abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111168188

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime(aa-ni-mee) is de Japanse variant (dus Japanse uitspraak op het Engels animation) op onze Westerse tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet. Hetzelfde geldt voor Manga (wat o.a. "onbeheerste of willekeurige kwaststreken" betekend).
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte onderwerpen(hentai, wat eigenlijk pervers betekent in het Japans) of onze (kinderlijke, dus kodomo) series.
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende leeftijd categorie. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jonge jongens (Shonen,leeftijd ~12-20/25 jaar): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series Bleach, Naruto en Fullmetal Alchemist vallen bijvoorbeeld in dit gedeelte.

Gericht op jonge meisjes (Shoujo,leeftijd ~12-20/25 jaar): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn Sailor Moon, Cardcaptor Sakura en Fruits Basket.

Gericht op de volwassen vrouw (Josei,leeftijd ~20/23/25-70/80+ jaar): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series Nana, Paradise Kiss en Honey and Clover zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de volwassen man (Seinen,leeftijd ~20/23/25-70/80+ jaar): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn Elfen Lied, Ghost in the Shell en Black Lagoon.

Gericht op jonge kinderen (Kodomo,leeftijd 0-12 jaar): Hello Kitty, Pokemon en Hamtaro - dit spreekt voor zich.

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn Junjou Romantica en Gravitation.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in hebt (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Het verschil tussen speedsubbers en qualitysubbers wordt steeds kleiner. Vaak hebben de meeste speedsubbers ook kwaliteit die niet onder doet voor die van qualitysubbers. Dit onderscheid is eigenlijk meer iets van vroeger en wordt tegenwoordig niet meer zo gemaakt.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC downloaden. Een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM/DM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.
VLC speelt ook nog eens alles af(ook Blu-Ray Disk/BD)! :D
Let er wel op dat deze speler achterloopt op het CCCP Codec Pack en niet speciaal is ontwikkeld met anime in het achterhoofd.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Lente 2012

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall
2012 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #24
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Het grote anime/manga Meet topic 25-02-11
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

Animees
Nederlandstalig blog met reviews over lopende animeseries en (soms) meer!

Anime News Network (ANN)
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

Animeinfo.com
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

Anidb.net
De anime-database.

Anime Planet
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

Anime Recommendations
Een wiki vol met aanraders. Er zit altijd wel wat tussen!

My Anime List (MAL)
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. oO<
Bakakame ):O
Qunix :)
Xaryna :9
ArcticBlizzard :6
SleepSub ;)
Denninho :@
Mschol :Y)
NeeEcht ~:)
Gaddle :Y
Robin007bond O+
Sinterklaaskapoentje })
Lithia :7
Klipnap *O*
Samael >:O
De_Ilias *)
RedBoyke :+
Blue_Panther_Ninja c_/
AnimeFan :D
gniffie o|O
Easymodo *;
DrNick ~O>
cablegunmaster :9~
Charlea

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 23:04:32 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:08:51 #2
246140 Klipnap
Petrowh <3
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:11:04 #3
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111168377
Er staan echt namen tussen in dat MAL lijstje waarvan ik zoiets heb van: wie de fuck ben jij?
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_111168465
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:11 schreef .Cake. het volgende:
Er staan echt namen tussen in dat MAL lijstje waarvan ik zoiets heb van: wie de fuck ben jij?
5 a 6 mensen heb ik dat bij uit dat lijstje, overduidelijk niet stamgasten :P
pi_111168487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:08 schreef Klipnap het volgende:
Ik moet zelf ook nog eens Fate/Zero kijken :P

En, bruin geworden robin?
Eerst Fate/Stay Night. Anders is het echt minder leuk :P

En wel bruiner dan eerst, maar nog steeds redelijk blank. Ik ben geen neger geworden ;(

quote:
Ik herinner ze me nog wel allemaal, met uitzondering van Gaddle dan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 15:15:44 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:38:03 #6
246140 Klipnap
Petrowh <3
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:43:37 #7
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111169362
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:14 schreef robin007bond het volgende:
Ik herinner ze me nog wel allemaal, met uitzondering van Gaddle dan.
Gaddle, AnimeFan en Samael... lolwut?

Die laatste twee herinner ik mij ook wel ja, maar die hebben hier maar twee keer gepost ofzo.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_111169518
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:38 schreef Klipnap het volgende:
Ik vind dat Charlea wel in de OP moet :(
myanimelist.net/animelist/Charliza
Nah ja, we hebben het meerdere keren gezegd, maar ze is echt te bescheiden.

Zal ik het toch doen? Misschien wil ze het echt niet ;(
pi_111169657
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

iedereen is klein begonnen...
pi_111169687
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:52 schreef mschol het volgende:

[..]

Vind ik ook.

Weet je wat. Ik wacht even tot ze terugkomt. Dan zien we wel :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:55:12 #11
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_111169715
quote:
Zijn de namen van belang of the anime die in de MAL staan van die namen? :+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 5 mei 2012 @ 15:56:02 #12
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111169901
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:56 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
:')
Kon je als iPhone wallpaper nemen :')
"Wantad".

:')^1000
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:03:09 #14
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111169979
Ik denk sowieso dat Fate/Zero minder leuk is voor degenen die niet bezweet zijn wakker geworden in een tintelende staat van opwinding die pas echt vertrokken is als je op je twee benen staat en beseft dat Fate/Zero nog niet geanimeerd is. Ach, wij Fate fanaten kunnen na Fate/Zero nog steeds van tig andere Nasuversum adaptaties of projecten dromen. Een Heavens Feel anime adaptatie bijvoorbeeld of een Illya/mind of steel-route.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:55 schreef Klipnap het volgende:
Kijkt iemand trouwens nog IJsbeer Cafe? :P
:@ ik heb de eerste aflevering gezien maar ik kijk dit seizoen al tien series --twaalf als je Game of Thrones en Avatar: The Legend of Korra meerekent. Meer zou te veel van het goede zijn. Misschien als ik Daily Lives of High School Boys afgezien heb.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_111170050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik denk sowieso dat Fate/Zero minder leuk is voor degenen die niet bezweet zijn wakker geworden in een tintelende staat van opwinding die pas echt vertrokken is als je op je twee benen staat en beseft dat Fate/Zero nog niet geanimeerd is. Ach, wij Fate fanaten kunnen na Fate/Zero nog steeds van tig andere Nasuversum adaptaties of projecten dromen. Een Heavens Feel anime adaptatie bijvoorbeeld of een Illya/mind of steel-route.
Als Deen de rechten blijft houden voorzie ik weinig leuke nieuwe Fate projecten ;(
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:06:32 #16
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111170109
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

"Wantad".

:')^1000
Marine en Roronoa daarbuiten gelaten. :')
pi_111170250
I'm no one… I don't want to be anyone. All I care about is completing the Eye of the Moon Plan.
This world is completely worthless… there is nothing left in it but misery."
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:11:50 #18
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111170294
quote:

[..]

Jij misschien...
ANIMEES.
- Scamp
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:14:25 #19
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111170379
Zetman is ook best baas
I'm no one… I don't want to be anyone. All I care about is completing the Eye of the Moon Plan.
This world is completely worthless… there is nothing left in it but misery."
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:15:07 #21
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111170390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:55 schreef wdn het volgende:

[..]

Zijn de namen van belang of the anime die in de MAL staan van die namen? :+
Nou ja, het is ook niet zo dat ze er van mij niet mogen staan ofzo. Maar eerder dat ik mij écht afvraag wie die mensen zijn, want hier zie ik ze eigenlijk niet.

Je bent die-hard animeliefhebber of je bent het niet...
ANIMEES.
- Scamp
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:24:51 #22
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111170711
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als Deen de rechten blijft houden voorzie ik weinig leuke nieuwe Fate projecten ;(
DEEN heeft toch alleen de adaptatie rechten van VNs Fate/Stay Night en Lunar Legends Tsukihime? De Fate/Prototype trailer zag er mooi uit en er zijn zat spin-offs die een adaptaie meer dan waar zouden zijn.

quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:14 schreef Klipnap het volgende:
Zo, Fate/Stay Night aan het downloaden.
Als hij maar beter is dan de Visual Novel :P
Als je de VN niet leuk vond zou ik de anime maar gewoon laten voor wat het is. Behalve Archer v Berserker wat m.i. een van de vermakelijkste filler gevechten ooit is heeft de anime in vergelijking niet te bieden.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:25:53 #23
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111170750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:24 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]

Als je de VN niet leuk vond zou ik de anime maar gewoon laten voor wat het is. Behalve Archer v Berserker wat m.i. een van de vermakelijkste filler gevechten ooit is heeft de anime in vergelijking niet te bieden.
Nah, ik hoop dat hij sneller gaat. Visual Novels zijn slaapverwekkend, al lijkt het verhaal me wel interessant.
pi_111170886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:25 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Nah, ik hoop dat hij sneller gaat. Visual Novels zijn slaapverwekkend, al lijkt het verhaal me wel interessant.
Ffffuuu.

Ik snap niet hoe je een boek wel kunt lezen, maar een visual novel saai vindt. Maar goed, die discussie hadden we al een keer :P

En je scheert alle visual novels over één kam, terwijl je er maar een hebt geprobeerd en niet eens voorbij de prologue bent gekomen. ;(

Het zou hetzelfde zijn als je de eerste 2 episodes van Steins;Gate zou kijken om vervolgens te zeggen: "Tja, anime is eigenlijk niets voor mij. Het gaat me allemaal veel te langzaam! Ik wacht wel op de verfilming.".

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:11 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Jij misschien...
Oké, ik en Klipnap dan vooral. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 16:34:27 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:35:00 #25
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111171050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ffffuuu.

Ik snap niet hoe je een boek wel kunt lezen, maar een visual novel saai vindt. Maar goed, die discussie hadden we al een keer :P

En je scheert alle visual novels over één kam, terwijl je er maar een hebt geprobeerd en niet eens voorbij de prologue bent gekomen. ;(

Het zou hetzelfde zijn als je de eerste 2 episodes van Steins;Gate zou kijken om vervolgens te zeggen: "Tja, anime is eigenlijk niets voor mij. Het gaat me allemaal veel te langzaam! Ik wacht wel op de verfilming.".
Zoals je al zei, deze discussie hebben we al wel eens gehad.
Weet iemand nog een leuke, waarbij je veel keuzes kunt maken en niet al te seksueel is? Dan neem ik mijn woorden misschien terug!
pi_111171185
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:35 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Weet iemand nog een leuke, waarbij je veel keuzes kunt maken en niet al te seksueel is? Dan neem ik mijn woorden misschien terug!
Het schijnt dat Steins;Gate erg vet is. Er zit ook een stuk verhaal in dat niet in de anime is geweest, maar wie weet komt dat nog aan bod in de film.

G-senjou no Maou ben ik mee bezig, maar heel veel keuze zit er niet in en er zitten ook bepaalde foute scènes in. Dat heb je bij Steins;Gate niet.

Misschien Chaos;Head? Dat is van dezelfde makers als Steins;Gate. Ik weet niet of je veel keuze hebt, maar misschien weet het je meer te pakken dan Steins;Gate, omdat je bij Steins;Gate het verhaal al grotendeels kent.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:40:51 #27
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111171215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:39 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het schijnt dat Steins;Gate erg vet is. Er zit ook een stuk verhaal in dat niet in de anime is geweest, maar wie weet komt dat nog aan bod in de film.

G-senjou no Maou ben ik mee bezig, maar heel veel keuze zit er niet in en er zitten ook bepaalde foute scènes in. Dat heb je bij Steins;Gate niet.

Misschien Chaos;Head? Dat is van dezelfde makers als Steins;Gate. Ik weet niet of je veel keuze hebt, maar misschien weet het je meer te pakken dan Steins;Gate, omdat je bij Steins;Gate het verhaal al grotendeels kent.
Is Clannad ook goed? Dan doe ik een bad end ~O>
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:41:03 #28
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111171223
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:35 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik denk dat alle visual novels die op de DS buiten Japan op de markt zijn gekomen wel aan die voorwaarden voldoen.
pi_111171256
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:40 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Is Clannad ook goed? Dan doe ik een bad end ~O>
Clannad heeft niet echt hele erge bad ends. Hij is wel erg goed en je maakt vaker keuzes dan bij de andere visual novels.

Zoals Repelsteeltju zegt: heb je een DS? Phoenix Wright is erg leuk.

Oh, en tevens:

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 16:47:31 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:45:04 #30
246140 Klipnap
Petrowh <3
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:47:10 #31
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111171372
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 16:45 schreef Klipnap het volgende:
Weet iemand nog leuke reverse harems? :P

Nee, ik heb geen DS of andere consoles.
Starry Sky, succes!
pi_111171373
quote:

google?
pi_111171748
Volgens mij is er niet een reverse harem uitgebracht van degelijke kwaliteit.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:02:46 #34
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_111171895
quote:
Ik vond Vampire Knight en Kaichou wa Maido-sama wel leuk, al weet ik niet zeker of dat harems zijn of gewoon shoujodoelgroep-series
quote:
Emulators zijn er genoeg. De computer equivalenten van de spellen. En ik ga hier geen goedlopende zin van maken dus op hoop van zegen!

[ Bericht 38% gewijzigd door Repelsteeltju op 05-05-2012 17:37:50 ]
pi_111172250
http://desmume.org/download/ is een goede DS-emulator.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:21:22 #36
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111172595
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:21 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Jeeh, nu kan ik weer Pokemon spelen!
Dat je daar geen DS voor hebt gekocht verbaast me. Alleen voor Pokémon zou het al de moeite waard zijn. :P

De 3DS kan trouwens ook oude DS-spellen spelen. En

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 17:27:07 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:30:16 #38
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111172703
Sankarea #5 staat online! Op Animees. *O*

Lees het om je vrijheid te vieren. Of andere bullshit.

Veel plezier en de groeten van uw buurtvriendelijke animeblogger.
ANIMEES.
- Scamp
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:33:54 #39
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111172799
ANIMEES.
- Scamp
pi_111173103
pi_111173141
*hoi

Apollon 1& 2 net gedownload,even straks kijken! :P
pi_111173167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
*hoi

Apollon 1& 2 net gedownload,even straks kijken! :P
Verwijder maar gelijk weer. Hyouka is de anime van het seizoen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:45:29 #43
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111173187
quote:
ANIMEES.
- Scamp
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:48:10 #44
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111173259
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat je daar geen DS voor hebt gekocht verbaast me. Alleen voor Pokémon zou het al de moeite waard zijn. :P

De 3DS kan trouwens ook oude DS-spellen spelen. En

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit eraan te twijfelen om een 3DS. PSvita of 3DS? Argh!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 17:53:52 #45
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111173433
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:48 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Weet niets van de PSvita, maar dat 3D gebeuren op de 3DS is leuk zolang je perfect stil zit. Anders zit je constant te kutten met die 3D schuifknop. Is mijn ervaring na half uurtje proberen bij een vriend.
ANIMEES.
- Scamp
pi_111173551
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:48 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Als je het kan veroorloven, allebei. Weet wel dat het 3D na een tijdje een gimmick wordt.
pi_111173970
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als je het kan veroorloven, allebei. Weet wel dat het 3D na een tijdje een gimmick wordt. is
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:11:31 #48
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111174073
Ach, het heeft niet echt veel haast. Moet eerst maar mijn PSP en Wii games maar eens uitspelen.
pi_111174294
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 17:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Verwijder maar gelijk weer. Hyouka is de anime van het seizoen.
Hoezo? :P
pi_111174807
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hoezo? :P
Omdat mijn mening superieur is aan andermans mening.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:35:59 #51
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111174910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:35 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
waarom denk ik dat die vertaling niet klopt...?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:53:41 #53
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111175411
De ED van Tasogare Otome x Amnesia (Dusk Maiden of Amnesia):
Waar ken ik die artiest nog meer van?
ANIMEES.
- Scamp
pi_111176224
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Omdat mijn mening superieur is aan andermans mening.
Zal wel :+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:32:12 #55
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111176653
Klipnap, Kore ha Zombie desu ka? OVA al gezien? Best leuk :)

Plus geweldige ode aan The Cube-serie:
ANIMEES.
- Scamp
  zaterdag 5 mei 2012 @ 19:52:22 #56
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111177392
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 19:32 schreef .Cake. het volgende:
Klipnap, Kore ha Zombie desu ka? OVA al gezien? Best leuk :)

Plus geweldige ode aan The Cube-serie:
[ afbeelding ]
Jap, laatst gezien :P
Al was OVA 1 leuker.
pi_111178286
Ongelofelijk hoe ze de tweede episode van Hyouka nog leuker kunnen maken. Ook zo'n dikke cliffhanger :D
pi_111178481
Naruto film was best leuk eigenlijk :)
pi_111181270
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 20:16 schreef robin007bond het volgende:
Ongelofelijk hoe ze de tweede episode van Hyouka nog leuker kunnen maken. Ook zo'n dikke cliffhanger :D
Zal wel!! :+

Breng me nou niet in verleiding o|O
  zaterdag 5 mei 2012 @ 21:40:46 #60
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_111181829
Voor de fans:

Dragon Ball Z [01-291] + [13Movie] + [2Sp] + [4OVA] [DBNL] - WS-Jump

Slechts...
SPOILER
pi_111182181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:40 schreef wdn het volgende:
Voor de fans:

Slechts...
SPOILER
Poe!
pi_111182244
quote:
Voor de fans:

Slechts...
SPOILER
Japanse audio?? :P
pi_111182646
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:37 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom denk ik dat die vertaling niet klopt...?
Hij klopt echt! Is uit Haruhi Suzumiya :)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:00:55 #64
246140 Klipnap
Petrowh <3
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:03:24 #65
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_111182813
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:00 schreef Klipnap het volgende:
Sankarea 5 ;(
... op Animees.nl
ANIMEES.
- Scamp
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:06:00 #66
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_111182906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 21:50 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Japanse audio?? :P
Denk je nu echt dat ik dat ga downloaden om dat te controleren? >:)
Aan de bestandsnamen te zien is het engels.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:09:13 #67
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111183066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:06 schreef wdn het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat ik dat ga downloaden om dat te controleren? >:)
Aan de bestandsnamen te zien is het engels.
Dan niet! :*
pi_111183097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dan niet! :*
Je kunt alle bestanden apart downloaden via IRC. Hoef je niet zo veel moeite te doen. 1 episode downloaden en je kunt dan al controleren of het is wat je wilt.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:11:05 #70
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_111183135
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je kunt alle bestanden apart downloaden via IRC. Hoef je niet zo veel moeite te doen. 1 episode downloaden en je kunt dan al controleren of het is wat je wilt.
Wow dat is een leuke feature

:P :P :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:11:27 #71
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111183163
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik controleerde Mai-Hime pas toen alles klaar was.
Bleek het Spaans gesubt te zijn ;(
pi_111183170
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:11 schreef wdn het volgende:

[..]

Wow dat is een leuke feature

:P :P :P
Kan met torrents natuurlijk ook. Tenzij ze het in een .rar hebben gedaan wat ik steeds vaker zie :(
pi_111183194
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:11 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik controleerde Mai-Hime pas toen alles klaar was.
Bleek het Spaans gesubt te zijn ;(
Zonde. Maar hey, wees blij dat je er niet voor betaald hebt :P

Puntje bij paaltje zitten wij animekijkers echt in een luxepositie. Al onze content is gratis te verkrijgen en mocht het illegaal worden om auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden, dan nog kunnen wij anime blijven kijken omdat onze series meestal niet hier gelicenseerd zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 22:13:12 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 22:14:08 #74
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_111183313
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kan met torrents natuurlijk ook. Tenzij ze het in een .rar hebben gedaan wat ik steeds vaker zie :(
Jij herkent geen sarcasme? :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zonde. Maar hey, wees blij dat je er niet voor betaald hebt :P

Puntje bij paaltje zitten wij animekijkers echt in een luxepositie. Al onze content is gratis te verkrijgen en mocht het illegaal worden om auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden, dan nog kunnen wij anime blijven kijken omdat onze series meestal niet hier gelicenseerd zijn.
Films en TV series downloaden is nog steeds niet illegaal.
Plus we betalen er voor via belasting op de dragers ;)
pi_111183401
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:14 schreef wdn het volgende:

[..]

Jij herkent geen sarcasme? :+
Ik begreep dat het sarcastisch bedoeld was, waarop ik meer lachwekkend bedoelde dat het met torrents natuurlijk ook kan. Dat je ze met IRC apart kon downloaden was dus overbodig van mij, dat bedoelde ik dus :P
pi_111183431
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat zijn dan meestal ook geen goede downloads maar virussen ;)
pi_111183448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:14 schreef wdn het volgende:
Films en TV series downloaden is nog steeds niet illegaal.
Plus we betalen er voor via belasting op de dragers ;)
Dat klopt. In België zitten die kosten verrekent in je internetabonnement.

De kans dat het ooit gaat gebeuren is wel groot.
pi_111183480
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:16 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ja dag. Een .rar van 120GB vol met virussen, dat kom je nauwelijks tegen. :P

Sowieso kom je video's in RAR weinig tegen, omdat video's al gecomprimeerd zijn. Dan is een compressie in de vorm van pakketjes niet zo effectief meer. Helaas weet niet iedere uploader dit, waardoor ze tegen beter in toch een .rar maken.

De compressie is wel heel effectief in tekst, programma's, foto's en muziek. Daar kan het soms echt veel ruimte schelen. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 22:21:05 ]
pi_111184643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja dag. Een .rar van 120GB vol met virussen, dat kom je nauwelijks tegen. :P

Sowieso kom je video's in RAR weinig tegen, omdat video's al gecomprimeerd zijn. Dan is een compressie in de vorm van pakketjes niet zo effectief meer. Helaas weet niet iedere uploader dit, waardoor ze tegen beter in toch een .rar maken.

De compressie is wel heel effectief in tekst, programma's, foto's en muziek. Daar kan het soms echt veel ruimte schelen. :)
Heb ik geen problemen mee met mijn OS! :D
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:00:10 #80
354073 Charlea
te hipster voor die stringz.
pi_111185403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:38 schreef Klipnap het volgende:
Ik vind dat Charlea wel in de OP moet :(
myanimelist.net/animelist/Charliza
Gaat zomaar met mijn persoonlijke gegevens rondgooien :( !

Okee dan :)
Ik ga eerst Madoka kijken en daarna Clannad -of allebei- maar eens zien of ik dat er tussen kan passen als elke schooldag vanaf nu van 9 tot 5 is :'(

Waarom is de vakantie afgelopen D:
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:02:30 #81
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_111185504
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 22:16 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Tsk, ik heb een fatsoenlijk OS :+
pi_111185549
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:00 schreef Charlea het volgende:
Ik ga eerst Madoka kijken en daarna Clannad -of allebei- maar eens zien of ik dat er tussen kan passen als elke schooldag vanaf nu van 9 tot 5 is :'(

Vervelend he!? Vakantie gaat te snel voorbij :(

Ik zet je wel even in de OP. Succes met anime kijken. Wat een lange schooldagen heb jij. Pff.

Oh, welke smiley wil je achter je naam hebben?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 23:04:56 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:06:05 #83
354073 Charlea
pi_111185666
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 15:52 schreef mschol het volgende:

[..]

Mensen die rekening houden met mijn gevoelens <3

THE INTERNET IS MAI HAPPY PLACE

nu even dit topic verder lezen
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:15:34 #84
354073 Charlea
pi_111186023
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vervelend he!? Vakantie gaat te snel voorbij :(

Ik zet je wel even in de OP. Succes met anime kijken. Wat een lange schooldagen heb jij. Pff.

Oh, welke smiley wil je achter je naam hebben?
Klaar met lezen.

Ja weet niet of dat gaat lukken D:
Zit op een luzacschool, lang verhaal maar komt er op neer dat je op school je huiswerk maakt, wat voor mij een hele hele grote uitkomst is. Behalve dan de lange dagen, verdomme. Mag klas 5 en 6 als het goed is en ik het overleef wel in één keer doen, dus dat is mijn doel.
Hoop dat ik het anime kijken kan volhouden, maar misschien moet ik noodgedwongen een pauze inlassen, ik zit ook op toneel. Maar ik zal de weekenden benutten :P
Nog maar 2 maandjes voor mij en dan grote vakantie :D

ANYWAY de smiley.. what about O-) ?

But don't judge me als er niet veel beweging komt in m'n MAL ^^
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:19:02 #85
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111186166
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:00 schreef Charlea het volgende:

[..]

Gaat zomaar met mijn persoonlijke gegevens rondgooien :( !

Madoka O+ ik keek het tijdens de toetsweek, dat zou ik dan weer niet doen.
Madokakoekjes voor jou O+

Ik weet niet wie die met de haarband is overigens :{
pi_111186326
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:15 schreef Charlea het volgende:

[..]

Klaar met lezen.

Ja weet niet of dat gaat lukken D:
Zit op een luzacschool, lang verhaal maar komt er op neer dat je op school je huiswerk maakt, wat voor mij een hele hele grote uitkomst is. Behalve dan de lange dagen, verdomme. Mag klas 5 en 6 als het goed is en ik het overleef wel in één keer doen, dus dat is mijn doel.
Hoop dat ik het anime kijken kan volhouden, maar misschien moet ik noodgedwongen een pauze inlassen, ik zit ook op toneel. Maar ik zal de weekenden benutten :P
Nog maar 2 maandjes voor mij en dan grote vakantie :D

ANYWAY de smiley.. what about O-) ?

But don't judge me als er niet veel beweging komt in m'n MAL ^^
Ah Luzac. Dat ken ik. Extreem goed onderwijs.

Ik kan gewoon geen huiswerk maken. Hoe erg ik me ook probeer te concentreren, het lukt me gewoon niet omdat ik afgeleid word door letterlijk alles. De omstandigheden moeten perfect zijn, anders lukt het me dus niet ;(

Voor mij zou zo'n school ook een uitkomst zijn, maar daar is het nu te laat voor. :P

Ik heb niet eens geleerd voor mijn eindexamens op de mavo. Wel extreem veel vrije tijd gehad natuurlijk.

Sowieso zit ik best raar in elkaar. Ik heb echt een hekel aan mensen die zelf geen verantwoordelijkheid nemen (schuld van dingen opschuiven aan anderen), maar zelf neem ik eigenlijk ook geen verantwoordelijkheid. Ik schuif dan niet de schuld op anderen, maar toch.

Sterker nog. Zelfs hier op het mbo doe ik het soms slecht, omdat ik simpelweg de opdrachten niet inlever. Ik heb gewoon geen discipline om alles te maken. Zo.. ongelofelijk stom van me. Het is zo simpel en toch vertik ik het te doen.

Gelukkig gaat het op mijn stage erg goed.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 23:31:48 ]
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:33:05 #87
354073 Charlea
pi_111186775
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:19 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:o maak die voor me :D! Ik moet eerst nog even iedereen leren kennen, lol.
pi_111186832
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is denk ik een mislukte. Of nou ja, mislukt is wat crue. :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:35:33 #89
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111186887
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is denk ik een mislukte. Of nou ja, mislukt is wat crue. :P
Ritsu kon niet wegblijven :P

En he, ik heb nu hetzelfde kapsel!
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:38:00 #90
354073 Charlea
pi_111186985
Btw ik vond dit nog wel de meest droge scène uit Mirai Nikki :'). Maar nu eerste ep Madoka kijken.
SPOILER
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ah Luzac. Dat ken ik. Extreem goed onderwijs.

Ik kan gewoon geen huiswerk maken. Hoe erg ik me ook probeer te concentreren, het lukt me gewoon niet omdat ik afgeleid word door letterlijk alles. De omstandigheden moeten perfect zijn, anders lukt het me dus niet ;(

Voor mij zou zo'n school ook een uitkomst zijn, maar daar is het nu te laat voor. :P

Ik heb niet eens geleerd voor mijn eindexamens op de mavo. Wel extreem veel vrije tijd gehad natuurlijk.

Sowieso zit ik best raar in elkaar. Ik heb echt een hekel aan mensen die zelf geen verantwoordelijkheid nemen (schuld van dingen opschuiven aan anderen), maar zelf neem ik eigenlijk ook geen verantwoordelijkheid. Ik schuif dan niet de schuld op anderen, maar toch.

Sterker nog. Zelfs hier op het mbo doe ik het soms slecht, omdat ik simpelweg de opdrachten niet inlever. Ik heb gewoon geen discipline om alles te maken. Zo.. ongelofelijk stom van me. Het is zo simpel en toch vertik ik het te doen.

Gelukkig gaat het op mijn stage erg goed.
Dat ken ik. Mensen roepen graag luiheid, maar bij mij was het dus onder andere een noradrenalinegebrek door ADD. Goed goed, een puber is lui. Maar met methylfenidaat is m'n concentratie zoveel beter. Ik ben nog steeds lui, maar ik kan eindelijk m'n leven op orde zetten en niet meer werkstukken een dag van te voren, nacht van te voren gaan maken. Ik stel nog steeds uit, maar het heeft wel geholpen. Samenhangend verhaal, Eliza :p

Hmja veel mensen zijn van mening dat je op het Luzac je examen 'koopt', (er zitten extreem achterlijke kinders die van hun pappie voor de 3e keer 3vwo moeten doen omdat ze niet willen dat hun kind lager doet :') ) maar voor mij werkt dit. Het is stil, je krijgt een aangewezen uur en je kan kiezen of je gaat zitten kloten met anderen of, je hebt immers toch niks te doen, je huiswerk maken. Aangezien àls ik er eenmaal aan ben begonnen ik het snel afheb, helpt het heel goed. Alleen jammer dat het voornamelijk als school wordt gezien voor kinderen met leerproblemen dus ik ben vaak 'de nerd' maar ach.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:38:47 #91
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111187020
quote:

[..]

[ afbeelding ]
LOL, Homerun-chan met Madoka's panties op haar hoofd in het midden.
pi_111187108
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:35 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ritsu kon niet wegblijven :P

En he, ik heb nu hetzelfde kapsel!
Congrats!

Ik moet nog naar de kapper. Ik ben van plan om het te laten doen zoals ik het op de basisschool had. Niet lachen om stomme basisschool-pasjesfoto ;(

SPOILER
  † In Memoriam † zaterdag 5 mei 2012 @ 23:40:56 #93
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_111187127
quote:
Voor de fans:

Slechts...
SPOILER
En dan nog DB en DBGT erbij, en de GT films ^O^
:')
pi_111187140
4GB CF kaart voor mijn EOS 30D heb ik net opengemaakt! B-)

Had niet eens door dat postbode vanmiddag langskwam! _O-
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:41:56 #95
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111187164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Congrats!

Ik moet nog naar de kapper. Ik ben van plan om het te laten doen zoals ik het op de basisschool had. Niet lachen om stomme basisschool-pasjesfoto ;(

SPOILER
Hmm heeft wat weg van Hitler :*
pi_111187344
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:41 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Spuitelfje o|O
pi_111187402
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:38 schreef Charlea het volgende:
Btw ik vond dit nog wel de meest droge scène uit Mirai Nikki :'). Maar nu eerste ep Madoka kijken.
SPOILER
[..]

Dat ken ik. Mensen roepen graag luiheid, maar bij mij was het dus onder andere een noradrenalinegebrek door ADD. Goed goed, een puber is lui. Maar met methylfenidaat is m'n concentratie zoveel beter. Ik ben nog steeds lui, maar ik kan eindelijk m'n leven op orde zetten en niet meer werkstukken een dag van te voren, nacht van te voren gaan maken. Ik stel nog steeds uit, maar het heeft wel geholpen. Samenhangend verhaal, Eliza :p
Tja. Ik heb dus ooit de diagnose PDD-NOS gekregen en eerlijk gezegd heb ik ook begeleiding gehad (die uiteindelijk niets heeft geholpen). Ik twijfel heel erg aan mijn diagnose, omdat ik in sociale omgang wel gewoon goed weet mee te draaien. Daarnaast vind ik sowieso dat labeltjes te snel gegeven worden.

Ik weet niet of ze ooit bij mij de mogelijkheid voor ADD hebben onderzocht. Het zou me niet eens verbazen als ik het zou hebben, maar ik ga me sowieso niet opnieuw laten onderzoeken. Voor je het weet zit je weer aan een of ander labeltje vast.

Goed voor je dat je op deze manier wel kan leren.
quote:
Hmja veel mensen zijn van mening dat je op het Luzac je examen 'koopt', (er zitten extreem achterlijke kinders die van hun pappie voor de 3e keer 3vwo moeten doen omdat ze niet willen dat hun kind lager doet :') ) maar voor mij werkt dit. Het is stil, je krijgt een aangewezen uur en je kan kiezen of je gaat zitten kloten met anderen of, je hebt immers toch niks te doen, je huiswerk maken. Aangezien àls ik er eenmaal aan ben begonnen ik het snel afheb, helpt het heel goed. Alleen jammer dat het voornamelijk als school wordt gezien voor kinderen met leerproblemen dus ik ben vaak 'de nerd' maar ach.
Ahww..

Dat je het examen 'koopt' is niet helemaal waar. Als collectieve scholen dezelfde methodes zouden hanteren als Luzac, dan zouden ook veel meer kinderen vwo kunnen doen. Je hebt inderdaad ook veel mensen die met geld over de balk smijten en waarvan hun kind op het nippertje met intensieve begeleiding vwo weet te halen.

Op deze manier weet je hetzelfde te behalen als normaal, dus ik zie er het probleem echt niet van in. Je intelligentie zit (zo ver ik dat kan aflezen op internet dan) wel op vwo niveau, dus het zou zonde zijn als je dat niet zou doen. Dat je als nerd gezien wordt is jammer, maar het is het zeker waard, aangezien je opleiding op dit moment meer waarde heeft dan een sociale status binnen school.

Ik baal eigenlijk als een stekker. Van de oud JOVD-voorzitster heb ik de voorzittershamer en het spandoek gekregen, maar ik ben zo bang dat mijn opleiding in de weg zit. Ik durf geen eens een mail op te stellen naar het landelijk bestuur :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 23:51:29 ]
pi_111187422
quote:

[..]

Ja dag! Gewoon een normaal kapsel :P
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:49:06 #99
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_111187472
quote:

[..]

Ik dacht eerder aan een jonge Vladimir Poetin.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:49:30 #100
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_111187488
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:47 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tja. Ik heb dus ooit de diagnose PDD-NOS gekregen en eerlijk gezegd heb ik ook begeleiding gehad (die uiteindelijk niets heeft geholpen). Ik twijfel heel erg aan mijn diagnose, omdat ik in sociale omgang wel gewoon goed weet mee te draaien. Daarnaast vind ik sowieso dat labeltjes te snel gegeven worden.

Ik weet niet of ze ooit bij mij de mogelijkheid voor ADD hebben onderzocht. Het zou me niet eens verbazen als ik het zou hebben, maar ik ga me sowieso niet opnieuw laten onderzoeken. Voor je het weet zit je weer aan een of ander labeltje vast.

Goed voor je dat je op deze manier wel kan leren.

[..]

Ahww..

Dat je het examen 'koopt' is niet helemaal waar. Als collectieve scholen dezelfde methodes zouden hanteren als Luzac, dan zouden ook veel meer kinderen vwo kunnen doen. Je hebt inderdaad ook veel mensen die met geld over de balk smijten en waarvan hun kind op het nippertje met intensieve begeleiding vwo weet te halen.

Op deze manier weet je hetzelfde te behalen als normaal, dus ik zie er het probleem echt niet van in. Je intelligentie zit (zo ver ik dat kan aflezen op internet dan) wel op vwo niveau, dus het zou zonde zijn als je dat niet zou doen.

Ik baal eigenlijk als een stekker. Van de oud JOVD-voorzitster heb ik de voorzittershamer en het spandoek gekregen, maar ik ben zo bang dat mijn opleiding in de weg zit. Ik durf geen eens een mail op te stellen naar het landelijk bestuur :')
Jeugd Onderwijs VerDoemenis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')