Ik denk dat het zich steeds vaker aandienen van extremen zoals de verminking van deze vrouw toch echt op het tegendeel duidt..quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dikke prima. Ik geloof dat we een ontwikkelde samenleving zijn die ver, heel ver boven dit soort middeleeuwse onzin staat.
Steeds vaker? Vind je dit serieus een groot probleem? Hoe vaak komt dit voor op jaarbasis?quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk dat het zich steeds vaker aandienen van extremen zoals de verminking van deze vrouw toch echt op het tegendeel duidt..Of dat erg veel met de Nederlandse samenleving te maken heeft echter..
quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:18 schreef NotYou het volgende:
TBS is véél te goed voor dit monster. Dwangbuis en een isoleercel voor de rest van zijn leven en om willekeurige intervals 's nachts (en overdag, wanneer hij maar kans denkt te zien te slapen) een luide sirene en felle stroboscopen aan, dat hij zijn zonden maar lang en gekweld mag overdenken in plaats van in alle comfort zijn leven uit te zitten.
Ik zei niet per se fysiek geweld.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:40 schreef NotYou het volgende:
Het mag voor zich spreken dat ik niet doelde op alleen "verminkingen met zuur".Verder bepleit ik helemaal geen extreem geweld:
[..]
Maar waarom niet, hij heeft vast een heel traumatische jeugd gehadquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:48 schreef NotYou het volgende:
Ach, die vrouw zal nooit meer een leven hebben, nooit meer over straat kunnen zonder na- en aangestaard te worden, zonder spot, zonder kinderen die bang worden van haar verschijning. Zal nooit meer knap gevonden worden door een man, goed mogelijk nooit meer liefde/lust/intimiteit ervaren. Gewoon in een spiegel kunnen kijken. Haar dochtertje op kunnen halen van school.
In een rechtvaardige wereld zou dit stuk stront geheel geen afleiding meer krijgen, nergens meer van genieten, geen hoop meer hebben op een leven. Zo iemand moet je niet los willen zien van wat hij zijn slachtoffer doelbewust heeft aangedaan, zo iemand moet je niet menselijk willen behandelen en zo iemand moet je al helemaal niet willen voorbereiden op een eventuele terugkeer in de maatschappij.
Je zou volkomen gelijk hebben. Als het doel van straffen was om 'gelijk' te komen met het slachtoffer. Maar dat is het niet. Een straf is nooit zo erg als de misdaad, dat kan op geen enkele manier. Dus straffen we niet als vergelding, maar als een soort 'boete' aan de samenleving. En er is afgesproken (niet alleen in onze wet, maar ook Europees en internationaal) dat we dat menselijk doen. Hoe erg de misdaad van de dader ook is.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:48 schreef NotYou het volgende:
Ach, die vrouw zal nooit meer een leven hebben, nooit meer over straat kunnen zonder na- en aangestaard te worden, zonder spot, zonder kinderen die bang worden van haar verschijning. Zal nooit meer knap gevonden worden door een man, goed mogelijk nooit meer liefde/lust/intimiteit ervaren. Gewoon in een spiegel kunnen kijken. Haar dochtertje op kunnen halen van school.
In een rechtvaardige wereld zou dit stuk stront geheel geen afleiding meer krijgen, nergens meer van genieten, geen hoop meer hebben op een leven. Zo iemand moet je niet los willen zien van wat hij zijn slachtoffer doelbewust heeft aangedaan, zo iemand moet je niet menselijk willen behandelen en zo iemand moet je al helemaal niet willen voorbereiden op een eventuele terugkeer in de maatschappij.
Nou die vrouw ziet geen cent hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
150.000 schadevergoeding eisen van een(toekomstige) uitkeringsabonnee
Hopelijk wordt dit betaald door de overheid en verhalen zij het op de dader.
Oh zoals jij hebt gedaan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga eens in een TBS-kliniek of longstay-afdeling kijken, dan zul je dat vooroordeel snel bijstellen.
Mijn opa en de kruidenier aan de overkant die beiden door een Tbs-er op verlof met een hakbijl in hun hoofd werden geslagen zijn het vast met je eens. Oh wacht mijn opa overleefde het niet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dikke prima. Ik geloof dat we een ontwikkelde samenleving zijn die ver, heel ver boven dit soort middeleeuwse onzin staat.
Dat is net zo waar als dat ik nu een zwevende roze wolk als bureaustoel gebruik en een eveneens zwevend lammetje als rugsteun.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mijn opa en de kruidenier aan de overkant die beiden door een Tbs-er op verlof met een hakbijl in hun hoofd werden geslagen zijn het vast met je eens. Oh wacht mijn opa overleefde het niet.
Nee dus. In nederland betekent levenslang dus echt letterlijk levenslang. Dat is ook meteen de reden waarom rechters deze straf reserveren voor de ernstigste misdrijven als bijv. moord.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor, hij zal ook wel onbehandelbaar verklaart worden en zo zit hij voor de rest van zijn leven achter de tralies. Als je hem "levenslang" geeft, staat hij nog binenn 20 jaar weer op vrije voeten
Dat soort dingen gebeuren natuurlijk wel. Ik vind het loslaten van gestoorde criminelen zodat zodat ze weer onschuldige slachtoffers kunnen maken geen teken van beschaving. Eerder van doorgeschoten politiek correctheid die tot dit soort barbaarse taferelen leidt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is net zo waar als dat ik nu een zwevende roze wolk als bureaustoel gebruik en een eveneens zwevend lammetje als rugsteun.
Het is niet humaan ten opzichte van de dader om hem de rest van zijn leven op te sluiten en het is niet humaan tegenover de maatschappij om zulk soort geestelijk gestoorde idioten weer los te laten in diezelfde maatschappij.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren natuurlijk wel. Ik vind het loslaten van gestoorde criminelen zodat zodat ze weer onschuldige slachtoffers kunnen maken geen teken van beschaving. Eerder van doorgeschoten politiek correctheid die tot dit soort barbaarse taferelen leidt.
Maar dat is natuurlijk ook niet wat er moet gebeuren. En hoe graag schreeuwerige media je ook anders wil laten denken, het gebeurt nauwelijks in de praktijk. Laat staan dat twee familieleden van deze kwaliteitsuser met een hakbijl geslagen worden. Sinds 1996 is het één keer gebeurd dat een TBS'er op verlof een moord pleegde, en één keer was er een ontvoering.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren natuurlijk wel. Ik vind het loslaten van gestoorde criminelen zodat zodat ze weer onschuldige slachtoffers kunnen maken geen teken van beschaving. Eerder van doorgeschoten politiek correctheid die tot dit soort barbaarse taferelen leidt.
Dit vind ik eigenlijk nog erger dan moord. Deze vrouw heeft geen leven meer.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:36 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Nee dus. In nederland betekent levenslang dus echt letterlijk levenslang. Dat is ook meteen de reden waarom rechters deze straf reserveren voor de ernstigste misdrijven als bijv. moord.
Ik heb het niet alleen over verlof, ook over TBSers die gewoon permanent vrijgelaten worden. En ik vind zelfs een enkel onschuldig slachtoffer teveel om het te rechtvaardigen dat we gestoorde criminelen weer vrijlaten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk ook niet wat er moet gebeuren. En hoe graag schreeuwerige media je ook anders wil laten denken, het gebeurt nauwelijks in de praktijk. Laat staan dat twee familieleden van deze kwaliteitsuser met een hakbijl geslagen worden. Sinds 1996 is het één keer gebeurd dat een TBS'er op verlof een moord pleegde, en één keer was er een ontvoering.
Dat TBS'ers op verlof kunnen en gaan is juist de kern van de hele behandeling. En ja, het gebeurt dat er TBS'ers ontsnappen. Dat is niet goed, en wordt veroorzaakt door een fout in de behandeling. Maar dat is iets heel anders dan het loslaten van gestoorde criminelen.
Jij gelooft werkelijk dat ze genezen zijn als ze de kliniek uitlopen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:44 schreef Tchock het volgende:
Dat TBS'ers op verlof kunnen en gaan is juist de kern van de hele behandeling. En ja, het gebeurt dat er TBS'ers ontsnappen. Dat is niet goed, en wordt veroorzaakt door een fout in de behandeling. Maar dat is iets heel anders dan het loslaten van gestoorde criminelen.
En dat is nu juist wat ik er niet aan begrijp. Waarom is dat de kern? Wat is er gebeurd met schuld en boete?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk ook niet wat er moet gebeuren. En hoe graag schreeuwerige media je ook anders wil laten denken, het gebeurt nauwelijks in de praktijk. Laat staan dat twee familieleden van deze kwaliteitsuser met een hakbijl geslagen worden. Sinds 1996 is het één keer gebeurd dat een TBS'er op verlof een moord pleegde, en één keer was er een ontvoering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |