quote:
puma@vorige topique
Tijd is geen excuus zolang de mensen nog leven die hier pijn door ervaren.
Dat is toch nuff said?
Nee, dat is incorrect en tevens onjuist.
Elk jaar wordt er een herdenking gehouden bij het slavenmonument om te herdenken hoe de van oorsprong Afrikanen door ons, Nederlanders, werden ontvoerd, vervoerd en verkocht als slaven.
Blijkbaar zijn er mensen die dat belangrijk vinden, en terecht naar mijn mening, edoch betekend dat indirect dat ik als roomblanke uber-ariër er verantwoordelijk voor de doelbewuste abductie en deportatie van complete volksstammen uit winstbelang. Er zullen zelfs mensen zijn die dit onder het kopje genocide zullen scharen.
Oftewel, ik krijg te horen dat 'wij' fout zijn geweest en dat ik mij moet schamen voor de dingen die 'wij' gedaan hebben.
Als 'wij' niet in het ondanks alle fouten geteisterde nog steeds redelijk geweldige land zouden leven zouden leven, zou zo'n herdenking, waar niet eens zo heel lang geleden een oud-premier juist aandrong op zo'n mentaliteit voor het aanzien van alle volksvertegenwoordigers en de gehele bevolking, niet mogelijk kunnen zijn.
Want wij zijn, bovenalles, TOLERANT.
quote:
tolerantie
to - le` ran - tie [-sie] («Frans«Latijn) de -woord (vrouwelijk) 1 verdraagzaamheid jegens andersdenkenden of met betrekking tot afwijkend gedrag; zie ook bij repressief ;
Juist vanwege die vrijgevochten mogelijkheden is in ons land alles mogelijk. En dat wordt dus nu door een rechterlijke macht VERBOTEN. Hoe ironisch wil je het hebben?
En nogmaals, het was een KEUZE.
Iedereen was VRIJ om de route uit te breiden om nog even langs de graven van 10 Duitsers te lopen, die 'wij', ondanks alle onderdrukking, represailles, moorden, bombardementen en razzia's nog steeds een FATSOENLIJK graf durven te geven.
En waarom, om uiteindelijk een dikke middelvinger te geven naar 'hen', door te laten zien dat 'wij', ondanks alle misdaden die 'ons' zijn aangedaan, nog steeds de betere man kunnen zijn en de eer aan ons zelf te houden.
En als je dan uit persoonlijke grieven nog niet klaar bent voor verzoening, want dat was het hele idee achter de herdenking, geen neo-nazistische verering, geen verheerlijking, maar na 67 (!) jaar verzoening voor militairen die gestorven zijn terwijl ze hun taak uitvoerden, onvergevelijke praktijken van de SS daargelaten, dan had je de betere man kunnen zijn door de VRIJHEID te gebruiken om niet langs de graven te lopen maar regelrecht naar de uitgang, omdat je hier nogmaals VOLKOMEN IN JE RECHT STAAT om voor jouw eigen mening uit te komen.
Maar dat je via de rechterlijke macht afdwingt om de complete herdenking te wijzigen naar jouw idee van wie er wel en wie er geen recht heeft op gedachten, is niet alleen verkeerd, maar in en intriest. Als ze vervolgens dan genoegen nemen met het feit dat ze de burgemeester en wethouders via rechterlijke macht VERBIEDEN om acte de présence te geven bij die graven maakt het nóg triester, maar als ze dan vervolgens ook nog eens een reclamevliegtuig inhuren om het complete dorp als 'fout' te stigmatiseren, dan ben je zo autoritair je tegenstander te bevuilen en te beschimpen dat je jezelf zo ernstig tekort doet dat naar mijn mening elke Nederlandse verzetstrijder die gestorven is in de strijd tegen een autoritaire macht die een ander RUKSICHTLOS zijn mening af dwingt, gedekt door een rechterlijke macht, zich in zijn graf zou omdraaien voor deze wanvertoning.
Maar het is mooi geweest, zo denk ik erover. Maar doe me een lol, wees jij de betere en buig je eens over de volgende quote..
“The weak can never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong.”
- Mahatma GandhiWaarvan akte,
Rave
Cobra4: "
Twijfelen aan de kennis van Rave. :')EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip