Zo wij zijn ook alweer een dagje thuis.
Vrijdagmorgen aangekomen bij super aardige mensen. Heel relaxt en correct. Ze boden zelfs nog aan om voor regen kleding te zorgen als het slecht weer werd en we hadden niets bij ons, want dat hadden ze een paar jaar geleden ook al gedaan.

S'middags met de auto naar het terrein. Nadeeltje was dat de auto helemaal achteraan camping B5. Verder weg kon je zo ongeveer volgens mij niet staan.
Nog een groter nadeel was dat we nog geen bandje hadden en in plaats van dat we over de camping konden oversteken moesten we er helemaal omheen wat nog een heel stuk verder om was. Uiteindelijk was het wel een wandeling van 45min om uberhaupt bij het terrein te komen en dan hadden we nog geen bandje. Gelukkig dat je maar 1 keer een bandje hoeft te halen

Wat ook wel jammer was, was dat dit jaar het bandje om je rechter pols moet en niet meer om de linker mag. Ik heb de anderen namelijk om mijn linker pols zitten (de oudste zit er al 5 jaar om

). Daar had nog wel een editie bij gemogen, maar goed het is maar waar je je druk om maakt.
Alles geregeld, eindelijk maar eens wat muziek luisteren.
Eerste stop:
Lamb of God. Een beetje niet helemaal mijn smaak. Te veel gegrund is ook niet goed voor me

Toen gezorgd dat we in het middelste vak kwamen voor het hoofdpodium.
Gossip: Vond ik verassend leuk. Niet zo zeer de muziek, maar de zangeres is echt cool. Alleen had ze haar jurk wel aan mogen houden en hoop ik voor haar dat ze echt niet door had dat 1 tiet uit haar BH bungelde het halve optreden, want dat was een beetje te veel van het goede.
Soundgarden: Was echt niet te pruimen. Ondanks dat we in het 2de vak stonden, waren we vooral omringt door mensen die op Linkin Park stonden te wachten. Iedereen stond er bij en keek er naar. Er waren er ook meer die het slecht vonden. Slechte zang, slecht afgestelde instrumenten. Weinig goeds over te vertellen. Zelfs Black Hole Sun was kak.
Linkin Park: Was toch wel weer vet om te zien. Lekker veel gouwe ouwe en altijd toch weer een aardige show. Weel jammer dat ze heel goed begonnen en het na iets van 8 nummers wel aardig inkakte. Nummers van het nieuwe album klonken trouwens nog verassend aardig.
Dat was het wel voor vandaag. Naar de auto en na een warme douche heerlijk in het warme, stille bedje

Volgende dag pas echt profijt van de rust gehad. Een beetje chillen de hele dag. Filmpje kijken, ff tukken, rondje wandelen, etc en dan weer naar het terrein.
We hebben B5 maar aangehouden als parkeerplaats dus elke dag even 25min wandelen, maar dat is goed om de eetlust op te wekken

Eerste echte optreden wat we zagen was
Tenacious D: Jack Black is cool. Muziek is leuk, maar komt op een album iets beter tot zijn recht, maar Jack Black is gewoon cool. Dat hij op het laatst nog even doodleuk vertelde dat de mensen absoluut moesten blijven voor Billy Talent en Metallica want ondanks dat het geen Tenacious D is, hebben ze wel potentie om iets te worden
Awolnation: Een stukje van gezien en was al te veel eigenlijk. Geen bal aan.
Triggerfinger: Wilde mijn vriendin heen, maar was verassend aardig. Oude mannen die nog serieus rocken op gitaren zijn bij voorbaat al cool natuurlijk

De manier waarop ze hun hitje spelen is ook wel leuk. Met behulp van een glas water en een Ipod (je moet er bij zijn om het te begrijpen

)
Metallica: Na een paar nummers bij weg gelopen. De dag begon al slecht omdat ik niet in het voorste vakken kon komen omdat die bij Tenacious D al vol stonden met Metallica fans. Dat was al frustrerend. Maar dat hele gedoe met die Snake Pit vond ik niet relaxt. Op zich leuk voor de mensen die er in staan, maar ik vind het niet passen op een festival en vooral ook het feit dat het er voor zorgt dat er nog minder mensen in het voorste vak kunnen vind ik jammer. Daarnaast vind ik de arogantie van de heren erg irritant. Waar Jack Black het als een grapje zegt dat ze de beste zijn, meent Metallica het ook nog. Ik heb het 2 keer geprobeerd, maar de volgende keer sla ik over.
The Hives Heel klein stukje van gezien, maar de stem van die vent irriteert me.
Skrillex niet meer gehaald. Boeide me niet genoeg om eens te kijken wat daar nou de gein van is.
De laatste dag jammer genoeg wat regen en gelukkig de laatste keer dat eind van de auto naar het terrein lopen (na 3 keer gaat het je tegen staan)
We begonnen met:
Dick Brave and The Backbeats: Was leuk. Wel een beetje voor de hand liggend, maar ze maakten er wel een swingend feestje van en waren super enthousiast ondanks de regen. Leuk om voor de gein eens iets van te luisteren.
Axe Wound: Klein stukje van gezien, maar ik vond er niet zo veel aan.
Dropkick Murphy's: Vielen een beetje tegen. Speelden weinig nummers die ik ken dus dat werkt misschien ook wel mee, maar ik kreeg het er niet echt warm van. Een beetje saai.
The Offspring: Dit keer stonden we achteraan door de vele Toten Hosen fans, maar goed het zal wel. Speelden echt een greatest hits show en ze hadden er dit keer een stuk meer zin in dan 3 jaar geleden toen ze redelijk depri over kwamen.

Daarna vrij snel richting hotel gegaan. Ik moest maandag avond ook weer werken en er was niets meer te zien wat ons boeide dus we vonden het wel best. Uiteindelijk maandag om 14:00 thuis

+ Gossip, Linkin Pak, Tenacious D en The Offspring
+ Crepes met Amaretto en nutella
+ Hamburgers
+ Hotel
- Dik omlopen op de eerste dag
- Soundgarden en Metallica
Op naar nummer 7 op een rij
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"