abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:21:59 #181
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_111670744
The Deer Hunter



Een film over een groep vrienden in een industriestadje in Amerika, waarvan een aantal naar Vietnam gaan. De film, met drie uur een behoorlijke zit, begint met een positieve blik op de jaren '70 in Amerika, nog voor de oorlog. Het gaat de mannen voor de wind. De bruiloft is één groot feest en voordat er een aantal naar Vietnam vertrekken gaan de mannen nog een laatste maal op jacht.
Na het eerste deel schakelt de film over naar Vietnam in de eerste van één van de vele spannende Russian Roulette scènes.

Iedereen wordt geraakt door het hevige geweld van de oorlog, met Nick voorop, een wat mij betreft terechte oscar voor Christopher Walken. Zijn vriendschap met Robert de Niro, die uitmondt in een herhaling van de eerdere Russische roulette is wat mij betreft het hart van de film. Een hart dat raakt.

Imdb: 8.2
Ik: 8
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:30:15 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_111671088
The Avengers
Jaaah, gaaf om al die superhelden bij elkaar bezig te zien. Bijzonder geslaagd is dit met een eenvoudig, maar tof plot en natuurlijk superstoere actie! Iron Man en Scarlett waren mijn favorieten _O_. Cijfer: 8

Män Som Hatar Kvinnor (The Girl with the Dragon Tattoo
Ietsje beter dan de remake. Het is een beetje flauw (het verloop van het plot is me redelijk bijgebleven), maar vergelijken met The Girl with the Dragon Tattoo is onvermijdelijk. Ik vond deze versie 'echter' en overtuigender dan de Amerikaanse. Bij die laatste versie had ik ook nog kritiek op de onnodige lange afloop, hier vond ik dat wel meevallen. Anyway, prima misdaadthriller :Y. Cijfer: 7,5

Contagion
Wat nu als de Mexicaanse griep van een aantal jaar toch wat gevaarlijker was? Contagion laat zien wat een zeer dodelijk virus de wereld kan aanrichten en doet dat op een realistische manier. Ook wel eens interessant en leuk om deze aanpak te zien ipv die lolligheid die je snel bij dit soort films kunt verwachten. Alleen die complete anarchie-taferelen vond ik niet zo geloofwaardig, maar zonder dat was het een wel erg droge film geworden. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_111671809
quote:
14s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:08 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind Manga als Naruto e.d. iets te ver gaan maar Avatar en DB e.d. vind ik wel leuk. En vrijwel alle Ghibli films zijn ook awesome. O+
Ik denk dat Akira je dan wel zal bevallen. :Y Verder kan je eens kijken naar Summer Wars, wat een feelgood familie-superhelden animefilm is. Verrassend leuk! :)

Overigens is de anime (geen manga, dat is striptekening) Bleach ook wel wat voor je dan. De maker Tite Kubo is sterk geinspireerd door Dragon Ball (Z), te zien aan de powerups en de humor. Zijn ook films van trouwens. ;)
pi_111672250
Dark City

Leuk concept en de stijl van de set vind ik erg tof eruitzien. Maar wtf is er met die eindscene, echt belachelijk gaar. Verpest de hele film voor me.
7
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:25:49 #185
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_111678792
Eindelijk Intouchables gezien, en ik kan mij alleen maar aansluiten bij alle lofuitingen die al in dit topic zijn geplaatst. Heerlijke pace, mooi verhaal, stijlvol in beeld gebracht, raakt de juiste snaren zonder kwijlerig te worden, mooie soundtrack; geweldig.

Alleen wel moeten wennen aan hoeveel François Cluzet op Dustin Hoffman lijkt. Wow!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_111679801
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:25 schreef Cheiron het volgende:
Alleen wel moeten wennen aan hoeveel François Cluzet op Dustin Hoffman lijkt. Wow!
Dacht dat ik de enige was! :D
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:08:08 #187
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111687197
The Myth of the American Sleepover (2010, VS, David Robert Mitchell)
Met een plot dat doet denken aan Dazed & Confuzed -net als in die film focust de film op één dag, ditmaal de laatste dag van de zomervakantie, ging ik met goede hoop de film in. Met z'n hoge mate van realisme en het feit dat de afwezigheid van platte humor begon paste het inderdaad in mijn straatje. Ik had hem heel graag leuk gevonden. Maar jammer genoeg viel die dik tegen. En daar is één grote reden voor, de hele film wordt bevolkt door totaal oninteressante karakters. Er was geen één figuur waar ik met meeleefde, wat toch van groot belang is bij het slagen van een coming-of-age film als dit.
Het beste wat ik eigenlijk over de film kan melden is dat er nog wel wat leuke meisjes in zaten, maar verder heb ik me grotendeels verveeld.
cijfer: 5
pi_111687486
The avengers



Opzich hele coole en gave actie film met heerlijke actie en spannende momentne, maar vind hem niet zo ''episch'' als iederen zegt... want zo speciaal ofzo is het verhaal niet.. tis een beetje ''gemaakt'' verhaal
ik vind het gewoon een iets betere dan gemiddelde toffe actie film
7.5
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:23:01 #189
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_111688019
Nadat Akira in dit topic genoemd werd ben ik hem eindelijk eens gaan zien, en daar heb ik geen spijt van :)



Wat een geweldige film. Vol met actie, een (anti)sfeervol post-apocalyptisch Tokyo en een tof verhaal dat eindigt in een onvergetelijke climax. Hier heb ik heerlijk van genoten.

Imdb: 7.9
Ik: 9
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:41:49 #190
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_111689181
Zojuist The Dictator gezien. Goeie komedie die je gezien moet hebben. Cohen is een eindbaas _O_ (letterlijk en figuurlijk in deze film :D :D)
  donderdag 17 mei 2012 @ 23:43:32 #191
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_111689277
Vanavond gezien in de bioscoop:

Moonrise Kingdom
Gisteren beleefde Wes Anderson`s nieuwe prent z`n wereld premiere tijdens het Filmfestival van Cannes, vanavond draaide hij al in de Kinepolis in Belgie. En dus, als fan van z`n eerdere werk, moest ik `m zo snel mogelijk zien.

Het is, zoals al in de trailer te zien was, weer zo`n typische Wes Anderson film geworden met eigenaardige personages (met name een Bruce Willis zoals we `m nog niet vaak gezien hebben), goede zwarte humor en veel oog voor detail.
De film voorzien van een prachtig pastel kleuren pallet en sterk camera werk dat alles in (veelal) mooie strakke kaders giet. Vooral de kleuren zorgen voor een prachtige nostalgische sfeer die nodig is omdat de film zich in 1965 afspeelt.
De twee jonge hoofdrolspelertjes zetten sterken rollen en worden daarin netjes ondersteund door een all star cast van onder andere Bill Murray, Edward Norton en dus Bruce Willis.

Een aparte vermelding verdient de muziek, die een mix is van klassieke muziek van onder meer Mozart, country muziek van Hank Williams en een originele score van geweldenaar Alexandre Desplat. Het klinkt als een rare combinatie maar het past perfect, het vormt een mooi geheel.

Voor mensen die niet zo bekend met zijn werk zal Anderson`s nieuwe film misschien wat "raar" overkomen maar dompel je zelf gewoon onder zijn wereld en het is genieten geblazen.
Voor fans is dit natuurlijk een must-see!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 17-05-2012 23:57:49 ]
pi_111691324
Alive


Al een paar keer gezien, het blijft een indrukwekkend gebeuren.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:47:07 #193
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_111697131
quote:
17s.gif Op woensdag 16 mei 2012 21:03 schreef summer2bird het volgende:
I spit on your grave
http://www.imdb.com/title/tt1242432/
[ afbeelding ]

Ik was opzoek naar een vermakelijke film, die heb ik gevonden.
Hij is makkelijk weg te kijken. Ik had wel het idee dat er hier en daar wat beter ingeleefd zou kunnen worden, maar het blijft een vermakelijke film.
De trailer verraad echter alles. Dat is nogal jammer want ik zat tegen het einde aan nog te wachten op de draai in de film.
Maar ja. Het wraakactie stuk had wat uitgebreider gekund.

6.2 op IMDB,
6.8 van mij :)
En de verkrachting-scene wat korter....
Wij hebben de film uitgezet hierom.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:51:04 #194
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_111697215
Eastern Promises (2007)



A Russian teenager living in London who dies during childbirth leaves clues to a midwife in her journal that could tie her child to a rape involving a violent Russian mob family.

Regie: David Cronenberg
Cast: Naomi Watts, Viggo Mortensen and Armin Mueller-Stahl

Naar mijn mening een goede film met een sterke verhaallijn.
Zeker een aanrader!

Waardering
IMDb: 7.8
Moi :8.5

God Bless America (2011)



On a mission to rid society of its most repellent citizens, terminally ill Frank makes an unlikely accomplice in 16-year-old Roxy.

Regie: Bobcat Goldthwait
Cast: Joel Murray, Tara Lynne Barr and Mackenzie Brooke Smith

Een zwarte komedie die sterk en veelbelovend begint, maar naar mijn mening nogal afzwakt halverwege de film.
Het voelt een beetje alsof het verhaal is afgeraffeld. Er wordt in herhaling getreden en de twee personages sluiten niet naadloos op mekaar aan, wat ik wel jammer vond.

Waardering
IMDb: 7.4
Moi: 6.5

Hot Fuzz (2007)



Jealous colleagues conspire to get a top London cop transferred to a small town and paired with a witless new partner. On the beat, the pair stumble upon a series of suspicious accidents and events.

Regie: Edgar Wright
Cast: Simon Pegg, Nick Frost and Martin Freeman

Dit is wel een van de leukste films die ik ken. Het was niet de eerste keer dat ik deze film keek, maar dat doet bij een film als deze weinig eraan af.
Deze film is een van de redenen waardoor ik Simon Pegg heel erg ben gaan waarderen (een andere is bijv. How to Lose Friend and Alienate People).

Pegg speelt politie agent Nicholas Angel die overgekwalificeert is voor zijn functie. Hij presteert zo goed dat het imago van de politie in het geding komt omdat niemand kan tippen aan zijn kunnen.
Zoedoende wordt hij overgeplaatst naar een onschuldig klein dorpje waar hij bij aankomst al meteen laat merken dat hij de arm van de wet is. Zijn gemotiveerde houding wordt echter niet zo op prijs gesteld in het dorpje waar nooit wat gebeurt en hij wordt dan ook eerder uitgelachen dan toegejuicht.

Waardering
IMDb: 7.9
Moi: 9
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:30:34 #195
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_111701940
21 Jump Street



Vroegah!
Toen had je een politie serie in 1987, met een jonge Johhny Depp het waren politie agenten met jong uiterlijk die in een oude kerk missies kregen om undercover te gaan op scholen en dergelijke.

Leuke serie die ik als kleine Zodiaxje maar wat graag keek.

Nu is er dus de film 21 Jump Street, een comedy dit keer.

Ik verwachtte er eigenlijk niet veel van, 2 politieagenten die erg slecht in hun werk zijn de 1 groot en sterk maar dom, de ander klein slim maar totaal niet sterk worden door hun slechte performance nar 21 Jump Street gestuurd.

Hun eerste missie is om op een high school de dealers en makers van een nieuwe drug uit te zoeken en op te pakken.
Al snel merken ze dat de scholen tegewoordig anders zijn dan toen hun gingen.

Zoals ik al zei verwachte ik er eigenlijk weinig van maar wat ben ik verrast door deze film!
Enorme leuke grappen en dat de hele film door, de grappen worden totaal niet saai en je ziet ze vaak ook niet aankomen.

IMDB: 7.5
Ikke: 8.5

[ Bericht 6% gewijzigd door ZodiaX op 18-05-2012 14:27:04 ]
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:45:39 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_111702296
Sherlock Holmes - Game of Shadows

Heb me best vermaakt met de film, maar ik snap nog steeds niet echt wat de film beoogt. Sherlock Holmes, nog meer dan in de vorige film, is veranderd in Superman die met gemak zeven kleerkasten tot pulp slaat en door te mediteren in de toekomst kan kijken. Hij is natuurlijk een detective, maar met een detective film heeft het weinig meer te maken, het plot zit in ieder geval weinig logisch in elkaar. Er gebeuren veel warrige dingen waarbij ik me afvroeg of ik wat gemist had of dat het er later uitgeknipt is en op het moment supreme gaat Sherlock zonder duidelijke reden met de vijand schaken, terwijl de main conceit vrij gemakkelijk wordt ontmaskerd. Het camerawerk van Ritchie is bijzonder flitsend, waarschijnlijk om te maskeren dat er weinig spanning is als je met Superman te maken hebt. Ik verwachtte wel elk moment dat ze een telefoon oppakten en weer uit the Matrix stapten. Desondanks wel een verrassend einde.

Mijn cijfer: 6
Imdb: 7.5
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111702468
[quote]0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:30 schreef ZodiaX het volgende:
21 Jump Street

[ afbeelding ]


IMDB: 7.5
Ikke: 8.5
[/quoteaatste stuk van je verhaal is wel een spoiler..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:53:59 #198
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_111702552
Holmes 2 was idd minder charmant dan de eerste, maar vond ik wel een redelijk verhaal hebben. Enig inzicht in de boeken helpt wel.

Vanmorgen the Mechanic gekeken. Strakke actiescenes in een excuus van een verhaal wat van cliche's aan elkaar hangt. Matige 6,5.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:58:17 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_111702674
Ik heb the hound of the baskervilles en the valley of fear gelezen, maar dat droeg niets bij aan deze film.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:23:12 #200
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_111703469
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:51 schreef Tim86 het volgende:
]Laatste stuk van je verhaal is wel een spoiler..
Hmm weet niet of dat echt een spoiler was maar heb het maar even weggehaald.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_111703494
Hachi (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1028532/



Net gekeken.... omg zeg wat een ontzettend mooie ontroerende film... :'(
Heb dus echt vanaf het begin t/m het einde (laatste half uur het ergste) zitten janken. Ben een vrouw, een jankdoos en gek op dieren (en dan vond ik ook nog dat Hachi als puppie op mijn ruim 3 maanden geleden overleden kat leek... ja echt! Kat was een Turkse Angora, die hebben beetje zelfde soort puntige snoet als een Akita)... Nou, je kon me opgeven. Mijn gezicht is nog steeds rood :D

[ Bericht 6% gewijzigd door MissJ op 18-05-2012 15:47:01 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:49:33 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_111704323
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:58 schreef speknek het volgende:
Ik heb the hound of the baskervilles en the valley of fear gelezen, maar dat droeg niets bij aan deze film.
Sterker nog als je de verhalen van Sherlock Holmes hebt gelezen dan valt juist nog meer op hoe weinig de films nog te doen hebben met het bronmateriaal. Het heeft idd weinig meer te maken met een detective film.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:20:55 #203
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_111707689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:25 schreef Cheiron het volgende:
Eindelijk Intouchables gezien, en ik kan mij alleen maar aansluiten bij alle lofuitingen die al in dit topic zijn geplaatst. Heerlijke pace, mooi verhaal, stijlvol in beeld gebracht, raakt de juiste snaren zonder kwijlerig te worden, mooie soundtrack; geweldig.

Alleen wel moeten wennen aan hoeveel François Cluzet op Dustin Hoffman lijkt. Wow!
Sluit ik me volledig bij aan, echt een pareltje deze film. Ik geloof dat het bijna 1 van de betere films is die ik ooit zag
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:29:58 #204
286575 Roces18
Chef de party
pi_111707980
John Carter, zoals verwacht troep van de bovenste plank maar dat wist ik van tevoren ook wel. Alleen had ik gehoopt op wat meer actie in plaats van wazige dialogen met rare aliens :') En dat budget van 250 miljoen zie ik er in ieder geval niet in terug, ze hadden zeker gehoopt om een hele serie hiervan uit te brengen als die aansloeg á la harry potter en nu the hunger games die het wel zeker gaat lukken.

2 uur van mijn leven terug aub :+
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:20:05 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_111725784
21 Jump Street.

Geweldig genoten :D. Een remake zoals het hoort, met weinig eerbied en vooral heel veel lol.

8.5
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_111726176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 14:23 schreef MissJ het volgende:
Hachi (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1028532/

[ afbeelding ]

Net gekeken.... omg zeg wat een ontzettend mooie ontroerende film... :'(
Heb dus echt vanaf het begin t/m het einde (laatste half uur het ergste) zitten janken. Ben een vrouw, een jankdoos en gek op dieren (en dan vond ik ook nog dat Hachi als puppie op mijn ruim 3 maanden geleden overleden kat leek... ja echt! Kat was een Turkse Angora, die hebben beetje zelfde soort puntige snoet als een Akita)... Nou, je kon me opgeven. Mijn gezicht is nog steeds rood :D
Ik ben een man, 23 jaar, heb toffe dagbaard, een grote bek en al aardig wat spiermassa opgebouwd in de sportsschool. 8-)
Ik heb echt hardop liggen janken tijdens het laatste half uur van die film. Zelfs even op pauze moeten zetten omdat ik het even echt niet meer trok. :'(

Ontzettende ontroerende maar vooral prachtige film!
Krijgt van mij zeker een dikke 8
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_111726870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:28 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik ben een man, 23 jaar, heb toffe dagbaard, een grote bek en al aardig wat spiermassa opgebouwd in de sportsschool. 8-)
Ik heb echt hardop liggen janken tijdens het laatste half uur van die film. Zelfs even op pauze moeten zetten omdat ik het even echt niet meer trok. :'(

Ontzettende ontroerende maar vooral prachtige film!
Krijgt van mij zeker een dikke 8
Haha, hier hetzelfde, behalve de spiermassa... en de baard... en ik ben al 30 :') maar moest wel huilen, niet hardop janken, maar wel meerdere tranen :D

8,5.

PS. mede ook doordat ik altijd honden heb gehad, van jongs af aan.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:23:19 #208
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_111728278
Sherlock Holmes - A Game Of Shadows
Het eerste deel van Guy Ritchie's zienswijze op Sherlock Holmes vond ik een hele vermakelijke film geworden. Het tweede deel is grootser en flitsender, maar deed mij maar weinig. Het voelt allemaal wat leeg aan, iets dat ik bij het eerste deel totaal niet had.

En ik weet niet of Downey jr. zichzelf een nieuw accent heeft aangemeten, maar het stoorde mij enorm.

Misschien ook gewoon verpest door het briljante "Sherlock" van de BBC
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:57:05 #209
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_111733122
Zwitserland

Dat daar nou behalve rösti, kaasfondue en aanverwante zaken ook nog films vandaan komen, en dat die ook nog de moeite van het bekijken waard zijn,dat kan ik niet zeggen...

Regisseur Michael Steiner moet gedacht hebben 'als ik dan toch dit budget krijg, en als ik dan toch maar een film maak, dan stop ik gewoon alles erin wat ik kan verzinnen, en wat nog enigszins plausibel uitpakt in het eindresultaat'.

Het eindresultaat heet Sennentuntschi en probeer ondanks je perfecte beheersing van het Duits niet om deze film zonder ondertitels te kijken, want zelfs mij lukte het niet, en geloof me, er zwemt wat Duits bloed door de aderen van DrDarwin.

Wat je dan krijgt als je toch de moeite neemt?
Spanning, actie, moord en doodslag, mysterie, sex, horror en nog meer van alles en nog wat, inclusief mooie beelden van de Zwitserse natuur, en dat alles overgoten met een sausje waar geen Hollywood restaurateur het recept van heeft.



IMDB 6.6
Mijn score een 8 want ik heb me meer dan prima vermaakt.,
pi_111733455
The Divide

In deze post-apocalyptische thriller ontsnappen acht bewoners van een New Yorks appartementencomplex aan een nucleaire aanval. Ze hebben net op tijd de schuilkelder van hun paranoïde conciërge Mickey (Michael Biehn) bereikt, maar de krappe ruimte verandert al snel in een claustrofobische val. De voorraden slinken en de spanning stijgt als de groep alle hoop op redding verliest. In de strijd om het leiderschap grijpen de mannen naar grof psychologisch en lichamelijk geweld. Als iedere vorm van beschaving verdwenen lijkt weet Eva (Lauren German) dat ze in actie moet komen. Ze ziet dat haar verloofde zwakker is dan de andere mannen en ze beseft dat ze op zichzelf is aangewezen om deze hel te overleven…

Oordeel:
Krijgt heel wisselende reacties, maar ik heb de 2 uur durende rit zonder problemen uitgezeten.....meer dan aardige poging. Hier en daar wel een wat rare sprong...maar dat mocht de "pret" niet drukken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Cijfer

7
  zaterdag 19 mei 2012 @ 10:46:55 #211
286575 Roces18
Chef de party
pi_111734620
Act of Valor

Acteerprestaties zijn erg slecht, doordat de meeste acteurs echte soldaten zijn druipt de houterigheid er van af. Het verhaal is een onsamenhangend niet interessant samenraapsel dat al gauw naar de achtergrond verdwijnt om plaats te maken voor het enige goede wat deze film heeft, en dat is de actie. De karakters zijn helaas allemaal een dimensionaal en hiernaast wordt het Amerikaanse leger natuurlijk verheerlijkt maar dat maakt mij niks uit. Als je een huillie bent tegen over Amerika moet je hem zeker skippen maar de actie is briljant en erg realistisch. Qua montage is de film ook dik in orde en het geluid van die 50s :9~ Desondanks krijgt de film wel een 7 aangezien die heerlijk wegkijkt en daar doe je het tenslotte voor.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 19 mei 2012 @ 10:55:16 #212
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_111734795
Ed Wood (1994, Tim Burton)

Dit mag je toch wel een echte Burton noemen. Met prachtig zwart-wit filmwerk, waarbij de belichting en kadrering extra lof verdienen, is het visueel een genot om naar te kijken. Ondanks dat hier ‘de slechtste filmmaker aller tijden’ wordt geportretteerd, ademt Ed Wood een en al liefde, of enthousiasme voor het medium film uit. Johnny Depp zet de regisseur als een enorm naïeve maar fantastisch sympathieke man neer en zorgt er zelfs voor dat ik enkele films van de regisseur wil zien.

Panic Room (2002, David Fincher)

Panic Room zit net wat te vol met clichés: de gebruikelijke Hollywood-moraal overheerst uiteindelijk en de karakters zie je in meerdere film. Dankzij aardig acteerwerk, een lekker strak tempo en wat visuele trucjes van Fincher wordt de bovenkant van de middelmaat toch net gehaald.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:03:37 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_111738109
Napoléon



Episch werk die enkel de 'Rise' van Napoleon beschrijft. Zo maakt de kijker kennis met hem als klein jochie die heldhaftig een sneeuwbalgevecht voert tot en met de verovering van Italië. Daartussen zit een heleboel Franse geschiedenis, waar enige voorkennis wel handig is denk ik. Al met al vond ik het een best gave film, die goed te doen was. Wel een beetje overdreven en heroïsch aangezet, maar dat was wel allemaal te accepteren.

Regisseur Abel Gance heeft er een erg groot en gaaf edit-feestje gemaakt met allerlei montagetruken. Je kent het wel, lekker snel beelden op de kijker afvuren en dat soort dingen dus :P. Op het eind van de film gebruikt hij een of andere drie-luik-techniek, waarbij (meestal) drie camera's tegelijkertijd gedraaid moeten hebben en die beelden naast elkaar getoond worden. Niet helemaal geslaagd vond ik dat, maar zeker leuk geprobeerd.

Ik had overigens de bijna vier uur durende versie (één van de kortere) te pakken en het schijnt dat Gance nog vijf andere biografische delen over Napoleon wou maken. Lekker ambitieus dus! Zo had ik best wel wat van de Russische veldtocht, Waterloo of de ballingsschap in St Helena willen zien. Maar helaas voor hem was dat iets te ambitieus en kostbaar. Ergens in de jaren '60 heeft Gance Austerlitz gemaakt, maar die schijnt lang niet zo goed te zijn als dit werk. Cijfer: 7,5

The Killing of a Chinees Bookie
Lekkere rauwe schets van een nachtclubeigenaar, die (de titel verklapt het al) een Chinees moet omleggen. Ben Gavazza zet zijn rol best goed neer, vooral naar het eind toe werd zijn karakter overtuigender en interessanter. De nachtclub-scenes tussendoor waren te corny en te lame voor woorden, maar dat was juist de bedoeling :P. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:05:16 #214
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_111747578
The Hangover Part Two



De zaterdagmiddag leek me ideaal om deze sequel eens te kijken. De formule is vrijwel gelijk aan de eerste film. Daardoor kabbelt de film soms wat voort. Bij momenten grappig, maar niet zo sterk als het origineel. Alan (Zach Galifianakis) nog steeds wel een held, alleen voor die gast zal ik deeltje drie ook nog wel opzetten :)
Ander pluspuntje is de muziek, fijn gekozen :)

Imdb 6.6
Ik: 6.5
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:44:25 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_111751093
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:03 schreef Falco het volgende:
Napoléon

[ afbeelding ]

Episch werk die enkel de 'Rise' van Napoleon beschrijft. Zo maakt de kijker kennis met hem als klein jochie die heldhaftig een sneeuwbalgevecht voert tot en met de verovering van Italië. Daartussen zit een heleboel Franse geschiedenis, waar enige voorkennis wel handig is denk ik. Al met al vond ik het een best gave film, die goed te doen was. Wel een beetje overdreven en heroïsch aangezet, maar dat was wel allemaal te accepteren.

Regisseur Abel Gance heeft er een erg groot en gaaf edit-feestje gemaakt met allerlei montagetruken. Je kent het wel, lekker snel beelden op de kijker afvuren en dat soort dingen dus :P. Op het eind van de film gebruikt hij een of andere drie-luik-techniek, waarbij (meestal) drie camera's tegelijkertijd gedraaid moeten hebben en die beelden naast elkaar getoond worden. Niet helemaal geslaagd vond ik dat, maar zeker leuk geprobeerd.

Ik had overigens de bijna vier uur durende versie (één van de kortere) te pakken en het schijnt dat Gance nog vijf andere biografische delen over Napoleon wou maken. Lekker ambitieus dus! Zo had ik best wel wat van de Russische veldtocht, Waterloo of de ballingsschap in St Helena willen zien. Maar helaas voor hem was dat iets te ambitieus en kostbaar. Ergens in de jaren '60 heeft Gance Austerlitz gemaakt, maar die schijnt lang niet zo goed te zijn als dit werk. Cijfer: 7,5

Heb je de dvd gekeken? zo ja, hoe was de beeldkwaliteit?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 20:06:34 #216
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_111752042
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:44 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Heb je de dvd gekeken? zo ja, hoe was de beeldkwaliteit?
Volgens mij een dvdrip. Beeldkwaliteit was adequaat.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_111773491
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 14:23 schreef MissJ het volgende:
Hachi (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1028532/

[ afbeelding ]

Net gekeken.... omg zeg wat een ontzettend mooie ontroerende film... :'(
Heb dus echt vanaf het begin t/m het einde (laatste half uur het ergste) zitten janken. Ben een vrouw, een jankdoos en gek op dieren (en dan vond ik ook nog dat Hachi als puppie op mijn ruim 3 maanden geleden overleden kat leek... ja echt! Kat was een Turkse Angora, die hebben beetje zelfde soort puntige snoet als een Akita)... Nou, je kon me opgeven. Mijn gezicht is nog steeds rood :D
Erg mooie film inderdaad, maar wel verschrikkelijk zielig zeg...
pi_111774925


21 Jump Street. Ben verder niet bekend met de serie, dus geen idee wat ik kon verwachten. Een vermakelijke comedy, maar ik vond 'm niet hilarisch en af en toe wat flauw. Het verhaal heeft ook weinig om 't lijf, maar dat hoeft ook niet met een film als deze. Als ik een cijfer moet geven, geef ik denk ik een 6,5.
pi_111779459
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:46 schreef Roces18 het volgende:
Act of Valor
[ afbeelding ]
Acteerprestaties zijn erg slecht, doordat de meeste acteurs echte soldaten zijn druipt de houterigheid er van af. Het verhaal is een onsamenhangend niet interessant samenraapsel dat al gauw naar de achtergrond verdwijnt om plaats te maken voor het enige goede wat deze film heeft, en dat is de actie. De karakters zijn helaas allemaal een dimensionaal en hiernaast wordt het Amerikaanse leger natuurlijk verheerlijkt maar dat maakt mij niks uit. Als je een huillie bent tegen over Amerika moet je hem zeker skippen maar de actie is briljant en erg realistisch. Qua montage is de film ook dik in orde en het geluid van die 50s :9~ Desondanks krijgt de film wel een 7 aangezien die heerlijk wegkijkt en daar doe je het tenslotte voor.
Perfect verwoord. Ik denk er hetzelfde over. Ook een 7
pi_111781270
La Vita e Bella (1997, Roberto Benigni)

Wat een verschrikkelijke film zeg. De eerste helft is een soort slapstick, en de tweede helft is een verschrikkelijk melodramatisch stuk bullshit. Ik had met regelmaat de neiging stukken door te spoelen om maar van de flauwe humor en die kwallige kop van de vader af te zijn. Hoe is dit in godsnaam zo'n hoog gewaardeerde film?

2/10
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  zondag 20 mei 2012 @ 15:24:02 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_111783626
quote:
9s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef LordVoldemort het volgende:
La Vita e Bella (1997, Roberto Benigni)

Wat een verschrikkelijke film zeg. De eerste helft is een soort slapstick, en de tweede helft is een verschrikkelijk melodramatisch stuk bullshit. Ik had met regelmaat de neiging stukken door te spoelen om maar van de flauwe humor en die kwallige kop van de vader af te zijn. Hoe is dit in godsnaam zo'n hoog gewaardeerde film?

2/10
Slapstick? :') Heb je een of andere Asylum versie hiervan gekeken ofzo? _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_111783741
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Slapstick? :') Heb je een of andere Asylum versie hiervan gekeken ofzo? _O-
Man, het begint al bij de eerste scene waar de remmen van een auto het niet doen, ze per ongeluk door een ongvangstcommité voor de president rijden en iedereen ze aanziet voor de president. Vanaf daar werd het alleen maar erger.
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  zondag 20 mei 2012 @ 16:25:27 #223
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_111786319
quote:
9s.gif Op zondag 20 mei 2012 14:32 schreef LordVoldemort het volgende:
La Vita e Bella (1997, Roberto Benigni)

Wat een verschrikkelijke film zeg. De eerste helft is een soort slapstick, en de tweede helft is een verschrikkelijk melodramatisch stuk bullshit. Ik had met regelmaat de neiging stukken door te spoelen om maar van de flauwe humor en die kwallige kop van de vader af te zijn. Hoe is dit in godsnaam zo'n hoog gewaardeerde film?

2/10
:')
Misschien is het gewoon niet jouw genre. Vond die film geniaal.
pi_111787431
La Vita e Bella was inderdaad een heerlijke film. :)
  zondag 20 mei 2012 @ 17:36:17 #225
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_111789685
Capote (2005)



Truman Capote (Hoffman), during his research for his book In Cold Blood, an account of the murder of a Kansas family, the writer develops a close relationship with Perry Smith, one of the killers.

Regie: Bennett Miller
Cast: Philip Seymour Hoffman, Clifton Collins Jr. and Catherine Keener

Wat een goed verhaal. De film volgt het leven van Capote op de voet in de laatste jaren van zijn succes. Het boek dat hij wilt gaan schrijven moet het hoogtepunt van zijn toch al uitmuntende carrière worden.
Nadat een familie wordt vermoord in Kansas wilt Capote een non-fictieve roman schrijven over de moordenaars in een poging ze als "normale" mensen te schetsen naar de buitenwereld. Hij bouwt een sterke band op met een van de ter dood veroordeelden en zijn obsessie om een succesverhaal te schrijven begint parten met hem te spelen naarmate hij meer betrokken raakt met een van de moordenaars.

Een literair kunstenaar uit de Amerikaanse geschiedenis perfect in beeld gebracht door Philip Seymour Hoffman. Hoffman is sowieso een van mijn favoriete acteurs en in deze film bewijst hij weer even waarom. Voor zijn prestaties in de film heeft hij ook een Oscar gekregen voor beste acteur.
Een echte aanrader dus.

Waardering
IMDb: 7.5
Moi: 9

The Life of David Gale (2003)



A man against capital punishment is accused of murdering a fellow activist and is sent to death row.

Regie: Alan Parker
Cast: Kevin Spacey, Kate Winslet and Laura Linney

Over deze film wil ik niks zeggen. Je moet hem gewoon zien of gezien hebben.

Waardering
IMDb: 7.3
Moi: 8.5
  zondag 20 mei 2012 @ 21:16:45 #226
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_111802684
Copie Conforme (Certified Copy)
Abbas Kiarostami`s eerste film die hij buiten Iran maakt draait om de ontmoeting tussen een Engelse schrijver op promotie tour in Toscane, Italie en een vrouw die naar zijn persconferentie komt.
Gedurende de dag leren ze elkaar beter kennen, totdat één gesprek alles op z`n kop zet.

Kiarostami`s gebruik van extreem lange shots zonder cuts en de daaruit voortvloeiende dialogen passen perfect in dit verhaal. Op het eerste gezicht een simpel verhaal maar `t gaat toch dieper dan dat, het zet wel aan tot nadenken. Daarnaast is Juliette Binoche opnieuw (zoals altijd) ontzettend goed.

Het lijkt een rustig voortkabbelende film maar nestelt zich toch onder je huid zonder dat je `t eigenlijk door hebt. Daardoor zul je na afloop nog veel nadenken over dat wat je net gezien en (vooral) gehoord hebt en de stellingen en discussies die werden opgezet en gevoerd.

Een hele sterke film van Kiarostami, zowel op verhalend en visueel als op acteer gebied.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_111805547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:25 schreef Cheiron het volgende:
Eindelijk Intouchables gezien, en ik kan mij alleen maar aansluiten bij alle lofuitingen die al in dit topic zijn geplaatst. Heerlijke pace, mooi verhaal, stijlvol in beeld gebracht, raakt de juiste snaren zonder kwijlerig te worden, mooie soundtrack; geweldig.

Alleen wel moeten wennen aan hoeveel François Cluzet op Dustin Hoffman lijkt. Wow!
En Omar Sy lijkt op Clarence Seedorf ;)

Geweldige film. Een van de betere die ik in de afgelopen jaren heb gezien. En dat terwijl ik normaal gesproken helemaal niks met Franse films heb.

IMDb: 8.5 (41.443 votes)
Ik: 9.2
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 20 mei 2012 @ 23:38:09 #228
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_111812460
Headhunters


De film gaat over een headhunter met een dubbelleven, hij steelt namelijk kunst. Nadat hij via zijn vrouw in contact komt met een kandidaat voor een nieuwe functie, gaat het helemaal fout. Wat volgt is een bizar kat en muis spel. Erg sterke film, goed geacteerd en een kundig verhaal.

Mijn cijfer: 8.5
IMDB: 7.5

Black Dynamite


Deze film is een homage aan de zogeheten blaxploitation films. Een man neemt het heft in eigen handen om na de dood van zijn broertje de buurt eens drastisch schoon te vegen. Een hilarische film die zichzelf niet al te serieus neemt, kijkt lekker weg.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 7.3
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  zondag 20 mei 2012 @ 23:44:34 #229
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_111812800
Vox Populi



Nederlandse film waarin een lijsttrekker (Tom Jansen) van een fictieve sociaal-linkse partij genaamd Rood-Groen een nieuwe schoonzoon krijgt in de vorm van de Amsterdamse en volkse Sjef (Johnny de Mol. Hij neemt een aantal van de volkse wijsheden (moslims zijn de schuld van alles) van deze familie en omgeving over over en schiet omhoog in de peilingen. Natuurlijk wordt dit in de partij niet in dank aangenomen door zijn fractie en het is hommeles alom.

Persoonlijk vind ik het karakter van Tom Jansen compleet ongeloofwaardig neergezet. Het is een papegaai die alles napraat wat hij in zijn omgeving hoort. En dan culmineert het allemaal opeens in een oproep tot tolerantie, gaat echt nergens over. De rest van de karakters worden weinig uitgewerkt en hebben niets te vertellen. In deze 'zwarte komedie' valt bovendien weinig te lachen. Het is allemaal wat opgepept met wat nodige naaktheid, drugsgebruik en wat overspel maar spannend is het niet.

De cameo's van Matthijs van Nieuwkerk en Pauw en Witteman en de muziek van Spinvis kunnen deze film ook niet redden.

Imdb: 6.8
Ik: 5
  zondag 20 mei 2012 @ 23:59:56 #230
84048 NvM
Nevermind
pi_111813585
Doodslag (2011)

120110_266030_doodslaggroot.jpg

Indrukwekkende Nederlandse film waar de scheidslijn tussen realiteit en film op een interessante wijze wordt neergezet. Het handige gebruik van het huidige medialandschap draagt bij aan het 'realisme' in deze film. Cinematografisch zit de film goed in elkaar met frisse camerastandpunten en een bepaalde traagheid die aansluit bij het verhaal. De film is ingedeeld in vier hoofdstukken, waar (met uitzondering van het tweede hoofdstuk) weinig is gedaan om de stijl aan te passen aan de inhoud. Vooral de morele kwestie waartoe in de film wordt opgeroepen geeft het een diepere laag.

Een 7.5.
pi_111819161
Eternal Sunshine of a Spotless Mind (2004)
Sterrenduo Jim Carey en Kate Winslet laten samen topprestaties zien in deze bizarre inkijk in de relatieperikelen van bijzondere mensen. Drama, actie en humor gevangen in een diepzinnig plot.

De bijacteurs worden jammergenoeg minder uitgediept wat het verhaal wat stroever maakt.

Verder een must-see. Zeker samen met je partner.
9,1/10 - 19/top20 (IMDB: 8,4/10)

Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
:7 :7
Fear and Loathing in Las Vegas is geen film, maar een ervaring. De waarheisgetrouwe creatieve, waanzinnige tripavonturen in de meest extreme settings met perfectpassende muziek, de gekste hoeveelheden drugs en de bizarste kostuuns geleid door het duo meesteracteurs Depp en Del Toro, het is allemaal spektakel en hilariteit.

Alle scenes uit de film verdienen waardering voor detail en fun. Maar de liftscene waar Del Toro en Cameron Diaz de sterren van de hemel spelen verdient extra opletten. Nooit zag je mooier de gedachtengang van (mooie) vrouwen...

Enige minpuntje is dat de film net iets te lang duurt.

Verder een absolute must-see voor elke film, drugs- of hippieliefhebber.
9,6/10 - 5/top10 (IMDB: 7,6/10)

[ Bericht 51% gewijzigd door El_Matador op 21-05-2012 08:15:21 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 21 mei 2012 @ 08:39:52 #232
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111819474
Hodejegerne (aka Headhunters)



Een schilderijendief wordt goed in de maling genomen, wat een leuk verhaal oplevert. Je wordt nog wel een beetje uitgedaagd tot nadenken over hoe hij het geheel gaat oplossen. Zeker wat leuke scenes erin verwerkt, over het algemeen echt wel de moeite van het kijken waard, heb me geen moment verveeld. Voldoende actie en verhaallijn om te blijven boeien.

Een 7,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 21 mei 2012 @ 08:41:38 #233
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111819495
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:59 schreef NvM het volgende:
Doodslag (2011)

[ afbeelding ]

Indrukwekkende Nederlandse film waar de scheidslijn tussen realiteit en film op een interessante wijze wordt neergezet. Het handige gebruik van het huidige medialandschap draagt bij aan het 'realisme' in deze film. Cinematografisch zit de film goed in elkaar met frisse camerastandpunten en een bepaalde traagheid die aansluit bij het verhaal. De film is ingedeeld in vier hoofdstukken, waar (met uitzondering van het tweede hoofdstuk) weinig is gedaan om de stijl aan te passen aan de inhoud. Vooral de morele kwestie waartoe in de film wordt opgeroepen geeft het een diepere laag.

Een 7.5.
Ik sluit me grotendeels bij je aan. Vorige week gezien en was zeker de moeite van het kijken waard. Een flink dilemma, waarbij je je eigenlijk heel goed kan identificeren met de hoofdrolspeler, maar waarbij tegelijkertijd maar eens duidelijk wordt hoe fragiel zo'n bestaan is en wat zo'n beslissing teweeg kan brengen. Tegelijkertijd bedenk je ook, dat het iedereen in een alledaagse situatie kan overkomen...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_111819559
Journey 2 the Mysterious Island :')

The Rock :') en de dikste onzin, meer een kinderfilm uiteraard, wilde iets hersenloos zien en dat was gelukt... ok nog eentje dan :')

Toch een 6, want ik heb hem wel afgekeken :P
pi_111821543
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:47 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha, hier hetzelfde, behalve de spiermassa... en de baard... en ik ben al 30 :') maar moest wel huilen, niet hardop janken, maar wel meerdere tranen :D

8,5.

PS. mede ook doordat ik altijd honden heb gehad, van jongs af aan.
Ik denk niet dat er iemand is die deze film doorkomt zonder een traantje weg te pinken...

8

quote:
Black Dynamite
[ afbeelding ]

Deze film is een homage aan de zogeheten blaxploitation films. Een man neemt het heft in eigen handen om na de dood van zijn broertje de buurt eens drastisch schoon te vegen. Een hilarische film die zichzelf niet al te serieus neemt, kijkt lekker weg.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 7.3
Je moet wel echt van het genre houden. Ik heb hem aan meerdere mensen aangeraden maar de meningen zijn nogal verschillend. Zelf vond ik hem echt grappig maar sommige mensen begrijpen de grappen gewoon niet.

8
pi_111822853

http://www.imdb.com/title/tt0107206/

In the Line of Fire (1993)
Begin jaren 90 werden we overspoeld met de typische Amerikaans films zoals Air Force One, The Firm en ook deze. Geweldige sfeer in de film, een goede rol van Clint Eastwood maar in mijn ogen is er maar eentje die deze film draagt, en dat is John Malkovich. De manier waarop hij in zijn rol kruipt is legendarisch, het lijkt alsof elke vezel van hem door-en-door slecht is en maar één missie heeft (de president uitschakelen). 2 uurtjes puur kijkplezier voor als je weer een klassieker uit de kast wil trekken.
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 11:10:52 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111822968


Dark Shadows

Een vermakelijke vampier film over een vampier die na een tijd opgesloten in een kist te hebben gezeten in amerika van de eind jaren 60 terecht komt. het hollywood einde had van mij wat minder gemogen maar verder vermakelijke film :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 21 mei 2012 @ 22:38:31 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_111855414
Buried
Het is maar goed dat ik geen last heb van claustrofobie, want dan had ik dit niet overleefd. En ook al heb je `t niet dan zou je `t zo maar kunnen krijgen.
Ryan Reynolds die levend begraven wordt en 95 minuten lang vecht voor z`n leven. Het is dan ook een geweldige prestatie van zowel Reynolds als regisseur Rodrigo Cortés. De eerste weet met een fantastische acteerprestatie je deelgenoot te laten worden van en mee te laten leven in z`n wanhoop, de laatste weet een grootse spanning te creeeren door te spelen met licht, ruimte en geluid.
Dat alles komt samen in een geniale nagelbijter pur sang en je zelfs tot op `t laatste moment nog weet te verrassen.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 9,2/10
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:43:45 #239
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_111864725
Gisteren Big fish nogmaals gekeken, mooie leuke film :) geef hem een dikke 8.
pi_111865705
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:38 schreef Mr_DG het volgende:
Headhunters
[ afbeelding ]

De film gaat over een headhunter met een dubbelleven, hij steelt namelijk kunst. Nadat hij via zijn vrouw in contact komt met een kandidaat voor een nieuwe functie, gaat het helemaal fout. Wat volgt is een bizar kat en muis spel. Erg sterke film, goed geacteerd en een kundig verhaal.

Mijn cijfer: 8.5
IMDB: 7.5

Toppertje ja!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')