkt me echt geniaal om zo iets te rijden! hoop dat het helemaal goed komt ben benieuwd!
pi_111360863
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:49 schreef mytec het volgende:

[..]

lijkt me echt geniaal om zo iets te rijden! hoop dat het helemaal goed komt ben benieuwd!
Geniale tochten inderdaad alleen ik zou bang zijn om door een Russische truck van de weg te worden geduwd.
  donderdag 10 mei 2012 @ 07:29:05 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111365542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Echt irritant dat je de hele tijd vooruit moet plannen vanwege het baggerweer. :r
Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
  donderdag 10 mei 2012 @ 07:38:40 #23
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111365633
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden?

Gisteren dus de Hel van Twente gefietst.. zou om 08:30 met paar snelle jongens vertrekken, maar het hoosde van de regen. 9 uur ging er een 'snelle middengroep' weg, dus daarbij aangehaakt. Eerste 100km met z'n 6'en gefietst, veel kopwerk gedaan. Continue 32 gereden. Rond de 90km had ik 't zwaarder dan ik had verwacht, bij de 100 een 'appeltaartstop' gehouden. Dat werkte. En toen kwamen net wat andere fietsmaten voorbij met een groep van 20-30 man, inclusief een vent uit Groningen (fietst bij 'Goal', met een Isaac fiets) die ongelooflijk hard aan het fietsen was (continue > 40).. aangehaakt, en uiteindelijk alleen de laatste km af moeten haken, met wat sprints. Terug met op de teller 31,3km/h gemiddeld over 160km. Verder in Duitsland een ENORME hoosbui van een half uur op ons hoofd gehad, leek alsof ik door een zwembad aan het fietsen was..
pi_111365867
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
Dat dus. Wat een gehuil om die regen. Tis helemaal niet koud!

@Oksel: Die club heet Gaul! (met uitroepteken ;) )

Had ie ook van die mooie FFWD's in z'n fiets? Er zitten idd een paar gasten bij die club die onmeunig hard rijden!
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:07:51 #25
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111365956
Ja, met gele stickers.
pi_111365962
@Superweber: dat moet bij Garmin ook. Ik heb inmiddels de helpdesk van Garmin gebeld en allebei de banden zijn defect dus ze sturen mij nu gratis een nieuwe op alleen dat duurt 10 dagen. Verder heb ik echt niets te klagen over Garmin. Met Polar heb ik andere ervaringen...
Haters gonna hate.
pi_111365991
Pfff ik ben helemaal klaar met die regen, echt. Alleen maar fiets poetsen, verteerd regenen bah bah. Als het aan mij lag ging ik een weekje naar de zon...

Gelukkig is de temperatuur dan nog wel te doen.
Haters gonna hate.
pi_111366072
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:07 schreef Oksel het volgende:
Ja, met gele stickers.
Vet gesoigneerd! Weet je die gast z'n naam ook?
  donderdag 10 mei 2012 @ 08:21:08 #29
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111366102
Geen idee. Blonde krullen, jaartje of 28. Redelijk lang, geen spillebeentjes.

Mix van coke en epo gok ik.

:P
pi_111366106
Mix van coke en epo dat kan ik wel gebruiken maar niet voor het fietsen maar voor het werk vandaag :')
Haters gonna hate.
pi_111366725
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Vologda-Onega-Ladoga: http://vol1200.ru/index.php/en/
Silkroad 1200: http://xt-uz.com/brevet_1200km

Alleen al voor het shirtje wil ik die laatst tocht rijden:

[ afbeelding ]
cool zeg, ook dat shirtje! Tashkent! Vet.... is dat parcours nou ook nog heuvelachtig? Volgens mij heb je daar alleen maar knoepers van bergen....ben zelf nog niet in staat om een 1200 te rijden maar het lijkt me wel enorm kicken, zeker in Rusland en omstreken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_111366754
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:38 schreef Oksel het volgende:
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden?
...
Wat voor aanbieding was dat dan, i.c.m. een huisje? En je zal toch ook ergens moeten slapen? :)

Lijkt me niet leuk om zo'n marathon illegaal te rijden. Je doet het toch ook voor de finishtijd en plaats enzo? En eventueel die gouden/zilveren status. Als je alleen voor het parcours gaat kun je die ook zo van gpsies afhalen en zelf nafietsen..

Buiten dat ik het sowieso al niet vind kunnen om niet te betalen aan toertochten of cyclo's maar wel van de service gebruik maken.. :P
pi_111371536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 08:08 schreef CyclingGirl het volgende:
@Superweber: dat moet bij Garmin ook. Ik heb inmiddels de helpdesk van Garmin gebeld en allebei de banden zijn defect dus ze sturen mij nu gratis een nieuwe op alleen dat duurt 10 dagen. Verder heb ik echt niets te klagen over Garmin. Met Polar heb ik andere ervaringen...
Ik heb wel eens gelezen dat je de band iets lager moet dragen omdat het klapperen van kleding storingen geeft. Maar kapot kan natuurlijk ook.. mijn hartslagband (Cateye) gaf ook rare waardes toen-ie kapot ging, dan weer 0, dan 250. Had waarschijnlijk te maken met vocht/kortsluiting, hij ging gewoon door met 250 aangeven als ik 'm van de huid af hield.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:23:44 #34
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_111376937
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
Mja, 10-12 graden in de regen sla ik toch echt over. Zeker met harde wind erbij is gevoeltemp nog eens laag als je nat bent. Mijn grens ligt op de 15 minimaal. Daarnaast ben ik niet al te flexibel en moet het fietsen dus ook nog eens min of meer van te voren plannen. ;(
  FOK!fotograaf donderdag 10 mei 2012 @ 14:41:10 #35
73911 ultra_ivo
pi_111377568
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 09:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

cool zeg, ook dat shirtje! Tashkent! Vet.... is dat parcours nou ook nog heuvelachtig? Volgens mij heb je daar alleen maar knoepers van bergen....ben zelf nog niet in staat om een 1200 te rijden maar het lijkt me wel enorm kicken, zeker in Rusland en omstreken.
Wat heuvels zullen erin zitten maar echte bergen liggen in andere regio's van Oezbekistan. En als voordeel, geen Nederlandse ambassade. Ben ik dus verzekerd van betere consulaire bijstand als iets mis gaat.
pi_111377867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:41 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Wat heuvels zullen erin zitten maar echte bergen liggen in andere regio's van Oezbekistan. En als voordeel, geen Nederlandse ambassade. Ben ik dus verzekerd van betere consulaire bijstand als iets mis gaat.
Want dan mag je naar de Duitse ofzo?

Wel jammer dat er best een stuk over dezelfde wegen gaat? Al ben je dat als PBP fietser wel gewend natuurlijk ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 10-05-2012 14:57:44 ]
  FOK!fotograaf donderdag 10 mei 2012 @ 14:51:47 #37
73911 ultra_ivo
pi_111377965
Dan mag je om het even welke andere ambassade van een EU land uitkiezen. Zou ik eerder naar de Britse of de Franse gaan. Die functioneren altijd heel goed. Een heel stuk beter dan om het even welke Nederlandse ambassade.
pi_111379534
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je er in rijdt is het minder erg dan van achter de Geraniums. Gisteren was het iets van 18 graden ofzo. Heerlijk warm. Het regende wel wat maar dat was helemaal niet zo erg. Lekker gefietst in die vochtige lucht.
Nou ik vind ook dat je ieder moment dat het weer het toelaat even de fiets moet pakken en in het Noorden is het zo slecht nog niet. Heb deze week zeker 3 keer heerlijk kunnen fietsen. Als er slecht weer op komst is dan is het ergste gelukkig toch al gevallen voordat het hier is. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2012 15:32:30 ]
pi_111379740
In wat voor gevallen zou je behoefte kunnen hebben aan een ambassade, Ivo?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_111381485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:51 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat je de band iets lager moet dragen omdat het klapperen van kleding storingen geeft. Maar kapot kan natuurlijk ook.. mijn hartslagband (Cateye) gaf ook rare waardes toen-ie kapot ging, dan weer 0, dan 250. Had waarschijnlijk te maken met vocht/kortsluiting, hij ging gewoon door met 250 aangeven als ik 'm van de huid af hield.
Ja dat had ik dus ook typisch dat er 2 banden tegelijk kapot waren :(
Haters gonna hate.
  FOK!fotograaf donderdag 10 mei 2012 @ 17:04:49 #41
73911 ultra_ivo
pi_111383243
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef JohnDDD het volgende:
In wat voor gevallen zou je behoefte kunnen hebben aan een ambassade, Ivo?
Afgelopen zomer na een ongeluk in Kiev nog de Japanse ambassade moeten inschakelen voor een Japanse fietsvriend van me. Contact met autoriteiten bij problemen, bemiddeling bij terugkeer e.d. Niet dat ik ooit echt een ambassade heb nodiggehad. Wel vaker ermee contact gehad maar 't altijd zelf opgelost. En mestal was het op voorzorg.
pi_111386153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Afgelopen zomer na een ongeluk in Kiev nog de Japanse ambassade moeten inschakelen voor een Japanse fietsvriend van me. Contact met autoriteiten bij problemen, bemiddeling bij terugkeer e.d. Niet dat ik ooit echt een ambassade heb nodiggehad. Wel vaker ermee contact gehad maar 't altijd zelf opgelost. En mestal was het op voorzorg.
Tsja in dat soort landen kan er van alles gebeuren inderdaad.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:31:01 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_111386723
In Nederland niet dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_111394441
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:38 schreef Oksel het volgende:
Marathon van de Dolemieten gaat niet door voor mij, kan wel kaartje krijgen, maar alleen in combi met een huisje.. balen! Kun je die tocht ook illegaal rijden?

Gisteren dus de Hel van Twente gefietst.. zou om 08:30 met paar snelle jongens vertrekken, maar het hoosde van de regen. 9 uur ging er een 'snelle middengroep' weg, dus daarbij aangehaakt. Eerste 100km met z'n 6'en gefietst, veel kopwerk gedaan. Continue 32 gereden. Rond de 90km had ik 't zwaarder dan ik had verwacht, bij de 100 een 'appeltaartstop' gehouden. Dat werkte. En toen kwamen net wat andere fietsmaten voorbij met een groep van 20-30 man, inclusief een vent uit Groningen (fietst bij 'Goal', met een Isaac fiets) die ongelooflijk hard aan het fietsen was (continue > 40).. aangehaakt, en uiteindelijk alleen de laatste km af moeten haken, met wat sprints. Terug met op de teller 31,3km/h gemiddeld over 160km. Verder in Duitsland een ENORME hoosbui van een half uur op ons hoofd gehad, leek alsof ik door een zwembad aan het fietsen was..
Club van de R3?? daar heb ik ook meegereden, totdat zij lekke band kregen. Ben toen doorgereden.. Zeiknat en vies.. Paar sokken kunnen weggooien. Maar wel heerlijk ritje gehad..
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:09:19 #45
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_111394621
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:58 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat dus. Wat een gehuil om die regen. Tis helemaal niet koud!

Precies, prima te doen ^O^
.
pi_111395258
Ik heb een technische vraag m.b.t. mijn fiets.

Zoals sommige wellicht weten ben ik aan het trainen voor La Marmotte. In voorbereiding daarop ben ik vandaag met mijn fiets naar de fietsenmaker gegaan om te kijken naar mijn verzet. Hier kon (helaas) niets aan gedaan worden, tenzij ik het geheel zou vervangen.

Het geval is, ik heb een Campagnolo crankstel en derailleur, met voor een duo 50/34 en achter een casette met op het lichtst 29 tandjes. De fietsenmaker gaf aan dat een bergcasette met dit crankstel / deze combi niet mogelijk was.

Nu ben ik erg benieuwd naar:

- Hoe is dit verzet gemiddeld qua zwaarte? Je kan er een berg mee opkomen, maar het is volgens mij niet écht ideaal?

- Zien jullie nog een alternatief, eventueel tweedehands om deze combinatie lichter te maken? Ik wil er niet superveel in investeren.
Love is in the air!
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:30:58 #47
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_111395857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:20 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb een technische vraag m.b.t. mijn fiets.

Zoals sommige wellicht weten ben ik aan het trainen voor La Marmotte. In voorbereiding daarop ben ik vandaag met mijn fiets naar de fietsenmaker gegaan om te kijken naar mijn verzet. Hier kon (helaas) niets aan gedaan worden, tenzij ik het geheel zou vervangen.

Het geval is, ik heb een Campagnolo crankstel en derailleur, met voor een duo 50/34 en achter een casette met op het lichtst 29 tandjes. De fietsenmaker gaf aan dat een bergcasette met dit crankstel / deze combi niet mogelijk was.

Nu ben ik erg benieuwd naar:

- Hoe is dit verzet gemiddeld qua zwaarte? Je kan er een berg mee opkomen, maar het is volgens mij niet écht ideaal?

- Zien jullie nog een alternatief, eventueel tweedehands om deze combinatie lichter te maken? Ik wil er niet superveel in investeren.
Niks aan veranderen, sterven doe je toch wel een paar keer in La Marmotte. Ik heb hem zelf nooit lichter gereden dan met een 39 x 26 (maar had soms wel graag een 28 achter gehad....)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:31:20 #48
308981 Narcotical
Best in the World
pi_111395878
Een 29 achter is toch gewoon een bergcasette? Volgens mij is 34-29 wel een vrij licht verzet. Je hebt ook sites waar je kan kijken hoe hard je met een bepaald verzet en cadans omhoog gaat, ik weet niet of je daar iets aan zou hebben?
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_111396003
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:31 schreef Narcotical het volgende:
Een 29 achter is toch gewoon een bergcasette? Volgens mij is 34-29 wel een vrij licht verzet. Je hebt ook sites waar je kan kijken hoe hard je met een bepaald verzet en cadans omhoog gaat, ik weet niet of je daar iets aan zou hebben?
Nou, alleen al bij Nederlandse heuvels (Limburg) voelt het soms al 'zwaar' in dit verzet, dan wil ik al lichter schakelen terwijl dit niet kan :') Misschien moet ik in een lagere cadans gaan rijden.
Love is in the air!
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:39:46 #50
308981 Narcotical
Best in the World
pi_111396323
Ja, ik heb zelf geen ervaring met een compact met 34-29 en ook niet met La Marmotte.. Dus als je een specifieker antwoord wil dan zal je op de ervaringsdeskundigen moeten wachten.. ;).

In wat voor trapfrequentie klim je dan? Want ik heb net even gekeken en zag dat je met een 34-29 en 80 rpm nog ongeveer 12 km/h rijdt..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_111396572
Veel lichter gaat het niet worden iig. Behalve een triple dan, maar dat vind je te duur ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:56:34 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_111397120
Over dubbel vs tripple......

Vorig jaar zijn vrienden van me naar Limburg gegaan om te fietsen. Volgens de verhalen kon 1 van de jongens langer bergaf doortrappen omdat hij een tripple had. Is het grootste blad op een tripple dan groter dan die op een dubbel? Ik heb bijv. een 53 voor. Veel groter dan dat wordt het toch niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_111397233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
Over dubbel vs tripple......

Vorig jaar zijn vrienden van me naar Limburg gegaan om te fietsen. Volgens de verhalen kon 1 van de jongens langer bergaf doortrappen omdat hij een tripple had. Is het grootste blad op een tripple dan groter dan die op een dubbel? Ik heb bijv. een 53 voor. Veel groter dan dat wordt het toch niet?
Langer bergaf trappen :')

Kan nog wel wat groter (grabsch fiets met 55 of 56 oid) maar dat zie je vrijwel nooit. Sterker nog, meeste triples zijn kleiner: 50 of 52.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:00:55 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_111397327
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Langer bergaf trappen :')

Kan nog wel wat groter (grabsch fiets met 55 of 56 oid) maar dat zie je vrijwel nooit. Sterker nog, meeste triples zijn kleiner: 50 of 52.
Nouja, langer doortrappen zonder dat je zo'n hoge cadans krijgt dat je 't niet meer bijhoudn. En daardoor dus meer snelheid.

Maar bedankt voor de wijsheid, kan ik de volgende keer weer doen alsof ik er verstand van heb :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_111397578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nouja, langer doortrappen zonder dat je zo'n hoge cadans krijgt dat je 't niet meer bijhoudn. En daardoor dus meer snelheid.

Maar bedankt voor de wijsheid, kan ik de volgende keer weer doen alsof ik er verstand van heb :')
Ik bedoel meer dat tegen de tijd dat je niet meer kan bijtrappen je al zo hard gaat dat het sowieso meer zin heeft om gewoon te stoppen met trappen en daalhouding aan te nemen :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:15:03 #56
130803 Gripper
Get a grip
pi_111397994
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:33 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Nou, alleen al bij Nederlandse heuvels (Limburg) voelt het soms al 'zwaar' in dit verzet, dan wil ik al lichter schakelen terwijl dit niet kan :') Misschien moet ik in een lagere cadans gaan rijden.
Inderdaad :')
Want als je met een 34-29 (wat echt licht is, alleen tripel met 30 tanden voor is nog lichter) de Limburgse heuvels niet opkomt, dan ga je op de eerste col van de marmotte al helemaal kapot. Ik zou alle tijd die je nog hebt besteden aan sterker worden ipv er hier over te praten. Je had tijdens de regenbuien van vanavond viaductsprintjes op lage RPM kunnen doen om sterkere poten te krijgen ;)

Je moet natuurlijk vooral de cadans rijden die jij lekker vindt, maar de meeste mensen die op het vlakke in Nederland 90-95 rpm trappen doen in de bergen 70-80. Ik stamp ook graag omhoog, een beetje weerstand op de benen heb je nodig om (letterlijk en figuurlijk) tot grote hoogte te stijgen. Gewoon eens proberen om op lage toeren een klimmetje te doen. je merkt vanzelf of het voor jou werkt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_111398561
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Inderdaad :')
Want als je met een 34-29 (wat echt licht is, alleen tripel met 30 tanden voor is nog lichter) de Limburgse heuvels niet opkomt, dan ga je op de eerste col van de marmotte al helemaal kapot. Ik zou alle tijd die je nog hebt besteden aan sterker worden ipv er hier over te praten. Je had tijdens de regenbuien van vanavond viaductsprintjes op lage RPM kunnen doen om sterkere poten te krijgen ;)

Je moet natuurlijk vooral de cadans rijden die jij lekker vindt, maar de meeste mensen die op het vlakke in Nederland 90-95 rpm trappen doen in de bergen 70-80. Ik stamp ook graag omhoog, een beetje weerstand op de benen heb je nodig om (letterlijk en figuurlijk) tot grote hoogte te stijgen. Gewoon eens proberen om op lage toeren een klimmetje te doen. je merkt vanzelf of het voor jou werkt.
THX voor de tip ,hier moet ik het mee doen.
Kan regelmatig klimmetjes pakken (ook rond Nijmegen, Berg en Dal, korte klims van 6-8%), dus dat is een voordeel.

Begrijp ik het goed dat je aangeeft dat ik dit soort klimmetjes in NL bewust op een lage RPM +/-70 (dus een hoog verzet/ buitenblad) i.p.v. licht verzetje, waarmee ik op de Cols ga rijden, moet trainen?

Momenteel train ik veel D1: ritten van 4-5 uur met lage hartslag en tussendoor een aantal klimmetjes / viaducten.
Love is in the air!
pi_111398699
Ik heb met 39-29 de Galibier gedaan, dat was goed te doen hoewel ik op de écht steile stukken wel een tandje terug had willen schakelen...ben inmiddels wel een stukje sterker en fitter, hoop dit jaar terug te gaan...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_111398968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

THX voor de tip ,hier moet ik het mee doen.
Kan regelmatig klimmetjes pakken (ook rond Nijmegen, Berg en Dal, korte klims van 6-8%), dus dat is een voordeel.

Begrijp ik het goed dat je aangeeft dat ik dit soort klimmetjes in NL bewust op een lage RPM +/-70 (dus een hoog verzet/ buitenblad) i.p.v. licht verzetje, waarmee ik op de Cols ga rijden, moet trainen?

Momenteel train ik veel D1: ritten van 4-5 uur met lage hartslag en tussendoor een aantal klimmetjes / viaducten.
Berg en Dal is wel wat steiler. Zitten stukken van 14% en meer bij.

Ik kom als ongetrainde voetballer met 34 27 ook op 22% + boven. Het is echt niet erg om af en toe een wat lagere cadans dan 90+ te hebben imo.
  FOK!fotograaf donderdag 10 mei 2012 @ 22:35:29 #60
73911 ultra_ivo
pi_111398992
Ik heb nog een 54-er buitenblad liggen voor een Stronglight triple. Bewaar ik voor een volgende Trondheim-Oslo.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:40:46 #61
130803 Gripper
Get a grip
pi_111399275
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

THX voor de tip ,hier moet ik het mee doen.
Kan regelmatig klimmetjes pakken (ook rond Nijmegen, Berg en Dal, korte klims van 6-8%), dus dat is een voordeel.

Begrijp ik het goed dat je aangeeft dat ik dit soort klimmetjes in NL bewust op een lage RPM +/-70 (dus een hoog verzet/ buitenblad) i.p.v. licht verzetje, waarmee ik op de Cols ga rijden, moet trainen?

Momenteel train ik veel D1: ritten van 4-5 uur met lage hartslag en tussendoor een aantal klimmetjes / viaducten.
Bij gebrek aan lange klimmen om te trainen is dat wel het beste ja. Af en toe eens richting Duitsland misschien?
Je moet niet nu zwaar trappen om straks licht trappend die col op te kunnen: je zult waarschijnlijk op een echte col ook langzamer trappen dan je op het vlakke in NL doet. Daarom kun je je lcihaam er beter nu alvast aan wennen.

Probeer niet alleen maar D1 te doen, maar ook D2 en D3 (interval) trainingen. Van alleen maar D1 worden je spieren lui. Bovendien ga je straks in de bergen voortdurend op of over je omslagpunt zitten, dus je lichaam moet ook weten wat dat is. Daarom D2 en D3 trainen.

De basis van goede training is een brede D1-basis, die moet in elke week zitten, minstens 1x, 2x is ook goed. Er is veel over te vinden, maar in het kort: je training is een pyramide, met onderin een brede laag D1 als basis, en steeds smaller wordende lagen D2 en D3 en een klein puntje max erbovenop. De complete pyramide (breedte x hoogte) is je trainingsomvang of capaciteit. Haal je de D1 eruit, dan hou je een klein miezerig pyramidetje over. Je kunt dan misschien wel keihard knallen, maar je hebt geen duurvermogen, want de basis mist. (een baanwielrenner dus)

De andere 2 of 3 trainingen in de week kun je afwisselen met D2 en D3. Een uur vol tegen de wind in rijden met een HR van 170-175 is bijvoorbeeld mooi D2 materiaal :)
Viaductsprintjes zijn perfecte intervallen. En t is misschien niet leuk of landschappelijk mooi, maar een steile brug 5x vanaf beide kanten op vol vermogen opknallen is wel heel effectief om spieren te kweken!

Als je het moeilijk vindt om een trainingsschema te maken: haal er 1 van zitvlees.nl. Daar staan zelfs kant en klare trainingsschema's voor precies jouw doel: "over x weken vanaf nu een zware cyclo kunnen rijden"
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_111402754
34-29 is echt licht hoor!

Kapot ga je toch, met een nog lichter verzet ga je alleen maar langzamer ;)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 00:03:10 #63
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111403285
Ik heb compact en een of andere standaard cassette achter. Wat heb ik dan? 34-26 ofzo? Zet er voor ik naar Italie ga nog even een berg-cassette op, met een 28 of 29. Maar vorig jaar in de Provence kwam ik ook alles op met m'n compact en normale cassette achter.

Zo'n setje ovale bladen + crank = 500 EUR. Slik.
pi_111403731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:03 schreef Oksel het volgende:
Ik heb compact en een of andere standaard cassette achter. Wat heb ik dan? 34-26 ofzo? Zet er voor ik naar Italie ga nog even een berg-cassette op, met een 28 of 29. Maar vorig jaar in de Provence kwam ik ook alles op met m'n compact en normale cassette achter.

Zo'n setje ovale bladen + crank = 500 EUR. Slik.
Waarom zou je die ovale bladen nou weer willen. Zijn al 20 jaar ofzo op de markt maar nog nooit een fatsoenlijk bewijs dat die dingen voordeel op zouden leveren. Als dat echt zo was zou na 20 jaar ieder kettingblad ovaal zijn of op zn minst iedere prof ermee fietsen.
pi_111403783
Hier voor 120 E trouwens, scheelt al weer 380 euro en krijg je er nog een fiets bij ook *O*

http://link.marktplaats.nl/547173927

Of 10tje voor alleen de bladen: http://link.marktplaats.nl/546446964
  vrijdag 11 mei 2012 @ 00:28:59 #66
545 dop
:copyright: dop
pi_111404254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom zou je die ovale bladen nou weer willen. Zijn al 20 jaar ofzo op de markt maar nog nooit een fatsoenlijk bewijs dat die dingen voordeel op zouden leveren. Als dat echt zo was zou na 20 jaar ieder kettingblad ovaal zijn of op zn minst iedere prof ermee fietsen.
er zijn wel profs die er mee rijden maar weinig.

carlos sastre won er een toer mee
marianne vos rijd er mee en presteert zeker niet slecht

ik vind het zelf ook lekker rijden , dus waarom niet ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:28:23 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_111407749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hier voor 120 E trouwens, scheelt al weer 380 euro en krijg je er nog een fiets bij ook *O*

http://link.marktplaats.nl/547173927

Of 10tje voor alleen de bladen: http://link.marktplaats.nl/546446964
70 cm? Is dat voor een reus?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 06:38:00 #68
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_111407772
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

70 cm? Is dat voor een reus?
Dat heb ik nog nooit gezien nee :D.
sig verwijderd door FA
pi_111407779
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:28 schreef dop het volgende:

[..]

er zijn wel profs die er mee rijden maar weinig.

carlos sastre won er een toer mee
marianne vos rijd er mee en presteert zeker niet slecht

ik vind het zelf ook lekker rijden , dus waarom niet ?
Nou, bijvoorbeeld omdat ze dus blijkbaar 5 tot 600 E kosten :P Kijk, als je geld zat hebt en je word er vrolijk van vooral doen hoor.. Als je het dus blijkbaar veel geld vind zou ik het niet uitgeven aan een stukje onbewezen techniek.

Maar dat is persoonlijk. Voor sommige mensen is bijgeloof natuurlijk heel belangrijk.
pi_111407867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bij gebrek aan lange klimmen om te trainen is dat wel het beste ja. Af en toe eens richting Duitsland misschien?
Je moet niet nu zwaar trappen om straks licht trappend die col op te kunnen: je zult waarschijnlijk op een echte col ook langzamer trappen dan je op het vlakke in NL doet. Daarom kun je je lcihaam er beter nu alvast aan wennen.

Probeer niet alleen maar D1 te doen, maar ook D2 en D3 (interval) trainingen. Van alleen maar D1 worden je spieren lui. Bovendien ga je straks in de bergen voortdurend op of over je omslagpunt zitten, dus je lichaam moet ook weten wat dat is. Daarom D2 en D3 trainen.

De basis van goede training is een brede D1-basis, die moet in elke week zitten, minstens 1x, 2x is ook goed. Er is veel over te vinden, maar in het kort: je training is een pyramide, met onderin een brede laag D1 als basis, en steeds smaller wordende lagen D2 en D3 en een klein puntje max erbovenop. De complete pyramide (breedte x hoogte) is je trainingsomvang of capaciteit. Haal je de D1 eruit, dan hou je een klein miezerig pyramidetje over. Je kunt dan misschien wel keihard knallen, maar je hebt geen duurvermogen, want de basis mist. (een baanwielrenner dus)

De andere 2 of 3 trainingen in de week kun je afwisselen met D2 en D3. Een uur vol tegen de wind in rijden met een HR van 170-175 is bijvoorbeeld mooi D2 materiaal :)
Viaductsprintjes zijn perfecte intervallen. En t is misschien niet leuk of landschappelijk mooi, maar een steile brug 5x vanaf beide kanten op vol vermogen opknallen is wel heel effectief om spieren te kweken!

Als je het moeilijk vindt om een trainingsschema te maken: haal er 1 van zitvlees.nl. Daar staan zelfs kant en klare trainingsschema's voor precies jouw doel: "over x weken vanaf nu een zware cyclo kunnen rijden"
Thanks voor je tips :) ga ik zeker wat mee doen. En dat D3 is gewoon VOL gaan, een viaduct op?
Is het overigens handig daarna nog D1 training te doen?

Morgen heb ik best wat tijd, kan dus 5x de brug op sprinten. Is het handig om daarna nog 3 uurtjes D1 te fietsen, of kan dat beter een andere keer?

In de komende D1 training zal ik ook klims meepakken...

[ Bericht 1% gewijzigd door Landgeld op 11-05-2012 07:14:22 ]
Love is in the air!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:22:19 #71
545 dop
:copyright: dop
pi_111408589
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 06:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou, bijvoorbeeld omdat ze dus blijkbaar 5 tot 600 E kosten :P Kijk, als je geld zat hebt en je word er vrolijk van vooral doen hoor.. Als je het dus blijkbaar veel geld vind zou ik het niet uitgeven aan een stukje onbewezen techniek.

Maar dat is persoonlijk. Voor sommige mensen is bijgeloof natuurlijk heel belangrijk.
je rekent slecht , ketting bladen kosten ook gewoon geld , dat marktplaats setje vor 10 euro is goed koper als welk setje normale bladen je in de winkel koopt.
het verschil tussen een tiagra groepje en ultegra is ook nagenoeg 0 in snelheid.
of een budget alu frame tegen een duur carbon frame,en ga zo maar door.
;)


heb je zelf wel eens met ovale of elips bladen gefietst?
alleen biopace of Q rings?

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 11-05-2012 08:33:06 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_111408739
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:22 schreef dop het volgende:

[..]

je rekent slecht , ketting bladen kosten ook gewoon geld , dat marktplaats setje vor 10 euro is goed koper als welk setje normale bladen je in de winkel koopt.
het verschil tussen een tiagra groepje en ultegra is ook nagenoeg 0 in snelheid.
of een budget alu frame tegen een duur carbon frame,en ga zo maar door.
;)

heb je zelf wel eens met ovale bladen gefietst?
Ik quote slechts een bedrag.. Die rotor cranks en bladen zijn wel vrij prijzig hoor. Zijn vast goedkopere optie's te verzinnen.

Nee en die behoefte heb ik ook niet :) Bij die andere voorbeelden die je noemt zijn er wel gewoon vastliggende, te controleren, feiten waarom de ene beter is dan de andere. Gewicht en stijfheid bijvoorbeeld. Van ovale kettingbladen heb ik nooit zoiets gezien, terwijl de oorspronkelijke claim dat je makkelijker over je dode punt gaat toch in een testopstelling bewezen zou moeten kunnen worden.

Dat dat niet is gebeurd is voor mij voldoende om niet van de standaard af te wijken ;)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:35:46 #73
130803 Gripper
Get a grip
pi_111408783
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:05 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks voor je tips :) ga ik zeker wat mee doen. En dat D3 is gewoon VOL gaan, een viaduct op?
Is het overigens handig daarna nog D1 training te doen?

Morgen heb ik best wat tijd, kan dus 5x de brug op sprinten. Is het handig om daarna nog 3 uurtjes D1 te fietsen, of kan dat beter een andere keer?

In de komende D1 training zal ik ook klims meepakken...
Reken je hartslag zones uit, google op "pyramide van karvonen"
Daarmee kan je bepalen wat jouw zones voor hersteltraining, D,D2,D3 zijn.
En dan gaan trainen met een hartslagmeter uiteraard.

Ik heb niet genoeg verstand van trainingsleer om te weten of je in 1 training verschillende zones moet combineren en of dat wel effect oplevert. Als je niet zoveel trainingen per week kunt doen, kan het handig zijn om in een lange duurtraining wat stoplichtsprintjes in te bouwen, dan doe je zowel D1 en D3.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:39:15 #74
545 dop
:copyright: dop
pi_111408834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik quote slechts een bedrag.. Die rotor cranks en bladen zijn wel vrij prijzig hoor. Zijn vast goedkopere optie's te verzinnen.

Nee en die behoefte heb ik ook niet :) Bij die andere voorbeelden die je noemt zijn er wel gewoon vastliggende, te controleren, feiten waarom de ene beter is dan de andere. Gewicht en stijfheid bijvoorbeeld. Van ovale kettingbladen heb ik nooit zoiets gezien, terwijl de oorspronkelijke claim dat je makkelijker over je dode punt gaat toch in een testopstelling bewezen zou moeten kunnen worden.

Dat dat niet is gebeurd is voor mij voldoende om niet van de standaard af te wijken ;)
als je de kans hebt zou ik het toch eens proberen.
je claimt nu dat het onzin is zonder ervaring of zelf bewijzen te leveren.


http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 11-05-2012 08:46:14 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_111409425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:39 schreef dop het volgende:

[..]

als je de kans hebt zou ik het toch eens proberen.
je claimt nu dat het onzin is zonder ervaring of zelf bewijzen te leveren.


http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf
Nee, dat claim ik niet, ik zeg alleen dat ik nooit overtuigend bewijs heb gezien dat het wel werkt en het gegeven dat het na 20 jaar nog amper is opgepikt door het profpeleton mijn gevoel hierin versterkt.

Ik vind dan ook niet dat ik moet bewijzen dat het niet werkt maar dat dit andersom zou moeten zijn.

Ik zal dus ook zo je linkje eens lezen ;)
pi_111409996
Gisteren in de regen getraind. Jaja niemand traint in de regen we zijn hele groepen tegen gekomen. De temperatuur was wel goed. Alleen jammer dat eerst mijn man lek had. Even later had ik lek was wel grappig, er kwam een auto voorbij en die reedt door een plas mijn man nog natter dan ie al was en ik lachten en ineens pssssssssss.
Haters gonna hate.
pi_111410045
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren in de regen getraind. Jaja niemand traint in de regen we zijn hele groepen tegen gekomen. De temperatuur was wel goed. Alleen jammer dat eerst mijn man lek had. Even later had ik lek was wel grappig, er kwam een auto voorbij en die reedt door een plas mijn man nog natter dan ie al was en ik lachten en ineens pssssssssss.
:D
Love is in the air!
pi_111410167
Over 2-3 weken wil ik twee dagen klimmen in de Ardennen. Hotelletje boeken en vanuit daar 2 dagen een tochtje maken van 100-150 km.

Zouden jullie aanraden te verblijven in gebied Malmedy - Stavelot -Trois Ponts of meer richting La Roche? Voor 50-60 euro heb je een leuk hotelletje zag ik al :).
Love is in the air!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:54:51 #79
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_111410374
Malmedy is leuk en ookniet zo ver. La Roche ken ik niet.

In de regen trainen vind ik ook niet zo erg, ga dan wel als een miet door de bochten. Wielerbaantraining heeft me wel wat beter gemaakt op dat punt, maar nog verre van optimaal. Als het koud is en het regent of er staat echt harde wind vind ik het minder plezant.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_111410614
Overigens las ik dat er een klim is van +20% :D over zwaar gesproken......
Love is in the air!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:06:06 #81
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_111410673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:46 schreef Landgeld het volgende:
Over 2-3 weken wil ik twee dagen klimmen in de Ardennen. Hotelletje boeken en vanuit daar 2 dagen een tochtje maken van 100-150 km.

Zouden jullie aanraden te verblijven in gebied Malmedy - Stavelot -Trois Ponts of meer richting La Roche? Voor 50-60 euro heb je een leuk hotelletje zag ik al :).
Met pinksteren heb je de Tilff-Bastogne-Tilff. Kom je genoeg klimmen tegen. 8-)
pi_111411278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:03 schreef Landgeld het volgende:
Overigens las ik dat er een klim is van +20% :D over zwaar gesproken......
Ach, die 20% klimmetjes in de omgeving fiets je nog vrij makkelijk op hoor. Zijn allemaal zo kort.. Zeker met een 34 - 29.

Het wordt pas lastig als je van die kilometers lange cols krijgt voortdurend tegen de 10% en dan af en toe muurtjes van 20% + De angliru bijvoorbeeld, 12 km klimmen tegen 10% gemiddeld en een steilste stuk van 23 % _O_

pi_111411488
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:39 schreef dop het volgende:

[..]

als je de kans hebt zou ik het toch eens proberen.
je claimt nu dat het onzin is zonder ervaring of zelf bewijzen te leveren.

http://www.trainsharpcycl(...)/osymetric-study.pdf
Q-Ring komt daar niet al te best uit de verf anders:

quote:
The Q-Ring is a brilliant example of excellent manufacturing
workmanship but is first and foremost a compromise solution due to
technical compatibilities and marketing reasons: ovality 1.10, slightly
modified ellipse and crank at 74°. But as with all compromises, this oval
is sacrificing most of its potential advantages. The problem of the Q-Ring
is firstly its lack of ovality and secondly, the crank orientation. Even with
the crank oriented in the optimal position the Q-Ring performances are
disappointing and remain very weak. The mathematical model does not
confirm the performance figures published by Rotor, neither in the crank
orientation as advised by Rotor, nor in any other crank angle orientation.
En de "winnaar" is dan weer zo ovaal dat het problemen gaat opleveren bij de voorderailleur. Bovendien is dat volgens mij een theoretisch model wat dus niet eens in productie is...
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:49:09 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_111411709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:05 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks voor je tips :) ga ik zeker wat mee doen. En dat D3 is gewoon VOL gaan, een viaduct op?
Is het overigens handig daarna nog D1 training te doen?

Morgen heb ik best wat tijd, kan dus 5x de brug op sprinten. Is het handig om daarna nog 3 uurtjes D1 te fietsen, of kan dat beter een andere keer?

In de komende D1 training zal ik ook klims meepakken...
Train je met een hartslagmeter?
pi_111411986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Train je met een hartslagmeter?
JEP!
Love is in the air!
pi_111411999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ach, die 20% klimmetjes in de omgeving fiets je nog vrij makkelijk op hoor. Zijn allemaal zo kort.. Zeker met een 34 - 29.

Het wordt pas lastig als je van die kilometers lange cols krijgt voortdurend tegen de 10% en dan af en toe muurtjes van 20% + De angliru bijvoorbeeld, 12 km klimmen tegen 10% gemiddeld en een steilste stuk van 23 % _O_

[ afbeelding ]
Dat is ook een lekkere.
Hoe duur zou een Trpple kosten? Als ik echt in de Alpen ga fietsen is dat wellicht een optie? Of is dat niet aan te raden?
Love is in the air!
pi_111412120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dat is ook een lekkere.
Hoe duur zou een Trpple kosten? Als ik echt in de Alpen ga fietsen is dat wellicht een optie? Of is dat niet aan te raden?
Hangt er natuurlijk vanaf welke groep, maar het is best een kostbare grap. Je moet namelijk je shifters, crank en voor en achterderailleur vervangen.. Das zo ongeveer een hele nieuw groep. Je zou kunnen proberen een advertentie te plaatsen op fiets forum ofzo om iemand te zoeken die juist liever een compact wil en nu triple heeft. Er zit er ook 1 op het forum hier met een 105 triple die liever compact of dubbel heeft.. ;)

Maar imo moet je met je huidige set-up het gewoon kunnen redden hoor. Als niet moet je je afvragen of je dit jaar al Marmotte wil fietsen..
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:05:15 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_111412209
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

JEP!
Je kunt redelijk makkelijk je zones bepalen met een hartslagmeter (als je dat nog niet weet). staat ook beschreven op bijvoorbeeld zitvlees.nl. Daar staan ook trainings-schema's op voor bijvoorbeeld een Marmotte. Trainen in D1 is leuk voor je duurtraining, maar daar alleen kom je de berg niet mee op. Je moet ook veel meer op kracht trainen omdat je die berg overheen moet. Besteedt maar eens een complete training aan interval, en niet 5x een bruggetje op en vervolgens 3 uur in D1 trainen.

Maar ik zal verder niet teveel in herhaling gaan, het meeste is al gezegd door anderen :)
pi_111412249
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk vanaf welke groep, maar het is best een kostbare grap. Je moet namelijk je shifters, crank en voor en achterderailleur vervangen.. Das zo ongeveer een hele nieuw groep. Je zou kunnen proberen een advertentie te plaatsen op fiets forum ofzo om iemand te zoeken die juist liever een compact wil en nu triple heeft. Er zit er ook 1 op het forum hier met een 105 triple die liever compact of dubbel heeft.. ;)

Maar imo moet je met je huidige set-up het gewoon kunnen redden hoor. Als niet moet je je afvragen of je dit jaar al Marmotte wil fietsen..
Thx. Geen optie idd :)
Love is in the air!
pi_111412278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Je kunt redelijk makkelijk je zones bepalen met een hartslagmeter (als je dat nog niet weet). staat ook beschreven op bijvoorbeeld zitvlees.nl. Daar staan ook trainings-schema's op voor bijvoorbeeld een Marmotte. Trainen in D1 is leuk voor je duurtraining, maar daar alleen kom je de berg niet mee op. Je moet ook veel meer op kracht trainen omdat je die berg overheen moet. Besteedt maar eens een complete training aan interval, en niet 5x een bruggetje op en vervolgens 3 uur in D1 trainen.

Maar ik zal verder niet teveel in herhaling gaan, het meeste is al gezegd door anderen :)
THX! ga even wat info zoeken over interval.
hartslagzones ben ik van op de hoogte.
Love is in the air!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:13:36 #91
545 dop
:copyright: dop
pi_111412461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Q-Ring komt daar niet al te best uit de verf anders:

[..]

En de "winnaar" is dan weer zo ovaal dat het problemen gaat opleveren bij de voorderailleur. Bovendien is dat volgens mij een theoretisch model wat dus niet eens in productie is...
dat klopt maar o.symetric word wel gewoon gebruikt , onder ander door bradly wiggens, en is extremer als Q rings.
biopace is verkeerd ontworpen, en duidelijk niet voordelig (kun je wel aanpassen door iets anders e monteren)

maar het onderzoek toont dus wel degelijk aan dat er voordelen mee te halen zijn.
en dan is dit puur van uit de kracht overbrening gekeken , en zijn meer voordelen zoals zuurstof verbruik dat iets lager is.
ik zie niet alle profs dit gaan gebruiken , maar denk dat we het weer vaker gaan tegen komen.
als je gaat zoeken is er toch een behoorlijk aantal renners dat hier regelmatig mee rijd.


wie won de proloog van de ronde van italie 2012?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_111412604
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:13 schreef dop het volgende:

[..]

dat klopt maar o.symetric word wel gewoon gebruikt , onder ander door bradly wiggens, en is extremer als Q rings.
biopace is verkeerd ontworpen, en duidelijk niet voordelig (kun je wel aanpassen door iets anders e monteren)

maar het onderzoek toont dus wel degelijk aan dat er voordelen mee te halen zijn.
en dan is dit puur van uit de kracht overbrening gekeken , en zijn meer voordelen zoals zuurstof verbruik dat iets lager is.
ik zie niet alle profs dit gaan gebruiken , maar denk dat we het weer vaker gaan tegen komen.
als je gaat zoeken is er toch een behoorlijk aantal renners dat hier regelmatig mee rijd.

[ afbeelding ]
wie won de proloog van de ronde van italie 2012?
Phinney, maar die rijd niet met een Rotor toch?

  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:29:58 #93
545 dop
:copyright: dop
pi_111413007
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Phinney, maar die rijd niet met een Rotor toch?

[ afbeelding ]
ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zeker weet , hij heeft wel vaker met q rings gereden maar of het hier was weet ik niet , de nummer 2 Geraint Thomas rijd met O symetric, en nummer 3 rasmussen weet ik het ook niet van maar bij garmin word het wel gebruikt in elk geval door millar
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:09:04 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_111414163
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren in de regen getraind. Jaja niemand traint in de regen we zijn hele groepen tegen gekomen. De temperatuur was wel goed. Alleen jammer dat eerst mijn man lek had. Even later had ik lek was wel grappig, er kwam een auto voorbij en die reedt door een plas mijn man nog natter dan ie al was en ik lachten en ineens pssssssssss.
Traint jouw man altijd met zijn maat?
En lukt 't 'm om zelf zijn band te vervangen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_111414790
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Traint jouw man altijd met zijn maat?
En lukt 't 'm om zelf zijn band te vervangen?
Ik vroeg me ook af hoe die paralympic handbikers enzo dat nou doen als ze een lekke band hebben :P
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:57:30 #96
130803 Gripper
Get a grip
pi_111415929
Doen er nou nog mensen van hier mee aan de Giro Classico a.s. zondag?
Ik rij m in ieder geval samen met mn schoonbroer en nog 5000 anderen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_111418717
Nu nog even een goed (fiets)hotelletje vinden in omgeving Stavelot :)
Love is in the air!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:20:09 #98
58560 Oksel
Gezellig.
pi_111419393
Ik heb nog spierpijn v/d Hel van Twente. Morgen een of andere suffe kutbeurs, dus kan morgen niet fietsen. Wellicht straks nog ff uurtje rustig rondje lopen.
pi_111419657
Ik ga zondag de elfmerentocht fietsen. Win ook nog eens een medaille :')
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:29:10 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_111419771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:57 schreef Gripper het volgende:
Doen er nou nog mensen van hier mee aan de Giro Classico a.s. zondag?
Ik rij m in ieder geval samen met mn schoonbroer en nog 5000 anderen :)
Te duur. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')