Waarom ga je dat niet onderzoeken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:52 schreef tribalwars het volgende:
stel nou dit: je wordt geboren en later ga je dood. dan wordt je weer herboren in een andere lichaam alleen je ziel is nog hetzelfde. tot je 4 weet je nog dingen van je vorig leven. na je 4 weet je niks meer over je vorig leven.
Je kan twee kanten op met het uitleggen van reïncarnatie, namelijk zielen die reïncarneren, of de bekende uitdrukken van stof tot stof, ofwel materie die wordt hergebruikt.quote:Op zondag 21 april 2013 22:18 schreef rakotto het volgende:
De concept van reincarnatie klopt niet volgens mij. Wat zorgt voor de toename van de menselijke populatie dan? Als je dood gaat dan is er een persoon minder en als je terugkomt is de vermindering niet van toepassing want het nummer blijft gelijk.
Ik weet niet waarom je het vergeet, maar al naar gelang je gedrag in een vorig leven schijnen omstandigheden of de manier waarop je in het leven staat ten grondslag te liggen. Hoe je op die manier moet leren is me ook niet helemaal duidelijk, maar het is een verklaring voor het lijden en de verschillen in de levensweg van verschillende mensen.quote:Op maandag 22 april 2013 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind reincarnatie zinloos als je niet eens weet dát je gereincarneerd bent. Wat kun je er dan van leren of eventueel beter doen dan in een vorig leven?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:14 schreef MaGNeT het volgende:
Toch knap.
6.000.000.000 mensen, een hele planeet om uit te kiezen en dan 250km verderop weer spawnen.
Dus dan zou je de gevolgtrekking kunnen maken dat wanneer je nu een rotleven hebt je het in een vorig leven verkeerd hebt gedaan?quote:Op maandag 22 april 2013 20:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je het vergeet, maar al naar gelang je gedrag in een vorig leven schijnen omstandigheden of de manier waarop je in het leven staat ten grondslag te liggen. Hoe je op die manier moet leren is me ook niet helemaal duidelijk, maar het is een verklaring voor het lijden en de verschillen in de levensweg van verschillende mensen.
Als we er even vanuit gaan dat het zo is dan. Ik weet het nl. ook niet
Daar zou het dan wel op neerkomen, ja. Ik weet niet of ik er geloof aan moet hechten, maar ik kan me voorstellen dat het het lijden minder zinloos lijkt te maken.quote:Op maandag 22 april 2013 20:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dan zou je de gevolgtrekking kunnen maken dat wanneer je nu een rotleven hebt je het in een vorig leven verkeerd hebt gedaan?
Nee, kan ik me niet voorstellen. Zeker niet omdat je het niet weet. Plus dat je het dan als excuus voor alles kunt gebruiken.quote:Op maandag 22 april 2013 20:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar zou het dan wel op neerkomen, ja. Ik weet niet of ik er geloof aan moet hechten, maar ik kan me voorstellen dat het het lijden minder zinloos lijkt te maken.
Nevermind!quote:Op maandag 22 april 2013 20:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, kan ik me niet voorstellen. Zeker niet omdat je het niet weet. Plus dat je het dan als excuus voor alles kunt gebruiken.
Enfin, on topic maar weer. Kwam even tussendoor fietsen, sorry.
Nou ja, het was eigenlijk best wel on topic. Het ging over reincarnatiequote:Op maandag 22 april 2013 21:26 schreef Beathoven het volgende:
Ga eens ontopic jullie
Ga maar ergens anders tussendoor fietsen.
Ik zie trouwens dat ik een edit kreeg vanwege een doodsverwensing?Ik heb al geen idee meer wat er stond maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand dood wenste. Anyway.
quote:Op maandag 22 april 2013 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, het was eigenlijk best wel on topic. Het ging over reincarnatie
Mja, maar op de een of andere manier gaat dat er bij mij niet helemaal in.quote:Op maandag 22 april 2013 20:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dan zou je de gevolgtrekking kunnen maken dat wanneer je nu een rotleven hebt je het in een vorig leven verkeerd hebt gedaan?
Gezien!quote:Op maandag 22 april 2013 21:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ben niet een heel groot gelover maar aangezien bepaalde sporen uit het verleden (zie the ghost in your genes van de BBC) doorgegeven kunnen worden via het dna, geloof ik eigenlijk alleen in een verre mogelijkheid dat we ons alleen door voortplanting kunnen teleporteren naar een paar generaties verder in onze eigen bloedlijn. Of iig zo onze herinneringen kunnen doorsturen met als t ware een ketting tussen de takken van het nageslacht, dat er ergens belevingen bewaard blijven die we met regressietherapie terug kunnen halen.
In reincarnatie zonder voortplanten zie ik niet echt een mogelijkheid.
Astrologie en het idee van reincarnatie zijn toch ook min of meer verweven? Een nieuwe start, tja, mss. eerder een nieuwe ronde met nieuwe kansenquote:Op dinsdag 23 april 2013 07:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, maar op de een of andere manier gaat dat er bij mij niet helemaal in.
Dan zou je dus in je 'huidige leven' de ellende met je meetorsen omdat je vorige 'ik' het behoorlijk heeft gepest. Het klinkt niet als een nieuwe start, eerder als een voortgang van de ellende.
Waarom zouden er geen zielen van de andere zijde bij kunnen komen?quote:Op zondag 31 maart 2013 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Als we allemaal reïncarneren, hoe kan de wereldbevolking dan groeien?
Weet het niet zeker, eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Astrologie en het idee van reincarnatie zijn toch ook min of meer verweven? Een nieuwe start, tja, mss. eerder een nieuwe ronde met nieuwe kansen
Alleen wat Lavenderr al zei: als je niet weet wat je fout hebt gedaan, is het lastig verbeteren..
Hindoes en Boeddhisten geloven dat je ziel een stuk van God is, maar ze hebben wel een vrije wil. Onze zielen hebben ervoor gekozen om in een materiele wereld te leven, maar om weer terug te gaan naar God, moet de ziel zich eerst los kunnen maken van deze materiele wereld.quote:Op donderdag 25 april 2013 03:06 schreef RickoKun het volgende:
Als mensen reincarneren, worden er dan ook ergens zielen gemaakt?
Aangezien er in het jaar 4000 voor christus geen 6 á 7 miljard mensen waren
De wetten van karma zijn zeer complex denk ik. Ik heb er ook over gelezen en het gaat om spiritualiteit.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:54 schreef ChristianeF het volgende:
[..]
nee, volgens mij is dat zo van.. stel dat je in het volgend leven armoede moet ervaren, of veel pijn en honger dan ja.. is er meer kans dat je naar afrika gestuurt word? maar je kiest wel zelf bij welke ouders enzo je geboren wilt worden.. je voelt zelf wel aan wat het beste voor je is.
Als je alle pijn, verdriet, maar ook vreugde en blijheid van je vorige levens kan herinneren, dan wordt het denk ik moeilijk om je huidige leven op een 'normale' manier te leven.quote:Op maandag 22 april 2013 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind reincarnatie zinloos als je niet eens weet dát je gereincarneerd bent. Wat kun je er dan van leren of eventueel beter doen dan in een vorig leven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |