Denken dat je dit kan genezen lijkt me een behoorlijk ernstig geval van te positief denken. Ik begrijp uit het nieuwsbericht iig niet dat hij een geestelijke ziekte heeft oid.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:13 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Het Nederlandse rechtstelsel gaat uit van tweede kansen. Je bestraft iemand voor een daad maar geeft mensen ook een kans om te leren van fouten. Er zijn schrijnende gevallen waarbij je denkt, die kan nooit normaal terugkeren, maar voor de overige gevallen vind ik dit prima. Met de TBS er bovenop willen ze proberen te voorkomen dat mocht hij ooit vrij komen er een herhaling plaatsvindt. Dus alleen als dat gevaar weg is, zal deze man nog vrijkomen ?
deze achterhaalde cultuurelementen horen simpelweg niet thuis in de westerse wereld verdommequote:Boy, 15, 'tortured to death with hammer and chisels on Christmas Day because relative thought he was a witch'
• Kristy Bamu was killed by his sister and her boyfriend, Old Bailey is told
• Boy eventually drowned in bath, in such pain he couldn't keep his head above water, court hears
• Police recovered bloodstained pliers, a hammer chisel and several knives from the flat
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)m.html#ixzz1uO2cTl7S
Je ex met zuur overgieten omdat ze het lef had de relatie te verbreken en je eer aan te tasten, ook een echte Nederlandse traditie.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
Regilio klinkt ook weer zo heerlijk oerhollands he
Ja, daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in. Het idee dat dat monster over een poosje op proefverlof mag is al om te rillen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom tbs is opgelegd. Dat impliceert de behoefte om de man te 'genezen' en op vrije voeten te brengen. Dit lijkt me een typisch gevalletje levenslang, ook al is er geen moord gepleegd...
Omdat het overal traditie is behalve in Europa?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je ex met zuur overgieten omdat ze het lef had de relatie te verbreken en je eer aan te tasten, ook een echte Nederlandse traditie.
Of het nou Regillio uit Suriname of Bahaar uit Pakistan is, als ze met zuur in de weer zijn kan je er donder op zeggen dat ze niet uit Europa komen.
Hopelijk is het nergens traditie.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het overal traditie is behalve in Europa?
Nee hoor, hij zal ook wel onbehandelbaar verklaart worden en zo zit hij voor de rest van zijn leven achter de tralies. Als je hem "levenslang" geeft, staat hij nog binenn 20 jaar weer op vrije voetenquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom tbs is opgelegd. Dat impliceert de behoefte om de man te 'genezen' en op vrije voeten te brengen. Dit lijkt me een typisch gevalletje levenslang, ook al is er geen moord gepleegd...
Het zal geen traditie zijn daar want ze kunnen pas sterk zuur maken sinds ze westerse technologie hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat het overal traditie is behalve in Europa?
Nou ik zeg toch ook niet dat deze man er 'beter' van zal worden? Ik zeg alleen dat enkel als hij niet meer als een gevaar voor de samenleving wordt beschouwd hij vrij zal komen (na min. 16 jaar). Maar iemand hierboven zegt ook al, als ze hem onbehandelbaar verklaren blijft hij altijd zitten.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Denken dat je dit kan genezen lijkt me een behoorlijk ernstig geval van te positief denken. Ik begrijp uit het nieuwsbericht iig niet dat hij een geestelijke ziekte heeft oid.
Ga eens in een TBS-kliniek of longstay-afdeling kijken, dan zul je dat vooroordeel snel bijstellen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je ex met zuur overgieten omdat ze het lef had de relatie te verbreken en je eer aan te tasten, ook een echte Nederlandse traditie.
Of het nou Regillio uit Suriname of Bahaar uit Pakistan is, als ze met zuur in de weer zijn kan je er donder op zeggen dat ze niet uit Europa komen.
Ga eens de nieuwsberichten van mannen die vrouwen met zuur overgieten nakijken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens in een TBS-kliniek of longstay-afdeling kijken, dan zul je dat vooroordeel snel bijstellen.
Dit dus..quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Voor dit soort dolle honden doen we wat we voor echte dolle honden ook doen: een spuitje. Dit type mens wil je helemaal niet meer los hebben lopen in de maatschappij. Wat heb je nou aan re-integratie van dit soort idioten, deze gaat echt nooit en te nimmer een Nobelprijs winnen hoor. Het blijft altijd een gevaar.
Een halve liter zwavelzuur tussen zijn benen gooienquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:54 schreef .Masturbatron. het volgende:
ik stel voor om met een groepje Fokkers 's nachts deze man met zwavelzuur over te gieten
16 jaar cel is niets vergeleken met wat deze vrouw voor de rest van haar leven zal moeten meemaken
de misdadiger wordt weer eens lekker in de watten gelegd
en het slachtoffer wordt verwaarloosd
kijk jij denkt goed naquote:Op woensdag 9 mei 2012 20:42 schreef DjinN het volgende:
[..]
Een halve liter zwavelzuur tussen zijn benen gooien
Ik heb niet de indruk dat jij zelf ooit een Nobelprijs zal winnen, dus ik zou, als ik jou was, dit soort dingen niet al te hard roepen. Voor je het weet ben je zelf de lul.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Voor dit soort dolle honden doen we wat we voor echte dolle honden ook doen: een spuitje. Dit type mens wil je helemaal niet meer los hebben lopen in de maatschappij. Wat heb je nou aan re-integratie van dit soort idioten, deze gaat echt nooit en te nimmer een Nobelprijs winnen hoor. Het blijft altijd een gevaar.
Och, we hebben ook een zwarte president in een westers land dat de Nobelprijs voor de vrede kreeg na een paar genocide handelingen. Zo heel ver is het niet te zoeken dat Borisje er ook kans op maaktquote:Op donderdag 10 mei 2012 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat jij zelf ooit een Nobelprijs zal winnen, dus ik zou, als ik jou was, dit soort dingen niet al te hard roepen. Voor je het weet ben je zelf de lul.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:08 schreef NorthernStar het volgende:
quote:BRUSSEL - De rechtbank van Brussel heeft een man donderdag veroordeeld tot 30 jaar cel omdat hij zwavelzuur had gegooid over zijn ex-maîtresse.
30 jaar cel voor zwavelzuur op vriendin
Fotoserie De vrouw is sindsdien zwaar verminkt aan haar gezicht. Ze onderging al 80 operaties, mist een oor en is aan één oog blind.
Richard Remes (57) kreeg de maximumstraf wegens de extreme ernst van de moordpoging. De jury sprak over het ''onpeilbare lijden'' dat slachtoffer Patricia Lefranc (46) nog elke dag ondervindt van de actie in december 2009.
.Volgens haar advocaat is de vrouw ''sociaal dood" door haar verminkingen en fysieke en mentale problemen.
Spijt
De dader zei spijt te hebben van zijn actie. Hij ontkende vergeefs dat hij de intentie had gehad zijn ex-vriendin te vermoorden.
De jury stelde echter dat ''Richard Remes zich bewust moet geweest zijn van de eventueel dodelijke gevolgen". Hij mikte namelijk bewust op de nek, wat het risico op verstikking verhoogt.
De dader had bekend dat hij in zijn appartement het zwavelzuur in een kom en een leeg conservenblik had gegoten. Hij had water toegevoegd, ondanks waarschuwingen op het etiket.
Dat vermeldde ook uitdrukkelijk dat contact met de huid gevaarlijk was. Hij sloeg toe in de hal van het appartementengebouw, waar hij met het slachtoffer samenwoonde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |