Het is nog een ander jaar ook geweest, want ik was er in 2006 niet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:21 schreef MrFl0ppY het volgende:
Dat klopt ja. In 2006 hadden we flinke rukwinden op de camping en dat resulteerde ook in een ravage. Aan de andere kant zijn er ook van die figuren die hun tent nauwelijks vastzetten of überhaupt fatsoenlijk opbouwen.
Ik zorg er altijd voor dat de tent goed staat zodat ik droge kleren houd en die er staat als ik 's avonds terugkom en de auto veilig staat. Daarna boeit het me allemaal niet veel meer.
Mijn tent heeft pukkelpop niet overleefdquote:Op woensdag 30 mei 2012 08:37 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Mja, vorig jaar op Pukkelop ook heel wat gezien, ook tenten die spontaan aan de andere kant van de camping lagen door de wind, of aan het wegdrijven waren. Maar die van ons stond er nog gewoon en was grotendeels droog
quote:Gasflessen zijn altijd op festivalterrein, en verboden van de parking en camping gebieden! Gasfornuizen mag alleen worden gebruikt met commercieel verkrijgbare gaspatroon met een maximum van 450 gram gevuld en gas moet opnieuw worden gecontroleerd voor vertrek. Absolute voorzichtigheid bij het hanteren van zichzelf is gerechtvaardigd. Met die van het materiaal brengt u niet alleen zelf, maar ook de andere festivalgangers. In geen geval mag worden gekookt in een tent, maar alleen buiten. Open het vuur op de campings wordt over het algemeen niet toegestaan! De politie hebben het recht, onder meer Gas flessen op de camping zonder vervanging en zonder waarschuwing, in beslag te nemen, en om open vuur te verbieden op elk moment. Dit is de veiligheid van alle bezoekers.
Naarquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:41 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Mijn tent heeft pukkelpop niet overleefd
Gelukkig was dat het enig.
Ga je dit jaar nog heen trouwens??
Wilde wel een dag gaan, ook vanwege die bonnen die we nog hebben. Maar de headliners spraken ons niet echt aan. Wilde wel gaan om het toch af te sluiten, wij waren vorig jaar net op het terrein toen het mis ging. En dat is mijn enige ervaring met Pukkelpop geweest. De zaterdag sprak me nog het meest aan, maar toch maar besloten om niet te gaan. Vind andere festivals interessanter dit jaar. We gingen vorig jaar vooral voor Eminem.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:14 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Naar![]()
We gaan alleen de zaterdag, voor de foo fighters voornamelijkjij?
Open vuur mag niet, maar ondertussen zit iedereen te barbequeenquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:00 schreef MrFl0ppY het volgende:
Parkeren kan gewoon op grote parkeerplaatsen. Dat zijn vaak grote weilanden die hier speciaal voor zijn ingericht. Hier kun je zien waar die precies liggen. Het kan wel eens voorkomen dat je niet op de parkeerplaats kunt staan waar de tent staat, dan moet je wel eens ver lopen. Het is dan handig om de spullen te droppen en dat dan 1 man even de auto gaat wegzetten.
Als je erg laat bent kun je wel eens toegewezen zijn aan de kant van de weg. Dit wordt veel gedaan maar er zijn een paar zaken waar je op moet letten. De wagen moet bijvoorbeeld met beide wielen buiten de belijning staan. Doet ie dat niet, wordt ie getakeld naar een apart veld waar je hem (ik vermoed tegen betaling) kan ophalen. Overigens wordt ie daar zo neergezet dat je moet wachten tot alle auto's om je heen weg zijn zodat je kan wegrijden. Ze worden dus niet netjes met een gangetje ertussen gezet. Het tweede wat je zeker moet voorkomen is te ver of dicht tegen een sloot aan te zetten. Als het gras nat wordt kan de auto wel eens met 1 of meerdere wielen in de sloot glijden en dan ben je soms wel het haasje.
Campinggas mag volgens mij alleen in kleine flessen. Dit staat er op de site. Vertaald door google translate:
[..]
http://www.wetter.de/wett(...)wetter-nuerburg.htmlquote:
Nou ja het hoeft van mij geen 30 graden te zijn, maar een beetje droog weer zou wel lekker zijn ja.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:58 schreef MrFl0ppY het volgende:
Grrr hopelijk valt het mee. Een hele dag regen is echt bagger. Ik wil pinkpop weer!
Over het algemeen kun je de auto er nog wel uit krijgen op een parkeerplaats. Zeker als je hem een beetje goed neer kunt zetten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:58 schreef RoW_0 het volgende:
weet iemand of je ook je auto zo kan pakken en weg kan rijden? Om naar de supermarkt te gaan bijvoorbeeld?
Hoe zit het eigenlijk als je daar aankomt? Wordt je begeleid? of is het gewoon proberen ergens in te fitten?
Leuk verslag, maar kon je niet dichterbij parkeren. Wij staan op iets van 10/15 minuten.quote:
Heb jij geen duim ofzo??quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:13 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Goed verslag! Ik ben wel echt blij met onze campingplaats, op 10-15 minuutjes lopen van de tent waren we gewoon op het terrein![]()
Wij stonden bij vrijwel alles vrij ver achteraan, geen zin om voor een band uren te gaan wachten op een "goede plek". Het viel mij inderdaad tegen hoe de stemming was achterin. Ik kan van andere festivals herinneren dat, zeker bij grotere bands, ook achterin mensen los gaan, nu was het vaak een beetje een dooie boel![]()
Ik had mijn bandje trouwens op mijn linkerpols? Maar ik kan ze altijd zonder open te knippen afdoen, dus als ik zou willen zou ik mijn hele collectie weer aan kunnen
Welquote:Op woensdag 6 juni 2012 09:26 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Heb jij geen duim ofzo??
Die van mij gaat niet af hoor.
Wel leuk festival gehad?
Waarop moest je wachten, waarom wil je op een priveterrein parkeren, en waarom wilde je de organisatie spreken. (Kan me voorstellen dat dat irritant is als je ze nodig hebt. Heb ik nog nooit gehad.)quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:13 schreef RoW_0 het volgende:
Eerste keer Rock am Ring. En ik geef het nét een 7.
Wel vriendelijke mensen, het weer was geen probleem, bands waren top en leuk. Bier was lekker, helemaal prima!
Maar het feit dat ik 3 uur in de auto moest blijven wachten, 20 euro moest betalen om te parkeren (omdat het een priveparkeerplaats was, maar ik reed mooi door). Geen organisatie te vinden was of uberhaupt een aanspreek/vraagpunt. Is dit toch wel één van het slechtst georganiseerde festival die ik ooit meegemaakt heb.
Ik kon geen andere weg naar de ring vinden dan de Tomtom aan gaf en die was afgesloten vanaf B5.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:09 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Leuk verslag, maar kon je niet dichterbij parkeren. Wij staan op iets van 10/15 minuten.
Ik vond het wel grappig. Het is een beetje Baseballs en Richard Cheese idee, maar dan even andersquote:Maar dat je die Dick Brave leuk vond!. Daar snap ik echt niets van. Een uur lang nummers verkrachten met een jaren 50 sausje. Doet echt pijn aan mijn oren.
Klopt. Op zich is het systeem natuurlijk veel beter dan vroeger, maar het is wel jammer dat je er zo vroeg bij moet zijn. Voor de bands die voor de afsluitingsact spelen is het jammer omdat er al heel veel andere fans staan en voor de fans van de band zelf omdat ze achteraan staan aangezien het vak al vol is met fans van een andere band.quote:En elk jaar lijkt het moeilijker te worden om later een beetje vooraan te komen. Wij stonden wel de hele dag vooraan voor Metallica. Maar bij Linkin Park en Offspring stonden we ook vrij ver naar achteren, en daar is de sfeer toch wel minder. Dat vind ik wel jammer. Bij Alterna heb je dat toch veel minder.
Als de financien het toelaten denk ik weer een huisje. Was wel heel erg fijnquote:Volgend jaar weer op de camping of toch weer in een huisje?
3 uur in de auto moest blijven wachtenquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:13 schreef RoW_0 het volgende:
Eerste keer Rock am Ring. En ik geef het nét een 7.
Wel vriendelijke mensen, het weer was geen probleem, bands waren top en leuk. Bier was lekker, helemaal prima!
Maar het feit dat ik 3 uur in de auto moest blijven wachten, 20 euro moest betalen om te parkeren (omdat het een priveparkeerplaats was, maar ik reed mooi door). Geen organisatie te vinden was of uberhaupt een aanspreek/vraagpunt. Is dit toch wel één van het slechtst georganiseerde festival die ik ooit meegemaakt heb.
Ja, 3 uur moeten wachten omdat het zo druk was. Maar goed, dat kan ik wel begrijpen. Maar er was helemaal geen aanspreekpunt, directies of dergelijke. Er was gewoon helemaal niks.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
3 uur in de auto moest blijven wachten
Al die lui in die gele hesjes (Ordner erop) kon je gewoon vragen of er ergens een parkeerplaats in de buurt was voor het festival. Daar hoef je dan niets voor te betalen aangezien je al een kaartje hebt.
Verder heb je wel gelijk dat de organisatie minimaal is. Het is ook absoluut waar dat als je iets nodig hebt ik me afvraag hoe je er aan komt. Gelukkig nog nooit nodig gehad.
Maar die mensen met de hesjes zijn altijd wel behulpzaam geweest tot nu toe.
Ik wil niet op een priveterrein parkeren. Ik wil gewoon parkeren. Ik kreeg gewoon geen directies, er was geen aanspreekpunt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:22 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Waarop moest je wachten, waarom wil je op een priveterrein parkeren, en waarom wilde je de organisatie spreken. (Kan me voorstellen dat dat irritant is als je ze nodig hebt. Heb ik nog nooit gehad.)
Maar als alles top is, dan krijgt het toch wel een hoger cijfer.
Hmm dan ben je misschien net op het verkeerde moment op de verkeerde plek geweest? Over het algemeen is er toch altijd wel iemand te vinden die je wat kan vertellen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:34 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ja, 3 uur moeten wachten omdat het zo druk was. Maar goed, dat kan ik wel begrijpen. Maar er was helemaal geen aanspreekpunt, directies of dergelijke. Er was gewoon helemaal niks.
[..]
Ik wil niet op een priveterrein parkeren. Ik wil gewoon parkeren. Ik kreeg gewoon geen directies, er was geen aanspreekpunt.
ja in Duitsland zit er statiegeld op blikjes. Zijn er wel al vaker geweest, zigeuners. Soms zie je moeder met kinderen over de camping lopen op zoek naar gesloten blikken voedsel. Sneu maar aan de andere kant ook confronterend hoeveel we onnodig weg gooien en reteverwend zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Komakie het volgende:
Iemand trouwens een idee waarom er zoveel van die sloebers met plastic tassen met blikjes liepen en waarom ze nou blikjes aanhet verzamelen warenGeen idee of ze er vorige jaren ook waren, maar het viel me dit jaar ineens op...
Haha, mijn vriendin heeft met jou gepraat in de feesttent op zondag!!!quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:09 schreef -Sum- het volgende:
Volgens mij heb ik het langste festival gehadIk ben dinsdagavond aangekomen en maandagmiddag vertrokken
Vooraan camping B5 voor de zesde keer
woensdag met gearriveerde vrienden in de zon gechilled en geBBQ't, donderdag wezen shoppen in Adenau, nog lekker op een terrasje gezeten voordat het begon te regenentoen even door de bergen gaan rijden, omdat we in het donker aan waren gekomen nog even lekker van de omgeving genoten
Donderdagavond feesttent warming up!
Vrijdag Guano Apes, Soundgarden en Linkin Park
Zaterdag Ting tings, Tenacious D, Billy Talent en Metallica. Voor mij was het vijfde keer Metallica en als ze arrogant overkomen is dat terechthet is de beste band ter wereld. Ik stond vrij ver achteraan en omdat ik niet zo'n zin had daar lafjes te gaan staan springen ben ik gaan bungeejumpen tijdens het optreden. Was echt FAN-TAS-TISCH! Geweldig uitzicht op het podium en bijna 80.000 man
muts bij de kassa heeft me niet af laten rekenen dus het was ook nog gratis
Daarna nog gekeken bij Skrillex, was wel grappig niet mijn muziek maar hoop show en goede sfeer.
Zondag voor het eerst echt de hele dag niet best weer. Daarom alleen Dropkick Murphys en Offspring gekeken en daarna 4 uur lang staan dansen in de feesttent met emmers 5 liter mixMaandag lekker rustig naar huis.
Ik miste ook de broodjes Schaffkäsehad ik 2 jaar geleden op de laatste dag ontdekt (vorig jaar was ik er voor t eerst niet) en dit jaar was het weg. Al het andere eten heb ik wel gezien na 6 jaar. Puur uit nostalgie zondagnacht nog een knobi brot deense hot dog genomen
![]()
oftewel topjaar met al topdag zaterdag!
Soms zie je mensen blikje verzamelen en denk je' dat schiet toch niet op'quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:51 schreef -Sum- het volgende:
[..]
ja in Duitsland zit er statiegeld op blikjes. Zijn er wel al vaker geweest, zigeuners. Soms zie je moeder met kinderen over de camping lopen op zoek naar gesloten blikken voedsel. Sneu maar aan de andere kant ook confronterend hoeveel we onnodig weg gooien en reteverwend zijn.
Zo tenenkrommendquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:37 schreef AgeEll het volgende:
Dat hele family gedoe van James vond ik ook lachwekkend. Dat hoort niet op een festival, met een concert maybe. Maar van mij mogen ze dat weglaten.
Ja... "we love you" oid zeggen is 1 ding, "metallica is family" vond ik nergens op slaanquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:37 schreef AgeEll het volgende:
Dat hele family gedoe van James vond ik ook lachwekkend. Dat hoort niet op een festival, met een concert maybe. Maar van mij mogen ze dat weglaten.
Grappig, gisteren toevallig nog een hele rapportage gezien over dat soort mensen in Amerika. Die verzamelden ook blikjes voor het geld. Maar dat terzijdequote:Op woensdag 6 juni 2012 23:51 schreef -Sum- het volgende:
[..]
ja in Duitsland zit er statiegeld op blikjes. Zijn er wel al vaker geweest, zigeuners. Soms zie je moeder met kinderen over de camping lopen op zoek naar gesloten blikken voedsel. Sneu maar aan de andere kant ook confronterend hoeveel we onnodig weg gooien en reteverwend zijn.
Daarom zeg ik, dat je groot bent en voor een grootse show zorgt (eerlijk is eerlijk) vind ik prima. Maar dat onzinnige arogante gedoe en dan ook nog dit soort onzin verkopen vind ik echt zinloos en een beetje triest eigenlijk.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:44 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Ja... "we love you" oid zeggen is 1 ding, "metallica is family" vond ik nergens op slaan
Ach een beetje Amerikaans maar dat hele Metallica-gebash vind ik zwaar overtrokken. Alles wordt naar het negatieve getrokken bij hun. Ook al staan ze er nu voor de 4de keer in 10 jaar, de setlist is elke keer echt anders. Je krijgt dan toch een andere show en het is echt een feest van ruim 2uur. Maar de metalheads vinden ze sell-outs, en de niet-metelheads vinden ze te arrogant/hard ofzo.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, dat je groot bent en voor een grootse show zorgt (eerlijk is eerlijk) vind ik prima. Maar dat onzinnige arogante gedoe en dan ook nog dit soort onzin verkopen vind ik echt zinloos en een beetje triest eigenlijk.
Samen met Nirvana vind ik Metallica 1 van de meest overschatte bands ooit, maar ja dat vind ik dan weer. Een ander kan het wel helemaal geweldig vinden. Zo veel mensen, zo veel meningen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:49 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ach een beetje Amerikaans maar dat hele Metallica-gebash vind ik zwaar overtrokken. Alles wordt naar het negatieve getrokken bij hun. Ook al staan ze er nu voor de 4de keer in 10 jaar, de setlist is elke keer echt anders. Je krijgt dan toch een andere show en het is echt een feest van ruim 2uur. Maar de metalheads vinden ze sell-outs, en de niet-metelheads vinden ze te arrogant/hard ofzo.
Maar genoeg hierover. Wat iedereen er van vind mag ie zelf vinden. Ik heb genoeg op andere acts aan te merken. Ik heb James zijn gitaar gespeeld. En aan het podium staan was supertof. Nog nooit zo dichtbij meegemaakt. Dus ik vond het een heerlijk concert.
Hij knielde voor ons/mij. En heb toen een paar keer kunnen strijken met mijn vingers over zijn snaren. Op het einde van Seek & Destroy. Vingers worden niet meer gewassenquote:
Metallica is veel, maar niet overschat. Daar hebben zie iets te veel voor gepresteerd.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Samen met Nirvana vind ik Metallica 1 van de meest overschatte bands ooit, maar ja dat vind ik dan weer. Een ander kan het wel helemaal geweldig vinden. Zo veel mensen, zo veel meningen.
Als je er van houdt en er in staat kan ik me overgens wel voorstellen dat die snakepit gruwelijk was.
Enne, heb ik al gezegd dat Crepes met amarette en nuttela echt gruwelijk zijn?
Tofquote:Op donderdag 7 juni 2012 16:06 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hij knielde voor ons/mij. En heb toen een paar keer kunnen strijken met mijn vingers over zijn snaren. Op het einde van Seek & Destroy. Vingers worden niet meer gewassen
Absoluut veel gepresteerd en terecht dat het een afsluiter is, maar ik vind het gewoon te ver gaan. Maar goed, dat is mijn mening.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:10 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Metallica is veel, maar niet overschat. Daar hebben zie iets te veel voor gepresteerd.
Ik bedoelde inderdaad Amarettoquote:Maar over eten gesproken. Amarette, is dat iets zoals Amaretto? Dus iets met drank. Ik eet die dingen nooit. Vind al die deegproducten niet zo lekker. Maybe die donuts, maar daar was t t druk.
Dit jaar toch minder eet mogelijkheden. Of, maybe niet minder, maar meer verspreid. Maar 1 viskar. Geen Schafkase.
Had wel een een broodje vlees met tzatziki ontdekt. Die was gruwelijk lekker.
En dit jaar voor het eerst Knobibrod gegeten. Was ook erg lekker.
Merkte bij het eten wel dat het steeds drukker werd. Normaal zag ik nooit rijen staan. Was je zo aan de beurd. Dit jaar toch een paar x in de drukte gestaan. Lijkt wel of ze elk jaar meer kaarten verkopen.
Ok dat is wel coolquote:Op donderdag 7 juni 2012 16:06 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hij knielde voor ons/mij. En heb toen een paar keer kunnen strijken met mijn vingers over zijn snaren. Op het einde van Seek & Destroy. Vingers worden niet meer gewassen
Grappig! we kwamen die avond een hele lading nederlanders tegen ineens omdat die allemaal die Toten hosen oversloegenquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:31 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Haha, mijn vriendin heeft met jou gepraat in de feesttent op zondag!!!.
Ze ging volgens mij eerst vragen naar die emmers. Maar toen ze later tegen mij zij dat jullie vorig jaar op Hurricane waren, vond ik dat al toevallig. En ze vertelde toen dat je bij Metallica ging bungeejumpen. En nu vertel je dat hier.
Mijn eerste keer een medefokker in reallife gezien te hebben![]()
![]()
![]()
En wat is die omgeving toch ook mooi he. Vinden wij ook altijd.
Dat idee had ik ook al een beetje.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:11 schreef -Sum- het volgende:
[..]
Grappig! we kwamen die avond een hele lading nederlanders tegen ineens omdat die allemaal die Toten hosen oversloegen
Explain??quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:22 schreef RoW_0 het volgende:
Over eten gesproken.
[ afbeelding ]
Gratis van Goldkorn.
Nou ja, het was maandag en de helft op mijn camping was al weg. Toen wij met de groep naar de auto liepen kregen wij eerst gratis ijskoffie en gratis broodjesquote:
koude patat?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:31 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nou ja, het was maandag en de helft op mijn camping was al weg. Toen wij met de groep naar de auto liepen kregen wij eerst gratis ijskoffie en gratis broodjes. Vervolgens kwam er een vrachtwagen aan en gaf ons dozen met donuts en hamburgers! Oh en patat, geen friet.
Grote zak wat bedoeld is voor de patatzaak. Geen aviko zakje dus. Maargoed, in een coolboxje naar huis en hele dagen patat eten maarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |