abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2012 @ 23:01:00 #1
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111270792

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime(aa-ni-mee) is de Japanse variant (dus Japanse uitspraak op het Engels animation) op onze Westerse tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet. Hetzelfde geldt voor Manga (wat o.a. "onbeheerste of willekeurige kwaststreken" betekend).
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte onderwerpen(hentai, wat eigenlijk pervers betekent in het Japans) of onze (kinderlijke, dus kodomo) series.
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende leeftijd categorie. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jonge jongens (Shonen,leeftijd ~12-20/25 jaar): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series Bleach, Naruto en Fullmetal Alchemist vallen bijvoorbeeld in dit gedeelte.

Gericht op jonge meisjes (Shoujo,leeftijd ~12-20/25 jaar): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn Sailor Moon, Cardcaptor Sakura en Fruits Basket.

Gericht op de volwassen vrouw (Josei,leeftijd ~20/23/25-70/80+ jaar): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series Nana, Paradise Kiss en Honey and Clover zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de volwassen man (Seinen,leeftijd ~20/23/25-70/80+ jaar): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn Elfen Lied, Ghost in the Shell en Black Lagoon.

Gericht op jonge kinderen (Kodomo,leeftijd 0-12 jaar): Hello Kitty, Pokemon en Hamtaro - dit spreekt voor zich.

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn Junjou Romantica en Gravitation.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in hebt (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Het verschil tussen speedsubbers en qualitysubbers wordt steeds kleiner. Vaak hebben de meeste speedsubbers ook kwaliteit die niet onder doet voor die van qualitysubbers. Dit onderscheid is eigenlijk meer iets van vroeger en wordt tegenwoordig niet meer zo gemaakt.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC downloaden. Een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM/DM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.
VLC speelt ook nog eens alles af(ook Blu-Ray Disk/BD)! :D
Let er wel op dat deze speler achterloopt op het CCCP Codec Pack en niet speciaal is ontwikkeld met anime in het achterhoofd.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Lente 2012

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall
2012 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #24
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Het grote anime/manga Meet topic 25-02-11
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

Animees
Nederlandstalig blog met reviews over lopende animeseries en (soms) meer!

Anime News Network (ANN)
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

Animeinfo.com
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

Anidb.net
De anime-database.

Anime Planet
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

Anime Recommendations
Een wiki vol met aanraders. Er zit altijd wel wat tussen!

My Anime List (MAL)
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake.
Bakakame
Qunix
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap
Samael
De_Ilias
RedBoyke
Blue_Panther_Ninja
AnimeFan
gniffie
Easymodo
DrNick
cablegunmaster
Charlea

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Veel mensen plaatsen lukraak afbeeldingen en illustraties in dit topic om hun powerlevel te tonen. Aangezien dit de laatste tijd nogal wat problemen oplevert hier een kleine guide, waarvan de basis is ontsprongen aan het intellect van outcast_within.

1. Plak niet zomaar lukraak de directe URL van de afbeelding. Dit heet hotlinking en kost bandbreedte aan de kant van de host. Sommige sites als Random Curiosity worden veel gehotlinked en hebben besloten om dit tegen te gaan. Het gevolg voor jouw afbeelding is dat wij slechts een placeholder te zien krijgen met de boodschap dat hotlinken niet toegestaan is.
2. Om ons wel jouw gevatheid te tonen is het beter om de afbeelding te rehosten. Dat wil zoveel zeggen als upload jouw afbeelding naar een andere site of database en link vanaf die locatie. Kost de originele host van de afbeelding minder bandbreedte en garandeert dat wij jouw afbeelding kunnen zien. Er bestaan een aantal van dergelijke sites, zoals Imgur of Photobucket. Als je een eigen site hebt kan je natuurlijk ook vanaf die locatie rehosten.

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!

[ Bericht 4% gewijzigd door .Cake. op 08-05-2012 00:07:54 ]
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_111270806
quote:
3s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:53 schreef outcast_within het volgende:
Gooit meteen dat stukje van de plaatjes rehosten al dan niet in aangepaste vorm in de OP.
Ik heb liever geen plaatjes. Dan kan ik op mijn werk ook deze topic beetje volgen en niet onverwacht een ecchi plaatje tegenkom.
pi_111270839
[/quote]
De eerste ep vond ik een leuke introductie.
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:00 schreef Charlea het volgende:

[..]

Staan die er niet al? Zo'n pakket ofzo speciaal voor anime.

Anders, google; k-lite codecs.
K-Lite is veel te log en groot. Hij nestelt zich ook veel te veel in je systeem.

CCCP is de beste codec-pack voor mensen die geen zin hebben om alles apart te installeren. Die is volgens mij ook maar 7,9 MB.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:02:37 #4
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111270872
teveel team america gekeken? :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 7 mei 2012 @ 23:03:57 #5
354073 Charlea
te hipster voor die stringz.
pi_111270926
quote:
3s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:01 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik heb liever geen plaatjes. Dan kan ik op mijn werk ook deze topic beetje volgen en niet onverwacht een ecchi plaatje tegenkom.
Geen plaatjes? Maar..maar... kan er niet een regel zijn dat elk nsfw plaatje in een spoiler moet? Of zoiezo elk groot plaatje ?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:04:16 #6
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111270940
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:02 schreef Frag_adder het volgende:
teveel team america gekeken? :P
We hadden het zo gezellig over FOX nieuws, dat ik het niet kon laten. :P
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  maandag 7 mei 2012 @ 23:04:34 #7
354073 Charlea
pi_111270954
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:02 schreef robin007bond het volgende:

[..]

K-Lite is veel te log en groot. Hij nestelt zich ook veel te veel in je systeem.

CCCP is de beste codec-pack voor mensen die geen zin hebben om alles apart te installeren. Die is volgens mij ook maar 7,9 MB.
[/quote]
Ik ben lui, het is het enige wat ik ken, en tot nu toe werkte het en had ik er geen problemen mee ): maar ok bedankt voor de tip.
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:04:45 #8
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_111270965
quote:

[..]

Daarom spoilers!
:')
  maandag 7 mei 2012 @ 23:04:48 #9
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111270969
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:03 schreef Charlea het volgende:

[..]

Geen plaatjes? Maar..maar... kan er niet een regel zijn dat elk nsfw plaatje in een spoiler moet? Of zoiezo elk groot plaatje ?
Is zo'n regel er al niet? Iig, meestal zet ik wel NSFW spoilertag voor als ik het nodig acht.
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 7 mei 2012 @ 23:05:19 #10
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_111270994
quote:
De meeste eerste eps zijn goed te doen, daarom kijk ik over het algemeen ook de tweede voordat ik beslis om iets dergelijks door te gaan kijken en als die mij niet overtuigt kijk ik wel weer eens als er wat meer van te zien valt.
pi_111271005
quote:

[..]

Motion denied. Plaatjes is 15% van de lol.
pi_111271017
quote:

[..]

k-lite nestelt zich niet dieper in je systeem als welk codec pack dan ook...
het lever wel veel meer mee ten opzichte van CCCP en speelt (naar mijn ervaring) dan ook meer af.. (en is niet noemenswaardig zwaarder voor je systeem)
pi_111271032
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:03 schreef Charlea het volgende:

[..]

NSFW... Eigenlijk alle ecchi (of zelfs bijna ecchi) moet dan in een spoiler.
pi_111271064
Moet ik nu gaan aankaarten dat er twee dingen in de op moeten worden aangepast?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:06:54 #15
246140 Klipnap
Petrowh <3
  maandag 7 mei 2012 @ 23:07:33 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_111271103
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:06 schreef outcast_within het volgende:
mijn nick en jouw nick ?
pi_111271107
quote:

[..]

op je werk hoor je te werken :6
  maandag 7 mei 2012 @ 23:08:04 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111271132
Geen censuur op de plaatjes AUB.
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:08:13 #19
pi_111271146
Ik heb gewoon CCCP en kijk met media player classic, beste mediaplayer ooit :P
  maandag 7 mei 2012 @ 23:08:22 #20
354073 Charlea
pi_111271150
quote:
Hmja blijkbaar.

Btw wat is er ook al weer erg aan hotlinking? (als er op de site staat, share this image via this link..; is het toch niet zo erg o: )
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:08:31 #21
pi_111271160
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef Yi-Long het volgende:
Geen censuur op de plaatjes AUB.
NSFW gewoon onder spoilers
pi_111271171
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:07 schreef mschol het volgende:

[..]

op je werk hoor je te werken :6
En jij doet ook helemaal niets anders dan werken / studeren?

Een keertje rondje FOK!topics wat max 5 minuten duurt net voor of net na de lunch mag heus wel...
  maandag 7 mei 2012 @ 23:09:00 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111271182
Hmmm.... een meningsverschil vormt zich over de verschillende codec-packs, dus ik wacht even de uitslag af... :P
pi_111271201
Ah man wat me net gebeurt is. Struikel ik zomaar. Ik ben toch ook zo'n kluns
pi_111271234
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb gewoon CCCP en kijk met media player classic, beste mediaplayer ooit :P
dat laatste ben ik volledig met je eens.

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef Charlea het volgende:

[..]

Hmja blijkbaar.

Btw wat is er ook al weer erg aan hotlinking? (als er op de site staat, share this image via this link..; is het toch niet zo erg o: )
vaak genoeg vind je via google een plaatje die jij wel kan zien, maar andere niet door het hotlinken..
  maandag 7 mei 2012 @ 23:10:10 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111271245
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

NSFW gewoon onder spoilers
Gewoon niet in dit topic komen als je op je werk zit, of accepteren dat er soms getekende jonge meisjes met cup D langskomen...
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:10:24 #27
pi_111271259
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:09 schreef outcast_within het volgende:
[ afbeelding ]
Struikelen en tiet vastpakken is toch wel de grootste animé cliché ooit :D
pi_111271292
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

+ pantsu...

En dat is dus een mooi voorbeeld :')
pi_111271308
En dat is dus iets wat ik echt niet in spoilertags ga plaatsen.
pi_111271319
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

mooi handvat toch :')
  maandag 7 mei 2012 @ 23:11:59 #31
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111271336
quote:
[ afbeelding ]

Kan iedereen gebeuren he.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:12:03 #32
354073 Charlea
pi_111271342
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:09 schreef mschol het volgende:

[..]

dat laatste ben ik volledig met je eens.

[..]

vaak genoeg vind je via google een plaatje die jij wel kan zien, maar andere niet door het hotlinken..
AHA. Dus als je het niet via google vindt maar op een imgboard foz
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:11 schreef outcast_within het volgende:
En dat is dus iets wat ik echt niet in spoilertags ga plaatsen.
Want?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:13:21 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111271396
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:12 schreef Charlea het volgende:

[..]

AHA. Dus als je het niet via google vindt maar op een imgboard foz

[..]

Want?
Omdat we anders op iedere pagina 15-30x eerst op spoiler-tags moeten klikken om een simpel plaatje te zien, wat nog vervelender wordt in quotes waarbij we niet meteen zien op welk plaatje gereageerd wordt...
  maandag 7 mei 2012 @ 23:13:44 #34
354073 Charlea
pi_111271414
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:11 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kan iedereen gebeuren he.

Ik ging zo dood. "oh m'n topje is te klein, ik laat m'n tieten bouncen om dit te bevestigen <3"
pi_111271438
Dat en mensen moeten niet zo moeilijk doen over een paar getekende tieten. Als ik daarmee op een paar grijze burgerkutjes trap dan prima.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:14:23 #36
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_111271443

Daarom is de Suikoden serie leuk, niet omdat je 6-8 skins hebt die het verhaal uit moeten maken, maar omdat je 100+ skins hebt die op een of ander moment in het verhaal meedoen.
pi_111271490
quote:
[ afbeelding ]
_O-
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:15:44 #38
pi_111271501
Tijd om toe te geven jongens, fappen jullie op hentai?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:16:00 #39
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111271513
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:05 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Motion denied. Plaatjes is 15% van de lol.
Eensch. Al denk ik wel dat de meeste van ons onderhand snappen dat hotlinken vaak niet werkt. (iig niet bij random curiosity en animeblogger)
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 7 mei 2012 @ 23:16:31 #40
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_111271537
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Alleen als het realistisch oogt.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:17:24 #41
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111271577
quote:
6s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Alleen als het realistisch oogt.
*zucht* Je mag ook gewoon nee zeggen hoor.
pi_111271585
quote:
TS begint :+
pi_111271634
quote:
Af en toe. Het moet niet te extreem zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2012 23:18:49 ]
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:19:42 #44
pi_111271690
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:17 schreef mschol het volgende:

[..]

TS begint :+
Ik ben wel eens op fakku.net te vinden :')
pi_111271691
  maandag 7 mei 2012 @ 23:19:52 #46
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_111271703
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:17 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

*zucht* Je mag ook gewoon nee zeggen hoor.
maar dat haalt de lol er vanaf, nu kan vraagsteller me uitdagen met realistisch ogende hentai.
pi_111271704
Bij hotlinken 'steel' je ook de bandbreedte van de uploader. Vaak hebben hostingbedrijven een limiet aan bandbreedte. Als hun plaatjes worden bekeken door andere mensen zonder hun site te bezoeken, dan kost ze dat dus bandbreedte en doorgaans missen ze ook de advertentiekosten omdat je de site niet bezoekt.
pi_111271711
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik ben wel eens op fakku.net te vinden :')
Fakku :')!!!

e-hentai/exhentai.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:20:05 #49
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111271713
YOE ES EE! YOE ES EE! YOE ES EE! YOE ES EE!
dat riepen de dronken idioten toen osama obama klinkt als osama hihi bin-laden dood bekend gemaakt werd
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:20:29 #50
pi_111271732
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Fakku :')!!!

e-hentai/exhentai.
g-e hentai bedoel je :?
Wat is er mis met fakku dan :')
pi_111271789
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

g-e hentai bedoel je :?
Wat is er mis met fakku dan :')
Fakku staan in totaal minder doujins op.
pi_111271808
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:19 schreef robin007bond het volgende:
Bij hotlinken 'steel' je ook de bandbreedte van de uploader. Vaak hebben hostingbedrijven een limiet aan bandbreedte. Als hun plaatjes worden bekeken door andere mensen zonder hun site te bezoeken, dan kost ze dat dus bandbreedte en doorgaans missen ze ook de advertentiekosten omdat je de site niet bezoekt.
om eerlijk te zijn is dat 1 van de dingen die mij niet kan boeien...
dat te voorkomen zijn tal van manieren voor
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:22:52 #53
pi_111271836
Help me eens.. wat was die engelse site waar je zo goedkoop boeken/manga kon kopen?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:22:58 #54
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111271840
Fuck die aggregatoren man haal je troep gewoon bij de scanlotors en fansubbers en erken hun verdomde bestaan en hun verdomde bijdrage.
pi_111271866
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Help me eens.. wat was die engelse site waar je zo goedkoop boeken/manga kon kopen?
http://www.bookdepository.com/
pi_111271910
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:22 schreef Repelsteeltju het volgende:
Fuck die aggregatoren man haal je troep gewoon bij de scanlotors en fansubbers en erken hun verdomde bestaan en hun verdomde bijdrage.
Maar e-hentai wordt door veel scanlators als distributiebron gebruikt.
pi_111271928
300 foto's alsnog uploaden...op Facebook. :*

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Archonia? :P

quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik ben een e-(ex)hentai member!Al 2 jaar! :9

[ Bericht 14% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 07-05-2012 23:30:11 ]
  maandag 7 mei 2012 @ 23:25:13 #58
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111271942
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:19 schreef robin007bond het volgende:
Oh fuck dat heeft er misschien aan bijgedragen dat de karrebestuurder uit de lucht ging. Ik voel me nu een beetje schuldig. Ha als of! Hij heeft nu toch hiaat-itis. :P
  maandag 7 mei 2012 @ 23:25:54 #59
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111271967
quote:
Dude, geef me even de tijd.

Enfin, het staat er in. Als er nog iets aangepast moet worden, dan hoor ik het wel.
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 7 mei 2012 @ 23:27:35 #60
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111272046
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een keer op die site geweest denk ik. Zag er krakkemikkig uit en misschien kreeg ik een popup of twee en ik kreeg een onderbuik gevoel dat dit wel eens een van die sites zou kunnen zijn waar je zo'n internet soa virus oploopt.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:28:17 #61
246140 Klipnap
Petrowh <3
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:28:57 #62
pi_111272090
quote:
Mooi, dit scheelt me bij deze al 6 euro :P
pi_111272149
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:28 schreef Klipnap het volgende:
En ik heb een nieuwe muismat!
[ afbeelding ]
waarom koop je als vrouw klein meisie zo'n muismat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit spoiler veranderd naar iets leuks :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2012 23:33:53 ]
  maandag 7 mei 2012 @ 23:30:44 #64
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111272157
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:25 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Dude, geef me even de tijd.

Enfin, het staat er in. Als er nog iets aangepast moet worden, dan hoor ik het wel.
Ja dit
quote:
3. Gebruik spoilertags wanneer nodig, zowel voor daadwerkelijke spoilers als NSFW-afbeeldingen.
  maandag 7 mei 2012 @ 23:31:37 #65
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111272199
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:28 schreef Klipnap het volgende:
En ik heb een nieuwe muismat!
[ afbeelding ]
jij bent danny choo?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:32:34 #66
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111272229
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:30 schreef redboyke het volgende:

[..]

waarom koop je als vrouw klein meisie zo'n muismat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik nog steeds een muismat hoor. Maar deze is gelukkig niet van mij :P
  maandag 7 mei 2012 @ 23:34:44 #67
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
  maandag 7 mei 2012 @ 23:34:50 #68
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111272335
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:34 schreef Klipnap het volgende:
Waar staat NFSW eigenlijk voor?
not suited for work
pi_111272347
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:35 schreef redboyke het volgende:

[..]

not suited for work
Not Safe for Work
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:36:31 #71
pi_111272371
Ik dacht: Not suitable for work :P
pi_111272373
quote:
Moet je toch weten!!!
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:35 schreef redboyke het volgende:

[..]

not safe for work
Inderdaad :P
pi_111272431
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Not_safe_for_work
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:39:31 #74
pi_111272500

Net besteld O+
  maandag 7 mei 2012 @ 23:41:29 #75
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_111272572
quote:
Bijstandstrekker. :P
  maandag 7 mei 2012 @ 23:45:20 #76
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111272736
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Bijstandstrekker. :P
Niet fokken met kinderbijstand. :P

quote:
Nothing (you) fucking smooth werewolf! of dat zou het betekenen als ik ik het voor het zeggen zou hebben
pi_111272958
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Niet fokken met kinderbijstand. :P

[..]

Nothing (you) fucking smooth werewolf! of dat zou het betekenen als ik ik het voor het zeggen zou hebben
Ik heb geen bijstand gelukkig!! :P

200 foto's van de ~300 uploaden is echt fucked up!! _O-
  maandag 7 mei 2012 @ 23:52:15 #78
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111273025
Laat Robin er niets van horen, zien of ruiken maar er is niets mis met gratis geld waar je volgens de huidige wetgeving recht op hebt.
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 23:54:13 #79
pi_111273111
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
Laat Robin er niets van horen, zien of ruiken maar er is niets mis met gratis geld waar je volgens de huidige wetgeving recht op hebt.
Hoe komt het dat je een uitkering hebt dan :*
pi_111273145
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:50 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb geen bijstand gelukkig!! :P

200 foto's van de ~300 uploaden is echt fucked up!! _O-
gewoon automatiseren :Y
of gewoon dropbox.. ^O^
pi_111273267
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
Maakt niet uit hoor. Een vriend van me heeft Wajong. Moet hij zelf weten. Hij weet mijn mening daarover :P
pi_111273358
blegh.. alweer 0:00... maar even hond uitlaten en htpc aanslingeren..
pi_111273377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef mschol het volgende:
alweer 0:00...
*O*
pi_111273512
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Met bijna elke vorm van autisme kun je Wajong krijgen. Ik vind het een verspilling van collectieve middelen. Vooral als je beseft dat veel prima zouden kunnen werken, maar dat is niet aan mij om voor anderen te beslissen.

Ik vind het ook niet zo wonderbaarlijk. Iets van 56% van de overheidsuitgaven gaat naar sociale zekerheid. Nu vind ik het al een vreselijk idee dat ik meer geld kost, dan oplever.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 00:06:02 #85
pi_111273628
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Met bijna elke vorm van autisme kun je Wajong krijgen. Ik vind het een verspilling van collectieve middelen. Vooral als je beseft dat veel prima zouden kunnen werken, maar dat is niet aan mij om voor anderen te beslissen.

Ik vind het ook niet zo wonderbaarlijk. Iets van 56% van de overheidsuitgaven gaat naar sociale zekerheid. Nu vind ik het al een vreselijk idee dat ik meer geld kost, dan oplever.
Krijg je zo snel Wajong :? Ik vind het sowieso wel raar, een jongen die ik ken met een (wel erge) vorm van PDD NOS kreeg ook een uitkering een tijdje, maar is daarna gaan studeren en dat loopt voorspoedig, je moet mensen ook weer niet gaan aansporen om niet te studeren/werken...
pi_111273677
waar zijn de ouders in dit plaatje? ;(
iets met kinderen een trap onder hun luie reet verkopen enzo...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:07:27 #87
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111273687
quote:
12s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:30 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ja dit

[..]

Zal het zo even aanpassen.

En omdat het ondergesneeuwd is en ik net de laatste aflevering heb gekeken, kan iemand mij helpen met identificeren waar ik deze artiest nog meer van ken? OP/ED van een serie bedoel ik dan.
ANIMEES.
- Scamp
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 00:08:37 #88
pi_111273738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:07 schreef mschol het volgende:
Naja als je echt niet in staat bent om te werken, maar bij de meeste vormen van autisme kan je juist aan de slag bij bepaald werk
pi_111273750
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:07 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Zal het zo even aanpassen.

En omdat het ondergesneeuwd is en ik net de laatste aflevering heb gekeken, kan iemand mij helpen met identificeren waar ik deze artiest nog meer van ken? OP/ED van een serie bedoel ik dan.
http://myanimelist.net/people/15607/Konomi_Suzuki
helpt dat...
pi_111273801
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Naja als je echt niet in staat bent om te werken, maar bij de meeste vormen van autisme kan je juist aan de slag bij bepaald werk
ik ben zelf gediagnostiseerd met een vorm van autisme.. je kan je daarbij neerleggen .. maar je kan je ook anders gaan opstellen..
dat jij er als jongere last van hebt betekent niet dat jij er als jong volwassene ook nog (even erg) last van hebt..
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:12:03 #91
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111273870
quote:
Niet echt. Bovendien is de ED van Aki Okui en die jij postte van de OP, dus doe maar niet alsof ik lui ben. Maar geen van de titels in die MAL zijn titels die ik heb gezien. Geldt trouwens ook voor die andere.

Maar ik zweer je dat ik die stem ken!
ANIMEES.
- Scamp
pi_111273875
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:07 schreef mschol het volgende:
Ik heb mezelf beloofd nooit een uitkering te nemen. Desnoods vraag ik mijn ouders om hulp.

Misschien denk ik er ook te macro-economisch over en moet ik de menselijke emoties meer in achting nemen. Ach ja, ik ben erg individualistisch in mijn kijk op het leven. Ik vind dat mijn falen, andermans succes niet zou mogen belemmeren.
pi_111273915
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:00 schreef mschol het volgende:
blegh.. alweer 0:00... maar even hond uitlaten en htpc aanslingeren..
Huisdieren ;(

Met uitzondering van katten.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:14:47 #94
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111273967
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik heb mezelf beloofd nooit een uitkering te nemen. Desnoods vraag ik mijn ouders om hulp.

Misschien denk ik er ook te macro-economisch over en moet ik de menselijke emoties meer in achting nemen. Ach ja, ik ben erg individualistisch in mijn kijk op het leven. Ik vind dat mijn falen, andermans succes niet zou mogen belemmeren.
Sommige mensen hebben geen keus. Ik heb ook voorgenomen geen uitkering te nemen maar ik denk dat ik er binnenkort toch één moet aanvragen. De crisis is een bitch.
ANIMEES.
- Scamp
pi_111273994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:12 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Niet echt. Bovendien is de ED van Aki Okui en die jij postte van de OP, dus doe maar niet alsof ik lui ben. Maar geen van de titels in die MAL zijn titels die ik heb gezien. Geldt trouwens ook voor die andere.

Maar ik zweer je dat ik die stem ken!
hoho, zij heeft ook de eerste ED ingezongen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

ik heb een tijd gehad dat ik een bijstandsuitkering mocht aanvragen..
ik heb dit toendertijd niet gedaan gewoon puur omdat ik dat niet wilde...
pi_111274071
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Huisdieren ;(

Met uitzondering van katten.
opzich niks mis met huisdieren, maar hond zou ik zelf ook niet snel nemen..

helaas is het zo dat mijn moeder een andere hond wilde en zij zou wel met hem gaan lopen.. tja.. toen wist ik al hoe laat het was :') (vervolgens is ze ook nog eens onderuit getrokken door hem en een enkel gebroken, dus het ziet er naar uit dat ik de komende jaren hem zal uitlaten :'))
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 00:19:15 #97
pi_111274122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben geen keus. Ik heb ook voorgenomen geen uitkering te nemen maar ik denk dat ik er binnenkort toch één moet aanvragen. De crisis is een bitch.
dan nog is er toch altijd werk, desnoods bij Mcdonalds of een callcenter
pi_111274136
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

zelfs daar nemen ze niet iedereen aan :P
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 00:20:52 #99
pi_111274170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:19 schreef mschol het volgende:

[..]

zelfs daar nemen ze niet iedereen aan :P
Bij het onderzoeksbureau waar ik nu werk nemen ze elke mongool aan _O-
pi_111274312
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor. Een vriend van me heeft Wajong. Moet hij zelf weten. Hij weet mijn mening daarover :P
Ik heb Wajong,
SPOILER
pi_111274349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:14 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik neem het mensen ook niet kwalijk, vooral als ze zich rot gaan solliciteren en nauwelijks en baan kunnen vinden. Het is alleen mijn persoonlijke kijk op het leven.

Ik weet ook dat niet alles in het leven te voorspellen is. Was dat maar zo. Heb je trouwens al gedacht om je te laten omscholen?
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 00:26:32 #102
pi_111274368
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:25 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb Wajong,
SPOILER
Wat doe je dan de hele week?
pi_111274455
quote:

[..]

Dat klopt niet helemaal. Sowieso heeft iedere arbeidsmarkt altijd een beetje last van frictiewerkloosheid. 100% employement is gewoon haast niet mogelijk :P

Ook zit de arbeidsmarkt een beetje vast. Doordat het voor werkgevers duur en lastig is om mensen te ontslaan, durven ze vaak ook minder snel mensen aan te nemen.
pi_111274618
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal. Sowieso heeft iedere arbeidsmarkt altijd een beetje last van frictiewerkloosheid. 100% employement is gewoon haast niet mogelijk :P

Ook zit de arbeidsmarkt een beetje vast. Doordat het voor werkgevers duur en lastig is om mensen te ontslaan, durven ze vaak ook minder snel mensen aan te nemen.
dat laatste klopt niet helemaal: ze nemen alleen mensen aan met een tijdelijk (1 of 2 jaars) contract...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:41:53 #105
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111274877
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Omdat ik niet aan de criteria voldoe om in aanmerking te komen voor een uitkering.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Op papier wel. Volgens mij zijn de DDR en de USSR daar voorbeelden van.
pi_111274914
zo, ik ga kappen voor vandaag.. en Digimon aanslingeren.. ik wil em eindelijk wel eens helemaal zien :+ (dus: film, S1,S2 , en nog een zooi films)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:43:18 #107
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111274927
quote:

[..]

Nee, want dan krijg ik te horen dat ik godverdomme te hoog geschoold ben. "Overgekwalificeerd".

En dan denk ik dus "Jezus jongens, ik kom toch zelf aanbieden dat ik hier wil werken..."

Dat dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:15 schreef mschol het volgende:

[..]

hoho, zij heeft ook de eerste ED ingezongen!
Goed lezen, de eerste ED is de OP.
http://myanimelist.net/anime/12445/Tasogare_Otome_x_Amnesia
ANIMEES.
- Scamp
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 00:44:37 #108
pi_111274966
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:43 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Nee, want dan krijg ik te horen dat ik godverdomme te hoog geschoold ben. "Overgekwalificeerd".

En dan denk ik dus "Jezus jongens, ik kom toch zelf aanbieden dat ik hier wil werken..."

Dat dus.

Wat is dat nou weer voor onzin :'). Als jij burgers wil flippen met een master quantumfysica waarom zou dat niet mogen :')
pi_111274974
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:34 schreef mschol het volgende:

[..]

dat laatste klopt niet helemaal: ze nemen alleen mensen aan met een tijdelijk (1 of 2 jaars) contract...
Dat is daar ook een gevolg van, maar dat speelt vooral bij grotere bedrijven. Vooral ZZP'ers zijn huiverig bij het aannemen van werknemers. Voor een ZZP'er is dat een veel grotere stap.

Overigens is het boek 'Uitblinkers' een aanrader:

http://www.bol.com/nl/p/uitblinkers/1001004006850609/
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:45:36 #110
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111274995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin :'). Als jij burgers wil flippen met een master quantumfysica waarom zou dat niet mogen :')
Hij is geen 15 meer dus z'n minimumloon is hoger. :')
pi_111275018
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Toch zie je dat vaak wel. Werkgevers zijn dan vaak bang dat je te veel gaat eisen door je opleiding.
pi_111275055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:45 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hij is geen 15 meer dus z'n minimumloon is hoger. :')
Precies. Het minimumloon houdt ook mensen werkloos, maar goed, we gaan echt veel te veel off-topic. :P

Dit seizoen is erg goed te doen. Vorig seizoen was veel minder leuk. :)
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 00:47:56 #113
pi_111275070
Slapen :W
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:50:02 #114
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111275132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Slapen :W
Het is crisis en jij wilt slapen! Stop weg die kinderachtige tekenfilms en dat hoofdkussen. Werken junge (doe je zo de newkids na op het internet ik weet het niet het interesseert me niet)! 36 uur per dag!
'truste :z
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:51:15 #115
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111275158
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:47 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Precies. Het minimumloon houdt ook mensen werkloos, maar goed, we gaan echt veel te veel off-topic. :P

Dit seizoen is erg goed te doen. Vorig seizoen was veel minder leuk. :)
Plus ze zijn bang dat ik wegloop omdat ik het te saai vindt. Of inderdaad dat ik de boel ga lopen verbeteren met m'n WO. Of meer ga eisen.

Ik ben laatst zelfs afgewezen op een sollicitatie omdat ik volgens hen té fanatiek was (daar kwam het iig op neer)... Verkoop je jezelf eens een keertje enthousiast... :')

Maar inderdaad, let's go ontopic.
Dit seizoen is inderdaad leuker dan ik had verwacht van te voren. Komt ook omdat Sankarea en Tasogare Otome x Amnesia mij veel beter vallen dan ik had verwacht!
ANIMEES.
- Scamp
pi_111275409
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat doe je dan de hele week?
Niks,
SPOILER
:P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:36:56 #117
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111278097
Shana op de voorpagina van NRC-next! En en twee-paginagroot artikel over anime in Nederland!

* Zet waterkoker aan.* c_/
pi_111278134
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Shana op de voorpagina van NRC next! En en twee-paginagroot artikel over anime (wss vooral cosplay in Nederland)!
Oeh. Hopelijk staat het ook in NRC Handelsblad.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:46:48 #119
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111278245
Als dat niet zo is of als iemand anders interesse heeft kan ik de digitale versie wel even downloaden van de site van het NRC en op zijn minst de tekst delen of als er geen kopieerbeveiliging op zit kan ik het misschien door een site als mediafire laten hosten ofzo.
pi_111278390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Als dat niet zo is of als iemand anders interesse heeft kan ik de digitale versie wel even downloaden van de site van het NRC en op zijn minst de tekst delen of als er geen kopieerbeveiliging op zit kan ik het misschien door een site als mediafire laten hosten ofzo.
Zeker vooroordeel. :+

* Blue_Panther_Ninja heeft niet eens geslapen,al 14 uur wakker

[ Bericht 3% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 08-05-2012 09:04:46 ]
pi_111279063
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mooi. Ben benieuwd,.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:09:21 #122
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111279958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:55 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Zeker vooroordeel. :+

* Blue_Panther_Ninja heeft niet eens geslapen,al 14 uur wakker
Je hebt gemist hoe ik nrc.next schreef en niet de Telegraaf? Men is geïnteresseerd in ons Japofielen als serieuze doelgroep.
pi_111280012
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:09 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Je hebt gemist hoe ik nrc.next schreef en niet de Telegraaf? Men is geïnteresseerd in ons Japofielen als serieuze doelgroep.
Een Telegraaf-artikel zou alleen gaan over de schadelijke neveneffecten van het kijken van anime. Zelfs de Metro heeft ooit een leuk stuk over anime gehad.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:15:03 #124
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111280096
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 08:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Shana op de voorpagina van NRC-next! En en twee-paginagroot artikel over anime in Nederland!

* Zet waterkoker aan.* c_/
Ik moet wat vaker de krant lezen!
Vanmiddag ga ik hem lezen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:39:00 #125
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111280752

Doe ik al die moeite om het te downloaden en te her-uploaden en dan heeft het twitter-account van tsunacon al gewoon foto's gemaakt van het artikel en gedeeld. Ach... het .pdf-je is van hogere kwaliteit en ik heb het van wat commentaar voorzien.
http://depositfiles.com/files/l4u6ei8aa
pi_111280842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
Doe ik al die moeite om het te downloaden en te her-uploaden en dan heeft het twitter-account van tsunacon al gewoon foto's gemaakt van het artikel en gedeeld. Ach... het .pdf-je is van hogere kwaliteit en ik heb het van wat commentaar voorzien.
NRC Handelsblad is overigens superieur aan NRC Next.

Maar bedankt voor de upload :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 10:41:50 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:48:17 #127
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111281048
Staat het artikel in ook het moederblad? Ik geef je gelijk, overigens zonder in het handelsblad meer dan een paar artikels gelezen te hebben, voor school. Ik zie next dan ook meer als vermaak dan als een nieuwsbron. Voor serieuze berichtgeving lees ik eerder het Financieel Dagblad.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:51:32 #128
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111281152
Nice, straks even lezen.

Ik las ooit het AD, maar dat was vooral omdat wij die nog op ons adres toegestuurd kregen in naam van de vorige bewoner :)
ANIMEES.
- Scamp
pi_111281232
quote:
[ afbeelding ]
geinig, straks eff lezen :)
en krant, tja we hebben een weekend abbonement op AD die ik af en toe lees, en als ik met de trein wegga dan lees ik de spits en metro, maar inprinciepe heb ik altijd nu.nl bij me :s)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:54:34 #130
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111281233
Haha. Ik heb me trouwens vergist in een van mijn aantekeningen die ook in het .pdf-je staat over de zin 'Manga is de Japanse variant op strips.' de de formulering erg lijkt op iets dat in onze OP stond, het staat er nog steeds en is dit:
quote:
Anime is de Japanse variant op onze Westerse tekenfilm
ik heb de haakjes hier weggehaald en vroeger stond 'onze' tussen aanhalingstekens, dat was iets minder fout.
pi_111281431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
Staat het artikel in ook het moederblad? Ik geef je gelijk, overigens zonder in het handelsblad meer dan een paar artikels gelezen te hebben, voor school. Ik zie next dan ook meer als vermaak dan als een nieuwsbron. Voor serieuze berichtgeving lees ik eerder het Financieel Dagblad.
Weet ik niet. Het moederblad wordt altijd later in de middag bezorgt.

Ik vind Financieel Dagblad ook leuk. Alleen doet dat gelige gerecyclede papier meer kwaad dan goed. Trouw is ook wel oké. Leuk dat ze een filosofie en religie katern hebben.

De economische sectie van NRC Handelsblad is de laatste tijd wat minder uitgebreid. Vooral door de komst van het tabloid formaat. Leest overigens wel een stuk beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 11:01:03 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:12:32 #132
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111281851
Geinig stukje, maar ik ben het wel eens met een paar van jouw commentaren. Die gast geeft wel een beetje een té vertekend beeld in een poging de lezer er van te overtuigen dat anime niet over hele rare seks en tonnen geweld gaat. En zijn beschrijving van Ghost in the Shell vond ik nogal tenenkrommend.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:17:49 #133
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111282027
Oh ik ben vergeten te vermelden dat 'mangastrip' een pleonasme is al is het niet zo storend omdat begrijpelijker voor leken en na de eerste keer niet meer gebruikt animetekenfilm(s) klinkt trouwens ook niet verkeerd. Oh, we hadden het over kranten, hè?

Het gedeelte dat waarschijnlijk gebaseerd is op wat de Leidse Hoogleraar gezegd heeft (over Drops of God) was dan weer wel redelijk goed. Niels Viveen heeft niet veel van GitS gesnapt of hemelt het op, zoals de telegraaf het waarschijnlijk af zou kraken: ze vangt naakt boeven xdxdxdxd...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:28:06 #134
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111282420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
Oh ik ben vergeten te vermelden dat 'mangastrip' een pleonasme is al is het niet zo storend omdat begrijpelijker voor leken en na de eerste keer niet meer gebruikt animetekenfilm(s) klinkt trouwens ook niet verkeerd. Oh, we hadden het over kranten, hè?

Het gedeelte dat waarschijnlijk gebaseerd is op wat de Leidse Hoogleraar gezegd heeft (over Drops of God) was dan weer wel redelijk goed. Niels Viveen heeft niet veel van GitS gesnapt of hemelt het op, zoals de telegraaf het waarschijnlijk af zou kraken: ze vangt naakt boeven xdxdxdxd...
Vindt je het heel nodig om dat te vermelden dan? Het is weliswaar zo maar als hij het daarna niet meer gebruikt is het prima, helpt de lezertjes om het te begrijpen.

Op zich heb ik wel een aantal nieuwe dingen meegekregen uit het artikel, zoals hoe manga ontstaan is en zich een beetje verspreid heeft. Hoewel dat onderzoek van dat meisje mij dan weer een beetje :') lijkt, maar daar kan ik, ongeïnformeerd als ik ben, weinig constructiefs over zeggen.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:35:00 #135
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:37:17 #136
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111282798
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:35 schreef Klipnap het volgende:
Plaatje en pdf doen het niet op mobiel :'(
Als je wilt kan ik alle tekst voor je naar dit topic kopiëren. Iets anders kan ik er niet aan doen denk ik...
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:37:33 #137
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:42:20 #138
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111283007
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:37 schreef Klipnap het volgende:
Ah, de twitpic wel. Al wel wazig.
Vanmiddag lees ik de krant wel.
Maar.. maar... dan heb je niet de complete commentaren voor een meer gebalanceerde wereldvisie! Enzo!
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:43:29 #139
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111283065
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:42 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Maar.. maar... dan heb je niet de complete commentaren voor een meer gebalanceerde wereldvisie! Enzo!
Oke dan kijk ik thuis wel voor de pdf op mijn computer.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:44:19 #140
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111283101
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:28 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Vindt je het heel nodig om dat te vermelden dan? Het is weliswaar zo maar als hij het daarna niet meer gebruikt is het prima, helpt de lezertjes om het te begrijpen.
Al mijn opmerkingen waren onnodig. Het artikel is toch ook gewoon zonder mijn opmerkingen gepubliceerd? Het zijn gewoon dingen die ik anders in dit topic geschreven zou hebben, maar nu naast waar het op slaat kon zetten omdat het het bestand kon aanpassen voor ik het uploadde.
quote:
Hoewel dat onderzoek van dat meisje mij dan weer een beetje :') lijkt, maar daar kan ik, ongeïnformeerd als ik ben, weinig constructiefs over zeggen.
Het lijkt me wel interessant als ik goed begrijp dat het over hoe wij van fictie genieten. Als het gaat over waarom cosplayers cosplayen dat cosplayt het negerens op.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 11:45:00 #141
pi_111283133
Argh!! zoveel onwetendheid over manga en animé in ons land!!
pi_111283199
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
understatement..

en ik zei dat ik gister digimon ging kijken..
dat heb ik gedaan, en uiteraard pak ik net een film die uit USA komt en een bewerking is van 3 originele films :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:47:06 #143
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111283210
quote:
En dit zijn zeg maar de prominente animeïsten in Nederland, hé. Niet zomaar willekeurige coventionbezoekers of vrijwilligers bij een kraam maar oprichters van een paar van de grootste nederlandse conventies. Sowieso conventies :')
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 11:47:18 #144
pi_111283223
Haha wie heeft die comments erbij geplaatst _O- zo waar
pi_111283249
quote:
Ah, het is wel iets met een relatief klein publiek. Maar ik sterf wel altijd een beetje als ik iemand op tv "anim" hoor zeggen. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 11:50:26 #146
pi_111283367
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:47 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

En dit zijn zeg maar de prominente animeïsten in Nederland, hé. Niet zomaar willekeurige coventionbezoekers of vrijwilligers bij een kraam maar oprichters van een paar van de grootste nederlandse conventies. Sowieso conventies :')
Sowieso conventies en dikke cosplay gillers _O-
Manga/animé is niet in een klap uit te leggen, er is zovéél, het stereotype kawaaaiii happy girl animé alsmede tentacleporn is niet alleen een vooroordeel, het is er ook écht. Er is helemaal geen voorbeeld te geven wat animé precies is, ghost in the shell? Dat is gewoon de populairste film (na ghibli) in Nederland. Als mij wordt gevraagd waarom in animé leuk vind weet ik het ook niet precies. Ik hou gewoon van 2D animatie (in tegenstelling tot alle 3D in de bios nu...) en van japanse cultuur. Ik kan dan een paar animé voorbeelden van verhalen noemen maar daar blijft het bij ;(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:51:35 #147
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111283415
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Haha wie heeft die comments erbij geplaatst _O- zo waar
De persoon die de link in dit topic geplaatst heeft.

quote:
[ afbeelding ]
* klopt zichzelf op zijn rug *

Ook op mijn opmerkingen is een boel aan te merken, bedankt voor het complimentje en ik blij dat je leuk vond, mijn commentaar bedoel ik.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:53:32 #148
246140 Klipnap
Petrowh <3
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 11:53:57 #149
pi_111283503
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:47 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ah, het is wel iets met een relatief klein publiek. Maar ik sterf wel altijd een beetje als ik iemand op tv "anim" hoor zeggen. :{
anim _O-

Ik hield ooit op school een presentatie over Japanse cultuur, op het eind een stukje manga/animé, en NIEMAND uit mijn klas had er ook maar ooit van gehoord _O- Niemand wist wat het was. De leraar sprak van chinese animá.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:54:37 #150
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111283532
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:53 schreef Klipnap het volgende:
Ah kawaii uguu~
Pantsu hihi yaoi
Ergens verdienen onze Japanse tekenfilms het ook om bespot te worden.
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 11:58:16 #151
pi_111283680
http://www.uceestation.nl(...)n-/4423#.T6juJuiRE3U

Dit verhaal heb ik ooit nog geschreven over animatie in het algemeen O+
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2012 @ 12:05:42 #152
pi_111283975
Het wachten op mijn Junji Ito manga's ;(
5-7 werkdagen :(
pi_111284609

Die ED. Wat schattig O+

En sexy.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 12:27:42 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:28:58 #154
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111284716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
http://www.uceestation.nl(...)n-/4423#.T6juJuiRE3U

Dit verhaal heb ik ooit nog geschreven over animatie in het algemeen O+
Leuk stuk. Ik heb wel een paar kleine aanmerkingen.
quote:
Maar hoe zit het met andere continenten? Aangezien Europa alles van Amerika overneemt gaan we rechtstreeks door naar Azië. Hoe zit het daar met de geschiedenis van de cartoons?
Vooral de eerste in Japan gemaakte tekenfilms waren eerder imitaties van wat Disney en Warner Bros. (Animation) deden dan echt iets nieuws. En als je de vraag stelt hoe het gedaan wordt in de andere continenten dan verwacht de lezer (of ik in ieder geval) ook echt dat je een poging doet alle continenten te behandelen. Toegegeven ik heb ook vrijwel niets van Zuid-Amerikaanse, Oceanische, Afrikaanse of zelfs Europese animatie gezien, al heb ik wel redelijk wat goede dingen gehoord over oa franse, turkse, poolse, russische en duitse tekenfilms. Daar vervolgens niets mee doen is een beetje... ja, had het dan anders gezegd. En dan behandel je ook alleen Japanse tekenfilms. Wat Japan ons ook probeert te doen laten geloven, Azië is groter dan alleen Japan en zelfs Oost-Azië is groten dan alleen Japan. Het is zelfs groter dan Japan, China en India samen. :D
quote:
Het grote verschil is dat in Japan tegenwoordig meer animé series zijn dan ‘echte’ series.
Ik heb geen zin om hier een bron voor te zoeken. Maar ik meen dat dit niet juist is. Het is niet zo dat in Japan de hele of zelfs de halve televisie programmering uit tekenfilms bestaat. Tekenfilms zijn beduidend minder populair dan strips in Japanland.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:33:33 #155
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111284849
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:54 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ergens verdienen onze Japanse tekenfilms het ook om bespot te worden.
Volgens John Cleese bestaat er niets en niemand op deze wereld waar je géén grappen over mag maken of de spot niet mee mag drijven. Vind ik een gezonde instelling.

En aan de andere kant, wij proberen vaak angstvallig een positiever beeld te schetsen van anime maar zoals iemand hier al zei, de shit die het een negatief beeld geeft bij "men" bestaat echt. Dus dan mag je er inderdaad de spot mee drijven.

Ik moet nog steeds lachen om "...ongeëvenaarde verhaallijnen, die goed het midden houden tussen fantasie en realiteit, humor en drama, geweld en kawaii..."
Ongeëvenaarde verhaallijnen, oké die geloof ik nog, want dat kan van alles betekenen dus zowel negatief als positief. Hoewel er ook voor het tegendeel genoeg voorbeelden bestaan. Maar de rest... nu lijkt het net alsof álle animees(.nl) op die manier opgebouwd zijn... terwijl er heus wel een boel crap tussenzit.

Ik ga nog even lachen, da's gezond! _O-
ANIMEES.
- Scamp
pi_111285006
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:33 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Volgens John Cleese bestaat er niets en niemand op deze wereld waar je géén grappen over mag maken of de spot niet mee mag drijven. Vind ik een gezonde instelling.

En aan de andere kant, wij proberen vaak angstvallig een positiever beeld te schetsen van anime maar zoals iemand hier al zei, de shit die het een negatief beeld geeft bij "men" bestaat echt. Dus dan mag je er inderdaad de spot mee drijven.

Ik moet nog steeds lachen om "...ongeëvenaarde verhaallijnen, die goed het midden houden tussen fantasie en realiteit, humor en drama, geweld en kawaii..."
Ongeëvenaarde verhaallijnen, oké die geloof ik nog, want dat kan van alles betekenen dus zowel negatief als positief. Hoewel er ook voor het tegendeel genoeg voorbeelden bestaan. Maar de rest... nu lijkt het net alsof álle animees(.nl) op die manier opgebouwd zijn... terwijl er heus wel een boel crap tussenzit.

Ik ga nog even lachen, da's gezond! _O-
Ik ben het met je eens.

Het ergste is nog: door zijn rare marketingpraatje gaan mensen Naruto Shippuden zoeken op internet. Waarna ze vervolgens nog steeds een slecht beeld hebben van anime.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:43:56 #157
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111285219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:33 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Bewonderenswaardig. Youp van het Hek zei bij College Tour eens iets in de trant van dat hij over sommige onderwerpen liever geen grappen maakte. Dat vind ik een gezonde instelling. Al is het maar omdat gevangen en gegeseld worden voor majesteitsschennis, godslastering, laster, belediging van een bevriend staatshoofd, subversieve activiteiten of wat ook niet goed voor de gezondheid schijnt te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over 'burgerinitiatieven' zoals het lynchen de befaamde poederbrieven en, simpel maar effectief, doodsbedreigingen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:07:41 #158
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111285995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:25 schreef robin007bond het volgende:

Die ED. Wat schattig O+

[ afbeelding ]

En sexy.
Sexy indeed. Armpits, legs, everything!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:20:57 #159
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111286400
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:43 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Bewonderenswaardig. Youp van het Hek zei bij College Tour eens iets in de trant van dat hij over sommige onderwerpen liever geen grappen maakte. Dat vind ik een gezonde instelling. Al is het maar omdat gevangen en gegeseld worden voor majesteitsschennis, godslastering, laster, belediging van een bevriend staatshoofd, subversieve activiteiten of wat ook niet goed voor de gezondheid schijnt te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over 'burgerinitiatieven' zoals het lynchen de befaamde poederbrieven en, simpel maar effectief, doodsbedreigingen.
Toch gebeurd dat wat jij beschrijft ook, kijk bijvoorbeeld maar naar The Dictator. Oké, we zien die dingen niet maar dat personage is gebaseerd op Khadaffi en overige dictatoren.

Volgens mij bedoelde John Cleese het ook meer in de zin van dat niets of niemand zich te goed mag voelen om het onderwerp te worden van een grap.

Bovendien hoeft het niet per se een slecht iets te zijn als je een grap maakt over dergelijke onderwerpen. Een andere quote van Cleese (net tegengekomen terwijl ik de originele quote probeer op te zoeken, dat je niet denkt dat ik alles van hem weet :P ):
quote:
"If I can get you to laugh with me, you like me better, which makes you more open to my ideas. And if I can persuade you to laugh at the particular point I make, by laughing at it you acknowledge its truth."
Dus het kan ook helpen om meer awareness te creëren voor het gevoelige onderwerp.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:30:38 #160
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111286727
Nog één laatste dingetje, we hadden het over FOX News in het vorige topic, heeft ie op het eind ook nog wat over te zeggen. Daarna ga ik weer ontopic. Denk ik.
ANIMEES.
- Scamp
pi_111287168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:07 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Sexy indeed. Armpits, legs, everything!
Indeed, bro. Indeed.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:51:51 #162
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111287524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Indeed, bro. Indeed.
Ik wou dat ik de opening kon openen, maar had er geen zin in, aangezien ik in een redelijk drukke bieb ben.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:02:32 #163
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111287928
Ik heb besloten dat ik Hyouka :O vind. En toch ga ik moedig voorwaarts om de kleine dingetjes, 'de vlieg in de kamer' zoals wel eens gezegd wordt: de anthologieën, het bruine café, de brieven van de wereldreizende zus en de familie banden van Chitanda's familie dat soort subtiele trivialiteiten zijn wat de serie voor mij vooralsnog aan de serie doet blijven kleven.

En John Clees zegt verstandige dingen, maar ik ga er nu niet verder op in omdat het topic de laatste tijd een beetje veel voorbij het onderwerp gaat.
pi_111288087
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:51 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Ik wou dat ik de opening kon openen, maar had er geen zin in, aangezien ik in een redelijk drukke bieb ben.
Herkenbaar. Deze ED had ik niet verwacht, omdat Hyouka normaal gesproken heel preuts is. Gelijk een klasgenoot die de ED had opgemerkt ;(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:11:11 #165
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111288287
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Herkenbaar. Deze ED had ik niet verwacht, omdat Hyouka normaal gesproken heel preuts is. Gelijk een klasgenoot die de ED had opgemerkt ;(
Hyouka is niet preuts. Preuts is als je opzettelijk geen bewbs ofzo laat zien. Dat doet Hyouka niet. Ze laten inderdaad geen fanservice zien maar ze maken er ook geen punt van om het niet te laten zien.

Ben ik de enige die zich irriteert aan Chitanda? *duikt snel weg voor robin's verwachte murderous intent*
ANIMEES.
- Scamp
pi_111288357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:11 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Hyouka is niet preuts. Preuts is als je opzettelijk geen bewbs ofzo laat zien. Dat doet Hyouka niet. Ze laten inderdaad geen fanservice zien maar ze maken er ook geen punt van om het niet te laten zien.

Ben ik de enige die zich irriteert aan Chitanda? *duikt snel weg voor robin's verwachte murderous intent*
Waarom vind je haar irritant? Ze ziet er lief uit, lieve ogen en is enthousiast.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:15:25 #167
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111288484
Té enthousiast. Ik ben niet zo van de genki meer, en gewoon de manier waarop ze zich gedraagt strijkt mij een beetje tegen de haren in.

Hoofdpersoon-kun vind ik dan wel weer interessant.

Krijg net een belletje dat ik vanavond niet hoef te komen werken. Ik voel een xam'd marathon aankomen! ^O^
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:25:19 #168
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111288866
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Let op dames hier leren jullie iets van. Alle meisjes die geen decolleté of minirok hebben of gewoon hun ondergoed niet in iedereens gezicht duwen zijn preuts als de pest.
pi_111288957
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:25 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Let op dames hier leren jullie iets van. Alle meisjes die geen decolleté of minirok hebben of gewoon hun ondergoed niet in iedereens gezicht duwen zijn preuts als de pest.
Preuts was verkeerd verwoord. Ik bedoel vooral dat de serie het netjes houdt.
pi_111289019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:15 schreef .Cake. het volgende:
Té enthousiast. Ik ben niet zo van de genki meer, en gewoon de manier waarop ze zich gedraagt strijkt mij een beetje tegen de haren in.

Hoofdpersoon-kun vind ik dan wel weer interessant.

Krijg net een belletje dat ik vanavond niet hoef te komen werken. Ik voel een xam'd marathon aankomen! ^O^
Ik vind haar enthousiasme juist leuk. Gewoon lief hoe ze al die mysteries wilt oplossen. Lekker alles analyseren, denkt na over dingen. O+
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:29:44 #171
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_111289025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:25 schreef robin007bond het volgende:

Die ED. Wat schattig O+

[ afbeelding ]

En sexy.
Inderdaad leuk enzo, maar ik kan geen Japans lezen :{ . Dus welke anime is dit?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:30:17 #172
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111289040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Preuts was verkeerd verwoord. Ik bedoel vooral dat de serie het netjes houdt.
9.gif was verkeerd ge-emoticon-d. Bedoelde vooral 10.gif of misschien 11.gif.

Hoe dan ook ik vond het gewoon _O- .
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:34:24 #173
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111289179
Gut, wat gaat Ludo morgen doen?

Wel leuk stuk, alleen jammer dat hij beweert dat anime ''helemaal niet over seks gaat!!!''
pi_111289213
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:29 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Inderdaad leuk enzo, maar ik kan geen Japans lezen :{ . Dus welke anime is dit?
Hyouka.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:35:55 #175
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111289227
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:34 schreef Klipnap het volgende:

Wel leuk stuk, alleen jammer dat hij beweert dat anime ''helemaal niet over seks gaat!!!''
Ehh? Wie is Ludo-chan?
pi_111289270
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:34 schreef Klipnap het volgende:

Hij legt er te veel de nadruk op. Geef gewoon toe dat er ook perverse anime is... Wat hij doet is het hele beeld romantiseren :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:37:19 #177
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111289275
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:35 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Ehh? Wie is Ludo-chan?

He, mijn zelfgemaakte paint staat ergens bij de zoekresultaten van Ludo gtst!!
Ludo is de pistoolman trouwens :7
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:39:13 #178
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111289340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ludo-chan is zo kawaii, desu ne?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:39:17 #179
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111289344
                        .:.:.:.:.::::::::::::::::::::::/|:::::::::::::::::::::::::::::::::::.:.ヽ
                     /.:.:.:.:::::::::::::::::::::::′::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.:.:.:.
                       /.:.:.:::::::::::::::::::::::::::  i:i::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.:.:.:.
                  .:.:.:.::::::::::::::::::/::::::::l  |:|l::::::::::::::l::::::::::::|:::::::::::.:.:.:.
                    /.:.:.::::::::::::::::::ji::::::::ハ |八::::::::::::|i:::::::i::|:::::::::::.:.:.:.゙,
                .:.:.:.::::::::::::::::::::八厂       ⌒゚'。八:::::::::::::::::::::.:.:.:.:.i
            ___  /.:.:.:::::::::::::::::::::′ ⌒          ⌒  l/|:::::::::::.:.:.:.:.|
          .。o≦-‐―&.:.:.:.::::::::::::::::::|/ ,x===ミ、     _   |:::::::::::.:.:.:.:.|
        ,         %.:.:.::::::::::::::::::|〃          '´⌒ `'%, |:::::::::::.:.:.:.:.|
      $             %.:::::::::::::::::::|               ´|:::::::::::.:.:.:.:.|
      %          %::::::::::::::::::        ′        |:::::::::::.:.:.:.:.|
       %         :/  %:::::::::::l人      r   、       /|:::::::::::.:.:.:.:.|
         %   ___:'    %::::::::::::个:....    、   ノ     ...:::::|:::::::::::.:.:.:.:.|
            %/  __,ノ      Ⅵ:::::::::|::::::i`*、        . ィ::::::::::|::::::::::::li:.:.:.|
          /  /        ,&:::::::::|::::::|     ー‐   /:::::l:::::::::::::::::::::::八:.:.|
.          / ,*'゚  ̄`ヽ__,.。o≦  ̄ ̄ ̄「         %:::::::|:::::::::::|:::::::::::V::.:.|
          _∠ヽ  i∧%         |        ∧≧:o。::::::::|::::::::::/:.:.:.i|
         i    _ ゚'%イi ∧%,       |           ⌒|  ⌒゚'≧o。:.:.:.:.八
pi_111289401
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
                       /.:.:.:::::::::::::::::::::::::::  i:i::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.:.:.:.
                  .:.:.:.::::::::::::::::::/::::::::l  |:|l::::::::::::::l::::::::::::|:::::::::::.:.:.:.
                    /.:.:.::::::::::::::::::ji::::::::ハ |八::::::::::::|i:::::::i::|:::::::::::.:.:.:.゙,
.          / ,*'゚  ̄`ヽ__,.。o≦  ̄ ̄ ̄「         %:::::::|:::::::::::|:::::::::::V::.:.|
Je hebt het gezicht van Chitanda verkracht. ;(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:41:05 #181
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111289423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:39 schreef Repelsteeltju het volgende:
Hoe heet zoiets ook al weer?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:41:21 #182
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111289430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:41 schreef Klipnap het volgende:

[..]

ASCII.

HEEEELP.

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 14:42:41 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:43:02 #184
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111289485
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je hebt het gezicht van Chitanda verkracht. ;(
heul niet, het was verrassingssex waarvan haar gezicht niet wist dat het het wilde. ;(
pi_111289498
quote:
Die ken ik. :')

Vre-se-lijk. :')

Om mijn oren (en die van jullie) te genezen:

Hier word ik trouwens altijd heel melig van :')

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 14:47:57 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:44:16 #186
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111289524
   /  ̄ ̄ ヽ   _  --―――――-、
             /、     /  /´、           ノ
             {   ーrー'´  /  ノ_    _  -‐'´
             \  }―‐‐-/ /    ̄ ̄
            /::::\, ゝ―</ヽ
               /:::::,:/:fィ:´丁:、::`ヽlヽ:ヽ
           /:::rィワ:::レトk八:::ヽ::',::}::l:::::l
          ,':::::〉テ!:::l ィ=ミー\{ムイ::P!:|
            l::!〈/イ:!:::lヘュ;j   {:;トi:::l)i::|
            |::!:::lヾヘ:::!  、_', ` ハj/i::!
           レ!:::|::', :ヽ:ト.、   //'ハ :!
           ヾヘヾ::::'f`t≧tく-v{:/  リ
             >ヘ:「{ ノヘ_> ゙̄ヽ      _
            〃          、l、   〃 -、`=っ
           /        ヽ  ,ィ´`ヽ /ヘー-┬-ツ
           ,′  ァ ,イ ̄ `ヽl/.: : : .!:}/`ヽr~'
             /   人.y: :ヽ : : : . }: . : : : jノ  /
         /   / ヽ: : 、 _ヽ; : '`: : : :f:i′ ./
         /    /   \.: : : :', : : : : : !{  /
         /   く     ヽ : : :i : : : : :!lー''
        ヽ、   ヽ、_r=┐ ): : :! : : : : iハ
         ` ー- ..__ノ   }、/: : :,' : : : : : i: ',
              ーァーイ /: : :,' : : : : : : :', :l
             _r、{_/ ノヽ: :.{: : : : : : : : j;イ
               `┴‐'´/   \: : : : : : : / .!
               ,′    ヽ: : : : :/  |
               !      ヽ: : /  |
               i       }_/    l
               .!         !′   !
                l       |    l
                 !      l     !
                |       |   │
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:47:52 #187
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111289647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik vind haar enthousiasme juist leuk. Gewoon lief hoe ze al die mysteries wilt oplossen. Lekker alles analyseren, denkt na over dingen. O+
Wanneer denkt ze na dan? Want tot nu toe is het vooral hoofdpersoon-kun die alles doet, zij is juist degene die alle oplossingen van hem verwacht zonder dat ze zelf echt iets bijdraagt.

Dan kan je enthousiast zijn wat je wilt, maar dat dient dan alleen als plotexcuus en bij verlening dus haar hele personage dient dan als plotexcuus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:41 schreef Klipnap het volgende:

[..]

FUBAR.
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:50:45 #188
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111289758
Ik weet dat het niet eerlijk is maar nu ik weet dat Ano Hana gebaseerd op en geïnspireerd door dit nummer is. Heb ik meer respect voor de serie en wat het probeerde te doen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:52:55 #189
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111289848
         -‐―-、
.    /,. ‐=ミ:::::::)___
   ((/::::::::::::::´:::::::::::::::::::'⌒¨¨丶、
.  /::::::::::::/::::::::: >:::::::::::::/⌒:::::::::`ニ=一'
/::::::::::: /::: \/ :::::::::/::::::::::::::::::::::::::::\
::::::::::: 〃 ::\/:::::::::::/::::::::::::::::::::/:::::::::::::::::::..
::::::: /|::::::∨::::/:::::::::::::::::::::/:::::::::/ ::::::::: |::::::::::::.
:::/:::八::::/ :::/:::::::/::::::⌒メ:::::::::;'| ::::::::::: | :::::::::::::.
::::::: /::: ∨::::7:::::::厶∠//:::::::/│:::::::: /|:::::::::::::::|
::::::/:/⌒リ::ツ :::::/斗テ弌  ̄  |:::::::::⌒|:::::::::::::::|
:::::::::|〈rイ::,' |:::〃 ん::ハ       ´\/  /:::::::::::::八
:::::::人 |/ |:::jト 弋)ン      ァテ弌/:::::::::::::::::::: \
─<⌒ト┐|::「 、::、::、     ん:ハ }!::/::::::::::::::::i⌒
: : : : 丶Lム.|/       、 弋ン ノア:/ :::::::/|::|
: : : : : : \ヘ.        ´  、::、::∠ /::::::: / :|::|
: : : : : : : : :ヽ:.    '⌒!     厶イ::::::: /  |::|
: : : : {:.: : : iハ :.     ー'′     イ jノ|/ : /   :|/
: : : : : ': : : :i :| \__,,,...  -=≦乂/ /:/   /
: : : : : : ': : :i :L.イ: : \::::八   /`7/
: : {: : : : ∨:i :|' | : : : : | ̄`ヽ、__/   _/
: : :\: : :.:∨人丿: : : :│: : : : :∨
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:53:10 #190
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:53:56 #191
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111289947
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik weet dat het niet eerlijk is maar nu ik weet dat Ano Hana gebaseerd op en geïnspireerd door dit nummer is. Heb ik meer respect voor de serie en wat het probeerde te doen.
Het is ook de ED. Ik vind het een leuke serie. Soms wat melodramatisch, maar ik heb ook wat traantjes gelaten.

Daarnaast vond ik het voor de rest wel leuk uitgewerkt :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:56:28 #193
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111290032
quote:
Ik heb Touhou 6 uitgespeeld op normal, zonder Game Over te gaan. Ik ben nu bezig met de extra stage, maar die is wel erg moeilijk ;(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:01:30 #195
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111290206
▂▃▃▃▃▂
▂▅▀▓▓▅▃
▅▓▓▓▓ ▅▆▅▀▓▓▆▃
▅▓▓▀ ▀▓◣▀▓▓▅▆▃▂▀▀▓▓▅
▓▓▀▆▀▅▀▓▅▃ ▀▓▅▃ ▀▅ ▀▓▓
▓▓▀ ◢█▆▀▀▓▓▓▓▌ ▐▓▀▆▃▀▅▀▓▓
◢▓▓◤█◤ ◥▃ ▀▀▂▅▓▅▃▓◣ ◥▓◥▓▓
◢▓▓ ██▀▆▀▀▓▅ ▆ ▓ ▓ ▓▓
▐▓▓◤ ██ ◢█▀▅ ▂▃▂ ▀▓ ▉ ▉ ▓ ◥▓ ▓▓
◢▓▓███ ▓ █▀▀█ ▓ ▊ ▊ ▓ ◥▓ ▓▓
▐▓▓███ ▓ █ █ ▓ ▋ ▋ ▓▓ ▓▓
◥▓▓███ ▓ █▅▅█ ▓ ▊ ▊ ▓ ◢▓ ▓▓
▐▓▓◣ ██ ◥▉ ▓▃▀▀ ▃▀▓ ▓ ◢▓ ▓▓
◥▓▓ ██▀▅▃▃▅██▅▀▓▓ ▓ ▓▓
◥▓▓◣█◣ █▃ ▀▆▃▓▀▂▃▂▀◣▅▓◢▓▓
▓▓▅ ◥▉▀█▅ ▓▓▓▓▆▃▅▀▅▓▓
▓▓▅▀▆▃ ▀ ▀▓▓▅▀▀▅▓▓
▀▓▓▅▂ ▀▀▓▆▃▀▅▃▅▓▓▀
▀▓▓▆▅▀▓▓▌██▀
▀█ ▃▂ ▐▀
▌█▀▀▊
▋█▀▆█▌▐
▊▀▇█▃█▌ ▌
▀◥◣▃▂▃◢◤
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:02:00 #196
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111290233
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is ook de ED. Ik vind het een leuke serie. Soms wat melodramatisch, maar ik heb ook wat traantjes gelaten.

Daarnaast vond ik het voor de rest wel leuk uitgewerkt :)
Weet ik. Meestal is de ED voor de anime geschreven in plaats van andersom. Hier is de anime geschreven voor de ED. Misschien verklaart dat waarom de anime zo zwak was. De ED was de hoofdattractie!
pi_111290531
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:01 schreef Klipnap het volgende:
▂▃▃▃▃▂
▂▅▀▓▓▅▃
▅▓▓▓▓ ▅▆▅▀▓▓▆▃
▅▓▓▀ ▀▓◣▀▓▓▅▆▃▂▀▀▓▓▅
▓▓▀▆▀▅▀▓▅▃ ▀▓▅▃ ▀▅ ▀▓▓
▓▓▀ ◢█▆▀▀▓▓▓▓▌ ▐▓▀▆▃▀▅▀▓▓
◢▓▓◤█◤ ◥▃ ▀▀▂▅▓▅▃▓◣ ◥▓◥▓▓
◢▓▓ ██▀▆▀▀▓▅ ▆ ▓ ▓ ▓▓
▐▓▓◤ ██ ◢█▀▅ ▂▃▂ ▀▓ ▉ ▉ ▓ ◥▓ ▓▓
◢▓▓███ ▓ █▀▀█ ▓ ▊ ▊ ▓ ◥▓ ▓▓
▐▓▓███ ▓ █ █ ▓ ▋ ▋ ▓▓ ▓▓
◥▓▓███ ▓ █▅▅█ ▓ ▊ ▊ ▓ ◢▓ ▓▓
▐▓▓◣ ██ ◥▉ ▓▃▀▀ ▃▀▓ ▓ ◢▓ ▓▓
◥▓▓ ██▀▅▃▃▅██▅▀▓▓ ▓ ▓▓
◥▓▓◣█◣ █▃ ▀▆▃▓▀▂▃▂▀◣▅▓◢▓▓
▓▓▅ ◥▉▀█▅ ▓▓▓▓▆▃▅▀▅▓▓
▓▓▅▀▆▃ ▀ ▀▓▓▅▀▀▅▓▓
▀▓▓▅▂ ▀▀▓▆▃▀▅▃▅▓▓▀
▀▓▓▆▅▀▓▓▌██▀
▀█ ▃▂ ▐▀
▌█▀▀▊
▋█▀▆█▌▐
▊▀▇█▃█▌ ▌
▀◥◣▃▂▃◢◤
Wut?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:10:20 #198
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111290597
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:08 schreef Qunix het volgende:

[..]

Wut?
Moest het SOS Brigade logo worden :@
Op FOK! werkt het niet zo goed denk ik.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:13:05 #199
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:13:46 #200
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111290723
Fok werkt kennelijk met een ander lettertype of een andere lettergrootte dan de site waar je het vandaan gehaald hebt. Ergens vind ik deze beter. Het ziet er onwerkelijk uit en zelfs google kon het niet plaatsen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:18:32 #201
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:14:39 #203
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111293178
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:18 schreef Klipnap het volgende:
Hmm welke anime is dit :')
[ afbeelding ]
Not sure if serious... maar ga toch antwoorden.

Sankarea.
ANIMEES.
- Scamp
pi_111293239
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:37 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
gtst :r
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:16:56 #205
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111293281

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:16 schreef mschol het volgende:

[..]

gtst :r
Inderdaad. :r

Slecht geacteerde rotsoap. :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:19:42 #207
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111293392
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:17 schreef robin007bond het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Inderdaad. :r

Slecht geacteerde rotsoap. :')
Die makers lezen mee op FOK! he. LetsGame zei voor de grap een keer dat Maxime de loterij moest winnen.
En gisteren kocht ze heel toevallig krasloten :')
pi_111293639
Zomer tot dusver niet spannend.
pi_111293735
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:19 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Die makers lezen mee op FOK! he. LetsGame zei voor de grap een keer dat Maxime de loterij moest winnen.
En gisteren kocht ze heel toevallig krasloten :')
dan is het alleen maar goed dat ze weten wat de kwaliteit is die ze aflevere *O*
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:57:19 #210
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111294853
Wat zou ik vanavond doen? Leren voor Engels, de akkoorden van de Vampire Knight OP bijvoegen of K-ON!! kijken?
Wat een dilemma's ;(
Nog maar 7 weken en dan van dat gezeik af. Ik heb echt te doen met Japanners met hun zomerhuiswerk ;(
pi_111294958
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:57 schreef Klipnap het volgende:
Wat zou ik vanavond doen? Leren voor Engels, de akkoorden van de Vampire Knight OP bijvoegen of K-ON!! kijken?
Wat een dilemma's ;(
Nog maar 7 weken en dan van dat gezeik af. Ik heb echt te doen met Japanners met hun zomerhuiswerk ;(
Leren voor Engels.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:01:03 #212
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111295078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Leren voor Engels.
English MF, do you speak it!?

[ Bericht 0% gewijzigd door Qunix op 08-05-2012 17:23:42 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:03:54 #214
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111295141
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:02 schreef Qunix het volgende:

[..]

English MF, do you speek it!?
ai spiek eenglisj verrie well biecus ai wotsj anim.
pi_111295705
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:57 schreef Klipnap het volgende:
Wat een dilemma's ;(
K-ON!! kijken, engels leer je vanzelf wel :7
pi_111296127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:03 schreef Klipnap het volgende:

[..]

ai spiek eenglisj verrie well biecus ai wotsj anim.
そして日本語か?(。-_-。)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:39:23 #217
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 17:40:04 #218
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111296704
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:17 schreef mschol het volgende:

[..]

K-ON!! kijken, engels leer je vanzelf wel :7
Deze man!
Ik ga meteen aan de slag met K-ON!
Net geprobeerd de akkoorden van VK OP in te voegen, is niet gelukt.
pi_111297465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:39 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ja, maar niet qua schrijven.
それは簡単です。
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:43:17 #220
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111299329
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:43 schreef Klipnap het volgende:
In ONZ mag je geen bikini's meer posten.
Ik hoop dat ecchi nog wel mag.
Meen je dat? :')

Wat is dat voor extreme betutteling? Of zijn het van die bikinifoto's waar de tepel heel goed te zien is? :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 18:51:05 #222
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111299514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Meen je dat? :')

Wat is dat voor extreme betutteling? Of zijn het van die bikinifoto's waar de tepel heel goed te zien is? :')
Kijk maar in ONZ.
pi_111299597
quote:
wat zie je dan wat je in een zwembad niet ziet ? :')
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_111299606
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:51 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Kijk maar in ONZ.
Terecht.
SPOILER
pi_111299642
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:51 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Kijk maar in ONZ.
Ah, ik zie het.

Wat maakt het ook uit? Die zooi kan prima in B&H. Niet dat ik het eens ben met de regels hoor :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:01:11 #226
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:06:57 #227
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111303536
quote:
Blijkbaar heeft de 'islamisering' al hevig toegeslagen hier op FOK! (!) :') :P

Te triest voor woorden natuurlijk dat dit soort censuur op een volwassen forum wordt toegepast.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:19:54 #228
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111308207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:19 schreef Klipnap het volgende:
Dit is echt zieke shit. Kijk niet als je aan het eten bent.
Dat valt dus echt.. reuze mee :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:26:16 #230
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111308578
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:26 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Kun je hem weer aan je MAL toevoegen :P
Waarom staat het op Mal? Het is geen anime. :P

Maar goed. Ik heb hem toch maar toegevoegd.
pi_111309345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vraag ik mij ook af...

Zo zijn er nog een paar...

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:19 schreef Klipnap het volgende:
Dit is echt zieke shit. Kijk niet als je aan het eten bent.
Ik ga hem bloggen. Wil je naamsvermelding?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:47:11 #233
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111309460
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:45 schreef Qunix het volgende:

[..]

Vraag ik mij ook af...

Zo zijn er nog een paar...

[..]

Ik ga hem bloggen. Wil je naamsvermelding?
Maakt niet uit.
Er zijn ook nog "Bloody Date" en "Pussycat" van de zelfde maker.
pi_111310073
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:47 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Maakt niet uit.
Er zijn ook nog "Bloody Date" en "Pussycat" van de zelfde maker.
Nog eentje
pi_111311143
Terug thuis!!

Is er nog wat spannend? :9
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:16:02 #236
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111311274
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:16 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ja, Chainsaw Maid.
Morgen vroeg op de blog.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:17:45 #238
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111311770
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:16 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ja, Chainsaw Maid.
Ik zie een YouTube link,maar wat is het? :'(
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:31:08 #240
246140 Klipnap
Petrowh <3
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:05:12 #241
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111314194
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:15:46 #242
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111314733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als een 3 jarig kind --onomstotelijk van Japanse origine-- in flash de meest krakkemikkige video ooit zou maken dan zou MAL het nog opnemen in hets database. Veel prominente animeïsten zijn nu eenmaal idioten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:06 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft de 'islamisering' al hevig toegeslagen hier op FOK! (!) :') :P

Te triest voor woorden natuurlijk dat dit soort censuur op een volwassen subforum wordt toegepast.
De adverteerders zijn moslimisten.
ironisch dat er in deze reeks stemmen opgingen voor soortgelijke maar zelfopgelegde censuur.
pi_111315014
quote:
Celebrity Deathmatch anime style dus?? :P
pi_111315759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Celebrity Deathmatch anime style dus?? :P
Is het zo moeilijk om zelf op te zoeken? ;(
pi_111316027
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk om zelf op te zoeken? ;(
Ik was bezig met Ninja Gaiden 3 demo. :*

FFXIII-2 voor ~¤16, Ninja Gaiden Sigma2 en Digaea 4 voor maar ¤29, donderdag even betalen. :*
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:33:40 #246
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111318106
Het opnieuw installeren van het CCCP-codec pack heeft helaas de problemen met audio-lag niet opgelost :'(
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:35:10 #247
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111318167
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik was bezig met Ninja Gaiden 3 demo. :*

FFXIII-2 voor ~¤16, Ninja Gaiden Sigma2 en Digaea 4 voor maar ¤29, donderdag even betalen. :*

FFXIII-2 had ik wellicht overwogen om te kopen voor die prijs, ALS er de optie in had gezeten van Japanse stemmen.

Misschien eind dit jaar wanneer ik naar Hong Kong verhuis, dat ik de game daar dan koop met japanse stemmen en engelse subs.
pi_111318500
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

FFXIII-2 had ik wellicht overwogen om te kopen voor die prijs, ALS er de optie in had gezeten van Japanse stemmen.

Misschien eind dit jaar wanneer ik naar Hong Kong verhuis, dat ik de game daar dan koop met japanse stemmen en engelse subs.
Voor mij ook graag! :'(

Misschien ook nog FF 13 met Japanse stemmen en Engels sub. :9
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:48:15 #249
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111318605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Voor mij ook graag! :'(

Misschien ook nog FF 13 met Japanse stemmen en Engels sub. :9

FF13 is ook uitgekomen in HK en Singapore met engelse subs en originele taal. Wellicht dat play-asia hem nog heeft ofzo. Heb die game geskipped na alle slechte feedback. FFXIII-2 krijgt betere reviews.
pi_111318723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

FF13 is ook uitgekomen in HK en Singapore met engelse subs en originele taal. Wellicht dat play-asia hem nog heeft ofzo. Heb die game geskipped na alle slechte feedback. FFXIII-2 krijgt betere reviews.
Ik heb een play-asia account.

Deze en deze:P

[ Bericht 2% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 09-05-2012 01:03:11 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 01:28:30 #251
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_111319769
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom niet daar gewoon bestellen :')
pi_111320050
quote:
geinig, krijg er een beetje een seto no hayanomo idee bij (redelijk onzinnig verhaal maar veel references naar andere series)
  woensdag 9 mei 2012 @ 01:46:57 #254
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320178
quote:
6s.gif Op woensdag 9 mei 2012 00:51 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik heb een play-asia account.

Deze en deze:P
Nog best duur daar :N
  woensdag 9 mei 2012 @ 01:47:46 #255
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320200
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:28 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Waarom niet daar gewoon bestellen :')
Oh, als ik in Hong Kong ben dan loop ik gewoon 1 van de vele game-winkeltjes in wanneer ik een game wil hebben. Nieuwprijzen zijn daar vaak maar 30 euro ofzo.
pi_111320216
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:47 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oh, als ik in Hong Kong ben dan loop ik gewoon 1 van de vele game-winkeltjes in wanneer ik een game wil hebben. Nieuwprijzen zijn daar vaak maar 30 euro ofzo.
Wait.... what? _O- :'( 8)7
  woensdag 9 mei 2012 @ 01:55:27 #257
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320325
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wait.... what? _O- :'( 8)7
Wait... what!?!?
pi_111320412
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 01:55 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wait... what!?!?
¤30 voor een nieuwe game? :9
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:10:13 #259
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

¤30 voor een nieuwe game? :9
Yeah, meestal ongeveer 250-300 HK$ voor de nieuwste games, wat neerkomt op ongeveer 25-30 euro. Had op die manier ook Red Dead Redemption vlak na de release voor die prijs omdat mijn vriendin hem voor me meegenomen had... :) Was zelfs de NTSC/J versie voor de 360, dus waarschijnlijk duur in Japan, maar nu iets van 25 euro.

In 2008 ook zelf meerdere nieuwe games daar gehaald voor die prijzen. :)

Controllers zijn er trouwens ook vrij goedkoop vergeleken met Europa. Vooral PS3 controllers schelen veel (hier iets van 60 euro, daar had ik ze geloof ik voor 25 euro ofzo)
pi_111320590
¤25 voor een PS3 controller in HK?EU gaat echt naar de klote. _O-
pi_111320638
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
nee hoor
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:22:16 #262
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320654
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
EU gaat idd naar de klote, maar niet omdat bepaalde zaken in andere landen goedkoper zijn, maar voornamelijk door grootschalig en kortzichtig wanbeleid door onze politieke leiders, terwijl ze elders momenteel gewoon flink investeren in onderwijs en welvaart en 'quality of life' etc etc. ;)
pi_111320691
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

EU gaat idd naar de klote, maar niet omdat bepaalde zaken in andere landen goedkoper zijn, maar voornamelijk door grootschalig en kortzichtig wanbeleid door onze politieke leiders, terwijl ze elders momenteel gewoon flink investeren in onderwijs en welvaart en 'quality of life' etc etc. ;)
Dan toch maar Hong Kong/Japan. :9

Nieuwe HDD halen,heb nog maar 175 GiB over voor alles!!
pi_111320755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

ik wil nog dit jaar even een flinke HDD scoren... (2 of 3 TB extern) als backup
en dan moet nog 4x1TB vervangen worden voor 4x2TB om meer ruimte op server te krijgen
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:42:08 #265
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320846
quote:

[..]

Japan is zonder twijfel het MOOISTE land waar ik ooit geweest ben, maar het is er wel verschrikkelijk duur (net als NL btw).

Als het mogelijk zou zijn, zou ik er uiteraard graag wonen (en dan liefst in een rustige omgeving met mooie natuur, ipv in de drukke stad), maar vooralsnog denk ik dat Hong Kong iets meer mogelijkheden biedt voor mij en mijn vriendin, en heeft ook schitterende natuur en alles is (nog) vrij betaalbaar, waardoor je erg veel vrijheid hebt om te gaan en staan waar je wilt en te eten wat je wilt :)

Er zijn veel zaken in HK die voor verbetering vatbaar zijn (zoals overal), maar goed, in een land waar men vrijwel geen belastingen betaalt is het ook logisch dat zaken als een sociaal vangnet nog niet het niveau hebben als hier in NL, en andere dingen doen ze daar weer VEEL beter dan hier :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:42:44 #266
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320851
HDD's zijn helaas nog vrij duur ivm die overstromingen. Ik heb ook een nieuwe HDD nodig voor back-ups van anime, maar ik stel het zolang mogelijk uit.
pi_111320883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:42 schreef Yi-Long het volgende:
HDD's zijn helaas nog vrij duur ivm die overstromingen. Ik heb ook een nieuwe HDD nodig voor back-ups van anime, maar ik stel het zolang mogelijk uit.
Ik ook. :+
pi_111320911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:42 schreef Yi-Long het volgende:
ik wil het niet te lang uitstellen, daarom dit jaar nog :)

de schijven van mijn server zijn ook alweer ruim 3 jaar oud en met 2TB kan ik een boel backuppen,. maar niet alles wat ik wil :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:53:01 #269
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320949
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:49 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wil het niet te lang uitstellen, daarom dit jaar nog :)
Yeah ik ook het liefst dit jaar nog. Ik wil voor ik naar HK ga nog een laptop kopen met grote HDD erin en ook nog een flinke externe HDD, zodat ik van te voren alvast al mijn programma's die ik nodig heb kan installeren en daarnaast genoeg 'entertainment' erop kan flikkeren die ik daar kan afspelen wanneer we vrije tijd hebben...
pi_111320953
Is toch logisch. Alles is goedkoper in China.
pi_111320956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:53 schreef Dj_Day-V het volgende:
Is toch logisch. Alles is goedkoper in China.
En Hong Kong! :9
pi_111320969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Yeah ik ook het liefst dit jaar nog. Ik wil voor ik naar HK ga nog een laptop kopen met grote HDD erin en ook nog een flinke externe HDD, zodat ik van te voren alvast al mijn programma's die ik nodig heb kan installeren en daarnaast genoeg 'entertainment' erop kan flikkeren die ik daar kan afspelen wanneer we vrije tijd hebben...
je gaat verhuizen naar HK dan?
pi_111320970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

En Hong Kong! :9
Hong Kong is gewoon china voor mij :P
  woensdag 9 mei 2012 @ 02:55:57 #274
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111320976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:54 schreef mschol het volgende:

[..]

je gaat verhuizen naar HK dan?
Yeah, eind dit jaar. Goed nieuws voor velen op de FP :P AL is de verhuizing vooralsnog slechts tijdelijk (een jaartje).
pi_111321811
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 02:55 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Yeah, eind dit jaar. Goed nieuws voor velen op de FP :P AL is de verhuizing vooralsnog slechts tijdelijk (een jaartje).
^O^
Hong Kong _O_
Singapore _O_

Ideaal vestigingsklimaat voor ondernemers. Doordat de belastingen zo laag zijn, zijn de producten ook veel goedkoper. Belastingen die de producent moet betalen worden vrijwel altijd doorberekend in het product.
pi_111322144
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

^O^
Hong Kong _O_
Singapore _O_

Ideaal vestigingsklimaat voor ondernemers. Doordat de belastingen zo laag zijn, zijn de producten ook veel goedkoper. Belastingen die de producent moet betalen worden vrijwel altijd doorberekend in het product.
Hoe hoog is de BTW?

* Blue_Panther_Ninja was hele nacht NCIS aan het kijken :+
pi_111322652
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:55 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoe hoog is de BTW?

* Blue_Panther_Ninja was hele nacht NCIS aan het kijken :+
De inkomstenbelasting:

quote:
2% for those earning less than HK$35,000 a year, 8% for HK$35,000-HK$70,000, 14% for HK$70,000-HK$105,000 and 20% for anything exceeding that.
Voor de rest is er ook geen BTW, volgens mij.
pi_111322674
皆さんおはようございます。
pi_111322904
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:43 schreef Qunix het volgende:
皆さんおはようございます。
Moggûh! :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:10:54 #280
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111324673
quote:

[..]

Japan enorm hoge werkdruk. Al jaren in een crisis en nog steeds opgeblazen prijzen.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Belastingen die de producent moet betalen worden vrijwel altijd doorberekend in het product.
Het grappige daarvan is dat de prijzen vrijwel nooit dalen als de belastingen omlaag gebracht worden. :')
pi_111325773
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:10 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Japan enorm hoge werkdruk. Al jaren in een crisis en nog steeds opgeblazen prijzen.

[..]

Het grappige daarvan is dat de prijzen vrijwel nooit dalen als de belastingen omlaag gebracht worden. :')
Het geld moet ergens vandaan gehaald worden. In dat geval zijn het vaak de lonen van werknemers die stijgen, of investeringen die toenemen.

Wat mij altijd stoort aan politici is dat ze dingen willen verbloemen door te zeggen: "We laten grote bedrijven betalen.". Je kunt een bedrijf niet belasten, net als een ander object. Kan ik belasting heffen over een dak? Natuurlijk niet, belastingen worden altijd betaald door individuen. Een tax op de winst van bedrijven gaat dus altijd ten koste van een individu, dat kunnen investeringen van de werkgever zijn, werknemers die minder loon krijgen etc.

Verder ben ik van plan the Welcome to the NHK boeken te kopen. Hij is denk ik beter dan de anime.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 10:51:19 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:13:26 #282
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111326543
Ik kan wel wat Morning Rescue gebruiken, sigh.

Moaning Lesque! Moaning Lesque!

pi_111327384
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:13 schreef Easymodo het volgende:
Ik kan wel wat Morning Rescue gebruiken, sigh.

Moaning Lesque! Moaning Lesque!

Ik ben wel benieuwd hoe dat smaakt.
  woensdag 9 mei 2012 @ 11:42:10 #284
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111327689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het geld moet ergens vandaan gehaald worden. In dat geval zijn het vaak de lonen van werknemers die stijgen, of investeringen die toenemen.

Wat mij altijd stoort aan politici is dat ze dingen willen verbloemen door te zeggen: "We laten grote bedrijven betalen.". Je kunt een bedrijf niet belasten, net als een ander object. Kan ik belasting heffen over een dak? Natuurlijk niet, belastingen worden altijd betaald door individuen. Een tax op de winst van bedrijven gaat dus altijd ten koste van een individu, dat kunnen investeringen van de werkgever zijn, werknemers die minder loon krijgen etc.

Verder ben ik van plan the Welcome to the NHK boeken te kopen. Hij is denk ik beter dan de anime.
Ik snap echt de ballen van economie he. Maar als je het zo uitlegt dan volg ik het nog wel ;)

Ga vanmiddag als ik tijd heb even kijken of ik een goeie manga app kan vonden, kijken hoe het mij bevalt op de smartphone.
ANIMEES.
- Scamp
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:05:08 #285
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111328547
Wtf, werk ik op de Apple van school, wil ik FOK! openen. Ik maakte een typfout dus ik kom op de frontpage terecht. En toen ik op forum klikte opende er opeens een reclame van Defensie. Enorme teringherrie in de mediatheek :')
Ik hoop maar dat die ICT'er snel zijn gezond verstand terugkrijgt en er windows op zet :')
Ik typ dit op mijn mobiel omdat deze nog beter werkt dan die van school :r
pi_111328753
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:05 schreef Klipnap het volgende:
Wtf, werk ik op de Apple van school, wil ik FOK! openen. Ik maakte een typfout dus ik kom op de frontpage terecht. En toen ik op forum klikte opende er opeens een reclame van Defensie. Enorme teringherrie in de mediatheek :')
Ik hoop maar dat die ICT'er snel zijn gezond verstand terugkrijgt en er windows op zet :')
Ik typ dit op mijn mobiel omdat deze nog beter werkt dan die van school :r
Je was aan 't FOK!en onder schooltijd?!
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:11:17 #287
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111328793
quote:
8s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:10 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Als word voor geen meter werkt kan ik weinig aan mijn werkstuk doen he?
pi_111329284
quote:
8s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:10 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ik doe niet anders :@
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:35:36 #289
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111329714
Niet mokken, lekker FOK!ken.

En voor de jeugdigen onder ons die mogelijk het grapje niet snappen:
ANIMEES.
- Scamp
pi_111331172
quote:
15s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:11 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Als word voor geen meter werkt kan ik weinig aan mijn werkstuk doen he?
Pokémon! *O*
pi_111332068
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:49:59 #292
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111332724
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het geld kan ook in kas gehouden worden... en anders levert het macro-economisch gezien alleen inflatie op (ofzo).
quote:
Een helder verhaal. Ik heb niets nieuws geleerd ofzo... maar moest wel even aan mijn economie-lessen. Al schets je een mij iets te rooskleurig beeld van waar de omzet naartoe gaan.
mompelt iets over Roemer is rechtvaardig en demonische graaierts

quote:
De manga en anime zijn twee van mijn favoriete series --de boeken heb ik (nog) niet gelezen. *O*
pi_111333084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:49 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het geld kan ook in kas gehouden worden... en anders levert het macro-economisch gezien alleen inflatie op (ofzo).
Hoezo zouden ze het in kas houden? Dat levert niks op. Ze storten het op z'n minst op een bank, wat dus ook weer investeringen met zich meebrengt. Het levert geen inflatie op, in ieder geval. Want de investeringen moeten ergens in worden teruggevonden: het bedrijf breidt uit (meer werkgelegenheid, meer werknemers, investeringen in de economie en in andere bedrijven, meer geld voor aandeelhouders), de werkgever stopt het in zijn eigen zak (is eigenlijk niet erg, want dat geld wordt ook weer gespaard of besteed), werknemers krijgen meer betaald of de diensten of producten die het bedrijf levert worden goedkoper.
quote:
Een helder verhaal. Ik heb niets nieuws geleerd ofzo... maar moest wel even aan mijn economie-lessen. Al schets je een mij iets te rooskleurig beeld van waar de omzet naartoe gaan.
mompelt iets over Roemer is rechtvaardig en demonische graaierts
Nah ja, als de werkgever het geld voor zichzelf houdt is er zelfs geen probleem. Dat wordt ook weer gespendeerd en gaat terug de economie in, of wordt gespaard waarmee leningen van starters of andere bedrijven mee worden betaald.
quote:
De manga en anime zijn twee van mijn favoriete series --de boeken heb ik (nog) niet gelezen. *O*
Hmm, de manga moet ik dan ook maar lezen. De anime vond ik zo leuk en mooi.

Ik ben blij dat de boeken in het Engels zijn vertaald. Dat zie je niet vaak met Japanse novels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 13:58:16 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:17:14 #294
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_111333967
Hong Kong heeft idd geen BTW. De werkdruk ligt er trouwens WEL erg hoog, met lange werkdagen, en als je eigen winkeltje begint dan betaal je echt idioot veel voor dat hele kleine pandje.

Vandaar ook dat ik me voornamelijk alleen richt op het zelf ontwikkelen als fotograaf en wellicht wat tijdschriften benader voor een freelance baan als 'correspondent' om daar wellicht wat interviews ofzo af te nemen en stukjes te schrijven, maar daar denk ik nog even over na.
pi_111335097
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De inkomstenbelasting:

[..]

Voor de rest is er ook geen BTW, volgens mij.
Zijn ze beter dan de VS met hun bullshit economie. :P

*Haagsche markt was gezellig* :9
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:56:04 #296
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111335507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:57 schreef robin007bond het volgende:
Hmm, de manga moet ik dan ook maar lezen. De anime vond ik zo leuk en mooi.

Ik ben blij dat de boeken in het Engels zijn vertaald. Dat zie je niet vaak met Japanse novels.
Die wil ik dus ook heel graag lezen. Waar haal je de boeken vandaan? Misschien dat ik ze ook ga halen, misschien. Als ik weer eens geld heb.

Manga ga ik ook proberen, zo mijn post over apps.
ANIMEES.
- Scamp
pi_111335705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:56 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Die wil ik dus ook heel graag lezen. Waar haal je de boeken vandaan? Misschien dat ik ze ook ga halen, misschien. Als ik weer eens geld heb.

Manga ga ik ook proberen, zo mijn post over apps.
Bookdepository.com heeft ze.

Zijn er eigenlijk goede manga-apps voor WP7?
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:04:25 #298
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_111335865
Baka:

SPOILER
De -lijnen- kruisen elkaar niet :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:05:15 #299
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111335900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:04 schreef wdn het volgende:
Baka:

SPOILER
Ik snapte die nooit :o
pi_111335936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:04 schreef wdn het volgende:
Baka:

SPOILER
Dat is inderdaad de juiste oplossing ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:06:24 #301
246140 Klipnap
Petrowh <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')