abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111404101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 02:22 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Och, we hebben ook een zwarte president in een westers land dat de Nobelprijs voor de vrede kreeg na een paar genocide handelingen. Zo heel ver is het niet te zoeken dat Borisje er ook kans op maakt :D
Een land dat de Nobelprijs kreeg?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111404229
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik zie bij de eerste tien uitspraken geen zaken tegen TBS artsen. Ik ga ze niet allemaal openen. Voorlopig blijft staan dat ik niet gehoord heb van ook maar een enkele sanctie, tuchtzaak of wat dan ook tegen een TBS arts die iemand genezen verklaard die dat niet blijkt te zijn. Als dat gebeurt dan moet dat toch makkelijker te vinden zijn?
Ik vraag me dan ook af of er überhaupt wel dergelijke zaken bestaan.
pi_111404515
Regillio Zuur.

Of was die garpje al gemacht?
pi_111404952
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:08 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het is ook geen makkelijk beroep. Veel TBS'ers zijn heel manipulatief en kunnen zelfs hun artsen laten geloven dat ze weer beter zijn.
Het zou makkelijk zijn als het bijv. net zoals met kanker is: er is niks meer te zien, dus je bent genezen, maar helaas is in de (forensische) psychiatrie veel moeilijker om te bepalen of iemand weer "normaal genoeg"
Dit klopt .Vraag me daarom af hoe een arts bepaald of iemand terug de maatschappij in kan.

Zelf werk ik met mensen die een verslaafde/criminele/tbs achtergrond hebben en ondanks dat ik met bijna allen altijd prima overweg kan zonder gevaar weet ik gewoon dat sommigen zonder enkele reden weer net zo makkelijk door het lint kunnen gaan en behoorlijke schade kunnen aanrichten aan een willekeurig persoon.
Echter...kun je dit niet hard maken door bewijzen o.i.d. want ze gedragen zich verder prima binnen de instelling(en),dit weet je alleen omdat je intensief contact hebt.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_111406342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:38 schreef Tchock het volgende:
Sowieso raar dat je vind dat onze maatschappij lijdt onder dit soort zaken, maar dat je wel vindt dat extreem geweld de oplossing er voor is :')
Scherp!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111406377
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:19 schreef Tchock het volgende:
Ik ben zo blij dat de gemiddelde user in dit topic de wet niet maakt _O_
Dat kun je wel zeggen, ja.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 01:52:36 #267
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111406408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een land dat de Nobelprijs kreeg?
Obamaland. Je hebt het bericht over de nieuwe naam van dat land gemist?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 9 april 2014 @ 17:11:20 #268
16715 Mylene
*schatje*
pi_138695015
quote:
Zwavelzuurgooier Zoetermeer in cassatie

Een man die werd veroordeeld omdat hij zijn ex-vriendin had overgoten met zwavelzuur, waarna zij zelfmoord pleegde, is het niet eens met zijn straf.

Hij kreeg vorige maand in hoger beroep zestien jaar cel en tbs. Hij stapt nu naar de Hoge Raad, de hoogste strafrechter in Nederland.

Regilio K. drong in augustus 2011 de woning van zijn ex in Zoetermeer binnen. Hij bond haar in haar slaapkamer vast, schoor haar hoofd kaal en goot vervolgens een halve liter zwavelzuur over haar heen, in het bijzijn van haar driejarige dochtertje.

De vrouw raakte ernstig verminkt aan haar gezicht. Ze lag maanden in een brandwondencentrum en onderging talloze operaties. Zij kon niet langer voor haar kinderen zorgen of werken.

''Hij heeft mij als moeder vermoord. Ik kan geen leuke dingen met mijn kinderen doen, niet met ze naar buiten'', zei de vrouw in 2012 in een interview met Hart van Nederland. Vorig jaar, ongeveer 1,5 jaar na de aanval, pleegde ze zelfmoord.

'Uitzichtloos lijden'

De dood van de vrouw zorgde ervoor dat K. schuldig was aan onder meer zware mishandeling met de dood tot gevolg, oordeelde het gerechtshof in Den Haag vorige maand. Volgens de rechters was de zelfmoord een direct gevolg van het ''ondraaglijk en uitzichtloos lijden'' van de vrouw na de aanval.

K.'s advocate Aysa Cimen is het niet eens met de rechters. ''Er speelden meer factoren bij de beslissing van de vrouw. Bovendien gaat het om het beginsel dat redelijke toerekening heet. Is zij komen te overlijden als gevolg van een handeling van mijn cliënt? Wij zeggen van niet. Er was geen opzet om haar te doden.''

Vernietigen

Een cassatie is geen nieuwe strafzaak. De Hoge Raad kijkt niet naar de inhoud, maar onderzoekt alleen of de lagere rechters de regels goed hebben toegepast en of ze hun uitspraak goed hebben onderbouwd. De Hoge Raad kan de uitspraak van het gerechtshof vernietigen. In dat geval moet een lagere rechter opnieuw beoordelen waar K. schuldig aan is.
bron
pi_138695764
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
150.000 schadevergoeding eisen van een(toekomstige) uitkeringsabonnee

Hopelijk wordt dit betaald door de overheid en verhalen zij het op de dader.
Als slaaf kan Regilio vast wat opbrengen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:45:00 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_138697886
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:32 schreef .Masturbatron. het volgende:

262,000 euro...wat een fucking kleingeld...
Van een kale kip kan je niets plukken dus zelfs dat kleingeld gaat ze niet krijgen helaas...
  woensdag 9 april 2014 @ 18:47:33 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 9 april 2014 @ 19:39:20 #272
66083 Platina
78th Element
pi_138700018
Mooi, lekker t vonnis ongeldig verklaren dan kan de volgende rechter deze hond levenslang geven.

Je zou als advocaat maar zn stuk schorem moeten verdedigen :r
pi_138706076
wat een zonde, rip
pi_138749683
Inmiddels dus zelfmoord...
  vrijdag 11 april 2014 @ 00:44:33 #275
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138752010
Was een mooie vrouw. Wat bezielt je om dat te doen? En wat bezielt je om zo'n iemand de kans te geven ooit nog vrij rond te lopen? Alsof beesten zoals hij ooit genezen :N Hij maakt kans om vrijgelaten te worden als het dochtertje een jonge vrouw wordt in de bloei van haat leven. Het beste voor de samenleving zou zijn als de gevangen doen wat de rechter heeft nagelaten: dit onmens voorgoed weghouden van de maatachappij. Zal wel niet gebeuren echter.
  vrijdag 11 april 2014 @ 00:57:24 #276
3542 Gia
User under construction
pi_138752217
Als ik dat koppie zie, zie ik een mooie vrouw, maar op het eerste gezicht komt ze op me over als geen gemakkelijke vrouw.
Desalniettemin blijft gelden dat je, wanneer het niet botert in je relatie, daar een punt achter zet.
Wat deze man heeft gedaan is wel zo gemeen, daar is geen enkel excuus voor.
Sterker, daar is NOOIT een excuus voor.

Rip mooie vrouw.
pi_138752350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:11 schreef Mylene het volgende:
K.'s advocate Aysa Cimen is het niet eens met de rechters. ''Er speelden meer factoren bij de beslissing van de vrouw. Bovendien gaat het om het beginsel dat redelijke toerekening heet. Is zij komen te overlijden als gevolg van een handeling van mijn cliënt? Wij zeggen van niet. Er was geen opzet om haar te doden.''
Wat een ongelofelijk kutwijf die Ayse (dat is haar eigenlijke naam, Aysa is foutief) om zo iemand te durven verdedigen :r Maar ja, advocaten hè; het is hun beroep om mensen te naaien :N

Zo te zien hoort ze bij het advocatenkantoor van Gerard Spong. Je weet wel, die gast die één van de moordenaars van Richard van Nieuwenhuizen verdedigde :r
pi_138815304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 01:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Obamaland. Je hebt het bericht over de nieuwe naam van dat land gemist?
Nee, maar dat vond ik een te flauwe grap.
pi_138815382
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 april 2014 01:09 schreef Drxx het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijk kutwijf die Ayse (dat is haar eigenlijke naam, Aysa is foutief) om zo iemand te durven verdedigen :r Maar ja, advocaten hè; het is hun beroep om mensen te naaien :N

Zo te zien hoort ze bij het advocatenkantoor van Gerard Spong. Je weet wel, die gast die één van de moordenaars van Richard van Nieuwenhuizen verdedigde :r
:r
Het is het beroep van advocaten om mensen te verdedigen en te vertegenwoordigen.
In ons rechtssysteem heeft iedereen, ook jij dus, recht op verdediging tegen beschuldigingen.

Maak je geen illusies: voor je het weet ben je zelf de lul en heb je een advocaat nodig.
pi_138815546
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 02:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

:r
Het is het beroep van advocaten om mensen te verdedigen en te vertegenwoordigen.
In ons rechtssysteem heeft iedereen, ook jij dus, recht op verdediging tegen beschuldigingen.

Maak je geen illusies: voor je het weet ben je zelf de lul en heb je een advocaat nodig.
Praat jij het verdedigen van zwavelzuur gooiende mensen maar goed hoor :') Echt zo typisch :') :r

En nee, mij zou zij niet hoeven te verdedigen want ik gooi geen zuur op mensen. En ik heb het nu specifiek over deze klootzak :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')