Renault Express bj 1989, hij is aan zijn laatste maand bezigquote:
Wat gaat het dan worden daarna?:Pquote:Op zondag 6 mei 2012 22:28 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Renault Express bj 1989, hij is aan zijn laatste maand bezig
Ben volop aan het zoeken iedere hulp is welkom.quote:
Budget? Anders VW Passat 1.6/1.8/2.0quote:Op zondag 6 mei 2012 22:37 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ben volop aan het zoeken iedere hulp is welkom.
dit zijn de eisen.
- centrale vergrendeling met afstandsbediening,electrische ruiten voor (acher) , radio, ( gps) , airco, en nog wat snufjes...
- benzine
- tussen 1.4 - 2.0
-nieuw of max. 2jaar (indien tweedehands minder dan 100.000 km.
-koffer tussen de 390-550 liter.
-een gezinswagen voor 2a3 personen
grr
Ja dan is een Passat toch veel mooier. Beter in verhouding, meer uitstraling, meer klassequote:
Passat is idd wel mooi,ik vind de V50 anders ook niet mis..quote:
Liever een S80 dan...veel en veel mooier en luxe en beter motorenaanbod.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:51 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Passat is idd wel mooi,ik vind de V50 anders ook niet mis..
Koop dan een Mondeo.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:52 schreef beverstraat het volgende:
De Hyundai i40,maar is die wel te betrouwen?
Niks mis mee volgens mij, houd echter wel rekening met een monsterlijke afschrijving...quote:Op zondag 6 mei 2012 22:52 schreef beverstraat het volgende:
De Hyundai i40,maar is die wel te betrouwen?
Koop dat dan? Kan je ook halen voor dat geld alleen is ie dan ouder dan 2jr...maar of dat nou echt zo belangrijk is..?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:57 schreef beverstraat het volgende:
Momenteel heeft mijn oude echt de geest gegeven... hij staat nu in de oude garage van men vader, dus ben vanplan om dringend iets anders te zoeken,mijn vader rijdt trouwens met een Mercedes e-klasse...amai pure kracht ::-P
Zeer, de laatste jaren zijn zo ongeveer alle Hyundai-modellen erg betrouwbaar gebleken. En je krijgt ook nog vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking op zo'n i40.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:52 schreef beverstraat het volgende:
De Hyundai i40,maar is die wel te betrouwen?
Dat wel weer. Al vermoed ik dat het minder hard zal gaan dan voorheen, nu het imago van de Koreanen in hoog tempo begint te stijgen bij het publiek.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Niks mis mee volgens mij, houd echter wel rekening met een monsterlijke afschrijving...
w
Wat scheelt eraan? Ga je hem nog op laten knappen? Mocht je onderdelen nodig hebben, ik heb bijna alles liggen! Neem tenminste aan dat het nog een fase 1 of 2 is?quote:Op zondag 6 mei 2012 22:57 schreef beverstraat het volgende:
Momenteel heeft mijn oude echt de geest gegeven... hij staat nu in de oude garage van men vader, dus ben vanplan om dringend iets anders te zoeken,mijn vader rijdt trouwens met een Mercedes e-klasse...amai pure kracht ::-P
Alleen vind ik nog steeds dat er in dat segment beter te koop is dan een i40.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:55 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zeer, de laatste jaren zijn zo ongeveer alle Hyundai-modellen erg betrouwbaar gebleken. En je krijgt ook nog vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking op zo'n i40.
[..]
Dat wel weer. Al vermoed ik dat het minder hard zal gaan dan voorheen, nu het imago van de Koreanen in hoog tempo begint te stijgen bij het publiek.
Wij zaten te kijken naar een auto van max 3 jaar oud, tot we bedachten dat de eerste APK pas na 4 jaar is tegenwoordig... En er zijn een heleboel mensen die hun auto voor de eerste APK weer verkopen. En als je er dan 1 vindt met 32.000 km op de teller... Het was bijna te mooi om waar te zijnquote:Op zondag 6 mei 2012 22:37 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ben volop aan het zoeken iedere hulp is welkom.
dit zijn de eisen.
- centrale vergrendeling met afstandsbediening,electrische ruiten voor (acher) , radio, ( gps) , airco, en nog wat snufjes...
- benzine
- tussen 1.4 - 2.0
-nieuw of max. 2jaar (indien tweedehands minder dan 100.000 km.
-koffer tussen de 390-550 liter.
-een gezinswagen voor 2a3 personen
grr
Goh wat komt dat design me bekend voor. Desalniettemin dikke bak voor een Mazda.quote:Op maandag 7 mei 2012 01:05 schreef Kriegel het volgende:
Wat ik trouwens zou doen is nog heel even m'n geld op zak houden en volgend jaar een Mazda Takeri kopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]\
[ afbeelding ]
Hele strakke bak, zal ongetwijfeld weer prima rijden ook. Hopen op een Mazdaspeed-versie zoals de 6 een tijdje had.
Nee die S80 niet meer. Maar wel bijvoorbeeld een Mondeo of een Passat. En die hebben toch allemaal net wat meer dan een i40 imo.quote:Op maandag 7 mei 2012 00:47 schreef Kriegel het volgende:
Dat kan ook best, ik beantwoorde slechts z'n vraag. [ afbeelding ] Trouwens, kun je zoiets als een maximaal twee jaar oude S80 wel krijgen voor dat budget? Lijkt me ook nog een vrij dure wagen om te bezitten.
Alles lijkt tegenwoordig op elkaar in het D/E-segment, het verschil wordt gemaakt door details en daar blinkt dit ontwerp in uit. Er zal best wat naar de concurrent gekeken zijn, maar ik zie er ook niet veel in dat echt gejat is. Gewoon een vette auto, en de uiteindelijke versie verschilt volgens de berichtgeving niet of nauwelijks van deze late concept.quote:Op maandag 7 mei 2012 08:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Goh wat komt dat design me bekend voor. Desalniettemin dikke bak voor een Mazda.
Dat vind ik juist aan te moedigen (zelfs al is deze kleur inderdaad niet geniaal), iemand die zich durft te onderscheiden van de rest. Saai gedoe altijd met die zwarte / grijze leasehokken overal, "oeh, zakelijk!".quote:Op maandag 7 mei 2012 11:04 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat bezielt zo'n persoon om een auto van die klasse in het oranje/goud metallic te nemen
Laat dat maar lekker over aan die lekker hippe gekke picanto rijders.
Ik hoorde ergens ooit iets van mensen die een auto kochten in lichtgrijs omdat hij dan weer goed verkoopbaar was... (ik vraag me dan altijd af, waarom mensen iets kopen wat andere mensen blijkbaar mooi vinden, alsof zij er niet eerst gebruik van gaan maken...)quote:Op maandag 7 mei 2012 11:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat vind ik juist aan te moedigen (zelfs al is deze kleur inderdaad niet geniaal), iemand die zich durft te onderscheiden van de rest. Saai gedoe altijd met die zwarte / grijze leasehokken overal, "oeh, zakelijk!".
quote:Op maandag 7 mei 2012 01:05 schreef Kriegel het volgende:
Wat ik trouwens zou doen is nog heel even m'n geld op zak houden en volgend jaar een Mazda Takeri kopen:
Hele strakke bak, zal ongetwijfeld weer prima rijden ook. Hopen op een Mazdaspeed-versie zoals de 6 een tijdje had.
Ik heb nu ook een grijze auto, maar zou niet schromen om in de toekomst een meer opvallende kleur te kiezen... Genoeg auto's die in blauw ofzo erg mooi zijn.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:04 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat bezielt zo'n persoon om een auto van die klasse in het oranje/goud metallic te nemen
Laat dat maar lekker over aan die lekker hippe gekke picanto rijders.
Het is maar net wat je wilt, maar een zakelijke auto ziet er gewoon niet uit in een lekker hippe kleur.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat vind ik juist aan te moedigen (zelfs al is deze kleur inderdaad niet geniaal), iemand die zich durft te onderscheiden van de rest. Saai gedoe altijd met die zwarte / grijze leasehokken overal, "oeh, zakelijk!".
Klopt, dat is wel de meest saaie kleur ever. Hoewel op bepaalde auto's het een uitzondering is.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik hoorde ergens ooit iets van mensen die een auto kochten in lichtgrijs omdat hij dan weer goed verkoopbaar was... (ik vraag me dan altijd af, waarom mensen iets kopen wat andere mensen blijkbaar mooi vinden, alsof zij er niet eerst gebruik van gaan maken...)
Ik zou nooit een lichtgrijze auto kopen... Zwart kan nog, afhankelijk van het model, maar lichtgrijs...
Blauw is ook een mooie kleur, ligt er dan ook wel weer aan welke kleur blauw.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een grijze auto, maar zou niet schromen om in de toekomst een meer opvallende kleur te kiezen... Genoeg auto's die in blauw ofzo erg mooi zijn.
M'n midnight sky blue vond ik echt prachtig (metalic, natuurlijk). En ik heb ook ooit eens een heel donker groene Yaris gezien, ook metalic. Die kleur vond ik ook erg mooi.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een grijze auto, maar zou niet schromen om in de toekomst een meer opvallende kleur te kiezen... Genoeg auto's die in blauw ofzo erg mooi zijn.
Dat ligt helemaal aan de auto. Op zo'n S60 kom je er best mee weg, vind ik.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Het is maar net wat je wilt, maar een zakelijke auto ziet er gewoon niet uit in een lekker hippe kleur.
Alle mooie lijnen zijn in 1 klap verpest.
Mjah, zit wel wat in. Maar dan alleen de algemene vorm, het lijnenspel is toch wel beduidend anders. Bij de Takeri zijn die inkepingen in de motorkap (de knik over de wielkasten) veel nadrukkelijker aanwezig en de grille en koplampen hebben geen overeenkomstigheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Achterkant doet me denken aan een Jag..
Ik zei ook niet dat het een kopie was, ik gaf alleen maar aan waarom ik het design zo bekend vond ogen.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:25 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mjah, zit wel wat in. Maar dan alleen de algemene vorm, het lijnenspel is toch wel beduidend anders. Bij de Takeri zijn die inkepingen in de motorkap (de knik over de wielkasten) veel nadrukkelijker aanwezig en de grille en koplampen hebben geen overeenkomstigheid.
De zijkant heeft door die schuine vouw onderin ook een heel ander gezicht, dat gecombineerd met wederom de lijn over de wielkasten en het feit dat de kont verder omhoog staat. Ook de ruiten lopen onder een hoek naar boven terwijl ze bij de Audi wederom recht lopen, waarschijnlijk onder het mom van "degelijk en zakelijk". De Mazda is duidelijk sportiever gelijnd dan die A6.
De achterkant heeft nog het meeste weg van afkijkwerk, zit inderdaad wel wat Jaguar in.
Ik wil ook altijd een blauwe/zwarte/grijze auto omdat dat zakelijk is. Imo veel representatievere uitstralingquote:Op maandag 7 mei 2012 11:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat vind ik juist aan te moedigen (zelfs al is deze kleur inderdaad niet geniaal), iemand die zich durft te onderscheiden van de rest. Saai gedoe altijd met die zwarte / grijze leasehokken overal, "oeh, zakelijk!".
Die mening deel ik ookquote:Op maandag 7 mei 2012 13:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik wil ook altijd een blauwe/zwarte/grijze auto omdat dat zakelijk is. Imo veel representatievere uitstraling
Die Mazda ziet er wel ok uit trouwens. Zou 'm alleen nooit willen/kopen omdat het een Mazda is denk ik
Dat heb ik met de meeste Duitse auto'squote:Op maandag 7 mei 2012 13:23 schreef H-D het volgende:
Idd. Ik zal nooit een Mazda kopen . Absoluut geen merk waar ik mezelf mee wil associeren. Noem het snobistisch..das gewoon hoe ik er tegenaan kijk. Dat ze verder te boek staan als goed en betrouwbaar boeit me verder niet zo eigenlijk.
Ik heb het met heel veel merken eigenlijk. Merken die waar ik mezelf nooit mee wil associeren ondanks dat ze soms best een leuke auto hebben. Eigenlijk met alle Aziatische merken, Opel,Skoda, Seat, Fiat...dit schiet me zo even te binnenquote:Op maandag 7 mei 2012 13:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat heb ik met de meeste Duitse auto's
Mja, qua auto's ben ik ook vrij kortzichtig denk ik eigenlijk:Pquote:Op maandag 7 mei 2012 13:34 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik heb het met heel veel merken eigenlijk. Merken die waar ik mezelf nooit mee wil associeren ondanks dat ze soms best een leuke auto hebben. Eigenlijk met alle Aziatische merken, Opel,Skoda, Seat, Fiat...dit schiet me zo even te binnen
mwah, interieur van mijn Seat vind ik weinig aan, dat van de Celica uit hetzelfde jaar daarentegen....quote:Op maandag 7 mei 2012 13:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mja, qua auto's ben ik ook vrij kortzichtig denk ik eigenlijk:P
Verder als VAG, BMW, Mercedes kom ik eigenlijk niet..
Tis altijd iets bij die andere merken wat me niet aanstaat.. Of het exterieur is aardig maar het dashboard/interieur is om te (meeste aziaten)
Of het motoren aanbod doet me niks...
En dan met een rode auto op de weg gaan!quote:Op maandag 7 mei 2012 13:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, interieur van mijn Seat vind ik weinig aan, dat van de Celica uit hetzelfde jaar daarentegen....
maar goed dat smaken verschillen.. Anders zouden we allemaal in dezelfde auto, dezelfde uitvoering en dezelfde kleur rijden...
Voor mij zijn er ook maar een paar merken die echt the boxes ticken bij mij. BMW en Volvo blijven daarbij horen. En verder tickt Jaguar de boxes het best voor mij denk ik . Vind het persoonlijk de beste combinatie van klasse,stijl,uitstraling,raffinement en power.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mja, qua auto's ben ik ook vrij kortzichtig denk ik eigenlijk:P
Verder als VAG, BMW, Mercedes kom ik eigenlijk niet..
Tis altijd iets bij die andere merken wat me niet aanstaat.. Of het exterieur is aardig maar het dashboard/interieur is om te (meeste aziaten)
Of het motoren aanbod doet me niks...
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:22 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, exotische merken heb ik dan niet benoemd natuurlijk
Nice...veel plezier ermee!!quote:Op maandag 7 mei 2012 15:32 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen eindelijk de polo opgehaald in Zevenhuizen
Nieuwe mattenset erin, van VW zelf en 2 nieuwe banden. Net even zitten dokteren met de radio, en de auto weer ingericht. Heel fijn dat ie nu helemaal 'eigen' is.
Het brak stiekem wel m'n hart om de micra achter te moeten laten
Het kwam zo ondankbaar over, het idee alleen al dat er zo iemand anders in gaat rijden.. Maar ja, de polo is een mooie, waardige opvolger.
Dat had ik ook toen ik m'n Yarisje verkocht... Ik heb er in leren rijden (na m'n rijbewijs gehaald te hebben, natuurlijk), we hebben samen bergen beklommen (12+ passen gereden in de Alpen afgelopen zomer), en we hebben toch even een kleine 200.000 kilometer samen gereden!quote:Op maandag 7 mei 2012 15:32 schreef Purdey het volgende:
Het brak stiekem wel m'n hart om de micra achter te moeten laten
Het kwam zo ondankbaar over, het idee alleen al dat er zo iemand anders in gaat rijden.. Maar ja, de polo is een mooie, waardige opvolger.
Of een mooie C5quote:Op zondag 6 mei 2012 22:37 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ben volop aan het zoeken iedere hulp is welkom.
dit zijn de eisen.
- centrale vergrendeling met afstandsbediening,electrische ruiten voor (acher) , radio, ( gps) , airco, en nog wat snufjes...
- benzine
- tussen 1.4 - 2.0
-nieuw of max. 2jaar (indien tweedehands minder dan 100.000 km.
-koffer tussen de 390-550 liter.
-een gezinswagen voor 2a3 personen
grr
Coolquote:Op maandag 7 mei 2012 15:32 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen eindelijk de polo opgehaald in Zevenhuizen
Nieuwe mattenset erin, van VW zelf en 2 nieuwe banden. Net even zitten dokteren met de radio, en de auto weer ingericht. Heel fijn dat ie nu helemaal 'eigen' is.
Het brak stiekem wel m'n hart om de micra achter te moeten laten
Het kwam zo ondankbaar over, het idee alleen al dat er zo iemand anders in gaat rijden.. Maar ja, de polo is een mooie, waardige opvolger.
Dat ik een Jaguar exotisch vindt en van exotische auto's ben ik al snel gecharmeerd. Daarbij is het exterieur en interieur altijd wel mooi in tegenstelling tot wat ik zei over aziaten bvquote:
Van die plannen ben ik afgestapt..quote:
Oohzo. Ja in die zin exotisch Jaguar is wel mijn favo merk geworden eigenlijk.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Cool
[..]
Dat ik een Jaguar exotisch vindt en van exotische auto's ben ik al snel gecharmeerd. Daarbij is het exterieur en interieur altijd wel mooi in tegenstelling tot wat ik zei over aziaten bv
Koop dan een tweedehands 3. Of wat denk je van een Guillietta?quote:Op maandag 7 mei 2012 20:52 schreef beverstraat het volgende:
Ik heb vandaag even gekeken naar verschillende site's van automerken, en die nieuwe Bmw 1 bevalt mij wel ,wat vinden jullie ervan?
Ook niet min,maar dat is toch direct een 30.000 tal euro's is.quote:Op maandag 7 mei 2012 20:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Koop dan een tweedehands 3. Of wat denk je van een Guillietta?
2ehandsquote:Op maandag 7 mei 2012 21:03 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ook niet min,maar dat is toch direct een 30.000 tal euro's is.
Pics?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:32 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen eindelijk de polo opgehaald in Zevenhuizen
Nieuwe mattenset erin, van VW zelf en 2 nieuwe banden. Net even zitten dokteren met de radio, en de auto weer ingericht. Heel fijn dat ie nu helemaal 'eigen' is.
Het brak stiekem wel m'n hart om de micra achter te moeten laten
Het kwam zo ondankbaar over, het idee alleen al dat er zo iemand anders in gaat rijden.. Maar ja, de polo is een mooie, waardige opvolger.
Feli met je nieuwe auto, dat hij je overal veilig mag brengen!quote:Op maandag 7 mei 2012 15:32 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen eindelijk de polo opgehaald in Zevenhuizen
Nieuwe mattenset erin, van VW zelf en 2 nieuwe banden. Net even zitten dokteren met de radio, en de auto weer ingericht. Heel fijn dat ie nu helemaal 'eigen' is.
Het brak stiekem wel m'n hart om de micra achter te moeten laten
Het kwam zo ondankbaar over, het idee alleen al dat er zo iemand anders in gaat rijden.. Maar ja, de polo is een mooie, waardige opvolger.
quote:Op maandag 7 mei 2012 20:52 schreef beverstraat het volgende:
Ik heb vandaag even gekeken naar verschillende site's van automerken, en die nieuwe Bmw 1 bevalt mij wel ,wat vinden jullie ervan?
quote:
Vet!quote:Op maandag 7 mei 2012 22:30 schreef monsterd. het volgende:
Even serieus, wie doet dit nou :'):
[ afbeelding ]
Als je zo'n bak zakelijk moet rijden, kun je beter gaan nadenken of je wel in de goede beroepsgroep zitquote:
Die heeft een functie he?quote:Op maandag 7 mei 2012 23:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als je zo'n bak zakelijk moet rijden, kun je beter gaan nadenken of je wel in de goede beroepsgroep zit
I knowquote:
Nog zoiets.. bmw lampen in een Audiquote:Pretty scary car photo of what happens when a 2008 Audi A6 is struck by lighting.
Ze komen eraan, van de week even maken. Kom momenteel door de combinatie van werk en studie niet eens toe aan een ritje in de poloquote:
quote:came into work and my boss told me i had to pull a motor out of a ford ranger so i hoisted it and this is what i saw the laughing did not stop from this point on
got the motor out and this was the other side of the oil pan
i dropped the pan the laughter got worse
and last but not least what was left of the pistons
Oh ja? Wat heb je nu gekocht?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:14 schreef Grielen het volgende:
Vanmiddag nieuwe auto ophalen, de Subaru gaat de deur uit
Peugeot 206 2.0 HDI met alles er op en er aanquote:
Nice! Ik heb pas in een 206 SW 2.0 HDI gereden, rijdt superquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:25 schreef Grielen het volgende:
[..]
Peugeot 206 2.0 HDI met alles er op en er aan
quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:27 schreef FalleNk810i het volgende:
hoe dafuq krijg je zoiets voor elkaar
[QUOTE=emj89;780335]came into work and my boss told me i had to pull a motor out of a ford ranger so i hoisted it and this is what i saw the laughing did not stop from this point on [ afbeelding ]
got the motor out and this was the other side of the oil pan
[ afbeelding ]
i dropped the pan the laughter got worse [ afbeelding ]
[ afbeelding ] and last but not least what was left of the pistons [ afbeelding ]
monsterd wil wel van d'r micra af nu ze de 126 heeftquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef beverstraat het volgende:
Mijn renault Express is weg! , vanmorgen weggedaan, met de depanage , momenteel zit ik dus tijdelijk zonder auto...
tijdelijk dan,want als ik binnenkort men nieuwe bestel, heb ik toch pas eind juni..quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
monsterd wil wel van d'r micra af nu ze de 126 heeft
Welke wordt het?quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:51 schreef beverstraat het volgende:
[..]
tijdelijk dan,want als ik binnenkort men nieuwe bestel, heb ik toch pas eind juni..
Tja, ben nog absoluut niet zeker.. Mijn vader heeft nog een oud wrak staan,waar ik tijdelijk mee kan rijden..maar die moet eerst nog worden opgekanpt...quote:
Je zei als ik mijn nieuwe bestel? dus dan weet je wat je gaat kopen tochquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:54 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Tja, ben nog absoluut niet zeker.. Mijn vader heeft nog een oud wrak staan,waar ik tijdelijk mee kan rijden..maar die moet eerst nog worden opgekanpt...
ongeveer, ja , een bmw1 , v50, passet ... Guilletaquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Je zei als ik mijn nieuwe bestel? dus dan weet je wat je gaat kopen toch
Leuk.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:57 schreef beverstraat het volgende:
[..]
ongeveer, ja , een bmw1 , v50, passet ... Guilleta
Dat heb ik vroeger genoeg gezien , men vader had een garagequote:Op woensdag 9 mei 2012 15:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Leuk.
Wou dat ik 25000 kon besteden aan een auto
Wat was dr mis mee?quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef beverstraat het volgende:
Mijn renault Express is weg! , vanmorgen weggedaan, met de depanage , momenteel zit ik dus tijdelijk zonder auto...
Zien is anders dan doen helaasquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:04 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Dat heb ik vroeger genoeg gezien , men vader had een garage
Alles , probleem met motor, bumer kapot, linker licht werkte niet meer..quote:
Heb spijt, dat de garage dicht is , gisteren was er vlak voor de deur een ongeval , dat brengt herinneringen op..quote:
Toffe bak!, ik zou beginnen met een 1500 euro te biedenquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:00 schreef Fiorano het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)top-viva-camper.html
Hmm, iemand enig idee wat realistisch bod zou zijn?
Waarvan je de brandstof tank niet leeg krijgtquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:00 schreef Fiorano het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)top-viva-camper.html
Hmm, iemand enig idee wat realistisch bod zou zijn?
Iets met ontbrekende papieren geloof ik.quote:
Zijn niet kapot te krijgen! Wat staat er op de teller?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:06 schreef Sjoegerd het volgende:
We hebben op school nog een ex-defensie G-klasse staan. Schijnt moeilijk op kenteken te krijgen te zijn. Anders zou ik m wel willen hebben
Geen flauw idee, en het is ook nog wel eentje met wat werk geloof ik. Maar totaal geen roest. Ben er wel een beetje verliefd opquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:14 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zijn niet kapot te krijgen! Wat staat er op de teller?
Voor mij is dat dan een leuk hobbyproject .. Wel duur om elke dag mee te rijden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:40 schreef dester_martijn het volgende:
Anders ik wel. Broer heeft ook een MB als militair tot zijn beschikking en zo'n ding zou ik wel privé willen hebben voor de fun.
Mwoah, hij heeft wel wat.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:33 schreef Fiorano het volgende:
Hm dat is ook wel echt het maximum eigenlijk :$. Als ik het doe doe ik het samen met een vriend.
Deze is ook wel nice, maar lang niet zo mooi als die andere
http://auto.marktplaats.n(...)Un2Q&fta_ind=15&fs=1
Kan ik heel wat <87 300D's voor halenquote:Op woensdag 9 mei 2012 18:10 schreef dester_martijn het volgende:
Anders nieuw, ze beginnen toch maar bij 158.00 euro!
http://link.marktplaats.nl/553354752 <--- is tof!quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:59 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan ik heel wat <87 300D's voor halen
Leuke auto, maar dan moet ie we'll enigzins goed aangekleed zijn. Heb zelf een tijdje een BMW 118i gereden in Valencia Orange Metallic: http://guitigefilmpjes.bl(...)an-line-f20.html?m=0quote:Op maandag 7 mei 2012 20:52 schreef beverstraat het volgende:
Ik heb vandaag even gekeken naar verschillende site's van automerken, en die nieuwe Bmw 1 bevalt mij wel ,wat vinden jullie ervan?
De enige echte 1M coupe kleur!quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuke auto, maar dan moet ie we'll enigzins goed aangekleed zijn. Heb zelf een tijdje een BMW 118i gereden in Valencia Orange Metallic: http://guitigefilmpjes.bl(...)an-line-f20.html?m=0
Er is een kerel in Zuna, Overijssel die veel tof spul heeft staanquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/553354752 <--- is tof!
Als er net een nieuwe accu inzit zou ik het probleem ergens anders zoeken!quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:30 schreef Kadooosh het volgende:
Ja heb ook een goeie accu(september vervangen) maar heb weer problemen met myn polo dus leek my wel veilig(zie ook polo forum ).
Inderdaad, dat zegt vaak wel wat over de vorige bestuurder.. de radio van mijn auto stond op Radio 10 Gold meen ik te herinneren.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef Purdey het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe ik aan een instructieboekje voor de polo kan komen? Zat er niet bij, en ik had vanochtend (ja serieus) de grootste moeite om de achteruit wisser aan te zetten
Oja, en uiteindelijk lukte het dus nog steeds niet om hem aan te krijgen, maar het was nog vroeg ook..
Er kwamen trouwens onder m'n zonneklep nog 3 cd's tevoorschijn van de vorige eigenaar. De 1e cd stond vol met Franse liedjes, de 2e was Guus Meeuwis en de derde was Paul de Leeuw. Hele geruststelling dat het geen techno, hardcore of house was
Technoquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef Purdey het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe ik aan een instructieboekje voor de polo kan komen? Zat er niet bij, en ik had vanochtend (ja serieus) de grootste moeite om de achteruit wisser aan te zetten
Oja, en uiteindelijk lukte het dus nog steeds niet om hem aan te krijgen, maar het was nog vroeg ook..
Er kwamen trouwens onder m'n zonneklep nog 3 cd's tevoorschijn van de vorige eigenaar. De 1e cd stond vol met Franse liedjes, de 2e was Guus Meeuwis en de derde was Paul de Leeuw. Hele geruststelling dat het geen techno, hardcore of house was
Inmiddels ben ik er achter, hendeltje van de ruitenwisser van me af. Zitten tig knopjes, draaidingetjes en tierelantijntjes in die auto. Toch maar eens voor gaan zitten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zegt vaak wel wat over de vorige bestuurder.. de radio van mijn auto stond op Radio 10 Gold meen ik te herinneren.
m.b.t. je achterruitenwisser: pookje voor de ruitenwissers naar je toe trekken(zo uit mijn hoofd).
Zo werkt het i.i.g. wel in mijn Ibiza, en aangezien de Ibiza en Polo vrijwel hetzelfde zijn...
Ik moet ooit aan de automaat denk ik. Ik ben zo'n noob.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zodra je een automaat hebt zijn al je zorgen voorbij. Ik mis mijn automaat.
Minimalquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Laat ik maar een bepaalde cd dan uit de Micra van monsterd halen dan.. als mensen tegenwoordig zo over muziek denken
Doet me denken aan een proefrit in een Neon laatst. Radio aan, cd speelde heuse minimal
Heerlijk die Volkswagen koppelingenquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er achter, hendeltje van de ruitenwisser van me af. Zitten tig knopjes, draaidingetjes en tierelantijntjes in die auto. Toch maar eens voor gaan zitten.
Kan sowieso ook totaal niet overweg met de koppeling en het gas. Hij slaat niet af, maar hij begint pas te rijden als de koppeling helemaal omhoog is. Ik rij een beetje als bij m'n eerste rijles. Voel me zwaar auto-rij gestoord.
`volgende meet zou je mijn boekje wel mogen kopieren.. ;Pquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik er achter, hendeltje van de ruitenwisser van me af. Zitten tig knopjes, draaidingetjes en tierelantijntjes in die auto. Toch maar eens voor gaan zitten.
Kan sowieso ook totaal niet overweg met de koppeling en het gas. Hij slaat niet af, maar hij begint pas te rijden als de koppeling helemaal omhoog is. Ik rij een beetje als bij m'n eerste rijles. Voel me zwaar auto-rij gestoord.
Dus dat is normaal? Het ligt niet aan mij?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:43 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Minimal
Bij mn Audi zat er een cassette (ja een cassette ) in van de Grammy nominees 1995
[..]
Heerlijk die Volkswagen koppelingen
Bij mijn polo grijpt tie ook pas erg hoog aan en hetzelfde bij mn Audi.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dus dat is normaal? Het ligt niet aan mij?
*Zucht van verlichting*
Volgens mij is dat bij mijn Seat ook zo inderdaad..quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Bij mijn polo grijpt tie ook pas erg hoog aan en hetzelfde bij mn Audi.
Dat zeg ik: VAGquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bij mijn Seat ook zo inderdaad..
VAG dingetje dus..
Hmm watvoor auto rijd je?quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk vaart maken of dat is gewoon niet mogelijk Moest afgelopen weekend achter m'n vader aanrijden, de snelweg op. Hij scheurt zo naar de 120 en ik zat erachter van 'wacht op mij!'
Ik heb een dopje, een Peugeot 107, klein motortje. Ik moet mezelf er nog aan herinneren om nog later te schakelen dan ik gewend benquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:24 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Hmm watvoor auto rijd je?
Bij hoeveel toeren schakel je door tijdens het vaart maken? Ik zelf rijd nu ook vaak in een opel astra f uit 97, waar je ook flink veel toeren moet maken omdat hij anders niet vooruit te branden is met optrkken.
Roest op de wieldoppen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef Barbapapamama het volgende:
Pfff, net gekeken voor een toyota starlet uit 1993.
140000 km, nieuwe banden/ nieuwe achterschokbrekers
Wel wat roest op de wieldoppen maar verder reed hij opzich goed.
Ik zou 3e eigenaar van de auto worden want hij is 16 jaar van een oude man geweest maar deze heeft hem verkocht ivm de lage instap. Kan best waar zijn aangezien hij ook echt naar een oude man stonk.
Wel viel hij snel uit bij het wegrijden en moest je veel gas geven, dit lag er volgens de garagist aan omdat hij laag stationair liep (500 toeren?)
Dit zouden ze nog oplossen.
Goede koop voor 800 euro ofniet? Twijfel er zelf aan omdat het toch wel een vrij oude auto is en hij toch iedere dag rond de 50 kilometer moet rijden...
Kan ook versleten koppelingsplaten zijn...quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:40 schreef Purdey het volgende:
Buh, de micra ging gewoon rijden als ik de koppeling en het gas in elkaar over liet lopen. Dit ding blijft stilstaan tot ik de hele koppeling los heb gelaten. Ik ga van de week serieus naar een bedrijventerreintje toe om te oefenen, daar kan ik de minste schade aanrichten.
De rem daarentegen werkt wel een stuk abrupter. Bij de micra kon ik 'm lekker flink intrappen, bij de polo remt ie als ik m'n tenen op het pedaal leg. Ik zat dan ook haast tegen de vooruit met m'n neus.
Staat ie hierbij?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef Purdey het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe ik aan een instructieboekje voor de polo kan komen? Zat er niet bij, en ik had vanochtend (ja serieus) de grootste moeite om de achteruit wisser aan te zetten
Als ze dat probleem met het lage toerental oplossen en hij is verder goed en APK gekeurd dan zou ik voor 800 niet klagen! Draai voor de zekerheid even de dop van de motorolie eraf om te zien of er geen sludge (gele smurrie) aanwezig is want dat kan duiden op een lekke koppakking, kijk dan ook of de motor goed droog is aan de buitenkant en of het motorolie op peil is. Op motorschade zit natuurlijk niemand te wachtenquote:Op donderdag 10 mei 2012 17:49 schreef Barbapapamama het volgende:
Pfff, net gekeken voor een toyota starlet uit 1993.
140000 km, nieuwe banden/ nieuwe achterschokbrekers
Wel wat roest op de wieldoppen maar verder reed hij opzich goed.
Ik zou 3e eigenaar van de auto worden want hij is 16 jaar van een oude man geweest maar deze heeft hem verkocht ivm de lage instap. Kan best waar zijn aangezien hij ook echt naar een oude man stonk.
Wel viel hij snel uit bij het wegrijden en moest je veel gas geven, dit lag er volgens de garagist aan omdat hij laag stationair liep (500 toeren?)
Dit zouden ze nog oplossen.
Goede koop voor 800 euro ofniet? Twijfel er zelf aan omdat het toch wel een vrij oude auto is en hij toch iedere dag rond de 50 kilometer moet rijden...
Dat komt omdat het een 3 cylinder is zonder power of koppel. In de stad en op provinciale wegen komt tie goed mee maar op de snelweg zijn ze waardeloos.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk vaart maken of dat is gewoon niet mogelijk Moest afgelopen weekend achter m'n vader aanrijden, de snelweg op. Hij scheurt zo naar de 120 en ik zat erachter van 'wacht op mij!'
Is een kwestie van gewenning, ik stapte laatst in de nieuwe Renault Twingo van mijn ma en das was ook weer een hele omschakeling na de Audi/polo. Omdat die koppeling heel snel aangrijpt in tegenstelling tot de Audi/polo.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:40 schreef Purdey het volgende:
Buh, de micra ging gewoon rijden als ik de koppeling en het gas in elkaar over liet lopen. Dit ding blijft stilstaan tot ik de hele koppeling los heb gelaten. Ik ga van de week serieus naar een bedrijventerreintje toe om te oefenen, daar kan ik de minste schade aanrichten.
De rem daarentegen werkt wel een stuk abrupter. Bij de micra kon ik 'm lekker flink intrappen, bij de polo remt ie als ik m'n tenen op het pedaal leg. Ik zat dan ook haast tegen de vooruit met m'n neus.
Fuck, zit er net op te googelen ja. Morgen het truukje eens proberen van starten, handrem erop, in z'n 3 zetten en dan koppeling op laten komen. Als de motor meteen afslaat, is het goed. Doet ie dat niet, ga ik van de week een bezoekje brengen aan de garage.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kan ook versleten koppelingsplaten zijn...
Ik heb de DEH-2200UB. Prima radioquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:59 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm ik ben wat aan het rondzoeken voor een autoradio met usb aansluiting, is toch wel wat handiger dan steeds weer nummers op cd moeten branden.
Ik wil wel een beetje een handige waarmee je muziek in verschillende mappen kunt zetten en dus ook kunt kiezen uit verschillende mappen.
Ik heb al wat rond gekeken en de Pioneer MVH-1400UB, Pioneer DEH-1400UB of de Pioneer DEH-2400UB leken me wel leuke radio's.
Misschien zijn er mensen met meer verstand hiervan die me iets aan/af kunnen raden.
zie net dat dat niet de instructieboekjes zijn.....quote:
Heb zelf de Pioneer DEH6000, i.v.m. de bluetooth, en die bevalt goed!quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:59 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm ik ben wat aan het rondzoeken voor een autoradio met usb aansluiting, is toch wel wat handiger dan steeds weer nummers op cd moeten branden.
Ik wil wel een beetje een handige waarmee je muziek in verschillende mappen kunt zetten en dus ook kunt kiezen uit verschillende mappen.
Ik heb al wat rond gekeken en de Pioneer MVH-1400UB, Pioneer DEH-1400UB of de Pioneer DEH-2400UB leken me wel leuke radio's.
Misschien zijn er mensen met meer verstand hiervan die me iets aan/af kunnen raden.
Het uiterlijk van die Pioneers is mij te schreeuwerig, maar smaak verschilt. Ik heb vorig jaar deze Kenwood BT60U gekocht. Waarom?quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:59 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm ik ben wat aan het rondzoeken voor een autoradio met usb aansluiting, is toch wel wat handiger dan steeds weer nummers op cd moeten branden.
Ik wil wel een beetje een handige waarmee je muziek in verschillende mappen kunt zetten en dus ook kunt kiezen uit verschillende mappen.
Ik heb al wat rond gekeken en de Pioneer MVH-1400UB, Pioneer DEH-1400UB of de Pioneer DEH-2400UB leken me wel leuke radio's.
Misschien zijn er mensen met meer verstand hiervan die me iets aan/af kunnen raden.
Zoek even anders via google de Baureihencode van je Polo op (wikipedia, en dan naar je bouwjaar zoeken. Dan moet er iets als 8N uitkomen).quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:12 schreef Purdey het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe ik aan een instructieboekje voor de polo kan komen? Zat er niet bij, en ik had vanochtend (ja serieus) de grootste moeite om de achteruit wisser aan te zetten
Heb het vanochtend ook even voor de grap getest bij mn Audi, en die sloeg direct afquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:24 schreef Purdey het volgende:
[..]
Fuck, zit er net op te googelen ja. Morgen het truukje eens proberen van starten, handrem erop, in z'n 3 zetten en dan koppeling op laten komen. Als de motor meteen afslaat, is het goed. Doet ie dat niet, ga ik van de week een bezoekje brengen aan de garage.
Want? Je motor laten afslaan is niet schadelijk hoorquote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:24 schreef von_Preussen het volgende:
Dat jullie je auto dat kunnen aandoen, mij doen zulke fratsen pijn tot diep in mij hart.
Het is altijd weer wennen met die remmen... Twee auto's, leeftijdverschil 16 jaar. Bij de ene moet de koppeling helemaal op de grond voordat je kunt schakelen, bij de andere is (volgens mij) aanraken ongeveer als genoeg... (ooit 1 keer met de starlet file gereden, Meppel -> Zwolle voor de verbouwing, god, ik had me dan toch een spierpijn toen ik eindelijk op m'n bestemming was!) En de remmen hetzelfde.. Stuurbekrachtiging vs geen stuurbekrachtiging is ook elke keer weer wennenquote:Op donderdag 10 mei 2012 16:40 schreef Purdey het volgende:
De rem daarentegen werkt wel een stuk abrupter. Bij de micra kon ik 'm lekker flink intrappen, bij de polo remt ie als ik m'n tenen op het pedaal leg. Ik zat dan ook haast tegen de vooruit met m'n neus.
Nooit geweten dat je op die manier kunt kijken of je platen versleten zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:19 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Heb het vanochtend ook even voor de grap getest bij mn Audi, en die sloeg direct af
Ik ook niet, maar internet zei dat het zo konquote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Het is altijd weer wennen met die remmen... Twee auto's, leeftijdverschil 16 jaar. Bij de ene moet de koppeling helemaal op de grond voordat je kunt schakelen, bij de andere is (volgens mij) aanraken ongeveer als genoeg... (ooit 1 keer met de starlet file gereden, Meppel -> Zwolle voor de verbouwing, god, ik had me dan toch een spierpijn toen ik eindelijk op m'n bestemming was!) En de remmen hetzelfde.. Stuurbekrachtiging vs geen stuurbekrachtiging is ook elke keer weer wennen
[..]
Nooit geweten dat je op die manier kunt kijken of je platen versleten zijn.
Dat wist ik niet, als de auto zo gaat schokken doet me dat altijd pijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Want? Je motor laten afslaan is niet schadelijk hoor
Oh haha op die manier, ja dat begrijp ik welquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, als de auto zo gaat schokken doet me dat altijd pijn.
Arme koppeling.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:06 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Oh haha op die manier, ja dat begrijp ik wel
Ik kan ook niet tegen mensen die niet kunnen schakelen of optrekken.
Zoveel toeren maken en dan heel langzaam die koppeling oplaten komen, arme versnellingsbak
Beetje dit geluid
Is ook niks leuks aan hrquote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:45 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar internet zei dat het zo kon
Proberen kan geen kwaad toch, als ze echt versleten zijn dan merk je het echt wel lijkt me.. nog nooit een auto gereden met versleten platen.
pcies! Ik heb 1 keer stilgestaan met een defecte koppeling, die er nog geen 20k km in zat... Best jammer.quote:
Ik denk dat het juist wel de moeite waard is. Als je de polo toch niet meer gebruikt kan je hem beter nu verkopen dan over een half jaar. Stilstand is achteruitgang.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:19 schreef Kriegel het volgende:
Lijkt mij het niet waard. Dat je op de Polo uitgekeken bent is natuurlijk iets waar ik niet over kan meedenken, maar geld gaan steken in zo'n Audi om 'm luxer te maken? Klinkt als geldverspilling tenzij het om kleine bedragen gaat. Het is gewoon een 10+ jaar oude sedan, een vervoersmiddel, bewaar dat geld en koop er op termijn een nieuwere van die van zichzelf al luxer is.
Je begrijpt me verkeerd denk ik, of die Polo de deur uit moet of niet is een gevoelskwestie en daar kan ik weinig over oordelen, het gaat me om dat andere.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist wel de moeite waard is. Als je de polo toch niet meer gebruikt kan je hem beter nu verkopen dan over een half jaar. Stilstand is achteruitgang.
Wat ik er wel bij moet zeggen dat het voor mij geld in een auto steken betekend dat ik met mijn hobby bezig ben en dat ik het er voor over heb.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:19 schreef Kriegel het volgende:
Lijkt mij het niet waard. Dat je op de Polo uitgekeken bent is natuurlijk iets waar ik niet over kan meedenken, maar geld gaan steken in zo'n Audi om 'm luxer te maken? Klinkt als geldverspilling tenzij het om kleine bedragen gaat. Het is gewoon een 10+ jaar oude sedan, een vervoersmiddel, bewaar dat geld en koop er op termijn een nieuwere van die van zichzelf al luxer is.
Ja, ik ga er sowieso een nieuwe apk op zetten, die verloopt eind juni namelijk. Ik verkoop liever geen auto waarvan de APK bijna verlopen is want dat heeft nogal een effect op je vraagprijs.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist wel de moeite waard is. Als je de polo toch niet meer gebruikt kan je hem beter nu verkopen dan over een half jaar. Stilstand is achteruitgang.
Zie eerdere quotequote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd denk ik, of die Polo de deur uit moet of niet is een gevoelskwestie en daar kan ik weinig over oordelen, het gaat me om dat andere.
Okay dan, in die zin kan ik het goed begrijpen. Moet ook toegeven, stel dat ik van de winter / vroege voorjaar een MX-5 heb, dan zal ik direct een paar 'loze' (als in: pure opsmeuk, geeft geen betere prestaties) upgrades uitvoeren aan dat nogal Japanse interieur om het geheel een wat meer upscale uiterlijk te geven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:26 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wat ik er wel bij moet zeggen dat het voor mij geld in een auto steken betekend dat ik met mijn hobby bezig ben en dat ik het er voor over heb.
Heb namelijk ook al 1500+ euro in mijn polo gestoken die ik voor 450 euro gekocht had
Gelukkig heeft mijn 9 jaar oude Seat al airco..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Okay dan, in die zin kan ik het goed begrijpen. Moet ook toegeven, stel dat ik van de winter / vroege voorjaar een MX-5 heb, dan zal ik direct een paar 'loze' (als in: pure opsmeuk, geeft geen betere prestaties) upgrades uitvoeren aan dat nogal Japanse interieur om het geheel een wat meer upscale uiterlijk te geven.
Hoeft gelukkig niet veel te kosten, gewoon wat plastic onderdeeltjes vervangen door chroom. Wel subtiel natuurlijk, denk aan tellerringen en dat soort spul. Met de kwaliteit van het dashboard is niet veel mis, het is alleen domweg te sober voor een roadster.
Ook qua performance zal er dan op termijn misschien wel het een en ander aan veranderen, maar dat mag ook best met zo'n soort auto.
Geldverspilling bedoelde ik ook meer in de trant van: "Ik heb een Seat Ibiza van 9 jaar terug en ik mis een airco. Kom, ik bouw een compleet systeem in voor 3000 euro! Dat verdien ik vast weer terug door de gestegen verkoopwaarde!"
Kijk, da's niet slim.
Hoe noem je zo'n houder?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft mijn 9 jaar oude Seat al airco..
Wel net een OEM bekerhouder gekocht via Ebay, eigenlijk de enige af-fabriek optie die ontbrak in mijn auto, en ik best wel mistte..
klopt En het is ook nog eens 1 op een slede..quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hoe noem je zo'n houder?
Cup Holder natuurlijk.
Duur?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt En het is ook nog eens 1 op een slede..
Haha ik heb het ook uiteraard over dat soort aanpassingenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Okay dan, in die zin kan ik het goed begrijpen. Moet ook toegeven, stel dat ik van de winter / vroege voorjaar een MX-5 heb, dan zal ik direct een paar 'loze' (als in: pure opsmeuk, geeft geen betere prestaties) upgrades uitvoeren aan dat nogal Japanse interieur om het geheel een wat meer upscale uiterlijk te geven.
Hoeft gelukkig niet veel te kosten, gewoon wat plastic onderdeeltjes vervangen door chroom en je komt al een end. Wel subtiel natuurlijk, denk aan tellerringen en dat soort spul. Met de kwaliteit van het dashboard is niet veel mis, het is alleen domweg te sober voor een roadster.
Ook qua performance zal er dan op termijn misschien wel het een en ander aan veranderen, maar dat mag ook best met zo'n soort auto.
Geldverspilling bedoelde ik ook meer in de trant van: "Ik heb een Seat Ibiza van 9 jaar terug en ik mis een airco. Kom, ik bouw een compleet systeem in voor 3000 euro! Dat verdien ik vast weer terug door de gestegen verkoopwaarde!"
Kijk, da's niet slim.
10,- via Ebay..quote:
*Slaakt zucht van verlichting*quote:
Ah, bijnaaaaaaaa heb ik ervaring Nog even een paar maandjesquote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:48 schreef vannelle het volgende:
Je hebt nog tijd, ze zeggen altijd dat je pas een ervaren automobilist ben met 100.000 km óf 5 jaar ervaring.
Ooooh, dan kan ik weer onbeschaamd achterover leunenquote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:48 schreef vannelle het volgende:
Je hebt nog tijd, ze zeggen altijd dat je pas een ervaren automobilist ben met 100.000 km óf 5 jaar ervaring.
Dan ben ik al ervaren.. (4 jaar rijbewijs, c.a. 150.000km)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ooooh, dan kan ik weer onbeschaamd achterover leunen
Jeuj 6,5 jaar het papiertje hier (ja, nog geen pasjes toen) Maar nog niet echt 5 jaar rij-ervaringquote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:48 schreef vannelle het volgende:
Je hebt nog tijd, ze zeggen altijd dat je pas een ervaren automobilist ben met 100.000 km óf 5 jaar ervaring.
Ik zit dit jaar aan een 7000-. het was dan ook een kutbak , vw Jetta ,hier kom ik aan "))quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:24 schreef Martijn93 het volgende:
Hmm sinds september m'n rijbewijs en denk dat ik ergens rond de 5200 km zit.
Jaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:56 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Is het dan een verantwoorde wens om een vijfcilinder in je 20 jaar oude audi 80 te willen lepelen?
Heb in 3 jaar tijd 45.000 km gereden, ook in Duitsland en Belgie een aantal keer. Dus ben op de goede weg.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:48 schreef vannelle het volgende:
Je hebt nog tijd, ze zeggen altijd dat je pas een ervaren automobilist ben met 100.000 km óf 5 jaar ervaring.
nee, een nieuwe auto kopen kost je veel meer alleen al aan afschrijving het eerste jaar. go for itquote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:56 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Is het dan een verantwoorde wens om een vijfcilinder in je 20 jaar oude audi 80 te willen lepelen?
Betaald parkeren?! En dan in Zeeland?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Jeuj 6,5 jaar het papiertje hier (ja, nog geen pasjes toen) Maar nog niet echt 5 jaar rij-ervaring
Fuuuuuu, vanaf 1 juni betaald parkeren hier. En vergunning aanvragen is lastig
Amsterdam tegenwoordigquote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Betaald parkeren?! En dan in Zeeland?
Oja, hiero over 2 jaar bijna 40.000 km ervaring
Oh, nouja daar is dat niet zo gekquote:
Oh hier heb ik ook zo'n vorige eigenaar gehad, heel het portier zit onderquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:07 schreef Purdey het volgende:
Ik denk dat Goddelijker hier mij bij kan helpen, aangezien hij de koning van de poets spulletjes, doekjes en spray'tjes is. De vorige eigenaar van m'n polo was blijkbaar blind/slechtziend want om het sleutelgat zit een hele verzameling van krasjes. Van die 'Ik kan m'n slot niet vinden, maar ik blijf lekker toch met de sleutel rond zoeken' krasjes. Wat smeer ik daar op om dat weer wat toonbaarder te krijgen?
Gister trouwens op m'n werk een ventje wat net z'n rijbewijs+auto heeft, die een prachtig verhaal zat te vertellen aan z'n even oude collega's dat hij met 180 km p.u. in 20 minuten van Rotterdam in Breda zat. Overdag, in de spits Geweldig gevoel, 18 zijn en leeftijdsgenoten alles wijs kunnen maken.
Het is dat ik geen lange blonde honden haren heb gevonden, anders zou ik zweren dat die man/vrouw in gezelschap is geweest van een blinde geleiden hond.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Oh hier heb ik ook zo'n vorige eigenaar gehad, heel het portier zit onder
Of eentje met 'plakband', dan beschadig je de bekleding niet zo .quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:51 schreef vannelle het volgende:
Vorige eigenaar van onze auto had ook een hond, zeker weten!
Honden zijn lief maar die haren.......
Je kunt gewoon alle bekleding met een harde borstel gaan schrobben want er bestaat geen stofzuiger waar je dat even mee oplost.
Goed plan, de hond intapen voor ie in de auto mag!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:55 schreef Anne het volgende:
[..]
Of eentje met 'plakband', dan beschadig je de bekleding niet zo .
Het is ook geen echte plakband . Veel zachter en liever . Ik gebruik het elke dag voordat ik de deur uit ga.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goed plan, de hond intapen voor ie in de auto mag!
Maar idd, plakband en bekleding vinden elkaar ook niet echt lief......
Een algemene kreet die verzekeraars wel in de voorwaarden hebben, in een lichtere vorm.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:51 schreef vannelle het volgende:
Vorige eigenaar van onze auto had ook een hond, zeker weten!
Honden zijn lief maar die haren.......
Je kunt gewoon alle bekleding met een harde borstel gaan schrobben want er bestaat geen stofzuiger waar je dat even mee oplost.
En wat dat 100.00km/5 jaar verhaal betreft: Dat is wat ZE zeggen, geen idee hoe ze daar bij komen maar is echt een algemene kreet.
Maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat sommigen het nooit leren en dat anderen van nature gewoon goed rijden.
Werkt dat ook voor "oudere" haren die toch wat dieper zitten?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Het is ook geen echte plakband . Veel zachter en liever . Ik gebruik het elke dag voordat ik de deur uit ga.
[ afbeelding ]
Geen idee . Dat kan ik ook niet testen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Werkt dat ook voor "oudere" haren die toch wat dieper zitten?
En zo ja, hoe heet dit?
Volgens mij hanteren verzekeraars een leeftijdsgrens. <23 = risicogroep.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Een algemene kreet die verzekeraars wel in de voorwaarden hebben, in een lichtere vorm.
Die euro is me wel een poging waard, thanks voor de tip!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Geen idee . Dat kan ik ook niet testen.
Sowieso is kattenhaar weer net iets anders als dat van een hond.
En dit heet gewoon een plakroller. Verkrijgbaar bij Hema, H&M, blokker, IKEA, etc.
Kost een euro.
Wat bedoel je precies? Contactslot?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:04 schreef Kadooosh het volgende:
Moet waarschijnlijk het contactblokje vervangen van mijn polo 2 '90, maar hoeveel kost zoiets ongeveer?
Nope het blokje wat er voor zit, tenminste op het polo forum hebben ze het daarover.quote:
Begin eens bij het begin, wat zijn de klachten precies?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:34 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nope het blokje wat er voor zit, tenminste op het polo forum hebben ze het daarover.
Het oude slot zou ik er zogezegd weer op kunnen monteren.
Heel lang verhaal... laatste update : http://www.steilheck.nl/s(...)73781.html#msg373781quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Begin eens bij het begin, wat zijn de klachten precies?
In het forum wat jij aangaf kreeg je een link en die gaat idd over het contactslot.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:39 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heel lang verhaal... laatste update : http://www.steilheck.nl/s(...)73781.html#msg373781
Volgens mij is contactblokje hetzelfde als Contactschakelaar?
Pics:quote:The story continues... sleutel deed het niet vanwege het stuurslot(beetje stuur naar de andere kant duwen.. bekend "probleem") dus dat is normaal.
Alles erop gezet en starten en voila hij doet het!!!
Maarrrr hij loopt nu heel erg onregelmatig stationair, tot op het punt dat ik denk hij gaat uitvallen.
Heb er een stukje mee gereden(alleen al zodat de accu weer wordt opgeladen lachen ) en ook dan voel ik af en toe het gas een heel klein beetje afnemen maar het is echt bijna niets.
Geloof dat je met de verdelerkap het stationaire toerental kan regelen toch, er is daar wel aangezet dus misschien die een beetje verstellen?
Is nu maar de vraag of het geluk was of hij het nu blijft doen.
Misschien zat een kabel niet helemaal goed vast van het contactblokje ofzo.
Krijg sowieso een andere computer en ga denk ik ook het blokje vervangen.
Maar krijg het blokje er nog niet af dus wat doe ik verkeerd?
(die rode moer was ook los)
Antwoord: Nee!!quote:Geloof dat je met de verdelerkap het stationaire toerental kan regelen toch, er is daar wel aangezet dus misschien die een beetje verstellen?
Nee het toerental heeft idd niks met het niet startprobleem te maken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
In het forum wat jij aangaf kreeg je een link en die gaat idd over het contactslot.
Maar ik zal de klachten ff quoten hiero:
[..]
Pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Probleem is me nog steeds niet helemaal duidelijk want contactslot was een voorzetje van jezelf maar deze vind ik wel speciaal en noemenswaardig:
[..]
Antwoord: Nee!!
Het beinvloed het toerental wel maar met verdraaien kun je alleen het ontstekingstijdstip veranderen.
Ik zou om te beginnen eens kijken of de verdelerkap en rotor misschien aan vervanging toe zijn.
Stuurslot uit je verhaal is een ander hoofdstuk, heeft niks met elkaar te maken.
Als ik het me goed kan herinneren dan heeft Kadoosh een NZ motor en dat is een multipoint injectie.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:28 schreef vannelle het volgende:
Ik hoop ook voor je dat het dan opgelost is.
Ben niet goed op de hoogte van de techniek van een VR6 maar 1 ding snap ik niet. Op het ene moment heb je het over een verdeelkap en op het andere moment weer over een ontstekingsmodule.
Wat ist nou? Electronische ontsteking of een cdi?
Denk dat je het hoe dan ook in de ontsteking moet zoeken en als alle andere dingen al getest zijn de volgende vraag: Hoe oud zijn je bougies en -kabels?
En het laatste wat ik quote: Jij stelde dat je met het verdraaien van de verdelerkap stationair af kan stellen. Heb ik op geantwoord en brengt me op het volgende puntje van aandacht:
Staat ie nu wel op tijd? Er is al aan gedraaid namelijk. Ook verkeerde timing kan startproblemen veroorzaken.
Zodra ie weer start zal ik het proberen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:02 schreef vannelle het volgende:
Dat vraag ik dus ook als laatste, staat de ontsteking wel op tijd?
Hoeveel autos mollen ze wel niet met zo'n testquote:
Waarscheinlijk mijn volgende wagen..quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:10 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hoeveel autos mollen ze wel niet met zo'n test
wrom geen passat?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:12 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Waarscheinlijk mijn volgende wagen..
quote:
"Waar we altijd kunnen rekenen op vergrotend advies van H-D!"quote:
Is het echt zo erg?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
"Waar we altijd kunnen rekenen op vergrotend advies van H-D!"
Zou liever een 2e hands Passat hebben van maybe max 2jr oud dan een nieuwe Jetta of i30quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:29 schreef beverstraat het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 12 mei 2012 21:13 schreef H-D het volgende:
[..]
wrom geen passat?
Eigenlijk ja... Passat,is toch snel 30.000-
Ik heb mijn oog ook laten vallen op een Hyundai i30 cw 1.6 125 pk...
Ik ook...Maar vind maar eens een goeie Passat van minder als 2jaar onder de 25.000.-quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Zou liever een 2e hands Passat hebben van maybe max 2jr oud dan een nieuwe Jetta of i30
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/8582303quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:35 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Ik ook...Maar vind maar eens een goeie Passat van minder als 2jaar onder de 25.000.-
Is idd zeker niet mis....quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:38 schreef H-D het volgende:
[..]
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/8582303
bijna de eerste die ik zie.
of deze
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/8647565
of deze als je de 1.4 niet erg vindt
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/8834438
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:46 schreef Mikkie het volgende:
Die 1.4 wil je niet, de TSI-blokken staan bekend als dramatisch qua betrouwbaarheid. En die eerste 'executive r-line' heeft niet eens een multifunctioneel stuurwiel...wtf?
Ja dat weet ik. Maar als hij graag een 1.4 tsi wil dan maakt het mij verder ook niet uit. Mijn punt was eigenlijk dat als ie gewoon een beetje zoekt je best wel een nette Passat voor onder de 25k kan krijgen die <2jr oud is. Ik had 64 hits ofzo.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:46 schreef Mikkie het volgende:
Die 1.4 wil je niet, de TSI-blokken staan bekend als dramatisch qua betrouwbaarheid. En die eerste 'executive r-line' heeft niet eens een multifunctioneel stuurwiel...wtf?
Jaja, maar een 1.4. is echt wel laag ze,quote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar als hij graag een 1.4 tsi wil dan maakt het mij verder ook niet uit. Mijn punt was eigenlijk dat als ie gewoon een beetje zoekt je best wel een nette Passat voor onder de 25k kan krijgen die <2jr oud is. Ik had 64 hits ofzo.
Ja ik zeg toch ook niet dat dat moet? Er staan ook genoeg 1.8 's op. Kijk gewoon zelf even andersquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:50 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Jaja, maar een 1.4. is echt wel laag ze,
Allesinds bedankt, kan momenteel even verder, heb een vervangwagen van de garage ) eindelijkquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch ook niet dat dat moet? Er staan ook genoeg 1.8 's op. Kijk gewoon zelf even anders
Ging mij er gewoon om dat jij meteen zei dat het niet mogelijk was. Terwijl dat helemaal niet zo is. En ook wat Mikkie zegt over in Dld halen.
Idd nice. Alleen dat Candy-Weissquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:56 schreef Mikkie het volgende:
Willekeurig voorbeeld van de eerste pagina (expres geen TSI):
http://suchen.mobile.de/a(...)categories=EstateCar
Da's dus gewoon voor minder dan 20k zo'n auto voor de deur (BPM + invoer is misschien 4.500 à 5.000 euro).
Ik vind vooral die nieuwe heel mooi. Mooi zakelijk. Maar CC vind ik het mooist. Die zou ik nog wel willen. Gewoon 2.0 TDI dan. En dan wel de sterkste.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:04 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind het ook niks hoor Maar ik ben ook geen fan van de Passat. Een mooie illustratie van wat er voor een bepaald budget te halen is, is het echter wel .
Euh nee zeker niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En het verschil in mrb+verzekering? Onderhoudsvoordeel en apk-voordeel verdwijnt. Toch allemaal reden om voor nieuw te kiezen. En als dat een kleinere auto moet betekenen, maar meer zekerheid dan is dat toch ook prima!
jij rijdt een auto van de zaak tochquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:56 schreef beverstraat het volgende:
[..]
Allesinds bedankt, kan momenteel even verder, heb een vervangwagen van de garage ) eindelijk
Denk eens kritisch na. Het gaat altijd over groter, lomper en duurderquote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Euh nee zeker niet.
Oh en was het nou echt zo obvious daarstraks ik adviseer toch ook weleens kleine auto's ofniet?
Niet helemaal, schadevrijejaren maken immers enorm veel uit, en die kan je nog niet hebben als je net je rijbewijs hebt (verzekeraars die toestaan brommerjaren mee te laten tellen ) , dus daarin zit het al verwerkt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Volgens mij hanteren verzekeraars een leeftijdsgrens. <23 = risicogroep.
Hoe lang je je rbw hebt maakt dan niet uit.
Dit en variaties op dit testje (vlot op laten komen in 2 moet direct afslaan, op laten komen in 3 met handrem moet afslaan, vol gas geven in 5 @ 50kmh moeten snelheid en toerental gelijk oplopen, indien eerst alleen toerental omhoog schiet dan slippende koppeling enz.) zijn wel zinvol maar vaak (helaas) alleen afwijkend als de koppeling bijna op breken staat.quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:24 schreef Purdey het volgende:
[..]
Fuck, zit er net op te googelen ja. Morgen het truukje eens proberen van starten, handrem erop, in z'n 3 zetten en dan koppeling op laten komen. Als de motor meteen afslaat, is het goed. Doet ie dat niet, ga ik van de week een bezoekje brengen aan de garage.
Naaah toch?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Denk eens kritisch na. Het gaat altijd over groter, lomper en duurder
ja... mijn vader had een garage als "zaak" daar staat nog een wagentje of twee +takelwagen. Hij is al sinds januari 2011 met pensioen...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij rijdt een auto van de zaak toch
Sorry, maar het is echt zo.quote:
Heb vandaag van de wielerploeg ,een nieuwe Kia Picanto gekregenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 22:53 schreef beverstraat het volgende:
[..]
ja... mijn vader had een garage als "zaak" daar staat nog een wagentje of twee +takelwagen. Hij is al sinds januari 2011 met pensioen...
quote:Op zondag 13 mei 2012 10:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Heb vandaag van de wielerploeg ,een nieuwe Kia Picanto gekregen
niet je eigen trolloposten vergeten liefje anders work boos kusje
quote:
Het is gratis dus waarom probeer je het niet?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Weet iemand of de gratis versie van de app Torque een beetje werkt?
Omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gratis dus waarom probeer je het niet?
Een tas voor in je kofferbak waar allerlei dingetjes inzitten die je nodig hebt voor je auto (soms) maar die ook de neiging hebben om door je kofferbak te gaan slingeren. Denk aan wieldoppen, maar ook startkabels, veiligheidshesje, gevarendriekhoek, lampensetje (hmm, wat hebben we er nog meer in liggen? we hebben alleen geen tas, maar een kratje )quote:
Dat zei mijn instructeur ook Ondertussen mag ik mezelf wel een ervaren automobilist noemen, denk ik...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:48 schreef vannelle het volgende:
Je hebt nog tijd, ze zeggen altijd dat je pas een ervaren automobilist ben met 100.000 km óf 5 jaar ervaring.
Ben blij dat wij die keuze niet hoeven maken. Onze tweede auto wordt over het algemeen 1 keer in de week gebruikt en als we naar de stort moeten (de Yaris had een andere trekhaak contact doos dan de aanhanger heeft, en de nieuwe heeft (nog) geen trekhaak). Hij heeft ooit 1 keer 3 maanden stil gestaan (winter '09-'10), aangezien hij geen winterbanden heeft en er toen vreselijk veel sneeuw was. Na die 3 maanden deed hij het niet meer, wilde niet starten. Bleek de accu volledig droog te staan... Dan werken startkabels niet meer (en ben je blij dat je ANWB wegenwacht + thuis service hebt!)quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik denk dat ik mijn Polo ga verkopen, heb er nu al een maand niet in gereden.
Ik dacht ik hou de Polo erbij als hobby auto maar denk dat ik daar gewoon geen interesse meer in heb en dat ik het geld liever in mn Audi steek om m luxer te maken en andere upgrades uit te voeren..
Nog meer mensen hier met 2 auto's? of 2 auto's hadden? En zo'n keuze ook hebben gemaakt?
Tot 2,5 maand geleden hadden "we" (ik en mijn eveneens op dit forum ronddartelende echtgenote) nog twee Clio's, een benzine en een diesel. Ik gebruikte de diesel omdat ik tot een paar maanden geleden in Rotterdam werkte en zodoende een slordige 500-600 km per week aflegde.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik denk dat ik mijn Polo ga verkopen, heb er nu al een maand niet in gereden.
Ik dacht ik hou de Polo erbij als hobby auto maar denk dat ik daar gewoon geen interesse meer in heb en dat ik het geld liever in mn Audi steek om m luxer te maken en andere upgrades uit te voeren..
Nog meer mensen hier met 2 auto's? of 2 auto's hadden? En zo'n keuze ook hebben gemaakt?
Ah, zo! Daar zit in het hoekje achter de wielkast een handig vangnetje voor in m'n ootoo.quote:Op maandag 14 mei 2012 07:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Een tas voor in je kofferbak waar allerlei dingetjes inzitten die je nodig hebt voor je auto (soms) maar die ook de neiging hebben om door je kofferbak te gaan slingeren.
Ja, maar jij hebt samen met je partner denk ik 2 auto's?quote:Op maandag 14 mei 2012 07:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Een tas voor in je kofferbak waar allerlei dingetjes inzitten die je nodig hebt voor je auto (soms) maar die ook de neiging hebben om door je kofferbak te gaan slingeren. Denk aan wieldoppen, maar ook startkabels, veiligheidshesje, gevarendriekhoek, lampensetje (hmm, wat hebben we er nog meer in liggen? we hebben alleen geen tas, maar een kratje )
[..]
Dat zei mijn instructeur ook Ondertussen mag ik mezelf wel een ervaren automobilist noemen, denk ik...
[..]
Ben blij dat wij die keuze niet hoeven maken. Onze tweede auto wordt over het algemeen 1 keer in de week gebruikt en als we naar de stort moeten (de Yaris had een andere trekhaak contact doos dan de aanhanger heeft, en de nieuwe heeft (nog) geen trekhaak). Hij heeft ooit 1 keer 3 maanden stil gestaan (winter '09-'10), aangezien hij geen winterbanden heeft en er toen vreselijk veel sneeuw was. Na die 3 maanden deed hij het niet meer, wilde niet starten. Bleek de accu volledig droog te staan... Dan werken startkabels niet meer (en ben je blij dat je ANWB wegenwacht + thuis service hebt!)
Ja, inderdaad alleen voor mezelf. Anders had bijvoorbeeld mn vriendin er nog wat aan gehad als ik die hadquote:Op maandag 14 mei 2012 08:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Tot 2,5 maand geleden hadden "we" (ik en mijn eveneens op dit forum ronddartelende echtgenote) nog twee Clio's, een benzine en een diesel. Ik gebruikte de diesel omdat ik tot een paar maanden geleden in Rotterdam werkte en zodoende een slordige 500-600 km per week aflegde.
Maar goed, die baan hield op en toen hebben we getwijfeld over drie opties:
- Diesel verkopen en alleen de benzine houden
- Allebei inruilen voor een nieuwe auto of een jonge tweedehands
- Alleen de diesel inruilen voor een iets oudere wagen
Uiteindelijk het laatste geworden, met het oog op de veranderde gezinssituatie, de mogelijkheid dat ik op korte termijn toch weer werk vind waar ik een auto voor nodig heb en het feit dat we niet echt midden in de stad wonen . Maar goed, begrijp ik dat je beide auto's alleen zelf gebruikt? Dan is het natuurlijk weer net even anders.
Ja, zo kan ik de hele dag wel doorgaan met berichten posten over auto's die ik heb gezien die boven mn budget zijnquote:Op maandag 14 mei 2012 11:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Omg, heb een mooie Mercedes G300D gezien.. Alleen de aanschafprijs is nog boven mijn budget
Nouja deze is vergeleken met andere belastingvrije G's nog goedkoopquote:Op maandag 14 mei 2012 12:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik de hele dag wel doorgaan met berichten posten over auto's die ik heb gezien die boven mn budget zijn
Ik denk dat het voor mij af zou hangen hoe veel dat ding per maand kost (wegenbelasting, verzekering) en hoeveel ik per maand (extra) te besteden heb.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt samen met je partner denk ik 2 auto's?
Ik heb er voor mezelf 2
Kost me maar 20 euro per maand aan vaste lasten, dus daarvoor hoef ik m niet perse weg te doen. Het geld van de verkoop zou ik dan weer wel goed kunnen gebruiken en ik denk dat ik liever mn geld in de Audi stop als in de polo. Dus dan zal die gewoon stilstaan en sporadisch gebruikt worden door mij om naar een meeting te gaan misschien... Dus of dat t waard is denk ik nee..quote:Op maandag 14 mei 2012 12:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor mij af zou hangen hoe veel dat ding per maand kost (wegenbelasting, verzekering) en hoeveel ik per maand (extra) te besteden heb.
En dat is uiteindelijk het antwoord, is hij het waardquote:Op maandag 14 mei 2012 14:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dus of dat t waard is denk ik nee..
Wegenbelastingvrij en oldtimerverzekering denk ikquote:Op maandag 14 mei 2012 17:48 schreef monsterd. het volgende:
20 euro aan vaste lasten maar? Hoe doe je dat?
En dan gaat H-D de hele tijd reageren met nog duurdere auto'squote:Op maandag 14 mei 2012 12:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik de hele dag wel doorgaan met berichten posten over auto's die ik heb gezien die boven mn budget zijn
20 euro wegenbelasting en mn pa betaald nog steeds die verzekering voor mij hahaquote:Op maandag 14 mei 2012 17:48 schreef monsterd. het volgende:
20 euro aan vaste lasten maar? Hoe doe je dat?
Wat een leven... nogal wiedes dat je dan een Audi kan betalenquote:Op maandag 14 mei 2012 19:41 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
20 euro wegenbelasting en mn pa betaald nog steeds die verzekering voor mij haha
Dat was in mn school tijd, betaal nu alles zelf nu ik een job heb hahaquote:Op maandag 14 mei 2012 19:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat een leven... nogal wiedes dat je dan een Audi kan betalen
Ben er al! duur tov wat?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En dan gaat H-D de hele tijd reageren met nog duurdere auto's
Mn ouders betaalde het telefoon abbo van mn broertje dus voor mij de verzekering hahaquote:Op maandag 14 mei 2012 20:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap echt niet hoe mensen hun ouders zo gek krijgen om de auto te betalen.
Ach als je ouders kunnen en willen betalen...why not. Of als je pa ofzo ook helemaal gek van auto's is.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap echt niet hoe mensen hun ouders zo gek krijgen om de auto te betalen.
Nja ik zou het wel vet vinden en als ik zelf veel geld zou verdienen zou ik het mss ook wek doen.quote:Op maandag 14 mei 2012 20:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja tuurlijk maar dan nog Kijk ik moet alles zelf betalen maar dat lijkt mij ook niet meer dan logisch, ik heb zelf immers inkomen.
hier hetzelfde.. Toen ik zelf nog geen auto had, mocht ik gratis in hun auto's rijden... (en heb geld van hun mogen lenen zodat ik een "dergelijke" auto kon kopen)quote:Op maandag 14 mei 2012 21:24 schreef monsterd. het volgende:
Mijn ouders willen heeeeeel soms een volle tank sponsoren, maargoed dat gebeurt anders ook nooit
Dat vind ik al luxe. Ik deelde een auto met m'n moeder en betaalde gewoon 'volle bak'... alle brandstof kwam voor mijn rekening en dan betaalde zij het onderhoud en de vaste lasten.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hier hetzelfde.. Toen ik zelf nog geen auto had, mocht ik gratis in hun auto's rijden... (en heb geld van hun mogen lenen zodat ik een "dergelijke" auto kon kopen)
Auto delen lijkt me weer zo beperkendquote:Op maandag 14 mei 2012 22:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat vind ik al luxe. Ik deelde een auto met m'n moeder en betaalde gewoon 'volle bak'... alle brandstof kwam voor mijn rekening en dan betaalde zij het onderhoud en de vaste lasten.
Dat is toch niet volle bak? Het hangt er vanaf hoeveel je rijdt, maar bij mij zijn de vaste lasten + onderhoud duurder dan de benzinekosten op jaarbasis.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat vind ik al luxe. Ik deelde een auto met m'n moeder en betaalde gewoon 'volle bak'... alle brandstof kwam voor mijn rekening en dan betaalde zij het onderhoud en de vaste lasten.
Ik verstook in 3 maanden meer aan diesel,dan ik het hele jaar aan onderhoud en verzekering betaal!quote:Op maandag 14 mei 2012 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is toch niet volle bak? Het hangt er vanaf hoeveel je rijdt, maar bij mij zijn de vaste lasten + onderhoud duurder dan de benzinekosten op jaarbasis.
Bij mij is benzinekosten meer dan onderhoud en vaste kosten denk ik.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is toch niet volle bak? Het hangt er vanaf hoeveel je rijdt, maar bij mij zijn de vaste lasten + onderhoud duurder dan de benzinekosten op jaarbasis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |