Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP vind je hier
[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 10-05-2012 14:13:12 ]
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Dinsdag voor het eerst sinds 2,5 week niet gelopen, ging opzich best prima. Laatste stukje was wat zwaar, maar misschien in het begin te hard gegaan. Was een week ziek geweest, daarna nog een week half/half. Ik zag een beetje tegen het hardlopen op, maar na afloop voelde ik me heerlijk. Ik was bij Les 13 van evy. Vanwege ziek zijn, toch maar even een stapje terug gedaan naar les 10. Misschien vanaaf les 13 weer doen als het weer meezit.
hier 38 in rust....altijd al een lage hartslag gehad
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
net rondje van 8km gelopen, ging niet helemaal lekker
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Morgen nog warmer? Aangezien ik vrijdag en zaterdag niet kan wilde ik morgen na m'n werk gaan lopen... Maar klinkt alsof dat een plan is om te heroverwegen
Had het nu al heel warm. Zweet als een otter. Les 11 ging wel goed, alleen was m'n podcast te snel klaar, er mistte iets van 4-5 min van de les. Al wandelend dus teruggespoeld naar een eerder stukje en dat dubbel gelopen. Daardoor kwam ik niet helemaal goed uit met het 2 (1) schema, maar goed. Ik heb het volgehouden, ondanks steken in m'n zij na het terugspoelen
Op woensdag 9 mei 2012 10:48 schreef Yuki het volgende: Morgen nog warmer? Aangezien ik vrijdag en zaterdag niet kan wilde ik morgen na m'n werk gaan lopen... Maar klinkt alsof dat een plan is om te heroverwegen
Had het nu al heel warm. Zweet als een otter. Les 11 ging wel goed, alleen was m'n podcast te snel klaar, er mistte iets van 4-5 min van de les. Al wandelend dus teruggespoeld naar een eerder stukje en dat dubbel gelopen. Daardoor kwam ik niet helemaal goed uit met het 2 (1) schema, maar goed. Ik heb het volgehouden, ondanks steken in m'n zij na het terugspoelen
Tja korte broek & shirt. Ik zou morgenavond gaan lopen als ik jou was. Dan is het wel afgekoeld door de regen
Tja korte broek & shirt. Ik zou morgenavond gaan lopen als ik jou was. Dan is het wel afgekoeld door de regen
Maar eens kijken hoe het morgen gaat Vorige keer met die drukkende warmte kreeg ik hoofdpijn die grensde aan migraine, dus hoop dat me dat morgen bespaard blijft.
Maar eens kijken hoe het morgen gaat Vorige keer met die drukkende warmte kreeg ik hoofdpijn die grensde aan migraine, dus hoop dat me dat morgen bespaard blijft.
Tja, ik loop meestal in het bos, dus ik ga wachten tot de onweersbui gepasseerd is. Er zijn wel bepaalde bomen die onweergevoelig zijn. Daar hangt een speciaal plakkaatje op
Ik heb me trouwens ingeschreven voor de 10 km van Ukkel aanstaande zondag. Gelukkig gaat het dan wat minder warm zijn
Ik wil vanavond weer hardlopen (teveel taart gegeten op mijn werk ), maar de weersverwachting is niet al te best. Hopelijk is het rond 17:00 uur en anders rond 20:00 uur droog. Geen zin om een uur in de regen te lopen.
Als het vanavond lukt, dan ben ik wel uit de min met mijn challange .
Scheelt trouwens wel dat ik elke dag nu 40 minuten fiets en 40 minuten loop voor mij werk. Dus mijn dagelijkse beweging krijg ik toch wel.
Beetje regen is niet erg, maar om na 10 minuten al doorweekt te zijn en dan nog 50 minuten te moeten lopen, is niet mijn idee van leuk bezig zijn. Zeker niet als je na die 10 minuten ook met je schoenen aan het soppen bent.
Ik zou ook niet met onweer gaan lopen. Ben er niet speciaal bang voor, maar heb er wel respect voor; loop ook in het bos en er liggen na een flinke onweersbui (of gewone storm) toch altijd de nodige forse takken op het pad enzo... de kans is klein dat 'ie net valt als ik er onder loop, maar niet onmogelijk. Om nog maar te zwijgen over de bliksem. Als het zo'n klein buitje is met een paar slagen, dan zou ik er niet voor gaan schuilen als ik al onderweg was, maar het lijkt wel of de onweersbuien aktiever worden. Kan me van vroeger herinneren dat er wel degelijk bliksem en donder aktiviteit was, maar met lange pauzes tussenin, dan ging ik als kind altijd met m'n vader tellen hoelang er tussen in zat, en vaak moesten we echt even wachten tot er weer een flits was en we weer konden gaan tellen... tegenwoordig zijn die buien die ongeveer op zo'n strobe-light lijken geen grote uitzondering meer, daarbij kan je niet eens tellen omdat 't eigenlijk constant rommelt en je niet eens weet welke klap bij welke flits hoort. In zo'n bui lopen lijkt me niet zo'n pretje!
Op woensdag 9 mei 2012 13:15 schreef slacker_nl het volgende: Ik wilde wat zeggen tegen yur en ac, maar door m'n rijlessen ben ik het heul kwijt. Rijlessen gaan goed btw.
@gcjoel goed bezig! Congrats!
En ik heb morgen een. interval gepland staan. Ben benieuwd!
Op woensdag 9 mei 2012 13:19 schreef slacker_nl het volgende: Met onweer lopen is onverstandig, de meeste buitensporten worden dan ook gestaakt indien er bliksem is.
Zit beetje te twijfelen of ik straks ga hardlopen, het is hier ontzettend benauwd en aan het regenen.. Wil eigenlijk geen dag overslaan, maar vertrouw het weer niet helemaal..
Op woensdag 9 mei 2012 14:00 schreef roos85 het volgende: Zit beetje te twijfelen of ik straks ga hardlopen, het is hier ontzettend benauwd en aan het regenen.. Wil eigenlijk geen dag overslaan, maar vertrouw het weer niet helemaal..
Vanmorgen les 7 van Evy gelopen. Voor het eerst 4 minuutjes achter elkaar en dat ging wel goed. 1 Keer heel even moeten stoppen vanwege steken in de zij. 4,16 kilometer incl. de wandelstukken.
Een volk wat zonder problemen 700km in 2 dagen kan rennen, op blote voeten
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
W.b. rustdagen: er zijn ook mensen die zonder problemen elke dag lopen, hoeven die geen rustdagen te nemen dan? Of moet je dan echt jarenlange loopervaring hebben?
Op woensdag 9 mei 2012 14:56 schreef Viking84 het volgende: W.b. rustdagen: er zijn ook mensen die zonder problemen elke dag lopen, hoeven die geen rustdagen te nemen dan? Of moet je dan echt jarenlange loopervaring hebben?
Je moet volgens mij echt wel ervaring hebben en lekker kunnen lopen al. Zeker niet tijdens de opbouw rustdagen te veel overslaan
Ik loop tegenwoordig wel eens 3 dagen achter elkaar zonder problemen maar elke dag doe ik ook niet hoor.
Nou ja, ik loop al ruim 1,5 jaar. Ik vind eigenlijk dat ik best wel eens 2 keer achter elkaar mag lopen als het mooi weer is .
Dat kan ook wel als het maar niet 2 lange duurlopen zijn. Zeker als je al een tijd bezig bent moet dat geen problemen opleveren. Echte topsporters combineren het vaak met fietsen of rustig joggen
Dat kan ook wel als het maar niet 2 lange duurlopen zijn. Zeker als je al een tijd bezig bent moet dat geen problemen opleveren. Echte topsporters combineren het vaak met fietsen of rustig joggen
Klopt, ik doe dan bijv op zaterdag een lange loop, op zondag een herstelloop en op maandag weer 6 ofzo.
Je merkt het als iets ervaren loper ook meteen of het wel verstandig is om de volgende dag te gaan lopen. Ook tijdens je loop merk je die signalen ook wel op is mijn mening
Ik combineer vaak het lopen met fietsen. Dus maandag 10/15km lopen, dinsdag 30 a 60km uitfietsen, woensdag rust en donderdag weer 10km lopen etc. Daar komt soms nog tennis tussendoor, maar dan skip ik gewoon een fietstocht
En tegen mij zei je dat ik de dag na een herstelloop even rust moest nemen .
Klopt
Mensen weten altijd beter voor anderen hoe t moet he?
Maar ik doe dat niet vaak hoor T komt wel eens voor en denk dat dat na 2 jaar lopen geen probleem moet zijn. Beter is idd nog een dagje rust maar goed, ik negeer mijn eigen advies wel eens
Mensen weten altijd beter voor anderen hoe t moet he?
Maar ik doe dat niet vaak hoor T komt wel eens voor en denk dat dat na 2 jaar lopen geen probleem moet zijn. Beter is idd nog een dagje rust maar goed, ik negeer mijn eigen advies wel eens
Soms wil je ook zo graag he en weet je bijvoorbeeld dat je de komende 3 dagen bijvoorbeeld niet kan lopen
Soms wil je ook zo graag he en weet je bijvoorbeeld dat je de komende 3 dagen bijvoorbeeld niet kan lopen
Ja dat speelt wel mee ja (buiten eigenwijsheid ), Ik probeer het zoveel mogelijk te spreiden, en zwem een keer tussendoor zodat je lichaam ook eens anders belast wordt, maar soms lukt dat niet echt.
Geprobeerd ontspannen door de duinen heen te lopen. Net op het moment dat ik het lekker warm kreeg, ging het heel lichtjes regenen
Na 7,5 km nog 2 keer een echt pittige duin op gesprint om te achterhalen wat mijn max hartslag is, maar volgens mij heb ik die nog niet bereikt... Volgende keer nog eens proberen.
Net terug van een korte ronde (5,5 km), ben blij dat ik niet voor de grote ben gegaan. Ben net binnen en het begint te regenen . Nog steeds niet uit de min met mijn challange, hopelijk heb ik zondag wat tijd voor een grote ronde, zodat ik eindelijk in de plus zit.
Wel mijn snelste 5km ooit gelopen, dus dat is wel tof. Nu lekker douchen want ik zweet kapot nu ik weer stil zit.
Op woensdag 9 mei 2012 17:49 schreef Bisamrat het volgende: Net terug van een korte ronde (5,5 km), ben blij dat ik niet voor de grote ben gegaan. Ben net binnen en het begint te regenen . Nog steeds niet uit de min met mijn challange, hopelijk heb ik zondag wat tijd voor een grote ronde, zodat ik eindelijk in de plus zit.
Wel mijn snelste 5km ooit gelopen, dus dat is wel tof. Nu lekker douchen want ik zweet kapot nu ik weer stil zit.
* zucht * Vandaag een mri laten maken van mijn voet en ja hoor!
er is in ieder geval een kneuzing te zien van het hielbeen en toen ik zei dat ik iets voelde kraken toen het gebeurde kon een breukje niet worden uitgesloten. Heb helaas veel gelopen op het werk en heb nu dan dus ook behoorlijk pijn in mijn onderdaan... Daar gaan weer een paar weken loopplezier
Had me opgegeven voor Waterweg Beweegt op 2 juni ( 5km ) en ik ben benieuwd of dat gaat lukken. De Ladiesrun 10km op 10juni gaan we maar niet doen...kortom, het zit niet mee en zo langzamerhand kijken collega's me meewarig aan als ik weer een blessure heb... ik zeg dan dat het gewoon brute pech is en niet persé door het hardlopen komt maar ik zie ze kijken.
er is in ieder geval een kneuzing te zien van het hielbeen en toen ik zei dat ik iets voelde kraken toen het gebeurde kon een breukje niet worden uitgesloten. Heb helaas veel gelopen op het werk en heb nu dan dus ook behoorlijk pijn in mijn onderdaan... Daar gaan weer een paar weken loopplezier
Had me opgegeven voor Waterweg Beweegt op 2 juni ( 5km ) en ik ben benieuwd of dat gaat lukken. De Ladiesrun 10km op 10juni gaan we maar niet doen...kortom, het zit niet mee en zo langzamerhand kijken collega's me meewarig aan als ik weer een blessure heb... ik zeg dan dat het gewoon brute pech is en niet persé door het hardlopen komt maar ik zie ze kijken.
Thanks! Hoop ik ook... de kneuzing van mijn knie heeft me 3 mnd gekost dus ach... Ik heb me al opgegeven voor de Damloop en had al een half oog op de halve marathon van Amsterdam in oktober. Daar wachten we maar mee denk ik. Ik baal gewoon omdat het verder lekker ging...
@Liesje68 das k*t zeg!! Ga lekker zwemmen, daar blijft je conditie van op pijl en dan blijven je benen ook bezig. Neem aan dat je dat gewoon kan doen (of fietsen).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op woensdag 9 mei 2012 14:56 schreef Viking84 het volgende: W.b. rustdagen: er zijn ook mensen die zonder problemen elke dag lopen, hoeven die geen rustdagen te nemen dan? Of moet je dan echt jarenlange loopervaring hebben?
Dan heb je echt wel een paar jaar loopervaring en is je lichaam al een stuk beter ingesteld op dagelijks hardlopen/bezig zijn. Er zijn van die mensen die en elke dag lopen en elke dag krachttraining doen, dus 14x per week trainen... Topathleten amateurstijl
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op woensdag 9 mei 2012 18:45 schreef slacker_nl het volgende: @Liesje68 das k*t zeg!! Ga lekker zwemmen, daar blijft je conditie van op pijl en dan blijven je benen ook bezig. Neem aan dat je dat gewoon kan doen (of fietsen).
Als ik de beweging van spitsvoet maak is het pijnlijk... dus geen vrije slag en dat is eigenlijk het enige leuke...nah ja... komt vast wel goed maar ik denk dat ik beter gewoon even de tijd kan nemen hoe erg ik ook baal.