Als je het zo ziet, misschien wel, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen. Het behang komt op 1 korte muur in een kamer van 3 x 5. Verder zijn de meubels vooral wit en de rest van de muren dus ook.quote:
Hier een discussietopic waarin diezelfde vraag werd gesteld. Er zitten redelijk wat "nutteloze" reacties bij, maar ook genoeg mensen die aangeven dat als ze niet meer zonder zouden kunnen.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:00 schreef Stiemie het volgende:
Overigens twijfelen we nog over een Quooker in de keuken. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Zou het met kids NOOIT doen. Hoe kan je het jezelf vergeten als ze hun handjes wassen met de verkeerde kraan.quote:Op maandag 28 mei 2012 23:01 schreef Stiemie het volgende:
Kwartet![]()
De quooker gaat waarschijnlijk vervangen worden door een 3-in-1-kraan van Itho Daalderop
We hebben in K&W relatief veel lurkersquote:Op maandag 28 mei 2012 23:01 schreef Stiemie het volgende:
Kwartet![]()
En de uiteindelijke keukenofferte kwam ineens 1800 euro duurder uit, dus nu zijn we manieren aan het bedenken om 'm goedkoper te maken... Geen eenvoudige opgave hebben we al gemerktDe quooker gaat waarschijnlijk vervangen worden door een 3-in-1-kraan van Itho Daalderop
[ afbeelding ]
Om het goedkoper te maken kunnen we er ook nog voor kiezen om het granieten werkblad te vervangen voor een laminaat exemplaar van Dekker. Maar dat graniet is zo mooi he....
Tsja heel goed hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2012 07:36 schreef mrien het volgende:
Hoe is het verder met de voorbereidingen qua inpak enzo?
Ik heb bij mijn ouders een pvc vloer in de gang gelegd. Ze waren toe aan een nieuwe vloer maar hebben 2 grote honden en die zijn niet echt voorzichtig en in de herfst en winter vaak erg nat.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:50 schreef Stiemie het volgende:
Oke, helaas nog steeds geen foto's want die staan op mijn laptop en mijn scherm is overleden![]()
Wel wat updates. We hebben besloten voor een pvc vloer te gaan. Deze van Therdex is erg mooi vinden we
[ afbeelding ]
http://www.therdex.nl/col(...)llectie=20&staal=289
Iemand die hier ervaring mee heeft? Ons lijkt het ideaal omdat er weinig kans op beschadiging is en dat je de vloer makkelijk kunt schoonmaken. Ideaal dus met 2 kleine kinderen.
Klinkt goed zeg! Welk merk vloer hebben je ouders? Wij hebben nu naar Flexxfloors, Therdex en Mflor gekeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:49 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik heb bij mijn ouders een pvc vloer in de gang gelegd. Ze waren toe aan een nieuwe vloer maar hebben 2 grote honden en die zijn niet echt voorzichtig en in de herfst en winter vaak erg nat.
Ik vind het fantastisch (maar in dit geval/merk ook prijzig). Na bijna een jaar nog steeds geen beschadigingen, geen problemen gehad met natte handen en het was heel makkelijk te leggen (stanleymes ipv zagen en ook geen toplaag die loskomt).
Ik heb het even voor je nagevraagd, het merk is Dersimo. En ik heb het al eerder gezegd maar ik vind het echt fantastisch spul.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:41 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Klinkt goed zeg! Welk merk vloer hebben je ouders? Wij hebben nu naar Flexxfloors, Therdex en Mflor gekeken.
Oeh, dat is wel een heel heftige print voor op de muur!quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:26 schreef Stiemie het volgende:
Weer iets leuks tegengekomen! Deze keer voor de woonkamer
[ afbeelding ]
Wat een leuke bedje!quote:
Ja de print is wel heel heftig inderdaad. Het ging me meer om het idee van de planken boven het dressoir met behang erachter. Ik denk wel dat wij dan voor iets minder aanwezig behang zouden gaanquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:41 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel een heel heftige print voor op de muur!
[..]
Wat een leuke bedje!![]()
Zal het opvallen als de nieuwe keuken erin zit?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:21 schreef mrien het volgende:
Mooi!!!
Zal heel veel verbetering geven!
Welke kleur wordt hij? Hoogglans?
oooooh wat een geweldig leuk idee van die bolletjesrand zeg!quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:20 schreef Stiemie het volgende:
We hebben vandaag groen licht gekregen wat betreft de hypotheekMorgen krijgen we officieel de bevestiging, maar we zijn al erg blij.
Wel zijn we er nog steeds niet uit hoe we de keuken willen hebben... Zoals de keuken nu is, is hij boven budget en dus moeten we iets aanpassen. We komen er alleen niet zo goed uit wat dan
Onderstaand idee vind ik trouwens een leuke oplossing om wat huiselijkers te maken van de overbekende ikea expedit
[ afbeelding ]
En de rolgordijnen in de kinderkamers krijgen denk ik zo'n bolletjesrandje![]()
[ afbeelding ]
Over het behang heb je al gezegd dat je wat minder druks uitzoekt, ik zou hier al heel snel gek van worden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:26 schreef Stiemie het volgende:
Weer iets leuks tegengekomen! Deze keer voor de woonkamer![]()
Oh nee de plattegrond is nog van voor de bezuinigingsrondequote:Op maandag 4 juni 2012 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat was dus een zeeppompje in de plattegrond!
Oh dat blauwe kastjequote:Op maandag 4 juni 2012 10:44 schreef Stiemie het volgende:
Wow fantastisch gewoonHa en we hebben op het laatste moment ook nog gekozen voor een zeeppompje voor in het werkblad
Het wordt nu wel allemaal erg toevallig. Had ik zal gezegd dat onze huidige prullenbak ook erg op die van jullie lijkt? *insert spooky melodietje* Maar in het nieuwe huis hebben we daar niet echt meer een plekje voor en dan komt de prullenbak in een speciaal laadje.
Onze tafel lijkt trouwens ook erg op de tafel van de foto alleen hebben wij er zwarte houten stoelen bij
[ afbeelding ]
Oh leuk, even kijken op de site! Ik dacht dat je zelf een eigen kastje die prachtige kleur had gegevenquote:Op maandag 4 juni 2012 22:13 schreef Stiemie het volgende:
Dat is toch een koopie Claudia?![]()
Pascal geweldig! Ik had al gezocht, maar kon zo snel niks vinden. Het lijkt me gewoon zo'n handig ding.
En Pisces dat kastje hebben we een aantal jaren geleden gekocht bij http://www.basiclabel.nl/. Helaas zit het niet meer in de collectie. Het is een sidetable waarvan we de onderste plank hoger hebben geplaatst zodat de lage verwarming eronder pastte.
Welkomquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:43 schreef mefke79 het volgende:
Aha, hier is je eigen topic! Ik ga volgen, natuurlijk. Mooie keuken uitgezocht trouwens.
Ik ken het gevoelquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:54 schreef Stiemie het volgende:
oh en zojuist 1 van de nare dingen van een nieuw huis ontdekt: de uitgaves... Wat gaat het hard zeg allemaal![]()
Vandaag grote aanbetaling keuken gedaan, bed voor jongste gekocht en laminaat gekeken. We willen de 1e en 2e etage laminaat leggen en dat komt al snel op zo'n 65 m2... Telt allemaal lekker op.
We twijfelen nog erg over de kleur. Wil wel graag een lichte kleur, maar ook wel warm.
Wat briljant handig!quote:Op maandag 4 juni 2012 20:39 schreef Stiemie het volgende:
Heeft hier iemand trouwens ervaring met de inzetkast? Het lijkt ons wel handig voor de kast onder de trap. Kun je mooi je voorraad (pakken houdbare melk voor het koffie-apparaat, zakken pasta, pakken sap etc) in kwijt en erachter zaken als je stofzuiger
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al krijg ik er ook wel een beetje een Anne Frank gevoel bij![]()
![]()
Yep alle kleine dingen bij elkaar tikken ook leuk aan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik ken het gevoelen dan zit ik nog wel in de ruwbouw en doen we ongeveer 80% helemaal zelf.
Maar ook allerlei kleine dingen samen doen ook een hoop
Je kunt bv eens een vrij gemiddelde woning met plattegrond als voorbeeld zoeken op funda en eens kijken wat daar volgens jou allemaal zou moeten gebeuren. En dan eens een beetje een globaal kostenoverzicht kunnen maken. Dus wat zou je kwijt zijn aan de vloeren, wanden, keuken, badkamer etc. Dan heb je wat beter een idee. En alles wordt altijd duurder dan verwacht dus reken altijd zo'n 25 % meer. Dan kan het alleen meevallenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:41 schreef simmu het volgende:
dank je wel!
ik wil gewoon echt heel graag vooraf realistisch zijn. dus alle ervaringen helpen!![]()
en veel plezier
Inderdaad. Ik zou even iemand bellen, want je wordt echt niet vrolijk als er een heel stel wespen achter je aan gaan zitten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:38 schreef mefke79 het volgende:
O, dat wordt de wespenverdelger bellen. Dat zijn van die klusjes die je niet zelf wil doen.
dat klinkt héél erg als de Dacia-reclame.. "That is soooo not us"quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:21 schreef Stiemie het volgende:
Vandaag trouwens ook op vloerenjacht geweest. Bij carpet right best leuke pvcvloer van vinofloor oid gezien voor zo'n 26 euro per m2.
Daarna lopen we bij kwantum en zien we precies dezelfde vloer liggen voor maar 12 euro per m2 liggen! Het leek ons eerst te toevallig, maar aangezien beide vloeren ook dezelfde kleurnaam en kleurnummer hadden, kon het niet anders. Dat gaat ' dus nidt worden aangezien dat niet de vloerkwaliteit is die we voor de woonkamer willen...
naaah wat raar zeg?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:21 schreef Stiemie het volgende:
Vandaag trouwens ook op vloerenjacht geweest. Bij carpet right best leuke pvcvloer van vinofloor oid gezien voor zo'n 26 euro per m2.
Daarna lopen we bij kwantum en zien we precies dezelfde vloer liggen voor maar 12 euro per m2 liggen! Het leek ons eerst te toevallig, maar aangezien beide vloeren ook dezelfde kleurnaam en kleurnummer hadden, kon het niet anders. Dat gaat ' dus nidt worden aangezien dat niet de vloerkwaliteit is die we voor de woonkamer willen...
Van de week op badkamerkastje jacht geweest. Drie dezelfde fotos met andere namen en prijzen van 197 tot 323 voor dezelfde kast.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
naaah wat raar zeg?![]()
je zou toch denken dat ze dan op zn minst de moeite nemen om de naam te veranderen ofzo
Uiteindelijk een kolomkastje gekocht bij de Formido Sensys Avanti licht Eiken met 25% kortingsbon voor ¤ 165,--. En dat vonden wij al duur voor 9 plankjes en twee stevige scharnieren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:58 schreef mignonne het volgende:
ghe![]()
zo zie je maar, het loont om je ogen goed open te houden
yaaaay!!!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:17 schreef Stiemie het volgende:
De keuken is er!!! Er mist nog 1 plankje van de boekenkast en de koof moet nog vemaakt worden maar verder is hij klaar!
quote:Op zondag 15 juli 2012 14:29 schreef Stiemie het volgende:
Oke nu begint het echt eng te worden want de vloer is van Douwes Dekker maar die is precies hetzelfde als die van Parador! Alleen heeft deze ook een v-groef de kopse kanten.
We zoeken nog raambekleding, wat heb jij?
Parador heeft de normale versie met v-groef in de lengte (V2 heet die) en een versie met ook v-groef op de kopse kant (V4).quote:Op zondag 15 juli 2012 14:29 schreef Stiemie het volgende:
Oke nu begint het echt eng te worden want de vloer is van Douwes Dekker maar die is precies hetzelfde als die van Parador! Alleen heeft deze ook een v-groef de kopse kanten.
Duettes van Sunway, kunnen naar boven en beneden open of dicht en omgekeerd:quote:We zoeken nog raambekleding, wat heb jij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij staat in het rood in Soesterberg!
[ Bericht 18% gewijzigd door Vlinder op 17-07-2012 13:58:47 ]♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Wij wilden ook geen achterwand (verrassend he?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:13 schreef pascal_s het volgende:
Balen van je vloer, Stiemie!
Ik begrijp hoe vervelend dat is, je verheugd je er op en het duurt al zo (te) lang en dan weer zoiets
Spatrand is goed idee trouwens!
Wij hebben zelf de muur achter de keuken geschilderd met schrobvaste verf, ondat we tegels niet zo mooi vinden.
Maar dat is t ook niet helemaal: flink poetsen met heet water erop slijt de verflaag toch wel weg en vetspetters trekken erin en krijg je er niet af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben gekozen voor de matte versie en als je ervoor staat, valt het vrijwel niet op. Wel als het licht erop valt, maar dan altijd nog minder dan een normale achterwand. Tot nu toe (het zit er 2 dagen op) vegen we alle spetters er zo af.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 07:03 schreef Mula het volgende:
Stiemie, ik heb maanden geleden dat Hema-krukje gekocht en heb hem sindsdien al minimaal 3x voorbij zien komen bij de Hema (precies dezelfde, een grotere variant en dezelfde maar dan met patroontje). Grote kans dus dat ze binnenkort gewoon weer tijdelijk terugkomen in het assortiment!
Ze zeggen dat een 3-potig krukje stabieler is dan een 4-potige. Hij valt minder makkelijk om en hij zal minder snel gaan wippen als een 4-potige.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:46 schreef Stiemie het volgende:
Hmm ik hou meer van een wat strakkere boekenkast geloof ikLeuke site trouwens dat zen-lifestyle. Kende ik nog niet!
Bij Leen Bakker een krukje gezien dat ook als nachtkastje kan, maar geen idee of het wel stabiel is zo met maar 3 poten
[ afbeelding ]
Oh geweldigquote:Op zondag 22 juli 2012 22:10 schreef Stiemie het volgende:
We wonen nu echt buiten: vandaag kwam er 2 keer een paard langs, horen we in de tuin regelmatig een koe loeien en hadden we volgens onze jongste een mini-krokodil in de tuin (hagedis)
En toch ben je vanaf ons huis binnen een half uur in het centrum van Amsterdam! (10 minuten fietsen naar station, kaartje kopen en treinreis bij elkaar)quote:Op maandag 23 juli 2012 14:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh geweldig![]()
Dat is wel een groot verschil met Amsterdam haha.
En mooi ook, de vloer
Vanaf Utrecht ook. Met de trein.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:25 schreef Stiemie het volgende:
En het
[..]
En toch ben je vanaf ons huis binnen een half uur in het centrum van Amsterdam!
Wat gaaf!quote:Op maandag 23 juli 2012 15:56 schreef Stiemie het volgende:
De meisjes krijgen al echt een eigen sociaal netwerk(je). Regelmatig staan er kinderen bij het tuinhek om te vragen of ze meegaanGisteren hadden we ons allereerste kinderfeestje voor onze oudste dochter. En er waren maar 2 beste vriendinnen uit de klas uitgenodigd, maar na een uurtje zaten we al met 9 kleutermeisjes in de speeltuin om limonade te drinken en spekjes te happen
![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:55 schreef sunshine83 het volgende:
Het krukje wat je gezien had bij de Hema maar was uitverkocht staat volgens mij in de folder van komende week!
quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:46 schreef lady-wrb het volgende:
http://link.marktplaats.nl/582537987
wat dacht je van dit nachtkastje, stiemie?
geeft toch niet? smaken verschillen nou eenmaal.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:11 schreef Stiemie het volgende:
[..]Ik vind het net een bankkluisje
sorry... en het gaat qua budget ook even heel rustig aan nu... Na de tuinset enzo....
quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:46 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij wilden ook geen achterwand (verrassend he?) en hebben daarom gekozen voor een speciale coating over de verf. Dit is van de Vestingh een verfzaakje in Bussum.
Bevalt die coating nog steeds? Gaat alles er makkelijk vanaf? Wij moeten toch (ooit) ook eens wat met onze achterwand. We hadden al wel kleine flesjes van een andere coating (Polyvine decorateurs vernis) maar daar zie je toch wat van een kwaststreek in terug op een proefvlak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben gekozen voor de matte versie en als je ervoor staat, valt het vrijwel niet op. Wel als het licht erop valt, maar dan altijd nog minder dan een normale achterwand. Tot nu toe (het zit er 2 dagen op) vegen we alle spetters er zo af.
Mbt de kastenwand: wij vonden het ook wat duur voor onze slaapkamer (4,05m tussen 2 muren) en hebben uiteindelijk ook gekozen voor 2 losse kasten naast elkaar - past er mooi strak tussen en kostte nog niet de helft van een kastenwand
Ja, je kunt je geld maar 1x uitgeven he?
quote:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:37 schreef mrien het volgende:
Goed idee die coating!
Ik moet ook nog iets als achterwand, zou eigenlijk een glasplaat doen, maar we waren vergeten rekening te houden met de stopcontact gaten
Ik kan je wel wat adressen geven van glasfabrikanten die dat wel doen. Het is alleen wel een van de duurste dingen van een glazenachterwand.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:03 schreef mrien het volgende:
Dat heb ik al bij diverse glasleveranciers, maar dat doen ze dus niet...
Ik heb gelukkig alleen coating nodig achter de kraankant, koken doen we aan de andere kant op een soort eiland
Ah daar gaat het mis. Als je het glas al hebt. Het boren van de gaten moet voor het glas gehard is. Vandaar dat ze het dan niet meer doen. Wij zijn gaan kijken voor glas incl. gaten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:49 schreef mrien het volgende:
Als je iemand in Drenthe weet hou ik me aanbevolen! Kan ik altijd even afwegen qua prijs wat we doen, het glas heb ik namelijk al
Wel potverdorie Stiemie, nou doe je het weer!quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:03 schreef Stiemie het volgende:
Afgelopen weekend de deuren besteld! Wat een k-klusEerst alles uitzoeken en vervolgens echt 2,5 uur in de bouwmarkt bezig geweest met het bestellen
![]()
Deze deuren zijn het geworden. Dure grap trouwens drie deuren. Nu nog 4-6 weken wachten voordat ze er zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja he ben er ook erg blij meequote:
We willen 'm de normale hoogte. Ik denk iets van 1.80 meter? Ja die zogenaamde 'palletschuttingen' zie je hier ook veel, maar die vinden we minder mooiquote:Op donderdag 9 mei 2013 20:56 schreef mefke79 het volgende:
Stiemie wij hebben een scherm met verticale latten waar je alleen doorheen kijkt als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt. Je ziet dus niets, maar het geeft ook geen opgesloten gevoel. Weet je al hoe hoog je em wilt?
En zoiets is het dus toch gewordenquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:50 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
En wat vind je van zoiets? Je zult hem dan wel helemaal zelf moeten bouwen. Dus paal er in, balk voor balk er zelf in schuiven enz. Maar op zich is dat wel te doen hoor![]()
Mijn ouders maakten altijd zelf hun schutting van houten palen icm de houten balken zoals je van een tuincentrum kent. Die kun je ook in elkaar schuiven. En die kan je om en om doen aan elke kant van de paal, maar ook gewoon aan één kant en dan krijg je ook horizontaal van die balken. Wel breder dan op het plaatje en gewoon houtkleurig.
De 2 die je laat zien zijn prachtig en volgens mij van hillhout of niet? Die zou je moeten kunnen vinden in de tuincentra of in elk geval daar moeten kunnen bestellen.
Wat grappigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:55 schreef Stiemie het volgende:
[..]
En zoiets is het dus toch gewordenDe Hillhout schermen waren steeds net niet wat we zochten en dus is het een hardhouten schutting geworden die op dit moment geplaatst wordt!
Zover waren ze gisteravond
[ afbeelding ]
Voor en achter komt een dicht stuk van 3 meter en daartussenin gaas. En dat aan de linker- en de rechterkant.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Wat grappig![]()
Maar ik vind het wel echt heel mooi
mooiquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:50 schreef Stiemie het volgende:
En weer een update van het thuisfront ontvangen. kan bijna niet wachten tot ik zo zelf thuis ben![]()
[ afbeelding ]
Ja je kunt het in de olie zetten om de houdbaarheid te verlengen. Moet me er nog wel eerst in verdiepen want we vinden het ook wel mooi als het wat grijzer wordtquote:Op zondag 16 juni 2013 10:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is nog eens heel andere schutting dan die waaiboom schermen van de gemiddelde bouwmarkt ! zoiets als dit is toch veel mooier !
Moet zoiets eigenlijk nog in de olie of in de lak gezet worden ?
Pfff geen idee.... de schutting zoals op de foto hierboven kost voor alleen de rechterkant van onze tuin (inclusief plaatsen en materiaal leveren enz) bijna 1900 euro. Dat is voor een lengte van iets meer dan 9 meterquote:Op zondag 16 juni 2013 12:31 schreef loecje het volgende:
[..]
mooi
hoeveel heeft 1 paneel ongeveer gekost?
Ik had toch minstens wel een zelfde soort schutting bij jullie verwacht hoor, anders hebben we ineens iets dat anders is...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:30 schreef pascal_s het volgende:
Prachtige schutting, Stiemie!![]()
Goede keus gemaakt
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat worden.
(ter info: nee, wij hebben nog niks met de tuin gedaan, behalve hedra enzo verwijderen en clematis en andere bloeiers in de plaats ervan planten).
Heb je je deuren trouwens al?
Haha, lekker luiquote:Op zondag 16 juni 2013 21:01 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik had toch minstens wel een zelfde soort schutting bij jullie verwacht hoor, anders hebben we ineens iets dat anders is...![]()
Foto van de deuren (vanaf de bank gemaakt want ik had geen zin om op te staan)
[ afbeelding ]
Wij vinden het grijze ook juist erg mooi. Maar de vraag is dus of het wel gaat vergrijzen als je met olie smeert. Nog even uitzoeken dusquote:Op zondag 16 juni 2013 23:29 schreef pascal_s het volgende:
Mooie deuren Stiemie, staat erg goed!
Tja de schutting... Had m ook wel willen hebben zoals de jouwe, maar er stond al iets wat op zich prima voldoet. Iets waar je niet doorheen kunt kijken, dat is het belangrijkste
Ik vind het wel heel erg sfeerverhogend, zo'n fraaie schutting! De huidige kleur is al mooi maar persoonlijk vind ik het wanneer hardhout vergrijst alleen maar mooier wordenMaar dat is heel persoonlijk en met zo'n fraaie schutting kun je het eigenlijk niet verkeerd doen
![]()
Achteraf zijn we nog blijer met deze schutting dan met de eerste keuze. Dat hout bleek bijvoorbeeld van mindere kwaliteit (geen hardhout). Nu zijn we er als het goed is voor zo'n 15 jaar vanaf qua nieuwe schuttingen plaatsenquote:Op zondag 16 juni 2013 23:32 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Haha, lekker lui.
Maar het is goed te zien dus dat maakt niet uit toch?
Waar gaat die deur zonder deurkruk eigenlijk heen?
Oh, en de schutting staat er keurig bij. Ook al was het niet jullie eerste keuze qua hout, toch ziet het er goed uit vind ik.
Oké, dat is mooiquote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Achteraf zijn we nog blijer met deze schutting dan met de eerste keuze. Dat hout bleek bijvoorbeeld van mindere kwaliteit (geen hardhout). Nu zijn we er als het goed is voor zo'n 15 jaar vanaf qua nieuwe schuttingen plaatsen![]()
De deur zonder deurkruk is die van de trapkast in de woonkamer. We kunnen er niet echt een mooie deurknop voor vinden en met een deurkruk is het geen akst meer vind ik
Wanneer je het in de olie zet zal het niet vergrijzen. wanneer je echter stopt met olieen zal het vanzelf weer beginnen te vergrijzen.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:39 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij vinden het grijze ook juist erg mooi. Maar de vraag is dus of het wel gaat vergrijzen als je met olie smeert. Nog even uitzoeken dus
daar was ik al een beetje bang voor. iets wat boven ons budget.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:51 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Pfff geen idee.... de schutting zoals op de foto hierboven kost voor alleen de rechterkant van onze tuin (inclusief plaatsen en materiaal leveren enz) bijna 1900 euro. Dat is voor een lengte van iets meer dan 9 meter
De buren aan beide kanten betalen ook mee dat scheelt natuurlijkquote:Op maandag 17 juni 2013 02:19 schreef loecje het volgende:
[..]
daar was ik al een beetje bang voor. iets wat boven ons budget.
maar het is dan ook vele malen mooier dan de standaard schuttingdelen...
Zeker! Zal kijken of ik morgen foto's kan maken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:25 schreef pascal_s het volgende:
Ziet er goed uit!
Vijg is een supermooie plant
Ja hoor aan beide kantenquote:
Prachtig, (uiteraard) hier ook pioenrozenquote:
quote:Op zondag 23 juni 2013 13:06 schreef pascal_s het volgende:
[..]
Prachtig, (uiteraard) hier ook pioenrozen
Dank je! En het is zo fijn om 's avonds even een rondje te maken en onkruid te trekkenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:32 schreef pascal_s het volgende:
Ziet er goed uit!
Mooi die lampenpoetsers, je moestuin doet het ook erg goed zo te zien
Wat die onderste voor plant is zou ik trouwens niet weten helaas.
Wat heb je je tuin trouwens netjes onkruidvrij, ik zie geen sprietje
Oke de muur moet eerst een behandeling met voorstrijk krijgen. Ik zie alleen nergens of er nog een verschil is tussen voorstrijk voor binnen en buiten...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:28 schreef Stiemie het volgende:
Het schuurmuurtje dat onder de boom zit is erg donker. Nu willen we dat wit schilderen en ik weet inmiddels dat ik deze verf daarvoor kan gebruiken.
[ afbeelding ]
Maar moet ik de muur eerst nog met iets behandelen? Ik hoorde laatst van wel, maar die persoon wist niet meer waarmee...
Zie: https://www.karwei.nl/buitenmuur-schilderenquote:stap 3
Strijk onbehandelde baksteen eerst voor met een fixeermiddel geschikt voor buiten gebruik. Laat dit minimaal 12 uur drogen. Let goed op de droogtijd. Raadpleeg hiervoor de verpakking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |